You are currently viewing יומן גולדן סטייט לפגרת האולסטאר – אנחנו מאוד בינוניים / שחר שרון

יומן גולדן סטייט לפגרת האולסטאר – אנחנו מאוד בינוניים / שחר שרון

ב17.1 העונה של גולדן סטייט קיבלה עוד טוויסט לעונה הנוכחית לאחר שמת במפתיע חבר בצוות האימון ואגדת כדורסל בפני עצמה Dejan Milojević. בעקבות מוות פתאומי מהתקף לב בארוחת ערב עם חברי הקבוצה, הווריורס יצאו למיני פגרה של 2 משחקים ובעצם נחים שבוע ללא משחקים. למרות זאת, גולדן סטייט חזרה לאותה נקודה שבה הפסיקה, עם חזרה מדשדשת בניצחון יחסית קל מול ההוקס בבית במשחק שבו טריי יאנג לא שיחק, ו2 הפסדים בקלאצ׳, פעם בנקודה לסקרמנטו והשני ב-2 הארכות ללייקרס בבית.

בכלל גולדן סטייט השנה עם הכי הרבה משחקי קלאצ׳ בליגה העונה עם 37 משחקים אך הם רק מקום 17 באחוז נצחונות עם 48.6%. את הנתנון הלא מחמיא הזה הקבוצה רושמת לעצמה כשיש להם את השחקן קלאצ׳ הכי טוב בליגה עם 165 נקודות, וגם זאת בפער ניכר מהמקום השני דרוזן עם 108 (תודה לעמיחי על הנתנון). לאחר שני נצחונות מול פילי החסרה וממפיס, הווריורס סיפקו עוד הפסד בקלאצ׳ והפעם בהארכה להוקס.

מפגן אהבה ל Dejan Milojević של אוהדי פרטיזן בלגרד

לאחר הרצף הזה, ניתן להגיד שמאז משהו בקבוצה אכן התחיל להתחבר. הווריורס רושמים מאז מאזן של 7-1, כשההפסד היחידי מגיע בהפסד נוסף בקלאצ׳, הפעם לקליפרס שהיו ללא קוואי וגם עם ג׳ורג׳ פול שהורחק ב-6 עבירות וטיירון לו שהורחק מהקווים לאחר 2 טכניות. לאחר אותו משחק סטף קרי נשאל על איך הוא מעריך את איך שהקבוצה היית עד עכשיו העונה בבית. את הקבוצה וברגע של כנות אמר את הציטוט הבא:

״אם אני לא טועה אנחנו בבית קבוצה של 500%. וזה מאוד ממוצע, ומאוד ממוצע לא משיג דבר בליגה הזו״

או בקיצור הטבלה לא משקרת

הציטוט והראיון המלא

למרות תחושה של בינוניות וחוסר הישגיות לאורך כל העונה, הווריורס החליטו לסכם את הטרייד דד ליין עם מהלך זניח שבו שלחו את קורי ג׳וזף לאינדיאנה תמורת בחירת סיבוב שני. ונראה שהווריורס מאז גם לא היו כל כך פעילים בגזרת ה buyout market כך שכרגע זה נראה יותר כמו מהלך של כסף מאשר ניסיון לעשות איזה שינוי שיכול לעזור לקבוצה.

את הכותרת המרכזית של כל ה trade deadline המאכזב תפסו הווריורס עם כותרת הזויה שבה מסתבר שהם ניסו להציע טרייד על לברון ג׳יימס אך סורבו ע״י הלייקרס ולברון לאחר 24 שעות (כלומר מישהו שם כן חשב על זה🤔). בכל מקרה זה לא התממש ולמרות שדריימון גרין התערב בגישושים, הפעם בניגוד לקוין דוראנט זה לא עבד לוורירוס שצריכים להסתפק במה שיש להם עד לסוף העונה.

אך למרות עונה כל כך מוזרה, למרות הבינוניות, ואפילו למרות חוסר היכולת של הצוות המקצועי להביא להחתמה שתעזור להם לענות על החולשות שלהם, כן יש סיבות להיות אופטימים. יש גם סיבות להיות פסימיים, וכמובן גם צריך להסתכל למציאות בעיניים כמו סטף קרי אמר את זה ולהיות אמיתיים עם עצמנו כקבוצה כעיר וכאוהדים.

סיבות לאופטימיות

קמינגה ופודז'מסקי

סיפרתי מקודם על כך שבקרב האוהדים הייתה תחושת אכזבה שלא היה טרייד בניסיון לחזק את הקבוצה לקראת המרדף אחר המקום השישי בתמונת הפלייאוף. אך גם תחושה זו לוותה בתחושת הקלה שלא היה טרייד על קמינגה והוחלט להאמין בו. מאז שקמינגה הוציא לתקשורת הודעה שבה הוא איבד אימון בסטיב קר וביכולת שלו להפוך לכוכב תחת המאמן, נראה שהמסר הגיע גבוה ונעשה שינוי מאסיבי. אולי הנתון הכי מעניין זה קמינגה לפני ואחרי תספורת הגלח שלאחריה הפך להיות מספר 2 דה-פקטו בקבוצה. אין ספק שהאמון שהווריורס נותנים בו בינתיים משתלם. בנוסף לכך שהוא תורם להם, אין ספק שהמחיר שלו עלה מאוד לאחרונה במידה וכן ירצו להשתמש בו בטרייד עתידי בשביל להביא סופרסטאר שני לצד קרי.

שורת הסטטיסטיקה של קמינגה לפני ואחרי התספורת

בנוסף לקמינגה גם ברנדון פודז׳מסקי (או בקיצור פודז׳) החל לבסס עצמו כאחד הרוקים המצטיינים של העונה כאשר הכושר בו הוא נמצא זיכה אותו במקום במשחק ה raising star בפגרת האול סטאר הנוכחית. לאחר משחקים רבים שבו הוא החל להיות מהחמישייה הסוגרת במקומו של קליי הוא גם זכה במקום הפותח במשחק האחרון מול יוטה לפני הפגרה.

קליי ו2 החמשיות

לראשונה בקריירה של קליי במשחק האחרון עלה מהספסל, והאמת שחלק רואים זאת כרעידת אדמה אך אני ורבים מאמינים שזו החלטה מתבקשת. הוורירוס נתנו לקליי המון הזדמנויות להצליח ולחזור להיות השחקן של סוף העונה הסדירה שעברה.

לאחרונה נשאל הרבה תומפסון על כך שהוא לא סוגר משחקים ואיך הוא מרגיש בקבוצה לאחרונה. קליי נראה מחוייב לקבוצה ומאוד פתוח בנוגע לתחושות שלו. אך בסופו של דבר לאחר שלא הלך לו הרבה זמן כפותח, ולאחר הפאול על ראסל שהרס לווריורס מיני קאמבק, הווריורס החליטו עם קלי לנסות לעלות מהספסל. ו boy oh boy זה השתלם להם במשחק הטוב ביותר של קליי העונה עם 35 נקודות ודקות בהחלט טובות שלו, כולל סטופ הגנתי בקלאצ׳.

כשקליי מוכן למצוא לעצמו מקום חדש בקבוצה, אחת הסיבות המרכזיות לאופטימיות כמו שגם כתב עמיחי קטן כאן, זה על ההרכב הפותח החדש של הווריורס עם סטף, פודז'מסקי, וויגינס, קומינגה, גרין. הרכב שמבין כל ההרכבים בליגה ששיחקו 100 דקות או יותר הם שניים בטיבם בליגה במדד הnet rating.

גרין חזר מההשעיה ובינתיים מצליח להחזיק את עצמו מלעשות שטויות, זאת בנוסף לכך שהוא כרגע עומד על 42.1% משלוש שבהחלט עוזר לריווח על המגרש. גם וויגינס מתחיל להרגיש יותר נוח עם השלשות וחזר לשחק מעט את הכדורסל שהתרגלנו לראות ממנו מאז שהגיע ממיניסוטה. כל זה נותן לווריורס את הגמישות להחליט עם מי לסגור משחקים לפי המשחק וגם להתאים את הטקטיקה שלהם בהתאם למצ׳אפ בנוגע למי שפותח מבין פודז׳, וויגינס, וקליי.

בריאות

עם חזרתו של גרין מההשעיה, PG2, וכריס פול שבקרוב מתעתד לחזור למגרשים, הווריורס סוף סוף חוזרים לכוח מלא. כריס פול בחמישייה השניה עם Jackson-Davis וקלי תומפסון מוזס מודי וקוון לוני יכולים להפוך את הדקות ללא סטף לדקות שבהם הווריורס מגדילים את הפער ולא מאבדים אותו. כך היה עד הפציעה של כריס פול ולאחר שהרוקיז צברו ניסיון וכריס צבר מנוחה, אין סיבה להאמין שזה לא יחזור להיות כך.

סיבות לפסימיות

המערב הפרוע

כמו שסטף אמר על בינוניות בליגה, בינוניות במערב מפוצץ הכשרונות בטח ולא מספיקה. כרגע הווריורס במקום 10, כלומר תצטרך לנצח 2 משחקי חוץ קשים שאחד מהם הוא מול היריבה המרה של הפלייאוף האחרון, הלייקרס. גם אם תנצח את שניהם היא תצטרך כנראה לפגוש את מיניסוטה. שהיא מצ׳אפ רע עבורם בעיקר בגלל הגודל והיכול לשמור טוב גם מחוץ לקשת. לסיים עונה כ first round exit או נמוך מכך, זה מאוד נמוך לסטנדרט שלהם כקבוצה – הקבוצה עם השכר שחקנים הגבוה בליגה.

הקלאצ׳

האמת שמה שהכי מדאיג אותי העונה זה כמות הפעמים שהווריורס מפסידים משחקים שבהם הובילו ביתרון דו ספרתי כאשר הם לא מצליחים לקלוע בקלאצ׳ כולל משחק אחרון שבו הם סיימו ללא סל שדה במשך ה4:38 הדקות האחרונות במשחק. גאוות היחידה של הלוחמים הייתה תמיד סביב זה שהם אלופים ויודעים to get it done אך לאחרונה הקבוצה מסתמכת רק על היכולת של סטף ברגעי ההכרעה, וזה לרוב לא מספיק להם.

קצת ריאליזם

שחקנים חופשיים

למרות שהווריורס הוכיחו בינתיים שהם לא ממהרים לעשות שינויים, יכול להיות שדווקא יש שחקן שעומד להתפנות ויעניין אותם. Otto Porter Jr עבר ליוטה לאחרונה וכרגע לא ברור אם הוא בתוכניות של הקבוצה. במידה ויהיה פנוי, אפשר לראות את הווריורס מעוניינים להחזיר אותו כשהוא עונה להרבה מהבעיות שלהם והם יכולים לתת לו שיטה שהוא יודע איך לפרוח בה.

חיבוק אוהב בין חברים לעונת האליפות האחרונה של גולדן

לו״ז

לווריורס נשאר את הלו״ז השלישי הקל ביותר משאר הקבוצות, הווריורס יכולים לקוות לעלות למקומות 7/8 כשניצחון שם יקנה להם עליה מהמקום השביעי ומצ׳אפ נוח יחסית מול קבוצה לא מנוסה שתקבל טבילת אש בפלייאוף לראשונה עבור רוב השחקנים שלהם.לעומתן אצל הווריורס הניסיון של הכוכבים וסטיב יכולים להועיל להם מאוד להתעלות מעל היכולת שלהם לאורך רוב העונה ולהעלות לסיבוב הבא. קשה לי לראות ריצה יותר ארוכה מזו אך עם מזל וזמינות של שחקנים בקבוצות השונות יכולים להיות פקטור עד כמה גבוה אפשר להגיע השנה.

בכל מקרה ריצה כזו תהיה קריטית עבור ההתפתחות של הצעירים בכדי לעשות את הצעד הבא להפוך להיות הקבוצה החדשה של סטף בעונות הבאות.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. לפני שבונים על אוטו פורטר צריך בכלל לבדוק שכל החלקים מחוברים והוא מסוגל לרוץ… מאז שעזב את הווריורס נראה שהגוף שלו פג תוקף

  2. ירון, החלום

    בס"ד
    תודה רבה, מצויין.
    הקבוצה בגרף שיפור משמעותי.
    אם לוח משחקים קל, בהחלט יכולים לעלות מהמקום השביעי.

  3. אחלה כתיבה. לברון מעולם לא היה קרוב לג"ס. זה ספין בנוסח קלאץ'. דריימונד שהוא חבר בכת של ריץ' פול, שיחק אותה מגשש, ריץ' פול אמר לא, ועכשיו לברון למרות שבכמה ראיונות טען שהוא רוצה לשחק עם סטף (סטף לא ענה הפוך שהוא רוצה), יוכל לטעון שג"ס הציעה לו והוא סירב בניגוד ל-KD
    .
    ההוכחה? כל הקולות מהווריורס טוענות שהם לא רוצים להזיז כלום כרגע עד הקיץ. הם לוקחים בחשבון שאם קליי יכנס לעוד רצפי סלאמפים, הם יחתימו אותו בזול בקיץ. כרגע אין לו שוק שווה ערך. סטף לא הולך לשום מקום וגם דריימונד. מה שמשאיר את קומינגה שכל גורם בווריורס כולל דריימונד עצמו אמרו שאי אפשר לגעת בו כנכס לטרייד. כל השאר הם בעלי ערכי טרייד נמוכים יחסית.
    .
    לגבי הרצפים, עד להתפרצות של קומינגה לווריורס לא היה כמעט שחקן שיכול היה לעבור את השומר שלו ללא חסימה או תרגיל ולכווץ הגנה. סטף לעיתים עושה זאת אך הבליצים עליו הם על גבול הבלתי חוקיים כאשר השופטים מאפשרים לשים עליו מגע חופשי. זו סיבה אחת לסטטיסטיקת קלאץ' גרועה.
    .
    בנוסף, משחק הניצחון מול יוטה הוא דווקא הכי מדאיג בכול העונה הזו. לא רק בגלל איבוד היתרון, אלא בגלל שיוטה לא התפוצצה או נכנסה לזון. הם פשוט זיהו שהווריורס גמדים ומרקנן וג'ון קולינס שהם גם גדולים וגם אתלטים התרסקו על הלוחות ולקחו ריבאונד אחרי ריבאונד התקפה. נכון שגם היו איבודים, אך השיטה של הווריורס תמיד ייצרה איבודים. הווריורס תמיד הצדיקו את הירידה לסמול בול בכך שהם לא היו נחותים בריבאונד ושמרו על הטבעת עם הרבה עזרה חכמה. קומינגה הוא ווינג וריבאונדר סביר מינוס לא גבוה תחת הסל. וויגינס מעט טוב יותר, אך הליגה ממש עשתה אפסייז וקבוצות רבות הולכות להעניש אותם קשות כפי שהלייקרס עשו בסדרה מולם. אם הם עמוקים מדי, הם חייבים ריבאונדר אחד רציני. קלינט קאפלה אחד הריבאונדרים הטובים בליגה. הוא כבר לא מנתר גבוה, אך הוא יכול לתת להם דקות טובות בצבע. לוני לא יכול לשחק ברמה גבוהה כרגע מעבר לכמה דקות… אני אוהב מאוד את הקבוצה הנוכחית כל עוד לא הופכים את קומינגה לאפזודה סטייל ג'רמי לין והולכים אליו באופן שיטטתי לצד קרי ואחרים.
    .
    מי שמדאיג אותי זה פודז'ימסקי. לא כשחקן, אלא בתפיסה שלו הוא הווריורס הגדול הבא. אין לי בעייה עם עודף ביטחון עצמי אבל הראיונות איתו מתחילות להצביע על אדם שרואה עצמו כאחד מכוכבי הקבוצה עוד לפני שעשה דבר כאשר רק לפני שנה לא היה בטוח שיגיע לליגה. אם זה יתבטא בקפיצה ביכולת אז סבבה, אבל עדיף בגיל צעיר לתת למשחק לדבר.

    1. שדות פופ לנצח

      התגובה שלך ג'ון טובה כמעט כמו הטור המעולה והמושקע, ישר כח שחר. חייבים להאמין בווריורס , יש שם יותר מדי כשרון ואופי ולמרות העונה הבינונית הם נותרו בתמונה ולהגיע לפלייאוף ממקום 7 יכול לתת להם מסלול המראה נח …אני מאמין ומוכן להמר שזה מה שיקרה never underestimate the heart of a champion

      1. תודה רבה! אני בהחלט חושב שהעונה הזו במקרה הרע היא עונה פיננסית לקראת חזרה שנה הבאה, היתה לנו עונה כזו ב2021 ועונה לאחר מכן החלפנו את אוברה בפורטר ג׳וניור והבאנו עוד באנר לצ׳ייס סנטר

    2. עידו גילרי

      לא הריבאונד הוא הבעיה של הווריורס – המשחק מול הג'אז הוא מקרה ספציפי וגם הווריורס לקחו שם הרבה מאד ריבאונד בהתקפה. היה גם משחק כמה ימים קודם מולם שהחברה מהמפרץ היו אלו שניצחו בריבאונד וזה נכון בכללי לרוב העונה – הם לא סובלים בריבאונד. הם כן סובלים בהגנה וזה משהו שחייבים לתת עליו את הדעת.
      לגבי הקלאץ' – למרות המכות סטף מככב השנה בקלאץ' הבעיה היא שוב בהגנה וגם ההיעלמות של כל השאר. בכלל כשאתה מסתכל על כל הותיקים כולם (למעט דריי שעשה את הנזק שלו בהרחקה) כולם משפרים עמדות לאחור.
      אתה מתחיל למצב את עצמך כפוד-הייטר…ראה הוזהרת, הוא הופך מהר מאד לחביב הקהל.

      1. זה לא רק ריבאונד אבל זה בהחלט משמעותי, הייתי אומר שזה גם rim protection ושזה גם היכולת לסיים בצבע כשאתה כל כך נמוך. מרגיש ששחקנים מולנו מביאים מספרים ממש גבוהים של בלוקים

    3. המשחק מול יוטה בהחלט היה ניצחון מדאיג, מסוג המשחקים שכלום לא הולך לך בהתקפה ברגעי האמת. אבל אתה צודק הרבה מזה בא כי אין עזרה אמיתית לסטף, כשפודז׳ הוא עדיין לא dat guy! וקמינגה לפעמים נעלם אם אין לו מסלול קל אל הצבע

  4. ג"ס גרועים השנה ברבע הרביעי השנה (נדמה לי שזה התחיל כבר בשנה שעברה). לדעתי אחת הסיבות היא הגיל של דרימונד, קלי וקרי. השרירים שלהם מתקשים וזה משפיעי על ההגנה. את דרימונד ואת קרי אי אפשר להוציא בדקות הסיום אז נשאר קלי והשלושה האחרים צריכים להיות מבין קמינגה, וייגינס, מודי, פודזמסקי ו TDJ. קר לא סומך על מודי ולא נותן לו לשחק אז בטח שזה לא יקרה בסופי משחק. פודז נמוך מה שמשאיר את TDJ. במשחק שאטקינסון ניהל ביוטה כשקר נעדר הוא הכניס את TDJ ברבע הרביעי והמשחק התנהל אחרת. בימים אחר כך קר נהל את המשחקים, TDJ לא ראה מגרש ברבע הרביעי והתוצאות ידועות.

    1. לגמרי השנה מרגיש שאם לא מגיעים לרבע הרביעי עם יתרון 25 אין סיכוי לנצח את המשחק. למרות שאתמול 16 בלבד הספיקו 🙂
      מודי עדיין לדעתי יכול להשתפר, הוא בן 21 חכם וידיים ארוכות!
      וכן כנראה שקלי כבר לא יסיים משחקים באופן תמידי, וסטף עדיין שולט בקלאצ׳ אבל חייב יותר עזרה אי אפשר לשחק hero ball כאילו אנחנו אלטלנטה של טריי יאנג

    1. גם אני מקווה, ומאמין שכל עוד סטף משחק בכושר כזה אפשר יהיה לבנות סביבו קבוצה. גם אם השנה תלך על קידום צעירים, שנה הבאה עם הניסיון ושכר שיורד להם מהספרים. עם כמה החתמות ואולי טריידים לשפר אזורים שכרגע אנחנו מתקשים בהם יהיה אפשר לרוץ שוב.

  5. סיכום יפה של המצב הלא מזהיר של ג"ס. יש לי הערה קטנה לגבי התרחיש האופטימי : מקום שביעי לאו דווקא מבטיח מפגש מול קבוצה לא מנוסה. הקבוצה שתסיים במקום השני בהחלט יכולה להיות גם הקליפרס או האלופה המכהנת דנבר – ואצלן כבר קשה לבנות על צעירים שיריד להם הפופיק במאני טיים. כמובן שבמקרה של הקליפרס תמיד יש סיכוי ניכר שהם יאבדו כוכב או שניים לפציעות ממש כשמתחיל האקשן (קוואי, באמאש'ך סיים פלייאוף אחד בלי פציעות כבר!!). אין ספק שהמערב יספק הר גבוה לטפס עליו השנה, עם שילוב מפחיד של קבוצות צעירות שהתחברו נפלא וקבוצות מנוסות ומוכשרות שאסור לזלזל בהן. יהיה מעניין.

    1. לגמרי, הליגה עוד לא סגורה ויהיו עוד שינויים. אך זה תרחיש אופטימי לסיים במקום שבו המצא׳פ יהיה OKC. אגב לעבור אותם יהיה ממש לא פשוט, אך זה סיטואציה דומה לסקרמנטו שנה שעברה.

כתיבת תגובה