שימו לב, שימו לב – פרק 4 / מתנאל אלאשבילי 6.12.23

שימו לב, שימו לב – פרק 4 / מתנאל אלאשבילי 6.12.23

עוד חלק בסדרת הכתבות שלי בה אני בוחר משחק טוב של שחקן מהשבוע האחרון ומנתח את המהלכים שלו. בפרקים הקודמים בחרתי שחקנים שניצחו במשחקים שלהם ושגם היו מתחת לרדאר באופן יחסי. הפעם בחרתי בשחקן שהפסיד, ובמשחק צמוד. בחרתי בקווין דוראנט במשחק רבע גמר טורניר אמצע העונה מול הלייקרס. הרבה מכם כנראה מרימים גבה ושואלים "איפה המקום להרחיב? מדובר בסקורר מהגדולים בהיסטוריה, כל משחק שלו הוא משחק גדול", ויש בזה משהו. אבל יש עוד רבדים במשחק הזה, וזה מעבר לכמה שדוראנט שחקן טופ 5 בליגה, ולמרות ואולי אפילו בעקבות ההפסד.

הייתי כן רוצה לציין שהמשחק ממש לא הוכרע בגלל החטאה של שחקן כזה או אחר, ועל אף שלשה שיכלה לשלוח את המשחק להארכה, אותה דוראנט החטיא, מדובר בזריקה מאוד קשה. הבסיס לזה שפיניקס לא היו במצב של שיוויון בשניות הסיום היה החלטת שיפוט שגויה, וחבל שלא אזכיר את זה כי בכל זאת היה מדובר על הכרטיס ללאס וגאס וזה באמת היה דבר משמעותי. אז לראשונה – סרטון שאינו כדורסל פרופר:

שימו לב לטראפ של בוקר ודוראנט, שלמרות שיש להם חמש עבירות, מחליטים ללחוץ על ריבס. ריבס מאבד את הכדור ובזמן שהכדור בלי שליטה של אחת הקבוצות לברון קורא לפסק זמן. השופטים מחליטים לעצור את המשחק ולהוריד את הקבוצות לפסק הזמן. החלטה שגויה, מאחר שאי אפשר לבקש פסק זמן כשהכדור לא בשליטה שלך או כשהמשחק בעצירה (זריקות עונשין, כדור חוץ). הסיבה לכך היא כמובן שלאחר פסק הזמן המשחק ממשיך בשליטה של מי שהכדור היה אצלו, וכשאין שליטה של אף אחת מהקבוצות, מי אמורה לקבל את ההתקפה לאחר פסק הזמן?
עוד דבר, שימו לב שלאחר החטיפה הכדור לא יוצא מחוץ לתחומי המגרש, אלא גרייסון אלן חוטף אותו במצב בו הוא יכול פשוט להשוות את המשחק בלייאפ קל. אם הייתה סיטואציה בה הכדור היה יוצא מחוץ לתחומי המגרש לאחר החטיפה, ההחלטה לאשר פסק זמן הייתה נראית פחות שערורייתית וגם הייתה נותנת לשופטים לבדוק מי נגע אחרון בכדור כדי לתת את כדור החוץ לקבוצה המתאימה.

בכל מקרה באנו בסוף לדבר על כדורסל, אז לפני שנגיע לדוראנט, נראה כמה במשחק הזה הוא היה ממש ללא עזרה. גרייסון אלן הצטיין אמנם עם 21 נקודות באחוזים טובים, אבל דווין בוקר היה לא פעיל בכלל במשחק הזה. בוקר נגד הלייקרס: 21/11/6 אבל על 37.5 אחוז מהשדה, זרק שלשה אחת, הסתבך בעבירות נורא מוקדם ואיבד 7 כדורים. נורקיץ' זרק שלוש זריקות מהשדה, אריק גורדון קלע 7 ומהספסל יובנקס, אוקוגי, ליטל ובייטס-דיופ לא היו פקטור בכלל במשחק כשהם מסיימים על מדדי פלוס מינוס נמוכים, בטח בהתחשב במשחק הצמוד, בקושי זורקים ולא מצליחים להתמודד עם ריבס מהספסל של הלייקרס.

עכשיו לסיבה היחידה שהמשחק נשאר צמוד עד לזריקה האחרונה: על אף שהסתבך בעבירות, 31 נקודות, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 12/17 מהשדה, 4/7 משלוש לקיי-די.

בשלב הזה אני מראה סרטונים של מהלכים לאורך המשחק. בדרך כלל כשמדובר בשחקנים שהם לא יוצרים אדירים כמו קווין דוראנט יש המקום לנתח את התנועה שלהם בתוך הסכמה ההתקפית, במקרה הזה מדובר על שחקן שהוא השיטה ההתקפית, ההחלטות נעות סביבו. לכן אני אגע במהלכים רק מסוף הרבע השלישי משם דוראנט התחיל לקלוע את רוב הנקודות שלו וגם היה איזה שינוי בהחלטות שדוראנט לקח.

סרטונים:

לרוב אני גם מסווג את הסרטונים תחת קטגוריות של כמה וכמה דברים אבל כאן באמת מדובר על קליעה נטו ועל הורסטיליות של דוראנט לאורך המחצית השנייה מבחינת התקפת חצי המגרש.

שימו לב כמה פיניקס מתקשה לייצר התקפה שוטפת בסוף הרבע השלישי, וגם כמה דוראנט מחליט לקחת על עצמו. עד הנקודה הזו במשחק דוראנט זרק שלשה אחת והיא הייתה ברבע הראשון. גם ברבע השלישי בו קלע 12 נקודות, 3/4 לשתי נקודות. שלוש דקות לסוף הרבע ההגנה של הלייקרס התחילה ממש לבצר את הצבע וגם למנוע מפיניקס לשחרר מסירות בהתקפה. מה דוראנט עשה? מהלכים של שחקן גדול. ההתקפה תקועה, הם מתקשים להעביר מסירות, דוראנט פשוט לוקח על עצמו, זורק, וקולע. במהלך הראשון הוא מתמסר עם אריק גורדון אבל במהלך השני, שתי דקות לסיום הרבע השלישי, הוא מנהל התקפה בלי למסור מסירה אחת. ולמרות שהוא נורא רוצה, הוא לא מוצא את האופציה. אז הוא משתמש בחסימה של נורקיץ' כדי לקבל את דיוויס שנסוג ממנו ומאפשר לו לקלוע.

באמצע הרבע הרביעי זה נראה הרבה יותר טוב. ההתקפה משחקת כדי לכווץ את ההתקפה ולהשיג זריקה טובה. במהלך הראשון זה מגיע לזריקה של אריק גורדון שאמנם הלכה החוצה אבל היה מי שייקח ריבאונד, ודוראנט שלא נדרש ליצור לעצמו את המהלך לא מהסס וקולע. במשחק השני הוא מקבל דבר שנורא חשוב לשחקנים יוצרים – רגע של מנוחה. רגע שהוא לא צריך לעבוד קשה כדי לייצר לעצמו זריקה, הוא עומד מוכן לקליעה וכל מה שהוא צריך זה להניח את זה בטבעת (בשבילו זה כמו צעד וחצי). שימו לב שבזכות ההתקפה הטובה הזאת, דוראנט קולע שש נקודות רצופות שלא רק ממזערות נזקים, אלא נותנות לפיניקס יתרון.

שימו לב לחוכמה של דוראנט, אחרי שזרק שלוש שלשות ברבע הרביעי הלייקרס לא אפשרו לו להגיע בכלל למצב שהוא זורק משם. מה הוא עשה? חזר למה שעשה ברבע השלישי, נכנס פנימה. הלייקרס ציפו שבדקות הסיום בהפרש שדורש שלשה, דוראנט שכבר היה עם ידית חמה יזרוק לשלוש. אבל קיי-די לא נמצא בפעם הראשונה בסיטואציה הזאת והוא מנצל את המיקוד של הלייקרס בשלשות שלו כדי להשיג סלים חשובים לשתי נקודות.

ראו במהלך הראשון כמה גבוה טוריאן פרינס יוצא לדוראנט, ודוראנט מצידו לא מתבלבל ועובר אותו. הוא מגיע לזריקה קצרה נוחה ומדייק. במהלך השני על אחת כמה וכמה – דיוויס שנסוג ממנו בחילופים כל המשחק כדי שלא יעבור אותו, הפעם נצמד אליו ודוראנט מנצל את ההזדמנות כדי להגיע לסל ולהניח צעד וחצי.

אז נכון, פיניקס הפסידה במשחק, ואפשר לדבר על החלטת השיפוט כפקטור מרכזי להפסד אבל בסופו של דבר, פיניקס כקבוצה עם משחק לא טוב. קווין דוראנט ממש החזיק אותה במשחק הזה, ולמרות ההפסד, היה פה משחק ענק של דוראנט מעבר לסטטיסטיקה. מבחינתו הוא יקווה שהוא יוכל לעשות משחקים כאלה באופן קבוע, כי אם כן אז כששאר הקבוצה נראית טוב המשחקים ייגמרו כבר ברבע השלישי.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה גדולה מתןאל. אתה מתואתר. מתנה גדולה לאתר.
    כן, פיניטקס – ש"לא הגיע" לה נצחון, הייתה יכולה לנצח ללא שגיאת השיפוט הזו.
    פיניקס נראית כקבוצה שחסר לה מנהל משחק אמיתי, במקום בוקר שהוא קלעי ולא מרכז, וכקלעי שלא צריך לכדרר ולנסות למצוא אדם פנוי או לזרוק בעצמו הוא היה נע ללא כדור ואז מקבל כדור כמו סטפן בווריורס, הוא יכול היה לקלוע 40 נק' למשחק בממוצע במקום ה-30 שלו.
    קטעי הסרטונים שלך מצויינים.
    טור נהדר, מתנאל.

  2. טוב,
    אם דנים מחדש השיפוט במשחק ההפסד של הסאנס,
    אז בבקשה.
    דוח 2 הדקות האחרונות.
    .
    https://official.nba.com/l2m/L2MReport.html?gameId=0022301203
    .
    משקף לחלוטין את מה שהעיניים ראו בזמן אמת (למעט מי שצופים מבעד לעדשות חלל).
    הסאנס הפסידו בגלל שהם פשוט לא היו מספיק טובים.
    (לצערי, אני לא רואה איך הם משתפרים)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט