מעורב הופס ליום ראשון: קיירי אירוינג הפך לשחקן שונה לחלוטין לצד לוקה / מנחם לס

1.מיאמי הגיעה וברבע ראשון מהיר ביותר ובאם אדבאיו הנהדר גברה על ההאוקס 117-109

לא חשבתי לכתוב על המשחק. מה כבר יש לי להוסיף על מה שהכתב התורן שלנו יכתוב?

אבל כשהרבע התחיל, ומיאמי מיד שיחקה את משחקה המוכר – מהירות, וכדורסל SCRAPPY עם אישית מאד לוחצת שגרמה להאוקס להיראות כקבוצה מסכנה שאין לה מושג, והרבע הגמר 41-24 – יתרון 17 באטלנטה נגד הקבוצה שכה הפתיעה לאחרונה, (ועוד ללא ג'ימי באטלר), התיישבתי בעניין לראות מה יהיה עם החלטה לכתוב כמה מילים אם יהיה על מה.

ובכן, יתרון מיאמיי הגיע ל-24, וההאוקס שהחליטו לשמור אזורית נראו מבולבלים.

קייל לאורי הוביל את מיאמי כמו גדול. הבנאדם הוריד לפחות 10 ק"ג ממשקלו, והוא נראה מצויין, מהיר, כמו בימים הטובים בטורונטו. במקום ג'ימי באטלר אריק ספואלטרה העלה את ג'יימי ג'קווז מ-UCLA שלמרות שמו הלטיני הוא אמריקאי מלידה, ונתן משחק מצויין כמחליפו של באטלר. הוא שיחק 38 דקות וקלע 20 נקודות. כל החמישייה של מיאמי קלעה בדאבל דיג'יט עם 26 נק' לבאם, ו-17 קרשים.

מיאמי האיטו את המשחק, וההאוקס חזרו לאט-לאט למשחק והקטינו כבר עד 7 נקודות אבל לא יכלו יותר. טריי יאנג קלע 27 אבל איבד גם 4 כדורים.

בקיצור משחק מהיר, גברי, סוער שהיה כיף לחזות בו, במיוחד כשלא היה איכפת לי מאד שההאוקס יפסידו. אחרי הכל מיאמי הייתה הקבוצה שלי קרוב ל-20 שנה.

2. "אתה לא 'הזקן'. אתה לא 'השיטה'. אתה הבעייה"

איש ה-TV של המבריקס בריאן דמריס יצא עם ביקורת נוקבת על ג'יימס הארדן בחצי המשחק נגכד הקליפרס. הוא לא היסס לומר בחצי המשחק שהבעייה של הקליפרס היא לא הקבוצה שלהם אלא השחקן שלהם ג'יימס הארדן. הוא העז לומר שהארדן הוא לא 'הזקן', ולא חלק מ'השיטה', אלא הבעייה עצמה.

הוא השתמש באנלוגיה, תאר את הארדן כשותף לחדר שלא מתאים לחבריו לדירה. הוא פנה במונולוג רגשי להארדן:

"Listen James, if you ever had those friends who had bad roommates, over and over they complain about their bad roommates. This guy is terrible, the bad roommate here, they never thought and self-aware that they are the bad roommate. They are the problem. And James, you're the problem."

הוא ממשיך:

"If this doesn't work, in this system, with this team, you are going to go and point fingers at everybody else, and you are going to go back home and you are going to be swiping right for another team, there is not going to be anybody left. Because James, you're not the beard, you are not the system, you're the problem!m."

דעתי?

הארדן היה שחקן גדול בהרבה מובנים אבל בארבע השנים האחרונות בוא איבד כמעט כל מה שהיה לו בלגאסי שלו. הנפילה שלו ממרום הצוק הייתה בהתנהגותו מחוץ לפארקט לא פחות ממשחקו על הפארקט. המסע הרועש שלו בקבוצות מאז שעזב את יוסטון השאיר מאחוריו רק אויבים, עד שהחלו לדבר על ה-commitment and adaptability שלו, ואפילו החלו לרנן על משהו דפוק באישיותו כשמשחקן שפעם היה שחקן פרנצ'ייז שיכול היה להביא קבוצה לאליפות עם העזרה הנכונה הוא הפך לטיפוס הפכפך, לא יציב, שלא ניתן יותר לסמוך עליו.

בינתיים הוא רק מסריח את הפרקט בקליפרס. נראה מתי יתחילו ההאשמות והרצון לעבור לקבוצה אחרת.

3. בסיום המשחק ענק אחד – רודי גובר – אמר בצרפתית לענק שני – וומבהיימה – "VOUS ÊTES GÉNIAL"אתה ענק – AWSOME!

בסיום המשחק בין מינסוטה טימברוולבס וסן אנטוניו ספארס ענק אחד בן 31, רודי גובר, 2.16 מ', החליף את גופייתו עם ענק שני בן 19, ויקטור וומבניימה, 2.26 מ'. הם קישקשו כמה מילים בצרפתית, התחבקו, ואמרו שלום עד למפגש הבא ביניהם.

שני הענקים הצרפתים 'WENT TOE-TO-TOE' כפי שאומרים באנגלית, גובר מנצח את הפגישה הקבוצתית 110-117, וויקטור מנצח את הדו-קרב האישי עם 29 נק', 9 ריב', 4 אסיסטים, ו-4 חסימות – 3 מהן נגד גובר. גובר סיים עם 11 נק' ו-11 ריב'. הוא נשאל אחרי המשחק אם הוא זוכר שחקן שחסם אותו 3 פעמים במשחק. הוא ענה שאינו זוכר.

וויקטור אמר: אני יודע שכל משחק יהיו שחקן או שניים שיהיה מאד מיוחד לשחק נגדם, אבל הפעם זה היה מיוחד ביותר לשחק נגד שחקן שכל שנות התבגרותי הערצתי ועקבתי אחרי כל מה שהוא עשה, והוא לימד אותי כיצד 'לגדול עם גופי' עם כל מיני הצעות שהפכו לדרך חיי. זה הפך את המפגש בינינו למאד מיוחד ושונה מהרגיל"

רודי לא יכול היה להפסיק להלל את הרוקי:

"I think his positioning is way ahead of the positioning of a rookie," Gobert said. "You can tell that he is well coached and also that he is studying the game. That will only get better throughout the year. He's already getting in people's minds a bit defensively

"He's going to be a real, real problem. He's already a problem, but I think he's going to be a real, reaproblem really soon."

ורודי מסיים: הוא אחד מעשרה מיליון בממדי גופו, ואחד מעולם ומלואו בממדי גופו, כשרונו, והמקום בו הוא נמצא. הוא רק בן 19. הוא יהיה כוכב מיוחד במינו ב-NBA להרבה השנים הבאות. מפחיד ממש לחשוב מה הצעיר הזה ישיג ב-NBA.

ואז ויקטור נשאל אם שלושת החסימות על גובר הם הישג מיוחד עבורו: "לומר את האמת, עכשיו זה לא נראה לי משהו מיוחד. אבל אולי כשאזדקן ואחשוב שחסמתי את רודי שלוש פעמים במשחק אחד, אולי החשיבות של ההישג תגרום לי להתרגש".

4. קנדריק פרקינס שולח התנצלות גדולה לג'ואל אמביד

קנדריק פרקינס היה אחד מהאנליסטים של ESPN ו-ABC שלא הפסיד לבקר את ג'ואל אמביד. כל פעם הוא נדבק על תרוץ אחר. לדעתו אמביד, עם הגוף שלו והיכולת שלו, היה צריך להוביל את הסיקסרס להישגים טובים יותר.

הנצחון של הסיקסרס על בוסטון 103-106 היה מבריק ומשכנע, כשג'ואל אמביד נותן משחק למזכרת.

שלשום בתוכנית ESPN "FIRST TAKE, פרקינס – שהתנצלות אינה באוצר המילים שלו, התנצל כמו שצריך לג'ואל כשהוא מכנה אותו 'השחקן הטוב ביותר בקונפרנס המזרחי ב-NBA'

5. למלו בול ומשפחתו נתבעים על 200 מיליון

A lawsuit was filed this week in California that accuses Charlotte Hornets point guard LaMelo Ball, his family’s business, and PUMA of fraud.

The case, which was filed on behalf of Alan Foster, a former friend and business advisor, makes allegations of fraud, unfair business practices, and trademark infringement.

The lawsuit is the most recent development in the ongoing conflict between the Ball family and the former business advisor. Foster alleged in the lawsuit that, thanks to his three NBA player sons, he assisted LaVar Ball in creating a commercial empire.

Foster stated in the lawsuit that he assisted the Ball family in launching the “Big Baller Brand” at the beginning of 2016.

In the lawsuit, Foster claims he came up with LaMelo’s “MB1” sneaker line and filed for several trademarks related to it, according to TMZ Sports.

He further alleges LaVar Ball attempted to transfer over the trademarks after creating a second version of Big Baller Brand. Foster also claims that his trademarks were infringed upon when LaMelo created his new signature shoe with Puma, the “MB.01.”



6. קיירי נראה כשחקן שנולד מחדש לצד לוקה דונצ'יק

קיירי אירוינג תמיד היה אחד מהקלעים הטובים ביותר בין הפוינט גארדים. אבל היום בדאלאס, אחרי 9 משחקים (2-7 למבריקס), קיירי אירוינג הפך את עורו: הוא זורק רק 6.1 שלשות למשחק (וקולע רק ב-27% מהטריי) ו-42% מהפארקט.

הוא קולע בערך 20 נקודות למשחק ונותן ללוקה להיות הכינור הראשון מבלי להפריע לו. להפריע? קיירי רק עוזר ללוקה באסיסטים מצויינים. הוא פחות אגרסיבי במשחקו ונותן ללוקה את הבמה הראשית מבלי להפריע, ולמעשה רק לעזור.

זהו קיירי אירוינג חדש לחלוטין ממה שהכרנו כל השנים

Boban Marjanovic .7 בא לעזרה במשחק יוסטון – פליקנס

בובאן הפך מזמן לאחת הדמויות המובילות ב-NBA. הפרסומת של ה-2.26 מ' הזה ל-NBA נבחרה לאחת הפרסומות המוצלחות ביותר (למעשה המוצלחת ביותר במשאל שערך מגזין פורבס). אני מדבר על הפרסומת ל-NBA בה הוא משמש כקריין טלוויזיה עם המבטא הסרבי שלו, ומתאר את המשחק כך: "HE BOUNCES…HE BOUNCES… HE…BOUNCES AGAIN…HE BOUNCES…HE BOUNCES…" כשקריינית רדיו לצידו מסתכלת עליו כאילו הוא נפל מהירח.

אמש, במשחק בין היוסטון רוקטס והניו אורלינס פליקנס הכדור נתקע בין קורות הסל ואיש לא הצליח להורידו אפילו עם מטאטא. עד שבובן – 2.26 מ' – נקרא לעזרה:

As Marjanovic jogged out onto the court, fans began to cheer. And once Jalen Green handed over the mop handle, they completely erupted.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. קיירי היה מספר 2 מצויין ללברון, שכמו דונצ'יץ', לוקח את כל תשומת הלב ומסוגל לסחוב פרנצייז
    שקיירי היה מספר 1 זה לא ממש עבד בשום מקום

  2. אני חושב שמגיע מילה טובה לאשך שקלט את הארדן מליידה.
    בספר שלי האליפות של 2012 הלכה למיאמי בגלל הארדן ארוגנטי בגמר .
    אחר כך הוא נחנק בכל כל הרבה משחקי שש ושבע שזה לא מצחיק.
    מספיק לראות את ההבדל של קליפרס בלעדיו ואתו ואת פילדלפיה שנפטרה מהמשקל העודף ויפה כל כך גבוה בלעדיו. הוא העז שבחדר מהבדיחה היהודית.

      1. הזכרון שלי עמוק יותר. כתבתי טור על העוקץ של רוב פלינקה על העסקה בין אוקלהומה ליוסטון 2012 אתה הראשון שהחזיק בדעה שהארדן שרף את הסדרה מול מיאמי.
        ואז הוא עוד היה ילד.

            1. יש עוד הרבה שמגיבים מאז, רזי, צביקה, ינון יבור ועוד…

            2. האמת מכל התגובות המחכימות הכי התחברתי לזו בסוף של Ralph Lauren Homme

            3. בטח שהוא היה, הוא היה עוד לפני

            4. הייתי באתר לפנייך ? תכלס לדעתי גם אני ב2012 נכנסתי פעם ראשונה.
              מה שאני כן זוכר בוודאות שהפוסט הראשון שנכנסתי(לא בטוח שהגבתי) היה אחרי שאינדיאנה עם ]פול גורג ורוי היברט הובילו 2-1 על מיאמי ומנחם כתב פוסט שחיתה על מיאמי שאמרתי לעצמי שאם הדוק חושב ככה אז וואלה אולי משאלותי יתגשמו ומיאמי יעופו

            5. האמת שאני זוכר את עצמי מגיב ומתמרמר על השיעולים של ווייד ולברון מול דירק ב-2011.
              מוזר

            6. אני גם זוכר את זה (בערך).
              אהבתי מהתקופה ההיא את הכתבות של רבין על הניקס והירידות של מנחם על המגיבים בשפה קשה (עוד לפני האמנה החברתית שכפתה את המושגים כמו רפה הבנה, קשה ונחות הבנה וכ"ו). וכמובן כל המגיבים הכבדים הקלאסיים

  3. מנחם צדקתי!
    כתבתי אתמול בפריוויו משחקי מוצאי שבת בלילה שלדעתי ליאו, שחקן מילאן נפגע בהמסטרינג בסתם מיאוץ סטנדרטי שלו ועכשיו יש כבר דיאגנוזה שמראה שצדקתי, רק לא ברור לי איך זה קורה?
    הוא עושה לפחות 8 מיאוצים כאלה במשחק, הגוף שלו לכאורה צריך להיות מוכן ללחץ הזה על השריר.
    https://www.besoccer.com/new/leao-goes-off-limping-with-harmstring-injury-against-lecce-1289267

  4. אז לקלי אוברה הייתה פתיחת עונה טובה. כמובן שזה לא מתקבל על הדעת והיה הכרח לעשות משהו בנידון.
    הלילה אוברה סחט תוקף ממכונית פרטית בפילדלפיה ולמרות שכבר שוחרר מבית חולים הוא הולך להיעדר מהמגרשים לתקופה מסוימת.

  5. תודה על המעורב
    מיאמי תמיד מוצאת את הדרך להיות קבוצה מנצחת. היימה האקז שחקן מעניין. גארד גבוה בן לאב מהגר ממכסיקו.

    אני שמח בשביל סאגס שהעונה הכדורים שלו נכנסים לטבעת. רואים כמה הוא לוקח ללב כל פיספוס.

  6. כל מילה טובה שנאמרת על יכולת ההשתלבות של אירווינג צריכה להיות מסוייגת ב'נכון לעכשיו'. כרגע, הכל בסדר באגף שלו, מה יהיה מחר? אפילו הוא לא יודע.
    תודה רבה מנחם

  7. החל מ 2019 הפרוייקט של הקליפרס מבוסס על קוואי וגורג.סדרה של פציעות דפקה את העסק.אני לא רואה הבדל גם השנה, במשחק האחרון הייתה יכולת ממש גרועה של גורג, משחק פחות מבינוני של קוואי.
    הבעיה של הקליפרס שהיא בנויה מטלאים.ראסל והארדן עושים למעשה אותו תפקיד. כל אחד מהם בסגנון שונה.
    הנקודה שגם קוואי וגורג עושים אותו תפקיד, גם הם בסגנון שונה.
    אין קו קדמי אפילו ברמה בינונית, זובאק לגמרי לא מספיק.
    להפיל הכל על הארדן זה פופוליסטי.לא בנו קבוצה בשבילו , לוקח זמן להתרגל.גם לדמיאן לוקח זמן להתרגל,ואיש לא מטיל ספק ביכולות שלו.

  8. בס"ד
    תודה מנחם. מעורב משובח.
    קיירי זה חפה, עד שהבורג בראש משתחרר.
    הוא מיד מתחיל עם דיבורים יפים,
    השאלה כמה זמן זה ימשיך.

  9. בהערה הקודמת כתבתי על הקליפרס.אצל מיאמי הכל הפוך , שם יש שיטה ושחקנים שמתאימים לשיטה.הרוקי שלהם זקואז נבחר בול לשיטה.השחקנים שמיאמי ויתרה בקיץ היו חלק משיטה , הם לא להיט בקבוצות החדשות שלהם.
    זה מסביר מדוע קבוצה שעולה לשחק בלי באטלר והירו, עדיין מנצחת יריב לא קל כמו ההוקס.

    1. אולי לשחקנים שעזבו את ההיט לוקח זמן להתרגל? אמרת על דמיאן בתגובה הקודמת, אולי גם להם מגיע קצת חסד. אחד מהם (וינסנט) שיחק 2 משחקים ונפצע

  10. קייט(רי עדיין לא טוב לרמתו כי הוא יכול לקלוע באחוזים טובים יותר במידה משמעותית הוא שחקן שממוצע הקריירה שלו אחרי סוף העונה שעברה הוא מעל 47% מהשדה שמהם מעל 39% מהשלוש (וכן מעל 88% מהקו).

    1. *קיירי עדיין…
      וכן הוא שומר על יציבות טובה כשבעשר מ-12 טענותיו הוא קלע במעל 45% מהשדה ובתשע מעל 46% ובשש מעל 47 ובחמש מעל 47.5 וב-4 מעל 48 ובשלוש מעל 49 ובשתיים מעל 50, כשבאחת קלע ב-43 ובאחת ב-44.8).
      מהשלש קלע התשע עונות בטווח אחוזים של 41.8-39 כשבשש מהם קלט מעל 40, ובעונה נוספת קלע מעל 38 ובאחת אחרת מעל 35, כשבעונה אחת קלע ב-32%.
      מהקו קלע בכל עונותיו עד כה מעל 85%, ב-11 מה-12 קלע מעל 86%, ב-9 מהן קלע מעל 87, ב-7 קלע מעל 88, בחמש קלט מעל 89 ואף מעל 90.

      בפלייאוף מחוץ לסלטיקס (שבה קלע מהשדה ב-38.5% ומהשלוש ב-31%) קלע בטווח אחוזים של 47.2-43.8 מהשדה, 45-36.9 מהשלוש. מהקו בכל הקבוצות למעט העונה הראשונה בקרב (84.1%) קלע בטווח של 100-87.5. אחוזזיהקריערה בפלייאוף עד כה: 47.2, 39.3, 89.1.

  11. *מהשלוש קלע בתשע עונות (בתחילת הפסקה השנייה
    *מהקו… למעט העונה הראשונה בקאבס. (4שורות מהסוף.
    *אחוזי הקריירה בפלייאוף…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט