סיכום משחק הפועל תל אביב נגד בשיקטאש + הפריוויו / מתן יעקובי

אתר היורוקאפ

סיכום משחק הפועל תל אביב נגד בשיקטאש:

המשחק נגמר בתוצאה 94:73 לאדומים.

הפועל הגיעה למשחק כשהמקום ה2 עומד על הכף, ניצחון והיא הבטיחה עלייה לשלב הבא, הפסד והיא תלויה בתוצאה של לונדון שממוקמת במקום ה3 עם מאזן שווה להפועל.

המשחק התחיל כשהפועל משחקת הגנה נורא. למרות הפתיחה הלא טובה הגנתית היא התאפסה על עצמה, התחילה לרוץ ולא הסתכלה לאחור כשכל המחצית השנייה בשיקטאש לא הורידה את ההפרש מ14.

החמישייה שפתחה בהפועל:

וויל קאמינגס, ג'ייקובן בראון, אקסבייר מנפורד, תומר גינת וקייל אלכסנדר.

חמישייה שפתחה בבשיקטאש:

דריק נידהאם, קייל אלמן, מאט מיצ'ל, מרקו סימנוביץ ואנחל דלגאדו.

הרבע הראשון התחיל באגרסיביות אדירה של בשיקטאש בצבע בלי מענה הגנתי של הפועל, מהצד השני הפועל לא נשארה חייבת ותומר גינת פתח עם 6 נקודות ש2 מהן היו במהלך אישי ענק. הרבע המשיך עם 7 נקודות של קאמינגס שלא הפסיק לדחוף, לחדור לצבע וגרם לנידהם להיכנס לבעיית עבירות מוקדמת. הפועל המשיכה עם ההגנה הגרועה שלה ו-5 דק' לתוך המשחק כבר ספגה 20 נקודות בזכות דומיננטיות של דלגאדו בצבע, דני פרנקו הזעיק פסק זמן והיה חייב לעורר את הבחורים שלו כשתוצאה 20:15 לבשיקטאש. השחקנים יצאו מפסק הזמן כמו מלוע של תותח, ואת הרבע הפועל סיימה בריצה 12-3 כשהיא סופגת רק 3 נקודות ב5 דקות האחרונות של הרבע שנגמר ביתרון  27:23 אדום. בהפועל הובילו גינת וקאמינגס עם 9 כל אחד, מהעבר השני דלגאדו קלע 5 ליקט 5 ריבאונדים ומסר 2 אסיסטים.

ההגנה הטובה של הפועל המשיכה גם ברבע השני ועצרה את בשיקטאש. הפועל המשיכה בחדירות לצבע, השופטים שרקו לעבירות והשחקנים המובילים של בשיקטאש מצאו את עצמם בבעיית עבירות כשנידהאם עם 3 עבירות מיצ'ל עם 4 ומתיוס עם 2. הרבע נסגר עם ריצה קטנה של הורד שהורידה את הפועל להפסקה עם הפרש השיא עד כה של 8 נקודות.

תוצאת מחצית 47:39. גינת 11 נקודות 3/3 מהשדה ו3 ריבאונדים, קאמינגס 11 נקודות, טימור עם 6 נקודות ו2 אסיסטים, זלמנסון 4 נקודות ו5 ריבאונדים הורד אמנם קלע רק 4 ב2/8 מהשדה אבל שיחק הגנה מדהימה ומהרגע שנכנס הוא הוסיף אתלטיות והגנה בצבע. בשיקטאש עם 17 עבירות ו8 איבודים במחצית, דלגאדו עם 5 נקודות, 8 ריבאונדים ו2 אסיסטים, סמינוביץ עם 9 נקודות ו3 ריבאונדים. אלמן עם 11 נקודות.

הרבע השלישי נפתח עם שלשה של ג'ייקובן בראון וההפרש הפך לדו ספרתי. משם הפועל לא הסתכלה לאחור כשהיא מוציאה את נידהם מהמשחק עם עבירה חמישית ובלעדיו זה לא סיכוי שבשיקטאש תצליח לחזור. הפרש השיא ברבע הגיע ל20 אבל הפועל הורידה רגל מהגז ובשיקטאש צמצמה ל14 הפרש.

הרבע הרביעי היה גרבאג' טיים אחד גדול כשהפועל רק מגדילה את ההפרש עד הניצחון במשחק 94:73.

אז כפי שראיתם היה משחק חד צדדי מאוד מהרגע שהפועל התחילה לשמור והיא החזיקה את בשיקטאש על מעט מאוד נקודות. הפועל קלעה 94 נקודות מול קבוצה עם ממוצע ספיגת נקודות מהטובים ביורוקאפ. השחקנים של הפועל לא קלעו טוב מבחוץ כאשר הם מסיימים את המשחק עם 5/19 לשלוש וגם מהקו הם התקשו עם 27/37 מהעונשין. כל זה לא עצר אותם מלקלוע 61% בזריקות ל2.

אצל הפועל לא היה באמת שחקן שזרח יותר מהשאר, זה היה משחק שכולם היו בו טובים ובעיקר שיחקו הגנה טוב. מי שהובילו בהפועל היו:

גינת, 16 חיצים ב5/6 מהשדה ו6/8 מהקו, 7 קרשים ו2 חטיפות.

קאמינגס, 16 חיצים, 3 קרשים ו4 בונבונים.

אלכסנדר, 12 חיצים ו7 קרשים.

בראון, 7 חיצים ו7 בונבונים.

טימור, 12 חיצים, 3 בונבונים ו2 חטיפות.

וולס, 9 חיצים ו5 קרשים

הפועל בעונה הזאת התמודדה עם המון פציעות, שיחקה ללא מגרש ביתי, לחץ משחקים והכי חשוב בלי הקהל האדיר שלה. למרות הכל הפועל הצליחה לצאת מהבית הזה למרות כל הקשיים במקום ה2 שמבטיח לה עלייה לשלב רבע הגמר בשנה השנייה ברציפות, ותתמודד או עם גראן קנריה או בשיקטאש ברבע הגמר תלוי מי תנצח כמובן. עד אז יהיה להפועל המון זמן לנוח, אז מקווה שנהניתם.

למי שתהה ההשראה לחיצים קרשים ובונבונים הגיעה ממנחם.

לא תצטרכו לחכות הרבה עד המשחק הקשה הבא של הפועל כי יום ראשון יהיה דרבי לוהט ביד אליהו.

איך מתחילים בכלל להכין אתכם למשחק הזה, קודם כל נראה לי שחייב להגיד שזה המשחק האחרון לעונה הסדירה של היורוקאפ, מה שאומר שלאחר המשחק הזה מתחילות ההצלבות ונגמר עם שלב הבתים.

בשיקטאש מאזן 9: 8 חיובי באירופה:

בשיקטאש מגיעה למשחק הזה כאשר היא כבר ברצף של 7 ניצחונות בליגה הטורקית המקומית, כשהם רק משחק אחד מאחורי אנדולו ופנרבחצ'ה שכאמור משחקות ביורוליג, הניצחון האחרון הגיע ביום שבת כשבשיקטאש מסיימת את המשחק כבר בסוף הרבע השלישי כשהיא מובילה ב-20 נקודות וטוחנת את היריבה. באירופה לאחרונה הם מתקשים ומגיעים אחרי שני הפסדים רצופים לפריז ולונדון ליונס שבשניהם היא הפסידה ב20 הפרש לפחות, שלא תטעו השני הפסדים האלה לא אומרים כלום מדובר בקבוצה מאוד חזקה שנשאר לה עוד על מה לשחק, הם ופרומיטיי שוות במאזן וכדי שבשיקטאש תסיים במקום ה-5 היא חייבת לנצח וזה משנה להצלבה כי מקום 6 ישחק נגד מקום 3 של הבית ממול ו-5 מול 4 של הבית ממול.

בשיקטאש מקום 2 ביורוקאפ בריבאונדים ומקום 2 באיבודי כדור, הפועל במשחק האחרון נגד בדאלונה גרמו לה לאבד 21 איבודים כשהממוצע שלה לאיבודים הוא 12 אז הפועל יכולה לגרום גם לקבוצות שלא מאבדות הרבה לעבוד מאוד קשה בהתקפה ולאבד כדורים, לגבי הריבאונדים להורד, אלכסנדר, גינת וזלמנסון מחכה קרב קשוח על הכדורים החוזרים. 

השחקנים הבולטים שלה:

1. ג'ונה מת'יוס (SG, 1.91), הגארד האמריקאי בן 26 (מוביל את הקבוצה בנקודות) שמגיע אחרי משחק מדהים באירופה נגד פריז שאולי ייזכר בהפסד ב20 הפרש אבל הגארד הפציץ וקלע 22 נקודות ב50% אחוז מהשדה ו4/8 מ3. הסטטים שלו השנה באירופה הם 15.2 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים.

2. דרק נידהם (PG 1.80), הרכז האמריקאי במשחק הליגה האחרון קלע 12 וחילק 8 אסיסטים והוא השחקן שמנהל את ההתקפות של הקבוצה והוא גם יכול לקלוע כשההתקפה תקועה ככה שלגארדים של הפועל תהיה משימה לעצור אותו. הסטטים שלו השנה הם 11.8 נקודות, 1.9 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים.

3. אנחל דלגאדו (C 2.10), הסנטר האימתני של בשיקטאש הוא פשוט מפלצת והוא הסיבה שבשיקטאש מקום שני בריבאונדים ביורוקאפ, אלכסנדר הורד וגינת יהיו חייבים לעצור אותו אם הפועל רוצים סיכוי במשחק. הסטטים שלו השנה הם 11.7 נקודות, 9.8 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים.

4. מת'יו מיצ'ל (פורווד 1.99), הפורוורד הוא שחקן וורסטילי מאוד שיודע לקלוע באחוזים טובים מ3 אבל העוצמה שלו מגיעה בצבע, מיצ'ל הוא השחקן שלוקח שני בריבאונדים למשחק בבשיקטאש. הסטטים שלו הם: 12.6 נקודות, 4.8 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים וחטיפה.

בהפועל:

משחק מאוד מאוד חשוב להמשך העונה להפועל, היא מגיעה למשחק הזה כשהוא עומד להיות ה4 שלהם בשמונה ימים ככה שהשחקנים יגיעו עייפים אבל רצף של 4 ניצחונות כש3 מהם בליגה ו1 באירופה על בדאלונה מביא אותם למשחק הזה בקצב טוב, פרנקו עשה רוטציית מנוחה במשחקים הללו ונתן לשחקנים משחק מנוחה אחד לפחות כדי לשמור אותם טריים ורעננים.

טוב אז מה הפועל צריכה לעשות כדי לנצח את המשחק, ראשית הפועל חייבת אבל חייבת לשים לב לריבאונדים במשחק הזה, הם אמנם קבוצת ריבאונד טובה אבל תהיה במשחק משימה קשה מאוד בפאן הזה של המשחק, שנית הפועל חייבת לשמר את ההגנה המעולה שהיא הציגה נגד בדאלונה, הדבר האחרון שהם חייבים לעשות זה לשחק את המשחק שלהם, הפועל קבוצה מצויינת ואין על זה דיבייט אבל לפעמים היא מאבדת את הראש ונופלת לשיטת משחק של היריבות ולא מכתיבה את הקצב שהיא צריכה אז היום הפועל צריכה וחייבת להכתיב את הטון ולשלוט בקצב.

למשחק הזה הפועל תגיע בוודאות ללא גון הולנד הפצוע אבל בראיין אנגולה עדיין בסימן שאלה אחרי שנחבל לפני שבועיים ברגלו ולא שיחק עם הקבוצה בשני המשחקים בארץ כנראה שגם לא ישחק. גם גיל בני לא ישחק.

כמו תמיד יש לנו את השחקנים הכי חשובים אבל האמת שמחר יהיה מעניין כי ג'ייקובן בראון חוזר בכוח מלא וגם ג'יילן הורד חוזר אחרי שבמשחק האחרון פרנקו נתן לשניהם כמות משחק נכבדת מאוד כדי להחזיר אותם לקצב של הקבוצה אחרי פציעה ארוכה של שניהם והם לא אכזבו כשבראון קולע 12 ומוסר 10 אסיסטים והורד קולע 29 עם 7 ריבאונדים נגד חיפה ו-24 נקודות ו-6 ריבאונדים נגד ב"ש בשישי אז הם מגיעים חמים ומוכנים למשחק. הקושי היחידי שאני רואה מאז החזרה של בראון הוא שבראון, קאמינגס, מנפורד וטימור יצטרכו לחלוק דקות בניהם וגם את הכדור, אבל אני סומך פה על פרנקו שהצליח לעשות את זה בבדאלונה שבוע שעבר.

מנפורד וקאמינגס הגארדים שסחבו את הפועל בהיעדרו של בראון מגיעים אחרי שמנפורד לא שיחק בשישי אבל חזר בראשון בצרורות עם 18 ב-7/10 מהשדה ו-5 אסיסטים, קאמינגס מגיע אחרי שני משחקים שנח בהם כשבשישי שיחק 14 דקות שלא עשה בהם הרבה וראשון שלא שיחק אבל במשחק נגד בדאלונה היה השחקן המצטיין עם 19 נקודות ב-6/9 מהשדה וגם 3 אסיסטים ו-3 חטיפות.

דז וולס וקייל אלכסנדר, אלכסנדר נח בשישי וראשון ובקושי שיחק ודז וולס מגיע אחרי שני משחקים שלא קלע הרבה, שניהם הם אולי השחקנים היותר יציבים של הפועל ששניהם תמיד מביאים את מה שמצופה מהם, הגנה חזקה ובמקרה של קייל גם ריבאונדים ואצל וולס זה היכולת סקורריות שלו.

הבאים בתור ואחרונים הם בר טימור ותומר גינת, שניהם מגיעים אחרי משחק מדהים של שניהם ביום ראשון ברוממה כשבר קולע 15 ב-5/9 עם 5 ריב ו-6 אסיסטים ותומר שקלע 16 ב-7/8 מהשדה עם 2 ריב ו-2 אסיסטים הם באים חמים מהליגה ומצופה מהם להשפיע על המשחק, הם השחקנים הכי חשובים של הפועל מבחינת העלאת האנרגיה הקבוצתית וזה מתבטא במלחמה של גינת בריבאונד והתאבדות על כל כדור שנופל על הרצפה, אצל טימור כשזה בא בחדירות קשות ומסירות מטורפות שמפרקות הגנות אז הרבה על הכתפיים שלהם.

בקיצור משחק על עונה שלמה שיחליט עם הפועל מדלגת בעצם על השלב הקרוב של ההצלבה וקופצת ישירות לרבע הגמר ובעצם נותנת מנוחה לשחקנים שלה, או שהם מפסידים ומקווים שלונדון יפסידו מה שכנראה לא יקרה והם ירדו למקום ה3 ויצטרכו להילחם בהצלבה. מהצד של בשיקטאש זה הקרב על לשמור על המקום ה5. בכל מקרה יהיה משחק מעולה של שתי קבוצות שיש להם על מה לשחק והן חייבות לנצח.

מתן יעקובי

אוהב קבוצות הגנה חזקות וקשוחות שנלחמות על כל כדור אוהד מיאמי היט וdwade

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יופי מתן. כיף לי שאתה כותב. אם אתה רוצה גם ללכת לסקר משחקים מהאולם נוכל לסדר לך אקרדיטציה. פשוט תכתוב לעמיחי קטן והוא ידריך אותך במה שצריך לעשות.

  2. תודה רבה מתן! ניצחון שבעיקר הדגיש את העומק הבלתי נתפס שהפועל מעמידה אחרי שהיא בחרה להשאיר את 2 הזרים שהיא הוסיפה בגלל פציעות (קאמינגס ו-וולס).

    עומק שמתבטא בזה שאנגולה, שחקן שהיה צריך להגיע למכבי בקיץ משחק רק 11 דקות, ויום חלש של מנפורד, הסקורר המוביל של הפועל, בכלל לא מורגש.

    השאלה היא איך מנהלים את הסגל הזה בחודש הקרוב, כשאין להפועל משחקים באירופה, ולכל משחק רק 5 זרים נרשמים (שלא לדבר על זה שג'ון הולנד פצוע ועוד צריך לחזור)

    1. באמת דילמה גדולה וזה אחד הדברים שפרנקו יצטרך לנהל במיוחד שלקראת הרבע גמר הזרים גם צריכים להגיע חמים אבל יהיו הרבה משחקים עכשיו בליגה בגלל שהם נדחו במלחמה אז אני לא דואג שמישהו לא ישחק.

  3. דילמה שפרנקו יצטרך להתחיל להתמודד אתה כבר בראשון הקרוב עם השאלה איזה שני זרים (בנוסף להולנד הפצוע) הוא לא מלביש לדרבי.באמת יש הרבה משחקי מלחמה דחויים עד חזרת אירופה אז יהיה הזדמנות לרוטציה ששומרת את כל הזרים בעסק ובעיקר מביאה אותם בריאים לשלבי ההכרעה. כאוהד הקבוצה יש משהו מאוד בריא בה העונה וזה מתחיל בחדר הלבשה שנוקה משני שחקנים מאוד מוכשרים אבל שיצרו הרבה בלאגן עונה קודמת , אוונואקו ומקריי ונמשך בזה שיש שני ישראלים בכירים משמעותיים בגרעין שמוביל ומנהיג את הקבוצה, בר טימור ותומר גינת וזה מקרין לחיוב על כלל הסביבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט