סיקור הפיינל פור / יהלי אולמר

(USA Today)

פרדו מכיני דודים (1) – צפון קרוליינה סטייט להקת זאבים (11): 50-63

השעון מראה חצות וסינדרלה הולכת הביתה. במחצית הראשונה עוד אפשר היה לחשוב שמדובר במשחק צמוד אך ככל שהדקות נקפו, הקבוצה של מאט פיינר המשיכה להגדיל את הפער עד שזה היה יותר מדי בשביל האדומים. NC סטייט תישאר עם כל המחמאות שבעולם ופרדו חוזרת לגמר לראשונה מאז 1969!

מי אם לא זאק אידי הוביל את פרדו, עם 20 נק' ו-12 ריבאונדים ב-40 דקות (9/14 מהשדה). לאנס ג'ונס קלע 14 ופלטשר לויר הוסיף 11.

די.ג'יי הורן רשם 20 וקלט 6 כ"ח אצל הוולפאק (8/21 מהשדה) וג'יידן טיילור עלה יפה מהספסל ותרם 11.

קונטיקט האסקיז (1) – אלבמה קרימסון טייד (4): 72-86

משחק שונה, סיפור דומה. יום קליעה איכותי של אלבמה (11/23 לשלוש, 48%) נענה באותו מטבע מצידה של יוקון (10/25, 40%). אז מה הכריע את המשחק? 20 פרגונים לחברים של ההאסקיז ורק 9 של הטייד, כשהראשונים גם שולטים בריבאונד ובצבע עם קלינגן האיום. האדומים נתנו את כל מה שיש להם ואפילו הורידו ל-8 הפרש 3 דקות לסיום עם שלשה מטורפת של סירס, כמעט מהלוגו, אבל הם מסיימים את הריצה הטובה בתולדותיהם, כך ששתי הקבוצות יכולות לצאת מרוצות מהלילה.

סטפון קאסל הפרשמן היה הקלע הבולט בקונטיקט וסיים עם 21, קלינגן קלע 18 וחסם 4, קאם ספנסר ואלכס קראבן 14 ו-8 קרשים לראש וטריסטן ניוטון רשם 12 ו-9 פינוקים, כמו כל אלבמה ביחד. כל החמישייה הראשונה מסיימת בספרות כפולות.

מארק סירס מסיים את הטורניר בראש מורם והיה נפלא היום כשקלע 24 (9/14 מהשדה), גראנט נלסון עם דאבל דאבל מהמם של 19 ו-15 קטיפות, אארון אסטרדה הוסיף 13.

מילה לקראת הגמר:

הגמר, שישוחק בין יום שני ושלישי, יהיה אחד מהגמרים הכי קלאסיים בהיסטוריה של המכללות. מצד אחד עומד השחקן הכי טוב, מהצד השני הקבוצה הכי טובה. לאחד מהם חסר תואר אחד בארון, לשנייה חסרה הגושפנקה הרשמית שתכניס אותה להיכל התהילה של הקולג'ים. לשתיהן יש מאמנים יצירתיים ושיטות מתוחכמות, משחק פנים, חוץ, הנעת כדור וכל מה שקבוצה אלופה צריכה. רק אחת מהן תיקח את התואר. השאלה היחידה היא: מי? הבוילרמייקרס, שהגיעו לבאר בקלות רבה השנה לאחר כל מפחי הנפש בעבר? או ההאסקיז, שנלחמים נגד הסטטיסטיקה לפיה אף קבוצה לא עשתה ריפיט ב-16 שנים האחרונות?

תשובות, רבותיי, עוד פחות מ-48 שעות.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

      1. מנחם ידידי. לצערי אני לא מסכים אתך. אני יכול לספור לפחות 8 סנטרים ב NBA שאין להם קליעה מבחוץ. מלבד זאת, אם בן סימונס בלי קליעה מבחוץ בכלל הוא שחקן לגיטימי בליגה אז בטח גם אידי יכול להיות.

        1. האם הוא משחק הגנה? בדקות הלא רבות שצפיתי בו לא התרשמתי שהוא טורח לעשות משהוא. אנדרו בוגוט היה מצויין עבור ג"ס המוקדמת למרות שלא היתה לו קליעה. הוא סיפק מטריה הגנתית לקבוצה וידע להפעיל את ההתקפה.

  1. תודה על הסיקור.
    לא לקבוע פגישות עם בחורות לפני הדד ליין של הגמר.לקנות טלויזיה עם מסך גדול כדי לקלוט את הגודל של זאק אדי וקלינגן.
    לדאוג שילדים קטנים לא יהיו ערים בגמר,כדי שלא יחלמו אחר כך על מפלצות וענקים.

  2. נהדר.
    אחרי זמן רב אני באמת בהתלבטות, ואשמח על כל מנצחת, כי יש לי קשר אישי לפרדו וקשר היסטורי-ישראלי ליוקון.
    בכל מקרה – נראה שיוקון מפגינים דומיננטיות שלא ראינו הרבה שנים, כשהם מנצחים בספרות כפולות כבר 11 משחקי טורניר ברציפות. יש לזה תקדים?

  3. ליוקון יש מסורת :
    רמת האימון של קלהון עברה חלחלה והפכה להיות תרבות המשחק .
    המאמן הנוכחי למיטב ידיעתי וזכרוני היה אותו אחד ששיחק עם
    הקבוצה ההיא.
    יוקון כבר הוכיחה כי כאשר היא הקבוצה הטובה ביותר יש לה סיכוי טוב לנצח .
    מי ינצח כאמור התשובה תגיע בקרוב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט