סיקור המשחק הפועל "שלמה" תל-אביב – חובנטוד בדאלונה כששתי התל-אביביות במשחקי חוץ בספרד ביורוקאפ וביורוליג / מתן יעקובי ועמיחי קטן

קרדיט לאתר היורוליג

תוצאת משחק 91:85 להפועל

לא יאומן מה שהיה במשחק הזה, באמת היה הכל, גם דומיננטיות אדומה, גם התפרקות אדומה, גם יתרון גדול להפועל, אבל בדלונה כמעט מחקה את אותו הפרש כלא היה בדקות הסיום בריצה מפחידה עם שלשות שלא הפסיקו להיכנס ולמזלה של הפועל לאחר מכן הגיע רצף החטאות שלא נגמר, באמת שהיה הכל מהכל.

הפועל הגיעה למשחק הזה בידיעה שהפסד במשחק יתורגם לירידה למקום ה-4 בבית וכנראה אחד הרצפים העגומים של הקבוצה במפעל כשכרגע הרצף עומד על 3 הפסדים.

אתמול בשעה מאוחרת נודע פתאום שגיילן הורד שלא שיחק מזה חודש וחצי וגייקובן בראון שסיים את תקופת ההחלמה שלו מהניתוח שעבר בדצמבר יעלו לשחק. ג'ון הולנד עדיין יעדר אבל יחסית לפציעות של הקבוצה העונה החיסרון רק של שחקן אחד זה בהחלט הישג. (אנגולה התלבש אבל פרנקו החליט לא לסכן אותו אחרי שחש כאבים בכף הרגל).

בצד של בדאלונה אנדרווס לא שיחק ואלה היו חדשות נהדרות לאדומים כי מדובר בסקורר שקולע 14.5 למשחק ביורוקאפ.

המשחק החל בחמישיות הבאות:

הפועל: וויל קאמינגס, אקסבייר מנפורד, דז וולס, תומר גינת, קייל אלכסנדר.

בדאלונה: אנדרס פליז, פפ בוסקטס, פאו ריבאס, ברודיאנסקי, אנטה טומיץ.

המשחק התחיל בקצב מהיר ו-3 דקות לתוך המשחק התוצאה עמדה על 8:6 לאדומים. שלשה של וולס רדפה הירדמות בהגנה כשהוא חוטף שלשה על הראש הראו כמה המשחק הזה היה הפכפך ושיווני בין הקבוצות. ריצה של הפועל בהובלת תומר גינת עם ריבאונד התקפה וסל (הנקודות היחידות שלו במשחק), מנפורד עם שלשה וסטופים הגנתיים מעולים שהסתיימו בחטיפה וסל במתפרצת של קאמינגס וסגרו ריצה 8:3 להפועל ובאותו הרגע המאמן של הספרדים הזעיק טיים אאוט. תרגיל הטיימאוט לא עבר וחטיפה של הפועל הובילה לסל במתפרצת של וולס, וזה 18:9 הפועל פשוט משחקת נהדר.

הרבע המשיך, בדאלונה לא הפסיקה לאבד כדורים והאדומים גורמו להם לשלם על כך עם נקודות בצד השני כשהרבע נגמר בעוד איבוד של בדאלונה ה-7 שלה ברבע הזה והוא נגמר בתוצאה 30:24. קאמינגס ומנפורד מהצד האדום שיחקו טוב מאוד עם 6 ו5 נקודות בהתאמה ברבע הראשון. בדאלונה עם 7 איבודים והפועל עם 4, יותר מדי לרבע אחד. למרות האיבודים משני צידי המגרש, שתי הקבוצות קלעו באחוזים גבוהים 72% לבדאלונה ו-68% להפועל מה שהשאיר את המשחק בסקור גבוה.

הרבע שני התחיל מבולגן קצת אבל הפועל הייתה הראשונה להתעשת ויצאה לריצת 5:0 מהירה וזה 11 הפרש. בראון והורד לראשונה בבכורה מאז הפציעות והשילוב של קייל והורד בצבע הראה כמה ההיעדרות של הורד הייתה משמעותית להגנה. קאמינגס המשיך את המומנטום והכל פשוט הלך לו כשהוא קובר שלשה 2 מטר מקו השלוש, מוסיף חטיפה והפרש כבר עמד על 15 נק' ולא ירד עד הרבע ה-4. בדאלונה עמדה על 11 איבודים ב-14 דקות משחק בלבד. המספרים מהרבע הראשון מבחינת בדאלונה התיישרו אבל הפועל לא הורידה רגל מהגז בהתקפה או בהגנה, וההפרש כבר עמד על 20 לאדומים. בצד השני רק 5:14 לסיום הרבע השני בדאלונה קלעה סל שדה ראשון. נסיונות ריצה של בדאלונה נהדפו פעם אחר פעם והמחצית נגמרה 15 הפרש.  בדאלונה עם 12 איבודים נראת רע מאוד.

 הובילו את הפועל: קאמינגס במחצית מדהימה עם 13 נקודות ו3 חטיפות, 9 לוולס ו8 לאלכסנדר שהוסיף 5 ריבאונדים ו2 חטיפות.

בבדאלונה אלה היו פליז בוסקטס ורוזיץ' עם 10, 8 ו8 בהתאמה. הפועל עד עכשיו הצליחה להאט את שני הכוכבים של בדאלונה והכריחה אותם להיפטר מהכדור: טומיץ עם 0 נקודות אבל 4 אסיסטים ו5 ריבאונדים ואוואנס רק עם 3 נקודות אבל 5 אסיסטים.

המחצית השנייה נפתחה ובדאלונה ניסתה לייצר ריצה מהירה אבל שלשה של וולס ואיבודים שמתורגמים למתפרצות וההפרש צמח ל-21, מדהים עבור הפועל. טומיץ' קלע את הסל הראשון שלו במשחק רק 4 דקות לסיום הרבע 3(עבודה נהדרת של אלכסנדר עליו ושל הגבוהים בכלל) ואוואנס במשחק חושך עם 7 נקודות ב2/6 מהשדה קיבל שמירה הדוקה מקאמינגס. ריצת 7:0 זריזה של בדאלונה הורידה ל-14 לקראת סיום הרבע אבל עבירת תוקף, רביעית של פליז, 7 שניות לסיום הרבע גרמו לשינוי מומנטום והרבע נגמר 75:57.

הרבע ההזוי במשחק התחיל כשהפועל עולה עם בראון קאמינגס מנפורד הורד וזלמנסון. הרבע התחלק ל-2, חלק ראשון טוב, ואז 4 דקות של גיהנום. כמו כל המשחק גם הרבע הזה התחיל בדומיננטיות של הפועל כשההפרש צמח ל-22 אבל עם ריצת 10:0 של בדאלונה התחילה בהלה אצל האדומים וההפרש רק 12 להפועל. ג'ייקובן בראון הזכיר לאוהדי הפועל למה הוא כל כך אהוב והרגיע עם שלשה שלו מאסיסט אדיר של בר טימור. מכאן הכל התחיל להשתבש, איבודים שהובילו למתפרצות של הספרדים, שלשה של פליז תקעה יתד אחרון ומשום מקום ההפרש חד ספרתי להפועל. 1:39 לסיום המשחק, שתי הקבוצות החטיאו זריקות חשובות ואז 45 שניות לסיום הרבע, 8 להפועל בלבד, פוזיישן רע של הפועל נגמר בהחטאה של בראון, ריבאונד של אלכסנדר שהוציא למנפורד שהחטיא גם כן, הורד הציל את הכדור החוזר אבל דאג לאבד אותו שוב ומהצד השני וסל ועבירה של פליז הורידו ל-5!!! אחרי שהיה 22 הפרש. כדור של הפועל והזדמנות לגמור את המשחק ולהגדיל את ההפרש ל-3 פוזיישנים הגיע בסופו של דבר לידיים של בראון ומשום מה מסר מסירה נוראית לאלי-הופ להורד. למזלה של הפועל פליז החטיא שלשה, נעשתה עבירה על אלכסנדר שקלע 1/2 הזריקות עונשין שלו והמשחק נגמר 91:85.

לסיכום, הפועל הראו רוב המשחק (למעט 3 הדקות האחרונות) עליונות ברורה על היריבה והזכירה לנו שכשהיא בריאה אין שום ספק לכמה שהיא טובה. מי שהיו האקס פקטורים היו הישראלים בר טימור ותומר גינת שאמנם קלעו ביחד רק 7 אבל מסרו 9 אסיסטים חשובים. בצד של בדאלונה, למרות כמעט קאמבק, אפשר היה להגיד שהם לא הגיעו כשאיבדו 21 כדורים שהפכו למעל ל-30 נקודות לטובת האדומים.

סוף סוף הפועל עוצרת קבוצה בפחות מ90 נקודות.

הפועל יכולה עכשיו לקבל מעט אוויר לנשימה אבל המלאכה לא הסתיימה ואסור להיכנס לאופוריה כי יש עוד משחק אחד לשלב הבתים והיא חייבת לסיים במקום ה-2.

בשורת הסטטיסטיקה האדומה עומדים:

חמישייה:

קאמינגס 19 נקודות, 3 אסיסטים, 3 חטיפות 6/9 מהשדה 6/6 מהעונשין.

מנפורד 16 נקודות, 6/12 מהשדה

וולס 12 נקודות, 5/10 מהשדה והוסיף 3 ריבאונדים ו2 חטיפות

אלכסנדר 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו2 חטיפות

גינת, 2 נקודות, 4 ריבאונדים, ו3 אסיסטים. אמנם מבחינה סטטיסטית זה לא נראה טוב אבל הלחימה על המגרש הייתה מורגשת וחשובה.

מהספסל:

בראון, 12 נקודות, 2 ריבאונדים ו2 אסיסטים ב4/8 מהשדה.

הורד, 11 נקודות ו2 ריבאונדים ב5/9 מהשדה.

וטימור היה עם 5 נקודות ו6 אסיסטים מראה שהוא לא צריך לקלוע כדי להשפיע.

בשורה הסטטיסטית של בדאלונה אלה היו היחידים שהופיעו:

פליז, עם 19 נקודות.

טיילר קוק, עם 11 נקודות ב100% מהשדה.

רוזיץ, 11 נקודות גם הוא ב100% מהשדה.

טומיץ, 8 נקודות, 9 ריבאודים ו6 אסיסטים. למרות הסטטים שלו שנראים מעולים הוא לא שיחק טוב והפועל עצרו אותו כמעט לגמרי.

אוואנס הכוכב המסוכן ביותר נעצר על 11 נקודות ב2/9 מהשדה ו7/7 מהעונשין.

הערב בשעה 21:30 יתחילו במקביל משחקה של הפועל תל-אביב במחזור ה-17 של היורוקאפ ושל מכבי תל-אביב במחזור ה-24 של היורוליג, והחלטנו לפתוח בלוג חי לשני המשחקים האלה גם יחד, כאשר מתן יעקובי כותב על הפועל והיורוקאפ ועמיחי קטן על מכבי והיורוליג.

21:30 חובנטוד בדאלונה (6:10) – הפועל "שלמה" תל אביב (5:11) / מתן יעקובי

מתוך אתר היורוליג

הגולש מתן יעקובי חוזר אלינו לעוד פריוויו של הפועל האירופה והפעם במטרה להבטיח את המקום השני בבית.

המשחק שאולי שיכריע עונה אירופית שלמה עבור הפועל תל אביב. האדומים מגיעים אחרי 3 הפסדים רצופים ביורוקאפ, אבל עדיין יכולים להבטיח את המקום ה-2, למרות ההרגשה באוויר בתקופה האחרונה, במיוחד כשמסתכלים איך הקבוצה משחקת הגנה במשחקים האירופים האחרונים.
איך הפועל יכולה לנצח את המשחק הזה אתם שואלים? אז ככה:

  1. הפועל חייבת לשחק הגנה הרבה יותר טוב! לא יכול להיות שהקבוצה "שמרשה לעצמה" או שואפת להיקרא שווה למכבי טוענת שהיא מכוונת לקחת יורוקאפ וחוטפת 113 מפרומיטיי, 104 מפריז ו-100 מלונדון 3 משחקים ברציפות. במהלך רצף ההפסדים הפועל חוטפת 100 נקודות בממוצע (ראשונה בספיגת נקודות השנה באירופה) וקולעת בממוצע 95 נקודות במשחקים הנ"ל. נכון, הפועל לא משחקת בדרייב אין וזה הקלף אולי הכי חזק שלה כי אולי על השחקנים יש ביקורת אבל מי שללא ספק אף פעם לא מאכזב זה הקהל של הפועל שהוא הנכס הכי גדול שלה. הקהל האדום תמיד דחף את הקבוצה ועודד באש ובמים אבל למרות זאת, הצורה בה הקבוצה משחקת היא איננה הדרך של הפועל. קודם כל יש ציפיה ללחימה והתאבדות על כל כדור בהגנה ורק אחר כך ההתקפה, אם אין מחויבות לייצר עצירות בכל הפוזשיינים ההתקפה של הפועל יכולה לקלוע גם 200 אבל הם יחטפו תמיד יותר.
  2. הפועל חייבת שהישראלים יתעוררו! הכוח הגדול ביותר של הפועל, ומי שהיו האקס פקטורים כמעט בכל ניצחון אדום היו הישראלים.
    בר טימור במשחק האחרון באירופה נגד פרומיטיי היה רע מאוד ונראה כמו הצל של עצמו, אבל ביום שבת האחרון נגד קריית אתא הקפטן חזר לעצמו והוכיח מי הוא באמת. הגארד סיים את המשחק עם 22 נקודות 7/11 מהשדה ו3/4 לשלוש והוסיף 6 אסיסטים ו4 ריבאונדים. לתומר תומר גינת אף פעם לא הייתה האמת בעיה אבל גם ממנו מצפים לקצת יותר, 12 נקודות ו-10 ריב' נגד קריית אתא היו בסדר, עכשיו רוצים קבלות גם באירופה.
    עידן זלמנסון חייב להתעורר! כשהסנטר הישראלי על המגרש הפועל במינוס (25-) ב-5 משחקים האחרונים בליגה. באירופה זלי הוא חור בפיק אנד רול, במיוחד בהיי פיק אנד רול, כשהוא חוטף שלשות על הראש כל הזמן ופוגע בקבוצה כשקייל לא על המגרש. לאחרונה גם בהתקפה הוא נראה מאוד מהסס, זלמנסון הוא קלעי חצי מרחק מעולה ולארחונה פשוט לא זורק את בהזדמנויות שניתנות לו. כשהוא יתחיל לזרוק ובתקווה גם לקלוע הוא ירווח את הצבע והפועל יכולו לשחק כדורסל יותר זורם בדקות שהוא על המגרש.
    גיל בני אחרון חביב, אהוב הקהל שפשוט צריך לשחק יותר. גיל הוא שחקן חכם וההגדרה לשחקן של הפועל תל אביב שמשתטח על המגרש ומתאבד על כל כדור. הפועל חייבת את הזריקות אנרגיה האלה ממנו אז יאללה פרנקו תן לו יותר דקות פה ושם ולא בסוף המשחק במינוס 10!!!

קצת הקדמה על הקבוצות:
בדאלונה מגיעה אחרי 3 ניצחונות בליגה הספרדית שהיא ממוקמת במקום ה-10, ואחרי הפסד באירופה לפריז ב-7 נקודות בלבד (פריז שוב מראה שהיא רמה מעל הבית הזה ושהיא שווה יורוליג). במשחק הקודם להפסד לפריז ביורוקאפ הספרדים ניצחו אחרי מותחן את לונדון ליונס שכאמור מתמודדת ראש בראש עם האדומים בקרב במשולש על המקום ה-2 בבית.
בבדאלונה משחקים כמה שחקנים בולטים:

  1. אנטה טומיץ(2.18 מטר C), הסנטר הקרואטי בן ה36 שכמעט כל הקריירה שיחק בברצלונה ושיחק נהדר ביורוליג בתקופה שם עבר לבדאלונה בקיץ 2020 ולא מאכזב מאז מהעבר. טומיץ' מעמיד השנה סטטיסטיקה של 10 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו2.5 אסיסטים באירופה. הסנטר מגיע אחרי 16 נקודות במשחק האחרון ו-20 נקודות 8 ריבאונדים ו5 אסיסטים במשחק שלפניו, הסנטר בתקופה נהדרת.
  2. שאנון אוונס(1.85 מטר PG), הרכז האמריקאי חתם בחודש ינואר בקבוצה וכבר מהרגע הראשון רואים את ההשפעה שלו על הקבוצה. בליגה הספרדית הוא קולע 19 נקודות למשחק עם 4 אסיסטים ובאירופה 14.5 נק (41% לשלוש ו62% ל2) ו-4.5 אסיסטים. אוונס הוא מכונת נקודות כשבמשחק האחרון קלע 22 ומסר 5 אסיסטים, לוויל קאמינגס ולקבוצה ככלל תהיה עבודה קשה לנסות לעצור אותו. ככל הנראה יעלה מהספסל. (אולי גיל בני יוכל לעצור אותו?!?)
  3. אנדרו אנדרווס(1.88 מטר PG), האמריקאי הנוסף של בדאלונה גם בעונה גדולה באירופה הוא קולע 14.5 נקודות עם 4 אסיסטים והוא פשוט מטורף כשהוא לא יורד מ-16 נקודות במשחקים האחרונים. הפועל חייבת למצוא דרך לעצור את הסקורר האדיר הזה שעכשיו צירפו אליו את אוונס והם יהיו צמד קשוח להתמודד איתו.


הפועל מגיעים אחרי ניצחון חוץ קשה בקריית אתא אבל גם שם התקשו מאוד בהגנה ואם זה ימשיך ככה נגד בדאלונה נהיה בבעיה
השחקנים שיהיו חייבים להתעלות באדום יהיו:

  1. בראיין אנגולה(1.98 מטר SF), אנגולה היה החתמה בקיץ שבאה עם המון המון ציפיות והוא עד עכשיו לא פרע את החוב בתור המחליף של מקריי. מקריי היה כוכב, הגיע במשחקים קשים והופיע שהיו צריכים. עד עכשיו אנגולה לא נתן הופעה משוגעת שמצדיקה את המשכורת הגדולה ומה שהפועל עשו כדי להביא אותו. שלא תטעו הוא משחק טוב אבל לא כמו שציפו. הסטטים שלו השנה באירופה הם 14 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים.
  2. אקסבייר מנפורד(SG 1.93 מטר) הסקורר של הפועל. מנפורד יהיה חייב לקלוע בצרורות מחר כדי להישאר בקצב של אוונס ואנדרוס ויהיה אסור לו להיעלם במשחק הזה. לאחרונה יש לו נטייה להיות פחות מעורב בהתחלה ולא לגעת הרבה בכדור, במשחק הזה הוא יהיה מוכרח להיות הרבה יותר עם הכדור. מנפורד קולע 16 למשחק לצד 4 אסיסטים חטיפה ו47% לשלוש ביורוקאפ.
  3. קייל אלכסנדר(2.08 מטר C), לאלכסנדר יהיה משימה קשה בשלישי לעצור את טומיץ' הפועל צריכה אותו בשיאו כדי להשאיר את הפועל במקום ה-2. 11 נקודות, 8 ריבאונדים, 1.5 בלוקים.

לסיכום הפועל מגיעה לברצלונה למשחק מעניין עם קבוצה מצויינת ונקווה שהפועל תגיע גם עם הגנה טובה, שמנפורד יתעורר ושסוף סוף נקבל מאנגולה את מה שכל כך חיכינו לו במשחק הכי חשוב עד כה העונה.

תקציר המפגש הקודם עמוד היוטיוב של בדלונה:

21:30 ריאל מדריד (20- 3) – מכבי תל-אביב (13- 10) / עמיחי קטן

כמו בעונה שעברה, גם הפעם נקדיש את המחזור ה-24 להתבוננות על טבלת היורוליג והלו"ז להמשך של כל הקבוצות. ייתכן שמדובר בשלב קצת מוקדם לאור הצפיפות במרכז הטבלה והצמרת, אך זו בכל זאת הזדמנות טובה לראות מה מצב העניינים בינתיים, וגם להזכיר שהעונה יהיה פליי-אין גם ביורוליג של מקומות 7-10 בשיטה זהה לזו של ה-NBA.

דירוג הקושי של הלו"ז יחושב בממוצע למשחק והוא יתבסס על השיטה הבאה:
5 נקודות על משחק חוץ נגד קבוצה עם מאזן חיובי, 4 על משחק בית נגד קבוצה עם מאזן חיובי, 2 על משחק חוץ נגד קבוצה עם מאזן שלילי (או חצוי) ונקודה אחת על משחק בית נגד קבוצה עם מאזן שלילי (או חצוי). כמובן שאחרי זה חילוק במספר המשחקים.

מתוך ויקיפדיה

ריאל מדריד:

מאזן – 20- 3

משחקים שנותרו – מכבי בית, וילרבאן בית, מילאנו חוץ, פנאתנייקוס בית, פנרבחצ'ה בית, בולוניה חוץ, אלבה חוץ, פרטיזן חוץ, הכוכב האדום בית, באסקוניה בית, ז'לגיריס חוץ. סך הכל – 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.1.

הערכת מצב – אפשר לומר שריאל במשבר ראשון העונה עם 4 הפסדים בכל המסגרות בינואר, פי 2 ממה שהיה להם לפני כן, כשבין היתר טבארס פצוע ולא ישחק הערב. אולם, היתרון הגדול שלהם בטבלה אמור להספיק למקום הראשון בבטחה, ועד אז הם כבר יקוו שכולם יגיעו בריאים לפלייאוף. כן חשוב לציין שגם הם עדיין לא הבטיחו רשמית את המקום בשלב הבא.

ברצלונה:

מאזן – 15- 8

משחקים שנותרו – בולוניה בית, הכוכב האדום חוץ, אלבה בית, מונאקו בית, ולנסיה חוץ, פרטיזן בית, פנרבחצ'ה חוץ, פנאתנייקוס חוץ, באיירן חוץ, מכבי בית, וילרבאן חוץ. סך הכל – 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.4.

הערכת מצב – מומנטום חיובי, לו"ז סביר בסך הכל, או לפחות עד לשלב שבו 5 מ-6 המשחקים האחרונים שלהם יהיו בחוץ. ברצלונה לא אמורים להתקשות בהשגת המקום בטופ 4 עונה רביעית ברציפות, אך הם יקוו שההחלפה של שאראס ברוג'ר גרימאו תועיל להם בשלבי ההכרעה של העונה.

בולוניה:

מאזן – 15- 8

משחקים שנותרו – ברצלונה חוץ, פרטיזן בית, מונאקו בית, ולנסיה בית, אולימפיאקוס חוץ, ריאל בית, ז'לגיריס חוץ, הכוכב האדום חוץ, פנאתנייקוס בית, מילאנו חוץ, באסקוניה בית. סך הכל – 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.6.

הערכת מצב – כמה פציעות וירידה בכושר הכללי של הקבוצה הורידו את בולוניה למקום השלישי, ובתקופה הקרובה מצפה להם לו"ז לא קל, אבל הישורת האחרונה של העונה היא קצת יותר נוחה, והם יקוו להגיע אליה בעמדה כמה שיותר טובה.

פנאתנייקוס:

מאזן – 14- 9

משחקים שנותרו – מילאנו בית, ז'לגיריס חוץ, פנרבחצ'ה בית, ריאל חוץ, וילרבאן בית, אולימפיאקוס חוץ, הכוכב האדום חוץ, ברצלונה בית, בולוניה חוץ, באיירן חוץ, אלבה בית. סך הכל – 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 2.9.

הערכת מצב – ההפסד למכבי בשבוע שעבר קטע רצף של 4 ניצחונות, אבל הקבוצה של ארגין עתמאן נמצאת בעמדה טובה ועם לו"ז נוח לשליש האחרון של העונה. לפחות את בצורת רבעי הגמר מאז 2019 הם כבר צריכים לשבור, וזו הזדמנות להזכיר שיש להם בצורת פיינל-פור ארוכה עוד יותר מזו של מכבי, כשההופעה האחרונה שלהם הייתה ב-2012, אחרי שגברו על מכבי בסדרת רבע הגמר הגדולה בתולדות היורוליג.

פנרבחצ'ה:

מאזן – 14- 9

משחקים שנותרו – וילרבאן חוץ, מונאקו חוץ, פנאתנייקוס חוץ, באסקוניה בית, ריאל חוץ, ולנסיה בית, ברצלונה בית, מילאנו חוץ, אלבה בית, אנדולו בית, אולימפיאקוס חוץ. סך הכל – 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 3.45.

הערכת מצב – משחק הבית הבא שלהם יהיה בעוד כחודש, אבל אז יהיה להם רצף של 5 משחקי בית ב-7 מחזורים. באופן כללי, הקבוצה של שאראס שיפרה את אחוזי ההצלחה שלה תחתיו, אבל אותנו יותר מעניינות הדקות של ים מדר, לפחות כל עוד הוא בין הישראלים היחידים שמצליחים להחזיק מעמד בטורקיה בינתיים.

מונאקו:

מאזן – 13- 10

משחקים שנותרו – פרטיזן בית, פנרבחצ'ה בית, בולוניה חוץ, ברצלונה חוץ, הכוכב האדום בית, אלבה חוץ, מילאנו בית, ולנסיה בית, וילרבאן חוץ, ז'לגיריס בית, באיירן בית. סך הכל – 7 בית ו-4 חוץ.

דירוג קושי – 2.7.

הערכת מצב – 6 מתוך 7 המשחקים האחרונים של מונאקו הן נגד יריבות עם מאזן שלילי, כלומר כל החבורה הזאת חוץ מאנדולו, ו-5 מתוך ה-7 האלה הם משחקי בית. במילים אחרות, אם הם יעברו בשלום את 4 המשחקים הקרובים הם יהיו בעמדה טובה מאוד לקראת הישורת האחרונה של העונה הסדירה.

מכבי תל-אביב

מאזן – 13- 10

משחקים שנותרו – ריאל חוץ, באסקוניה חוץ, אנדולו חוץ, אלבה חוץ, ז'לגיריס בית, הכוכב האדום חוץ, וילרבאן בית, באיירן חוץ, ולנסיה בית, ברצלונה חוץ, מילאנו בית. סך הכל – 4 "בית" ו-7 חוץ.

דירוג קושי – 2.8.

הערכת מצב – השבוע הנוכחי יהיה המאתגר ביותר שעוד נשאר למכבי בעונה הסדירה הזאת, כי אחריו יבואו 6 משחקים רצופים נגד קבוצות במאזן שלילי, כמו גם המשחק שיסגור את העונה נגד מילאנו. המפתח מבחינתם זה 3 המשחקים הקרובים עד לפגרת הגביעים והנבחרות, כולם משחקי חוץ לא פשוטים, ואז הם יהיו בעמדה טובה לייצר ריצה דומה למה שהיה במרץ שעבר.

אולימפיאקוס:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – אלבה בית, באיירן חוץ, ולנסיה חוץ, ז'לגיריס חוץ, בולוניה בית, פנאתנייקוס בית, אנדולו חוץ, וילרבאן בית, פרטיזן חוץ, הכוכב האדום חוץ, פנרבחצ'ה בית. סך הכל – 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 2.9.

הערכת מצב – אולימפיאקוס יפגשו בשליש שנותר 6 מתוך 7 הקבוצות עם מאזן שלילי, כך שהם בעמדה טובה לשפר את המאזן שלהם, והם גם יפגשו רק 3 מבין 7 הראשונות ב-11 המחזורים שנשארו. בקיצור, למרות העזיבות של וזנקוב ל-NBA וסלוקאס ליריבה העירונית, סגנית האלופה המכהנת עדיין במרחק ריצה אחת ממקום בצמרת המפעל.

ולנסיה:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – הכוכב האדום חוץ, אלבה חוץ, אולימפיאקוס בית, בולוניה חוץ, ברצלונה בית, פנרבחצ'ה חוץ, באיירן בית, מונאקו חוץ, מכבי חוץ, וילרבאן בית, פרטיזן חוץ. סך הכל – 4 בית ו-7 חוץ.

דירוג קושי – 3.5.

הערכת מצב – 7 משחקי חוץ נותרו לולנסיה לעומת 4 משחקי בית בלבד, סיטואציה זהה למה שהיה להם בעונה שעברה, כולל מאזן זהה בשלב הזה, אז הם נותרו מחוץ לרבע הגמר ברגע האחרון. הפעם מספיק להיכנס לעשירייה בשביל הפליי-אין, והם ישמחו לעשות זאת לפחות, אם לא יותר מזה.

פרטיזן בלגרד:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – מונאקו חוץ, בולוניה חוץ, באיירן בית, אנדולו בית, מילאנו חוץ, ברצלונה חוץ, באסקוניה בית, ריאל בית, אולימפיאקוס בית, אלבה חוץ, ולנסיה בית. סך הכל – 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 3.4.

הערכת מצב – 4 מתוך 5 המשחקים האחרונים שלהם בבית, אבל 5 מתוך 6 האחרונים נגד יריבות במאזן חיובי. פרטיזן העונה במאזן 9- 2 בבית לעומת 3- 9 בחוץ, כך שייתכן שהביתיות בשלבי ההכרעה תעזור להם לגבור על היריבות הקשות שמחכות להם במרץ-אפריל.

באסקוניה:

מאזן – 12- 11

משחקים שנותרו – באיירן חוץ, מכבי בית, וילרבאן בית, פנרבחצ'ה חוץ, אלבה בית, מילאנו בית, פרטיזן חוץ, ז'לגיריס חוץ, אנדולו בית, ריאל חוץ, בולוניה חוץ. סך הכל – 5 בית ו-6 חוץ.

דירוג קושי – 2.9.

הערכת מצב – הבאסקים יפגשו 6 מתוך 7 האחרונות במשחקים שנותרו להם, אבל יתארחו אצל 3 מ-5 הראשונות. בגדול, רוב משחקי הבית שנותרו להם הם נוחים יחסית על הנייר, אולי חוץ מהקרב בין הקהל הכי אנטישמי ביורוליג ובין הנציגה הישראלית ביורוליג, ואילו רוב משחקי החוץ שלהם הם מאתגרים מאוד.

מילאנו:

מאזן – 10- 13

משחקים שנותרו – פנאתנייקוס חוץ, אנדולו חוץ, ריאל בית, וילרבאן חוץ, פרטיזן בית, באסקוניה חוץ, מונאקו חוץ, פנרבחצ'ה בית, ז'לגיריס חוץ, בולוניה בית, מכבי חוץ. סך הכל – 4 בית ו-7 חוץ.

דירוג קושי – 3.8.

הערכת מצב – הפער בין המקום השני למקום ה-11 עומד על 3 משחקים בלבד, כולל שוויון במקומות 2-3, 4-5, 6-7 ושוויון מרובע במקומות 8-11. מילאנו מהמקום ה-12 נמצאים במרחק של 2 משחקים ממקומות 8-11, ויחד עם ריבוי משחקי החוץ שנותרו להם, יהיה לא פשוט למסינה וחבורתו לסגור את הפער.

הכוכב האדום בלגרד:

מאזן – 9- 14

משחקים שנותרו – ולנסיה בית, ברצלונה בית, ז'לגיריס בית, באיירן חוץ, מונאקו חוץ, מכבי בית, פנאתנייקוס בית, בולוניה בית, ריאל חוץ, אולימפיאקוס בית, אנדולו חוץ. סך הכל – 7 בית ו-4 חוץ.

דירוג קושי – 3.5.

הערכת מצב – 6 מתוך 8 המשחקים הבאים של הקבוצה של יאניס ספרופולוס הם משחקי בית, ומדובר בליגה שבה ל-14 מתוך 15 הראשונות יש מאזן חיובי במשחקי הבית, כולל לכוכב האדום, ככה שזה יכול אולי להכניס אותם לעניינים, למרות הפער והיריבות הקשות. זו תהיה הפתעה לראות אותם נכנסים לעשירייה, אבל אולי כמה ניצחונות בית יכניסו אותם למאבק, ולו לרגע.

אנדולו אפס:

מאזן – 9- 14

משחקים שנותרו – ז'לגיריס חוץ, מילאנו בית, מכבי בית, פרטיזן חוץ, באיירן בית, וילרבאן חוץ, אולימפיאקוס בית, אלבה בית, באסקוניה חוץ, פנרבחצ'ה חוץ, הכוכב האדום בית. סך הכל – 6 בית ו-5 חוץ.

דירוג קושי – 2.8.

הערכת מצב – אלופת 2021 ו-2022 החמיצה את רבע הגמר בעונה שעברה, וגם העונה מצבה לא מבטיח במיוחד לאור פציעות ושינויים בסגל, אך הלו"ז בתקופה הקרובה הוא יחסית נוח עם 4 משחקים נגד יריבות במאזן שלילי מבין 6 הבאים, ככה שייתכן שהם יוכלו להחזיר את עצמם למאבק. בכל מקרה, מוקדם להספיד את הקבוצה של שיין לארקין.

באיירן מינכן:

מאזן – 9- 14

משחקים שנותרו – באסקוניה בית, אולימפיאקוס בית, פרטיזן חוץ, הכוכב האדום בית, אנדולו חוץ, ז'לגיריס בית, ולנסיה חוץ, מכבי בית, ברצלונה בית, פנאתנייקוס בית, מונאקו חוץ. סך הכל – 7 בית ו-4 חוץ.

דירוג קושי – 3.5.

הערכת מצב – החבורה של פאבלו לאסו בסך הכל במרחק של 3 משחקים ממקומות 8-11 ועם 7 משחקי בית, אבל קשה לראות אותם סוגרים את הפער הזה, כשהם יתחילו את השליש הזה עם 3 משחקים רצופים נגד קבוצות ממקומות 8-11 ויסיימו אותו עם 4 משחקים לא קלים נגד קבוצות מהשביעייה הראשונה. אולי ההזדמנות האחרונה שלהם לצאת לריצה שתציל את עונת היורוליג.

ז'לגיריס:

מאזן – 8- 15

משחקים שנותרו – אנדולו בית, פנאתנייקוס בית, הכוכב האדום חוץ, אולימפיאקוס בית, מכבי חוץ, באיירן חוץ, בולוניה בית, באסקוניה בית, מילאנו בית, מונאקו חוץ, ריאל בית. סך הכל – 7 בית ו-4 חוץ.

דירוג קושי – 3.3.

הערכת מצב – הלו"ז יחסית נוח וכולל הרבה משחקי בית, אבל פיגור של 4 משחקים הוא קשה למחיקה. הם אמנם יסיימו את העונה עם הרבה משחקי בית, אבל מדובר באחת מבין 3 האחרונות, שהמכנה המשותף שלהן הוא מאזן שלילי בבית. בקיצור, הם ישמחו לסיים קרובים יותר לאלו שמעליהן ולא ל-2 האחרונות.

אלבה ברלין:

מאזן – 5- 18

משחקים שנותרו – אולימפיאקוס חוץ, ולנסיה בית, ברצלונה חוץ, מכבי בית, באסקוניה חוץ, מונאקו בית, ריאל בית, אנדולו חוץ, פנרבחצ'ה חוץ, פרטיזן בית, פנאתנייקוס חוץ.

דירוג קושי – 4.3.

הערכת מצב – לא שזה מעניין מישהו שם, אבל נשאר לאלבה רק משחק אחד נגד יריבה במאזן שלילי, וגם הוא נגד אנדולו. יתר 10 המשחקים יהיו נגד כל הקבוצות עם מאזן חיובי למעט בולוניה, ויש סיכוי סביר מאוד שזה מה שיגרום לכך שהם יפסידו לוילרבאן במאבק בין 2 האחרונות בטבלה.

וילרבאן:

מאזן – 5- 18

משחקים שנותרו – פנרבחצ'ה בית, ריאל חוץ, באסקוניה חוץ, מילאנו בית, פנאתנייקוס חוץ, אנדולו בית, מכבי חוץ, אולימפיאקוס חוץ, מונאקו בית, ולנסיה חוץ, ברצלונה בית.

דירוג קושי – 4.

הערכת מצב – הנה קבוצה שקצת יותר אכפת לה מחוסר ההצלחה שלה, וההוכחה לכך היא העובדה שטוני פארקר כבר פיטר 2 מאמנים העונה, הראשון מהם הוא אח שלו טי ג'יי. למרות זאת, מדובר בקבוצה עם מאזן ביתי נורא של 2- 10, ומה שמעניין אותנו אצלם זה בעיקר הרכז הישראלי הצעיר נועם יעקב, שרק לפני שנתיים שיתף פעולה בקבוצת הנוער עם ויקטור וומבניאמה.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מתוך וואלה ספורט: אמרו במועדון: "…ריאל מדריד, גם בלי טבארס וסרחיו יוי. הם זרקו את המשחק נגד גראן קנאריה בתחילת השבוע כדי להגיע מוכנים אלינו״.
    יאללה מכבי אימפריה לתת להם בראש!

  2. כל שנה אני מכסח לפאבלו לאסו את הצורה, פיטרו אותו לפני שנתיים אז אני אפסיק? מה פתאום?! ריאל עם לאסו 2 זכיות יורוליג ב 11 שנה. בלעדיו 1מ 1 בדרך ל 2 מ 2 תודה רבה. לאסו בכלל לא היה מאמן, הוא היה סדרן עבודה בתחנת מוניות שכל שחקן קיבל את הדקות שלו. מזל גדול שפיני גרשון לא הצליח להביא אותו לנבחרת ישראל.

            1. גם קמפאצו 2014-2020.

            2. סרחיו רודריגז 2010-2016

            3. ואף אחד מהם לא משמעותי העונה חוץ מטבארס. זה שריאל ממחזרים את הגופות של עצמם לא אומר כלום

            4. כולם סופר משמעותיים, נראה אותך עומד מול יבוסלה ואומר לו שהוא סתם גופה 😎

            5. פרננדס ויוי בקושי מקבלים דקות, ואילו קוזר, דק ויבוסלה בעיקר פצועים העונה

            6. לא בדקתי את הדקות שלהם, היום הםץשחקנים האלה ניצחו את מכבי בלי טבארס.
              שכחתי את וינסן פוארייה.

            7. המצטיינים של ריאל היום היו בעיקר מוסא והזוניה, שהצטרפו לריאל אחרי שמתאו החליף את לאסו

            8. חוץ משני שחקנים, הזוניה ומוסה, כל שאר השחקנים שדרכו הערב על הפרקט שיחקו גם אצל לאסו. ערימת גופות זו קורעת את היורוליג.

      1. היה שיפוט רע באופן כללי, אבל יותר לרעת מכבי, והפער בעבירות מדגים זאת היטב במשחק שבו הקבוצה שחתרה יותר לצבע היא זו שקיבלה הרבה פחות זריקות לזכותה. אני לא חושב שהייתה שריקה אחת שהיא נוראית במיוחד לבדה, אבל המון החלטות קטנות שהלכו עם ריאל בשלבים קריטיים של המשחק

        1. פעם אמרו לקארים: אתה מחזיק בהכי הרבה שיאים בnba אבל גם שיא העבירות שייך לך. קארים ענה: 50% מהן הן שריקות שגויות. זה כדורסל. אתה רוצה שיפוט גרוע? תראה מה הולך היום בnba עם כל הצעדים והעבירות המגוכחות. השיפוט ביורוליג לעילא ולעילא.

          1. אני רואה המון NBA והמון יורוליג ועוד לא הגעתי למסקנה איפה השיפוט טוב יותר לדעתי. ב-NBA יש יותר הטיה לטובת כוכבים, אבל היום יש ביורוליג יותר שריקות מיותרות על מגע מינימלי, ובאופן כללי, הרבה יותר עבירות וזריקות עונשין שהיה אפשר לוותר עליהן

        2. גם אני שמתי לב לזה. אני כן חושב שהוא היה לרעת מכבי, והפער בזריקות העונשין מרמז על כך, אבל הוא לא מראה את כל התמונה. כנראה תערובת של שיפוט ביתי וסתם שיפוט גרוע

            1. אני חושב שכובע של הקו קלאקס קלאן יסביר יותר טוב את הקושי שלו לראות מה שהלך על המגרש

  3. סוף סוף קצת אדום אדום בעיניים!
    יופי של סיקור ויופי של פירוויו יאללה מתן יאללה הפועל!
    ותודה לעמיחי שהצליח לקרב לבבות ולשים את הפועל ומכבי בפוסט אחד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט