מעורב הופס ליום ראשון: לברון או מייקל? / מנחם לס

1.האם לברון ג'יימס לקח את תואר ה-G.O.A.T ממייקל ג'ורדן?

קרדיט לתמונה CLUTCHPOINT

קווין גארנט היה אורח בתכניתו של סטפן סמית', והשיחה גלשה לענייני ה-G.O.A.T – GREATEST OF ALL TIME. "העז".

גארנט טען שלברון הוא ה-GOAT שלו. הקשיבו:

"לברון ג'יימס הוא העז שלי", והוא ממשיך:

He's my GOAT in all of this: the business, the everything. He's the vision of what every Black man should aspire to be,” Garnett said of the Lakers forward. “Having been a billionaire, having a business, having your own labels, like he's set the tone.”

Like I get it, I played against bro, I've let it go. It ain't personal with me no more,” Garnett said. “I'm watching him as a fan and I'm giving him flowers and I'm looking at it from a different perspective. We ain't ever seen a 39-year old [James is 38] do this, Bron gotta be on some stuff that ain't came out yet.

קווין גארנט ממשיך להתפעל מלברון שבגילו קולע 25.7 נק' למשחק עם 8.1 ריב', ו-6.7 אסיסטים, ומוביל את הלייקרס בגיל 38 לרקורד 7-9.

אז אני עונה לקווין גארנט:

בקשר ל-"“Having been a billionaire, having a business, having your own labels, ", אז כך:

  • בקשר לביליונר, ברון הגיע העונה לביליון דולאר (מיליארד בשפתכם). למייקל יש, לפי הערכת פורבס מגזין, 3.4 ביליון.
  • בקשר לביזנס ולבראנד, כל שחקן NBA נושא על גופייתו את הלוגו של מייקל ג'ורדן המרחף עם כדור, הבראנד שאפילו פוטין מכיר, כמו כל ילד אמריקאי או סיני. עולם העסקים של מייקל ג'ורדן, והבראנד שלו, מכסים את עולם העסקים והבראנד של לברון עשרות פעמים.
  • אבל אנא נחזור לעיקר, שהוא כדורסל:
  • אליפויות NBA: מייקל 6, לברון 4
  • MVP פיינלס: לברון 4, מייקל 6
  • SEASON MVP: לברון 4, מייקל 5
  • סטטיסטיקה עונה רגילה לקריירה: לברון: 27.4 נק', 7.5 ריב', 7.5 אס'
  • סטטיסטיקה עונה רגילה מייקל: 30.1 נק' 6.7 ריב', 5.3 אס'
  • סטטיסטיקה פלייאוף לברון: 28.5 נק', 9.0 ריב', 7.2 אס'
  • סטטיסטיקה פלייאוף מייקל: 33.4 נק', 6.4 אס', 5.7 אס'

לברון עולה על מייקל בסך הכל בהרבה משתנים אבל רק אלה שהם תוצאה של LONGEVITY – אריכות חיים ב-NBA. לברון 19 עונות, ולא ניגמר. מייקל שיחק 15 עונות.

עכשיו הערכה סובייקטיבית שלי, הערכה שאולי היא לא פיירית, אבל זיכרו שהיא סך הכל הערכה של אדם אחד, קשיש בן 86, שאולי סיבי דימנשיה מתחילים לחדור למוחו: אני ראיתי את מייקל אישית ופיזית כמעט משך כל הקריירה שלו, ואת לברון ראיתי אישית ופיזית בחצי מהקריירה שלו, ואני טוען שמייקל היה עדיף על לברון בהכל: באחד-על-אחד, בהתקפה בכלל, ובהגנה אישית. הם היו שווים בערך בקליעה מרחוק, ואולי לברון התעלה על מייקל בטריי'ז בשנים האחרונות.

לדעתי – אבל אני ס"ה מצביע אחד – מייקל ג'ורדן הוא ה-G.O.A.T לא רק עד עכשיו, אלא לעולם ועד במשחק הכדורסל.

את מי אתה מעדיף כ-G.O.A.T, את לברון או מייקל?

2. אנטוני אדוורדס מדבר על ההפסד לקינגס עם יד על הלב

קרדיט לתמונה: CLUTCH-POINT

איזה עולם מוזר הוא העולם בו אנו חיים. אחרי שנים של בינוניות המינסוטה טימברוולבס יושבת בראש הקונפרנס המערבי, ולפתע הם נתקלים ב-SPEEDBUMP – כאלה כמו בשכונות מגורים שקטות – ונופלים שדודים לעוד קבוצה שהיא בעלייה – הסקרמנטו קינגס. הקינגס האלה הגיעו ל-TARGET CENTER ויצאו משם אחרי הלקאה רצינית של הזאבים – 124-111.

הדבר המיוחד בקשר לקינגס היה השטף, הרצף, וה-SMOOTHNESS שהתקפת הקינגס היתה נגד הוולבס. לאנטוני אדווארדס היו רק דברים טובים על הקינגס:

“"They just move the ball, extra pass everytime, put you in rotations. You gotta guard for 24 seconds, ET (Timberwolves assistant coach Elston Turner) told us that, and we just wasn't ready to play today.”

המצ'אפ בין שתי הקבוצות הפגיש את הגארדים הצעירים הטובים ביותר במשחק, ד'ארון פוקס ואנטוני אדווארדס. פוקס סיים עם 36 חיצים ו-12 מתנות, הוכחה לחלוקת הכדור שאנטוני דיבר עליה. אנטוני קלע 35, אבל רובן במבצעים אישיים, ובכמות גבוהה של פאולים.

Edwards has truly blossomed into a bona fide superstar this season. Many projected the Timberwolves star to rise after his performance in the FIBA World Cup this year. It's safe to say that his improvement has translated to this season. Edwards is averaging 26.7 points, six rebounds, and 5.1 assists per game. Ant's game has steadily improved over the years, much to the delight of the Minnesota faithful.

ההפסד מנע מהקינגס להגיע לרבע הגמר של הטורניר. יש להם עוד הזדמנות אחת לעשות זאת.

3. ג'אש גידי קיבל מהליגה רשות לשחק, בזמן שהליגה ממשיכה בחקירה

זה עדיף בהרבה מחקירה של ה-FBI…

4. אתם חייבים לקרוא זאת בעצמכם. אני התפוצצתי מצחוק (על סיפור עצוב!) כשקראתי את הקטע

Donovan Mitchell had to respond to the wild theory that he saw circulating online this weekend.

The Cleveland Cavaliers hosted a game Wednesday against the Miami Heat. During the second quarter of the contest, Heat guard Dru Smith was trying to close out on a corner three-point attempt and stepped on what looked to be a piece of paper underneath the seat of a Cavs assistant coach. Smith slipped on the paper, and it looked like his foot then disappeared below.

The undrafted guard Smith ultimately suffered a third-degree sprain to his right ACL on the play, ending his season. That led to major scrutiny of the incident online. One theory even emerged claiming that the Cavs assistant had supposedly put the piece of paper there on purpose in order to cover a hole in the court.

That theory was resoundingly untrue though, and the Cavs star Mitchell reacted to one post on Instagram that spread the false information.

“Cmon yo there’s not a hole in the court,” he wrote with a facepalm emoji.

The actual explanation was that the Rocket Mortgage FieldHouse court is raised. Smith slipped on the piece of paper, carrying his foot from the raised court down to a lower portion of flooring. You can see the video for yourself here.

The incident was a very unfortunate one for Smith, a player on a minimum-salary deal trying to make a name for himself in the NBA. But as to whether his injury was the result of a sinister hidden hole on the Cavaliers’ court, the answer is an emphatic “no.”

5. סטיב קר "CHALLENGED A CALL" למרות שהיה בטוח שהאיתגור שלו (HIS CHALLENGE) לא יתקבל. ואז, כשהוא התקבל…(ראו את פניו!)

ביום ששי הווריורס שיחקו נגד הספארס במשחק חשוב: אם הם מנצחים הם עולים שלב ב- IN SEASON TOURNAMENT. ברבע השלישי נישרק פאול נגד דריו סאריץ'. סטיב החליט לאתגר את השריקה למרות שהוא לא האמין שהערעור יתקבל.

הוא נשמע ממלמל כמעט לעצמו:

I know I’m going to lose it,” a mic’d up Kerr could be heard saying, via the in-game camera. “I know I’m gonna lose but I’m going to challenge it

ואז…כשהערעור התקבל…תנו מבט בקר:

6. היום לפני…ב-NBA

*65 שנה: וילט צ'מברליין קוטף 35 ריבאונדים בנצחון פילדלפיה על הסלטיקס 113-123
*64 שנה: אלג'ין ביילור קולע 61 נגד דטרויט בנצחון הלייקרס 128-141
*50 שנה: קארים עבדול ג'אבר חוסם 11 בנצחון הלייקרס על קנזס סיטי קינגס 110-111
*41 שנה: מג'יק ג'ונסון מחלק 20 אסיסטים בנצחון הלייקרס על הנטס 147-123

7. קטע מהעבר

טורונטו רפטורס פתחו את עונת 2016-17 עם 1-4 סולידי. במשחקים האלה דמאר דרוזן שם כל מיני שיאי נקודות אישיים וקבוצתיים. אחרי ערב מצויין נגד מיאמי היט בו קלע 34 כשהוא משחק 41 דקות הוא נשאל אם הוא DOESN'T RUN OUT OF GAS".

דה רוזן ענה: "לא עייף. אני כמו ה-TESLA החדשה שלי" (המונעת ע"י חשמל)

8. קטע מהטבע: הינתקות קרחונים מאנטרטיקה

קרחון גדול בשטח 1,550 קמ"ר התנתק ממדף הקרח בראנט ביבשת אנטרטיקה. זה בערך 70 על 80 ק"מ, בואו נגיד שטח גדול יותר מעמק יזרעאל.

כך דיווחו אמש (יום ששי) חוקרים הנמצאים בתחנת מחקר הסמוכה לקרחון שהתנתק. הסקר האנטארקטי הבריטי (BAS) הודיע כי הינתקותו של הקרחון החדש – בתהליך טבעי – לא נבע משינויי אקלים, המאיצים את אובדן קרח הים באזור הארקטי ובחלקים של אנטארקטיקה.

הקרחון שהתנתק ומיקום התחנה הבריטית

מדענים הסבירו כי למדפי קרח, יריעות קרח צפות קבועות המחוברות ליבשה, לוקח אלפי שנים להיווצר. אותם מדפי קרח משמשים "מחסום" לכמויות אדירות של קרח, שלולא המדפים היו זורמים מהיבשה לים וגורמים לעלייה חדה במפלס שלו.

"האירוע הזה היה צפוי והוא חלק מההתנהגות הטבעית של מדף הקרח בראנט", הסביר דומיניק הודג'סון מ-BAS. "זה לא קשור לשינויי האקלים". הוא המשיך שהפשרת הקרחון בעתיד תעלה את מפלס המים באוקיאנוסים ב-4 מ"מ.

הקרחון שהתנתק נמצא סמוך לתחנת המחקר Halley VI הבריטית. אנשי הצוות בתחנה עוקבים מדי יום אחר מצב מדף הקרח הצף העצום. בסיס המחקר הנייד הועבר ליבשה מטעמי בטיחות בשנים 2017-2016, מכיוון שסדקים בקרח איימו לפגוע בו. מאז, אנשי צוות נמצאים בבסיס רק במהלך הקיץ האנטארקטי, בין החודשים נובמבר למרץ. כעת 21 ​​חוקרים נמצאים באתר.

המסת הקרחונים באנטארקטיקה:

בחודשי החורף באנטארקטיקה אין איש בתחנה, והניסויים המדעיים מופעלים מרחוק, בזמן שהטמפרטורה יורדת ל50- מעלות צלזיוס ואפילו פחות מכך.

"הצוותים המדעים והתפעולים שלנו ממשיכים לנטר את מדף הקרח בזמן אמת, כדי להבטיח שהוא בטוח, וכדי לשמור על אספקת המדע שאנו מתחייבים", הוסיף הודג'סון.

בשל משבר האקלים והתחממות כדור הארץ התנתקו בשנים האחרונות לא מעט קרחונים מיבשת אנטרקטיקה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. אני בדרך כלל לא אוהב את הויכוחים האלה אבל רק אציין שלהיות איש עסקים בזמן שאתה שחקן פעיל ולפתח את הבראנד של עצמך זה משהו שג'ורדן המציא. חוץ מזה, מבחינת יופי משחק אין ספק שג'ורדן עולה על לברון. למעט זה אני פשוט שמח שיצא לי לראות את שניהם משחקים (אפילו שאת ג'ורדן רק בשלהי הקריירה)

    1. ראסל לא דומיננטי מספיק כדי להיות מעל לברון.
      מג'יק ובירד שיחקו בסך הכל כעשור וגם הוא בתוך סופרטים מתמשך. לברון כבר שני עשורים בטופ. בשיאוסחב 4 נגרים לגמר פעמיים.(07,18)

        1. בליגה של 10 קבוצות שבוסטון היא האיכותית ביותר בפער עצום מהשאר.
          הסגל שהקיף אותו כלל כוכבים כמו קוזי,שרמן,רמזי,היינסון,סם ג'ונס, האבליצ'ק שהשלימו אותו התקפית. (האבליצ'ק היה בנוסף שחקן הגנה משובח).
          חלילה, אני לא רוצה לשנמך את ראסל, אבל צריך לזכור שהתקפית אמנם היו לו עונות טובות, אך הן לא היו רבות ולא היו דומיננטיות מספיק. את עיקר פועלו הוא נודע בהגנה הרצחנית שלו ששולבה עם יכולת התקפית לא רעה. (מעבר למנהיגות הבלתי נלאית שלו והווינריות).
          אין ספק שבלעדיו בוסטון לא הייתה שושלת מטורפת כזו, אבל צריך לזכור מה היה מאזן הכוחות בליגה, ועד כמה היה דומיננטי התקפית, שכמו שציינתי, לא מספיק.
          לגבי מג'יק ובירד, להגיד שהם יותר איכותיים?
          לברון סקורר טוב מהם ושחקן הגנה נעלה בהרבה מהם.
          הם שיחקו עם סטארים הרבה יותר איכותיים.
          לוקח את מקהייל ופאריש ודניס ג'ונסון על קיירי ולאב או בוש וויד. גם לוקח את מקהייל על הגבה הרכרוכית.
          אותו דבר מג'יק ששיחק עם קארים וורתי מרבית מהקריירה.
          הוא בספירה אחרת מהם.
          קארים ומייקל ולברון זה הלבל העליון לטעמי.
          כל אחד מהם בעל טיעון מוצק לgoat.
          השאר בטיר מתחת או יותר.

    1. מעניין. לדעתי אין כמו צלעות טלה על האש, או בייבי ריבס חזיר בבישול איטי. אז עם הסטייק זה מייקל ולברון זה הכנפיים, מי לדעתך הצלעות?

        1. הקריטריון למקום 3 זה MVPF בודד מ4 אליפויות ? רף מאוד גבוה שמת פה.
          עזוב את לברון שהוא לא כוס התה שלך, בלשון המעטה.
          איפה קארים? מתחת לסטף ולקובי? אמא שלהם לא שמה אותם מעליו.

          1. ברור שמתחת. קובי הוא זה שהיה הfmvp בפיינלס האמיתיים שהיו גמר המערב מול הספרס והקינגס.
            זה גם כלל יכולות הכדורסל לברון נשען על שיפוט מגושם ומסורבל במשחק שלו
            קובי היה אמן אלגנטי אתלט וירטואוז.
            אין שחקן בהיסטוריה שנהנה משיפוט יותר מהשקץ ובאף עידן לא היה ככ הרבה קליר פאת כמו בשנים האחרונות שהכדורסל חדל מלהתקיים במהותו

            1. אין בעיה, שמבחינת ריגוש ויופי אתה מעדיף אותם.
              להגיד שקארים מתחתיהם זה לא נכון.
              ארבע אליפויות ככוכב עליון (ב87 היה די מעבר לשיא)+6 MVP+ אינספור חמישיות עונה. אריכות קריירה איכותית עד גיל 38+.
              קובי וסטף רמה מתחת ואולי אף יותר.

            2. לגבי קארים לגיטימי שישימו אותו שם אני פשוט חושב שהוא גם היה בעידן של 2 קבוצות ובסופר טים והאליפויות שלו בלייקרס שוות פחות. אצלי הוא רביעי כנראה

          2. אה קלטתי שדיברת על סטף. סטף זה רב אמן שינה את פני הכדורסל לעד. סטף היה mvp ב2 הפיינלס עזוב את רפי ההבנה שנתנו לאיגי שלא ראה,שומר כל הפיינלס כי השחקן שלו היה דבוק לסטף.
            חוץ מזה האליפות האחרונה של סטף שווה יותר מכל האליפויות של השקץ ושל קארים. לקח אותה לבד.
            השקץ קנה 2 אליפויות כמו סטף במיאמי. ואירגנו לו באבל מיוחד חחחח.
            תכלס,רק עם הקאבס זכה באליפות אמיתית. זה 1 מבחינתי.

            1. קודם כל, אם מדברים על גמר 15', כולם הופתעו שזה לא הלך ללברון, שהיה דומיננטי בצורה פסיכית הגנתית והתקפית.
              קרי לא היה יציב מספיק בסדרה, ועצם זה שהסדרה לא נגמרה בסוויפ (עקב פציעתם של קיירי ולאב), זה בגלל שסטף היה בינוני ולברון היה דומיננטי.
              לגבי האליפויות האחרות:
              את מי סטף ניצח ב22' ? ממפיס הצעירים שג'ה נפצע באמצע הסדרה, דאלאס ולוקה בלי הרבה עזרה ובוסטון הלא בשלים שעושים במכנסיים כל שנה. נתן הופעה גדולה בגמר, זכה באליפות, אבל לא עבר טיטאנים בדרך.
              לגבי "הקנייה של לברון". כן הוא יצר שושלת במיאמי, קיידי הצטרף לשושלת מוכנה של גולדן וסטף.
              לא היה תקדים בהיסטוריית הליגה לשחקן טופ 3 בליגה שהצטרף לשחקן טופ 3 בליגה (למעשה ב3 השנים האחרונות שניהם החזיקו ב3 תארי MVP רצופים (ב14 דוראנט, 15 ו16 סטף), בטח לקבוצה אלופה שזה עתה הפסידה בפוזשן אחד ליריבתה ובאותה עונה שברה את שיא הניצחונות בעונה הסדירה. זה חייה אחרת שלא תשוב לעולם. היה צריך 2 שחקני טופ 3 בליגה באותה קבוצה שכבר הייתה אלופה כדי להכניע את לברון שהיה בשיאו. כמעט ואי אפשר היה לנצח אותה בסדרה של הטוב מ7.
              הבאבל חוקי וכל מי שהיה זוכה זה היה נחשב (אשתקד כל הרביעייה שהגיעה לגמרים האיזוריים הופיעה גם בבאבל), מה גם שללייקרס היה את יתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף שנמחק להם.
              השנמוך של לברון לא תופס עם העובדות.

            2. עזוב הבאבל אורגן רק למלך כי הליגה דאגה שבטעות לא יתפספס אליפות הוא אימן את שחקני הקבוצה שלו אצלו בבית שהיה מגבלות קורונה חחח.
              השחקנים הבכירים גם לא רצו בכלל הלכו על זה רק בשביל הכסף.
              נתנו גם לשקץ ודיוויס מלא לנוח. הבאבל היה בדיחה.

              ממפיס סבבה המאבס היו חזקים נתנו בראש לסאנס ובוסטון חזקה כבר שנים הוא ניצח לבד עם נגרים אליפות זה שווה יותר מכל האליפויות.
              לגבי מעבר דוראנט מסכים וגם סטף קנה 2 אליפויות שם כמו דוראנט והשקץ.

        2. אולי הכשרוניים ביותר אך בשרות כל היכולות שיש בכדורסל מג'ק ובירד עולים על קובי, וגם וילט שהיה לא פחות מעולה בשני צדי המגרש ועם חכמת משחק וראיית משחק לא פחות טובים אם לא יותר שבגלל ששיחק ברוב הקריירה במקביל לסלטיקס של ראסל הגיע רק לשתי אליפויות.

  2. the business
    אולי KG חושב על השתלבות בתעשיות גיימס בע"ם? התחיל ללקק שם?
    ואם מדברים על הערך, איזמעיל הניה מנהיג החמאס (בקרוב שהיד האמן), לפי המקורות, בערך 4 מיליארד אז הוא עבר את מייק בתור ה GOAT לא כל שכן הוא הרבה יותר עז ממייק ומהשקץ לברון.

  3. 1. לא
    .
    וקארים אהובי שיחק 4 שנים בליגה שבהן עדיין לא חישבו נתוני חסימות. המשחק שאתה מדבר עליו היה בשנה הראשונה שבה היתה סטטיסטיקה של חסימות לדעתי, והחמישית של קארים.

    1. לא. זה מעונת הרוקי של מג'יק. אנקדוטלית זה גם היה המשחק הראשון של אחד פט ריילי כעוזר מאמן של הקבוצה.
      קארים סגר טריפל דאבל של 25-15-11 ומג'יק קלע את הנקודות המכריעות.
      מבחינת הספירה של החסימות אפשר להוסיף לקארים איזה 1000 על 4 השנים מה שהיה מציב אותו במקום הראשון בכל הזמנים מצד שני ווילט וביל ראסל כנראה היו נותנים לו תחרות רצינית אם היו סופרים בתקופתם.

  4. מייקל. משתי סיבות עיקריות:

    1. 6 מ-6 בגמרים + שנתיים של פרישה בשיא, מול 4 מ-10 של לברון.

    2. היופי של המשחק. אין מה להשוות… מייקל זה הפנטזיה.

    העובדה שלברון מתחזק קריירה של 19 עונות זה באמת משהו שלא נראה, אבל לי אישית זה לא ממש עושה את זה, עוד מאותו הדבר..
    זה יותר עובדה לספר השיאים מאשר לדיוני עז.

    1. הכל זה פרספקטיבה. דיוני העז יכולים וראויים לשים לעצמם את המדד של לונגביטי (אריכות ימים) כחלק מהדיון. אני גם רואה הרבה יופי במשחק של לברון והעליונות הפיזית שלו. בדומה לשאק, לראות את שאקיל דורס אנשים בדרך לשבור את הקרש של הסל היה אחד המחזות הכדורסלניים היפים ביותר לדעתי האישית. Finesse זה ביטוי אחד של מהו היפה, ובזה מייקל היה הטוב ביותר ללא ספק. אבל גם Absolute Force זה ביטוי של היופי בעולם הכדורסל. ואם תשאל אותי, הביטויים של חוכמת המשחק הם היפים ביותר בעיניי, החל ממאגיק ובירד, הספרס עם אימי ומאנו, ודרך כל השחקנים המשלימים שהפגינו אינטילגנציית משחק בהגנה הקבוצתית, ובאקסטרא פאס ומהלכים נכונים שמביאים נצחונות. ובימים האלו מחזיק הכתר הוא ללא ספק הגוקר, שמשחק את הכדורסל הכי יפה שראית בחיי

            1. בעצם +1966 וזריקת ראש…

  5. אחלה מעורב לפתוח את השבוע
    תימצתת יפה את ההבדל בין הטוענים ל GOAT
    בוא נאמר שאם לברון יצליח לעבור את קווין ויליס הוא יהיה ה GOAT של הוותיקים….
    🙂

  6. בוא נציץ קצת עולמו הרוחני של גארנט, שמשקף השקפת חיים של אמריקאים רבים.
    אתה מצפה לקרוא מה יש לבן אדם לחדש לנו . מה אנחנו מקבלים?
    .דבר ראשון הוא מדבר על כסף , הוא גם מודד אנשים לפי כסף.הוא גם מציג את אידיאל הכסף כשאיפה עליונה של האדם השחור.חבל שאנו בישראל מעריצים תרבות קלוקלת כזו.אבל אני חייב לציין שמשהו השתנה אצלנו , יש לפחות בינתיים עזרה הדדית,הקרבה למען הכלל.אולי תפיסת העולם שלנו לאור האסון השתנתה.
    מעל 80% ממשתפי המשאל בחרו בגורדן נכון לעכשיו. ציון מעולה למגיבי האתר.

      1. השאלה היתה מכשילה.האם אתה רוצה בכשלונו של הארדן.עצם השאלה מעוררת רבים מהמשיבים לענות לא. בעקרון אנו לא רוצים בכשלון של אף אחד,מלבד כמובן של אויבים שלנן.

  7. לכל קבוצה שהייתי מקים, הייתי לוקח את מג'יק ראשון. לדעתי הוא עדיף על שניהם. הוא שינה את המשחק, המציא אותו מחדש והנגיש אותו לכולם. הוא הגואט האישי שלי.
    אחרי שאמרתי את זה, הייתי בוחר בלברון לפני מייקל ג'ורדן. אמריקאים מודדים אנשים בכסף, וזה מגעיל. קווין גארנט הוא בטח לא מודל שהייתי מקשיב לו בבחירת גואט. לא מתפלא שהוא מודד את לברון בכסף.
    אבל יש דבר אחד שגארנט אמר – ועליו צריך להרחיב. לברון הוא מודל לחיקוי לגבר אפרו-אמריקאי. מייקל ג'ורדן לא. לברון עושה ותורם לקהילה יותר מכל הליגה ביחד. לברון מביע דעות פוליטיות וחברתיות בלי פחד, בעוד ג'ורדן אפס ושפן ששותק כי גם רפובליקאים קונים נעליים. ג'ורדן חושב רק על עצמו ועל המורשת שלו, ולברון תורם המון לקהילה השחורה.
    על המגרש הניקוד יכול ללכת לכאן או לכאן. כמה אליפויות, כמה גמרים, כמה עונות, כמה נקודות. זה נושא שאפשר להתווכח עליו. אבל הוא לא אומר כלום. יש יותר מדי פרמטרים נוספים לא מדידים. מייקל ג'ורדן עלה פעם לגמר עם רכז כמו דלבדובה? לקח אליפות עם מאמן כמו טיירון לו? הרכיב קבוצות בעצמו כמו ג"מ? ראינו מה הוא שווה מהבחינה הזו בשארלוט.
    כן, המשחק של ג'ורדן הרבה יותר יפה לעין, וכן, לברון בנוי גופנית בצורה מדהימה – אבל אני לא הייתי בוחר גואט רק לפי סטטיסטיקה. זה צריך להיות מישהו שיש לו את החבילה השלמה – וזה לברון – גם כדורסל, גם קריירה, גם משפחה למופת, גם עמוד שדרה חברתי וגם תרומה לקהילה.

    1. אז לפי התיאוריה שלך מראדונה למשל לא צריך בכלל להיות בדיוני העז בכדורגל כי למרות קריירה על הדשא והכישרון המטורף שלו והיישגים הוא נכשל מחוץ למגרש כולל סמים שלקח באופן קבוע ולכן למרות הכישרון האדיר שלו בכדורגל שרק למעטי מעטים היו אז הוא לא רלוונטי?
      או בוא נשאל שאלה אחרת שתכלס גם קשורה לכדורגל.היה בעבר שחקן מדהים שקראו לו ראיין גיגס ,אם אני לא טועה הוא לעולם לאקיבל כרטיס צהוב(או לעולם לא הורחק) נחשב לשחקן הוגן וכדרוגלן מדהים,באותה עת גם נחשב למישהו שמחוץ לכדורגל נחשב איש משפחה וגם תורם לחברה ובלה בלה ואז התברר שלמעשה הוא בוגד סדרתי ועושה דברים הזויים.אז מכאן אני מבין שכל עוד הוא לא נתפס במעשים מחוץ למגרש לפי התיאוריה שלך הוא תותח ויכול להיחשב בדיוני עז או כל דיון אחר אבל ברגע שהבינו מיהו מחוץ למגרש אז דינו לצאת מכל דיונים כאלה ואחרים.
      הקיצר לטעון שמישהו הוא העז רק בגלל שאתה תופס שיש לו חיים לפי הספר או חיים הגונים מחוץ למגרש היא קצת טיפשית כי עז נמדד לפי הכדורסל שהוא משחק וההישגים שהוא מביא על המגרש ולא מחוצה לו

      1. שמח על הדיון הענייני. אבל נראה לי שאתה טועה לחלוטין בשיפוט שלך אנשים מסוימים.
        ריאן גיגס עשה דברים נתעבים. הוא לא יכול להוות "מודל לחיקוי" לאף אחד (תיכף נדבר באותו הקשר על מראדונה). העובדה שהוא הסתיר את זה הרבה שנים לא מעלה ולא מורידה. כי נניח שנתנו לו פרס, אפשר לשלול פרס. ואם לא לשלול, אז לפחות בראש האוהדים לשים כוכבית על הפרס.
        זה לא שחיי המשפחה המושלמים של לברון הפכו אותו לראוי לשמש מודל לחיקוי. זה גם חיי משפחה מושלמים, לעומת מייקל ג'ורדן שהיה מהמר מכור, מסובך עם העולם התחתון (תיכף נדבר על מראדונה) עד כדי שמייחסים את רצח/מות אביו להסתבכויות שלו. אני לא יודע מה מתוך זה נכון, אבל כן יכול להגיד בוודאות – שה תמים הוא לא. מהמר, מכור, לא יכול להיות מודל לחיקוי. לברון כל כך קמצן שאין סיכוי שיהיה מהמר.

        עכשיו מראדונה, שזה מה שהדליק אותי מלכתחילה. הדימוי שאתה מציג של מראדונה הפוך בעיני לחלוטין.
        כן, הוא עארס. כן, הוא השתמש בסמים באופן קבוע כמכור. כן, הוא היה משועבד למאפיה הנפוליטנית ועבד בשבילם. לך תדע, אולי אפילו מכר בשבילם משחקים. לא יודע, אבל לא פוסל את זה על הסף.
        אני אמשיך ואלכלך עליו – הוא התחבר ליצורים הכי נאלחים בפוליטיקה – צ'אבז וקסטרו. זה כי היה סוציאליסט, אולי אפילו קומוניסט.
        וזה מעביר אותי לכף הזכות – מראדונה עד היום אליל בנאפולי ובכל הדרום מהטעם הזה שהוא זה שהרים אותם מאשפתות. הצמיחה שלו מהמעמד הכי נמוך בארגנטינה, הביאה אותו להתחבר למעמד הכי נמוך באיטליה, ולהפוך להיות לקול שלהם נגד הצפון העשיר של איטליה, שמזלזל ומתעלל בדרום העני.
        מי שמבוגר מספיק לזכור מה קרה בחצי גמר המונדיאל ב-1990, לא צריך שאזכיר לו. אעשה את זה לטובת הצעירים. יצא המקרה ואיטליה המועמדת עלתה לחצי הגמר נגד ארגנטינה של מראדונה. רצה הגורל, והמשחק נערך בנאפולי.
        מראדונה דיבר להמונים, ואמר להם מה שהמשמעות שלו היא זו – אני הבאתי לדרום כבוד, אני נלחמתי בשבילכם בצפון שרמס אתכם, אני הייתי בעדכם, בעוד שנבחרת איטליה של הצפון לעגה וזלזלה בכם. עד שאני באתי כולם דרכו עליכם. בזכותי כולם נותנים לכם כבוד. אל תעודדו את נבחרת איטליה כי זו לא הנבחרת שלכם, תעודדו אותי, כי אני זה אתם.
        אצטדיון כמעט שלם עודד את ארגנטינה נגד איטליה על אדמת איטליה. ארגנטינה עלתה לגמר.
        היום האצטדיון קרוי על שם מראדונה, ומי שמסתובב בדרום איטליה, מנאפולי דרך חוף אמלפי ודרומה, יכול לראות שעד היום מראדונה אליל שם.
        למה? בגלל שהוא עממי, סוציאליסט, בעד ההמונים ונגד המעמדות השליטים.
        מספיק היה לראות אותו ביציעי הבונבוניירה במשחקים של בוקה, בלי חולצה עם כרס בחוץ מנופף ומשתולל כאחרון האוהדים.
        וזה גם מה שחיבר אותו לצ'אבז בוונצואלה ולקאסטרו בקובה. זה שהוא טעה בהם זה עניין אחר. זה רק מראה שהאידיאולוגיה שלו קיימת, והוא לא היה מונע משיקולי ניהול קריירה או כסף.
        אז האם מראדונה דמות מופת? ממש לא. אבל דמות מופת זה לא רק מסי עם חיי משפחה מושלמים. זה גם לא לדפוק חשבון לכסף, לשם, למעמד, ולעשות מה שאתה מאמין בו. לכן אני לא מוריד למראדונה נקודות אלא שם אותו הרבה הרבה מעל מסי. בטח שמעל פלה, שהוא טפלון שלא הכניס יד לבוץ בשביל אף אחד.

        1. זה בכלל לא קשור לאיך שאני שופט אנשים אחרים.אילו סתם 2 דוגמאות שעלו לי לראש מתוך מטרה להראות לך שיש הבדל גדול מאוד בין מה שעושים במגרש לבין מה שעושים מחוץ למגרש וזה בטח ובטח לא אמור להשפיע על האם שחקן יותר גדול/טוב מX או לא.
          אם ניקח את לברון וגורדן אז אתה יכול להגיד למשל שלדעתך לברון הוא העז כי הקריירה הארוכה דלו,כי גם בגיל 40 הוא עדיין אחד הטובים בעולם כי הוא בצמרת כל הנתונים הסטטיסטים הקיימים וכו
          ועל זה אפשר להתווכח והטענות הם לגיטימיות אבל להגיד שלברון הוא העז כי הוא איש משפחה יותר טוב מגורדן וכי הוא מביע דיעות פוליטיות אז זה לא קשור.
          אני מבין למשל שכתבת שאתה מעדיף לקחת את לברון שאתה מתחיל קבוצה בגלל הדברים האלה כי לדעתך הם יותר חשובים מהיכולת עצמה שזה סבבה אבל שאתה בא לבחון שחקן האם הוא היה יותר טוב/האם ההשפעה שלו הייתה יותר גדולה וכו הדרך להסתכל על זה היא במגרש בלבד ולא מה שהוא עושה מחוץ למגרש.
          נ.ב
          מסכים איתך לגמרי לגבי הגואט האישי(מג'יק) ולגבי הגואט בכדרוגל

    2. חחחחח לברון מביע את דעתו בחופשיות חחחחח הוא כולו מנוהל והכל אצלו מדוד מפוזיציה.
      להשוות את הבידורסל בתקופת לברון לכדורסל של אז בכלל בדיחה. מייקל היה צריך לקבל פצצות מדטרויט ובוסטון עם שומר דבוק לו לתחתונים.
      לברון כולו קליר פאת שאסור להתקרב וצריך אזור בטוח ואם הוא מתנגש בך הוא הולך לקו חחחחחח
      לברון תורם להאדרת עצמו בלבד והוא איש משפחה למופת כמו גיגס,שזה מעליי ציין חח

      1. לברון מביע דעות נגד הקונצנזוס. הוא דיבר על הרג שחורים כשזה לא היה פופולרי. בפוטבול זרקו שחקן על כך שלא שר את ההמנון וכרע ברך. לברון הוריד את הליגה על הברכיים ובבועה אילץ את הליגה לקבל את זה שלשחקנים מותר להביע דעה לא מקובלת.
        איך זה מנוהל ומדוד? הרי אלו דעות שנחשבות פרוגרסיביות / שמאלניות והופכות אותו לדמות שנויה במחלוקת. והוא באמת כזה בעיני רבים.
        שחקנים יושבים בשקט. רק פופוביץ' לא דופק חשבון, וצריך להגיע עד לקיצוניות כמו שגולדן סטייט החרימו את טראמפ כדי שמישהו יביע איזושהי דעה שלא בקונצנזוס.
        לברון מביע דעות שפוגעות בשם שלו, ולברון נותן כל כך הרבה כסף לחינוך וקידום שחורים עניים. הוא לא חייב לעשות את זה, אבל עושה. מייקל ג'ורדן עושה משהו מזה? אם הוא יעשה, זה באמת יהיה מפוזיציה.
        ולגבי העבירות – שטויות. הבנאדם חוטף מכות בלי סוף, ולא שורקים לו אפילו חצי ממה שהיה צריך רק בגלל שהוא כל כך חזק.

        1. לברון לא הביע שום דעה שפגעה בשמו או במותגו. הוא לא הוריד,שום ליגה על הברכיים הליגה ממזמן על הברכיים לפני עם העכוז בולט לגבי הpc.
          הדבר היחיד שלברון הוריד את הליגה זה בקליר פאת והורדת משחק ההגנה,לחלוטין לצורך ניפוח מספריו

  8. תודה מנחם, אחלה מעורב כמו תמיד
    במאמרו "משה" מדבר אחד העם על עובדת קיומו של משה רבנו. לטענתו, השפעתו של משה רבנו על החיים של העם היהודי לדורותיו, ברמה הלאומית וברמה האישית של היהודים – היא כה משמעותית, שרירה וקיימת – עד שאין זה משנה כלל אם האיש אכן היה או לא היה. השפעתו מאשררת בכל העת את קיומו, וזה גם לא משנה איזה"קיום" היה זה – מה היו אופיו ותכונותיו האמיתיות – משנה רק הדימוי שלו לאורך הדורות, שעיצב את דמותם של היהודים והשפיע ישירות על חיי היום יום שלהם.
    .
    נייק אייר ג'ורדן אורגינליות נמכרות בימינו בכל העולם, בישראל מחירן מתחיל מ-40 ש"ח ומטפס מעלה. את קארים אף אחד לא זוכר, לברון עדיין משחק והמותגים שלו אפילו לא מתקרבים למה שציינתי.
    מייקל העז.
    קל

    1. כתבתי בתנועה – "את קארים אף אחד לא זוכר" לא התכוונתי להנמיכו, צפיתי בו בזמן אמת, שחקן ענק, התכוונתי לצעירים שקונים נעלי אייר ג'ורדן (כולל בנות עשרה).
      את מאמרו של אחד העם הנמכתי מאוד לכדי שני משפטים – זה מאמר מכונן, ההצגה שלי מעט פושעת… מחילה

  9. אין מה להשוות שחקנים מתקופות שונות. כל אחד צריך להימדד לפי מי ששיחק נגדו באותן שנים.
    בקשר לשאלה:
    מייקל ה GOAT
    לברון מקבל את פרס האזרח הותיק המצטיין, עם הנחה בתחבורה ציבורית.

  10. תודה מנחם. אצלי מייקל ראשון וקארים אחריו יש מצב שבאותה מדרגה אפילו רק אחריהם לברון.
    לגבי פינת הטבע.. אנחנו גומרים על הכדור הזה בצורה יסודית.. והולכים לשלם על זה קשות. (האמת שכבר משלמים על זה באזורים מסוימים)

  11. זה דיון שלא נגמר ולעולם לא. תשובה קצרה לברון. תשובה ארוכה hell yehh labron !
    אני גדלתי על מייקל. be like mike . הוא היה יפה כשכולם היו מכוערים . הוא היה אלגנט כשכולם היו שואבי עצים וחוטבי מים. האיש היה הכל. ולברון טוב ממנו. לברון פשוט לא גבר יפה ונראה מאיים במידות שלו. אבל הוא משהו יוצא דופן כמו בריידי. הוא מהתנל נכון כבר מגיל 15 כשכולם באו לצפות בפלא, ולא נכשל מעולם בהתנהגות שלו ,בדוגמא שהוא משדר בצורה בה הוא משחק. הכל. הוא בעל והורה מצויין וגם בן טוב לאמא שלו. הוא מנומס תמיד לעיתונאים למרות שהם הורגים אותו. הוא תמיד אומר שהוא מבין שהם מפרנסים את המשפחה שלהם ולכן הוא תמיד משיב בנימוס ובסבלנות.

    אני ממש לא אחפור על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, אצטרך לכתוב אלף מילים לפחות. אני כן אומר שההשואה בינים לא שייכת היות ולברון בכלל לא משחק את המשחק של מייקל. הוא יותר רכז קלעי פורוורד מאשר מייקל.

    השאלה היא לא מי יותר טוב, אלא עם מי היית מעדיף לשחק !
    ברור שלברון.

    1. השאלה שלך לא נכונה.השאלה האמיתית היא מי ינצח לך את המשחק ולא עם מי אתה מעדיף לשחק
      ונראה לי שמי שינצח לך את המשחק זה אחד ששיחק בשנות ה-90
      ואפרופו כל מה שכתבת על לברון נכון אבל שוב לא קשור ליכולתיו על המגרש ,לא מבין את הקשר לזה שמייקלח היה חרא בן אדם וחרא בעל כנראה לבין יכולתיו על המגרש או שלברון יותר גדול ממנו כי הוא לא היה חרא בן אדם

      1. בוא ניכנס לזה בקצרה.
        הייתי לוקח את לברון כי הוא שחקן טוב יותר.
        ראשית מייקל לא היה לוקח שיט ללא סקוטי ! שיט !! כשסקוטי הבשיל הם התחילו לקחת לא לפני. בל נשכח את המאמן האלמותי פיל ג'קסון.
        מייקל לא היה מתפקד במהירות המשחק של היום. פשוט לא. הוא היה עילוי לזמנו וכמו שאמרתי אין ספור פעמים בשנות ה90 פשוט הרביצו. זה התחיל ב80 ובשנות ה90 לא היה כדורסל היה פשוט מכות. היו שם שחקנים שלא נכנסים למקום 22 בספסל של היום . לא קלעו ממטר.הם היו שם להרביץ. ואז כל משחק ממוצע היה מסתיים ב80 נקודות 90 במקרה הטוב.
        מייקל שם 30 כי הוא זורק את הרוב, סקוטי שם 25, ושאר הקבוצה 25 נקודות. והרי לך מתכון לאליפויות. לשאר הקבוצות לא היה את מייקל והם התקשו לשים נקודות קבוע.
        תשוו את האחוזים של מייקל ללברון ותראו כמה יעיל לברון. לברון משחק בתקופה אחרת לגמרי. כל קבוצה יכולה לשים 110 נקודות בקלות. מול זה הוא מתמודד בגילו. ריצה והתקפה מהירה של 10 שניות. מייקל היה עם מסיכת חמצן .
        אני רק מתחיל ולא מרחיב בכלל .
        כמו שאמרתי קשה מאוד להשוות בין 2 תקופות שונות ל2 שחקנים שונים לגמרי בעיר בפיזיות שלהם, והכי חמור יוצא שאני מלכלך על מייקל ואני ממש לא. הייתי מעריץ שלו. אני פשוט חושב שלברון טוב .

      2. השאלה שלי הייתה טובה פשוט העדפתי לקצר, כמו שאחי אומר ודיי לחכימה ברמיזה….
        אנסח את שאלתי מחדש :
        בהנחה והוויכוח מי יותר טוב אזי אנחנו מסכימים ששניהם כמעט באותה קטגוריה של מצוינות , ולכן הייתי לוקח את לברון לשחק איתי.
        משחקים של אחד על אחד זה טוב לאגדות לא למציאות. כשיהיה ליגות של 1 על 1 נשוחח. אנחנו מדברים על קבוצה.
        לברון יכול לנצח כל קבוצה של שנות – 70-80-90-2000 עד סוף המין האנושי.
        מייקל יכול לנצח רק את שנות ה90. ראה הסבר שלי למטה

    2. "מתנהל נכון כבר מגיל 15 כשכולם באו לצפות בפלא, ולא נכשל מעולם בהתנהגות שלו" חחחחחחחח
      סרט מדע בדיוני\סנאף לקיצוניים מבית היוצר של אוגיגי,
      מומלץ לקחת חומרי הרגעה לפני\גם אובר דוס של הרואין לא יזיק

      1. אני מתקשה להבין מה אתה מנסה לומר. אתה עולב בי או בלברון. אתה חושב שלברון לא מלאך ? שווין. אף אחד לא .
        אם כן תכתוב. אם לא ……
        זאת דוגמא טובה מדוע הוויכוח הנ"ל הינו עקר וסרק. תגובות כאילו.

        ידידי, תתנסח טוב ומנומס יותר. ותכתוב. רובינו פה אנשים משכילים ומלומדים ונשמח לשמוע מהגיגך, לא מריפשותך.
        קדימה תאתגר אותי במה לברון נכשל ? תן לי חשק לכתוב

        1. אני לא ידידך,ואני ממש לא בויכוח,
          נראה לך שאני מנסה לשכנע את המשוכנע חחחח
          אני אתנסח איך שמתאים לי, וגם אתה.
          אני מאוד נהנה "מהרפש" שלי.
          מצחיק אותי בתור "משכיל" כמה שטויות אתה כותב. חחחחחחח
          הכתיבה שלך לא מעניינת את השושנה שלי.
          עכשיו,שב בשקט תהיה פיל ממושמע ותאכל עוד קג בוטנים.

  12. מנחם תודה על המעורב. לפני מייקל לברון אני חייב לציין שקצת נלחצתי מזה שבגלל הקרחון הגובה של האוקיינוסים בכל העולם הולך לעלות ב 4 מילימטר אני בודק את הקירבה של הנכסים שלי לים.
    לגבי מייקל לברון אני בהחלט מסכים עם אלה שאמרו שלברון הוא העז מהטעם הפשוט שלדעתי זה משהו שאנשים פחות מידי מיחסים לא חשיבות בין כל הסטטיסטיקות שמפרסמים וזה הזכיה בתואר מלך הסלים של הליגה. אני מסתכל על שחקנים דומיננטים בתולדות הזמן החדש של הליגה דוראנט עם 4 זכויות זה המקסימום. שימו לב ללברון רבותי: מתוך 15 שנים ששיחק בליגה הוא זכה 10 פעמים… אני חוזר… 10 פעמים!!! בתואר מלך הסלים של הליגה לעומת השני … נו מייקל שזכה בפעמיים משהו כזה… לא טרחתי לבדוק. אני חטשב,שזה מעיד יותר מכל האליפויות הנצחונות וכ' על מיהו השחקן הטוב ביותר. 10 פעמים !!! בעייני זה מטורף.
    אהההה…. זה לא לברון זה גם כן מייקל.
    אופס. טעיתי.

  13. באמת שאלת ה-GOAT מעניינת – MJ כמעט לא חווה הפסדים בשיאו, לכן אפשר להגיד שהוא ה-GOAT. מצד שני הוא לא חווה הפסדים כי… הוא לא יכול היה להתמודד איתם – הוא פשוט פרש כשראה שקבוצתו לא הולכת לזכות, משהו שלברון כן היה מוכן לעשות.
    לכן לבן שלי אני אראה את ההתנהגות של לברון ולא של מייקל. (רק את הקטע הזה, התנהגות שלו מול דויד בלאט לא)

  14. התחממות גלובלית זהסבבה
    כמה שנים הכדור קיים ?
    כמה שנים יש מדידות ונתונים אחורה …נתונים היסטוריים :
    בערך מאה שנות מדידות ועוד קצת
    נניל עוד 150 שנה מדידות חובבניות .
    אז מכאן מהנתונים האלו לדבר על
    התחממות לא ממש דיון רציני .

  15. בקשר למייקל או לברון :
    לארי ניצח את מייקל בכל התמודדות ביניהם.
    מייקל טוב מלברון .
    לי אין ספק מי היה השחקן הקבוצתי הטוב מכולם .
    אגב את הסל של לארי מול גורדן
    ופיפן על הבאזר ראית ?

  16. בס"ד
    תודה מנחם.
    מעורב משובח. שמח מאד שפינת הטבע חזרה.
    לגבי העז, אני בוחר……. בך. על זה אין ויכוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט