אוקלהומה מול בוסטון ועוד חמישה משחקים בשלישי ראשון של 2024 / אהרן ברלין

02:00     פילדלפיה 76'ס (10-22) – שיקגו בולס (19-15)

משחק שני ברציפות בין הקבוצות כאשר באחרון שיקגו גברה על פילדלפיה נטולת אמביד. ללא ה MVP המכהן על 35 נקודותיו וההגנה בצבע שיקגו חגגה באזור הקרוב לסל שם השיגה את הרוב הגדול מהנקודות שלה במשחק. קרב הספסלים בין הקבוצות היה די צמוד ואפילו נטה במקצת לטובתה של פילי אבל החמישייה של דרוזן, ווייט, קארוסו ודראמונד עשתה בית ספר לשנייה במזרח בערב נוראי של שתי הקבוצות מחוץ לקשת. הלילה אמביד אמור לעלות לשחק וללא ווצ'ביץ' (וגם איתו למען האמת) לא אמורה להיות בעיה להחזיר לפילי את הכבוד.

שיקגו מצידה עושה עוד קולות של חזרה לרלוונטיות עם חמישה ניצחונות בשבעת המשחקים האחרונים כולל פעמיים על פילדלפיה אותה תפגוש הערב. בילי דונובן הצליח להעלות באוב את אנדרה דראמונד שנותן תפוקה יפה במשחקים האחרונים בעיקר בגזרת הריבאונד שם הוא סופר כבר 15.6 למשחק בחמשת המשחקים האחרונים, 5.2 מהם בהתקפה. ריבאונד הוא לא הצד החזק של השוורים העונה והפוזשנים שדראמונד יקרי ערך עבור הקבוצה האיטית בליגה. הלילה תחכה לו אופרה אחרת לגמרי.

ייעדרו: מלטון בפילי. לאבין, ווצ'ביץ' וטורי קרייג בבולס.

עוצרים בווגאס: פילי ב 20.

03:00     ממפיס גריזליס (22-10) – סן אנטוניו ספרס (27-5)

משחק תחתית לא בלתי-מעניין עם שני ספקי היילייטס קבועים בדמות ג'ה מוראנט ווויקטור וומבניאמה. שתי הקבוצות מאכלסות את המקומות האחרונים ברייטינג התקפי העונה ונמצאות ב 5 האחרונות מבחינת אחוזים אפקטיביים. החגיגות על חזרתו של כוכב ממפיס נעצרו על ידי תבוסות מול שלוש קבוצות מערביות חזקות במחזורים האחרונים (דנבר בלי מוראנט, קליפרס, קינגס) ואין כמו מפגש עם סן אנטוניו כדי להחזיר את הצבע ללחיים.

מצידה של סן אנטוניו אין כרגיל הרבה מה להוסיף כשהיא ממשיכה בצניחה החופשית וסופרת שני ניצחונות בלבד ב 27 המשחקים האחרונים. אין בקבוצה אף שחקן שעובר את רף 19 הנקודות למשחק והעובדה ש 70.1% מהסלים של הקבוצה מגיעים מאסיסטים מעידה כרגע על חוסר היכולת של מי מהשחקנים לייצר לעצמו את הנקודות.

ייעדרו: קלארק ואדאמס בממפיס. קולינס בחוץ, קלדון ג'ונסון בספק.

עוצרים בווגאס: ממפיס ב 10.

03:00     ניו אורלינס פליקנס (14-19) – ברוקלין נטס (18-15)

עונה סולידית ביותר עבור הפליקנס שניצבים בגאון במקום השישי במערב למרות סיכוי לא רע שהם לא יישלחו אף שחקן משורותיהם למשחק האולסטאר באינדיאנה. שלושת ההפסדים שהקבוצה ספגה בעשרת המשחקים האחרונים היו כולם בהפרש של 2 נקודות או פחות כך שלמרות שממפיס החלשה חתומה על שני ההפסדים האלה יש הרבה מקום לאופטימיות. זאיון אמנם בירידה מסוימת בכל הפרמטרים החשובים מאז העונה שעברה אבל בתחום החשוב ביותר – כמות המשחקים שהוא משחק – הילד קרוב להשתוות (ולעבור, בתקווה) את הביצועים מהשנה שעברה. ניו אורלינס כקבוצה מחזיקה בהגנה הרביעית בטיבה על קשת השלוש ובהגנה השמינית בדירוג הכללי כך שהעובדה שבשאר התחומים היא נמצאת תמיד איפשהו באמצע לא מדאיגה במיוחד. הלילה היא תפגוש את ברוקלין שנמצאת בכושר מחריד כאשר ה W הכרחי לקבוצה שתפגוש מיד אחר כך את מיני, קליפרס, סקרמנטו, ג"ס, דנבר ודאלאס פעמיים. ברוכים הבאים ל 2024.

שני ניצחונות רצופים על דטרויט. זה טור הניצחונות של הקבוצה השנייה מניו יורק בעשרת המשחקים האחרונים שכללו הפסדים לוושינגטון ויוטה. עונת הפריצה של קאם תומאס והקונסיסטנטיות של ברידג'ס לא מצליחים להיתרגם לניצחונות וכרגע לא נראה שיש להם יותר מה להציע.

ייעדרו: מאט ראיין בחוץ, טריי מרפי בספק. לוני ווקר ובן סימונס בחוץ, פיני-סמית' בספק.

עוצרים בווגאס: ניו אורלינס ב 7.

03:00     אוקלהומה סיטי ת'אנדר (9-22) – בוסטון סלטיקס (6-26)

המשחק המרכזי שלנו יגיע מאוקלהומה ויפגיש את הצעירה העולה עם הוותיקה שרוצה סוף סוף ללכת עד הסוף. ההתקפה השנייה בליגה מול ההגנה השנייה בליגה, שני כוכבי על ראש בראש וקבוצות מאוזנות ומאומנות במפגש הראשון ביניהן העונה. אוקלהומה מגיעה בכושר נהדר עם ניצחון מהדהד על האלופה היוצאת לפני שני מחזורים ושיעור בצניעות למינסוטה לפני כשבוע. שג"א נמצא בכל מקום ואם ישפר את הידית משלוש לא יהיה אפשר לעצור אותו (כאילו שעכשיו אפשר). אגב שלשות, אוקלהומה ראשונה באחוזים מחוץ לקשת עם 39.1% נהדרים ולא פחות מחמישה שחקנים מרכזיים שעוברים את רף ה 40%.

בוסטון מובילה את הליגה בבטחה והיא שלישית בליגה באחוזים אפקטיביים (אוקלהומה רביעית). החניכים של ג'ו מאזולה ממעטים להיכנס לצבע ומסתמכים בעיקר על העובדה שכל אחד מחמשת השחקנים על המגרש יכול לייצר לעצמו מצבי זריקה ולהתפוצץ בכל רגע נתון. הנוכחות של פורזינגיס, ווייט והולידיי מורידה מעט מהכתפיים של טייטום ובראון שהורידו משמעותית את אחוז ההחזקה שלהם בכדור מהעונה שעברה ויכולים לקבל את הכדור מכל כיוון אפשרי. ניהול המשחק של הקבוצה עדיין מחולק שווה בשווה בין כמה שחקנים ולא נראה שיש מוביל כדור דומיננטי, משהו שיכול אולי להתגלות כחיסרון בחלקים המאוחרים יותר של העונה אבל עד כה הוא עובד יופי. If it aint broke, don’t fix it.

ייעדרו: אוקלהומה בהרכב מלא. גם בוסטון. יהיה אש.

עוצרים בווגאס: ה-משחק של הערב. אתן את הניצחון לאוקלהומה ב 5 פשוט כי אני אוהב אותה יותר.

05:00     גולדן סטייט ווריירס (17-15) – אורלנדו מג'יק (13-19)

קרב סגנונות מסקרן יגיע מהמפרץ במשחק בו גולדן סטייט רוצה לצאת מהבור ואורלנדו להמשיך בעקביות ובאפרוריות את העונה המוצלחת. הלוחמים מגיעים לאחר שלושה הפסדים רצופים מול דנבר, מיאמי ודאלאס ונראה שהחגיגות על החזרה לחיים היו מוקדמות במקצת. סטף מתחיל להתקשות מול הגנות חונקות ורוב גדול של הזריקות שלו באות ממרחק אבל כרגע לא נראה שיש אופציה אחרת. ג"ס אחרונה בליגה בפער גדול בכמות הנקודות שהיא קולעת בצבע והכדורסל שמנסה להיות שוטף לא מצליח לייצר מספיק הזדמנויות חופשיות עבור השחקנים שקולעים באחוזים רעים מכל הטווחים. מול ההגנה של אנתוני בלאק ופרנץ וואגנר והעבודה הטובה מאוד שעושה גוגה ביטדזה בצבע לא יהיה פשוט לווריירס שתלויים הרבה יותר מדי באיפוס הכוונות של סטף וקליי.

אורלנדו קצת האטה מפתיחת העונה הטובה שלה והיא סופרת שלושה ניצחונות בלבד בתשעת המשחקים האחרונים, שלא היו קלים בכלל. ההתקפה במקום ה 22 בליגה ואין לקבוצה משהו שמזכיר כח אש שיכול להתמודד עם הקצב הרצחני של הליגה אבל היא ממשיכה להחזיק במקום הרביעי במזרח הלא פשוט עם נתונים התקפיים לא מחמיאים במיוחד.

ייעדרו: גרין בווריירס. אייזק, אינגלס ופולץ באורלנדו.

עוצרים בווגאס: אורלנדו ב 8.

05:00     סקרמנטו קינגס (12-19) – שארלוט הורנטס (24-7)

דיארון פוקס שומט הלסתות בעונה פשוט נפלאה שלא מדברים עליה מספיק כי יש בליגה הזאת עודף עצום של כישרון התקפי וכמות לא נתפסת של שחקנים שעוברים את ה 30 למשחק. סאבוניס מוביל את הליגה בריבאונדים ומחזיק את התחום כמעט לבדו בקבוצה, ניהול המשחק עובר יותר ויותר דרכו ולמרות שהשלשות ממש לא נכנסות בקלות כמו בעונה שעברה וההגנה עדיין חורקת כמות הקלעים היציבים של הקבוצה פסיכית ומקשה מאוד על היכולת לצפות מאיפה יבוא העונש.

שארלוט מחזיקה בהגנה הגרועה בליגה ובהתקפה במקום ה 26 ואלמלא קיומה של דטרויט ההיסטורית היה אפשר בהחלט לדבר עליה כעל הנמושה המרכזית. לא ברור בכלל לאן הקבוצה הולכת למרות עונות טובות של רוזייר ולאמלו שלא מסוגלים לשמור על קונוס. מול הפצצה המתקתקת של סקרמנטו קשה להאמין שרצף 11 ההפסדים ייגמר הלילה. אולי מול שיקגו עוד שלושה ימים.

ייעדרו: שתי הקבוצות בהרכב מלא.

עוצרים בווגאס: סקרמנטו ב 25.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. אחלה פרוויו ומשחקים מעניינים
    פילי, לחובבי הז'אנר
    טונטון מול שרגא
    וומבי כוכב הים מול ג'ה כוכב העולם (בעיניו)
    גם הלוחמים נגד אורלנדו עם פוטנציאל לדרמה
    🙏

  2. תודה
    גם אני הולך עם אוקלהומה היום ולא מטעמי ניחוס.
    הסטריק של הסלטיקס צריך להיגמר מתישהו ואוק משחקים פנטסטי. חושב שיעצרו בחצי גמר המערב.
    נקווה למשחק מעניין ומבטיח שאשתדל לא לרדת על מאזולה בשעות הקרובות. רק שיקח את פסקי הזמן שצריך כדי לנסות לעצור מומנטום. לפחות שינסה גם אם לא יצליח.

  3. מה נהייה מהפריזורה של בוקי קובי ווייט? כל פעם זה גדל ב 10 סנטימטר. בסוף יהיה לו כבד להרים את הראש…
    לא לדבר על נשרים שיקננו בתוך שיער ראשו. אפשר יהיה לקלוע סל על ראשו. ישימו אותו על סטנד ויהיה מאד שימושי.

  4. משחק יפה לעין באוקלהומה.
    אוק מובילים בנקודה אבל מאמן אוק לוקח פסק זמן. הוא לא אהב את העובדה שחטף שתי שלשות מהלטבי.
    פתיחה פנטסטית של האחרון עם 10 נקודות ב 4 דקות

  5. רבע ראשון נגמר ומה שאזכור זה החסימה של צאט על טייטום והקליעות היפות של שרגא מחצי מרחק עם יד על הפנים כאילו היד שקופה והוא רואה מעבר.

  6. שוב אני סוליקו מחזיק תבלוג על גבי הרחב הבעייה היא ברגליים שלי, שני גפרורים על שרירים מואורכים ועדיין גפרורים.

  7. הסלטיקס מנסים אבל לא מצליחים לעבור להובלה. יש ריבאונד התקפה אבל לא מצליחים לדחוק כדור פנימה.

    1. והחזיקו בפער קטנטן.
      בדקות האחרונות טייטום מראה שוב מה הוא שווה בלחץ. הוא מכניס אותם ממצבים קשים.

  8. בראון היום מחריד. גם הזריקות הקלות שלו לא נכנסות, הוא צריך לקלוע ליד הסל. אנד וואן. ביום כזה זו הדרך.
    יש ימים כאלה לכולם.

  9. הנה בראון עם 1 מ 10. האחת הזו היתה הטבעה. חוץ מזה הוא השחקן הכי גרוע עד כה על המגרש!
    עם 6 איבודים, פי שנים ממה שרשום בסטט אבל אל תטרידו אותם.

  10. ג'רו מקסים אבל ברור לי מדוע הבאקס נפטרו ממנו, הוא נמצא בירידה והרבה מעבר לשיא שלו. יכול פה ושם לתת משחק טוב, לא יותר מזה.

  11. מאזו עשה מה שהוא יכול, לקח פסקי זמן בזמן אבל היום אוק משחקים יותר טוב ואין מה לעשות נגדם, במיוחד ביום בו בראון כל כך גרוע והולידיי מחמיץ קליעות קלות שלפני 5 שנים היה מכניס משינה. כל הכבוד לשחקני ומאמני אוקייסי, מקווה לנצח אותם ב TD כשיבואו להתארח.

    1. +1966
      שים לב מה כתבתי לעיל.
      יש שם בעייה של אגו ובכל זאת נהניתי מהמשחק ומשתי הקבוצות. הסלטיקס חזרו בחוץ מהפרש של 18 ל 2 בלבד בסוף וזה היה הערך המוסף. האימון היה סביר+, מכה בכנף ותו לא. מול יוטה בשישי הם ישמרו על ניצחונות הבית. שים לב גם למה שכתבתי על ג'רו. הירידה ביכולת ההתקפית שלו ברורה לגמרי. הוא במדרון ומילווקי הבינו את זה, לכן גם נפטרו ממנו. הוא מגן מצויין בדרך כלל אבל איבד את זה ולא אתפלא אם יעבור למקום אחר. הסלטיקס לא יחדשו לדעתי חוזה איתו. חייב לציין שקצת לצערי. הוא אחד מהאנשים היותר כביבים עלי בביזנס.

      1. איזו ירידה? הבן אדם פשוט שחקן קבוצתי. מילווקי לא נפטרו ממנו הם פשוט רצו את לילארד. בודאי שהסלטיקס יאריכו לו את החוזה אחרת למה הם שילמו עליו כל כך הרבה? הם ישארו עם הואקום בספסל ובלי שום יכולת להתחזק – זה יהיה פשע של סטיבנס לא להאריך לו חוזה.

  12. +2008

    אם הם לא יעשו שטויות, וינסו לקנות סופרסטארים מזקנים תמורת בחירות דראפט,
    ויסתפקו בלהביא וטרנים מוכחים בזול שיתרמו בשלות ובגרות מהספסל (בסגנון אוטו פורטר ג'וניור/ אנדריי איגואדלה),
    הם הולכים להיות בצמרת הליגה במהלך 7 השנים הקרובות.
    צ'ט הוא צ'יט קוד, ורק לחשוב שזו העונה הראשונה שלו, וכמה טוב יותר הוא יהיה בעוד 3-4 שנים מהיום.

    ואם הקליפרס לא יקחו השנה אליפות (לדעתי ההזדמנות האחרונה שלהם),
    הם יזכרו את הטרייד על פול ג'ורג' תמורת SGA ובחירות דראפט כאחד הטריידים הגרועים בתולדות המועדון הכושל הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט