פריוויו בתחפושת לכבוד פורים – פריוויו למשחקי ראשון / עמיחי קטן

האתר הרשמי של מינסוטה

חג פורים שמח לכולם. לכבוד הפורים הפעם בחרתי לנסות להתחפש לכמה מהכותבים המוכשרים ביותר של האתר (ותודה לפתיבר, שקיבל חופשה זמנית קצרה, על הרעיון). הכותבים שאותם בחרתי לנסות לחקות הם – רותם אלרן, פתיבר, אהרן ברלין, מתנאל אלאשבילי, מאנו ודור בלוך – והמשחקים מסודרים לפי הסדר הזה.

21:00 דטרויט פיסטונס (12- 58) – ניו-אורלינס פליקנס (43- 27):

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו היישר מדטרויט, שם הפיסטונס יארחו את הפליקנס במפגש בין שתי קבוצות צעירות.

הפיסטונס אמנם ברצף של 5 הפסדים, אך הם נחלו ניצחון ב-5 המשחקים האחרונים שלהם נגד קבוצות במאזן שלילי, כאשר במהלך פרק הזמן מאז האולסטאר הם מחזיקים ברייטינג ההתקפי השלישי בחולשתו ב-NBA, לעומת רייטינג הגנתי משופר ששם אותם במקום ה-17. הקבוצה תיאלץ לסיים את העונה ללא אייזאה סטיוארט ואוסאר תומפסון הפצועים שגמרו את העונה, וזו תהיה הפתעה אם היא תצליח לנצח את הפליקנס – הקבוצה שאוחזת כרגע במקום החמישי במערב. ניו-אורלינס עם ההגנה השנייה בטיבה מאז האולסטאר, וגם ההתקפה בטופ 10, כך שיש להם יתרון משמעותי על הפיסטונס כמעט בכל תחום, מה שצפוי להכריע את המשחק לטובתם.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הפליקנס ב-17.

21:30 לוס אנג'לס מצתים (44- 25) – פילדלפיה 76רס (38- 32):

קארל ה-14 מלך שוודיה, או ז'אן ברנדוט כפי שנקרא במקור, היה בכלל גנרל צרפתי בצבא נפוליאון. בשלהי העשור הראשון של המאה ה-18 הוא פעל עם כוחותיו באופן עצמאי יותר מהמקובל וזכה לזעמו של קיסר צרפת, ובין היתר כנראה התייחס יפה מהמקובל לשבויים מהצבא השוודי, כך שכאשר מלך שוודיה קארל ה-13 כבר היה זקן מדי ובלי יורש עצר, נבחר ברנדוט לתפקיד, בעיקר בשל הרזומה הצבאי שלו שהיה דרוש בתקופה שבה אירופה כולה הייתה במלחמה. קארל ה-14 הוכתר ב-1818 וכיהן במלוכה עד מותו ב-1844, אז נוצר מיתוס שמעולם לא אושר שעל גופתו נמצא הכיתוב "Mort aux rois" ("מוות למלכים"), זכר לימי המהפכה הצרפתית.

ג'יימס הארדן זכה במלוכה ביוסטון, שם הוא היה הכוכב הבלעדי של הקבוצה, ה-MVP של הליגה והשחקן הכי ריכוזי שיש, אבל בניגוד לקארל ה-14, שהצליח לכבוש את נורבגיה ולשלוט על שתי המדינות באמצעות אוניה פרסונלית, כלומר מצב שבו ל-2 מדינות יש מערכות חוק שונות אך שליט אחד, להארדן תמיד היה חסר משהו בקרבות המכריעים, כמו בפלייאוף שעבר בו הוא קלע 45 ו-42 נקודות ב-2 ניצחונות על בוסטון לעומת ממוצע של 13.4 נקודות למשחק ב-5 המשחקים האחרונים של הסדרה. הערב הוא יפגוש את האקסית האחרונה שלו, וזו שהיחסים בינו לבינה אולי מזכירים את אלו שבין ברנדוט לנפוליאון, שוודאי היה להם חלק בהחלטה של שוודיה להצטרף לקואליציה נגד נפוליאון ב-1813, אז כבר תחת הנהגתו בפועל של יורש העצר קארל ה-14.

המלצת צפייה עבור: מי שרוצה לראות דם רע על הפרקט או מי שתוהה לעצמו האם הארדן עושה הגנה גם נגד קבוצות לשעבר או רק נגד הקבוצות הנוכחיות שלו.

דו"ח מצב: ווסטברוק ופאוול בחוץ ות'ייס בספק אצל הקליפרס. אמביד, קובינגטון ומלטון בחוץ אצל פילי.

הימור: הקליפרס ב-15.

0:00 מיאמי היט (38- 32) – קליבלנד קאבלירס (43- 27):

הביתית

בית החרושת על שם אריק ספולסטרה להפיכת אנשים אנונימיים לשחקני כדורסל ממשיך להיאבק על מקום ישיר בפלייאוף ולחסוך קצת מאמץ בדרך לשם, אבל אף אחד לא יספיד את אלופת המזרח המכהנת בפלייאוף. מיאמי כהרגלה בטופ 10 בהגנה ובין 10 האחרונות בהתקפה בעונה הסדירה, אבל עדיין במרחק נגיעה ממאצ'-אפ נוח יחסית לפתוח איתו את הפלייאוף, אולי נגד היריבה שלה הלילה שלא עברה סיבוב בפלייאוף בלי לברון במאה ה-21.

האורחת

קליבלנד קצת האטה הילוך לאחרונה והחמיצה הזדמנות לעבור את מילווקי ולהגיע למקום השני במזרח. המקום השני והשלישי של המזרח חשובים השנה יותר מתמיד כאשר מקום רביעי או חמישי יכול להוביל למפגש בסיבוב השני עם בוסטון, אבל גם למקום השני יש יתרון על השלישי כי השלישי מביא אותך למפגש עם זה שתנצח במאבק על מקומות 6-8, מה שאומר שמדובר יהיה כנראה בקבוצה בכושר טוב שתגיע לפלייאוף במומנטום חיובי. ההגנה של הקאבס אמנם מצויינת והיא בטופ 5 של הליגה, אבל ההתקפה נמצאת במרכז הטבלה ויש לקבוצה מספיק כלים כדי להעלות רמה בישורת האחרונה והקריטית, גם עם כל הפציעות שיש להם עכשיו.

ייעדרו: ריצ'רדסון הירו ולאב בחוץ ורובינסון בספק אצל מיאמי. קליבלנד ללא מיטשל, מובלי, וויד, סטרוס וג'רום.

עוצרים בווגאס: קליבלנד ב-7.

1:00 מינסוטה טימברוולבס (48- 22) – גולדן סטייט ווריורס (36- 33):

משחק מעניין בטירוף. ההגנה של מינסוטה נראית פשוט מדהים העונה, הקבוצה איכשהו מסתדרת בלי הגבוהים שלה וכרגע היא במקום השלישי במערב. מאז שטאונס נפצע הם קצת פחות טובים, אבל עדיין ניצחון בחוץ את הקליפרס ופעמיים את יוטה. מה שמעניין, זה שלמרות שמינסוטה היא קבוצה ש-3 מ-4 הקלעים המובילים שלה הם סנטרים, היא מקבלת הרבה גם מהגארדים שלה, ובעיקר אדוארדס שלוקח על עצמו עוד יותר בלי טאונס, קונלי שמריח פלייאוף ומשחק טוב יותר לאחרונה ואלכסנדר-ווקר שמשתפר גם בהתקפה והוא כבר יותר משומר טוב ובן דוד של מי שייבחר לחמישיית העונה.

הווריורס לעומת הטימברוולבס פשוט חייבת את הניצחון הזה, היא נראית פשוט בינוני. אלופת 2022 הייתה טובה בפברואר עם מאזן 11- 3, אך במרץ היא כבר עם 6 הפסדים ולא מצליחה לברוח מהמקום העשירי במערב ומיוסטון שמצמצמת מרחק. גולדן סטייט הצליחו לשרוד שבוע וקצת בלי סטף ונראו יותר טוב בשבוע האחרון איתו, וכל עוד הוא משחק יש לווריורס הרבה יותר סיכוי מאשר בלעדיו, אבל זה משחק חוץ קשה נגד יריבה שממעטת להפסיד בבית העונה.

במשחק האחרון בין הקבוצות קיבלנו מכות והרחקות כבר אחרי דקה וחצי. הפעם דריימונד לא ירביץ לגבוה שהגיע מאירופה, אבל עדיין מינסוטה ינצחו ב-12.

1:00 מילווקי באקס (45- 25) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (49- 20):

שתי קבוצות מהצמרת הגבוהה של הליגה, אחת בשנות השיא ואולי קצת אחרי של כוכביה, ואחת רק בתחילת דרכה, במשחק שיספק מגוון היילייטס למאחרים לישון או למקדימים לצפות בתקצירים, ואם יש לכם ליג פאס או איזה מנגנון אחר לצפייה במשחקים שלא בשידור חי בהחלט יתכן שזה המשחק שכדאי לכם לצפות בו הלילה, למרות שיש עוד כמה משחקים לא רעים.

על מילווקי אין איזה טייק מיוחד, או לפחות לא היה עד לפני חודשיים, עד שהם עשו מהלך מפתיע והביאו את דוק ריברס לאמן את הקבוצה. גם בלי לעקוב מקרוב אחרי כל מה שקרה שם, אפשר לראות שהם ממשיכים לנצח מספיק משחקים, ממשיכים לא להתחרות עם בוסטון על המקום הראשון במזרח, ובינתיים גם ממשיכים לשמור על המקום השני במזרח, אז דוק ריברס עדיין לא נכשל במילווקי, אבל, זה כנראה עניין זמני בלבד.

אוקלהומה זו קבוצה צעירה ורעננה, ואפילו מוצלחת יותר מהצפוי, עם סיכוי ריאלי לסיים את העונה הסדירה בראשות המערב. בניגוד לספרס, שהמשיכו להיות בינוניים כמה שנים אחרי שהפסיקו להיות רלוונטיים בצמרת הליגה, אוקלהומה הבינו את הרמז וסיימו את העונה הראשונה מחוץ לפלייאוף במקום ה-14 במערב, מה שאפשר להם לאגור בחירות במהירות וכעת שוב להיות בצמרת. בפעם היחידה שאוקלהומה סיימו עונה במקום הראשון במערב מאז שהם כבר לא סיאטל, אלופת המערב הייתה דווקא הספרס, מה שלא יקרה הפעם לצערם של אוהדי וומבניאמה, וכך גם בכל פעם שסיאטל סיימו עונה סדירה בראשות המערב קיבלנו גם את הספרס בפלייאוף, כולל ההופעה היחידה של הספרס בגמר המזרח ב-1979.

הספרס לא יפסידו הלילה, ואילו אחת מהקבוצות כאן כן תפסיד, כשאני מהמר על מילווקי כמאוכזבת, ועל ניצחון של אוקלהומה ב-4 לאחר משחק צמוד.

4:00 לוס אנג'לס לייקרס (38- 32) – אינדיאנה פייסרס (40- 31)::

הלייקרס ממוקמים במקום ה-9 במערב קצת מעל גולדן סטייט, והם ממש ברגע האחרון של ההזדמנות לנסות ולקפוץ למקומות 7-8 כדי שיהיו להם שתי הזדמנויות להגיע לפלייאוף.

עבור אינדיאנה המצב אפילו יותר קריטי. הם מנסים לשמור על המקום בטופ 6 שהיה להם כל העונה כמעט, והם במרחק לא גדול ממיאמי ופילדלפיה בקרב על מקומות 6-8, כך שעבורם זה יכול להיות הבדל בין פלייאוף לפלייאין, וכל משחק הוא קריטי, ובמיוחד השחזור של גמר טורניר אמצע העונה, בפעם הראשונה אי פעם שדבר כזה קורה.

הימור: הלייקרס ב-12.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. תודה על הפריוויו. ננצל את העובדה שמחר אני בחופש
    (בכל זאת מורה לחינוך מיוחד) כדי לזפזפ בין 3 המשחקים היחסית מוקדמים של היט-קאבס, מיני-גולדן סטייט
    ובאקס- אוקלהומה.

  2. יפתיע אותי מאוד אם הלייקרס מנצחים היום את הפייסרס.
    אם יש מוח לקארלייל זה המשחק שהוא נותן לג׳ארס וואלאס דקות בסטרץ׳ פוורד.
    הוא יקבל ממנו את ההגנה שצריך.

      1. לאורי נח היום
        פיין יותר טוב בהתקפה כשיש לו יום קליעה טוב מה שקורה פעם ב 5 משחקים
        לאורי פי 700 יותר טוב בהגנה ואתה חייב שחקן הגנה טוב ליד מקסי בבק קורט , אף אחד לא מדבר על זה אבל הפציעה הארוכה של מלטון פגעה בהם קשות פרט לאמביד

  3. לא יכול לראות את טוני בראדרס כריס פול ולאורי. יצא לי לראות את פול מול אינדי הוא ככ הזדקן ונהיה איטי בקושי זז על המגרש לא עומד כבר בקצב משחק היה זקוק הליכון לרוץ מצד לצד הדרדר לעשות סקרינים עבור קליי לא עדיף לפרוש?

    1. פול ריד ובמבה בסנטר אין יותר גרוע מזה
      חושך בהגנה , חושך בהתקפה, לא מסוגלים לקחת ריבאונד, לא מסוגלים לעשות חסימה פשוטה לגארד
      ריד כל הזמן עושה פאולים,במבה משחק כל הזמן כאילו לקח פטריות הזייה
      מורי פשוט הרג את הקבוצה,איך אתה יכול להביא סנטרים מחליפים כאלה גרועים כשאתה יודע שהפציעה של אמביד זה לא אם אלא מתי

      1. והמשחק יגמר 20 הפרש לקליפרס
        טוביאס ישכח לשחק בחצי השני ומקסי מקבל טראפ משני שחקנים ברגע שהוא עובר את החצי

  4. כמה נקודות יש לטוביאס ברבע השלישי שעוד מעט נגמר?
    0 אחד גדול מייצג נאמנה את טוביאס שהוא גם אפס אחד גדול

  5. טיי לו נרדם בפגישה של הסקאוטינג או שהוא לא עושה סקאוטינג.
    אם הוא היה עושה הוא היה רואה שמקסי תמיד יושב בתחילת הרבע הרביעי אבל נרס העלה אותו החום לשחק נגד ההגנה של הארדן ופאוול וקוואי על הספסל ומקסי גמר את המשחק

  6. מילווקי שוחטים את אוקייסי, המשחק גמור כששרגא סגור ונעול.
    מצד שני, לילי כריות גם כן נעול הנעלול.

  7. זאבי היערות עושים סטייקים על האש. אוטוטו, הסטייקים מודחים מהפלייאין?
    אם סטף חושב על הלגאסי הוא צריך לעזוב בשביל שיהיה לו עוד תואר אחד או 2 שהלג'נד שלו יהיה גדול משל לבוהם ג'מאס

  8. טוב, אז הסטייקים מתקרבים במהירות לקו הפלייאין מלמעלה ויוסטון מתקרבים מלמטה.
    נאסא יכולים להיות המרענן הרשמי של הפלייאין, אולי אפילו להתברג בפלייאוף…

  9. רוצו לראות את עימנואל שארפ נותן את המשחק של החיים שלו. כבר על 27 נקודות, יוסטון כרגע מובילים בפוזשן אחד.
    משחק צמוד מאוד בדקות האחרונות.

    1. זוכר שלפני כמה ימים טוני בן בן זבראדרס נתן טכנית לשחקן שכביכול לא הסתכל לכיוון שלו. עכשיו מקרה דומה עם לברון רק בלי הטכנית. למה? יש חוק אחד ללברון ושות וחוק אחר לחפ"שים…

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      יופי של רשמים. וואלה השקעת….
      לפחות היית רואה איך הפרעושים עוזרים ללייקרס במציצת הדם של אינדי!
      כנראה שאתה לא מאזוכיסט כמוני.
      אבל האמת, בסוף אינדי באמת עשו בדקה האחרונה איזה 10 עבירות לעצור את השעון עד שהשקץ ניצח לקול תרועת הפרעושים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט