י-ם הובסה מול הפועל ת"א אחרי ההדחה מאירופה – סיקור מהשטח ולו"ז כדורסל ישראלי בהמשך השבוע / אילן אגינסקי

הפועל ירושלים נמצאת בעונה לא טובה וסופרת עוד לפני המשחק כבר 8 הפסדים בליגה והיא מדורגת רק במקום השביעי. ירושלים אירחה הערב את הפועל תל אביב המאוכזבת מההדחה מאירופה ברביעי האחרון על ידי בשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ. להפועל תל אביב נשאר המאבק על המקום הראשון בליגה מול מכבי תל אביב שניצחה יותר מוקדם הערב את הפועל עפולה ובאופן כללי המאבק על האליפות ועל גביע המדינה. ירושלים לא רשמה למשחק את ספידי סמית' וכריס ג'ונסון. הפועל תל אביב הגיעה למשחק עם שלושה ישראלים בלבד.

קרדיט: לירון מולדובן, מנהלת הליגה.

ירושלים פתחה את המשחק יותר אגרסיבית בהגנה והרבע הראשון התאפיין במאבק בין הגבוהים בצבע. מצד אחד הנקינס עם 5 נקודות ומהצד השני קייל אלכסנדר עם 6. הרבע הראשון הסתיים בשלשה של בר טימור על הבאזר שקבעה שוויון 16. הקצב בפתיחת הרבע השני היה אחר לחלוטין ועד הפסק זמן של קנצוריס אחרי 2 וחצי דקות התוצאה עמדה על 20-23. משמע שבע נקודות של הפועל תל אביב תוך שתיים וחצי דקות. אחרי הפסק זמן ירושלים רצה 0-4 מה שגרם לפרנקו לקחת פסק זמן משלו. האורחים מבליטים ברבע השני את דאסטי הנאס שקלע 15 נקודות ב-5/5 ל-2 נקודות, כולם ברבע השני. תל אביב חזרה לקראת סוף הרבע ליתרון השיא שלה של 6 נקודות. (31-37) ירושלים הצליחה לצמק מעט ובסוף המחצית 33-37 בלבד לאורחים. האורחים פתחו את המחצית מעט טוב יותר וכבר היו ביתרון 9 עם כדור אך ירושלים עם לחץ על קאמינגס גרמה לאיבוד כדור והצליחה לחזור לפיגור של נקודה בלבד (40-41). האורחים שוב פתחו יתרון 9 עם שלשה של דאסטי הנאס (40-49) אחרי 5 דקות ברבע השלישי, מה שגרם לקנצוריס להזעיק פסק זמן. בראיין אנגולה העלה את האורחים ליתרון שיא של 10 נקודות (42-52) עם שלשה מהפינה. בר טימור חתך את כל ההגנה הירושלמית כדי לקבוע יתרון 12 ושוב כדי לקבוע יתרון 14 מה שגרם לקנצוריס להזעיק עוד פסק זמן. בר טימור קלע עוד שלשה אחרי איבוד כדור של המקומיים מה שהעלה את הפועל תל אביב ליתרון 17, עוד שתיים שלו מהעונשין העלו את האורחים ליתרון 19 בסוף הרבע השלישי: 4463. רבע שלישי בסימן בר טימור (16 נקודות עד השלב הזה, 9 מתוכם ברבע השלישי) נראה שבא להוכיח לאקסית מה הוא שווה.

טימור פתח את הרבע מאיפה שסיים את הרבע השלישי עם אסיסט יפה להורד שסיים עם הטבעה ועבירה – 20 הפרש. ג'ון הולנד (עוד אקס ירושלמי) כבר העלה ליתרון 22 לאחר עבירה בזריקה ל-3. איבוד כדור של ירושלים ובר טימור רץ ראשון להתקפה כדי לקלוע שלשה ולהעלות את הפועל תל אביב ליתרון 25, מה שגרם לירושלים לקחת פסק זמן לפני שהמשחק בורח להם. דאסטי הנאס קלע עוד שלשה וזה כבר 28 הפרש.בר טימור העלה ל-30. 48-78. האורחים גם ביתרון 30 לא מפסיקים להילחם על כל כדור.64-91 לאורחים בסיום. ירושלים עם אחוזי קליעה לא טובים ל-3 (14.8 %) לא הצליחו לשים את הכדור בסל במשך יותר מדי דקות. לירושלים יש משחק חשוב באירופה ביום שלישי ואני מקווה בשבילם שישחקו יותר טוב.

קלעים:

י-ם – הנקינס 14 ו-9 ריבאונדים, למאר 10 (6/0 ל-3), קרינגטון (4/1 ל-3 ו-3 אסיסטים) , רנדולף (3/0 ל-2 ו-3 אסיסטים) ובלייזר(6/1 ל-3) 8 כ"א, ג'אקורי וויליאמס 6, קורנליוס (4/0 ל-3) ונמרוד לוי 4 כ"א ויובל זוסמן 2.

הפועל ת"א – הנאס 23 (5/6 ל-2 ו-3/5 ל-3), טימור 21 (4/5 ל-2 ו-3/5 ל-3 ו-4 אסיסטים), הולנד 14 (2/2 ל-2 ו-2/2 ל-3), אלכסנדר 11 (5/7 ל-2 ו-9 ריבאונדים), אנגולה 8 (7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), גינת 7 (7 ריבאונדים) הורד 3 וקאמינגס ושטרנברג 2 כ"א.

טבלת ליגת העל אחרי משחקי הערב, ירושלים תתמודד על העלייה לבית העליון (מקומות 6-1) בסוף הסיבוב השני.

קנצוריס – "לילה לא פשוט עבורנו, העבודה שלנו זה לצאת מהבור שנקלענו אליו. אני מאמין בשחקנים שלי. מי שהפסיד הערב זה מי שעשה גם נצחונות גדולים ואנחנו מסוגלים לחזור לנצח. אני לא בונה על המצב של היריבה, זה לא סוד שאנחנו לא משחקים טוב בשבועות האחרונים. אנחנו צריכים לחשוב על המטרות שלנו העונה ועל המצב המנטלי שלנו ולנסות לתקן. אין לנו מה להתעסק בעבר אלא רק בעתיד. אנחנו מסוגלים להתמודד על האליפות למרות הבור שנפלנו אליו. הסיבה שלא רשמנו את כריס ג'ונסון ואת ספידי סמית' זה כי הם שניהם לא 100 % כשירים ואנחנו צריכים אותם להמשך השבוע והמשך העונה. האוהדים אוהבים את הקבוצה ויש להם את כל הזכות להביע את דעתם על המצב, אני אחראי ודואג למצב על הפרקט ובזה אני מתמקד. על דאסטי הנאס והשאלה האם הוא היה הפתעה – ענה – אימנתי אותו חודש ביוון. היינו מוכנים אליו ולכל הקבוצה אבל התפרקנו כקבוצה באמצע הרבע השלישי".

פרנקו אמר "העונה היא הרבה מעבר לכדורסל כי היינו השנה ביחד יותר מאשר עם המשפחות שלנו, אני בתור מנהל עבודה ובסוף מאמן הוא מנהל עבודה של שחקנים כשדברים הולכים כמו היום אני אחראי וגם במשחקים כמו ביום רביעי אני אחראי. יש לנו עוד שני תארים להילחם עליהם ואין לי ספק שנעשה את זה. אנחנו קבוצה טובה ובאירופה עשינו חצי דרך אבל זה לא מוריד ממה שעשינו וממה שעוד אפשר לעשות"

לו"ז כדורסל ישראלי להמשך השבוע –

ראשון 17.03 19:00- רמת גן מארחת את הרצליה למשחק צמרת על המקום ה-3 בליגה.

ב-20:00 חולון מארחת את קרית אתא.

בשני 18.03 19:00 – הפועל חיפה נגד הפועל באר שבע.

בשלישי 19.03– 19:30 קרשיאקה מול הפועל ירושלים על העלייה לשלב הבא בליגת האלופות.

21:05 מכבי מול וילרבאן בהמשך המלחמה על המקום בפלייאין.

רביעי 20.03 18:45 הרצליה – הפועל תל אביב בקרב צמרת מעניין.

19:30 חולון מול מורסיה במשחק על המשך העונה האירופית של חולון.

שישי 21.03 13:15 הפועל עפולה מול מכבי רמת גן

21:30 באיירן – מכבי ביורוליג

מוצ"ש 22.03 (פורים ברוב הארץ למעט ירושלים) 19:45 – הפועל תל אביב – הפועל חיפה. 20:00 – נס ציונה מול חולון

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה אילן. בירושלים הבעיות המקצועיות (למשל – מחסור ברכז מחליף לספידי סמית) קיימות כבר תקופה ארוכה, ועד לא מזמן הם הצליחו "להחביא את זה" באירופה, ואילו אצל הפועל תל-אביב הבעיה במשחק ברביעי לא הייתה מקצועית, או לפחות לא רק, ובליגה הם מסתדרים היטב בינתיים

    1. במחצית הראשונה היה נראה שירושלים מצליחים להסתדר ללא רכז (ספידי סמית' לא נרשם בכלל למשחק) ולא היה ברור איך הפועל תל אביב תחזור מנטלית מאירופה לליגה אחרי ההלם ממה שקרה ברביעי.

  2. תודה אילן אחלה סיקור. י-ם בברוך בעמדת הרכז כרגע שסמית לא משחק אין לה פתרון, אגב מה המצב של
    נועם דוברת מבחינה בריאותית שלא מצליח לחזור מהפציעה הקשה שלו עוד בעונה שעברה? יש אופק?
    הפועל ת"א עשתה גניבה מעניינת עם האנאס ובעיקר למי שטרם הבחין בר טימור בעונת קריירה על המגרש וגם מחוצה לו נראה שהשתלט על עמדת המבוגר האחראי בהפועל העונה.

    1. תודה אסף.
      ומה שאמרת על בר טימור לגמרי נכון – אני תוהה לפעמים עם עצמי ועם סובביי איפה הוא היה כל השנים? ולמה הוא התייבש על הספסל בירושלים. אני זוכר אותו כשחקן צעיר שיצא לשחק באירופה והיה דיבור שיש לו פוטנציאל.

  3. קודם כל ניצחון מנטלי גדול של תל אביב שהתאוששה מהמכה באירופה ופרנקו כמו פרנקו מוכיח שהוא לא ממש מאמן לאירופה אבל חתול רחוב ששוחה בביצה המקומית.
    ירושלים לעומת זאת נכנסה לכדור שלג שלילי והיא צריכה לעצור אותו במהרה.
    החיסרון של הירושלמים ברכז שני זועק, היו מחשבות שזוס או למאר יוכלו לתת דקות ב1 וזה התבדה, חשבו שיוכלו לרשום את דינו בתור ישראלי ולהביא עוד זר וזה הלך, ניסו להביא את מדר, היידגר ואת מושקו ולא זרמו וכל העסק חורק כשספידי לא על המגרש.
    סביר להניח שהתקופה הגרועה תעבור אבל המחסור ברכז יישאר.
    מת לסקר פה את משחקי ירושלים אבל בקושי מוצא זמן לצפות בהם שלא נדבר על לסקר..

    1. פרנקו יצטרך להוכיח שהוא מספיק טוב בזירה המקומית כדי לקחת תואר עם המכונה המשומנת שיש לו ביד.
      ירושלים יצטרכו לעצור את כדור השלג מהר אם הם רוצים לעשות בית עליון – המשמעות אם לא – סיום במקומות 7-8 במקרה הטוב ומפגש עם אחת התל אביביות לסדרת פלייאוף (בלי ביתיות) שתהיה סדרה "גדולה" וחמה אבל לא לא נראה לי שזה מה שירושלים רוצה.

      1. חד משמעית עונה בלי תואר תהיה כשלון לפרנקו בעיניי. אלון לגבי זוסמן אני חושב שהוא בנתיים לא עומד ברף הציפיות שהיה ממנו בפתיחת העונה, בטח כישראלי המוביל של הקבוצה.

        1. זוסמן היה אמור לנשל את אורקו מהחמישייה וכרגע הוא נאבק להיות השחקן ה6 וגם זה בקושי
          פרנקו כבר לקח אליפות עם ירושלים בעודו מתבזה באירופה ויחתום על סיום עונה דומה השנה
          ירושלים קודם כל צריכה לנצח באירופה כדי להרגיע את המערכת

  4. חדי העין יכולים להבין בליאור אליהו בתמונה הראשית יושב על הפרקט.
    שחקן העבר הגיע למשחק והתקבל בחום על ידי האוהדים המקומיים.

    1. 43-46 לרמת גן במחצית אחרי ריצת 0-8.
      שווה לשים לב לרג'י לינץ' מהרצליה שכבר במחצית עם 7 חסימות – שיא החסימות בליגה הוא 11. אולי ישבור אותו הערב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט