פורים שפיל NBA של 2024 המשך – פריוויו למשחקי רביעי / עמיחי קטן

האתר הרשמי של הקליפרס

לכבוד חג הפורים שיחול בראשית השבוע הבא, אני ממשיך את מה שהתחלתי בפריוויו בשבוע שעבר, כשהקורא הנבון בוודאי שם לב לכך שהפריוויו הקודם כיסה רק חצי מהמגילה, בין היתר כי זה נכתב במפורש בפתיחה, אז הפעם נכסה את החצי השני. הערב נקבל קרב צמרת בין 2 הראשונות במזרח ובין השלישית במזרח לאלופת המזרח המכהנת. חוץ מזה, מוליכת המערב תקווה לפתוח פער, אינדיאנה, פילדלפיה, הקליפרס, סקרמנטו ופיניקס ינסו לשפר עמדות במאבקי הפלייאוף, ויש עוד קבוצות שתשחקנה בלילה של 8 משחקים בסך הכל.

תזכורת מתוך ויקיפדיה: פורים שפיל (מיידיש או מגרמנית: Purimspiel; משחק פורים או מחזה פורים) הוא מופע היתולי לחג הפורים המתבסס על מגילת אסתר. זוהי למעשה דרמה קומית, שבה שחקנים, לעיתים קרובות לא מקצועיים, מופיעים בסגנון הקומדיה דל ארטה. השחקנים מחופשים לגיבורי המגילה כמו מרדכי היהודי, אסתר המלכה, אחשוורוש והמן. מופעים מסוג זה היו נהוגים בקרב יהודי אירופה מאז המאה ה-16.

1:00 דטרויט פיסטונס (12- 56) – אינדיאנה פייסרס (38- 31):

בלילה ההוא נדדה שנת מונטי וויליאמס, ויאמר להביא את ספר השיאים דברי הימים, ויהיו נקראים לפני המאמן. וימצא כתוב אשר הפסידו קליבלנד 26 משחקים רצופים, בעונה אחרי שלברון עבר למיאמי, אשר ביקשו לבנות מחדש דרך הדראפט, וישיגו 3 בחירות רצופות ב-4 שנים. ויאמר וויליאמס, מה נעשה יקר וגדולה עם בחירות הדראפט האלה, ויאמרו שחקני דטרויט שלפניו את קיירי, וויגינס ובנט מי בכלל רוצה אותם. ויאמר וויליאמס מי בחצר, והאליברטון בא לפרקט בית דטרויט החיצוני עם חבריו מאינדיאנה לשחק נגד הפיסטונס.

ויבוא סיאקם בטרייד, ויאמר לו האליברטון מה לעשות באיש אשר הקבוצה חפצה ביקרו, ויאמר פסקל בליבו, למי יחפוץ ריק קרלייל לעשות יקר יותר ממני. ויאמר סיאקם אל האליברטון, איש אשר הקבוצה חפצה ביקרו. יכתירו אותו ככוכב, עם כדורים כיד המלך, וזריקות בכמות אשר ניתנת לכוכב. ונתון הכדור והתרגיל, על יד איש משחקני המשנה הפרתמים, והפכו אותו לכוכב, והרכיבו לו תרגילים בכל משחק, וקראו לפניו, ככה יעשה לאיש אשר הקבוצה חפצה ביקרו. ויאמר האליברטון לסיאקם, מהר קח את הכדור ואת התרגיל כאשר דיברת, ועשה כן לטי ג'יי מקונל היושב על הספסל, אל תפל דבר מכל אשר דיברת.

רמת עניין של משחק: B – אינדיאנה יהיו טובים את האליברטון יחזור לכושר בזמן.

הימור: אינדיאנה ב-11.

1:00 קליבלנד קאבלירס (43- 25) – מיאמי היט (37- 31):

ויקח לאברט את ההזדמנות בחמישייה, אחרי שדונובן מיטשל נפצע, ויחלק הרבה אסיסטים ליתר השחקנים, ויקראו לפניו ככה יעשה לאיש אשר ימלא את מקום הפצועים. וכשישוב מיטשל את החמישייה, ולאברט יידחף אל הספסל, אבל וחפוי ראש. ויספר מיטשל לגארלנד הרכז ולכל הקבוצה, את כל אשר קרהו, ויאמרו לו גארלנד וכל השחקנים, אם חוזרים מפציעות מוקדם אשר לא החלמת עדיין לגמרי לא תוכל לזה, כי נפול תיפול שוב פעם. עודם מדברים עימו, ורופאי הקבוצה הגיעו, ויבהילו להביא את מיטשל לבדיקה שקבעה שהוא ייעדר לעוד שבוע.

ויבוא באטלר ויוביץ', ויצטרפו ללאב והירו ברשימת הפצועים. ויאמר ספולסטרה לרובינסון לפני המשחק, מה שאלתך דאנקן ותינתן לך, ומה בקשתך ותעש. ויען רובינסון אל ספולסטרה ויאמר, אם מצאתי חן בעיניך המאמן ואם על השחקנים טוב, תינתן לי יד חופשית מחוץ לקשת, ושלשות אקח בלי הכרה ואקלע הרבה. כי אני עם 40% לשלוש העונה, ואני קולע כמעט 3 שלשות למשחק, ואילו הייתי מחטיא בלי סוף החרשתי, כי אין הריבאונד שווה בנזק ההחטאה.

רמת עניין של משחק: B+ – משחק חשוב ל-2 הקבוצות שמגיעות בהרכב קצת חסר כשמיאמי בלי לאב, רובינסון, הירו וריצ'רדסון לפחות.

הימור: קליבלנד ב-8.

1:30 טורונטו ראפטורס (23- 45) – סקרמנטו קינגס (39- 28):

ויאמר דארקו ראיאקוביץ', ויאמר למסאי יוג'ירי, מי הוא זה ואי זה הוא, השחקן החדש שהבאת לקבוצה במקום הפצועים. ויאמר יוג'ירי, יש לנו משחק נגד איש צר ואויב, שקוראים לו בחירה מוגנת בדראפט, וסיאקם נבעט מלפני טורונטו בטרייד. וסקוטי בארנס, קם בחמתו במהלך משחק, וגם הוא נפצע, וראיאקוביץ' עמד לבקש על הקבוצה מלפני יוג'ירי, כי ראה כי כלתה מזמן היכולת לנצח עם 7 הפסדים רצופים. והקבוצה שבה ממסע משחקי חוץ אל בית המגרש הביתי, והקהל רוצה לראות ניצחון של קבוצתו, ויאמר יוג'ירי, הגם לוותר על בחירת דראפט אתם רוצים כדי לנצח, הדבר יצא מפי יוג'ירי ופני ראיאקוביץ' חפו.

ויאמר סבוניס, שעשה 50 דאבל-דאבלים רצופים, משהו שלא קרה הרבה זמן, גם הנה העץ של הפלייאוף אשר עשתה הליגה, עומד קרוב לפנינו, ואם רק נהלה הילוך נהיה בפלייאוף, והקהל יקפוץ משמחה לגובה 50 אמה, ויאמר מייק בראון בשביל זה צריך להמשיך להשתפר בהגנה. ויתלו את קיון אליס בחמישייה, על ההגנה אשר הוא עושה, וינצחו 5 מ-7 האחרונים, ויחזרו למקום השישי במערב, וחמת מייק בראון וסבוניס שככה.

רמת עניין של משחק: C+ – טורונטו לא כל כך מחפשים לנצח.

הימור: סקרמנטו ב-23.

1:30 בוסטון סלטיקס (54- 14) – מילווקי באקס (44- 24):

ביום ההוא, נתן המאמן מאזולה לכל שחקניו את כל המנוחות שהם רוצים, וסם האוזר בא לפתוח בחמישייה, כי קלע באימון מלא שלשות. ויסר המלך את הכדור, אשר העביר מבראון שהלך לנוח, ויתנו להאוזר, ויקלע האוזר 10 שלשות ב-23 דקות נגד וושינגטון. ויוסף טייטום וידבר לפני מאזולה, ויבך ויתחנן לו לקבל מנוחה נגד דטרויט, כי המשחק הקרוב הוא נגד מילווקי. ויושט מאזולה לטייטום את שרביט המנוחה, ויקום טייטום וישב על הספסל ויקרעו את דטרויט בלעדיו. כי, איככה אוכל לתת 30 נגד דטרויט, ולהישאר טרי למשחק נגד מילווקי, ואיככה אוכל וראיתי שהמחליפים לא יקבלו מספיק דקות נגד דטרויט.

ויאמר דוק ריברס ליאניס ולילארד, ולכל שחקני מילווקי, הנה אני נהייתי פתאום המאמן, וגם לי זה לא ברור למה, אבל בואו נעשה קצת הגנה. ואתם לילארד ויאניס, תעשו הגנה כטוב בעיניכם, ותנוחו כשאתם רוצים, כי כוכב אשר נבחר לאולסטאר, ונחתום בטבעת חוזה הסופר-מקס אין להשיב. ויקראו שחקני הקבוצה בעת ההיא, לקראת המשחק נגד בוסטון, ויכתב ככל אשר ציווה דוק ריברס להתכונן למשחק נגד בוסטון, כי זה עדיין לא יתרון 3- 1 בפלייאוף אז אפשר עדיין לבנות תוכנית משחק.

רמת עניין של משחק: A+ – מסוג המשחקים שנרשמו מראש ביומן בראשית העונה.

הימור: דוק ריברס לא כל כך מצליח נגד הסלטיקס. בוסטון ב-9.

2:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (47- 20) – יוטה ג'אז (29- 39):

ויכתבו שאוקלהומה מוליכה את המערב, ויחתמו שעוד פחות מחודש נגמרת העונה, וישלח סם פרסטי ספרים ביד הרצים בסוסים רוכבי הרכש האחשתרנים בני הרמכים. אשר נתן המאמן דייגנולט הוראות לכל השחקנים, ששג"א יקלע בדיוק 31 נקודות, להשמיד להביס ולאבד את כל היריבות בכל משחק ומשחק, ואת הניצחון לבוז. פתשגן הכתב, להינתן דת בכל משחק ומשחק גלוי לכל היריבות, ולהיות הת'אנדר עתידים ליום הזה להינקם על שנות הטנקינג. השחקנים יצאו מבוהלים ודחופים כדבר המאמן, ופסגת המערב בינתיים נתנה להם.

ודני איינג' יצא אחרי עוד טרייד, בלבוש מלכות תכלת וחור, ועם עוד בחירה גבוהה, ושחקן אחד טוב פחות, והעיר יוטה צהלה ושמחה. ובכל קבוצה וקבוצה, מקום אשר טרייד עם איינג' מגיע, שמחה וששון באופן זמני כי הם שדרגו את הסגל, ורבים מהקבוצות האחרות כבר יודעים, שזה עניין זמני כי הם ירצו בחזרה את הבחירה. ובעונת 2024 בשיא הטנקינג של יוטה, מיד אחרי הטרייד דדליין, אשר הגיע דבר הטרייד ודתו להיעשות, ביום אשר שברו יוטה להיות במאזן לא רע, ונהפוך הוא, אשר ימכור איינג' גם את אוליניק בתמורה לבחירה.

רמת עניין של משחק: C+ – יוטה קרובים לוויתור סופי על העונה.

הימור: אוקלהומה ב-18.

4:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (19- 49) – לוס אנג'לס קליפרס (42- 25):

נקהלו אוהדי פורטלנד למשחקים לעודד כנגד הקבוצות היריבות, ואיש לא עמד בפניהם כי גם ככה רוב היריבות מנצחות אז למי אכפת. כי גדול הטרייד שנעשה על לילארד ושמעו הולך בכל המדינות. ויכו היריבות שוב ושוב בפורטלנד ויעשו בבלייזרס כרצונם. ובתקופה האחרונה הצטיינו מהיריבות נגדם חמש מאות איש. ואת דרוזן ואת סיג'יימקולום ואת זאיון. ואת ג'יילןברונסון ואת בראוןוטייטום ואת סםהאוזר. ואת ג'יילןגרין ואת שג"א ואת ג'יילןוויליאמס ואת רודיגובר. עשרת שחקנים שהובילו יריבות לניצחונות על פורטלנד והצטיינו, ובהגנה הבלייזרס לא שלחו את ידם.

ביום ההוא בא רצף ההפסדים של הקליפרס שהפסידו 4 מ-5 האחרונים לפני טיירון לו. ויאמר לו לקוואי וג'ורג', בבית הפסדנו למילווקי ומינסוטה ואטלנטה, ובחוץ הפסדנו לפליקנס, ובשאר המשחקים הפליקנס מנצחים וצמצמו את הפער מאיתנו, ומה שאלתכם לשפר את הקבוצה, ומה בקשתכם עוד ותעש. ויאמר קוואי, אם על המאמן טוב, ינתן גם הלילה וגם במשחק הבא משחק נוח לשפר ביצועים. ויאמר לו להיעשות כן וינתנו שני משחקים רצופים נגד פורטלנד, ואולי את רצף ההפסדים הקליפרס יקטעו.

רמת עניין של משחק: B- – הזדמנות פז לקליפרס לעצור את המשבר הקל.

הימור: הקליפרס ב-14.

4:00 פיניקס סאנס (39- 29) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (38- 30):

ויקהלו בוקר, דוראנט וביל, גם במשחק החוץ במילווקי ביום ראשון, להשלים מסע משחקי חוץ ממנו אף אחד מהם לא נעדר, אך בניצחון לא שלחו את ידם. ובשאר המשחקים אשר במהלך העונה דוראנט נעדר רק מ-7 ובוקר מ-14 וביל כבר מ-29, ובסך הכל הם במאזן 16- 11 כששלושתם משחקים. והצוות המסייע, נקהלים לשחק לעיתים קרובות ולא מרבים להיעדר, אך בכל פעם מישהו אחר מהכוכבים נפצע ומקשה על הקבוצה. אך אנחנו אחרי מסע של פיניקס במזרח, ונוח יומיים לפני המשחק הראשון בבית, ועשה אותו משחק חשוב במאבקי הפלייאוף.

ויכתוב ניק נרס את הדברים האלה, וישלח ספרים אל כל הקבוצה, אשר מקבלים דקות, הקרובים והרחוקים. לקיים עליהם להיות עושים את תוכנית המשחק בהגנה בכל משחק ואז למסור לטייריס מקסי בהתקפה, כי צריך להחזיק מעמד כל עוד אמביד פצוע. וקבל השחקנים את אשר שיחקו בהגנה, ואת אשר ספגו 73 בלבד בניצחון על הניקס. כי ג'ואל אמביד ה-MVP, צורר כל היריבים, פצוע כבר הרבה מאוד זמן, וזה הפיל את הסיקסרס בדירוג, אבל לאחרונה הם קצת התאוששו.

רמת עניין של משחק: B+ – שתי קבוצות שלא לגמרי עומדות בציפיות, גם אם אחת מהן שורדת לא רע יחסית לכך שהיא בלי ה-MVP.

הימור: פיניקס ב-12.

4:00 גולדן סטייט ווריורס (35- 32) – ממפיס גריזליס (23- 46):

ובבוא כריס פול לגולדן סטייט, אמר סטיב קר, יעבור פול לספסל ויהיה שחקן שישי מאחורי סטף וקליי, אבל אז גם קליי ירד לספסל והפך לשחקן שישי. על כן קראו לווריורס קבוצה גמורה על שם הדירוג ועל שם המאז, ועל שם היכולת הלא מספיק טובה. ויכתוב סטיב קר את הרוטציה מחדש ויהפוך את קומינגה לשחקן בכיר, וגם פודז'מסקי הוקפץ לחמישייה וגם ג'קסון-דיוויס קיבל הרבה דקות. וישלח ספרים אל כל הקבוצה ואל כל השחקנים הבכירים דברי שלום ואמת. לקיים עליהם להיות עושים את הרוטציה החדשה בכל משחק ומשחק, ואז הם קצת השתפרו. מאמר קר שיפר קצת את הקבוצה, אבל לא מספיק בינתיים.

וישם טיילור ג'נקינס מס על כמות המשחקים שכל אחד מהכוכבים משחק. וכל מעשה תקפו וגדולתו ופרשת גדולת מוראנט אשר בחרו בדראפט, הלא הם כתובים על ספר דברי הימים של ממפיס, אבל זה לא רלוונטי בכלל לעונה הנוכחית. כי ג'ה מוראנט, הכוכב של ממפיס הקבוצה, וגדול לגריזליס, ורצוי לרוב חבריו לקבוצה, נפצע מזמן וגמר את העונה, מה שדורש טוב לבחירת הדראפט של ממפיס, ודובר שלום לעתיד הקבוצה בעונה הבאה והלאה.

רמת עניין של משחק: B – יריבות שתמיד מספקת יותר עניין מהצפוי בשנים האחרונות.

הימור: הגריזליס נראים הרבה יותר טוב מאז שביין חזר, אז נלך על הפתעה. ממפיס ב-3.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אנטה קמפופו לא ישחק הלילה. בראון האוזר והולידי בסימן שאלה כלומר שנים מהם ישחקו והם לא האוזר.
    כל טוצאה שהיא לא ניצחון של הסלטיקס, ביזיון (כמו ההפסד ללייקרס ללא לברון ודייויס)

  2. קצת אוף טופיק, אבל התפרסמו ההגרלות לטורניר במשחקים האולימיפיים:
    ההגרלה המלאה:
    בית 1: אוסטרליה, המנצחת בטורניר המוקדמות ביוון, קנדה, המנצחת בטורניר המוקדמות בספרד.
    בית 2: צרפת, גרמניה, יפן, המנצחת בטורניר המוקדמות בלטביה.
    בית 3: סרביה, דרום סודאן, המנצחת בטורניר המוקדמות בפורטו ריקו, ארה"ב.
    הטורנירים הקדם אולימפיים:
    ביוון: המאחרת, סלובניה, קרואטיה, הרפובליקה הדומיניקנית, מצרים וניו זילנד.
    בספרד: המארחת, פינלנד, פולין, איי הבהאמה, אנגולה ולבנון.
    בלטביה: המארחת, ברזיל, גיאורגיה, מונטנגרו, הפיליפינים וקמרון.
    בפורטו ריקו: המארחת, איטליה, ליטא, מקסיקו, חוף השנהב ובחריין.

    1. בית 1 מסתמן כבית המוות, מוגרלות אליו שתי נבחרות חזקות(אוסטרליה וקנדה) ויעלו אליו עוד שתי נבחרות חזקות(סלובניה מיוון וספרד), 4 מ8 החזקות בטורניר. יאניס יפתיע את לוקה בעלייה?
      בית 2 מעניין, וגם כאן קבוצות חזקות. אלופת העולם וצרפת חזקה ובאה אחרי טורניר כושל(ואולי עם וומבי).
      בבית 3 הג'וקר מול הנוקמים של אמריקה, כשליטא היא הפייבוריטית להצטרף ודרום סודאן על תקן משחק הקליר פאת'.

      דירוג עוצמה לקונטנדריות(טופ 7, אוסטרליה ליטא ויוון כמעט נכנסו):

      1. ארה"ב – הנוקמים, צפויים להגיע עם סגל א' ולא עם ג' הפעם, השחקנים הטובים בעולם בעוד שמתחריהם האירופיים מפוזרים.
      2. סרביה – חזקים מאוד, ואם יקבלו את הגאון הפעם יש ממה לחשוש.
      3. קנדה – נבחרת איכותית וחזקה, עם שג"א וחיזוקי NBA.
      4. גרמניה – אלופת העולם הנוכחית בשבילכם.
      5. סלובניה – פחות או יותר נבחרת ישראל, רק שהחליפו את דני בלוקה. מראה כמה טוב הוא וכמה גבוה הוא יכול לקחת קבוצה, יוביל בסטט כמו בטורנירים האחרים, אבל אנדרדוגים מול התותחים הכבדים.
      6. צרפת – פוטנציאל גבוה, מימוש אפסי בטורנירים האחרונים. וומבי יקווה להושיע.
      7. ספרד – סגל מגוון ומעניין, יורליג ונבא.

        1. ישראל הייתה בסגל חסר יותר, לסלובניה אין אף שחקן NBA מלבד לוקה, ובנוסף רוב שחקניה אם אני לא טועה אינם מהיורוליג, אלא מהיורוקאפ. אובייקטיבית לישראל יותר שחקנים בכירים, ובכל מקרה אמרתי פלוס מינוס חחחח. אגב זכור לי שנגמר 9 הפרש, אז קרקסו ונתנו בראש זה לא הכי מדויק, דווקא מוכיח את הנקודה

          1. מלבד לוקה סלובניה – טובי בכוכב האדום, סמר מאלבה. פרפליץ' בולנסיה.
            מלבד דני ישראל – מדר בפנר, בלאט במכבי, סורקין, נועם יעקב. בנוסף זוסמן ובלייזר שיחקו ביורוליג, הפועל ירושלים/הפועל ת"א לא פחות בכירות מקבוצות אירופיות ביורוקאם/אלופות.

  3. מחצית ומילווקי לא עושים לסלטיקס חיים קלים.
    אחרי שהובילו הלפריקונים בערך ב 17 הבאקס קיצצו 8 אבל טייטום הוריד את הסלטיקס למחציצי עם 13 נקודות פור.
    הולידיי והאוזר בחוץ, בראון ופרוזינגס לא ממש במשחק בחצי הראשון.
    מילווקי נלחמים אבל בלי קמפופו זה קשה כמו שריון של צב.

  4. הנה המאזו לוקח טיימאאוט בלי קשר למשחק, או שהטלוויזיה הכריחו אותו לקחת את זה בשביל הפירסומות.

  5. אי אפשר לראות איך הסלטיקס שוב מאבדים יתרון גדול בכזו קלות בלי שלמאזו יש איזהשהוא פיתרון, איזה פלאן B.
    האיש פשוט מקובע!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט