פופוביץ' מתייחס למלחמה בעזה / הדורבן

פופוביץ' מתייחס למלחמה בעזה / הדורבן

בזמן שישנתם בישראל, בטקסס קרה דבר: אחרי כמעט חודש של מלחמה, ואחרי שלא מעט קבוצות הוציאו הודעות תמיכה בישראל, גרג פופוביץ' התייחס לראשונה לעניין.

"הלב שלנו נשבר כשאנחנו רואים את הזוועות שביצע חמאס, ואנחנו מרגישים את אותו הדבר כשאנחנו רואים פצצות נופלות והורגות ילדים ואזרחים בפלסטין", אמר פופוביץ' במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה עם התקשורת הבינלאומית. "באיזו שלב המעגל צריך להיפסק, ומישהו צריך להגיד ביושר ובאומץ 'מכאן אנחנו מתחילים'" (לפתור את הבעיה).

המסיבה, חשוב לציין, לא הייתה בעקבות המלחמה אלא פשוט נועדה לתת לכלי תקשורת מחוץ לארה"ב לדבר איתו על וומבנאימה, שהיה לב העניין. עד שאחד הכתבים שאל את פופוביץ' אם הוא עוקב אחרי המלחמה.

"כמובן", פופ ענה. "זה הרבה יותר חשוב מכדורסל. כל מי שיש לו שכל או לב צריך להבין את זה. לא משנה אם אנחנו מדברים על אוקראינה, תימן, ישראל או פלסטין, זה טראגי ומבלבל. כל אחד היה רוצה שתהיה לו תשובה. הרבה אנשים ניסו לפתור את הבעיה, במיוחד בקשר לפלסטין, במשך עשורים, אבל זה לא קרה. אבל חשוב לדבר על זה, כי אם לא, זה יעלם. יתעלמו מזה".

"אנחנו יודעים שהאנשים שם מנסים להבין מה לעשות", הוא המשיך. "צריכה להיות הפסקת אש? לא צריכה להיות? איך אנחנו מתקדמים? האם פתרון צבאי הוא התשובה? אנחנו מקווים שאיכשהו תהיה מנהיגות. כי זה הדבר האחד שלדעתי תמיד חסר. למה אנשים ונשים לא יכולים לשבת, לוותר על התפיסות והטיעונים החמדניים והכוחניים, המאבקים וההיסטוריה שיש לכולם ושהם ממשיכים לנצל?"

"…איכשהו צריך לזנוח את העבר כי כל פעם שמעלים אותו אי אפשר לקבל החלטות. אנשים ננעלים בעולמות שלהם ויותר ילדים נהרגים. קשה לי להבין את אלו שדבקים בעמדותיהם. יש להם ילדים. יש להם נכדים. לא זו הנקודה?"

"הלוואי שהיו מנהיגים שיכלו לאסוף חבורת אנשים ולהגיד להם שהם לא עוזבים עד שהם מוצאים פתרון למצב. זה נשמע פשטני, אבל למישהו צריך להיות אומץ".


ועכשיו לפרשנות:

עם יד על הלב, ואם לצטט את פופ עצמו, זו נשמעת כמו התייחסות מאוד פשטנית למצב. מאוד שכלתנית, שזורה באמרות כנף על ילדים שנפגעים וכמה מלחמה זה רע וצריך למצוא פתרון. אם תשאלו אותי, יש מצב גדול שהוא באמת לא יודע מספיק מה הולך כאן. מה קרה ב-7 באוקטובר. עד כמה המצב הוא לא כשהיה, וכמה כן חשוב לקחת בחשבון את הקונטקסט ההיסטורי ולא סתם "למצוא פתרון".

שזה בסדר למי שיש לו קבוצה לנהל ומשחקים להעביר. אולי גם בגלל זה עד עכשיו הוא לא באמת התייחס למצב.

חשוב גם להזכיר שוב שזו לא התייחסות שבאה ממנו, ממקום שרצה להתייחס לעניין, אלא כתוצאה משאלה של כתב. וגם בעבר פופ נמנע מלהתייחס לסוגיות בינלאומיות כמו אוקראינה, או מה שקרה לאחרונה בנגורנו קרנבאך עם הארמנים ואזרבייג'אן. הוא כנראה באמת לא מבין מספיק על הסכסוך, כמו שהוא מבין בסוגיות פוליטיות פנים אמריקאיות. שזה הגיוני. הרי כמה מאיתנו שחיים בארץ יודעים באמת מה הולך באמריקה? לעזאזל, אני עכשיו בקנדה וכל יום לומד פה על סוגיות שאני בטוח שרוב הישראלים לא מודעים אליהן בכלל.

אולי עדיף שפופוביץ' לא היה מתייחס. מכבסת המילים הזו לא מוציאה אותו טוב בעיניי ונשמעת כמו הרבה מילים ריקות בניסיון לנפח תשובה, קצת כמו מי שמחרטט כשהוא לא יודע מה לענות במבחן. מכירים את התחושה?

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. אוחח…. נמאס כבר מהעליונות הישראלית שטוענת שזרים לא מבינים מה קורא כאן, ורק אנחנו מבינים מה זה פלסטינאים.

    מה יש להבין? אתם טובחים זה בזו כבר מעל עשרים שנה.
    בשנת 99 בתור סוכן תיירות מכרתי חבילות לחוף התמרים. בעזה. לישראלים.
    בשנת 92 עבדתי בשווארמה של אחי עם עלי מעזה והיינו עושים ביקורים הדדיים. בעזה.
    אז על תספרו לי שבעזה 100% הם חיות אדם כי מי שיגידו לי את זה הוא גזען נבער שלא מסוגל לעשות חשבון. חמישים אלף פעילו חמאס על אוכלוסיה של 2 מליון. זה אותו טיעון שיאמר שכל הישראלים נוער גבעות ולה פמיליה.
    אני מתפלל שזו המלחמה האחרונה ואחריה אומות העולם יאכפו שלום אזורי. פופ צודק בכל מילה.

    1. כן בגלל זה המצב בכל מדינות ערב מצויין😉.
      האוכלוסיה שם תומכת חמאס בכולה ובחרה חמאס מרצון.
      מספיק עם האשליות האלה של תביאו להם כסף ועבודה ויהיה טוב. אתם רפי הבנה ולא מבינים עם מי יש לכם עסק.
      הרפה הבנה הכי גדולים זה ביידן ופופ.
      פופ סתם איזה חי בסרט שמפרסם סיסמאות ריקות מתוכן. היו עורפים לו את הראש בעזה.
      ביידן דרעק שמפחד לצאת למלחמה עם כל העוצמה של ארהב שאיראנים מחרבנים לו על הראש ותוקפים בסיסים אמריקאים. כמו שלמד ביבי מי שבורח ממלחמה המלחמה באה אליו לבית. גם לביידן ולמדינות אירופה זה יגיע הגיאהד מתכונן בכל אירופה רק עניין של זמן. אה שכחתי זה בגלל שהם מקופחים😁
      צריך להכיל אותם וללמד אותם….
      הכלה הכלה הכלה

      1. אני אתיחס רק לג'יהד באירופה כי לא רוצה לריב עם אף אחד.
        בעיקרון אתה לגמרי צודק. הג'יהד באירופה כבר התחיל, לפחות מהסרטונים שראיתי ממרסיי (צרפת) ובריסל (בלגיה). צריך לראות איך הם מדברים על הרחבת האיסלאם באירופה והשלטת השריע.
        בכלל בלי בושה!
        זה פשוט לא ייאמן, כמעט כמו הטבח הזה בשביעי לאוקטובר.

    2. בבחירות חופשיות שנערכו שם החמאס ניצח.
      ביהודה ושומרון לא עורכים בחירות מזה 16 שנה כי גם שם החמאס ינצח.
      בשיירת ה'נצחון' שלהם עם חטופות עירומות על הטנדרים קהל של עשרות אלפים הריע ברחובות עזה.
      אחרי פיגועים מחלקים סוכריות בככרות הערים.
      שליש מתקציב הרש"פ הוא תשלום למרצחי יהודים. ככל שרצחת יותר אתה מקבל יותר.
      באירועי ה 7.10 נעשו מעשים ברבריים בהם תומכים רוב האוכלוסיה העזתית והערבית, ראית מה אמרה יקירת הפרלמנט האירופי עאהד תמימי? כן, זאת שגבי לסקי ממרצ ייצגה בבית המשפט, על כך שנתגעגע להיטלר? זה הלך הרוח באוכלוסיה שם.
      תמשיך לטמון את הראש בחול, זה לא ישנה את המציאות.
      לכפות שלום פה? תגיד לי אתה נורמלי? מי יכפה פה שלום? האו"ם האנטישמי שמינה את איראן לפני יומיים לעמוד בראש הועדה לזכויות האדם, שבעבר צפון קוריאה עמדה בראשו?
      פה, רודפים את נוער הגבעות ולה פמיליה, שם רודפים את חמאס?
      אשאל אותך בכנות,
      אתה גר פה בכלל?
      אתה מדבר ערבית?
      אתה מתמצא בתיאולוגיה סלפית?
      מבין באיסלאם שיעי?
      אם לא, על מה כבודו מבסס את הערכותיו המלומדות?

      1. מסכים
        הוא גר באוסטרליה אבל היה פעם בעזה אז הוא יודע הכי טוב, ואז מקשקש על "עליונות" . ומי אלה "אתם טובחים"?

        1. איך שעידו כתב אתם טובחים זה בזה, הבנתי שהוא משקיף מבחוץ. הוא לא רואה את עצמו כחלק מאיתנו. זה עצוב לי וכואב לי. ועם כל זה, ולמרות שאני חושב שהוא טועה בענק, אני אוהב אותומכחלק מעמנו ומקווה ומצפה להתפכחותו המהירה ולא על ידי יסורים חלילה כמו שחווינו לפני כחודש.

      2. הכל נכון אבל –
        א. חמאס אולי ניצח, אבל הוא מחזיק תחת טרור גם את תושבי הרצועה. זה לא שיש להם אפשרות להדיח אותו או משהו. זה או חמאס או כדור בראש.
        ב. עדיין ישראל בראשות נתניהו יקיר העם בחרה לחזק את אותו חמאס ולהחליש את הרשות המתונה.
        כדי שחס וחלילה לא נגיע להסכם שיפסיק את שפיכות הדמים.

        1. מי בחר בחמאס?
          מדוע אין בחירות בראשות הערבית בגדה? אולי הם יודעים שהרחוב ביו"ש שייך לחמאס?
          רק אולי?

        2. אני מסכים עם העובדה שאולי רוב האנשים ברחוב הפלסטיני כנראה לא באמת תומכים במה שקרה ב7 לאוקטובר ולא באמת יכולים לצאת להפגין כי דמם בראשם.

          אבל מה לגבי כל הפלסטינים שגרים בשאר קצוות העולם??? גם הם תחת שלטון חמאס? גם עליהם מאיימים לצאת לרחוב ולחגוג ברשתות החברתיות טבח, אונס וחטיפות וכמובן הכחשה של האירועים? זה כל כך מאכזב.

          מה היה קורה אילו חבורת חיילים ישראלים בהוראת ביבי הייתה יוצאת לעזה ושוחטת ילדים, נשים, אונסת, כורתת ראשים, שורפת אנשים חיים. אתה חושב שאנשים בארץ היו נשארים בשקט??? ממש לא!!!!

          זה הדבר שהכי משגע אותי כאן. אנחנו כל הזמן מניחים שהחשיבה שלהם דומה לשלנו. אולי זה לא המצב. אני לא יודע.

          אני עדיין מקווה ורוצה להאמין שרוב רובם של האנשים שם רוצה לחיות את חייו. כואב לי גם על כל ילד פלסטיני או כל אדם פלסטיני שנהרג בעזה לחינם. כואב לי שאנחנו שולטים על עם אחר ומשלמים את המחיר על מי שהחליט לשלוט על השטח הזה מאז 67 אבל יש גבול לעיוורון. גם הצד השני צריך לקחת אחריות על המעשים שלו. זה היה יכול להתחיל מגינות כנה של המעשה הזה וזה לא קרה.

          ודבר אחרון. בתור אחד ששירת בשטחים לפני 20 שנים. יצא לי לראות גני ילדים בשטחים. היה לי מאד עצוב לראות על הקירות תמונות של שהידים במקום ציורים ותמונות שתואמות גן ילדים. אין לי ספק שזה בהשפעת הכיבוש אבל גם לא פחות בהשראת מערכות החינוך שם שמטפחות נרטיב. ברגע שזה קורה הילד גדל לתוך מערכת שלא מאפשרת נקודת מבט חיובית. אז לא כולם יהפכו להיות מחבלים אבל זה בהחלט מוליך את חלקם לשם

        1. אני שונא מלחמות לפחות כמוך.
          היה לי חבר אחמד שחי בעזה וידיד יאסר שהיה משת"פ של ישראל והוציאו אותו ואת משפחתו משם שחמאס לא יהרוג אותם!
          את אחמד הכרתי עשרות שנים ואני דיי בטוח שהיום כשהו בן 60+ הוא לא אוהב את החמאס אבל זה לא משנה כלום.
          השורה התחתונה היא שלמרות שתמיד הושטנו יד לשלום ואפילו החזרנו לערביי עזה את כל השטח שלהם הם מצאו את הדרך להרוס הכל. תצא כבר מהקונספציה שאפשר לעשות איתם שלום.

    3. יש משהו מאד גלותי בציפיה הזאת לחכות למה שהגויים יאמרו, מה אתה מצפה שיאמרו? אפילו לישראלים שחיים בחו"ל אין מושג מה קורה.
      בתור אדם שממקם את עצמו על הצד הליברלי (שמאל-מרכז) של המפה, אני יודע שלא כל העזתים זה חמאס (כמה כן: 20%? 50%? 80%? כל מס' הולך).
      עבדתי בשדרות הרבה שנים, חטפתי אלפי טילים ובתור תושב הדרום גם גידלתי משפחה למציאות של "טפטופי טילים", "עליות מדרגה" ו"מבצעי שקר כלשהו". הם למדו מה זה שכול בגיל הרבה יותר צעיר ממה שרציתי.
      הכרתי מצוין את אנשי העוטף: אנשי שלום, שבנו, יצרו וחיו במציאות של 15 שניות כבר עשרות שנים, מבלי לאבד תקווה, מושיטים יד של שלום בציפיה לאנשים ההגונים בצד השני.
      אני יודע שגם אצלנו יש את הפאנדמליסטים שלנו (חלקם בתפקידי מפתח בממשלה): אנשים שישמחו לשטח את עזה, להרוג אזרחים תמימים וגם יודעים בדיוק מי אשם: הבחורות שרקדו עם גופיות, הקיבוצניקים מחללי השבת או המפגינים מקפלן שניסו לפגוע בנבחר האלוהי
      אני יודע שאין לנו מה לחפש שם וכל מי שרוצים לחזור לגוש קטיף או לגרש את הפלסטינאים לסיני צריכים להיות מאושפזים מהר בבתי חולים לחולי נפש (אבל אין מקום גם לחולים אמיתיים כי ביבי החליט שהתקציב ילך למקומות אחרים).
      אבל יש משהו שונה במה שקרה עכשיו. משהו שלא קרה קודם: אין עוטף עזה!
      קהילה שלמה של עשרות אלפים נמחקה: 10% נהרגו, 20% נפצעו, כל השאר הם פוסט טראומטים לכל החיים. לא ברור איך יוכלו לחזור לחיים, לבתים, לשדות ולמפעלים. איך יוכלו לגדל ילדים? במקום שנאנסו, נערפו, נשרפו היקרים שלהם מכל?
      מה אנחנו כעם או כמדינה עושים עם זה? מה אנחנו עושים עם אופקים או נתיבות או שדרות שאף אחד לא ירצה לגור שם ובצדק?
      מה אנחנו עושים עם קריית שמונה שריקה לחלוטין יחד עם כל יישובי אצבע הגליל? עם נהריה שנמצאת במרחק של 5 דקות מטבח של אלפים ע"י חיזבללה?
      יש כרגע 120,000 איש שאין להם לאן לחזור במצב הנוכחי, לא בסוף הלחימה ולא בכלל. תוך שנייה וחצי זה יכול לגדול לחצי מיליון ויותר.
      לכן, הברירה היחידה, הכואבת והלא פופולרית היא לשנות את המציאות בעזה. לחסל את שלטון החמאס, גם במחיר של מאות חיילים ישראלים נוספים ובמחיר של אלפי קורבנות אזרחיים לא מעורבים בעזה. אם צריך והמסר לא יובהר בצפון, צריך לגמור את חיזבללה ואם זה לא מובן צריך להפציץ את איראן. כל תוצאה אחרת היא סיומה של מדינת ישראל, גסיסה איטית או חורבן פיזי מהיר.
      אני לא מכיר דרך להסיר גידול סרטני בלי להרוג רקמות בריאות, בלי לשבור עצמות בריאות בגוף או לפעמים אפילו לכרות אותן. אנחנו נמצאים במלחמת קיום קשה ואכזרית. זה אנחנו או הם.
      מצד שני, פופ הוא מאמן חכם. אני בטוח שהוא ימצא דרך להגיע להסכמות בינינו לבינם. אנחנו רוצים שקט, הם רוצים להרוג אותנו, אפשר להיפגש באמצע הדרך: טבח רק אחת לשנתיים? אונס של ילדות מעל גיל 12? לא לערוף ראשים בפעם הבאה, רק קצת.

    4. לא 100% חיות אדם. כמו שאמרת, יש איזה 50,000 שהם ״עלי מעזה״ כאלה שמוכנים לעבוד איתך והיו שמחים לארח אותך בביתם. השאר מעדיפים לשחוט אותך.

    5. עידו, שמח לבשר לך מזל טוב על שעברת לצד השני. אתה בצד של פופ, זה שכבר שכח ולא מבין, זה שלא חווה ומסתכל על המצב מרחוק ובריחוק.
      יש כאן מצב מורכב, אבל גם בתוך המצב המורכב הזה, יש כאלה שמוכנים לוותר על הרבה יותר תכונות אנושיות, ולבצע הרבה יותר פעולות לא ענייניות כדי לנצח.
      בכל פעם שאיזה אוסטרלי או אמריקאי יטיף כאן מוסר, תזכרו, הסיבה היחידה שאתם לא במצב שלנו, היא שאת רצח העם שלכם עשיתם כמו שצריך. את האוכלוסיה שעל האדמה שלהם אתם יושבים, גמרתם סופית, ואין אף אחד שזוכר אותם. זה כל ההבדל.

    6. תגובה אמיצה. יש את היום שאחרי.לפתור את הבעיות שלנו דרך כח וכח בלבד פשוט לא עובד. גם ככל שעובר הזמן נתוני המלחמות פחות נוטים לטובתנו.
      האלטרנטיבה- קשה ביותר , ותיקח הרבה מאוד זמן.
      חיסול או פגיעה קשה בחמאס היא הכרחית עכשיו, אבל אוי ואבוי אם נמשיך להאמין בכח החרב בלבד.

    1. פשוט לא נכון מצטער אשך, לחמאס היה רוב ה2006 לפני שהשתלטו לחלוטין על הרצועה ב2007, תוסיף לזה 15 שנה של הרעלת מוחות ושנאה קיומית והמספרים היום ששנואים אותך פשוט גבוהיים משמעותית .לביבי היו 34 מנדטים מתוך 120.
      .
      לגבי מה שחברי השני עידו רשם הוא מדבר מחוסר ידיעה להגיד שאנחנו טובחים אחד בשני זה פשוט לעצום עיניים, בעוד שצבא אחד מוסרי השני מדובר בטרוריסטים, רוב האוכלסייה בישראל להוציא קצוות רק רוצה לחיות בשלום, בעזה רוב האוכלסייה רוצה להפוך להיות שהיד

      1. ומי חיזק אותו והחליש את המתונים?
        ומי כבר אותו מספר שנים עושה הרעלת מוחות ושנאה קיומית כאן? (כולל שנאה והרעלה לישראלים בידי ישראלים)
        אותו אדם נבחר כאן שוב ושוב, בצורה דמוקרטית, גם לאחר כל הרעל שהוא מפזר, גם לאחר אסונות, גם לאחר שהשחית כל נורמה ציבורית, התנהגותית ומוסרית כאן, גם לאחר כתבי אישום.
        תאמין לי שבעזה זה לא בדיוק דמוקרטיה, זה שלטון טרור מבית ומחוץ.
        הם שבויים של חמאס בדיוק כמונו (לא ניכנס למספרים כי אף אחד לא יודע כמה מהם ככה וכמה ככה).
        לנו הייתה בחירה, וזה מה שעם ישראל בחר – בכל ה"טוב" הזה.

        1. כשאתה אומר מתונים, אתה מתכוון לאבו מאזן? זה שאחראי לטבח ילדי מעלות? זה שעשה דוקטורט על הכחשת שואה? בו הוא טוען שנרצחו בשואה פחות מחצי מליון יהודים? אתה מתכוון לרשות הפלסטינית שמשלמת שליש מצקציבה לרוצחי יהודים? למחבלים שטבחו את משפחת פוגל, הורים ילדים ותינוקות? למחבלי הרש"פ שעשו את הלינץ' בחיילנו היקרים ואדים נורקיץ' ואברהמי בראמאללה? למחבל שאנס ורצח את אורי אנסבכר בפאתי ירושלים ומשתייך לפתח'? אני באמת שואל, כי אני מעוניין לדעת מי המתונים שם.
          יש סרטון שמרכז את תגובות בכירי הפתח' כולל מוחמד אשתייה שהוא ראש הממשלה הפלסטיני שמצדיקים את טבח ה 7.10. איתם, עם המתונים, אתה רוצה להגיע להסכמות? אבו מאזן לא הצליח לחלץ גינוי לברבריות של החמאס מפיו ובידיו אתה רוצה להפקיד את הגבעות השולטות על נתב"ג וגוש דן? מה עוד צריך לקרות כדי שתראה את המציאות הכואבת והקשה נכוחה?
          כשם שהם לא חסו על ישובי וקיבוצי העוטף שהבינו לליבם וחפצו בשלום עכשיו, אנשי הצד השמאלי ביותר של המפה, הם לא יחוסו עליך ועל ילדיך. אתה יאהוד מבחינתם, ויאהוד הם בני הקופים והחנזירים.
          זה או שאנחנו מתקפלים מפה כי אלו השכנים וזו השכונה, ומילים יפות לא ישנו זאת, או שאנחנו מסתכלים למציאות בעיניים וחוזרים לדוקטרינת קיר הברזל של ז'בוטינסקי אותה אימץ גם בן גוריון.
          אני בוחר באפשרות השניה, ואתה?

          1. הרשות הפלסטינית בהחלט עשתה את שלה בעבודה משותפת איתנו וסיכול טרור, ואת זה יגיד לך כל ביטחוניסט.
            הרשות היא הגורם המתון ביחס לחמאס.
            צריך לחזק את המתונים (הכל יחסי בחיים), כדי להחליש את הקיצונים, ובשאיפה להגיע למצב שהמתונים הולכים ומתמתנים, והקיצונים הולכים ומתמעטים.
            נעשה ההיפך.
            אבו מאזן והרשות כיום הם סוס מת כי ביבי הרג אותו מזמן.
            אני עדיין בוחר בתהליך של חיזוק מה שיש במתונים כי הברירה האחרת היא המשך מסלול שפיכות הדמים לנצח.
            כמובן תוך שמירה על הביטחון.
            מה שנעשה זה חיסול המתונים והפקרת אזרחי ישראל לקיצונים שבקיצונים, תוך מתן פרוטקשן להם.
            החמאס והימין הקיצוני אחד הוא – שניהם שוללים מכל וכל תהליך כלשהו ואפשרות של הידברות ושניהם מאמינים בהכל או כלום.
            חמאס רוצה להרוג את כולנו ולכבוש את הארץ והימין הקיצוני והמשיחי (אשר מוביל היום את המדינה) רוצה להרוג / לגרש את כל הערבים ולבנות את בית המקדש בארץ ישראל השלמה.
            גם אצלנו, צריך לבודד ולהעיף את הקיצונים ולחזק את המתונים.

            1. אז אתה חושב שמרצחי ומחבלי הפתח' הם מתונים?
              תגיד את האמת הזו בקול צלול.
              ביחס לחמאס הם פחות קיצוניים בדיוק כמו שהגסטפו ביחס לss היו פחות רצחניים. אבל אלו גם אלו רוצים לאכול את הכבד שלך. אלו גם אלו יטבלו את שתי ידיהם בדמך. אלו גם אלו לא מכירים בזכותך לנשום פה ולטמא את אדמתם. הדתיים של חמאס הם כמו חומייני והחילוניים של הפתח' הם כמו סדאם חוסיין, אין יותר טוב לנו מדתי הברירות.
              אני לא מעוניין לחזק את הרוצחים המתונים.
              ובאשר להשוואה הנלוזה שלך בין החמאס ל'קיצוניים' מהצד שלנו (אחד הם, כלשונך)
              בשעה זו ממש מסכנים אלפי לוחמים שלנו את חייהם ברצועת עזה, ורק אתמול קברנו חיילים שחרפו נפשם למות על הגנת המולדת ובהם 'קיצוניים' אותם השווית לחמאס.
              בן דוד שלי, דוד מאיר הי"ד, לוחם בסיירת מטכ"ל, מתנחל משיחי, נפל בקרב בקיבוץ בארי לשחרור בני ערובה קיבוצניקים על כל המשתמע מכך. אין טבעי ומתבקש מזה. תיוגנו, ומתוך כך תיוגו כהזוי ו'משיחי' ולעג לאמונתנו ולאמונותיו באשר לחזון המקדש, הוא יריקה בפרצופו של החייל שמסר נפשו על ערכי האומה. אביא דוגמא נוספת של חייל שרק אתמול נקבר, ואשר קבר את אביו לפני 7 שנים, פדיה מרק, גם הוא היה מתנחל משיחי, גם בו אתה מזלזל.
              ואותם ורבים נוספים כמותם אתה משווה לפראי האדם הנתעבים של החמאס?
              בוש והכלם.
              ניתן לנהל דיון מתורבת תוך כבוד הדדי, אבל היחס המתנשא שלך הוא חרפה בעיקר עבורך.

            2. הרשלה כמובן שאתה צודק, כןאב לשמוע על דודך.

            3. הנפנוף שלך בדם לא מעלים את העובדה שהמתנחלים והמשיחיים גררו את המדינה שאולה.
              זאת סתם דמגוגיה ופנייה לרגשות זולים.
              המתנחבלים שרוצחים פלסטינים בגדה ועושים להם טרור שיטתי לא שונים בהרבה מהחמאס.
              בטח בתפיסת עולמם, שהכל שלהם והם יהרגו או יבריחו את אוכלוסיית העם השני עד לכיבוש הארץ כולה.

            4. ולמה קרה בכלל כל הטבח הנורא הזה?
              למרות כל עבודת ההכנה היסודית של ביבי לאורך כל שנות שלטונו, שחיזק את החמאס זה לא היה קורה.
              איך זה התאפשר?
              כי החבר'ה הטובים מההתנחלויות, שאוחזים חזק בשלטון, מרגישים שזה הזמן שלהם ומחממים את הגזרה בלי סוף כדי להביא לעימות שסופו בכיבוש הגדה. "ארץ ישראל השלמה".
              אותם חבר'ה שהביאו לנו את המהפיכה המשפטית (בחסות המושחת) שתאפשר גם את כיבוש ישראל מידי החילונים והוצאת ה"דמוקרטית" מהמשוואה.
              אז החבר'ה הטובים האלה רוצים לחמם ולעשות פוגרומים ופרובוקציות, אבל שהצבא ישמור עליהם.
              צבא ההגנה להתנחלויות.
              אז הצבא הועבר מהעוטף לגדה.
              אזרחי ישראל הופקרו לגורלם בשביל לשמור על הפרובוקציות בהתנחלויות של משיחיים וטרוריסטים.

            5. שמו שי עדן והוא מעלה פה תיאוריה מאד הגיונית שגם מסבירה מדוע רוסיה וסין בעד חמאס ונגד ישראל.
              לא מצליח לזרוק פה לינק אז אנסה לשרשר. אולי זה יהיה גם הגיוני בעיניך.
              למה תקפו אותנו?
              עריכה אחרונה: 1/11/2023
              הערה חשובה: הפוסט הזה הגיע למרחקים ארוכים. רצות בווטסאפ כל מיני גרסאות ערוכות ומוזרות. כל אחד ערך לפי האידיאולוגיה שלו. אז – רק מה שכאן הוא המקור. תודה 🙂
              הבהרה: הכל השערות שלי אישיות. הכל ידוע ומפורסם ברשת, אני רק חיברתי כמה נקודות.
              אמ;לק – למרות השנאה ואהבת המוות של חמאס, הסיבות הרחבות, לגבי התזמון וגודל הארוע, טמונות בסאגת המלחמה הקרה, שמתחממת אל מול עינינו. בתמונה הגדולה – זה שוב החשודים המיידים: כסף וכוח.
              מי שחושב שהסיבה למתקפה היתה אך ורק השנאה האדירה של חמאס אלינו ושחרור האסירים, לא רואה את התמונה הגדולה. ואני לא מדבר על התמונה המקומית בלבד, אלא על התמונה הגדולה באמת.
              לפי דיווחים זרים כ-500 חמושים מחמאס והג'יהאד האסלאמי, השתתפו בתרגילים בספטמבר, בהובלת קציני כוח קודס, זרוע פעולות החוץ של משמרות המהפכה של איראן, גנרל איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס שהשתתף באימון בעצמו. גורמי מודיעין בעולם טוענים שאיראן יזמה את המתקפה.
              הוול סטריט ג'ורנל, מצטט בכירי חמאס וחיזבאללה ומדווח שההחלטה התקבלה בפגישה בביירות ב-2 באוקטובר בנוכחות מנהיגיהם. יועץ לממשלת סוריה ופקיד אירופאי נתנו את אותו הדיווח על מעורבותה של איראן.
              אז זאת איראן. גם הבטן מרגישה שזאת איראן. אבל למה לה?
              כי, למרות השנאה המפלצתית והרצון שלהם לרצוח בנו, ההנהגה האיראנית בדרך כלל שקולה מאוד. גם כשהם בוחרים להפעיל כוח ישיר, הם עושים את זה עם אסטרטגיה. הרי הם ידעו שאחרי דבר כל-כך מוגזם ישראל תאבד עשתונות, תרדוף את בכירי חמאס ותחתור לריסוקו. אז מה עבר במוחם של המנהיגים השיעים? למה שימיטו אסון על עזה?
              התשובה: כי אולי זה בדיוק מה שהם רצו. אסון בעזה.
              ּ
              מי שהתשובה, "כי הם מטורפים" לא מספקת אותו, צריך ללכת לחפש את הכסף. כן, שוב הוא. הכסף.
              זה תמיד כוח וזה תמיד כסף. אלא שהפעם זה הרבה יותר גדול. לא, לא המיליונים שקטאר העבירה לחמאס, אפילו לא הכסף שאמריקה משלמת למדינות האזור. הרבה מעבר לזה. הרבה-הרבה מעבר לזה – הפעם מדובר במלחמת הכסף הכי גדולה שהכרנו אי-פעם.
              ברוכים הבאים אל אחרית הימים של המלחמה הקרה.
              נעלה הכי גבוה אל הכסף הכי גדול: הוא היה ונשאר באנרגיה. נפט וגז. רוסיה ממש אתמול הודיעה שחמאס אינו ארגון טרור. זה לא מוזר? למה שרוסיה תגיד דבר כזה? היא, שסובלת כל-כך מטרור? למה היא מלבה את האש נגדנו? בכלל מה עניינה של רוסיה הקונפליקט בין ישראל והפלסטינים?
              עכשיו, אני לא אומר שרוסיה עשתה לנו את זה. אבל בדבר אחד אני בטוח, ומיד תבינו כמה שזו מתמטיקה פשוטה: המרוויחה הגדולה ביותר מהמלחמה – יכולה להיות רוסיה. ואיתה סין ואיראן.
              פרויקט תובלת האנרגיה הגדול בעולם הוא בבעלות ממשלת רוסיה. זהו הפרוייקט ה-כי מושקע באנרגיה העולמית, הבייבי של פוטין, שנבנה לאורך שני העשורים האחרונים. רוסיה העבירה מערכת צינורות פסיכית משטחה אל חצי עולם, וגם אל אירופה. כן, אל המערב, ובשיתוף איתם. מדובר במערכת צינורות שנראיית על פניה דמיונית. תוך מספר שנים מועט רוסיה הגיעה לרמת שליטה אדירה על האנרגיה של אירופה, עד שההישג לעיתים בלתי נתפס.
              עד מלחמת אוקראינה, רוסיה מכרה כ-50% (!) מכלל הגז של אירופה, והיתה הספקית העיקרית. נתון הזוי לכל הדעות שירד לכ-20% בעקבות הסנקציות שהתלוו למלחמת אוקראינה, ועכשיו אפילו פחות מזה. צריך להבין, באירופה גז זה לא רק חשמל וכיריים, גז זה מוצר הישרדותי שאיתו מחממים את הבתים בימי השלג הקפואים, שבזכותו יש מים חמים בברז. גז זה החיים.
              עד לאחרונה רוסיה שלטה בשוק האנרגיה במערב באמצעות שליטה על ברז הגז והנפט. וביחד עם סין הן חדרו גם לשוק האנרגיה במפרץ. מאז מלחמת אוקראינה המצב הזה החל להשתנות.
              מי שנהנית מאוד משיתוף הפעולה הזה עם רוסיה וסין היא איראן. איראן אתם מכירים. רק ביולי האחרון איראן חתמה עם רוסיה הסכם גז בסך של 40 מיליארד דולר, שמצטרף לעוד המון ביזנס שיש בין השתיים ובינה לבין סין. איראן יושבת על מצבורי הגז השניים בגודלם בעולם, אחרי רוסיה, והיא צריכה למכור את זה למישהו. אז בעזרת התשתית של פוטין, בעיקוף שכזה, איראן מוכרת גז ל… מערב. הזוי, נכון? סנקציות על איראן? לא כשיש לך את רוסיה.

            6. המשך
              רוסיה הכניסה בשנה האחרונה סכום אסטרונומי של 138 מיליארד דולר רק מיצוא הגז ועוד 218 מיליארד דולר מיצוא הנפט, וזה עוד למרות סנקציות שהוטלו עליה בעקבות מלחמת אוקראינה.
              רוסיה עשתה מאירופה ה-מון כסף.
              הצינור של פוטין הוא לא עוד פרויקט כלכלי – הוא פרויקט תשתיות קולוניאליסטי של עוצמה וכוח. הצינור הזה הפך את רוסיה לחצי מונופול. פוטין בנה בגאוניות של שחקן שח מיומן את הדבר הכי חכם שמעצמה יכלה לחשוב עליו. הוא הפך להיות ספק הגז הגדול של פאקינג אירופה. הוא גם ספק הגז העיקרי של שאר העולם.
              הפרויקט הזה נבנה במהירות שיא לאורך 20 השנים האחרונות, כשהצינור "הזרם הצפוני" נבנה תוך שנה וחצי, בשותפות עם מדינות אירופה, שאלוהים יודע מה הן חשבו לעצמן. רק ב-2020 הוא בנה בשותפות עם תורכיה את "תורק-סטרים" שמעביר גז מרוסיה לאירופה, ועוד פאזל שלם של צנרת.
              כל זה קרה כשאמריקה היתה עסוקה במלחמות המפרץ שלה, באפגניסטן עיראק, לוב וסוריה, בתקופת הפוסט-ספטמבר-אילבן. אפשר להגיד שאמריקה נרדמה בשמירה, ופוטין לקח את אירופה, וביחד עם סין הם לוקחים את המזרח והמפרץ. חייבים להודות שפוטין הוא גאון. בזמן שהמערב שיחק שחמט התקפי, הוא שיחק שחמט אסטרטגי.
              אלא שמלחמת אוקראינה טרפה את כל הקלפים.
              אמריקה והמערב שהתעוררו מאוחר למשחק המונופול הזה, (תמיד הן מתעוררות מאוחר) חיפשו באיחור דרך להחזיר לעצמן את השליטה האבודה. החשש של המערב היה שרוסיה וסין ישתמשו בכוח הזה כנגדן.
              והחשש הזה אומת במלחמת אוקראינה כשרוסיה סגרה את השיבר למערב, כאולטימטום על תמיכת המערב באוקראינה, ובנוסף אחד הצינורות (נורד סטרים) שמוביל מרוסיה לגרמניה חטף פעולת טרור תמוהה. ואז ה"חברות" נהייתה קצת פחות חברית כשמחירי הגז טסו באירופה, עד כדי כך שמשפחות רבות חיו בקור, כי העדיפו שלא לקנות גז יקר. הגז והנפט זינקו ב-700%. אירופה נכנסה לחרדה קיומית ומדינות חלשות יותר מצאו עצמן על סף משבר.
              אמריקה והמערב הבינו שהן חייבות להגיב למצב הזה. לא יתכן שבכל קונפליקט בין המערב למזרח – פוטין יסגור עכשיו את השיבר בטענה של "פעולות תחזוקה". אז הן התחילו לדלל את מעורבותה של רוסיה כספקית אנרגיה באירופה. הם הורידו את פוטין מ50% עד רמה של פחות מ20% והשנה אפילו 13%. סגרו לו תוכנית לצינור חדש (נורד 2) והתחילו לייבא יותר גז מארה"ב ולהתקדם אל גז נקי, שלא עובר בצינורות של פוטין.
              בנוסף, אמריקה התקדמה עוד קודם אל פתרון יצירתי נוסף וגדול מאוד. אם פוטין מגיע לאירופה דרך הצפון – אנחנו נתחכמה לו ונעקוף אותו – מדרום. כלומר, לא די בכך שמדללים את הצינורות של פוטין לאירופה, גם נייבא בלעדיו.
              לפרוייקט הכלכלי הסופר-שאפתני של אמריקה נתנו שם ידידותי מאוד.
              קראו לו: "הסכמי אברהם". מכירים?
              זה גם שלום גדול ומבורך, כמובן, זה גם פרוזדור כלכלי ענק, אבל זה גם הרבה נפט וגז. החזון הוא לייצר רצף טריטוריאלי של יחסי נירמול שמתחיל בהודו, דרך האמירויות, בחריין, ערב הסעודית, ירדן, ישראל (ישראל מכירים) ומכאן ליוון, קפריסין, אירופה. אם רוסיה באה מצפון דרך הים השחור והבלטי – אמריקה רוצה לרסק אותה מדרום, דרך שליטה בים התיכון.
              אם תרצו, זה גיבושן של 2 חזיתות ברורות: החזית הרוסו-איראני-סינית נגד החזית המערבו-סונית-ישראלית. משחקי הכס – קטן עלינו.
              שימו לב לשרטוט שצירפתי. למעלה זה מערכת הצינורות המטורפת של רוסיה, למטה, פרודור השלום, כפי שהוצג על ידי נתניהו בעצמו בנאום החגיגי שלו ב-9 לספטמבר השנה, חודש לפני המתקפה על העוטף, שצירפתי גם כסרטון.
              נותרה חתיכה אחת בפאזל – סעודיה וישראל לא מקיימות יחסים רשמיים. חתיכה די גדולה.
              לא סיפור. סעודיה בעצמה מחפשת פתרון ליצוא נפט וגז מהאזור והיא עצמה נמצאת תחת איומים מצד השיעים בתימן (שגם העלו באש שדות נפט סעודים), וגם מאויימת על ידי הגרעין האיראני, וההתקרבות של האוייבת השיעית לרוסיה וסין. סעודיה הסונית צריכה לבחור צד, וכרגע הצד המנצח הוא המערב.

