לילארד חוזר לפורטלנד כיריב לראשונה – פריוויו ל-10 משחקי רביעי / עמיחי קטן

10 משחקים יש לנו הלילה, ובראשם החזרה של לילארד לפורטלנד ושל דוראנט לברוקלין, יחד עם כמה קרבות צמרת במערב.

2:00 וושינגטון וויזארדס (9- 37) – לוס אנג'לס קליפרס (30- 15):

וושינגטון מגיעים אחרי 2 ניצחונות רצופים, לראשונה מאז תחילת מרץ, אבל הם יחזרו הביתה למקום שבו הם במאזן 3- 18 הכי גרוע בליגה עבור משחקי הבית. הפער הוא בעיקר בהגנה שסופגת 125.9 נקודות למשחק מול הקהל הביתי לעומת 122.36 במשחקי החוץ, ואולי הם הבינו את השיטה לבדר את הקהל בעונת טנקינג – לתת ליריבות לקלוע הרבה ושיהיה לפחות מעניין.

הקליפרס עם מאזן 50% במשחקי החוץ שלהם העונה, הנמוך ביותר מבין 8 הראשונות במערב, אבל מאזן 19- 4 ביתי, השני בטיבו בליגה אחרי בוסטון (בשוויון עם דנבר) עושה עבורם את העבודה. גם במקרה שלהם ההבדל העיקרי הוא בהגנה, כשהם סופגים 110 נקודות בממוצע למשחק בית לעומת 113.7 למשחק חוץ, והם גם ספגו 118 נקודות ומעלה ב-9 משחקי חוץ (ניצחו 3) לעומת 4 משחקי בית (ניצחו 3 גם מהם).

רמת עניין של משחק: B – בעיקר השאלה על מי מהכוכבים של הקליפרס אבדיה ישמור וכמה הוא יצליח בזה.

הימור: הקליפרס ב-19.

2:00 קליבלנד קאבלירס (28- 16) – דטרויט פיסטונס (6- 40):

הפעם האחרונה שגארלנד שיחק הייתה בהפסד לבוסטון לפני חודש וחצי, ומאז קליבלנד במאזן 15- 4. במקרה של מובלי זה קצת פחות מובהק עם מאזן 15- 7 בלעדיו, והוא גם חזר שלשום נגד הקליפרס, אבל דווקא ההיעדרות של שניהם יצרה איזון שונה אצל הקאבס ונתנה יותר מקום לשחקנים כמו דין וויד וסם מריל. בכל מקרה, כדי להצליח בפלייאוף קליבלנד יצטרכו את כל הנשקים שלהם בפעולה, ככה שהם בוודאי ישמחו להתחיל לחמם את גארלנד שעשוי לחזור היום.

דטרויט מגיעים אחרי ניצחון על אוקלהומה שזכה לכותרות מוגזמות באתרי הספורט, אבל מדובר בסך הכל בפעם השנייה בהיסטוריה שבה קבוצה עם 15% הצלחה ומטה מנצחת קבוצה עם 70% הצלחה ומעלה, כאשר בפעם הקודמת זו הייתה פילדלפיה של 73 (גם העונה וגם המספר בטור ההפסדים בסיום העונה) שניצחה את מילווקי של קארים עבדול ג'באר. רק נוסיף לפיסת ההיסטוריה את הנתון הבא – הניצחון ההוא של פילי היה הראשון מבין 2 רצופים כשהשני היה על דטרויט.

רמת עניין של משחק: C+ – בעיקר כדי לוודא שגארלנד משתלב טוב בחזרה הצפויה שלו.

הימור: קליבלנד ב-12.

2:00 שארלוט הורנטס (10- 35) – שיקגו בולס (22- 26):

שארלוט עם 4 הפסדים רצופים היא היחידה מבין 6 האחרונות במזרח שהפסידה את המשחק האחרון שלה, כאשר למעשה 7 מתוך 10 האחרונות בליגה כולה עם W בטור של הרצף הנוכחי. בניגוד לדטרויט, הם לא גרועים באופן היסטורי, בניגוד לוושינגטון אין להם שחקן ישראלי שלא מקבל מספיק קרדיט ובניגוד לספרס אין להם פרוספקט היסטורי שנותן מספרים ומפגין שיפור מתמיד ביעילות, כך שאפשר לומר בקיצור שזאת אולי הקבוצה הכי לא מעניינת בליגה.

אם מדברים על רמת העניין אז גם שיקגו לא בצמרת, ויסלחו לי אוהדיה (אם מישהו נתקל פעם באוהד שארלוט הוא יכול למסור את ההתנצלות שלי גם לאוהד הזה), כשהעונה הקרובה צפויה להיות התשיעית ברציפות בה שיקגו לא מגיעים לחודש מאי, כלומר לא עוברים את הסיבוב הראשון בפלייאוף, אליו הם הגיעו רק פעמיים בתקופה הזאת. שיקגו גם לא היו מספיק גרועים בשום שלב של התקופה הזאת, ככה שאולי הגיע הזמן לחזור לנסות בדראפט.

רמת עניין של משחק: C- – נראה לי שרמזתי על זה מספיק.

הימור: שיקגו ב-5.

2:30 מיאמי היט (24- 23) – סקרמנטו קינגס (27- 18):

מיאמי עם רצף של 7 הפסדים, הארוך ביותר בקריירה של אריק ספולסטרה כמאמן ראשי, וכל זה דווקא כשההיט שרדו את גל הפציעות של תחילת העונה. ברצף הזה, ההיט מגרדים 101.7 נקודות למשחק ב-43% מהשדה ו-34.7% לשלוש שהם 50.1% אפקטיבי בלבד. רצפים כאלה בעונה הסדירה מסתיימים בשלב מסוים, אבל הם צריכים להעלות סימני שאלה אצל קבוצה שהיו לה רגעים כאלה בכל אחד מהפלייאופים בסגל הנוכחי.

בעונה שעברה, סקרמנטו הייתה אחד מהסיפורים הגדולים והיפים של הליגה, וגם אם קשה להצביע על שיפור משמעותי שלהם מהעונה שעברה, עצם היציבות והעובדה שהם שוב בצמרת המערב, כעת במקום החמישי אחרי 4 ניצחונות רצופים, זה עוד ניצחון קטן לקבוצה שלא טעמה פלייאוף במשך 16 שנים. הקינגס בסך הכל ביתרון של שני משחקים על המקום השמיני ובפיגור של 3 מהמקום הרביעי, ככה שהם אולי קרובים יותר למרכז הטבלה מאשר לצמרת, אבל גם זה בסדר כרגע.

רמת עניין של משחק: B – יש גבול לשאלה עד כמה מיאמי יכולים לזלזל בעונה הסדירה.

הימור: לבאטלר יימאס. מיאמי ב-4.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (32- 15) – דנבר נאגטס (33- 15):

אוקלהומה מגיעים אחרי הפסדים לדטרויט ומינסוטה, תרחיש שנשמע מביך במיוחד בימים כתיקונים, אבל הפעם ההפסד למינסוטה היה במפגש פסגה על ראשות המערב, אז ההפסד לדטרויט נשאר לבד בקטגוריה הזאת. הפעם הם יהיו חלק ממפגש פסגה של מקומות 2-3 במערב נגד האלופה וינסו שלא להיקלע לרצף של 3 הפסדים. מעניין ש-3 הראשונות במערב נמצאות כולן באותו בית וכך גם מקומות 4-6, וכך דאלאס מהמקום השביעי במערב מובילה את הבית שלה, ומזל שזה כבר לא שווה להם מקום שלישי אוטומטי במערב.

על השיפור של הבית הצפון מערבי תעיד העובדה שהאלופה המכהנת, הנמצאת בעמדה טובה לכל הדעות, מחזיקה במאזן 2- 4 שלילי נגד יריבות מהבית. גם האלופה שעברה מגולדן סטייט הייתה בסיטואציה דומה בעונה שעברה (7- 9) והלייקרס לפני 3 שנים (4- 8 בעונה מקוצרת), אבל זה לא קרה לאף אחת אחרת מאז המעבר ל-30 קבוצות, ובשני המקרים האלה האלופה המכהנת הודחה די מוקדם בפלייאוף.

רמת עניין של משחק: A- – קרב צמרת של ממש.

הימור: אוקלהומה ב-8.

3:00 סאן-אנטוניו ספרס (10- 37) – אורלנדו מג'יק (24- 23):

מתוך 15 המשחקים האחרונים של וומבניאמה, המקרה היחיד בו הוא לא קלע 20 הסתיים בטריפל-דאבל שלו תוך 21 דקות, ובתקופה הזאת הספרס ניצחו 6 כשהצרפתי עם ממוצעים של 24.4 נקודות, 9.3 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים ו-3.3 חסימות ב-51.6% מהשדה, 33.3% לשלוש, 56.6% אפקטיבי ו-84.4% מהקו. כלומר, אפשר לראות בתקופה האחרונה שיפור עקבי במשחק של מי שלדעתי כבר פתח פער משמעותי במרוץ לתואר רוקי העונה.

אורלנדו קצת איבדו גובה מאז תחילת העונה המרשימה שלהם, וכעת הם במקומות 7-8 במזרח, עדיין טוב יותר מרוב הציפיות ערב פתיחת העונה. מבין הקבוצות במאזן חיובי, ויש כרגע 16 כאלה בליגה, המג'יק אחרונים באחוז אפקטיבי וטרו שוטינג ורייטינג התקפי באופן כללי, ובתקופה האחרונה הם לומדים בדרך הקשה שההתקפה שלהם עוד לא מספיק טובה עבור קבוצת צמרת בליגה.

רמת עניין של משחק: B – וומבניאמה נגד אחת מקבוצות ההגנה הטובות שתתקשה מולו בצד השני.

הימור: אני מאמין במגמת השיפור של וומבי והחברים. הספרס ב-7.

3:00 מינסוטה טימברוולבס (33- 14) – דאלאס מאבריקס (26- 21):

בדומה לאורלנדו, יש לנו כאן מקרה של הגנה שמובילה קבוצה לריצה מרשימה מאוד בתחילת העונה ומאז תקופה קצת פחות טובה, אבל אצל הטימברוולבס נמצאת ההגנה הטובה בליגה ויחד עם התקפה בינונית זה מספיק כדי לשמור בינתיים על המקום בפסגת המערב. כן כדאי לשים לב לכך שרק יוטה מאבדים את הכדור באחוז גבוה יותר של הפוזשנים שלהם, והפציעה של מייק קונלי כנראה משפיעה על זה גם כן.

מתוך 40 משחקים בהם לוקה דונצ'יץ' עלה לפרקט העונה, רק ב-9 הוא קלע פחות מ-30, מספר זהה לכמות המשחקים בהם הוא קלע 40 ומעלה העונה. זה נהיה מופרך יותר כשמחברים את זה עם מספרי האסיסטים ורואים שהפעם האחרונה שהוא היה אחראי בקליעה או באסיסט לפחות מ-50 נקודות הייתה לפני 3 שבועות. בכל מקרה, מאז תחילת דצמבר עומד הדונצ'יץ' על 37.3 נקודות, 9 ריבאונדים, 10.8 אסיסטים ו-1.5 חטיפות ב-48.8% מהשדה, 36.7% לשלוש, 56.6% אפקטיבי ו-61.7% טרו שוטינג.

רמת עניין של משחק: A – ההגנה הכי טובה בליגה נגד שחקן ההתקפה הכי טוב.

הימור: הקבוצה לוקחת. מינסוטה ב-6.

3:00 יוסטון רוקטס (22- 24) – ניו-אורלינס פליקנס (26- 21):

אם נוריד את 2 האחרונות במערב ואת 3 האחרונות במזרח, ליוסטון יש את מאזן החוץ הכי חלש בליגה של הקבוצות התחרותיות, אך לעומת זאת יש להם 68% הצלחה במשחקי הבית, נתון שווה לזה של הלייקרס במקומות 6-7 במערב, וכזה ששומר עליהם בתמונה בכל זאת בינתיים. הרוקטס קולעים 115.6 נקודות למשחק בית לעומת 111.7 במשחק חוץ, אך גם אצלם ההבדל הגדול יותר הוא בהגנה שסופגת 109.16 למשחק בית לעומת 116.5 למשחק חוץ.

הפליקנס הם דווקא מהקבוצות האלה שמסתדרות יחסית טוב גם במשחקי החוץ, אבל הרצף הנוכחי שלהם שעומד על 3 הפסדים הוריד אותם לשוויון עם דאלאס במקומות 7-8 במערב, כשסקרמנטו ופיניקס היו אלה שניצלו את ההזדמנות. הסגל המלא של הפליקנס מציב לווילי גרין הרבה סימני שאלה חיוביים עם העומק הרב שיש לקבוצה, אבל זה גם גורם לאובדן ביטחון וירידה בכושר של חלק משחקני המשנה.

רמת עניין של משחק: B+ – שתי קבוצות מסקרנות שקשה לדעת לאן הולכת העונה שלהן.

הימור: ביתיות. יוסטון ב-3.

3:30 ברוקלין נטס (19- 27) – פיניקס סאנס (27- 20):

ברוקלין זו קבוצה לא לגמרי ברורה, כי מיקאל ברידג'ס שחקן נהדר אבל בינתיים לפחות לא נראה כמו כוכב שיוביל קבוצה, יש להם המון שחקנים שיכולים להתאים לקונטנדריות ומעט מדי בחירות דראפט כדי לנסות להפסיד, אבל גם לא מספיק כישרון כדי לרוץ לצמרת. את כאבי הראש האלה הם ישמרו להנהלה, ובינתיים הם בפיגור של חצי משחק מאטלנטה במאבק על המקום העשירי במזרח, ובלי בחירת הדראפט שלהם, שהולכת ליוסטון זכר לטרייד על הארדן שכבר עבר עוד 2 קבוצות מאז, באמת אין להם סיבה לוותר על העונה

בפעם הקודמת שקווין דוראנט הגיע לשחק בברוקלין כאורח, נושא השיחה העיקרי היה משבר הקליעה של קליי תומפסון, 24 שעות לפני שהוא קבע שיא NBA של 14 שלשות במשחק. הפעם הוא משחק בחמישייה עם 3 שוטינג גארדים בדמות דווין בוקר, גרייסון אלן ובראדלי ביל, ולאחרונה הם דווקא ניצחו 8 מ-10 המשחקים האחרונים, מה שהביא אותם למקום השישי במערב, עמדה ממנה הם יקוו להמשיך להתקדם ולהראות שצריך לספור אותם ברצינות.

רמת עניין של משחק: B – ברמה התיאורטית, קבוצה של בוקר ודוראנט היא מועמדת לגיטימית ללכת עד הסוף, עם כל הבעיות. התקופה הנוכחית היא מבחן עבור הסאנס שמנסים לפענח את ההיררכיה שלהם.

הימור: פיניקס ב-11.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (14- 33) – מילווקי באקס (32- 15):

עונת 2005-6 היא עונה חשובה בספר דברי הימים לרכזי הליגה. סטיב נאש זכה בתואר MVP שני ברציפות והוביל את פיניקס שוב לגמר המערב, כריס פול זכה בתואר רוקי העונה כמעט פה אחד כשהיחיד שקיבל קול חוץ ממנו היה רכז אחר בדמותו של דרון וויליאמס, סם קאסל היה שחקן חשוב בריצת פלייאוף של הקליפרס שהסתיימה במשחק 7 בסיבוב השני, ג'ייסון קיד היה עדיין השחקן המוביל של הנטס שחשבו שהם קונטנדרים וטוני פארקר הפך בערך בשלב הזה לצלע השנייה בחשיבותה אצל הספרס. למרות כל אלה, מי שהוביל את הליגה ביחס אסיסטים-איבודים והיה הרכז השני בטיבו בליגה אחרי נאש לפי ההצבעות הוא צ'ונסי בילאפס, שהיום הקבוצה שהוא מאמן גרועה באופן היסטורי בתחום הזה.

דיברנו על רכזים, אז דמיאן לילארד הוא כבר רכז מדור שונה שבו מוביל הכדור המרכזי הוא גם סקורר מרכזי של הקבוצה. למרות שהבלייזרס עומדים על מאזן 4- 8 בסדרות פלייאוף ו-22- 40 במשחקי פלייאוף בתקופתו, יש לשער שהאוהדים יזכרו לו בעיקר את הרגעים החיוביים, ובראשם שתי שלשות באזר שהכריעו חצי מסדרות הפלייאוף שהוא ניצח. העונה הנוכחית תהיה משמעותית לשאלה האם בעתיד ישפטו את לילארד כמו קווין גארנט, שנתקע בקבוצה בעייתית לה הוא היה נאמן הרבה שנים וניצל את ההזדמנות הראשונה מחוצה, או כמו אלן אייברסון, שמהרגע שהחל לנדוד הערך שלו התחיל לרדת.

רמת עניין של משחק: A – לא מסיבות מקצועיות.

הימור: מילווקי ב-10.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מלבד הצד של הקהל, יש גם את לילארד. שיחק בקבוצה הזו הרבה שנים ונשאר נאמן, אני בטוח שיהיה לו ערב אמוציונלי.
    בקשר ללוקה, יש מצב שאם אמביד ימשיך להתספסל, דונציץ' יקטוף סוף סוף את הmvp. הוא שחקן נהדר, וכבר מההתחלה ליהקתי אותו לתפקיד הלוק סקייווקר של הליגה. השבוע, אחרי שהוא הצטרף לקבוצת העילית של שחקנים שרשאים להרחיק אוהדים, הבנתי שהוא בעצם אנאקין. לא מזמן הוא דיבר על ההבדלים מול אירופה, אני רוצה לראות אותו מנסה להרחיק שחקן באולם של פרטיזן בלגרד, או אפילו יד אליהו.
    תודה רבה עמיחי

      1. לא השליתי את עצמי לרגע. כשקיבל חוזה של 60 מליון לעונה, הוא דיבר על נאמנות ,ישחק עד הפרישה ,ועוד כהנה אמרות פגז.
        האמת זה מה ששימון ואני היינו עושים עם חוזה כזה.בשביל מה להמשיך לשבור את הראש.
        גם זה לא הספיק לו ועזב את הקבוצה בדרישת טרייד.

  2. בתקווה ש-okc ימשיכו להפסיד ויאלצו לעשות טרייד (שידרוש ר"ל לתת בחירת סיבוב ראשון) שיביא אליהם פורוורד רב תכליתי שעושה הגנה, השתפר מהשלוש וכיום משחק עם הליצן ירדן בריכה.

  3. צ'אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט
    צ'אאאאאאאאאאאאאאאאאטטטטטטטטטטטיייייייייייייייייייייי

  4. YHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    ברוגדון
    השופטוטים נותנים לשחק ברוז גרדן ועעחחח מודה, הנוגח לא מקבל את הטיפול הרגיל…

  5. YHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    ברוגדון
    השופטוטים נותנים לשחק ברוז גרדן ועעחחח מודה, הנוגח לא מקבל את הטיפול הרגיל… יהה

  6. כיף לראות את אנפרוני את ברוגדון ג'רמי מרביצים ליאניס את ליילארד ואיך צונסי מללב (לולב) את דוק שום דבר ריברס….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט