ניו אורלינס פליקנס @ גולדן סטייט ווריורס / שחר שרון

משחק על עונה שלמה!

מאז שעברתי ב2016 לארה״ב קראתי לסן פרנסיסקו בית. האומנם לקח קצת זמן להתרגל שהבית הוא לא הארץ אך בסופו של דבר השנים בגולה עשו את שלהם. אך גם לתחושה הזו הייתה הפסקה ב2021, כשאישתי שמה את כל הדברים שלנו ביחידת אחסון, מצאה לנו מחליף לדירה ויצאנו למסע של נוודות דיגיטלית ברחבי צפון אמריקה וישראל. במהלך הנדודים דודה של נאניקה (אישתי) שמעה שהתארסנו ותוך כדי איחולי המזל טוב גם הציעה לנו להתארח אצלהם בבית נופש – בניו אורלינס.

מאז התאהבנו בעיר: התאהבנו בתרבות, באוכל הקריאול, בשמחת חיים, במוזיקה חייה מכל פינה ובמיוחד בתרבות הג׳אז, בחומוס של טל שנמצא מעבר לפינה, וכמובן בבית עם פסנתר על רחוב נפוליאון שמלא באור ונמצא על התהלוכות של המארדי גרא.

הדרך הכי טובה לתאר מהו המרדי גרא: תתארו לכם עדלאידע, במשך שבוע, כשכל העיר סגורה לסירוגין, וכל קרון מנגן מוזיקה אחרת והם זורקים מלא מתנות (בעיקר שרשאות) לקהל. בגדול מסיבה אחת גדולה! שנה הבאה אגב הסופרבול יהיה בניו אורלינס מעניין איך מרדי גרא וסגירת כבישים ילכו עם סופרבול, אני כמובן מקווה להיות שם בשביל לדווח מהשטח 🙂

בית מקושט בזמן המארדי גרא

בכל מקרה היום הנושא הוא לא הפליקנס, שכנראה יסיימו את העונה במקום השישי כך או כך. אלא כמובן הקבוצה החמה ביותר בפליי-אין – הגולדן סטייט ווריורס.

למרות שהניצחון אתמול היה דחוק מול פורטלנד, בהחלט משחק שהיה אמור להיות קל אך היה צמוד עד הדקות האחרונות. אך הצלחנו לנצח וגם לתת מנוחה לדריימונד וקלי, כך שזה ניצחון כפול.

והערב אנחנו משחקים על עונה שלמה!

דנבר כנראה הולכת לסיים ראשונה את המערב, כלומר בשביל להימנע מהמצ׳אפ מול האלופה צריך לטפס למקום שמונה ולנצח את המשחק הראשון של הפליי-אין. כמובן שלא הכל בידיים שלנו, וקיבלנו פוטו פיניש במערב סטייל מחזור סיום בליגת העל בשנים שביתר והפועל היו ראש בראש על האליפות. את המשחק הערב אני ושגב נראה עם עין אחת על הצ׳ייס והשניה תפזול לכיוון שעה ורבע צפונה, אל סקרמנטו.

אגב למרות יתרון הביתיות, דווקא ב back to back הנוכחי יש לניו אורלינס יתרון מסוים בכך שהם שיחקו אתמול בסקרמנטו והגיעו לעיר ישר אחרי המשחק בנסיעת אוטובוס קצרה במקום טיסה מפורטלנד לפנות בוקר. אך אלו דברים קטנים, הקהל הערב צפוי לתת תצוגת עידוד נוסטלגית סטייל אוקלנד ארנה (לשעבר oracle).

גם החימום היה מיוחד מהרגיש כאשר סטף החליט שהוא נכנס לנעליים של גרי פייתון ולהטביע ב180. מהצד השני תפסתי גם את סיג׳יי מתחמם על זריקות מהחצי, ובואו נגיד שלא הייתי מתחיל לשמור עליו מהחצי.

תמונה של שגב מטוס
היי שגב ושחר מה קורה אחים שלי?

הרכבים

גולדן סטייט

חמישייה: סטף, קליי, וויגינס, גרין, טרייס ג׳קסון

פצועים: קמינגה, וגרי פייתון (שגב טוען שהוא כותב גארי פיטון, תרשמו בתגובות מה הדרך הנכונה לדעתכם)

שני חיסורים מאוד משמעותיים, קמינגה הוא הסקור השני היציב ביותר בקבוצה ורק לאחרונה חזר מפציעה. גרי פייתון יחסר מאוד בהגנה במיוחד על סיג׳יי

ניו אורלינס

חמישייה: מקולום, טרי מרפי, הרברט ג׳ונס, זאיון וויליאמסון, ולנצ'יונאס

פצועים: אינגרם, מרשל, נאנס

אין ספק שהמצ׳אפ הערב יהיה ממש קשה לגולדן שתהיה מאוד קטנה ליד הפליקנס.

מודי חמודי לאחר המשחק

מהלך המשחק

רבע ראשון

ווריורס פתחו את הרבע טוב, ולאחר 7:13 הם ביתרון קל של 12-6 כשניו אורלינס נזקקים לטיימאוט לעצור את הטירוף והמומנטום בצ׳ייס. בינתיים יוקיץ מחטיא מהקו ומפסיד לוומבי בנקודה לאחר גם שהם לא הצליחו להכניס כדור ב5 שניות. הלייקרס מתקשים בצורה לא מובנת מול ממפיס. וביתיים מיניסוטה וההוקס במרחק נקודה. המשחק בסקרמנטו מתחיל הערב מאוחר יותר משום מה.

מהפסק זמן הווריורס חזרו חדים עוד יותר והמשיכו לרוץ כאשר הסל הראשון של זאיון מגיע לאחר רגע שנוי במחלוקת כשנשרקת עבירה כנגד סטף, להגדיר את העבירה הזו רכה זה יהיה מאוד נדיב, תשפטו לבד.

השריקה הזו שינתה את המומנטום והחזירה את הפליקנס לעניינים אך במשחקב בינתיים שתי הקבוצות באחוזים נמוכים. גולדן עם 9-24 מהשדה (37.5%) ומ 2-8 מחוץ קשת (25%) ופליקנס עם 7-26 מהשדה (26.9%) ו 1-8 מחוץ לקשת (12.5%). אגב למרות יתרון הגודל והרבה בזכות דקות טובות של לוני שתי הקבוצות עם 12 נקודות מהצבע. אגב זאיון החטיא לפחות שלושה לייאפים והוא לבד עם 2-8 מהשדה.

סיום: 26-17 גולדן סטייט

רבע שני

דווקא הספסל של גולדן הערב, ולמרות תצוגה טובה של לוני, לא מצליח להתרומם ולהמשיך את הריצה של גולדן. בינתיים דווקא ולנצ'יונאס מתחיל להיות מורגש בצבע והוא כבר עם עשר נקודות. אגב אווירה כבר מהפתיחה כמו של פלייאוף, וכל ל הצ׳ייס מתפוצץ. אך ב 7:41 ב 29-35 וורירוס לוקחים טיימאוט. שממנו אגב עהם חוזרים עם סטף, עם איבוד כדור מהיר של וויגינס, שתי החטאות עוד איבוד של סטף וסה״כ סווינג של 9 נקודות בדקה ורבע. וקר עם טיימאוט שני כי כלום לא הולך וגולדן בפיגור 38-35. בינתיים שגב מעדכן שפיניקס ב11-6 על הקינגס. אני אומר שיתחילו לרוץ לקרן ולעשות פלופים ברחבה.

אבל האמת שאין מה להסתכל למגרשים האחרים כי לפי איך שהערב הזה מתפתח, עם כמות האיבודי כדור, אחוזים נמוכים מהשדה והשלוש לגולדן ומהצד השני השלשות שפתאום צוללות לניו אורלינס, אפשר אולי לקפל את הבאסטה. 4 דקות לסיום המחצית וניו אורלינס עם 2 שלשות רצופות של מרפי והם ביתרון דו ספרתי 50-40.

לאחר דקה סטף לבד כבר עם ארבעה איבודי כדור ובינתיים הנקודת אור היחידה במשחק היא שזאיון באחוזים רעים. תוך כדי שאני כותב מילים אלו, עוד דקה ,עוד איבוד של סטף, עוד שלשה של מרפי שקולע אותם מה furry building.

זה אולי הרבע הכי גרוע שראיתי השנה את גולדן משחקת פרט למשחק מול בוסטון. ומהצד השני ניו אורלינס ברבע עם 10-13 ל3. סה״כ יתרון 9 הפך לפיגור 16 ולאחר הצ׳אלנג המוצלח של ניו אורלינס.

זאיון שהיה חלש הערב מגיב לשלשה של סטף עם And1 משלו. בינתיים הקינגס עולים ליתרון 5. דווקא כשהכל נראה שחור גולדן עם מהלך סיום רבע, דריימונד לכריס ממגרש שלם שמוסר לסטף שמצליחים לסיים את המהלך הזה בפחות משלוש שניות.

ניו אורלינס ניצחו את הרבע הזה 45-22 🤕🤕🤕 מקולום עם 5 שלשות ברבע השני בלבד.

רבע קשה עבר על כוחותנו

סיום: 62-48 לפליקנס

רבע שלישי

אני מאוד מתחבר לסטיב באלמר שאובססיבי לכך שהאוהדים לא יבזבזו זמן בתורים מחוץ למגרש. והוא אובססבי לשירותים ועמדות מכירה אוטומטיות באולם החדש שהוא בונה עבור הקליפרס. הרבע החשוב ביותר העונה עבור הקבוצה הביתית והיציעים חצי ריקים. האמת שאני מרחם על כל מי שגם הפסיד את הדקות הראשונות עם היילטים נהדרים של טרייס ג׳קסון דיוויס. זה אגב איך שהיציעים נראים 2 דקות מפתיחת הרבע.

בזמן שהקהל חוזר גם גולדן קצת מתחילה לחזור למשחק כשוויגינס עם מהלכים אישיים נהדרים נוגס ביתרון של הפליקנס ומוריד אותו ל8 בלבד. ולאחר סטוף ושלשה של קליי אנחנו ב71-66 ואף אחד לא נשאר לשבת בצ׳ייס.

כרגע נראה שאם גולדן סטייט יתחילו לקלוע מחוץ לקשת הם יכולים לחזור למשחק הזה, מהצד השני נראה שזאיון התחיל להיראות כמו שחקן כדורסל ואם הוא ימשיך כך יהיה לגולדן מאוד קשה לנצח.

מה שגולדן סטייט לימדה אותנו בשנים האחרונות זה שכשאתה רץ עם קליעות מתוך הקשת אתה מתקדם לאט יותר לעומת הקבוצה שרצה מחוץ לקשת. והערב זה משחק לרעתה, ולאחר שתי שלשות מהירות של הפליקנס 5:25 לסיום הרבע והיתרון חזר לדו ספרתי 13.

הדקות האחרונות של הרבע בעיקר בלאגן כשסטף לוקח זריקות קשות וכמובן גולדן עם עוד איבודי כדור כשזה כבר 12-5 שכמובן מתורגמים ל 7-15 בנקודות ממתפרצות. בינתיים מחצית בסקרמנטו והם ביתרון 54-45. איזה ערב מעצבן!

השלשה השניה של גולדן סטייט ברבע הגיעה בדקה האחרונה

סיום: 88-75 לפליקנס ואיכשהו הווריורס עדיין קצת במשחק

רבע רביעי

הערב זה מסוג המשחקים האלו שאתה לא יודע איך לחזור למשחק אבל אתה יודע שזה יהיה מהלך אחד טוב אחרי מהלך של מלחמה ועוד עצירה וקצת מזל. ובפתיחת הרבע גולדן הרבה בזכות מודי עושה זאת. ב 9:30 לסיום והרוקיז וקלי מחזירים את הצבע ללחיים של גולדן בזמן שגם דריימונד עושה עבודת הגנה נהדרת על זאיון. ב92-83 הפליקנס ראו מספיק והם לוקחים פסק זמן לנסות לעצור את הריצה של גולדן. אין שינוי בהרכבים בינתיים וגם אין חדשות טובות מסקרמנטו כרגע שהיא ביתרון עשר בעצמה על הסאנס. אם הלילה יסתיים כך נראה שהפליקנס יכולים להבטיח לעצמם פלייאוף השנה.

אז הפעם הדקות ללא סטף עברו בשלום והוא חוזר לאחר ריצה גדולה בניצוחם של קלי וכריס פול והתוצאה הגיע ליתרון פוזשן 1, כלומר 3 בלבד. מהצד השני נראה שזאיון גם התחיל להתעורר והוא עם מהלך שלוש נקודות משלו. לפחות הפעם יש תשובה מהצד השני וסטף עם השלשה הרביעית שלו במשחק. למרות רצף שלשות של גולדן הם עדיין עם 35.7% לשלוש בלבד לעומת 50% של הפליקנס.

ה6 דקות האחרונות של המשחק מתחילות לאחר פסק זמן של גולדן סטייט שמשום מה הערב חוזרת ממנו מבולגנת וסטף הערב נראה כאילו הוא בא לתת שואו עם מסירות מאחורי הראש או הגב וחסר באגרסיביות מה שמוסיף עוד למצבת איבודי הכדורים שלו וכעת עומד על 7.

3:21 לסיום ביתרון 9 הפאלס יקחו פסח זמן שממנו הם חזרו עם שלשה פנויה שכנראה סגרה את הסיכוי לתפוס את המקום השמיני. וכנראה גם את המקום התשיעי =\

דקה וחצי אחרונות למשחק, אנדרו וויגינס שהיום 6-8 מהקו מגיע ל2 זריקות גורליות הוא קולע את הראשונה, בינתיים עצירה לבדוק מה קורה במגרש השני שם הסאנס בפיגור 11. והוא קולע את השניה. כולם על הרגליים, גולדן חייבת סטופ הגנתי בשביל להשאיר לעצמה סיכוי, והדבר האחרון שאתה רוצה זה ליפול להטעיות של מקולום מחוץ לקשת…

00:40 לסיום, כדור של הפליקנס שלוקחים פסק זמן ב 112-109 לאחר עוד שלשה מפלצתית של סטף. האם ביום שכלום לא הולך רבע רביעי גדול יכול להציל את העונה?! בינתיים גם סקרמנטו מסתבכים והסאנס מצמצמים את הפיגור ל9 מולם

גולדן בגנה נהדרת השיגו את הסטופ שהם צריכים בשביל להשוות את התוצאה וסטף משתחרר מהמגן שלו אך זורק לאחר שאיבד שיווי משקל וריבאונד של הפאלס כנראה סוגר עניין.

00:9 מרפי על הקו לסגור עניין, קר עוד ניסה לעשות צ׳אלנג שלא צלח וגם בזבז את הפסק זמן האחרון של הווריורס שמשם גם לא הצליחו להוציא מהלך מהיר.

סיום: 114-109

מצטיינים

ניו אורלינס

מקולום: 28 נק׳ ב8-13 מחוץ לקשת ו10-21 מהדה

מרפי: 24 נק׳ ב6-9 מחוץ לקשת ו8-12 מהשדה והוסיף 8 ריבאונדים

זאיון: 26 נק׳ ב 11-26 מהשדה

גולדן סטייט

קרי: 33 נק׳ ב7-13 מחוץ לקשת ו12-23 מהשדה

קלי: 19 נק׳ ב 3-9 מחוץ לקשת ו 6-19 מהשדה

ווגינס: 18 נק׳ ב5-14 מהשדה ו0-4 משלוש

לסיכום

הסיכוי למקום 8 כנראה יגמר סופית הערב, בנוגע למקום 9 צריך לקוות למעידה של הלייקרס. במידה והסאנס יפסידו היום הפליקנס יכולים באופן רשמי להתחיל להתכונן לפלייאוף, מה שגם יוריד מהלחץ של הפאלס לנצח את הלייקרס. בכל מקרה בזמן שעשיתי ריפרש לתוצאה כבר (תיקו תיקו) שיוויון 91 בין הסאנס לקינס. הפסד כואב אבל יאללה הראש קדימה לקראת הפליי-אין. בתקווה שהמשחק יהיה בצ׳ייס ועבדכם הנאמן יוכל לסקר מהאולם.

עדכון מהבית: סאנס ניצחו את הקינגס וזה אומר שגולדן כנראה יסימו מקום 10 אם הלייקרס ינצחו את הפליקנס. בכל מקרה היה סיכוי למקום שמיני רק לפני כמה שעות…

אז מה אתם חושבים הסיכויים של גולדן להגיע לפלייאוף העונה?

לפוסט הזה יש 20 תגובות

    1. אני כבר לא כל כך אופטימי אבל אם גולדן בהרכב מלא, ויעברו את הקינגס ויקבלו את הסאנס. אני לא אהיה מופתע אם הם יעלו. בכל מקרה עכשיו נשאר איכשהו לקוות גם שיוקיץ׳ ימשיך להחטיא זריקות מכריעות ואיכשהו הם ירדו למקום 2 או 3

  1. אני לא רואה סיכוי אמיתי לג"ס לעבור שני משחקים בפלייאין למרות שהם יהיו מול לייקרס וסקרמנטו שבבירור יותר חלשות מניו אורלינס.

  2. השקט והאמונהה של איגודלה מאד חסרים להם העונה .
    למי.שלא שם לב שהוא פרש :
    את כל האליפויות הם לקחו איתו
    כוכב פציע ללא אגו שהסכים לרדת לספסל ,
    איגודלה תמיד הוסיף את הקליעה המתבקשת במצב לחץ , תמיד חיפה על חוסר ריכוז של קרי,
    הדוגמא ממנו ידעה למקד את הקבוצה .
    הוא מנהיג שחסר להם עכשיו .

  3. זאיון היה מאד עייף היום, גם הכוכבים בג"ס, וזה היה כמו משחק פלייאוף בסיום. משחק שיכל ללכת לכיוון ההפוך. סטף היה אדיר בסיום, אבל זה לא הספיק.
    ג"ס משלמים את מחיר הגיל, למרות הניסיון הרב, וזאיון משלם מחיר על סגנון משחק שדורש המון אנרגיה (למרות שהתחיל לזרוק שלשות).
    המחיר של ג"ס היה גבוה יותר היום.

    1. גם קלי דריימונד שיחקו לא משהו הערב למרות שנחו, בכל מקרה נראה שזאיון etayef אבל מצא דרך להיות בסוף היום קלע מוביל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט