ליגת העל חזרה מהפגרה – סיקור מהשטח למשחקי אמצע השבוע בליגה: ר"ג – מכבי ת"א וי-ם – חולון /אילן אגינסקי

בשלישי המפגש היה בין מקומות 3-2 בליגה(ת"א ור"ג). אמש המפגש היה בין מקומות 6-5 – אמנם לא צמרת גבוהה אך המיקומים של ירושלים וחולון משקרים. לעניות דעתי יש סיכוי לא מבוטל ששתיהן יסיימו במקום יותר גבוה ואף יתמודדו על האליפות עם שתי התל האביביות ואולי אף הרמת גנית.

הלו"ז בליגה להמשך השבוע: היום – 29.02 – גליל מארחת את אילת בעפולה. (18:30) מחר (שישי) ב- 13:20 עפולה מארחת את חיפה. במוצ"ש (02.03) הפועל תל אביב מארחת את חולון (19:15) וירושלים מארחת את קוטלת הגדולות מקרית אתא. (20:45)

הפועל ירושלים – הפועל חולון יום רביעי י"ט אדר א 28.02 פיס ארנה, ירושלים.

הפועל ירושלים והפועל חולון נחשבות ליריבות מרות שמספקות משחקים חמים. חולון הגיעה למשחק בסגל חסר מאוד בלי שון דאוסן, סי ג’יי האריס וג’סטין סמית’ אבל באותו סגל חסר היא גברה לפני הפגרה על הפועל תל אביב (יריבתם הבאה במוצאי שבת הקרובה). חולון הביאה למשחק בארנה רק כ-50 אוהדים, כמות קטנה ממה שהיה אפשר לחשוב או לצפות.

ירושלים הגיעה למשחק בסגל מלא כולל נמרוד לוי במשחקו הראשון בקדנציה השנייה באדום.

ירושלים פתחה רע וחזרה מפיגור 6-1 ליתרון 7-12 קצת יותר מ-4 דקות לסוף הרבע הראשון. 13-17 לירושלים בסוף הרבע הראשון. נמרוד לוי כנראה ישחק כמו צ’אצ’שוילי בעמדה 5 למרות שהעמדה הטבעית שלו היא 3-4 – בכורה חלשה שלו למרות שסיים עם הפלוס מינוס הגבוה ב-2 הקבוצות.

32-33 להפועל ירושלים במחצית שאין הרבה מה לומר עליה למעט שהייתה משעממת למדי.

ברבע השלישי ריצה של חולון הביאה אותם ל-41-47. מה שהיווה ריצת 2-9.

ארבע נקודות רצופות של יובל זוסמן קבעו שוויון 47 וגרמו לעמית שרף להזעיק פסק זמן.

53-56 להפועל ירושלים בסוף הרבע השלישי.

קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה

הרכש היחסית טרי של חולון – קווין הרווי המשיך להיות היחיד שבולט בחולון כשהוא קולע כמה סלים קשים כולל שלשה ועבירה מה שמשאיר את חולון בתמונת המשחק 65-66 למארחים 3:42 לסוף המשחק. בנוסף הרווי מראה שהוא יכול לשמור על גארדים בצורה סבירה כשהוא נתקע איתם בעקבות חילוף הגנתי או כשהוא למעלה באזורית.

בירושלים בלטו זוסמן במשחק בו קלע באחוזים יפים וכריס ג’ונסון אקס הסגולים.

רנדולף קלע שלשה שהעלתה את ירושלים ל-65-69 2:23 לסוף המשחק. קרופורד ענה עם שלשה שקבעה 68-69. הרווי חטף כדור ונשרקה עבירה על קרופורד בזריקה ל-3 שריקה שהקפיצה את אנשי ירושלים ואת אוהדיה בטענות לשופטים על כך שלא הייתה עבירה וגם אם הייתה זה לא היה בזריקה. פסק זמן של ירושלים 1:07 לסוף המשחק. קרופורד קלע 3/3 מהקו והעלה את חולון ליתרון 2. 69-71 לחולון שביתרון לאחר שרוב המשחק היא רדפה.

קרופורד עשה עבירה בצד השני על קריגנטון שקלע רק אחת מהקו. (70-71 לחולון)

חולון לא עשתה נקודות בהתקפה.

ירושלים רצה למתפרצת וקרופורד עשה את העבירה החמישית שלו ומסיים את המשחק.

פסק זמן של ירושלים לתכנן את המהלך האחרון כשנשארו 22 שניות על השעון.

ירושלים הלכה לרנדולף שהחטיא זריקה יחסית נוחה. הרווי לקח את הריבאונד

ירושלים עשתה עבירה מהירה על הרווי והשאירה לעצמה 5.4 שניות להתקפה אחרונה.

הרווי קלע 2 מהקו לאחר שמיעט לקלוע מהעונשין במהלך המשחק והעלה את היתרון של חולון ל-3.

שחר עמיר מיהר לעשות עבירה לפני שמי שמשחקני ירושלים יגיעו למצב זריקה ל-3. קרינגטון קלע 2 מהקו. התוצאה 72-73 לחולון כשנשארו 3.6 שניות לסוף. ירושלים לא הספיקה לבצע עבירה וחולון מנצחת בתוצאה הזו. ניצחון יפה של חולון החסרה על ירושלים שיורדת בעקבות ההפסד השביעי שלה העונה למקום השביעי בטבלה כאשר קרית אתא (יריבתה הבאה במוצ"ש) חולפת על פניה. כיף לשחר וממשיכים למסיבת העיתונאים.

קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה. הרווי- הכוכב הבלתי מעורער של חולון

קלעים:

חולון – קווין הרווי 26, דרו קרופורד 14, נתנאל ארצי 11, יותם חנוכי ודיאנדרה ברנס 6 כ"א, שחר עמיר והאנס ואנווין 2 כ"א.

ירושלים – קאדין קרינגטון 17, ליוואי רנדולף 13, יובל זוסמן 12, כריס ג’ונסון 11, ספידי סמית’ 6, ג’אקורי וויליאמס 5 אור קורנליוס ונמרוד לוי 4 כ"א.

נתנאל ארצי: גם כשהם הובילו עלינו ידענו לא להישבר. למרות העומס, אנחנו גאים מאוד לייצג את המדינה בתקופה כזו בליגת האלופות. על כך שניצחו בסגל קצר 2 מהגדולות – בגלל הסיטואציה אנחנו צריכים לשמור אנרגיות לאורך 40 דקות. מה שהצוות מבקש אנחנו עושים.

עמית שרף: ניצחנו רק בזכות ההגנה, בחצי השני קצת התעייפנו. ניצחנו בעזרת מהלכים גדולים של שחקנים גדולים. חשוב שלא נתנו להם לרוץ בתחילת הרבע השלישי. אנחנו צריכים לשחק התקפה יותר טובה. לא התאמנו כמו שצריך בפגרה. אני שאלתי את שרף מה הם יעשו כשהפצועים יחזרו מבחינת מספר הזרים והאם הם ישלמו את הקנס וישחקו עם חמישה זרים. הוא ענה שאם בעונה שעברה הקנס היה רבע מיליון שקל העונה לחולון אין כסף ומדובר על 2.5 מיליון ש"ח. ואין ספק שזה יהיה אתגר גדול יותר לשלב את מי שיחזור לתוך הסגל הקיים שרץ אבל לאור העומס הוא יצטרך לחלק עומסים. לדבריו ג'סטין סמית' הוא שחקן שעובד בשביל הקבוצה וישתלב חזרה מהר.

קנצוריס– שיחקנו רע, זה לא אנחנו, אני אשם, נפלנו בטקטיקה, התפקיד שלי זה להחזיר את הקבוצה למסלול. אני מתנצל בפני האוהדים. קבוצות טובות קשורות לכימיה טובה ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לשחק כדורסל יותר טוב. לא שיחקנו טוב בשני הצדדים אבל אני בטוח בקבוצה ושאנחנו נהיה יותר טובים. על נמרוד לוי – אני שמח שהוא פה, ייקח לו זמן להיכנס לעניינים ולמרות זאת הוא עשה היום כמה דברים טובים.

קרינגטון – הדברים במשחק יכלו ללכת לשני הכיוונים. אנחנו בסיטואציה לא פשוטה, מאמן חדש שיש לו שיטה משלו ודברים ייקחו זמן. לאוהדים צריך להיות סבלנות כלפינו.

יום שלישי י"ח אדר א 27.02.24 מכבי עירוני רמת גן נגד מכבי תל אביב בזיסמן, רמת גן.

קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה. טקס מרגש לזכרו של ליאור ליובין ז"ל

שעת צהריים מוקדמת למשחק ביום בחירות בזיסמן. משחק צמרת בין מכבי תל אביב למכבי עירוני רמת גן.
המשחק נפתח בטקס מרגש לקריאת היציע המערבי בזיסמן על שמו של ליאור ליובין ז"ל ששיחק במדי שתי הקבוצות. אלמנתו רז נשאה דברים מרגשים ואמרה שליאור היה אומר שכולנו צריכים להשתדל להיות אנשים יותר טובים וכך העולם יהיה יותר טוב. מרגש ומעבר חד מדי למשחק עצמו. מכבי שיחקה בסגל חסר בשל פציעתו של רומן סורקין במדי נבחרת ישראל והיעדרותו של ג'ון דיבותולומיאו בשל פטירת סבתו.
רמת גן לפני הפגרה הייתה אחת הקבוצות הטובות בליגה (מקום 3) בטח בביתה שם המאזן שלה ערב המשחק עמד על 1-6 ובו היא עוצרת את יריבותיה על כ-75 נקודות. מכבי לעומתה קולעת בממוצע 90 נקודות בבית ובחוץ ואם היא תרוץ ותגיע לסקור הרגיל רמת גן כנראה לא תנצח למרות המאזן לעיל.
מכבי ידעה שניצחון יביא לה עלייה למקום הראשון וכך אכן קרה. הרבע הראשון היה שקול יחסית והסתיים ביתרון מעט מפתיע של ר"ג 13-15 . מושקוביץ בהופעת בכורה יפה במדי ר"ג. הרבע השני כבר היה רבע בשליטה של מכבי שהצטמצם בסופו מדו ספרתי ל-7 בלבד.
ניבו עם 2 עבירות ברבע הראשון. והתהייה הייתה האם עבירות יהיו פקטור בסגל קצר של מכבי. 33-40 במחצית.
ניבו עם עבירה רביעית אחרי פחות מ-4 דק' ברבע השלישי – בניה סרור הצליח לקלוע מהעונשין (!) לאחר 27 החטאות רצופות. מי שעוקב אחריו יודע שמדובר בעניין נדיר אצל הצעיר גדול הממדים. למרות שבתחילת הרבע היה נראה שרמת גן חוזרת למשחק ואף היה פער של נקודה או שתיים בדקות רבות מהרבע ואף שוויון. כמה איבודי כדור של רמת גן שהובילו לסל קל של בולדווין ושלשה של ג'ייק כהן הביאה לריצת 0-11 של מכבי בסוף הרבע השלישי. (54-65)
הריצה המשיכה גם בפתיחת הרבע הרביעי מה שהסתכם לריצת 2-18. יתרון השיא של הצהובים כבר עמד ברבע הרביעי על 17 נקודות אולם הם לא קלעו במשך כ-2 דק' ואפשרו לרמת גן להוריד את הפיגור ל-10 בלבד ולמחשבה שאולי יתפתח פה מותחן. מכבי לחצה על דוושת הגז ו-6 נקודות רצופות של ניבו העלו את ההפרש ל-18 שתי דקות לסוף. עומר מאייר העלה את היתרון של האורחים ל-21. 71-88 למכבי תל אביב בסיום.

קרדיט: עודד קרני מנהלת הליגה.

קטש אמר אחרי המשחק: בסך הכל הגנתית היינו מרוכזים 40 דק' השתמשנו ביתרון שלנו וניצחנו בריבאונד.
היה טקס מרגש ומכבד מאוד. געגועים. לראות פה את רז והילדות היה מרגש מאוד. אני מנסה להנציח אותו בכל הזדמנות, לאו דווקא בטקסים אלא בהתנהלות היום יומית, לגרום לו להיות גאה בנו. לורנזו ותמיר נחו שבוע, העומס הוא מטורף, רומן שילם את המחיר ואנחנו נחסר אותו מאוד, נצטרך לשחק מעט בדרך אחרת כי התרגלנו לשחק עם 2 גבוהים. ג'ייק תמיד שם עבורנו מעבר לכדורסל במנהיגות וחכמה, כיף גדול שהוא איתנו. ג'ייק כהן: היה לנו לו"ז מטורף, המנוחה הייתה חשובה ונצרכת. היה נחמד להיות קצת עם המשפחה. לראשונה מזה הרבה שנים היה לי חופש בפגרת הנבחרת. לדעתי הוא צריך להיות בסגל הנבחרת וחבל שלא זימנו אותו לחלון האחרון.

שמוליק ברנר: לא היינו מספיק טובים היום, בתחילת המחצית השנייה היינו יותר חזקים מנטלית.
בשביל להתחרות מול קבוצה כזו אנחנו צריכים להיות יותר חזקים יותר מנטלית וכשנעשה את זה נוכל להסתכל להם בלבן של העיניים 40 דקות. מושקוביץ היה נקודת אור. על כך שיש להם רק 3 זרים כרגע ענה – ישראלים וזרים זה חסר משמעות בעיניי. יש לנו מספיק ישראלים טובים. זאת התעסקות לשנות את המרקם הקבוצתי תוך כדי תנועה. אבל כשאתה מרגיש שאתה רוצה לעשות צעד קדימה ובפורמט מסוים זה לא אפשרי אתה יכול להגיד אנחנו מפחדים משינויים או שאתה יכול להגיד אני רוצה להתחרות בגדולות. זו לא החלטה קלה. על בניה סרור אמר – בניה עשה שיפור אדיר, יש תמונה יותר רחבה מהעונשין. זה לא פשוט לתפקד טוב מול קבוצת יורוליג.
על ההתנגשות בין יהל מלמד לג'יי פי טוקוטו באימון – שטות שאין לתאר. יהל חטף את המכה הקשה מבין שניהם וזה היה סיכון לעלות אותו היום, היינו קצרים היום והוא היה חסר לנו.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה על אחלה טור
    ניצחון בשיניים של חולוניה על היריבה מהמזרח, כמו שאנחנו אוהבים…..
    והשמות מכבי ר"ג ושמוליק ברנר מעלים באפי ניחוח של נוסטלגיה מתוקה
    😍

    1. תודה.
      אכן השמות מעוררים נוסטלגיה ולא רק בך.
      אני זוכר את ברנר כשחקן במ.כ הגבעה.

      ואם כבר זו הזדמנות להגיד שגם ברנר וגם עמית שרף לא מנסים ליפות ולהשתמש בקלישאות אלא עונים על שאלות בצורה פתוחה ומכבדת. דור חדש וצעיר של מאמנים מוכשרים.

    1. תודה עמיחי על ההזדמנות.
      בהחלט ליגה עם פוטנציאל.
      לענ"ד יש כמה קבוצות שעוד לא מיצו את מלוא הפוטנציאל שלהן כגון אילת עם הסגל המתחדש שלה וירושלים שמתישהו יתעוררו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט