אסיסט 140#- לאן נעלמת? / אסי שלם

שלום לכולם,

בעוד איראנים משליכים עלינו קטב"ם עב"ם ואנחנו באמצע המב"מ, התפניתי לכתוב לאתר הכי טוב במרשתת. נדהמתי לגלות שהאסיסט האחרון היה בדצמבר. זה הזמן לספר לאן נעלמתי?

הקבוצה הכי משוגעת במועצה אצלנו היא נבחרת הנוער (כיתות י"א- י"ב). בכל משחק 50-80 אוהדים מצויידים בתופים ובמחולות. לצערי המאמן האהוב שלהם עזב בקיץ לתפקיד חדש ומאתגר והחלטתי לקחת על עצמי את המשימה.

האסון של ה-7.10 והמלחמה שפרצה טרפו את הקלפים וכל הפעילות באזור נעצרה. יש דברים יותר חשובים מכדורסל בחיים…

דו"צ הגרי- המציאות

אוקטובר 23 – חוזרים לפעילות

המועצה שלנו היא בין הראשונות שנתנו אור ירוק לחזרה לפעילות. החבר'ה היו רעבים מאוד לפעילות והאימונים היו בעצימות גבוהה מאוד. היה אימון שהיתה אזעקה ואף אחד לא שם לב מרוב ההתלהבות והרעש של המשחק עצמו. להורים נמסר שהכל בסדר והטילים נשלחו למקומות אחרים.

המסר הראשון שהועבר לשחקנים- אנחנו הולכים להיות קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה!

לא קל לשכנע אוסף של מתבגרים שהדבר שיעזור להם לנצח הוא למנוע מהקבוצה היריבה לעשות סל, לשחק בהתלהבות בחלק האחורי של המגרש ולתת כל מה שאתה יכול מבלי שזה יירשם בטופס המשחק. הילדים רוצים לקלוע 20, 30 ואם אפשר גם עם סל על הבאזר. הגנה? אם אפשר להדביק 'בלוק' ללוח יהיה נחמד ולשאוג בתנוחת הגורילה. לא מעבר.

הגורילה, הרבה יותר מגניב מסתם לשמור

יש שוני עצום בין אימונים למשחקים. אחת המשוכות הגבוהות למאמן לעבור מול שחקנים היא לשכנע באג'נדה שלו. פיל ג'קסון מספר בספרו "טבעות מקודשות" (Sacred rings) על שיחה סגורה עם מייקל לפני שהחל לאמן את הבולס. הוא הסביר לו על שיטת המשולש ואיך היא תועיל למייקל ולקבוצה. אחרי שמייקל השתכנע זה כבר היה הרבה יותר קל לשכנע את הקבוצה.

הספר- מוזמנים לקרוא

תרגלנו לחץ על כל המגרש לאורך כל האימונים אבל צריך לשכנע את השחקנים שזה יעבוד גם במשחקים. חלקם היו סקפטים, הם לא הבינו שהאינטנסיביות וגרימת איבודי הכדור ליריב יעזרו להם גם בצד ההתקפי לעשות נקודות קלות ולשנות מומנטום בחלקים גדולים מהמשחק.

קבענו משחק אימון בלוד. החבר'ה הגיעו למגרש למשחק מול קבוצה טובה שהובילה לאורך כל המשחק. באמצע המשחק גם נשמעה אזעקה, יש בלוד התרעה של דקה ורבע מראש. התרגולת שלנו לכניסה לממ"ד היא חצי מהזמן. היינו צריכים להמתין כל כך הרבה זמן במרחב המוגן הקטן עם חבורת מתבגרים מיוזעים שהחלטנו לצאת עצמאית החוצה בשלב מסויים ולחזור למגרש.

ברבע האחרון עברנו למוד התקפי בהגנה, לחצנו ורצנו כמו משוגעים והמהפך הושלם. ניצחון חוץ במגרש חוץ מול קבוצה טובה. ומה גם שהיינו בהרכב חסר והשמועה כבר עשתה לה כנפיים. אם רצים ולוחצים= מנצחים.

לא זוכר עונה שהתכוננו אליה כמעט 3 חודשים. זו היתה תקופה נהדרת מבחינה מקצועית. הספקתי המון חומר, השיטה הוטמעה והשחקנים היו ממש רעבים להתחיל. צריך להגיד ביושר שמקומות אחרים התחילו אחרינו וזה נתן לנו יתרון גדול. המשחק הראשון נגמר בפיצוץ גלאקטי 65-32. הגנה מעולה, התקפה היתה מתואמת והאורחים לא יצאו מההלם עד לסיום.

22.1 תאריך שנזכור לתמיד. אנחנו בריצה של ניצחונות ועסוקים בעצמנו. אבל המציאות דואגת לתת תזכורות למה שקורה במדינה האהובה שלנו. שחקן לשעבר מהאגודה שלנו וילד מקסים נפל בקרב בעזה. סרן אייל טויטו ז"ל היה מפקד אהוב וחייל נערץ. עצרנו הכל, עמדנו שבורים בלוויה שהיתה בגשם שוטף, כמה סימלי שהשמיים בכו איתנו באותו יום. שמעתי כל כך הרבה סיפורים על חיילים הרוגים ופצועים, אבל לשמוע את אבא שלו עומד מעל הקבר ומספיד אותו היה הרגע הקשה בחיי. המלחמה גבתה מאיתנו כל כך הרבה ומי יודע מתי העצב הזה ייגמר. חובה לשמוע את הקטע הבא, הדר מרכס(גלגל"צ) הקריאה חלק מההספד של אביו. אזהרת דמעות!!

הדר מספידה את אייל ז"ל (מתוך האינסטגרם)

אייל שלנו, לעולם נזכור אותך. אייל ז"ל היה קלעי מעולה וזכה בטורניר שלנו בתחרות הקליעות. בפורים האחרון זכינו להנציח את זיכרו בסטריטבול של המועצה. 30 משתתפים ניסו לקטוף את התואר של מלך הקליעות מ-3. היה מרגש ומכובד, יהיה זכרו ברוך.

הדבר הכי גרוע בניצחונות, בעיקר בכאלו עם הפרש גבוה הוא שאתה מתחיל להאמין שאתה יותר גדול מהמשחק. התחיל לשעמם לחבר'ה, והם חשבו שדבר לא יכול לנצח אותם. מצד שני כל מעידה יכלה לסכן את המקום הראשון. יצאנו למשחק חוץ ונקלענו למשחק צמוד בסיום. ביתרון של 3 נק' יצאה היריבה להתקפה אחרונה. 10 שנ' שלא הופעלו בשעון, ההתקפה שוחקה ושוחקה ובסיומה המוזר נקלעה שלשת שיוויון שוברת לב. השופט לא ידע מה לעשות. התחיל דיו האם הזמן נגמר או לא, בתום הדיון הוא החליט לאשר את הסל ולהעניק לנו 5 שנ' עם כדור מהצד. ביזארי לחלוטין.

שרטטתי תרגיל מהצד, בסיומו אחד השחקנים שלנו קיבל את הכדור וקלע עם הבאזר. הבן שלי צילם, חובה לשמוע את הצרחות שלו. איזה יופי לשמוע שמחה טהורה של ילד בן 12 ממשחק כדורסל. מאיר תירגע גרסת '24.

אחת הקבוצות שהחלו את העונה באיחור התחמשה במספר שחקני לאומית. הם ידעו שאנחנו הקבוצה היחידה שטרם נוצחה בליגה והכינו מארב. הם פתחו בטירוף והובילו בדו-ספרתי לאורך כל המשחק. הצלחנו להשיב את המומנטום ולצמצם ופתאום אחד השחקנים שלהם נפצע בצורה קשה בתחילת הרבע הרביעי. הם נכנסו להלם מזה והפסידו את המשחק. לא ככה רצינו לסיים, אבל לצערי הפציעות והספורט היום הפכו לאחד הדברים המשפיעים ביותר על הישגים של קבוצה.

כדי להבטיח את המקום הראשון היינו צריכים לנצח את המקום השני במגרש שלהם. המון צופים הגיעו במיוחד לעודד וביקשו לחגוג. לאורחים היו תוכניות משלהם. פתיחה אדירה כשהכוכב שלהם קולע 12 נק' כבר ברבע הראשון והפער צומח למימדים מפחידים. אבל הספסל שלנו שוב היה שם ועלו שחקנים שתרמו עזרו לצמצום ההפרש, מהפך והובלה במחצית השניה וחגיגות הניצחון במקום. תואר מיוחד בעונה שמחה, עצובה ומרגשת מאוד. מבול של רגשות ושמחה גדולה של הילדים שהחזירו את התואר אחרי 5 שנים.

על הכתפיים, כל הכבוד לילדים!

לכל מי שתהה, אני פה וכמו בכל פלייאוף אסקר קבוצה ביומן שילווה אותה עד לפסגה או עד לתחתית המפוארת. למי שהתגעגע זה התחיל עם היא"ק של הקליפרס המאכזבים, ציפי והלוב סיטי, סקרנו את בלאט ומעלליו בפלייאוף עד לגמר הNBA, ולצערי חלק מארכיון הופס נעלם ואיתו היומנים האלה…

בשנה האחרונה היינו עם פיניקס עד לחצי גמר המערב. והעונה…….טאדאם!!! נסקור מקרוב את האלופה שלי לפלייאוף הקרוב:

דאלאס מאבריקס.

אז לוקה דונצ'יץ' היר ווי קאם, מוזמנים לעקוב אחרי היומן שילווה את הפרשים עד לגביע הנכסף או עד להדחה כואבת. נתראה בערב ליל הסדר אחרי המשחק הראשון שלהם מול הקליפרס המפחידים.

לוקה, יאללה ילד!

למי שרוצה תזכורת על ניתוח שעשיתי להם לאחורנה מוזמן להיכנס לפוסט האחרון על הקוסם הלבן. הלינק ממש מתחתי.

אסי שלם

בעברית - מאמן, באנגלית- קואוץ' ביידיש- קיבעצר "הניצחון לשחקנים, ההפסד למאמנים והפרחים לצה"ל" (ספר משלי עמוד קטש, כלומר 10) להרצאות, פודקאסטים ועוד: asist101@gmail.com

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. יהי זכרו ברוך.
    כל כך הרבה אבדן בחודשים האחרונים, יפה וחשוב שהוספת אותו לחלק מהפסיפס של החיים שהמשיכו וממשיכים.
    .
    חסרו האסיסטים, כיף שחזרו!
    בחירה נחמדה, דאלאס.
    לתחושתי, יש לך את ההזדמנות ללות אותם עד לגמר המערב.
    .
    חג שמח!

  2. אחד הטורים היותר משובחים באתר :
    בקשר להגנה : ובכן לפני עידן ועידנים כאשר תירגלנו אזורית לוחצת ורצתי על כל המגרש לא הבנתי אף פעם למה הכדורים לא נופלים אף פעם לידיים שלי אך זה שלידי חוטף כל הזמן ….
    לקח לי הרבה זמן להבין את המשחק ,הרבה יותר מדי…
    אבל כן ההגנות עובדות , בקשר למלחמה : צריך ללכת אחורה
    לדבר על הצהרת רוטשילד …אופס התבלבלתי : הצהרת בלפור שניתנה לברון רטשילד:
    הפתעתי מישהו ?
    חושבים כי הצהרת בלפור ניתנה לגוף אחר ?
    ובכן הצהרת בלפור ניתנה לבנק רוטשילד.
    מה הכילה הצהרת בלפור מה הכיל בדיוק ההסכם עם בנק רוטשילד ?
    למה הבנק היה מעורב בזה ?
    רוצים באמת להבין מה קורה כאן
    אם כן צריך ללמוד הסטוריה צריך
    לפרסם את ההסכמים המושחרים
    כל ההסכמים המושחרים:(מונסמטו ,פייזר ושות ) ולהבין מה בדיוק נכתב בהם .
    מה הקשר למצב הנוכחי ,ובכן
    כדי ללמוד לרוץ צריך קודם ללמוד ללכת , ואז אולי נבין למה הסכסוך כאן לא נפתר עד היום ,והאם הוא בכלל פתיר ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט