הת'אנדר יגיעו לדנבר, הפייסרס יתארחו במינסוטה ושמונה משחקים נוספים בפריוויו ליל שבת עמוס כל טוב / רותם אלרן

מנת השף

4:00 – דנבר נאגטס (9-17) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-15)

המשחק הבולט של הלילה יפגיש בין שתיים משלוש מוליכות המערב העונה, כאשר הנאגטס, המגיעים למשחק עם שלושה ניצחונות רצופים ומהמקום השני באיזור, יארחו את הת'אנדר, אשר בזכות פתיחת עונה מרשימה מדורגים במקום השלישי במערב.

הנאגטס יגיעו למשחק כאשר ג'מאל מארי וארון גורדון בספק אליו, כאשר לצידם קנטביוס קלדוול פופ ייעדר משורות הקבוצה הלילה. למרות החיסורים, מדובר כאן במשחק מאוזן מאוד, שייתכן שאף נוטה לטובת דנבר, אשר הפסידה במשחק בודד מ-11 משחקי הבית ששיחקה העונה, בעוד מנגד הת'אנדר ניצחו ב-7 מ-11 משחקי החוץ שלהם. המשחק הראשון בין השתיים העונה הסתיים בניצחון מוחץ בהפרש 33 נקודות לדנבר, כשהאחראי המרכזי לתבוסת הת'אנדר היה כמובן ניקולה יוקיץ', אשר סיים את המשחק עם 28 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אני מאמין שהלילה דווקא נקבל מהשתיים משחק צמוד למדי, לא מעט בשל כך ששאיי גילג'ס אלכסנדר לא צפוי לספק תצוגה של 7 נקודות ב-2/16 מהשדה בדומה למפגש הראשון בין השתיים, וכשמארי עשוי להיעדר ייתכן שמאזן הכוחות יהיה מאוזן בהרבה הלילה.

אוקלהומה סיטי מגיעה הלילה בסגל מלא וכאשר היא מחזיקה ב-4 ניצחונות ב-6 משחקיה האחרונים, מה שעשוי להציב אותה כיריבה ראויה למדי מול האלופה המכהנת. עם ההתקפה השביעית בטיבה ב-NBA וההגנה החמישית בטיבה OKC היא אחת מהקבוצות המאוזנות ביותר בליגה כולה, כאשר היא אף מחזיקה בנט רייטינג עדיף על זה של הנאגטס העונה ועדיפה עליה הן במדד הרייטינג ההתקפי והן במדד הרייטינג ההגנתי. גילג'ס אלכסנדר מעמיד 32.3 נקודות לצד 7.2 אסיסטים למשחק ב-6 המשחקים האחרונים של הת'אנדר, וקשה לי לראות את דנבר מצליחה לעצור אותו כפי שעשתה במשחק הראשון. אוקלהומה סיטי אמנם לא מסוגלת להתמודד הגנתית עם יוקיץ', אך לא פחות מכך הנאגטס יתקשו להתמודד עם שג"א.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דנבר ב-4.

שאר המשחקים

1:00 – מילווקי באקס (7-17) VS דטרויט פיסטונס (23-2)

הבאקס יארחו בויסקונסין את המשחק המוקדם ביותר של הלילה, ואין ספק שמדובר במפגש בין שני קצוות מוחלטים – מילווקי מגיעה מהמקום השני במזרח כשהיא מחזיקה במאזן השלישי בטיבו ב-NBA (במשותף עם פילדלפיה), בעוד הפיסטונס יבואו עם המאזן החלש ביותר בליגה וכשהם מחזיקים ב-22 הפסדים רצופים. אף על פי שמדובר במשחק חסר חשיבות עבור השתיים ומאזן הכוחות בו מובהק, יש לנו הזדמנות לחזות בהיסטוריה היום – דטרויט כרגע מחזיקה ברצף ההפסדים השישי באורכו בהיסטוריית הליגה, והפסד לבאקס יעלה אותם לשיוויון במקום החמישי, כאשר אם יפסידו ב-7 משחקיהם הבאים הם יחזיקו ברצף ההפסדים הארוך אי פעם בליגה הטובה בעולם.

באשר לכדורסל עצמו, מדובר במצ'אפ שעובד כולו לטובת מילווקי. היא מגיעה למשחק כשהיא מחזיקה בהתקפה השלישית בטיבה בליגה, בעוד הפיסטונס מחזיקים ברייטינג ההגנתי השישי בחולשתו ב-NBA. הפיסטונס ימשיכו לשחק הלילה ללא ג'יילן דורן, מונטה מוריס ומרווין באגלי, בעוד הבאקס עשויים להגיע ללא יאניס כאשר בנוסף לכך מידלטון ייעדר משורותיהם הלילה, אך גם ללא שני אלו אין לפיסטונס סיכוי מול דמיאן לילארד, במיוחד לאור הכושר שהגארד הוותיק מציג בתקופה האחרונה (25.1 נקודות ו-7.9 אסיסטים בעשרת משחקיו האחרונים).

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי קליל של מילווקי ב-19.

2:00 – שארלוט הורנטס (16-7) VS פילדלפיה סיקסרס (7-17)

ההורנטס יארחו הלילה משחק נוסף שבו ההבדלים בין הקבוצות גדולים לאין שיעור, במיוחד לאור כך שהם יגיעו למשחק ללא לאמלו בול, פי ג'יי וושינגטון, קודי מרטין וייתכן שללא מארק וויליאמס, בעוד הסיקסרס יגיעו ללא פציעות וכשהם מחזיקים ברצף של 5 ניצחונות רצופים. שארלוט לא הציגה כדורסל מרשים במיוחד גם כשבול היה בריא, אך בלעדיו היכולת שלה מחפירה אף יותר – בשמונת המשחקים ששיחקה מאז פציעתו של בול הקבוצה מחזיקה בשני ניצחונות בלבד, כאשר בנוסף לכך היא מעמידה את הנט רייטינג הרביעי בחולשתו ב-NBA במהלך תקופה זו. עם החיסורים בסגלה הלילה, קשה לי לראות את שארלוט מצליחה להקשות אפילו במעט על פילדלפיה.

כאמור, הסיקסרס מגיעים למשחק כאשר חמישה ניצחונות רצופים באמתחתם, ונתח נכבד מהקרדיט על אותם ניצחונות מגיע לג'ואל אמביד, אשר העמיד 39.6 נקודות, 12.4 ריבאונדים, 4.6 אסיסטים, 2 חסימות ו-1.6 חטיפות למשחק במהלך רצף משחקים זה. כאחת מקבוצות ההגנה החלשות ביותר בליגה שארלוט לא צפויה להוות לכוכב פילדלפיה יותר מדי תחרות הלילה, ולא יפתיע אותי אם נראה תצוגה של 50 נקודות ויותר ממנו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של פילדלפיה ב-14.

2:30 – קליבלנד קאבלירס (12-13) VS אטלנטה הוקס (14-10)

יום אחרי שקליבלנד התבשרה כי דריוס גרלנד ואוון מובלי, שניים משלושת השחקנים המובילים שלה, צפויים להחמיץ מספר שבועות, הקבוצה תארח את ההוקס במפגש בין הקבוצות הממוקמות במקומות התשיעי והעשירי במזרח. כאשר מובלי משחק קליבלנד היא קבוצת הגנה טובה מאוד, מה שגם מתבטא בכך שהיא מדורגת במקום השמיני בליגה במדד הרייטינג ההגנתי העונה, אך בלעדיו היא עשויה להתקשות. הרייטינג ההגנתי של הקאבס מתדרדר ב-7.9 נקודות ל-100 פוזשנים בדקות בלי מובלי על המגרש ביחס לדקות איתו, וזו צפויה להיות בעיה מול אטלנטה, המחזיקה בהתקפה הרביעית בטיבה ב-NBA העונה. בהיעדר גרלנד קליבלנד נותרת עם דונובן מיצ'ל, קאריס לברט ומקס שטרוס כאופציות ההתקפיות היחידות שלה הלילה, מה ששם אותה בנקודת נחיתות במשחק.

ההוקס יגיעו עם לא מעט פציעות משל עצמם, כאשר דיאנדרה האנטר נמצא בספק למשחק וג'יילן ג'ונסון, איי ג'יי גריפין וקובי באפקין ייעדרו ממנו. כפי שציינתי קודם, אטלנטה היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר ב-NBA, וההתקפה המצוינת של הקבוצה ללא ספק תשחק לטובתה הלילה – בהיעדר מובלי הגנת הצבע של הקאבלירס תיחלש משמעותית, וללא כלים הגנתיים מספקים בקו האחורי היא תתקשה להתמודד עם טריי יאנג, המעמיד 27.7 נקודות ו-10.8 אסיסטים למשחק העונה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון חוץ של ההוקס ב-9.

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (5-18) VS אינדיאנה פייסרס (10-13)

אינדיאנה תגיע למשחק זה כאשר מובהק כי היא עייפה למדי, במיוחד לאחר שהפסידה אמש לוושינגטון בחוץ. הקבוצה הפסידה ב-3 מ-4 משחקיה האחרונים, ואם זה לא מספיק הלילה היא תבוא כאשר טייריס האליברטון נמצא בספק. הקבוצה נמצאת בנקודת נחיתות ביחס למינסוטה בין כה וכה, ובמידה ותשחק ללא האליברטון אין ספק שהיא תספוג כאן תבוסה משפילה. ההתקפה המצוינת של אינדיאנה היא היתרון המרכזי (ויש שיאמרו היחיד) שלה במשחק זה, כאשר היא מחזיקה ברייטינג ההתקפי הטוב ביותר ב-NBA העונה, אך ללא האליברטון אין לה מסוגלות להעמיד התקפה שמתקרבת להתקפה שלה עם הגארד הכוכב, מה שככל הנראה יגרום לה להיכנע לטימברוולבס החזקים.

מנגד, מינסוטה תגיע לאחר שקיבלה ליל מנוחה, כך שהיא צפויה להיות יותר רעננה ומוכנה למשחק מהפייסרס העייפים, מה שמעצים את היתרון הראשוני שלה בו – הטימברוולבס מחזיקים במאזן השני בטיבו ב-NBA העונה, בעיקר בזכות ההגנה יוצאת הדופן שהקבוצה מציגה השנה, כאשר היא מחזיקה בנט רייטינג הרביעי בטיבו בליגה אף על פי שההתקפה שלה מדורגת רק במקום ה-18. מדובר כאן במפגש בין ההתקפה הטובה ביותר בליגה וההגנה הטובה ביותר, ובמצב כזה למינסוטה יש את היתרון – ראינו קבוצות שמצליחות להתמודד ברמה כלשהי עם ההתקפה של הפייסרס ולהגביל אותה, בעוד מינסוטה ספגה 110 נקודות או יותר רק ב-8 מ-23 משחקיה העונה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון חוץ מרשים של מינסוטה ב-11.

3:00 – מיאמי היט (11-14) VS שיקגו בולס (16-10)

אחרי שהפסידה לבולס בביתה לפני יומיים, מיאמי תארח גם הלילה את שיקגו בתקווה לצאת עם ידה על העליונה הפעם. ההיט מציגים יכולת ממוצעת למדי העונה, כאשר הנט רייטינג שלהם מדורג במקום ה-14 בליגה, הרייטינג ההגנתי במקום ה-14 והרייטינג ההתקפי במקום ה-13. הפציעות של באם אדביו וטיילר הירו ודאי לא סייעו למצב הקבוצה, כאשר סגל קצר מלכתחילה התקצר אף יותר, מה שהוביל את הקבוצה למצב של בינוניות מתמשכת. לא בטוח שבהובלת ג'ימי באטלר מיאמי תפסיד לשיקגו גם הלילה, אך בהחלט מדובר במצב מציאותי שיש סיכוי טוב שיקרה.

הבולס יגיעו ללא זאק לאבין הפצוע כאשר בנוסף אליו אלכס קארוסו נמצא בספק למשחק, ואף על פי שזה היה המצב גם במשחק האחרון בין השתיים ייתכן מדובר בסיטואציה שמיאמי תרוויח ממנה – קשה לי להאמין שקובי וייט יעמיד 26 נקודות ו-11 אסיסטים גם הלילה, כאשר ספק אם נראה את איו דוסומו מספק תצוגה של 24 נקודות מהספסל פעם שנייה ברציפות. הבולס מסתמכים מאוד על תצוגות נקודתיות משחקנים שככל הנראה לא יספקו תצוגות כאלו באופן רציף, וזה מה ששם אותם במצב בעייתי לקראת המשחק הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של מיאמי ב-6.

3:30 – גולדן סטייט ווריורס (14-10) VS ברוקלין נטס (11-13)

הווריורס יגיעו למשחק השני ברציפות ללא דריימונד גרין, אשר הושעה לאחר שזרק אגרוף לפניו של יוסוף נורקיץ' במשחק הקבוצה מול הסאנס. החיסרון של גרין במהלך רוב המשחק מול הסאנס ובמשחק מול הקליפרס התבטאו היטב, כאשר הקבוצה הפסידה בשני המשחקים, מה שלא מפתיע בכלל לאור יכולתה העונה. לאחר שבעונות הקודמות הציגו כדורסל קבוצתי מצוין והשלימו היטב את סטף קרי, העונה הסגל המשלים של הווריורס לא מתפקד – וויגינס צנח מ-17.7 נקודות למשחק בשלוש עונותיו הראשונות בקבוצות ל-12.0, קליי תומפסון נראה כמו צל של עצמו ודריימונד מעדיף להתאבק עם כל הנקרה בדרכו מאשר לספק כדורסל איכותי. קרי אמנם עדיין מספק יכולת נפלאה בגיל 35, אבל ללא גרין ועם היכולת המפוקפקת של השחקנים שסביבו קשה לי לראות את הווריורס מצליחים להכניע את הנטס הלילה.

ברוקלין היא אחת מההפתעות הנעימות ביותר של העונה בליגה, ועם 13 ניצחונות ב-24 המשחקים הראשונים של העונה היא מדורגת כרגע במקום השמיני במזרח, והמשחק הזה עשוי להיות הזדמנות פז עבורה להתקדם למעלה בדירוגים. הנטס מחזיקים בהתקפה העשירית בטיבה בליגה, כאשר בהובלת מיקאל ברידג'ס הנהדר הקבוצה מספקת תצוגות התקפיות מצוינות לכל אורך העונה, מה שצפוי להימשך מול הווריורס, אשר מדורגים במקום ה-15 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי וישחקו ללא שחקן ההגנה המוביל שלהם. ההגנה שלהם תתקשה להתמודד עם קרי, אך לא פחות מכך גולדן סטייט תתקשה להתמודד עם ברידג'ס, קמרון ג'ונסון וחבריהם, כך שניתן לצפות למשחק עמוס בנקודות עם כמות מינימלית של הגנה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של ברוקלין ב-13.

4:00 – פורטלנד טרייל בלייזרס (17-6) VS דאלאס מאבריקס (9-15)

לאחר שלפני שלושה משחקים בלבד הטרייל בלייזרס הפסידו למאבריקס באורגון, גם הלילה פורטלנד תארח את המשחק, כאשר היא מגיעה עם 5 הפסדים רצופים באמתחתה וצפויה להאריך מעט את הרצף היום. פורטלנד תגיע למשחק ללא ג'רמי גראנט ורוברט וויליאמס הפצועים, כאשר הפציעות יחלישו סגל חלש בין כה וכה – הקבוצה אמנם מעמידה הגנה טובה מהצפוי ומדורגת במקום ה-16 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי, אך היא גם מחזיקה ברייטינג ההתקפי הרביעי בחולשתו ב-NBA ובנט רייטינג השישי בחולשתו, כך שברור שהיא החלשה מהשתיים הלילה.

פורטלנד היא קבוצה צעירה שלומדת ומתפתחת תוך כדי תנועה, והלילה יעמוד מולה לוקה דונצ'יץ', אחד משחקני ההתקפה הטובים שראינו ב-NBA בשנים האחרונות, כך שיחסי הכוחות נוטים בבירור לכיוון המאבריקס הלילה. דונצ'יץ' סיים את המשחק הקודם מול הטרייל בלייזרס עם 32 נקודות ו-10 אסיסטים, ואף על פי שהלילה קיירי אירווינג ייעדר בשל פציעה (ולצידו גם ג'וש גרין ומקסי קליבה ייעדרו וסת' קרי נמצא בספק), דאלאס היא בבירור החזקה מהשתיים ואין סיבה להאמין שהיא תפסיד לפורטלנד.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דאלאס ב-12.

5:00 – סקרמנטו קינגס (9-14) VS יוטה ג'אז (16-9)

משחק נוסף שבו הפייבוריטית ברורה למדי יגיע אלינו מבירת קליפורניה, כאשר הקינגס ללא ספק מחזיקים בלא מעט יתרונות על פני הג'אז החלשים, והברור ביותר מביניהם הוא שסקרמנטו מחזיקה במקום החמישי במערב העונה בעוד יוטה יושבת במקום ה-12 באיזור, כאשר כבר בשלב מוקדם זה של העונה יש הבדל של 6 משחקים בין השתיים. בנוסף לכך, הקינגס מגיעים למשחק כאשר רק דיארון פוקס נמצא בספק אליו, בעוד הג'אז יגיעו כאשר ג'ון קולינס, ג'ורדן קלארקסון, קיונטה ג'ורג' ולוקה שמאניץ' ייעדרו. ההיעדרות של פוקס כמובן תהיה משמעותית עבור סקרמנטו, אך הסגל שלהם מספיק עמוק ומוכשר על מנת להתמודד עם חסרונו של הכוכב, בעוד אני בספק שיוטה הקצרה בין כה וכה תצליח להתמודד עם הקינגס ללא מספר שחקני רוטציה משמעותיים.

סקרמנטו היא בהחלט לא אחת ממובילות הליגה העונה, כאשר היא אף מחזיקה בנט רייטינג שלילי המדורג במקום ה-20 בליגה, אך למרות היכולת הבינונית שהיא מציגה, יש הבדל של 7.5 נקודות ל-100 פוזשנים בין הנט רייטינג שלה וזה של יוטה. מדובר במצ'אפ בין שתי קבוצות אשר נמצאות בקצוות שונים של הקונפרנס המערבי, ולאור כך שסקרמנטו, קבוצה שניצחה ב-8 מ-11 משחקי הבית שלה העונה, תארח את יוטה אשר ניצחה ב-2 מ-13 משחקי חוץ קל למדי לומר שסקרמנטו היא החזקה מהשתיים.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקינגס ב-16.

5:30 – לוס אנג'לס קליפרס (10-14) VS ניו יורק ניקס (10-14)

לאחר שנראה לא טוב בתחילת דרכם המשותפת עם ג'יימס הארדן, הקליפרס מראים סימני התחברות לאחרונה כאשר הם מחזיקים ברצף של 6 ניצחונות רצופים, כולל ניצחונות על קבוצות כמו דנבר וסקרמנטו במהלך רצף זה. היכולת המשופרת של הקבוצה נובעת בעיקר מהיכולת האישית של כוכביה, וזהו יתרון וחיסרון יחדיו – מחד, בהובלת קוואי לנארד, פול ג'ורג' (אשר נמצא בספק למשחק הלילה) וג'יימס הארדן יש לה שלישייה של שחקני התקפה נפלאים אשר הוכיחו בשנים האחרונות את המסוגלות שלהם להוביל קבוצות להצלחה. מאידך, מדובר בשלושה שחקנים מזדקנים ופציעים, אשר מתקשים להראות באופן רציף את אותה היכולת שהציגו בשיאם.

רצף הניצחונות מגיע בעיקר בשל יכולת נפלאה של לנארד במהלכו (28.3 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים למשחק), ואין סיבה שהיכולת הזה תיגדע מול הגנת הכנפיים של הניקס, אך מדובר בהסתמכות בעייתית אשר תוביל לכך שהקליפרס לא יגיעו להצלחה בטווח הארוך. בטווח הקצר הקבוצה נראית מבטיחה, מה שגם עשוי לשים אותה בנקודת יתרון מול ניו יורק הלילה.

משחק זה יהיה המשחק השני של הניקס בבק טו בק, לאחר שאמש ניצחו את הסאנס בפיניקס בזכות תצוגה פנומנלית של ג'יילן ברונסון, אשר קלע 50 נקודות ב-23 זריקות (כולל 9/9 משלוש!), כשאל כך הוא מוסיף 9 אסיסטים, 6 ריבאונדים ו-5 חטיפות. המשחק הזה הוא שיא תקופה מצוינת של כוכב הניקס, אשר בשבעת משחקיו האחרונים מעמיד 29.3 נקודות ו-7.4 אסיסטים לערב, והלילה היכולת שלו תהיה משמעותית מאוד, כאשר הוא וג'וליוס רנדל יהיו האופציות ההתקפיות היחידות של הניקס אשר יהיו מסוגלות להשוות את רמת כוכבי הקליפרס ברמה מסוימת. הניקס נמצאים בנקודת נחיתות לאור כך שהם מגיעים כקבוצת חוץ למשחקם השני ביומיים האחרונים, אך היכולת הנפלאה של ברונסון והמומנטום הטוב של רנדל נותנים להם תקווה קלה לקראת הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקליפרס ב-7.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. לקום ב4 לדנוור מול אוק', ולהמשיך לקליפרס נגד ניקס. נשמע תכנית טובה לבוקר. שאר המשחקים הרבה פחות מעניינים.

  2. סקירה טובה רותם.
    אהבתי את הקטע עם דטרויט של 22 נצחונות רצופים. ברור שכתבת את זה בצחוק.
    יש נצחונות אבל הם שייכים כל פעם ליריבה אחרת.

  3. הצצתי ונפגעתי
    בחסות השלפוחית, קמתי ובדקתי מה יש.
    ברירה מזוויעה בין פילי של אמביד נגד שארלוט ובאקס של הדורס מול הפיסטונס.
    בצר לי (לא רוצה להקיא את ארוחת הערב בגלל אמביד) בחרתי בבאקס ופיסטונס.
    פותח שידור, רואה את יאניס על הקו.
    רוצה לסגור, אבל יצר המאזו גובר עלי.
    20 הפרש, רבע שלישי.
    לופז חודר מאיזור הקשת, לאט לאט. בוגדנוביץ' עושה עליו עבירה.
    השופט שורק –
    עבירת תוקף ללופז.
    על עשירית ממה שיאניס עושה כל חדירה. בזמן שבוגי עושה עליו עבירה ברורה.
    לופז מתעצבן.
    התקפה אחרי בזמן הריצה למעלה הוא אומר משהו וחוטף טכנית מיידית.
    המשחק ממשיך.
    יאניס עושה תוקף ברור ודוחף ביד פשוטה בדרך לפינגרול.
    דיים עסוק בלהראות שהוא חתיכה חשובה בפאזל.
    מנסה לחדור מכאן, מנסה לחדור משם.
    שום דבר, נחסם ומאבד כי הוא שחקן בידורסל על מלא ולשופטים לא בא היום.
    מתלונן ללא הרף באוזני השופטים על כל מהלך, כולל מחוות ידיים.
    שום טכנית לא נשרקת.

    1. מסכים. לא חשבתי שהם יגיעו לרמת גועל כזאת. לברון ודיוויס נראים לידם כילדים טובים מירושלים.
      בפלייאוף חלק מהשיט הזה לא יישרק ואז נראה אותם מתמודדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט