דורבן לשבת: לא סימן שסוף / הדורבן

דורבן לשבת: לא סימן שסוף / הדורבן

כשהשיר לא בא, זה לא סימן שסוף
אולי צריך לייחל לגשם
או ללטף לח ורך של ערפל בחוף
כשהשיר לא בא, זה לא סימן שאין
הרי בינינו הכל ייתכן
אפילו ערבה בוכה, אפילו חטא
אולי כשיגמר לנו הזמן, יתחיל הים האמיתי
אולי כשיגמר הים, יתחיל מחדש הזמן

(נתן יונתן)

זהו, נשארו רק עוד שני משחקים עד שהעונה המסויטת של אוהדי הספרס תסתיים, למרות שבמובנים מסוימים, היו לא מעט רגעים יפים, במיוחד לחובבי ויקטור וומבניאמה (אבל לא רק). הטריפל דאבל עם 10 חסימות על טורונטו, משחק ה-5 על 5, או אפילו ההישג ששמור רק לו ולמייקל ג'ורדן – שני משחקים רצופים עם 5 חסימות ו-5 חטיפות. ולמי שחושב שזו סתם "עוד סטטיסטיקה" שאמריקאים אוהבים להמציא, אולי, אבל כעובדה אף אחד חוץ ממייקל לא עשה אותה. וזה לא סתם.

יחד עם הספרס, גם אני אצא לפגרה קצרה. זה יהיה הטור האחרון שלי לתקופה הקרובה, והתלבטתי מאוד מה לכתוב בו. היה מתבקש לסכם את העונה של ויקטור וומבניאמה, אבל כתבתי עליו ה-מ-ו-ן כבר העונה, ניתחתי אותו מכל כיוון אפשרי, שמתי היילייטס שלו והנה אפילו כאן הספקתי להזכיר שלושה רגעים מתוך הרבה (יחסית) שהיו למי שהוא בסך הכל רוקי בן 20.

ואז בראיין וינדהורסט הרים לי להנחתה.

זה התחיל למעשה, לפני שבועיים. וינדהורסט התארח במשחק של הספרס, וישב לשיחה חצי אוף-דה-רקורד עם בראיין רייט, הג'נרל מנג'ר של הספרס. כמה ימים אחר כך הוא ציין באגביות בפודקאסט שלו שהוא בהחלט רואה בעוד שנה או שנתיים כוכב צעיר, שנמצא בחוזה הראשון שלו שאינו חוזה רוקי, שירצה לבוא לסן אנטוניו ולשחק לצד וומבניאמה.

על פניו זו אמירה די סתמית ומאוד כוללנית. ההגדרה הזו יכולה לכלול המון שחקנים, אם כי אלימינציה פשוטה מורידה כוכבים מסוימים מהמדף. אבל היא חשובה משתי סיבות:

קודם כל, סן אנטוניו מעולם לא הייתה יעד נחשק לכוכבים. היחיד שהגיע לשם מרצונו היה למרכוס אולדריג', והוא יליד טקסס שהובטח לו לרשת את דאנקן (והקבוצה איתו ועם קוואי גם כמעט והפתיעה את גולדן סטייט הגדולה עד שהגיע זאזא). בכלל, קבוצות משוק קטן תמיד היו בחסרון לעומת "אחיותיהן" מקליפורניה, שיקגו, בוסטון או ניו יורק. אפילו דאלאס, שהיא לא שוק ענק, הייתה צריכה את לוקה בשביל ששחקן ברמה של קיירי ירצה לבוא אליה – ומי שחושב שהוא הגיע ב"טרייד" רצוי שיסתכל כמה פעמים קיירי היה ממורמר עד שהגיע לדאלאס.

הסיבה שסן אנטוניו לא הייתה יעד נחשק היא שלא היה לה שחקן שהוא גיים צ'יינג'ר כמו לוקה בדאלאס, והאמירה הזו של וינדהורסט בעצם שמה את החותם הרשמי על כך שוומבניאמה הוא כזה, על אף שבקושי סגר עונה בליגה. הרי לכולנו זה ברור, אבל אם וינדהורסט אומר את זה – והוא זוכה לדבר עם המון כוכבים, ג'י אמים ומקבלי החלטות שרבים מהכתבים האחרים לא זוכים בגלל מעמדו בכלי התקשורת אולי הכי גדול, ESPN – זו לא סתם תחושת בטן. זה מבוסס כנראה על שיחות רקע שערך.

זה גם עושה שכל, הרי כוכבים עצמם, אחרי כל משחק מול וומבניאמה, מהללים ומשבחים אותו. אבל יש הבדל בין לפזר מילים יפות במסיבת עיתונאים כמו שעשה קיירי למשל, לבין אמירות של וינדהורסט, גם אם בסוף אלו באמת רק משאלות ליבו ולא באמת דברים שבראיין רייט או כוכב כזה או אחר אמר לו.

הסיבה השנייה שהאמירה הזו חשובה היא מה שהוא אמר אמש:

אם חוזרים אחורה, האמירה הראשונה של וידנהורסט הייתה ממש יומיים אחרי שישב עם בראין רייט. זאת אומרת שיש לו גם כנראה מידע על איזה כוכבים הספרס היו רוצים לטרגט אם וכאשר, מידע שהוא התבקש לשמור לעצמו (ומניסיוני הדל כעיתונאי זה הזמן לספר שכתבים עורכים המון שיחות רקע כאלה אוף-דה-רקורד עם בכירים, במעין משחק של קח-תן. נותנים להם אינפורמציה, מבקשים מהם לשמור לעצמם, ובהמשך כשצריך אותם לאיזו הדלפה או כתבה מפרגנת, הם משתפים פעולה).

לכן לא מן הנמנע שוינדהורסט יודע על התוכניות העתידיות של הספרס יותר משהוא יכול לחשוף כרגע, מה שמתחבר לאמירה השנייה.

על פניו, הגיוני שהספרס יחכו. ניתחתי את זה בעבר בטור על טרה יאנג – סביר להניח שלא יהיו כוכבים אמיתיים רבים על המדף בקיץ, או לכל הפחות כאלה שתג המחיר שלהם ריאלי ו/או שווה. אבל עונה נוספת של עוד מאותו דבר? של לגרד בקושי 20 ניצחונות ולהפסיד כל הזמן? הרי ויקטור אמר בכל דרך אפשרית שהוא רוצה כבר לנצח, הספרס רוצים לצאת בעצמם מבור הטנקינג, ואין באמת טעם לנסות ולבדוק מה שווים שחקנים כמו מלאכי ברנהם ובלייק וסלי במשך עוד עונה. הם קיבלו הכי הרבה אשראי שאפשר, והיתרונות (המעטים) לצד החסרונות (הרבים) שלהם ברורים.

בואו ננתח אם כן מה אפשר ללמוד מהאמירה השנייה, במיוחד כשמחברים אותה לראשונה.

אולי הדבר הכי חשוב שאני קורא כאן בין השורות הוא מסר לאטלנטה: אל תצפו שניתן לכם את הבחירה שלכם בחזרה. הבחירות של אטלנטה, אחת מהן לא מוגנת ב-2025, הן הנכס הכי טוב שיש לספרס ביד. יותר מכל בחירה אחרת של טורונטו או שיקגו, יותר מקלדון, יותר מסוהן, יותר מכל מי שעל המדף. גם אם לא תמורת יאנג, אז תמורת דז'ונטה מארי, שלאחרונה מדבר יותר מדי על הספרס וגורם לי לחשוב שאולי יהיה איחוד מחדש בקיץ.

זה הזמן לעשות קצת סדר ולהזכיר – אם הספרס לא יקבלו השנה את הבחירה של טורונטו (היא צריכה לצאת 7 ומטה בהגרלת הלוטרי), יהיו להם תיאורטית 5 בחירות בדראפט 2025: שלהם, של אטלנטה (לא מוגנת), של הרפטורס (מוגנת טופ 6), של שיקגו (מוגנת טופ 10) ושל שארלוט (מוגנת לוטרי). אף אחד עם שכל בראש לא חושב שהם הולכים לבחור 5 פעמים בדראפט אחד. אז חלק מהבחירות האלה יעברו. השאלה תמורת מה.

מה שמוביל אותי למסקנה שהגעתי אליה כבר בטרייד דדליין: הספרס מכוונים לדראפט 2025. היי, זה בדיוק מה שוינדהורסט אמר! כן, אבל לא בדיוק.

ממה שהוא אמר אפשר לחשוב שהספרס רוצים עוד עונת טנקינג ולבחור גבוה, אולי אפילו את היהלום שבכתר קופר פלאג. המסקנה שלי הפוכה: הם מחכים לקבוצות האחרות שיתפרקו מנכסיהן בואכה הטרייד-דדליין בשנה הבאה, בשביל הסיכוי שלהן לבחור בפלאג. הם מחכים לאותו כוכב שירצה לבוא לשחק עם וומבניאמה. או אז יהיו לספרס מלא נכסים להציע. כל הבחירות, כל השחקנים שציינתי. אז למה לשרוף את זה בשביל דז'ונטה? אפילו בשביל יאנג או דרוזן (כן, גם זה שמעתי, אם כי הוא כנראה סגור בקליפורניה). מי יודע מי תתפרק בשנה הבאה? מי ידע שלילארד יעזוב בשביל מילווקי בקיץ שעבר?

לעזאזל, אהיה פה אפילו אמיץ ואגיד שאם בוסטון לא מצליחה השנה, היא תצטרך לעשות חושבים מחדש. אחרי כל הסגל עמוס הכוכבים והארכת החוזה שנתנה לג'רו הולידיי, היא גם לא תוכל לשמור את כולם. כבר עכשיו היא הרבה מעל המס, כך שהיא תהיה חייבת להעביר מישהו, בין אם הוא חום או לבן. תזכרו מי אמר את זה ראשון כאן.

זה לא אומר שהספרס לא יעשו מהלכים בקיץ. הם פשוט לא יעשו את ה-מהלך. סביר שהם יסחרו בכל מיני בחירות סיבוב שני, אם יצליחו. רבות וטובות מהן השיגו ככה שחקנים בינוניים (הספרס בעצמם קיבלו בחירות סיבוב שני תמורת כאלה בעבר). הם יביאו שחקנים משלימים, שחקני רוטציה, הם יעשו מהלכים בשוליים. וסביר שגם ינסו לפתח את מי שלא יבחרו בדראפט הקרוב, אולי אפילו שניים. לכולם ברור שהסגל הזה דורש רענון עמוק, והרענון הזה יקרה, רק לא כמו שכולם חושבים.

ואם יורשה לי נימה אישית: מסתיימת העונה הראשונה שלי בהופס, ואיזו עונה היא הייתה. תודה רבה למנחם על הבמה וההזדמנות. תודה לעמיחי, לרון, לרועי, לשחר, לכל מי שהגיב ולכל מי שתמך מהצד. הייתה לי חוויה מדהימה פה, עם המון רגעי שיא ואני מקווה שבעונה הבאה גם אני אעלה מדרגה. שיהיה לנו פלייאוף מופלא.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. חבל שזה אחרון בשלב זה. המדור הזה יהיה מן החשובים ביותר בשנה הבאה או לזו שאחריה. טוב שיש כותב שמכיר את הקבוצה מעל ומעבר.

  2. קודם כל, פוסט מצויין. שנית, אם תסביר לי למה אי אפשר גם וגם?
    1. 4 מ- 5 הבחירות בשנה הבאה הן לא של הספרס, כלומר הן לא תלויות במיקום של הספרס בשנה הבאה ולכן אין מניעה להשתפר. אני טועה?
    2. גם אם הספרס יסריחו ויגמרו בין 6 הגרועות כמו השנה ובשנה שעברה, יש רק סיכוי של הרבה פחות מ- 1/6 לקבל את קופר פלאג .
    על זה לבנות מדינה?
    3. אם הם רציניים לגביו (ואני בספק אם רוקי מדהים ככל שיהיה יכול לשנות מגמה של מועדון באופן מיידי – ראה ויקטור), שיכינו חבילה נאה של שחקנים ובחירות דראפט לקבוצה שתזכה בו במקום ה- 1
    4. מקצועית, האם תרצה ב- 2026 קבוצה שמורכבת מוואסל כוטרן, ויקטור בעונה שלישית ו- 5 רוקיז ברוטציה? עוד פעם עקומת לימוד, עוד פעם טעויות של רוקיז, עוד פעם חודשים ארוכים של לימוד המערכת. לא שווה להביא עוד וטרן?
    5. לאף אחד אין ציפיות על. גם עם טרה יאנג ינחת אצלנו, אנחנו נוכל להשתפר בשנה הבאה לכיוון מאבקי הפליאין, אולי אולי אולי מאזן 50%.
    אימפריה בונים לאט. יש כמה רול פלאירס מאד מעניינים בשוק החופשי שיודעים לעשות הגנה, שיוכלו להיות 3&D שאנחנו צריכים, סנטר מחליף. יש המון קבוצות שיתחילו להתפרק ולהיפטר מנכסים עונה כי הן משלמות המון מס מותרות על כוכבים ולא מקבלות כלום (פניקס, קליפרס, גולדן סטייט, מילווקי, אטלנטה, שיקגו, פורטלנד). יהיה המון כישרון בשוק.

    ומשהו לסיום:
    הבעיה של הספרס אינה של שחקנים או בחירות שחקנים אלא מקצועית, של צוות האימון ומי שעומד בראשה.
    שחקנים טובים הם שחקנים שמתפתחים. השחקנים בספרס לא מתפתחים. חלקם הגדול הולכים אחורה.
    הקבוצה מנוהלת רע מאד על המגרש, במיוחד האופן שבו החמישיה השנייה הורכבה. בחירת השחקנים ברוטציה רעה מאד. גם רול פליארס צריך לדעת לבחור ולחשוב שרק לפני עשור פופ הוציא ממחסן הגרוטאות שחקנים כמו דני גרין, פטי מילס, ספליטר, מאט בונר (שלא לדבר על קאווי או דרק ווייט בבחירות נמוכות מאד יחסית), שאף קבוצה לא רצתה לגעת בהם במקל.
    צריך לומר בקול רם: מאמן טוב ככל שהיה, אין בו את חדוות המשחק, את החדות, את הרצון להצליח. הוא מסרב להתאים את עצמו לליגה המשתנה, לקליעות מה- 3, לליגה שההתקפה בה חשובה מההגנה הטובה ביותר. ואף אחד בארגון את האומץ לבוא ולהגיד לו: תודה רבה, לך הביתה.

    1. מה זאת אומרת אי אפשר גם וגם? אי אפשר גם להיות טוב וגם לבחור גבוה בדראפט. הכוונה הייתה שכנראה לא נעשה טרייד על רוב הבחירות השוות שלנו בקיץ הקרוב, אלא אולי נתחזק בשוליים

  3. תודה דורבן. כיף שאתה כאן ואני נהנה לקרוא אותך.
    1. וומבניאמה היה כל כך טוב בחצי השני של העונה, כך שגם אם הספרס לא עושים שום דבר משמעותי בקיץ ונשארים עם אותו סגל נורא שיש להם זו כבר קבוצה של 30 ניצחונות בערך לדעתי.
    2. בהמשך לזה, הספרס צריכים להבין שכנראה לא תהיה להם בחירה גבוהה בדראפט הבא, כך שאין להם למה לבנות עליו.
    3. אני מצפה מהספרס לחשוב איזה סוג כוכב שני הם היו רוצים ליד וומבניאמה (גיל, סגנון משחק, עמדה וכו') ואז לחכות להזדמנות המתאימה במחיר המתאים, אבל להביא איזה שחקן חיזוק או יותר משמעותיים שיכולים להתאים ליד וומבניאמה וכוכב נוסף.
    4. הספרס צריכים להגיע לטרייד דדליין של העונה הבאה עם סגל טוב יותר ומספיק קרוב למאבק הפליי-אין. יש כל מיני דרכים לעשות זאת.

    1. שמע, מספיק שיארזו את טורונטו (7) ושיקגו (10) ויוכלו אולי לעשות טרייד אפ. אם אטלנטה תתפרק שנה הבאה זה בכלל יהיה נהדר אם כי נדיר שקבוצות מתפרקות כשאין להן בחירה, אז סביר שהיא גם תהיה איפשהו באזור הלוטרי המאוחר. אלו הרבה קלפים שווים לשחק איתם בדראפט יותר חזק. וכאמור, המטרה היא לראות מי תתפרק לקראת הדדליין ואז להציע להם את הבחירות האלה או חלקן

  4. בס"ד
    תודה רבה.. נקודות מעניינות.
    לספרס עוד מוקדם מדי לעשות אול אין.
    אבל בהחלט צריכים לבנות ולהתקדם

  5. תודה על עוד טור נפלא וציטוט שירי משוררים. השנקל שלי על ס"א – סמכו על הפופ שתוך שנתיים חוזרים לטופ. והכל HOMEGROWN כראוי לגנן הכי טוב ביבשת.

  6. נמאס כבר ההשמצות על זאזא. קוואי היה פצוע גם לפני שנחת על הרגל של זאזא. הוא נתקל ברגל של דיויד ליי (שחק של סן אנטוניו באותה עונה) כמה משחקים קודם ולא הבריא מזה לגמרי. לא היתה שום כוונה רעה במה שזאזא עשה והוא לא עשה משהוא אסור. החוק שונה רק אחריו וגם הוא נאכף בצורה מאד סלקטיבית, אחרת קרי היה זורק 10 קליעות עונשין כל משחק רק בגלל שמישהו נכנס לתחום הנחיתה שלו.

    1. בדיוק, אני מרגיש כמו תקליט תקוע בכל פעם שאני חוזר על זה. יותר מכך, אם אני לא טועה היה 20 הפרש לספרס באותו הזמן, למה פופ לא הוציא אותו? זה היה משחק שראיתי, וכבר בזמן אמת הבחירה שלו נראתה לי שגויה

      1. היה עשרים הפרש מחצית ראשונה כשקוואי נפצע, והווריורס ניצחו בסוף את המשחק.
        לא הבנתי מה הטענה שלך כלפי פופ.

    2. אי אפשר להוכיח כוונה, אבל הכניסה שלו נראתה רע מאוד גם בזמן אמת. גם אם הוא התכוון לפצוע אותו בהחלט נראה שהוא מנסה להפריע לנחיתה שלו.
      וזה שהחוק שונה בעקבות כך, זה לא לזכותו….

  7. לא רק שזכיתם בחד קרן מהזן החדיש ביותר, עושה רושם שהוא גם בחור נבון וקל לאימון, כזה שקטנים יותר הסיכויים שיהפוך לפרימדונה. אל תדאג לעתיד, ואפשר לצפות שכבר השנה הקרובה הקבוצה תראה הרבה יותר טוב.
    תודה רבה דורבן, היה כיף לקרוא אותך במשך השנה החולפת

  8. תודה דורבן,
    קראתי השבוע שסא רוצה בנייה איטית.
    הגיוני,לתת עוד שנה לעילוי להתבשל.
    רק שיזהרו, לעשות סוויטץ' בזמן.

  9. תודה דורבן על עונה מעולה ועל פודקאסט מקצועי (ואם יורשה לאמר לי אז אוסיף מדי! אפשר קצת להתבדח מדי פעם..)…ביום שיהיו לנו בהופס 30 דורבנים שכל אחד מסור ומסקר קבוצה אחת כמוהו אז ניקח את אליפות אתרי הליגה , יישר כח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט