וושינגטון ושארלוט מובסות, הסאנס, הקליפרס והלייקרס מנצחים והפליקנס מפתיעים את האלופה ביום שישי הגדול! / דור בלוך

שארלוט הורנטס 99 (8-3) – מילווקי באקס 130 (4-8):

ההורנטס הובילו ב-13 ברבע השני בהובלת לונזו בול אבל אז האחוזים מהשדה שלהם צללו (23% לשלוש) מילווקי קלעה מכל מקום (55% מהשדה), לילארד השתלט על המשחק ומילווקי יצאה למרחץ דמים של קליעות משלוש, לקחה את היתרון ברבע השלישי ולא הפסיקה להגדיל אותו עד הסיום כאשר היא מנצחת ברבע הרביעי 18-38 ולא משאירה להורנטס האומללים סיכוי.

בול סיים עם 37 נקודות ב-28 זריקות אבל קשה להגיד שזה הכדורסל הטוב ביותר עבורו וכזה שמוציא ממנו את המיטב. מה אפשר לעשות כשהייוורד קולע 1 מ-9 מהשדה? ברידג'ס עלה מהספסל והיה טוב עם 17.

בצד השני לילארד עם 27 הוביל את הבאקס, יאניס היה שקט עם 16, וביזלי הוסיף 20.

וושינגטון וויזארדס 99 (9-2) – ניו יורק ניקס 120 (5-7):

הניקס הובילה לאורך כל המשחק, ובעוד הוויזארדס התקרבו קצת בסוף הרבע השלישי, פער של 42% לעומת 31% משלוש ושליטה מוחלטת של הניקס בריבאונד (32-48) לא באמת נתנו להם שום סיכוי.

בראנסן קלע 32 (והקניט את דני), /וויקלי הוסיף 27 מהספסל, ורנדל תרם 22 למנצחים.

בצד השני דני היה טוב עם 18, קוזמה הגיע ל-19 אבל עם 21 זריקות ופול הסריח את הפרקט כרגיל עם 2 מ-11 מהשדה.

אטלנטה הוקס 116 (6-6) – פילדלפיה 76'ס 126 (3-9)

אטלנטה הצליחה להישאר קרובה במשך כמעט 3 רבעים אבל אז האיכות העודפת של פילדלפיה באה לידי ביטוי, ה-76'ס עלו ליתרון דו ספרתי ושמרו עליו פחות או יותר עד הסיום.

יאנג סיים עם 22 בערב חלש של 5 מ-14 מהשדה ומארי עם 5 מ-16 השלים ערב חלש לדואו המוביל של ההוקס, קאפלס וסאדיק ביי קלעו 17 כל אחד וג'ונסון הוסיף 18 למפסידים.

בצד השני האריס שאנחנו לא מדברים עליו מספיק כי אחד ששוחרר מעולו של הארדן הצטיין עם 29 נקודות ו-10 ריבאונדים. אמביד הוביל עם 32 נקודות, ומקסי תרם 19 משלו בערב שקט.

קליבלנד קאבלירס 108 (6-6) – דטרויט פיסטונס 100 (11-3):

הקאבס הובילו החל מהרבע השני לאורך כל המשחק, ועל אף התקרבות מסויימת של דטרויט הנצחון של קליבלנד לא באמת עמד בסכנה.

קנינגהאם שזכה לגידופים בתגובות לפוסט הפריוויו סיים עם 20, כאשר אף אחד אחר לא מצליח לקלוע יותר מ-11 לצידו.

בקליבלנד גרלנד עם 28 נקודות הוביל את קבוצתו, מובלי ושטרוס קלעו 18 כל אחד.

טורונטו רפטורס 105 (7-5) – בוסטון סלטיקס 108 (2-10):

זה הלך קשה מהצפוי אבל במשחק שהיה צמוד לכל אורכו, שלשה של דריק וייט 27 שניות לסיום נתנה לבוסטון יתרון 3, בארנס החטיא מהצד השני ובוסטון שמרה על קור הרוח מהקו כדי לנצח את המשחק.

סיאקאם ושרודר תרמו 23 כל אחד למפסידים שלא הצליחו לקבל תרומה מהספסל שלהם בערב שבו חסרו את אנונובי.

בצד השני בערב מחריד של טייטום שקלע 1 מ-11 לשלוש, וכאשר פורזינגס והולידיי לא מצליחים לבוא לידי ביטוי התקפי, בראון עם 23 וגם הורפורד והאוזר מהספסל עם ערב יעיל סייעו לבוסטון לחצות ראשונים את קו הגמר.

סן אנטוניו ספרס 120 (9-3) – סקרמנטו קינגס 129 (4-7):

במצב של שוויון 111 7 דקות לסיום הקינגס לקחו את המושכות עם ריצת 0-8, ולא שמטו את היתרון עד הסיום, במשחק שבו הספרס כבר הובילו ב-15 ברבע הראשון, אך פוקס מחק את היתרון כאילו לא היה ובסופו של דבר לא הייתה לנו הפתעה באלמו.

וומבי קלע 27 ועשה דברים וומביאים, ועדיין לא ראינו את הגירסה שלו שיכולה להיות חלק ממערכת הגנתית או התקפית מנצחת, אולי זה קשור לעובדה שמשחקים ליידו בעיקר שחקני יורוליג מהוללים. מלבד וומבי קולינס הוביל את הספרס עם 28 יעילות וקלדון ג'ונסון סיים עם 21, אבל היכולת של סוהאן ממשיכה לעורר דאגה.

בקינגס פוקס שחסרונו היה כל כך משמעותי בפתיחת העונה החלשה של הקינגס סיים עם 43 וסבוניס הוסיף 27, אבל גם כאן יכולת הקליעה הלא טובה של מארי העונה, והירידה החדשה בכושרו של האריסון בארנס הן סיבות לדאגה. מונק הוסיף 20 מהספסל.

שיקאגו בולס 97 (9-4) – אורלנדו מג'יק 103 (5-7):

המג'יק שלטו לחלוטין במשחק וכבר הובילו ב-20, לווין והבולס צמצמו לקראת הסיום, ואף הובילו 26 שניות לסיום עם שלשה של קארוסו הנהדר, אבל וגנר עם סל ועבירה, והחטאה של ווץ', חרצו את גורלם של הבולס.

לווין סיים עם 34, ודרוזן הוסיף 23 אבל ערב מחריד של ווץ' עם 4 מ-16 מהשדה והעידר מוחלט של תרומה מהספסל מני מהבולס אפשרות לנצחון.

ווגנר עם 21 ואייזק עם 18 הובילו את המג'יק בערב שקט של בנקרו שלא מנע ניצחון.

ניו אורלינס פליקנס 105 (6-6) – דנבר נאגטס 100 (3-9):

דנבר לא ממש נכנסה למשחק הזה, וציון וויליאמסון בלט כשהפליקנס לקחו את ההובלה, מוקדם, הובילו ב-20 ושלטו בקצב. הנאגטס עם גורדון ויוקיץ' ניסו קמבאק לקראת הסיום אבל וויליאמסון ואינגרם דאגו שהנאגטס לא יצליחו לחזור עד הסוף והנצחון נשאר בניו אורלינס.

יוקיץ' סיים עם 26 18 אסיסטים ו-14 ריבאונדים אבל גם 1 מ-8 לשלוש. בראון היה מעולה מהספסל עם 25, פורטר קלע 18 וגורדון קלע 14 בעוד קולדוול פופ ורג'י ג'קסון מתקשים להיכנס לנעליים של מארי הפצוע.

בצד השני ציון היה תמונה של יעילות עם 26 נקודות ב-33 דקות, אינגרם הוסיף 21 וולנציונס קלע 22 למנצחים.

יוטה ג'אז 128 (8-4) – פיניקס סאנס 131 (6-6):

הג'אז הצליחו לכפות משחק צמוד, ואף להוריד את ההפרש לנקודה 40 שניות לסיום, אבל דוראנט, מי אם לא הוא, קלע שלשה 18 שניות לסיום שלמעשה סגרה עניין.

קלארקסון הוביל את המאבק של הג'אז מול פיניקס העדיפה עם 37 נקודות, מארקנן תרם 21 וקיאנטה ג'ורג', הרוקי המסקרן של הג'אז תרם 15 כמו גם קולינס, בעוד סקסטון הולך ודוהה מהרוטציה.

בצד השני הבעיה של פיניקס ממשיכה להיות שבדומה ללייקרס גם כדי לנצח קבוצות בינוניות וחלשות היא צריכה תצוגות אפיות מהכוכב הלא כל כך צעיר שלה. דוראנט קלע 38 נקודות, דווין בוקר הוסיף 24 ונרקיץ' קלע 15 אבל שיחק רק 23 דקות עם בעיית עבירות וקושי במיס מאצ'ים שימשיכו ללוות את הסאנס לאורך העונה כולה.

פורטלנד טרייל בלייזרס 95 (9-3) – לוס אנג'לס לייקרס 107 (6-7):

יכולת עילאית של לברון ג'יימס אפשרה ללייקרס להוביל לאורך כל המשחק כשהם קולעים 40% לשלוש לעומת 27% בלבד של פורטלנד, שכמעט ולא התקרבה.

גראנט הוביל את הטרייל בלייזרס עם 24, שארפ היה טוב יותר מבמשחקים האחרים עם 17, ואייטון הוסיף 17 משלו עם 12 ריבאונדים.

בלייקרס שקשה לי להבין מדוע בערב כזה נותנים 35 דקות לדיוויס ולברון, המלך קלע 35 נקודות ולא ממש התקשה לעשות כל העולה על רוחו. דיוויס קלע 16 והוסיף 10 ריבאונדים וראסל הוסיף 14 משלו למנצחים.

לוס אנג'לס קליפרס 106 (7-4) – יוסטון רוקטס 100 (4-6):

במשחק הפכפך יוסטון הובילה ב-3 ונראתה בדרך לנצחון, אבל חסימה של ג'ורג' על גרין, סל של הפורוורד בצד השני, איבוד כדור של גרין לחטיפה של קוואי וסל של זובאץ' מאסיסט נהדר של הארדן העבירו את היתרון לקליפרס החבוטים.

נגמר? לא ולא. הרוקטס יצאו להתקפה כשגרין יורד לספסל, שנגון מוציא עבירה מקוואי והולך לקו, אך מחטיא את הראשונה וקולע את השניה. שוויון 29 שניות לסיום. 6 שניות לסיום השחקן אולי המושמץ ביותר בליגה בשנים האחרונות, ניער מעליו את הביקורות קיבל כדור מקוואי לאונרד וכמו שעשה אין סוף פעמים, קלה שלשלה הוציא גם את העבירה והבטיח את הנצחון של הקליפרס, נצחון שאני מקווה שאני לא מגזים אבל עשוי להיות משנה מומנטום בעונה של הקליפרס שעד כה נראתה רע ומר.

שנגון בעוד משחק שמראה כמה כישרון ויכולת לתרום לקבוצה מנצחת יש לו קלע 23 נקודות, ואן וליט היה נהדר גם כן עם 19 10 אסיטסים ו-8 ריבאונדים. גרין סיים עם 20 ב-5 מ-16 מהשדה ו-4 איבודים ויצטרך לראות במשחק הזה לקח חינוכי.

בצד השני לאונרד עם 24 והארדן עם אותו מספר הובילו את הקבוצה כשג'ורג' מוסיף 23. נתון מעניין הוא שג'ורג' עשה זאת בכפול זריקות מהארדן שזרק רק 11 פעמים. הספסל של הקליפרס עם פאוול ווסטברוק היה חלש ביותר ולו יצטרך למצוא דרך יעילה יותר להשתמש בוטראנים שלו מהספסל, בעוד בונז היילנד כלל לא שותף.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה דור, איך אתה מצליח להוציא כזה דיווח מהיר לאלוהים פתרונים…לא יאומן ממש….מה שעוד לא יאומן זה אחוזי הפגיעה שלך בפריוויו…מאז תחילת העונה פגעת בקרוב ל80% מהתחזיות ! (בשנה שעברה הממוצע הכי טוב היה סביב 65% של עגל)…ובנוסף עוד מדלית זהב לצוואר בנצחון 5 של ניו אורלינס…תנוח טוב בשבת , טרחת היטב

  2. וושינגטון ושרלוט מובסות.אפשר להשאיר את הטקסט הזה קבוע , וכל כמה ימים לעשות העתק והדבק.
    לפילי רווח נוסף מהטרייד האחרון. על מקסי דיברנו מספיק, התוספת של קובינגטון,משחררת את האריס , עד כדי כך שעוד מעט תהיה לנו שוב שלישיה גדולה בפילי.
    בוקר 15 אסיסטים,זה מראה כמה השחקן גדול , הגוב של רכז פנוי בפניקס, וצריך להשאר אצל בוקר.
    הקליפרס יוצאים לדרך חדשה. לא קל לנצח היום את יוסטון.סוף כל סוף חבורת המפונקים התאמצה וגירדה בשיניים נצחון.

      1. נכון ראיתי את המשחק , בערך דקה לסיום , יוסטון עוד הובילו.לא ברור לי איך הפסידו.
        אבל חבורת המפונקים שיחקה בדקה האחרונה, בדרך כלל היו סוגרים את הבאסטה ברבע השלישי.

  3. אם למישהו היה ספק,
    הלילה עוד נימוק משכנע להצהרה (פעם זו הייתה דעה…) שדווין בוקר הוא השוטינג גארדן הכי טוב בליגה.
    זה הרבה יותר ממנעד היכולות המרשים שלו כסקורר. זו יכולתו להפוך את החיים של מי שמסביבו לקחים יותר.
    דוראנט לצדו מזכיר לפרקים את דוראנט לצדו של קרי.
    .
    געגועי לאייטון.
    ההגנה של הסאנס במקום ה-20 בליגה.
    זו של פורטלנד במקום ה-9.
    מי צפה במשחקים הלילה בדגש על משחק הפנים של הלייקרס) מבין על מה אני מדבר.
    .
    בלי שיפור דרמטי בהגנת הסאנס,
    הם בדרך לעוד סיומת מאכזבת בפלייאוף.

    1. צודק בקשר להגנה, אמרתי את זה גם אחרי אחד המשחקים, זה היה הערך המוסף הכי גדול של כריס פול ואייטון באמת נתן מטרייה אווירית באיזור הצבע – שכעת חסרה. אני בכל זאת מעדיף את נורקיץ' כי יש לו תשוקה למשחק שלאייטון ממש אין.
      אני יודע שאתה מיואש אבל תראה גם את נקודות האור – בשני המשחקים עם בוקר דוראנט פורח כי יש לו רגליים. כשביל יחזור פיניקס תהיה עוד יותר חזקה. כרגע נמצאים בפיגור 3 משחקים אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית עם ארבעה (!!!) הפסדי בית מיותרים, כולל שניים אחרי הפרשים גדולים ושניים לקבוצה הכי חלשה במערב (ס"א). כל מה שפיניקס צריכה זה בריאות. הגנה, לצער כולנו, מן הסתם לא ממש תהיה לה (אלא אם כן ווגל יעשה קסם, היו לו הגנות טובות בלייקרס ובאינדיאנה).

        1. דוראנט מתחזק ככל שהוא משחק יותר. המנגנון אצלו שונה. בשנה מול מילווקי הוא שיחק מיליון דקות ואז רץ לאולימפיאדה. עומס עובד עליו הפוך, יש בזה גם היגיון פיזיולוגי, השרירים חמים מתוחים וחזקים. אם לא מגיעים לתשישות – זה לא בהכרח מחליש

            1. אתה וגיא צריכים ללכת לסדנה לטיפול בחרדות 🙂

            2. יש לי פתרון יותר מוצלח בראש אבל תגלה אותו בדרך זו או אחרת …

            3. הרגילו אותם ללואד. יש מחקר שמראה ככל שאתה נח יותר יותר הסיכויים לפציעה פוחתים. ויש מסקנה גדולה, אם אתה לא משחק בכלל כנראה שגם לא תיפצע במהלך משחק כדורסל 🙂

            4. התרגלו ללואוד זה בטוח
              🙂
              המצאת המילניום, ספר על זה לקארל מלון, מייקל, והחבר׳ה של אז. שים לב לתופעה מדהימה מהערב – בוקר מתחיל להיות מושפע מדוראנט – לא זרק ראש הערב!!!! מדהים

          1. "אם לא מגיעים לתשישות – זה לא בהכרח מכשיל.".
            מזכיר לי את הסיפור:
            היה עגלון שמאד רצה לחסוך. בכל יום נתן לסוס שלו פחות אוכל, והסוס משך. כך נמשך הדבר עד שהסוס כבר כמעט לא קיבל אוכל כלל, אחרי 40 יום כאלה, הסוס התפגר. חשב העגלון: 'כמעט והצלחתי להרגיל אותו לא לאכול'.

    2. אסיסט לכל שחקן של הסאנס על הפרקט שקלע.
      אחת התצוגות המרשימות שלו.
      (אבל היחס שלי לפוינט בוק ידוע).

    3. עוד כמה פעמים מעל 10 אסיסטים במשחק, ואתה יכול לשנות את ההגדרה לפוינט גארד הכי טוב.

  4. אם בלייקרס עסקינן,
    עונת האכזבה שלללל ממשיכה.
    לברון מציג כדורסל דומיננטי בכל קנה מידה, לא רק מבעד לפריזמת "השחקן הכי מבוגר בליגה/עונה 21"
    לא סגור על הנתון המדויק, אבל נראה שלי שמבין כל השחקנים עם 25+ נקודות למשחק בליגה (יש 15 או 16 כאלו), לברון הוא טופ 3 ביעילות (שוב, ט.ל.ח).
    אם הוא ממשיך ככה?
    עוד עונה, עוד All NBA
    (והפעם, מוצדק).

    1. כרגע איידי די בהתרסקות העונה.
      אני כמעט לא מוצא לילות שדברים באים לו בקלות בהגנה ובהתקפה כמו פעם, כמעט תמיד זה אחד על חשבון השני, לפעמים בשניהם הוא רע.

      המחשבה בווד והייז הייתה לתת לו את האפשרות לשחק שוב 4 ולא סנטר בהרכב ליד אחד מהם.
      זה עוד לא קורה כי לדעתי הלייקרס מרוצים מאיך שרדיש ופרינס נראים ליד לברון.

      בלונג ראן אני חושב שזה קצת בלתי נמנע כי בקרוב יגיעו הפציעות וצריך להוריד load כמה שאפשר משניהם.
      ווד הוא חוזה טוב והוא הגיע כדי להוכיח שמגיע לו חוזה רציני בליגה מקווה שיתחיל להריץ את זה בקרוב.

  5. תודה גור. לא רואה שום סיבה לדאגה אצל הקינגס. פוקס הופך לסופרסטאר סבוניס ממשיך לניות אולסטאר והקינגס חסרים את שחקני הפנים המחליפיפ לילס מתחילת העונה ולן ועדיין נראים אחלה. פחות מחצי גמר מערב זה אכזבה. הלילה זה המשחק האאשון שלא ראיתי אבל איך שהקינגס נראו בשלושה שלפני הכיוון הוא מאד חיובי. אאשות המערב זה לא מילה גסה

  6. תודה על הסיקור המצויין.
    אולי לא זוכרים אבל טוביה האריס היה האלפא דוג של הקליפרס לפני שהתחילו עם הסופרטים שלהם.
    אמנם להיות האלפא דוג בקליפרס זה לא כזה הישג אבל בכל זאת, זה שחקן שאם נותנים לו הוא לוקח.
    יפה לראות אותו פורח….
    😍

  7. קווין דוראנט סגר את המשחק מול הג'אז בדיוק מאותה נקודה במגרש שבה הוא סגר 3-0 בגמר מול הקאבס, פעמיים.
    .
    ג'יימס הארדן גם חזר ל-2018 עם לנצח משחק באמצעות סטפ-בק שסחט גם עבירה. זה יפה שמי שהוא עשה להם את זה זה הקבוצה שבשרותיה הוא עשה את זה לכולם.

  8. תודה רבה
    מאמן הסלטיקס שוב כמעט איבד משחק שכבר היה אצלו ביד וזה מה שכתבתי הבוקר אחרי שהתחקיתי אחרי הסטט:
    מה יהיה הסוף עם בוסטון?
    ראיתי עכשיו את מהלך המשחק בסטט וחשכו עיני…
    הסלטיקס יורדים לחצי ב 16 יתרון ומיד על ההתחלה חוטפים 4 שלשות רצוף. זה נטו בעיה על הקוים. חטף שתיים מהירות מאותו המהלך. אבל מאזולה שומר את פסקי הזמן בפורט נוקס ביחד עם הזהב שהוא קנה. מאמן כמו פופ (בקבוצה של טימי ופארקר) או נרס או טיבס היו לוקחים מיד פס"ז לעצור את הנפילה. הוא לא לקח גם אחרי שטורונטו קיצצו 10. מתי יבינו שם ב OFFICE של בוסטון שצריך למצוא מאמן מנוסה כי זה יכול להיות ההבדל בין אליפות לסגן של בר כוכבא.
    יש מחלות שכנראה אי אפשר להיפטר מהן. יותר מדיי בוטים?
    /
    לעניין אחר, גיילן בראון בא בטענות מוצדקות לקבוצה טורונטו על המשטח הגרוע. אולי הם צריכים לחספס אותו מעט כי מספר שחקנים החליקו והיו בסכנה.
    https://www.masslive.com/celtics/2023/11/jaylen-brown-calls-raptors-court-unacceptable-after-possible-injury.html

    1. ברור ,זה אף פעם לא היה קורה לניק נרס בטח לא פעמיים באותו משחק. כנראה שהלילה מישהו פשוט החזיק לו את הידיים שלא יוכל לבקש.

    2. קבוצות כמו טורונטו הן הכי מסוכנות, הם יום אסל יום בסל,לפעמים מחצית באסל,מחצית אסל.הם מהסוג שינצח את דנוור ויפסיד לוויזרדס.

      1. +1966
        זה לא משנה את העובדה שאפשר היה להקטין את הלחץ אם היה לוקח פסק זמן לארגן את ההגנה אחרי שתי צאקות מהירות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט