אירועי דיומא – 04.05.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 1

ברוכים הבאים לגראנד טור הראשון של העונה – הג'ירו ד'איטליה. שלושה שבועות (עם שני ימי מנוחה) שיקחו את הרוכבים ל-3400 ק"מ לאורכה ולרוחבה של איטליה, עם הסיום בקטע הייצוגי ברומא. בכל הקשור לבחירת המסלול, הרי שמארגני המירוץ נקטו כאן בשורה של צעדים מפתיעים, ויש שיאמרו אף הזויים למדי. מלבד העובדה שלא נראה כאן אף פסגה ידועה, כמו הסטלביו, המורטירולו או הזונקולאן, הרי שהרוב המכריע של הפסגות כולל טיפוסים קשים אמנם, אך לא בשיפועים הרצחניים אותם אנו מורגלים לראות בד"כ בגראנד טורים. באופן הזוי למדי, את הסיום בשיפוע הקשה ביותר נראה דווקא בקטע 2. עוד החלטה מעניינת נוגעת לקטעי הנג"ש: בג'ירו לדורותיו תמיד אהבו את הדיסצפלינה הנ"ל, אך הפעם הביאו אותה לשיא, עם שני קטעים של 40 ו-31 ק"מ. המאיצים יקבלו אף הם מנה יפה של קטעים עבורם, אך ייאלצו להמתין לקטע 3 לאחר שיצטרכו לצלוח שני קטעי טיפוס, במה שמהווה עוד החלטה לא שגרתית.
אשר למתחרים, הרי שגם כאן נקבל תסריט לא אופייני מדי (ויש שיאמרו אף מצער למדי): הפייבוריט הגדול ללא עוררין הוא טאדיי פוגאצ'אר, שהחליט השנה ללכת על דאבל ג'ירו-טור, הישג תקדימי אם יצליח לעמוד בו. המטרה הנ"ל משליכה ועוד צפוייה להשליך על מספר היבטים בהקשר שלו. קודם כל כיוון שהוא מלווה בקבוצת אמירויות חלשה למדי (כשהפולני ראפאל מייקה הוא בערך בעל השם היחיד בהרים), בעוד שהתותחים הכבדים יותר נשמרו לטור. הדבר צפוי להשפיע גם על הדינמיקה של המירוץ, כאשר פוג ינסה לגמור את הסיפור מוקדם ככל האפשר, על מנת לשמור כמה שיותר כוחות עבור יולי. דינמיקה זו עשוייה להתאפשר עבור הסלובני בעיקר בשל התחרות החלשה למדי הצפוייה לו. זה יכלול למשל את גראן תומאס הוותיק, שינסה לכפר על שברון הלב מהג'ירו הקודם, אך הוולשי לא ממש מגבה זאת בסימנים של חזרה לכושר במהלך העונה הנוכחית. עוד רוכב מנוסה מאד שנראה כאן הוא רומאן בארדה, שאף הראה כושר מצויין עד כה, אך יכולתו הדלה בנג"ש צפוייה להיות בעוכריו. האוסטרלי בן אוקונור כבר ראה את המקום השני העונה בשני מירוצי קטעים, הישג עליו יחתום בשמחה בסיום המירוץ הזה. הקולומביאני דני מרטינז הוא עוד מטפס מצויין, שייצג כאן את קבוצת בורה השאפתנית. אחד שעשה את הדרך מבורה לקבוצת ויסמה הוא קיאן אויטדברוקס הצעיר, שינסה להמתיק במשהו את העונה העגומה של הקבוצה הצהובה. עוד נראה כאן מטפסים כדמיאנו קארוזו, חואן פדרו לופז, מייקל סטורר וגם הקולומביאנים הוותיקים נאירו קינטאנה ואסטבן צ'אבז. בקטעים השטוחים אנו צפויים לתחרות יותר מעניינת, עם חברים כטים מרלייה, יונתן מילאן, אולאב קואי, פיל באוהאוס, פאביו יאקובסן וקיילב יואן. קבוצת IPT תגיע לכאן במטרה לצוד קטעים, כשהמוביל שלה בהרים יהיה מייקל וודס הוותיק, ובקטעים השטוחים יותר יהיה זה איתן ורנון המצויין, שייאלץ להתמודד מול התחרות הקשה שמעל. מכוחותינו נקבל כאן את נדב רייסברג הצעיר, אחד שמקבל קרדיט רב העונה מהקבוצה, במה שייתרגם להשתתפות בגראנד טור הראשון שלו.
הקטע הפותח של המירוץ יביא את הרוכבים למחוז פיימונטה, עם הסיום בעיר הבירה שלו טורינו. הרוכבים יקבלו כאן מספר טיפוסים מהרמה הבינונית, עם סיום בירידה. קטע המתאים לקלאסיקנים עם יכולת סיום טובה כמו כריסטוף לאפורט, ביניאם גירמאי, ז'וליאן אלאפיליפ, יאספר סטויבן או אולי אף המאיץ קיידן גרובס. שידור ביורוספורט ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.
Subscribe
Notify of
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אמיר
אמיר
13 days ago

פוגי ד'איטליה מתחיל איזה כיף.
מעניין אם יבוא לו לאתגר את עצמו ולקחת את הורודה ואז להחזיק אותה מקצה לקצה. מישהו עשה דבר כזה?

אמיר
אמיר
13 days ago
Reply to  פאקו

המקרה ההפוך פחות נדיר. נדמה לי שרוגליץ' גם עשה אותו דבר שנה שעברה וגם פוג בטור הראשון שלו. אני בטוח שיש עוד דוגמאות.

אמיר
אמיר
13 days ago
Reply to  אמיר

בעצם שניהם לבשו את החולצה ביום האחרון.

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  אמיר

מן הסתם רק הקניבל המקורי יכול והוא גם עשה זאת.

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  פאקו

פחות משבוע אחרי ניצחון בוואלטה…

עידו גילרי
Admin
13 days ago

נראה לי המארגנים רצו להחזיר את רמקו אבל קיבלו בחזרה את פוגמנסטר וכולם ברחו לטור…ואז התרסקו. פוג יכול לנצח את הנגשים ולשבת על הזנב בשאר המירוץ אבל מן הסתם זה לא באופי שלו..

עידו גילרי
Admin
13 days ago

בהצלחה לנדב וחבל שדרק ג'י לא כאן אבל נחזיק לפריגו אצבעות לקטע סוף סוף.

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  פאקו

ולכן חבל שהוא לא כאן …

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  פאקו

כנראה ולדעתי מכוונים לטור.

aki
aki
13 days ago

חד משמעית מכוון לטור. מה גם שעשה מירוצים יפים מאוד בזמן האחרון. המקום השלישי של שיאן בגרמניה רשום על שמו

city_jogger
city_jogger
13 days ago
Reply to  פאקו

תודה פאקו.
שום דבר נגד בארדה (בסך הכל עוד אחד שהיה פעם תקווה צרפתית גדולה ולא הצליח להתממש), אבל זה שמזכירים אותו כאחד הקונטנדרים, מראה עד כמה הדירוג הכללי לא צפוי להיות תחרותי. מטרתו העיקרית של פוג היא להישאר בחתיכה אחת. לפחות התחרות על הצ'יקלמינו תכניס קצת פלפל.
אגב, אויטדברוקס הוא זה שעזב את בורה בטונים צורמים (העיד שחווה נידוי חברתי והיה עדיין תחת חוזה כשחתם בויסמה… משהו כזה)?

city_jogger
city_jogger
13 days ago
Reply to  city_jogger

אוחחח שורשר לא במקום הנכון… מחילה

Tom
Tom
13 days ago

וואי וואי גם אני, כמו תומאס, לא בכושר העונה..אני לא בעניינים בכלל לקראת הגי'רו, שדווקא לרוב יותר חביב עלי מאשר הטור.
.
המסלול נשמע לא מעניין במיוחד.
אני לא מצליח להתחבר לקטעי ספרינטים. מילא קלאסיקות שמלאות אקשן ובסוף יש ספרינט, אבל 6-7-8 קטעים מתוך 21 שפשוט אפשר לוותר על הצפיה לגמרי, ואפילו על התקציר…כן כן, ברור שאי אפשר רק לטפס, ועדיין לא מעניין.
.
גגן-הארט בזמנו לקח בזכות, אבל זה היה אחד המירוצים החלשים. עד כמה שאני זוכר הקרב היה בינו לבין אוקונור – טיפוס מאוד חביב, אבל בהחלט לא טופ-דוג של גראנד טורים.
.
ממש חבל שדרק ג'י לא כאן, אחרי התצוגה הנפלאה שלו בשנה שעברה.
מעניין מי יפרוץ הפעם..
.
אם הייתי אדם מהמר, הייתי שם איזה אלפייה על זכיה של פוג.
וכדי לפזר סיכונים, עוד 100 על תומאס ו-100 על אויטדברוקס.
.
מרטינז עזב את אינאוס? עד שהיה להם משהו טוב ביד..

city_jogger
city_jogger
13 days ago

עוד מהשפעות הנלוות לג'ירו: שלב חצי הגמר באליפות העולם בסנוקר הוגלה ליורוספורט 2.
ג'ק ג'ונס (מי?) פותח פער נאה על בינגהם באמצע הסשן הלפני אחרון. לא בדיוק הוולשי שחשבנו שיגיע עד לשלב הזה. וזה אחרי שהעיף שמות גדולים, והוא משחק סנוקר פשוט מצוין. בדרך לסנסציה ענקית שאפילו הסנסציה של שנה שעברה תחוויר מולה?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
13 days ago

יש גם כדורגל היום
ריאל מדריד, אם תנצח, תביא עוד אליפות בלה ליגה.
נפגשת היום עם קאדיז בחמש +

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  פאקו

זה דווקא טוב לנו…

עידו גילרי
Admin
13 days ago

בינתיים עודד קוגוט במדי האקדמי מסיים שני בספרינט בהולנד.

עידו גילרי
Admin
13 days ago

פוג בא לחסל…

עידו גילרי
Admin
13 days ago

נרווייז הערמומי גובר על פוגי.

עידו גילרי
Admin
13 days ago
Reply to  פאקו

😄

city_jogger
city_jogger
13 days ago

סחתיין על נרוואז, מנחיל אכזבה ראשונה (ואחרונה?) לפוגצ'אר במירוץ, ואולי גם נותן קלף שימושי עבור אינאוס למשחק כפול עליו ועל תומאס.

aki
aki
13 days ago

איזה כיף שהתחיל הג'ירו! חיכיתי לשווא לטור פריוויו השבוע. אבל האמת שהמירוץ ללא כח עליון סגור עוד לפני שהתחיל. נקווה לניצחונות ישראלים ותוצאה יפה לנדב

NBA בדם
Editor
11 days ago

ג