אירועי דיומא – 21.04.2024 – אופניים ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ ליאז'-באסטון-ליאז'

עונת הקלאסיקות מגיעה היום לסיומה עם המונומנט הרביעי של העונה, המסיים גם את שבוע הקלאסיקות של הארדנים – מירוץ ליאז'-באסטון-ליאז'. קלאסיקה זו, החוגגת כבר את המהדורה ה-110 שלה, היא גם העתיקה ביותר, ומכאן כינויה "הגברת הזקנה" (La doyenne). המירוץ יתנהל על רכס הארדנים במזרח בלגיה, כשאת עיקר העניין נקבל בחציו השני, עת יכלול כ-11 טיפוסים, שכמה מהם תלולים במיוחד (כמו הלה רדוט המיתולוגי, 34 ק"מ לסיום). אם לא די בטיפוסים אלה או בעובדה שהמירוץ ישתרע על 254 ק"מ, הרי שמזג האוויר באיזור צפוי להמשיך לאמלל את הרוכבים כפי שראינו בפלש וואלון ביום רביעי האחרון (בניגוד משווע למה שנראה במחוזותינו ביום רביעי הקרוב למשל). אשר למתחרים במירוץ, הרי שהשנה נחסר את זוכה השנתיים הקודמות, רמקו אוונפול, שנפצע בטור חבל הבאסקים. בהיעדרו (ואולי בלי קשר) נקבל כאן פייבוריט אחד ענק לזכייה – טאדיי פוגאצ'אר. פוג קימץ העונה במירוצי הקלאסיקות, בעיקר לאור העובדה שהוא הולך על דאבל ג'ירו-טור, אך על הגברת הזקנה הוא לא חלם לוותר, גם על מנת לסגור חשבון עם המירוץ שבו שבר את ידו בשנה שעברה. עוד כוכב על שנראה כאן הוא אלוף העולם, מתיו ואן דר פול, שהולך כאן על מירוץ שנראה מעט גדול על מידותיו, אך זכייה שלו כאן תהיה הישג שיאפיל על כל הישגיו הרבים עד כה. דבר דומה ניתן לומר על גם זוכה מירוץ אמסטל גולד האחרון, טום פידקוק. מלבד אלה, השדה צפוי להיות זרוע במיטב המטפסים של הענף, ביניהם סיימון ייטס, ג'אי הינדלי, אלכסנדר ולאסוב, ריצ'רד קאראפאז, פיו בילבאו, מקסים ואן חילס, קוין ואנקלאן, דויד גודו, רומאן בארדה ומתיאס סקלמוס (שיקווה לסיים הפעם את המירוץ ללא היפותרמיה). קבוצת IPT תגיע לכאן עם הזוכה במירוץ פלש וואלון, סטיבי וויליאמס, ואיתו דילן טיונס. שידור ביורוספורט מ-13:30 (צפוי להסתיים ב-17:30).

שחמט – תחרות המועמדים סיבוב 14 ואחרון / אהרן ברלין

21:30 שעון ישראל

"השעה 23:15 בקנדה ואני יושב לבד בחדר העיתונאים, מוצף ברגשות. מוצף ממה שהחיים זימנו לי… אני לא יכול לשמור את הרגשות שלי לעצמי אז אני מתחיל לשרבט. היו איתי חברים והרגישו את מה שאני מרגיש היום!"

המילים האלה נכתבו אתמול בלילה על ידי שאגאר צ'ה, עיתונאי הודי אהוב שמלווה את השחמט ההודי (והכללי) בשנים האחרונות והיה עד להפיכה של המדינה הגדולה לאימפריה של ממש בתחום השחמט. כששאגאר משדר או מסקר משחקים ההתרגשות שהוא מעביר מזכירה כזאת של שדרן כדורגל ספרדי יותר מאשר האיפוק המסורתי של עיתונאים שמסקרים ענף מעונב כמו שחמט. הוא מצליח להעביר את הדרמה הדקה וחמקמקה שנוטה להיעלם לפעמים כשצופים במשחק איטי שנמשך 5 או 6 שעות. את המילים שלמעלה הוא כתב דקות אחדות לאחר שעאלי-רזא פירוז'ה, שיצטרך לעשות חשבון נפש ארוך ומעמיק לאחר המשחקים הערב בטורונטו, נכנע לאחר 63 מהלכים. גוקש דמראג'יו, ילד בן 17 שהעלה הרבה ספקות בנוגע ליציבות שלו בשנים האחרונות (בן 17, בכל זאת), ניצח את פירוז'ה בסיבוב ה 13 של תחרות המועמדים ויגיע למשחק הערב כשהוא מוביל בחצי נקודה על שלושת השחקנים הוותיקים בתחרות. "אני יכול לראות אותו בסוף התחרות עם -5 (חמישה הפסדים יותר מניצחונות) או לחילופין עם +2" אמר קרלסן כשנשאל על הסיכויים של גוקש בתחרות הזאת. גוקש, עם +4 בתחרות כאשר גם ההפסד הבודד שלו היה בעמדה מנצחת לחלוטין, נמצא מרחק ניצחון אחד ממפגש עם דינג הלא-צפוי על תואר אלוף העולם.

הסיבוב ה 13 אמנם היה סוער אבל לא היו בו הפתעות גדולות מדי. הניצחון של גוקש על פירוז'ה לא היה מפתיע במיוחד, כמו גם התיקו בין היקארו לנפו שהשאיר את שניהם מרחק חצי נקודה ממנו. קרואנה היה חייב ניצחון מול פראג עם הכלים השחורים ולרגעים היה נדמה שההודי יצליח להשיג את התיקו שיסיים את דרכו של קרואנה בתחרות. אלא שהסיום המורכב בין השניים היה יותר מדי לפראג שנאלץ להפסיד כלי כל הדרך להפסד שצופף את השורות בפסגה והוביל אותנו לסיבוב ה 14 והאחרון בו ארבעת הראשונים משחקים בינם לבין עצמם וחייבים ניצחון. עבור היקארו, נפו וקרואנה תוצאת תיקו תהיה חסרת משמעות ועליהם לגייס את כל הכוחות שנשארו להם כדי לצאת עם ניצחון בשביל סיכוי לזכות בתחרות. הגיע הרגע.

הטבלה לאחר 13 סיבובים

משחקי סיבוב 14 (לבן-שחור)

היקארו נקמורה (8) – גוקש (8.5)

המשחק המרכזי. נפו וקרואנה יתפללו לתוצאת תיקו (תרחיש לא מאוד סביר) או לניצחון של היקארו כדי שיוכלו להישאר בתמונה. השחקן השלישי בעולם מגיע למשחק עם זיכרון מלפני שנתיים בו היה מספיק לו תיקו בשביל להגיע למקום השני שלבסוף התברר כזה שהוביל למשחק על אליפות העולם. היקארו אז הפסיד לדינג במשחק מדהים והוביל את הסיני כל הדרך לזכייה בתואר הגדול. היקארו הוא היחיד מבין השלושה שבמקום השני שתלוי רק בעצמו – ניצחון והוא זוכה בתחרות (סיכוי קטן) או עולה לשובר שוויון. הפסד או תיקו והוא מחוץ למרוץ כאשר הפסד יסתום את הגולל על הסיכויים של השניים האחרים להגיע למקום הראשון. גוקש מצידו נמצא בהתלבטות – אם ישחק מסוכן הוא עשוי להפסיד ולסיים את דרכו בתחרות, אלא שתיקו עבורו יוביל כמעט בוודאות לשובר שוויון בפורמט מהיר מול נפו או מול קרואנה. גוקש הוא לא שחקן ראפיד או בליץ טוב במיוחד והוא בעמדת נחיתות בתחום הזה מול השניים האחרים (בעיקר מול נפו). אני מעריך שהוא ייתן למשחק האמביציוזי של היקארו לשחק לידיים שלו וינסה בזהירות לנצח את המשחק, כי תיקו יוביל אותו לרולטה רוסית (או אמריקאית) לא בטוחה בכלל). נלך על ההימור הפרוע שגוקש ינצח את המשחק ויגמור את הסיפור כבר הערב.

פביאנו קרואנה (8) – יאן נפומנישצ'י (8)

עבור שני השחקנים, שמחלקים ביניהם את הזכייה בין שלושת תחרויות המועמדים האחרונים, תיקו הוא לא אופציה. הסיטואציה הזאת נוחה יותר דווקא עבור קרואנה שמשחק בכלים הלבנים מול שחקן שכשהוא מאבד את הראש יכול לפספס טקטיקה של שלושה מהלכים. החוזקה של נפו באה לידי ביטוי דווקא כאשר הוא צריך להעריך את העמדה מבחינה אובייקטיבית ולא נותן לאמוציות לשלוט בו. הלילה הרגשות יהיו חייבים לשחק תפקיד חשוב והסיטואציה הזאת הולכת דווקא לרעתו של הרוסי. נלך על ניצחון חסר משמעות לקרואנה.

עאלי-רזא פירוז'ה (4.5) – ווידית גודג'רת'י (5.5)

פירוז'ה כאמור בילה את כל זמנו בתחתית של הטבלה והניצחון היחיד שהשיג היה ממש לא מרשים. ווידית לעומתו יכול לסכם תחרות לא רעה עם כמה נקודות בהם היה יכול להצטרף למובילים אבל לא הצליח לשלוט בעצמו וביצע כמה שגיאות קריטיות. תיקו.

ניג'אט אבאסוב (3.5) – פראגנננדה (6)

אבאסוב מסיים את דרכו במעמד הגדול ביותר בקריירה שלו עם כמה תוצאות תיקו יפות בלבן אבל לא הרבה מעבר לזה. פראג במקום החמישי והמכובד עם הרבה ניסיון להמשך הקריירה, כמה הופעות יפות ופתיחות מטורללות שלפעמים צלחו ולפעמים פחות. תיקו וסכום כסף לא רע שילך לפראג.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. נקווה שמזג האוויר לא יהיה עד כדי כך גרוע, למרות שהוא הביא לנו את הניצחון בפלש. על אף חסרונו של אוונפול, יש כאן כמות נהדרת של רוכבים נפלאים, ככה שאפשר לקוות לקלאסיקה טובה ומעניינת. נקווה לראות הרבה כחול לבן מקדימה, ולא של decathlon..

  2. תודה פאקו!
    ליאז'-באסטון-ליאז', על משקל: בונד-ג'יימס-בונד?
    (סתם, תמיד רציתי לכתוב את זה).
    השם של ון דר פול נשמע נוצץ במיוחד בעונה הזאת של החד יומיים, אבל זה לא מירוץ שתפור עליו ולא נראה לי שהוא הולך להתבלט. הדרך של טאדיי נראית סלולה, אם כי…
    זה המירוץ שהוא התרסק ונפצע בו בשנה שעברה, והעונה המוצלחת שרשם עד לאותה נקודה נעצרה (ויש שיאמרו שגם ההכנות שלו לטור נדפקו ולכן הוא לא היה בשיאו במאץ' אפ מול יונאס בשבוע השלישי). יש עכשיו הרגשה שמי שישרוד את המירוצים בלי להיפצע באופן קשה יוכל להרוויח מזה בגדול בעונת הגראנד טורים. מאמינה שפוג מודע לזה וגם לא יצטרך לקחת יותר מדי סיכונים כדי לזכות היום. בכל זאת, יש לו תכניות לממש באיטליה עוד שבועיים…

    1. זאת אכן עוד סיבה שפוג קימץ במירוצים – על מנת לצמצם סיכונים. אני לגמרי חושב שמה שקרה לו במירוץ הזה בשנה שעברה דפק לו את הטור. היו לו מאז המירוץ ועד לטור שני ימי מירוץ תחרותיים, דבר בעל משמעות כבירה בענף. זה אגב לצערי מה שצפוי לדפוק לוינגו ואולי גם לרמקו את הטור הקרוב, גם אם יצליחו להתאושש פיזית עד למירוץ עצמו.

      1. אפשר לשכוח מ"קודם נלך" וינגו והטור. זה מבאס טילים אבל נתחיל בלקוות שזה לא דפק לא את הקריירה. רמקו בטוח יהיה שם אבל הוא עדיין סובל מכאבים. קשה להאמין רוגליץ' הוא דווקא זה שיצא בסדר מכל הסיפור.

  3. תודה רבה פאקו.
    למעוניינים הז המקום להזכיר שאתמול נפתחה בשפילד אליפות העולם בסנוקר שתתקיים בשבועיים הקרובים.
    לצערי לא היה לי קרוב למספיק זמן להעלות סקירה מקיפה לקראת התחרות, אך אשתדל להוסיף סקירות כאן בדיומא במהלך התחרות.
    הסיבוב הראשון ישוחק עד ליום חמישי הקרוב.
    התחרות כבר גבתה את מקומו של אלוף העולם (היוצא) הסנסציוני מעונה שעברה לוקה ברסל שהופתע על ידי דייב גילברט אמש אחרי שכבר הוליך 7-3.

    1. תודה רבה!
      מודה שלא כואב לי על ההמפטי דמפטי הזה… כאב לי יותר בשנה שעברה מהנצחונות המדהימים שלו (כנגד כל הסיכויים) על רוני וסי. היה צפוי שנקבל אלוף חדש (או חדש ישן) השנה.
      מקנאה בכל מי שיש לו/ה את השעות הפנויות להקדיש לצפייה בשבועיים הקרובים.

  4. המשחק בין ברסל לגילברט היה דרמטי ומהנה מאוד והגיע לפריים מכריע בו כאמור זכה האנדרדוג.
    טראמפ ינסה לסיים את העבודה היום מול וואפאי (מוליך 6-3).
    בהמשך השבוע כאמור נזכה לראות את כל הכוכבים הגדולים : דינג, וויליאמס, בינגהאם, מרפי, אלן, סלבי ואוסאליבן.
    שידורים ביורוספורט 1-2 לאורך היום

      1. הגישה הכללית שלו גם מעצבנת, ולא רצינית. כאילו, תירגע חמוד, זה עדיין "ספורט" של קשישים בריטים, גם אם יש לך כמה קעקועים על הידיים ואתה שותה הרבה בירה ויוצא למועדונים… רוק סטאר אתה לא.
        לדעתי בשנה שעברה היה לו גם לא מעט מזל (עד כמה שאפשר להסתמך על מזל בתחרויות מפרכות כאלה) לבצע את המהפכים האלה, והשנה הוא חזר לגודלו המקורי.

        1. לחלוטין לא מסכים (גם למה שאמרת קודם). כשהוא בטופ גיים שלו, הבחור משחק סנוקר מפעים בעיניי. גם רוני פירגן לו בענק אחרי שלוקה פירק אותו באליפות הקודמת (בין השאר כי מה שהוא עשה מאד מזכיר את הסגנון של רוני עצמו). צריך לזכור גם שהוא נמוך, מה שגם מהווה מגבלה במשחק (כמו בארי הוקינס יקירי). ואין שום בעייה עם הגישה שלו, גישה די מרעננת שיכולה לעזור לענף החבוט הזה להקנות לו אוהדים חדשים.

      1. אכן כן, אולי המשבר הגדול שפקד אותו בעשור האחרון…
        הוא מדורג 24 בעולם לא היה קרוב לעלייה אוטומטית והפסיד במוקדמות באופן קורע לב בפריים מכריע לג'יימי ג'ונס (שיהיה אחד משישה וולשים באליפות)

        1. תודה.
          אוי ניל המסכן 🙁 נקווה שימצא דרך לצאת מזה.
          כל סוגי הספורט גורמים ללחץ ותעוקה נפשית, אבל סנוקר זה כבר משחק למשוררים מיוסרים

        2. משבר אחד מתוך כמה משברים שהאוסטרלי חווה בשנים האחרונות. לא הפעם הראשונה שהוא נאלץ להעפיל מהמוקדמות. בפעם הקודמת זה היה אחרי עונה מחרידה שנבעה מהתמכרות שלו למשחקי מחשב.

  5. היום יתקיים הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה. ריאל מובילה בפער של 8 נקודות וגם בהפרש שערים טוב בהרבה. היא מגיעה אחרי משחק מתיש בליגת האלופות האירופאית נגד מנצ'סטר סיטי שבו ניצחה בפנדלים. מנגד, ברצלונה הודחה בבושת פנים על ידי פריס סאן ז'רמן. אם ברצלונה תנצח הפער יצטמצם לחמש נקודות בלבד כשיישארו עוד שישה מחזורים לסיום הליגה.
    שידור ישיר של המשחק בערוץ הספורט one 1 החל מן השעה 22:00.
    .
    אבל, הדבר האמיתי יתרחש בארגנטינה. הסופר קלאסיקו בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס.
    בארגנטינה מתקיים טורניר ששמו COPA DE LA LIGA PROFESIONAL. 28 (כן המספר ההזוי הזה) הקבוצות של הליגה הראשונה חולקו לשני בתים בני 14 קבוצות כל אחד. אחרי 14 מחזורים שכוללים 13 משחקים נגד הקבוצות של כל בית ובנוסף משחקי הדרבי (לדוגמה: בוקה ריבר, ראסינג-אינפנדיינטה וכו'), ארבע הראשונות בכל בית משחקות נגד ארבע הראשונות בבית השני בהצלבה (הקבוצה שמקום ראשון בבית א' משחקת נגד הקבוצה הרביעית בבית השני וכו'). ריבר היא הראשונה בבית הראשון ובוקה הצליחה לסיים במקום הרביעי בבית השני רק במחזור האחרון.
    .
    אתמול התקיימו שלושה משחקים. ובהם ניצחה ולס סארספילד את גודוי קרוס 1:2 במשחק חוץ. אסטודיאנטס ניצחה את באראקס סנטרל בתוצאה 0:3. וארחנטינוס ג'וניורס ניצחה את דפנסה אי חוסטיסיה בקרב בעיטות 11 לאחר תיקו 1:1.
    .
    והלילה הדובדבן שבקצפת. משחק שנחשב בעיני לא מעטים לגדול בעולם. בוקה משחקת תחת מאמן חדש, דייגו מרטינס, ומפגינה אחרי תקופה ארוכה כדורגל טוב. היא לא הצליחה להעפיל לטורניר הקופה ליברטדורס ומשחק בקופה סודאמריקנה.
    ריבר מפגינה את הכדורגל היפה האופייני לה. לאחר שמונה שנים עם הישגים רבים תחת שרביטו של מרסלו גז'ארדו מאמן אותה בלם העבר מרטין דה מיצ'ליס והקבוצה ממשיכה באותו קו.
    לשתי הקבוצות שחקנים צעירים כישרוניים שאמורים לעלות לבמה העולמית בעתיד הקרוב לצד ותיקים מעולים.
    את ההתקפות מובילים דווקא שחקנים ותיקים. בריבר זהו הקולומביאני המצויין מיגל בורחה, מלך השערים של הטורניר ובבוקה זה אדינסון קבאני הוותיק שבתקופה האחרונה חזר לעצמו והחל להבקיע ברצף.
    לגבי הצעירים: בריבר השם החם הוא קלאודיו אצ'ברי בן ה-18 (אל דיאבוליטו-השטן הקטן) שנמכר למנצ'סטר סיטי תמורת 20 מיליון דולר. בבוקה ראויים לציון שניים כריסטיאן מדינה ואקי פרננדס.
    .
    שידור של המשחק בערוץ ספורט 3 החל מהשעה 21:20.
    מי שאוהב כדורגל לא יחמיץ את המשחק הזה. הבעיה היא ששעת המשחק חופפת בחלקה עם הקלאסיקו בין ריאל לברצלונה, אז ניתן להקליט או לעבור מערוץ לערוץ.
    .
    ולבסוף ידיעה עצובה:
    חיים לוין שוערה האגדי של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל נפטר בגיל 87.
    https://www.one.co.il/Article/23-24/1,1,3,33443/460896.html?ref=hp
    אני הספקתי לראות אותו משחק אצלנו בכפר סבא במגרש הפרדסים. הוא היה שוער נמוך יחסית עם אינסטינקטים של חתול והיה קשה מאד להכניע אותו.
    יהי זכרו ברוך.

      1. מהלך גדול של הקבוצה שנמצאת עם 5! רוכבים בקדמת הפלוטון או מה שנשאר ממנו, לדעתי לא יותר מ40 רוכבים,מקפצה למהלך של דילן וסטיבי.
        כל זה קורה בעקבות תאונה בחלק האחורי שתוקעת אחריה הרבה רוכבים, ביניהם מתיו ועוד

  6. איזה סיום מעניין בשחמט. ממש פיינל פור.
    אתמול עוד ראיתי את התוצאות בלייב וחשבתי שאולי יהיה תיקו 8 מרובע לפני מחזור הסיום, אבל בסוף ההודי ניצח וקבע לעצמו יתרון קטן

            1. ואם כבר אז באמצע (בחלק התלול)
              6

            2. כן לזה התכוונתי.

  7. יפה היה נחמד. אחרי ההופעה בקילומטר ה80, בסופו של דבר אף אחד מהקבוצה הישראלית לא מופיע. כדורגל משחקים 90 דקות..

  8. באתי בגלל המועמדים והרווחתי גם את הדוושנים…
    פוג נעלם בפוג והמתח שיצרתם היה סבבה

    בקשר לשח, אחלה טורניר השנה ומחזור אחרון מהאגדות. מהמר על תיקו של היקארו וניצחון של קרואנה.
    תודה רבה על כיסוי נהדר

  9. היה יום דרמטי בכדורגל האירופאי
    תחילה יונייטד הובילה בחצי גמר הגביע האנגלי 3-0 בקובנטרי אך האחרונה בקמבק אגדי כולל שער עמוק בתוספת הזמן השוותה ל 3-3 בהארכה לא נכבשו שערים
    יונייטד ניצחה לבסוף מהנקודה ועלתה לגמר מול הסיטי שניצחה יום קודם את צלסי 0-1
    זהו גמר שני ברציפות בין הקבוצות דבר שקרה רק פעם בודדת בהיסטוריה בשנת 1885
    אז בלקוברן פגשה בשנית את קווינס פארק וחזרה וניצחה אותה 0-2 לאחר 1-2 בשנה שקדמה
    סיטי ניצחה את יונייטד 1-2 אשתקד רק אומר …..
    דרמ? נוספת הייתה בגרמניה
    דורטמונד שעלתה לחצי גמר אלופות אירחה את האלופה הטרייה לברקוזן האחרונה בלתי מנוצחת עד היום העפילה לחתי גמר האירופאית וגמר הגביע
    בדק 81 היה נראה שדורטמונד תנצח אך דק 90-8 השוותה לברקוזן ונותרה בלתי מנוצחת
    עוד מעט הקלאסיקו בספרד.

  10. איזה סיום בשחמט – לפעמים המציאות יותר דרמטית מאשר תסריט פרוע. וואו. גוקש הזוכה הגדול!
    תודה אהרון על הסיקורים. נהנתי מהם מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט