You are currently viewing דורבן לשבת: מסמרים ונוצות / הדורבן

דורבן לשבת: מסמרים ונוצות / הדורבן

פעם יכולתי לבלוע כדור ארץ שלם / רכבתי על אופניים כשהידיים באוויר / פעם הייתי חיה ואת היית מותק / פעם חייתי באמת (מ. שטרית)

בטור האחרון שלי ניתחתי לעומק את היכולת שמראה לנו ויקטור וומבניאמה ובינתיים ואמרתי שמאז שהוזז לשחק בתור סנטר, ועוד יותר מאז שטרה ג'ונס התחיל לפתוח בחמישייה, המניה של ויקטור בנסיקה. הממוצעים שלו אדירים, ההישגים שלו היסטוריים, ובשבוע שחלף הוא רק העמיק את האחיזה בצמרת עם משחק מטורף מול אטלנטה (26 נקודות, מהן 18 ברבע המכריע, 9 דאנקים (!) 5 חסימות ו-2 חטיפות), יומיים אחרי הטריפל דאבל הראשון בקריירה.

הוא עם 63% טרו שוטינג ב-9 המשחקים האחרונים, וקרוב ל-25 נקודות למשחק. זה כבר לא אנקדוטלי, אלא תחילתה של מגמה. כשנדלק לו הסוויץ' במוח הוא יכול לעשות רצף של דקות שבהן הוא בלתי עציר בהתקפה ובלתי עביר בהגנה. זה קרה מול מילווקי ברגעי ההכרעה וגם מול הבאקס. זה קרה מול שארלוט כשהוא קלע 13 נקודות רצופות בתחילת הרבע הרביעי ואפילו בתבוסה לבוסטון הוא היה ענק והיחיד שהגיע למשחק עם 27 נקודות.

ובחזרה לאטלנטה, כי זה היה חתיכת משחק הצהרה שלו: בפתיחת הרבע הרביעי וומבניאמה חסם דאנק של אונייקה אוקונגו, לקח את הכדור ומסר אסיסט לדאג מקדרמוט, משם המשיך בשלשה משלו ואז בדאנק. כמה דקות מאוחר יותר הוא דפק ארבעה דאנקים רצופים, כל אחד יפה יותר מהשני.

רק תראו את הפליי ביי פליי הזה, גאד דם. חיה.

ואם אתם רוצים לא לדמיין אלא גם לראות, הנה, הכנתי לכם לקט:

אבל אז נשאלת השאלה שהיטיב לנסח מיכה שטרית ועכשיו מה, מה עכשיו?

על פניו, העונה של הספרס הולכת לפח. יש שיגדילו ויגידו שגם מבזבזים את עונת הבכורה של ויקטור, על אחת כמה וכמה אם יפספס את תואר הרוקי או תארים אחרים שהיה יכול לזכות בהם לו רק הייתה סביבו קבוצה קצת פחות גרועה. דמיינו לעצמכם למשל את מעמדו כבר בסוף העונה אם היה זוכה בתואר ההגנה – ואינדיבידואלית מגיע לו להיות בדיון שם עם מה שהוא מעולל לקבוצות לאחרונה.

אחת הדיעות הרווחות היא שהספרס צריכים לעשות טרייד כבר עכשיו ולהביא שם גדול לצידו, בעדיפות רכז. דז'ונטה מארי הוזכר לאחרונה כמישהו שהספרס מעוניינים להחזיר, ואישית אני לא נגד המהלך באופן גורף, אבל הנה בא קווין אוקונור וטען בטור האחרון שלו בדה רינגר שהיעד שלהם בכלל צריך להיות טרה יאנג.

עזבו רגע את השאלה אם יאנג מתאים או לא (לדעתי הוא לא) או את זה שאביב בקר, שותפי לפודקאסט, העלה את זה ראשון בכלל. השאלה כאן היא יותר עקרונית: מה צריך הסגל המקצועי לעשות עכשיו, כשאנחנו כחודש לפני הטרייד דדליין? את התשובה לשאלה הזו אחלק לשניים: האם בכלל צריך לעשות משהו, ומה.

התשובה לשאלה "האם" היא קלה בעיניי. כן. צריך לעשות. הקיים לא מספיק טוב, גרוע מהציפיות אפילו שלי, ואני בדרך כלל שיא האופטימי דווקא. יש גם הרבה סיבות לענות על השאלה "מה" בתשובה "מהלך אגרסיבי". אביב הרחיב על זה בפרק החדש של הפודקאסט, שיצא ממש עכשיו, אבל אני הייתי דווקא נגד כזה מהלך.

זה נכון שלספרס יש המון "הון" לשחק איתו עכשיו, אבל אישית אני לא רואה על מי. אני לא רואה סיבה. בעיניי לא צריך ללכת ולזרוק כסף על שחקן עם חוזה ענק שיתקע אותם הלאה או לבזבז על מהלך כזה את כל ההון הזה (בחירות דראפט, שחקנים צעירים, חוזים נגמרים או וטרן כמו קלדון ג'ונסון שקבוצות רבות ירצו בתור חיזוק קל).

במובן הזה, אם חוזרים ליאנג, יש פה בעיה כי אטלנטה לא תסתפק במחיר זול עליו. מי שחושב שאטלנטה תסכים לחבילה כמו זו שהראפטורס קיבלו על סיאקם (שחקן כמו ברוס בראון עם חוזה נגמר, שני צעירים שלא שווים משהו ושלוש בחירות דראפט – גם הן לא טובות כולן) טועה לדעתי ובענק.

עם כל סלידתי ליאנג, הוא עדיין אולסטאר. הוא עדיין צעיר, והוא לא מסיים חוזה כמו סיאקם כך שלא יברח למי שתקבל אותו עכשיו. אטלנטה תוכל בהחלט לשווק אותו אגרסיבי וקבוצות יחשבו שהבעיה אצלו היא אולי בעיית התאמה. יאנג יעלה לספרס הרבה, למשל את הבחירות שאטלנטה נתנה בשעתו על דז'ונטה, שהן מהנכסים היותר שווים שיש להם עכשיו בהנחה שאטלנטה תתפרק בשנים הקרובות – וזו הנחה די סבירה בהינתן מה שקורה אצלה עכשיו. ולדעתי המחיר הזה לא יהיה שווה, מה גם שהחוזה של יאנג יתקע אותם עם שחקן שמרוויח יותר ממה שהוא שווה על המגרש. אבל זו רק דעתי כמובן.

אז כן, הספרס צריכים להתחזק אבל טרה יאנג הוא לא התשובה. דז'ונטה מארי, למשל, הרבה יותר מתאים לקבוצה. אני הייתי גם מנסה לדוג את טיוס ג'ונס ולאחד את האחים, שהתחרות הפנימית ביניהם תדליק אותם ואולי תגרום לכך שהשלם יהיה טוב יותר מסך חלקיו. המחיר של טיוס גם כנראה לא יהיה יקר. או אולי הייתי מנסה לקחת חלקים מדטרויט הכושלת או ברוקלין, או קבוצות אחרות שמתחילות לאבד גובה עכשיו.

יודעים על מי כן הייתי מתאבד, אולי? מלקולם ברוגדון. זה שחקן שהייתי משלם עליו מחיר קצת יותר יקר כי כרגע הוא הולך לאיבוד בפורטלנד, ונראה שהיא לא בדיוק חמה עליו. אבל כל דבר מעבר? זה נורא תלוי מי ומה, ובעיקר מה יהיה המחיר שהספרס יידרשו לשלם עליו. אישית אני גם חושב שסבלנות היא לא מילה גסה. העונה עוד ארוכה ואין לדעת מה יקרה בסופה ומי מהשמות הבכירים יהיה מממורמר יותר ממה שהוא עכשיו, ולמה. זה לא חייב לקרות בטרייד דדליין וגם אז, בתקווה, הספרס יוכלו לשחק עם הקלפים שלהם. רק שיעשו משהו, ולא יישארו רק עם מסמרים ונוצות.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.
Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

בוקר דורבן,
טרה יאנג זה זבל פרות. השתגעתם
הוא עצלן,סוליסט וקולע באחוזים של ילד מפגר.
עזוב נצחונות,או כוכבים, על הזבביר תואר רוקי העונה.
צריך 3 דברים.
1. פופ להנהלה דחוף. מספיק עם הבלה בלה שלו.
2. מאמן מומחה בתקשורת ופיתוח צעירים לשנתיים שלש.
3. צריך להחליט\למצא את הרכז שמתאים לצרפתי,טרייד\דראפט\פיתוח.
מישהוא חכם,מנהיג ומגן טוב.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

איך הגעת למצב הנורא הזה?
תשתחרר קצת, אתה יותר מדיי קפוץ.
תראה את ההומור שהסיטואצייה מייצרת.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

קפוץ ימניוק!
מרוב קפיצות יצא לי פוק מהתגובה שלך יירוק

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
השתחרר לך קצת

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

הייתי מנסה להביא את מנו או דאנקן בתור מנטורים צמודים לצרפתי

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago
דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מה שאתה לוקח נמצא תחת ההגדרה סמים קשים מאד….
שים קשית כשאתה שותה את המטה.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

מי ? אני ידוקי?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

לא אתה, הכותב לעיל.
אתה ישך בעיות שלך, נשלח אותך לקב"ן

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

הקב"ן התייאש ממני מזמן

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 months ago

הוא בדק אותך ואז התאבד.

אשך טמיר המקורי

תביא מאמן צעיר וטוב כמו הארדי ועוד רכז סולידי (הג'ונס השני זה רעיון מצוין, מיצ'יץ) ופתאום כל הסגל ה"גרוע" הזה שווה פלייאוף.

אשך טמיר המקורי

בפוסט הראשון שלך כאן כתבתי את זה:
.
אם ראיתם את המשחק מהלילה שכרגע נגמר ברור לחלוטין שהספרס הרבה יותר טובה עם ג'ונס בעמדה.
פופ מכניס אותנו לבורות עמוקים כל משחק עם הפתיחה של סוהאן ב-1.
קלדון צריך להיות השחקן השישי והמנהיג מהספסל.
סוהאן צריך לפתוח ב-3 ולעשות קצת מהכל, כמו שהוא יודע.
.
זה היה בתחילת נובמבר.
פופ בזבז את כל הזמן מאז בהרגלת השחקנים לתבוסות, הקניית הרגלים רעים לוומבי כי הוא לא מוכן לכוונו על המגרש ו"רק רוצה לבחון את יכולותיו", השמדת הביטחון של הרכז היחיד בסגל, והטפות מוסר לאוהדים ששורקים בוז על התנהגותם בעוד הוא משפיל עיתונאים שרק באים לעשות את עבודתם ומעיזים לשאול אותו שאלות.
בזמן האחרון הוא החל לעשות דברים שלדעתי היו ברורים מאליהם כמו פתיחה עם הרכז היחיד שלך בסגל (שהוא מצוין אגב), שימוש בחוזקותיו של וומבי מתחת לסל ולא כמשגר קטיושות על השלוש, הזזת סוהאן לתפקיד הפורוורד שעוזר ביצירה, והעלאת קלדון מהספסל כספק נק' עיקרי.
וגם שימוש בבארלו המצוין שהוא פורוורד קולע נהדר, ובשמפני שהוא צלף (הצמד-חמד מליגת הקיץ).
השתפרנו, אבל עדיין – צריך מאמן צעיר מורעל ששונא להפסיד ונותן ביטחון לשחקניו.
שחקנים יש.

Berch
3 months ago

אחלה טור
אני מקווה עבור הדורבנות שכשפופ יפרוש, איפשהו בסביבות 2056, הוא לא יביא את סטיב קר עוזרו הנאמן לשעבר שיחליף אותו…
🤣

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

טרה יאנג – חס וחלילה.
דז'ונטה – לא יועיל לנו.
טיוס ג'ונס – אין הרבה הבדל מאחיו המלך, וזה לא מספיק.
מי כן?
1. מיקאל ברידג'ס
2. אוסטין ריבס
3. ג'יילן בראון
4. אף אחד – למצוא עוד כוכב/צרפתי או לא (שמעתי שיש איזה אלכסנדר סאר אחד, פרנצ'י-2, שיכול להצטרף אלינו ולהרכיב תאומים 27 שנה אחרי או משהו כזה), ואז להוסיף אחד מהשלישיה למעלה או מישהו אחר שיכול לסגור את הפינה.
מי לא?
1. טרה יאנג דלעיל
2. דונובן מיטשל
3. האמת, כמעט כל כוכב בליגה שאינו עונה לשם יוקיץ' או יאניס או סטף. כל האחרים הם לא ספרס מטריאל. מסכים לדבר גם עם בוקר – אסביר לו, והוא יבין.

S&M
S&M
3 months ago

כל אחד מעשרות הרכזים המיותרים שמסתובבים במיאמי יתאים. כוכב צעיר צריך רכז מבוגר וממושמע.

מנחם לס
Admin
3 months ago

יאנג לויקטור…זה יהיה ההיילייט של הנבא. אוהב את כתיבתך, דורבן. תודה

ירון, החלום
ירון, החלום
3 months ago

בס"ד
תודה רב. דורבן.
מה צריך לעשות, לא יודע….

golan
golan
3 months ago

אחלה סיכום.
כן, צריך חיזוק, בבקשה לא את יאנג (לא מחזיק ממנו, הרבה יותר רעש ובלאגן מתועלת, בטח לפי גובה החוזה שלו והמחיר שאטלאנטה ידרשו, שיהיה מופקע) ברוגדון רעיון טוב לדעתי.
יכול להיות שעדיף להם לחכות לקיץ, לשדר לשחקנים שאין לחץ והכל לפי התוכנית, ולראות אם יש שיפור ומי מתאים ליד ויקטור.

עגל
עגל
3 months ago

תודה דורבן. גם אני מאלה שלא אוהבים את טרה יאנג (הוא מוכשר לאוד ללא ספק), בעיקר בגלל ההגנה וגם נראה לי שהאופי לא משהו.
לגבי מורי – לא יודע, אולי מתאים.
יודע את מי אתם צריכים? את ון פליט. אבל מה, הוא כבר חתום אצלנו.

trackback

[…] פניו, הגיוני שהספרס יחכו. ניתחתי את זה בעבר בטור על טרה יאנג – סביר להניח שלא יהיו כוכבים אמיתיים רבים על המדף […]