אירועי דיומא – 16.11.2023 – כדורסל וטניס

יורוליג / עמיחי קטן

21:05 מכבי תל-אביב (4- 3) – פנרבחצ'ה (5- 3):

מכבי וים מדר ייפגשו גם העונה בבלגרד, אך הפעם זה יהיה משחק בית של מכבי במיקום הזמני. המשחק הזה היה אמור להיות באיסטנבול, אך הביתיות הוחלפה בשל אזהרת המסע לטורקיה שפרסם משרד החוץ. שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד, כאשר מכבי חזרו מפיגור 15 במחצית נגד אולימפיאקוס לפיגור 2 בלבד, אך הפסידו 79- 74, ואילו פנרבחצ'ה היו בפיגור 19 במחצית נגד הכוכב האדום והם המשיכו ביכולת הזאת והפסידו 87- 56.

גמר הסבב בטניס / עמיחי קטן

15:30 נובאק דג'וקוביץ' – הוברט הורקאץ':

הורקאץ' מחליף בטורניר את ציציפאס הפצוע, ולאור ההפסדים הקודמים של ציציפאס זה יהיה בכל מקרה המשחק היחיד של הפולני בטורניר. דג'וקוביץ' מגיע אחרי הפסד דרמטי לסינר, בידיעה שניצחון ב-2 מערכות יעלה אותו בכל מקרה, ניצחון ב-3 מערכות ישאיר רק סיכוי תיאורטי להוציא אותו, עליו נרחיב במשחק הבא, ואילו כל הפסד ישלח אותו הביתה.

21:30 יאניק סינר – הולגר רונה:

שניהם נאבקו בדג'וקוביץ' במשחק דרמטי, אך רונה נכנע בסופו של דבר ואילו סינר גבר על המדורג 1 בעולם. הפסד של דג'וקוביץ' במשחק המוקדם יהפוך את המשחק הזה לקרב על מקומות 1-2 בין השניים שיעלו בכל מקרה לחצי הגמר, כשסינר יסיים ראשון אם ינצח בכל מקרה, ובמקרה שגם דג'וקוביץ' ינצח זה ישלח הביתה את רונה. התרחיש המסובך הוא ניצחונות של דג'וקוביץ' ורונה, ובפסקה הבאה נסביר את חישובי המערכות:

דג'וקוביץ' ורונה מנצחים 2- 1: סינר ורונה עולים והמקום הראשון ייקבע לפי התוצאה המדויקת בגלל הפרשי המשחקונים.

דג'וקוביץ' מנצח 2- 0 ורונה מנצח 2- 1: שוויון משולש גם במניין המערכות, כך שמה שיכריע זה המשחקונים, כאשר כרגע סינר בפלוס 6, דג'וקוביץ' בפלוס 1 וסינר במינוס 3.

דג'וקוביץ' מנצח 2- 1 ורונה מנצח 2- 0: רונה ודג'וקוביץ' עולים והמקום הראשון ייקבע לפי התוצאות המדויקות בגלל הפרשי המשחקונים.

דג'וקוביץ' ורונה מנצחים 2- 0: רונה ראשון ודג'וקוביץ' שני.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. הלילה יתקיים בדרום אמריקה המחזור החמישי במסגרת טורניר המוקדמות לגביע העולם הקרוב.
    הפעם תעלינה שש נבחרות, דבר שפותח אפשרויות בפני נבחרות שהיו עד עתה בעלות סיכויים נמוכים להעפיל.
    https://sports.walla.co.il/item/3622917
    .
    קצת פירוט על המשחקים, שחקנים בולטים ועוד:
    ונצואלה-אקוודור.
    שידור ישיר בספורט 4 שעה 23:50
    ונצואלה שנחשבת לאחת משתי הנבחרות הגרועות מפתיעה הפעם. יש לה כבר 7 נקודות והיא חולמת על השתתפות היסטורית במונדיאל הקרוב. המצב הפוליטי והכלכלי במדינה הוא גרוע ביותר כבר כמה שנים, אבל השחקנים באים ומשתדלים לייצג את נבחרתם.
    בצמד המשחקים האחרונים היא הפתיעה בתוצאת תיקו בברזיל וניצחון על צ'ילה 0:3.
    שחקנים בולטים: יפרסון סוטלדו 'הננס' , 1.59 גובהו. שחקן סנטוס הברזילאית. זה שחקן שחוויה לראות אותו. הוא טכני, מהיר ובעל ראיית משחק משובחת.
    החלוץ הוותיק והטוב סלומון רונדון, שיאן המבקיעים בנבחרת. עשה קריירה טובה באירופה ועכשיו הוא משחק בריבר פלייט.
    שחקן נוסף הוא דרווין מאצ'יס, שחקן מרכז שדה המשחק בקאדיס הספרדית.
    .
    אקוודור הגיעה לטורניר הגביע העולמי האחרון ושיחקה בצורה יפה וחיובית אך לא הצליחה להעפיל מעבר לשלב הבתים. זו נבחרת טכנית שמאופיינת בשחקנים בעלי יכולות אתלטיות וכמובן שטכניות גבוהות (אתלטיות היא לא תכונה נפוצה ואופיינית של שחקנים דרום אמריקאים). יש לה שורה ארוכה של שחקנים צעירים שחלקם שיחק באינדפדייטה דל ואז'ה. מויסס קאיסדו מצ'לסי. אנג'לו פרסיאדו המגן. קנדרי פאאס בן ה-16. ולצידם וותיקים טובים. השוערים פדרו גלינדס ואלכסנדר דומינגס בני ה-36 והחלוץ אנר ולנסיה.
    צפוי משחק מרתק וראוי לצפיה.
    .
    בוליביה-פרו
    שתיים מהנבחרות החלשות בטורניר. נמצאות במקומות העשירי והתשיעי בהתאמה. המשחק ייערך בלה פאס בגובה של 3.6 ק"מ מעל פני הים, דבר שמקנה יתרון לבוליביאנים שרגילים לשחק בתנאים הללו. בוליביה כבשה שני שערים לעומת אחד עשר שספגה והיא עדיין ללא נקודות.
    פרו לא הבקיעה בארבעת המשחקים הראשונים. יש לה נקודה אחת בלבד. צריך לזכור שפרו העפילה לטורניר שהתקיים ברוסיה בשנת 2018 והפסידה לאוסטרליה במשחק הכרעה לפני הטורניר בקטאר.
    ניתן לציין שני שחקנים ותיקים ומצוינים. בפרו פאולו גררו החלוץ המעולה כבר בן 40 ולפני פרק זמן קצר זכה בגביע הקופה סודאמריקנה עם קבוצתו LDU קיטו לאחר הארכה שבה החמיץ פנדל בדו קרב הבעיטות.
    בבוליבה זהו החלוץ מרסלו מרטינס מורנו בן ה-36 שעדיין לא נס ליחו.
    .
    והנה קישור מומלץ ביותר לאחת הנבחרות המדהימות שהיו אי פעם, הלא היא נבחרת פרו של גביע העולם 1970. חבורה מבריקה שאותה אימן הברזילאי דידי שזכה פעמיים בגביע העולם כשחקן. הם רקדו על הדשא ולא עשו חשבון לאף נבחרת. בשורותיה שיחקו שחקנים מצויינים: הקטור צ'ומפיטס הבלם הקשוח (1.71 גובהו). שחקן מרכז השדה רוברטו צ'אלה. החלוצים פדרו ליאון. הוגו סוטיל וחוזה דל קסטיז'ו.
    ומעל כולם בלט גדול שחקני פרו תיאופילו קוביאס. זה שחקן שלא נפל מבחינת איכות משחקו מגדולי השחקנים (כולל פלה).
    אני ממליץ בכל פה לקרוא את מה שכתוב במאמר שבקישור. היסטוריית כדורגל במיטבה.
    https://mundial.walla.co.il/item/3162450
    .
    קולומביה-ברזיל
    שידור ישיר בשעה 01:50 בספורט 1.
    קולומביה עם 6 נקודות. היא לא העפילה לגביע העולם האחרון נמצאת במגמת התאוששות. יש לה סגל כשרוני. מי שמרשים אצלה הוא חאמס רודריגס. השחקן הכישרוני הזה שרבים סבורים שהקריירה שלו מוחמצת מפגין יכולת מעולה ויכול להוביל את קולומביה לניצחון.
    .
    ברזיל עם 7 נקודות בלבד לאחר ארבעה מחזורים. ניימאר, שחקנה הבולט, פצוע וייעדר לתקופה ארוכה. מי שאמורים לחפות על חסרונו הם צמד החלוצים הצעירים מריאל מדריד ויניסיוס ורודריגו. הברזילאים לא מפגינים כדורגל טוב והם בירידה ביחס לטורניר המוקדמות הקודם. את צמד המשחקים הקודם בסבב הם סיימו עם נקודה אחת בלבד. תוצאות של תיקו ביתי נגד ונצואלה שנחשבת לאחת משתי הנבחרות החלשות ביבשת והפסד לאורוגוואי אחרי למעלה מעשרים שנה.
    מאמן אותה פרננדו דיניז, מאמן מוערך בברזיל. רק לאחרונה הוא הוביל את פלומיננסה לזכייה היסטורית בקופה ליברטדורס.
    .
    ארגנטינה-אורוגוואי
    שידור ישיר בספורט 2 החל משעה 01:50.
    אין אהבה גדולה בין שתי הנבחרות המעוטרות הללו. זה אמור להיות משחק מרתק ומעניין.
    ארגנטינה ממשיכה את המסע הקסום שלה לאחר הזכייה הגדולה בגביע העולם. היא מושלמת עם ארבעה ניצחונות ללא ספיגת שער. האתגר שעומד בפניה הוא שילוב שחקנים חדשים לצד הוותיקים שאמורים לפרוש לאחר טורניר הקופה אמריקה שיתקיים בארצות הברית בשנה הבאה (ניקולס אוטמנדי, אנחל די מריה ואולי ליונל מסי). יש לה שחקנים צעירים ומוכשרים שמתדפקים על שערי הנבחרת והמאמן ליאונל סקאלוני מזמן אותם והם ישולבו בהדרגה (טיאגו אלמדה, אלחנדרו גרנאצ'ו וגם מתיאס סולה שחקנה הכשרוני של יובנטוס שמושאל לפרוזינונה שנקרא לסגל ההתחלתי.
    .
    נבחרת אורוגוואי היא בעלת מסורת מפוארת. פעמיים זכתה בעבר הרחוק בגביע העולם. היא גם שיאנית הזכיות בקופה אמריקה ביחד עם ארגנטינה כאשר לכל אחת מהן יש 15 זכיות.
    לאחר גביע העולם הלא מוצלח מבחינתם הם פיטרו את המאמן דייגו אלונסו ומינו במקומו את מרסלו ביילסה, אחד שלא עושה חשבון לאף אחד. הוא הפסיק לזמן את שני החלוצים הוותיקים לואיס סוארס ואדינסון קבאני ועושה תהליך הצערה של הסגל. יש לה שורה ארוכה של שחקנים צעירים וכישרוניים: דרווין נונייס, פדריקו ולוורדה, רונלד אראוחו ופקונדו פליסטרי וכבר בעתיד הקרוב אמורים להשתלב שחקנים מהנבחרת הצעירה שזכתה במונדיאל עד גיל 20 האחרון.
    זימון בולט: ביילסה זימן בחזרה את לואיס סוארס שמצטיין בגרמיו הברזילאית.
    .
    צ'ילה-פראגוואי.
    שידור ישיר בספורט 4. שעה 02:20.
    שתי נבחרות שנמצאת בירידה. לשתיהן 4 נקודות, ניצחון, תיקו, שני הפסדים והפרש שערים שלילי.
    צ'ילה לא מצליחה לגדל דור שחקנים חדש לאחר דור הזהב שהביא אותה לשתי זכיות רצופות בקופה אמריקה ולהשתתפות בגביע העולם. הוותיקים גארי מדל, וארתורו וידאל ממשיכים לעת עתה.
    .
    פרגוואי החליפה את המאמן הארגנטינאי שלה גיז'רמו בארוס-שלוטו במאמן ארגנטינאי אחר, דניאל גארנרו. היא נבחרת בעלת מסורת הגנתית ארוכה, בעבר כמעט לא היה ניתן לנצח אותה באסונסיון. בשנים האחרונות יש שינוי בדמותם של שני כישרונות: מיגל אלמירון מניוקאסל וחוליו אנסיסו הצעיר המצוין והמבריק מברייטון.

  2. עוד אירוע ספורט שמתקיים בימים אלה באינדונזיה הוא טורניר אליפות העולם לנוער עד גיל 17. מופיעים בו שחקנים שעתידים לככב בעולם בשנים הקרובות.
    https://en.wikipedia.org/wiki/2023_FIFA_U-17_World_Cup
    הנה שני קישורים למשחקים מלהיבים:
    הראשון הוא ניצחונה המפתיע של נבחרת איראן על ברזיל בתוצאה 2:3.
    הברזילאים הובילו כבר 0:2 והאיראנים הפכו את התוצאה בשלושה שערים.
    https://www.youtube.com/watch?v=EWbVjR84icc

    1. משחק נוסף הוא משחקה של ארגנטינה נגד יפן שהסתיים בתוצאה 1:3 לארגנטינה.
      https://www.youtube.com/watch?v=6FmO-pEpe2c
      שני שחקנים ראויים לציון: קלאודיו אצ'ברי מריבר פלייט. קוסם קטן שתפקידו עושה המשחק (מס' 10) שסביר להניח שנשמע עליו בשנים הקרובות וג'יאנלוקה פרסטיאני מוולס סארספילד. גובהו 1.66 מ' והוא משחק כקיצוני.

  3. מדברים לא מעט על ההרכבים הייחודיים שעודד קטש אוהב לנסות בכל מיני הזדמנויות, אבל ברוב המקרים זה עובד, וזאת עבודה של מאמן שיודע להרגיש את המשחק, שזה היה אחד המאפיינים הבולטים שלו כשחקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט