דורבן לשבת: נאום תשובה ליינן / הדורבן

עננים על ראשנו, הרוח איתן. המלאכה נעשתה חי שמיים, נרים כוס קפיטן (נ. אלתרמן)

כשהספרס בחרו בשנה שעברה את ויקטור וומבניאמה, הם הגיעו לנקודת השיא בבנייה מחדש. המלאכה נעשתה חי שמיים, נרים כוס קפיטן. ועכשיו הם צריכים לשנס מותניים ולהכות על הברזל בעודו חם – להביא שלל השלמות, תוספות וכוכבים מסביב ליצור החד-פעמי הזה, שכרגע אנחנו לא מסוגלים לתפוס את גודלו ההיסטורי, אלא רק בעוד עשרים שנה.

הגדיל לעשות ידידי, עמיתי ורעי, רועי ויינברג (היינן), כשטען שהספרס חייבים לעשות הכל כבר הקיץ, בלי להתמהמה, כדי להיות בפלייאוף כבר בשנה הבאה. אפשר להבין את הטיעון הזה, אבל הוא טועה בהנחת המוצא: לעשות הכל זה אף פעם לא הצעד הכי חכם. גם לא להאיץ דברים. ובתור נצר לשושלת של הרי יין, מר ווינברג צריך לדעת שהדברים הכי טובים מבשילים לאט.

לשרשור המלא של רועי, כאן:

על כל זה ועוד דיברתי השבוע גם בפודקאסט… אבל הרגשתי שאני רוצה גם להרחיב, ולכתוב דברים שלא הספקנו לדון בהם בהכרח.

נתחיל בדברים שאני מסכים איתם: הספרס צריכים לצד ויקטור רכז טוב יותר מטרה ג'ונס, כפרה עליו. הוא שחקן נהדר, ספרסי בכל מובן. עושה מעולה את הדברים שהוא יודע לעשות ולא עושה את מה שהוא רע בו. הוא מסיים מתחת לטבעת במעל 70% מהשדה, נתון פסיכי ממש, והליי אפים שלו נראים קלים מדי.

ג'ונס אמנם יודע למצוא את חבריו טוב יותר מכל אחד אחר בקבוצה, אבל הוא לא מספיק טוב מחוץ לצבע או מהשלוש, וכמנהל משחק, שזה העיקר כאן, הוא לא לוקח הרבה סיכונים אם בכלל. שזה יכול להיות טוב לרכז מהספסל, אבל לא כשאתה צריך להפעיל את הפרנצ'ייז פלייר של העשור. בראייה האופטימית הוא יכול להיות אחלה רכז שני בסגל שרץ לאליפות, הספידי קלקסטון אם תרצו. אפילו אייברי ג'ונסון הגנרל הקטן.

גם חלק מהשחקנים האחרים במערכת כרגע לא מתאימים לעתיד. לא בהכרח סוהן (לא סוצ'ן ידידי רועי, זה יותר קרוב ל-ח' שלנו בפולנית), הייתי מחכה עם הקביעה הנחרצת שהוא לא מתאים לצד וומבי, אבל אולי קלדון, כמו שכתבתי בשבוע שעבר, יודע שזמנו בקבוצה תם. יחד עם זאת, לעשות טרייד בכל מחיר שיעביר את מי מהם בקיץ תהיה טעות מרה.

קודם כל כי קלדון הוא הנכס העיקרי שיש לספרס לסחור בו, לא בחירות דראפט שעוד נגיע אליהן תכף, אלא הוא והחוזה ההולך ויורד שיש לו ל-4 השנים הקרובות, שמתחיל ב-20 מיליון ויסתיים ב-17 לעונה. על כל כוכב שהספרס ירצו להביא ומרוויח כ-40 מיליון דולר או צפונה הם יצטרכו להעביר בחזרה משכורות דומות בגדול. הם לא יכולים לזרוק רק את מלאכי ברנהם שמרוויח בקושי 3 מיליון דולר, גם אם נשים רגע בצד את יכולתו ונניח שאיזו קבוצה תרצה אותו במיוחד.

אפילו אם נחבר את ה-12 מיליון שדבונטה גרהם מרוויח בעונה הבאה (זוכרים שהוא עוד בקבוצה?), את חוזה הרוקי של ברנהם ואת זאק קולינס, שיקבל 17 מיליון דולר בשנה הבאה, נגיע לקצת יותר מ-30. לא בטוח שזה יספיק על שחקן של 40-50 מיליון, וזה בהנחה שמישהי בכלל תסכים לתמורה של שלושת השחקנים האלה על כוכב.

וזו עוד נקודה. מבין כל השמות שיש לספרס ברוטציה, אם יש שחקן שאפשר "למכור" כשווה משהו תמורת החוזה שלו זה קלדון. קבוצה שתצא לבנייה מחדש ותמכור את הכוכב תבקש כנראה לצד הבחירות גם עוד איזה נכס לשחק איתו או אבן בנייה (קרי, שחקן).

אז איך שלא תהפכו את זה, קלדון כנראה יהיה חייב להיות שם בכל טרייד תיאורטי שהספרס יצטרכו לעשות, והם עוד יעשו. אל דאגה. יכול מאוד שלספרס תיקרה הזדמנות כבר הקיץ להשיג כוכב גדול, אבל לא בהכרח, ולעשות טרייד על קלדון רק בשביל להביא שחקן בינוני אחר, טוב ככל שיהיה, אומר שהם יוותרו על הקלף הכי שווה ביד ולא יוכלו לעשות אף מהלך הלאה על כוכב.

לגבי סוהן, אם הספרס יעבירו אותו הקיץ הם יקבלו עשר סנט על הדולר. הוא עדיין לא מיצה את ערכו וגם אם ההתאמה שלו לצד ויקטור לא טובה (טיעון שאני לא מסכים איתו בכלל) עדיף לחכות עוד קצת. הם בוודאות יקבלו עליו כרגע או בקיץ פחות ממה שיוכלו לקבל בעתיד, גם אם לא יתפתח לאן שחשבו שיהיה. בואו לא נמהר לחרוץ את גורלו של שחקן שנה שנייה, שרבע מהעונה בילה מחוץ לאזור הנוחות שלו, ומאז דווקא מראה ניצוצות פה ושם. הספרס יודעים יותר טוב מכולנו, כולל אחרון הפרשנים בטי אן טי, מה יש להם ביד.

מה שמוביל אותי לעניין האחרון, בחירות דראפט. בחירות הופכות להיות מטבע עובר לסוחר כשעל כל שחקן חמישייה בינוני זורקים היום לפחות 2 ראשונות ועוד החלפה. שלא לדבר על סיבוב שני שבכלל הפכו למטבע של עשר אגורות שאף אחד לא טורח להרים מהרצפה.

לשני סוגי הבחירות יש ערך בעיקר במאסה, במיוחד כשרוצים להנחית כוכב, ולשתי קבוצות בליגה יש כרגע מאסה קריטית שאין לאף אחת – לספרס ולאוקלהומה סיטי. אבל יש בחירה ויש בחירה ויש גם כאלה שהן כמו יהלומים בכתר – וכאן הספרס שיחקו אותה.

הבחירות של אוקייסי שייכות לקבוצות חזקות (מיאמי, קליפרס, פילדלפיה, דנבר) או שהן מוגנות חזק (יוסטון טופ 4 השנה ו-10 בשנה הבאה, יוטה טופ 10) כן שהן לא שוות בפני עצמן. לעומת זאת, לספרס יש ביד את שלוש הבחירות הקרובות של אטלנטה, בלי הגנה, ועתידה של אטלנטה בצרה. אני לא קונה את הדיבורים האחרונים של טרה יאנג, שאמר שהוא רוצה להישאר בקבוצה, וגם אם כן, יש שם יותר מדי בלגן. ולכן אם אטלנטה תתפרק, כל בחירה אחת שלה יכולה להיות שוות כמו שלוש בחירות של אוקייסי בפוטנציה. אפילו "רק" שתיים זה יותר טוב.

נכון שבסוף יצטרכו לסחור בחלק מהבחירות האלה, אי אפשר להשאיר את כולן, וגם יסחרו. אבל צריך לעשות את זה בצורה חכמה. לא לזרוק את כל הבחירות בחזרה לאטלנטה בשביל להביא ממנה את טרה יאנג ולא בשביל להביא שחקן שיהיה יותר טוב מקלדון אבל בסוף כולה שחקן חמישייה.

אנחנו לא צריכים ללכת רחוק בהיסטוריה כדי לראות איך מירוץ חימוש לא מושכל יכול להתפתח. הטעות ההיסטורית הזו כבר נעשתה בצד השני של טקסס, כשדאלאס בחרה את דונצ'יץ'. אחרי עונת רוקי מרשימה שהסתיימה במקום לפני האחרון במערב, קברניטי דאלאס נלחצו והביאו את השם הכי חכם שהיה אפשר – פורזינגיס.

ההתאמה על הנייר נראתה טוב, אבל היוניקורן הלטבי היה רחוק מלהיות ג'נריישנאל טאלנט ולבסוף זה נכשל. כל ניסיון להתחזק אחר כך היה בשוליים, והם בזבזו את הנכסים המועטים שלהם על שחקנים שלא הרימו את הרמה. במובן הזה, ההגעה לגמר המערב לפני שלוש שנים הייתה בעוכריהם, כי היא גרמה להם לחשוב שהם טובים יותר ממה שהסגל שווה באמת, וממה שמגיע ללוקה לצידו.

ימים עוד יגידו אבל לפחות כרגע נראה שדאלאס ממרומי המקום השמיני במערב, אחרי הפסד שלישי ברצף* וכשהלייקרס וגולדן סטייט נושפות בעורפן, הולכת להתחרט על זה בעונה הבאה אם וכאשר לוקה ירצה לבחור החוצה. וזה עוד כשקיירי באמת נותן את כל כולו ולוקה נראה כמו חצי אל עם טריפל-דאבלים למכביר (*הדברים נכתבו לפני המשחק הלילה מול מיאמי, שאולי אפילו הפיל אותם למקום התשיעי במערב…)

אין אפס, וומבניאמה הוא הראשון להגיד שהוא רוצה להתחיל לנצח. זה בוער בו, והוא אמר את זה בכל צורה אפשרית. אבל הוא גם סבלני. הוא ידע שהוא מגיע לליגה עם חוקים שונים מאירופה – כאן הוא "כבול" לפחות לחמש שנים לקבוצה שלא הוא בחר, גם אם אמר שרצה בה. כל חייו הוא התכונן לרגע הזה, או לפחות מגיל 12 כשהתחיל לשחק כדורסל מקצועני. הכל אצלו מדוד ומחושב. הוא עבר בין קבוצות בצרפת כדי למקסם את עצמו והגיע למערכת שמהרגע הראשון אמרה לו דבר אחד – אנחנו הולכים למקסם אותך וכל המשאבים שלנו יתרכזו בך, קפיטן.

הוא יושב עם פופוביץ' לפני ואחרי כל אימון לצפות בווידאו ולקבל שיעורים פרטיים, הוא מקבל אשראי חופשי לעשות מה שירצה – ומי שצחק על זה שהרים 5 או 6 שלשות למשחק בתחילת העונה ולא קלע אותן ודאי אכל את הכובע מול אוקלהומה סיטי או בכלל מתחילת 2024, כשהוא קולע אותן ב-37% (ובפברואר בכלל קלע ב-41%!)

אבל גם הוא יודע שעוד תיבנה סביבו קבוצה ראויה, ושהספרס מיצבו את עצמם בשנתיים האחרונות בעמדה הכי טובה לכך, עם שחקנים שאפשר לסחור בהם ובחירות דראפט שיניבו תמורה ראויה. אולי היא עוד תגיע הקיץ, יכול להיות כי אין לדעת מי יהיה הכוכב הממורמר הבא, אבל גם אם לא, זה לא נורא. וומבניאמה מבין שיש פה חשיבה לטווח ארוך, שמדובר במרתון ולא בספרינט קצר.

ועל הצי הזה האפור הקטן יסופר עוד בשירים ורומנים. יתכן כי בך קפיטן יקנאו עוד הרבה קפיטנים

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. כתבה טובה.
    כן הייתי מנסה להשיג את טרה יאנג, ולא מדביק לו עוד רכז לצידו בחמישיה.הוא היום בין השחקנים הכי פחות מוערכים בליגה.עוד אופציה לנסות ללכת על דריוס גארלנד.
    האופציות שציינתי לחלוטין לא פשוטות , לא בטוח שצד ב יהיה בכלל מוכן ללכת אליהם.
    בשוק החופשי הייתי מנסה לדוג את קליי תומפסון(בהנחה שהוא פלוס מיסי מותרות יקר ללוחמים).אם הלוחמים מתפרקים הייתי מנסה ללכת על הצעה משוגעת לקארי.לנסות להציע עיסקה על קומינגה.
    מה מבין מה שהצעתי אפשרי? היו דברים מעולם, כל שנה יש העברה מפתיעה,מהלכים לא צפויים.

    1. טרה יאנג לספרס גם עלה בראשי כשקראתי…. יכול להינות מלהזין את וומבי בכדורים נוצצים
      שלישי רביעי תבוא לסחלב
      😍

  2. אחלה טור
    אתה אוהד לעניין, וזה אני אומר כשעוד כמה שעות אני לוקח את הבן הקטן שלי למשחק של חולוניה ולא סגור על השמות בסגל, מלבד נתנאל ארצי שגנבנו מאילת, שם דנתי בנושא עם קשבנו בדרום העמוק דן רוזנבלום. אתה לעומתי חזק בעניינים. שאפו.
    ולעניין
    נראה שהספרס צריכים רכז של pass first בסנון כריס פול, גם אם לא הוא הוא.
    גם ראסל ווסטברוק יכול להיות אופציה שעלתה בראשי. רג'י ג'קסון הוא האופציה הדניה מהאלופה, למרות שלא יבוא.
    אבל אולי יש בין הרכזים הצעירים שאני פחות מכיר מישהו בגישה כזו שיוכל להוות גם איום התקפי. מאמין שבספרס יחפשו גם אישיות וימצאו מישהו שידע להפעיל את וומבי בצורה כזו ש Show Time יעבור מעיר המלאכים לאלאמו…
    🤣

  3. מסכים לגמרי, שאלת הטיימינג היא קריטית, אבל לא הכל תלוי רק בנו אלא גם בהזדמנויות בשוק, וקשה לדעת מה בדיוק צריך לעשות ומתי.
    .
    רוב הסופרסטארים חותמים על הארכת חוזה מקסימלית לפני סוף חוזה הרוקי, מה שמבטיח להם גם מיליונים רבים אפילו במקרה של פציעה. נשמע לי סביר שגם וומבי יעשה זאת, אבל מרגע החתימה השעון מתחיל לתקתק, כמו במקרה של לוקה, אז יש לנו זמן, אבל לא המון זמן, ובכל מקרה גם למהלכים עתידיים יקח זמן להבשיל, אז בוודאי שאי אפשר לחכות יותר מדי.
    .
    גם הדראפט הקרוב נראה לי חשוב מאד עבורנו. נחיה ונראה מה יהיה.
    .
    תודה רבה דורבננו.

  4. מצוין. לרוץ לטריידים בכל מחיר עכשיו זה מיותר, במיוחד אם התמורה זה שחקנים כמו יאנג שיקחו זמן-כדור וזריקות מויקטור. סבלנות, חכו עוד עונה או שתיים, תראו מה יגיע מהדראפט ותתקדמו בהתאם. גם לא הייתי ממהר להיפטר משחקנים כמו קלדון שיכולים להוות חלק מהמעטפת, מכירים את המערכת ועם אופי טוב (אלא אם כן התמורה ממש ראוייה). בגג תמירו בחירות נמוכות בבחירה אחת גבוהה. קיצר, מתחיל להראות כמו צרות של אלופים.

  5. מעולה, אם כל הכבוד לרועי ויש הרבה כבוד אליו, מסכים אתך שאין מה למהר, נראה לי שגם פופ באותה דיעה אולי הייתי עושה שינויים קטנים כמו להביא את האח לבית ג'ונס מוושינגטון האבודה עם ניתן יחד עם אבדיה להצטרף ואז נרויח ונרווח מכל הכיוונים.

  6. פופוביץ' זקן מדי ללמוד טריקים חדשים? על איזה טריידים אתם מדברים, ומתי אי פעם הוא עשה טרייד להביא כוכב תוך ויתור על שחקני מפתח?
    טריידים זה של פנטזי. פופוביץ' לא שחקן פנטזי.

  7. רועי והדורבן מזכירים לי את חכמי חז"ל שיושבים על המדוכה ומתפלפלים בעניינים של רומו של עולם.
    האם דרפט כזה או טרייד כזה. לרוץ עכשיו או לחכות לעוד בחירה. באמת יופי של דיון ויופי של אכפתיות מצד אנשים טובים.
    הבעיה, שלספרס אין שום מערכת שרוצה או אכפת לה.
    המאמן, שהוא ראש המערכת זקן מדי, עייף מדי ושבע מדי, ה- GM לא מחובר ולבעלים לא אכפת.
    לכן זה לא חשוב אם יביאו את טריי יאנג, יבחרו בחירת דראפט מוצלחת או יבנו סופר טים.
    כל עוד פופ בשלטון, שום דבר לא יתרומם. שום דבר לא ישתפרו ושם דשא לא יצמח

  8. בס"ד
    שלום עליכם
    לא צריך לרוץ באמוק, אבל צריך לחשוב על בניה והתקדמות.
    צריך לחפש טריידים, אבל רק כאלו שירימו את הקבוצה, לא טריידים נואשים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט