You are currently viewing ואחרי ההארכה, 56 הפנדלים נמשכו 39 דקות ו 33 שניות!/מולי

ואחרי ההארכה, 56 הפנדלים נמשכו 39 דקות ו 33 שניות!/מולי

קצת מעל לשלושים ותשע דקות וחצי, כמעט מחצית שלמה, נמשכו בעיטות העונשין במשחק בין מ.ס. דימונה לשמשון פזטל ת"א. לאחר ההארכה נבעטו חמישים ושש בעיטות עונשין עד שאחת הקבוצות ניצחה 24-25 לאחר שבתום תשעים (ושמונה) הדקות התוצאה היתה 1:1 ובתום ההארכה התוצאה היתה 2:2.

ואולם, שלא תחשבו שהמשחק היה משעמם או חסר אירועים, שלא תחשבו שלא היו בו בעיטות עונשין, שלא היו בו כרטיסים אדומים או שלא היה בו מתח. שהרי זה משחק במסגרת גמר המחוזות של ליגה א' דרום, והמנצחת תשחק מול המנצחת במשחק המקביל במסגרת גמר המחוזות של ליגה א' צפון (משחק שבו ניצחה מ.ס.טירה את מכבי אתא ביאליק 2:4).

מאחר והליגה הזו לא מוכרת לרובנו ולא מעניינת את רובנו, אומר רק ששמשון הובילה בדקה ה-25, ושמ.ס. דימונה, שהמנהל המקצועי שלה הוא ניר קלינגר, השוותה בהתקפה האחת לפני האחרונה בדקה ה-98 אחרי שורת קרנות והחמצות מסמרות שיער כולל הצלות מהשער של המגן בחמש הדקות האחרונות.

נישאים על גלי התקווה המחודשת, דימונה עלו ליתרון בחצי הראשון של ההארכה, רק כדי לקבל שריקה לפנדל שתי דקות לפני סיומה. שמשון כבשה את בעיטת העונשין, ההארכה הסתיימה והחל בלגן שמסגרתו הוצאו שלושה כרטיסים אדומים לדימונה, כולל של שחקן פעיל.
שוער דימונה, גל נבון, פתח (מודה שלהפתעתי) את מסכת בעיטות העונשין וכבש. אביחי דהאן, שוער שמשון עצר את הבעיטה השלישית, אך הבעיטה החמישית הוחמצה. והתחילה מסכת הבעיטות : אחת לכל קבוצה.

וזה היה מטורף. אם דימונה כובשת – שמשון כובשת. אם דימונה לא כובשת- שמשון איכשהו לא כובשת. והנה כבר בעיטה 11 של דימונה וגל נבון כובש שוב, ובעיטה 21 והוא… כובש ועוד איך כובש. ושלא תחשבו שהוא השוער היחיד שיודע לבעוט בעיטות עונשין, גם אביחי דהאן, שוער שמשון כבש את שתי הבעיטות הראשונות שבעט.

והלחץ על השחקנים גדל. אתה רואה הבעות של שמחה ובעיקר הקלה אחרי שהם מצליחים לכבוש. תפילות הודיה לאל בשלל דתות. שמעו, אני בטוח במאת האחוזים שלחלק מהשחקנים הללו זו פעם ראשונה בחייהם שהם בועטים בעיטות עונשין במשחק רשמי, ומאחר וכל קבוצה בעטה 28 פעמים לשער, הרי שכל שחקן בעט כאן לפחות שתי בעיטות, וחלק בעטו שלוש פעמים.

וכשהיתה החמצה, (ובכל הפעמים חוץ מהפעם האחרונה הקבוצה שבעטה ראשונה החמיצה ראשונה). עולמו של הבועט חרב, רק כדי שינשום לרווחה אחרי שהקבוצה שבעטה שניה החמיצה.

השדרים בטלוויזיה התחילו להתלוצץ שהפנקס של השופט קטן מדי, שאלו את עצמם מהו שיא העולם בבעיטות עונשין, ואפילו שאלו זה את זה אחרי עוד עצירה מופלאה של נבון או החמצה של שמשון, "האם השחקנים עושים בכוונה?"

בבעיטה ה 28, הצליח סופסוף גל נבון, שוער דימונה, לעצור בפעם הראשונה את בועטי שמשון כשאינו בפיגור, ואז שלושים ותשע דקות ושלושים ושלוש שניות אחרי שנבעט הפנדל הראשון, נעמד מולו אביחי דהאן, שוער שמשון, שבעט שמאלה, וגל נבון זינק שמאלה והצליח לעצור. ודימונה ניצחה.

56

לא חושב שאימון פנדלים נמשך כ"כ הרבה, ממש לא חושב כך, אבל כן חושב שאיכות הבועטים בליגה א' דרום הפתיעה אותי ממש לטובה. בעיטות מדויקות, לרוב חזקות, הטעיות שוערים, בעיטות לא רק נמוכות. משונה היה לגלות שההחמצות של דימונה היו לרוב כי הבעיטה היתה חלשה מדי, ואלו של שמשון, לעומת זאת, היו כי הבעיטה היתה גבוהה מדי.

האמת שבשורה התחתונה: מי שלא ראה הפסיד חוויה. ראש עיריית דימונה עלה לשידור , צרוד כולו, והסביר שבמערכת הבחירות הוא לא התרגש והיה מתוח כמו במשחק הזה. יודעים מה? צודק!

יוטיוב של המשחק והפנדלים:

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tomerg
Tomerg
21/05/2024 0:34:09

אדיר, תודה על הפוסט הזה. נשמע כמו דרמה שזוכרים כל החיים, כמו אגדה שלא יודעים אם היתה באמת.
מעניין באמת מה השיא. אולי CHAT GPT ידע.

Tomerg
Tomerg
21/05/2024 0:39:12
Reply to  Tomerg

The world record for the longest penalty shootout in a football match occurred in the 2005 Namibian Cup final between KK Palace and Civics. This match required 48 penalty kicks to determine the winner, with KK Palace eventually triumphing 17–16 after a 2–2 draw in normal time [[❞]](https://en.wikipedia.org/wiki/Penalty_shoot-out_(association_football)) [[❞]](https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/longest-penalty-shootout/). This record-breaking shootout highlights the dramatic and unpredictable nature of determining a match winner through penalties.

נראה לי שיש פה שיא עולם, אבל יכול להיות שהצ'ט מתייחס רק לליגות גבוהות.

Tomerg
Tomerg
21/05/2024 0:43:13
Reply to  Tomerg

The record for the longest penalty shootout, involving 48 kicks in the 2005 Namibian Cup final between KK Palace and Civics, is recognized for all levels of competitive football, including local and lower-tier leagues. This includes professional, semi-professional, and amateur competitions globally [[❞]](https://en.wikipedia.org/wiki/Penalty_shoot-out_(association_football)) [[❞]](https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/longest-penalty-shootout/).

This means the record is not limited to high-level leagues or major tournaments but applies universally across all organized football competitions. The record reflects the nature of the match, regardless of the level or prestige of the league in which it occur.

טוב נראה שזה באמת שיא עולמי!

אור
אור
21/05/2024 3:06:04
Reply to  Tomerg

כאן מצוינים משחקים מתחרים אחרים אבל כן

https://sports.walla.co.il/item/3665291

Yinon Yavor
21/05/2024 0:50:03

נהדר מולי. ממש חוויה.
למה רשמת 58? היה כתוב שזה 56 פנדלים

Yinon Yavor
21/05/2024 1:25:36

תגיד – קלינגר לא עזב את ליגת העל בגלל בעיות לב, ואמרו לו שהוא חייב להיות פחות במתח?!?
אז זה מה שגורמים לו לחוות עכשיו?! אני מציע להצמיד לו דפיברילטור הלילה…

מנחם לס
21/05/2024 3:29:11

תודה מולי. כיף לשמוע ממך.
לעתים קורים דברים מדהימים דווקא בליגות התחתונות. הלוואי והייתי במשחק שתארת, והייתי רוצה לראות את השוערים אחרי שהטרוף נגמר!

Berch
21/05/2024 7:14:42

שמעתי על זה… שיא עולמי חדש
תודה מולי
אם היית שם הרי שבאמת אתה בר מזל
😍

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

גדול מולי, סיפור אדיר.

asaf
21/05/2024 8:35:38

מולי תודה . באופן אישי התגעגעתי לכתיבה שלך. משחק משוגע לגמרי, בליגות הנמוכות הרבה פעמים יש חומרים טובים לספרים.

דוקטור רזי הופמן
21/05/2024 8:51:19

תודה
שמשין עליך פלישתון
וברצינות, שמשון בשבילי זה גידון דמתי, הע' הושמטה.
קבוצה שעשתה הרבה צרות למכבי תל אביב בשנות השמונים.
אגב אליפות של מכבי מהשבוע עברה ממש מתחת לתחת של הראדאר, גם השחקן המצטיין זהבי עבר בתחת. אני בכלל הייתי נותן למילסון אבל זה כבר מים מתחת לגשר.

אהרון שדה
21/05/2024 10:38:31

מולי תודה רבה כמעט כל שנה אני עוקב אחרי פליאוף המחוזות השנה פחות ….
בזכותך התעדכנתי

קפיץ
21/05/2024 16:20:33

אדיר מולי, תודה. באמת התחרפני אתמול מזה שלא היה איזה לינק לרפואה לראות את זה והייתי צריך בדיוק מישהו כמוך שיספר מה היה שם. מיליון נקודות

קפיץ
21/05/2024 21:06:11
Reply to  מולי

אדיר מולי, תודה על הלינק. כשוער עבר, אני יכול רק לומר שלמרות שהיום אשכרה מלמדים שוערים לאן ואיך לזנק, ובועטים לאן ומתי ואיך לבעוט, עדיין מדגדג לי לפתוח בית ספר לפנדלים. למצוא שוערים גבוהים אתלטים וללמד אותם את האומנות הזו. ובצד השני של בית הספר לפנדלים הזה, הבועטים מתמחים בלנעוץ את הכדור בחיבור באחוז גבוה מזה שבו שוערים עוצרים את הכדור, עם סטטיסטיקה מסודרת. ואז למכור את התוצרים של בית הספר הזה במיליונים לקבוצות שיכניסו אותם כמו בועטים בפוטבול (ג'סטין טאקר לא יכול לנעוץ פצצה לחיבור בדיוק של 90%?). ואז יהיה מי שיגיד שאני הורס את המשחק היפה הזה, אבל אני? אני רק רואה את היופי שבספורטאי שעושה ממש טוב את הדבר שהוא עושה הכי טוב…

jefffoster10
21/05/2024 23:01:19

זה היה טור נפלא על אירוע שנע בין המופלא לביזאר.
וכמו שאוהבים לזעוק לרוב באיצטדיוני האתלטיקה או בבריכת השחייה – שיא עולם חדש!!!!

Zvika Bar-Lev
22/05/2024 12:46:48

https://fb.watch/sdu5KdmNQj/
הנה הסרטון של הפנדלים באלו

ירון, החלום
ירון, החלום
23/05/2024 2:14:37

בס"ד
תודה רבה מולי.
בףנראה לי שגם השוערים היו סחוטים בסוף. המשחק.
מטורף לחלוטין.