            7. המשך של ההמשך
              ז נעשה "שלום". קל. כולם ירוויחו – סעודיה הסונית תמכור נפט וגז למערב, גם ידידותיה של אמריקה במפרץ שיש להן רזרבות עצומות, סחורות יגיעו מהודו ויעקפו את סין, סעודיה גם תתחרה באיראן השיעית, שנואת נפשה, והיא תזכה לברית צבאית עם אמריקה וישראל. בעצם, אמריקה באה עם אסטרטגיה עוקפת רוסיה-סין-איראן – נתיב סחורות, נשק, ואנרגיה מידידותיה הערביות הסוניות שבדרום המפרץ בואך הים התיכון, שיתחרה ברוסיה והשיעים בצפון. סעודיה גם משלה את עצמה שהיא תקבל אישור לאנרגיה אטומית מארה"ב, אני בספק אם מישהו יעז. אבל לך תדע.
              ואכן, במהלך הקיץ השנה הכל קיבל תאוצה כשביידן ונתניהו התחילו לדבר על שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה. ואז ב-9 לספטמבר במסגרת וועידת ה-G20 ביידן הכריז על תוכנית-על פסיכית משלו: "רכבת השלום". סטגדיש!
              לא סתם רכבת, לא סתם שלום – "ביג דיל של ממש, שינוי כללי המשחק האזוריים", מילים של ביידן.
              מדובר על רכבת מהירה ומתקדמת שתוביל סחורות בין מדינות ציר השלום של הסכמי אברהם, מהודו ועד אירופה. חזון נפלא כשלעצמו. אבל הרכבת הזאת, עם כל השלום וזה, מסתירה עוד מטרה אחת חשובה מתחת למסילה והחזון ההומני – הבנתם כבר… צינור גז. ברכבת יעבירו נפט, נשק וסחורות. ובצינור, גז נקי מתקדם. השליטה באירופה חוזרת לידיים מערביות.
              אתם מוזמנים לצפות בסרטון שצירפתי כאן מערוץ ILTV מתאריך 9 לספטמבר השנה, ולשים לב לדבריה של אורסולה גרטרוד פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, שאומרת שם במפורש את המילים: "צינור של גז נקי", היא משתדלת שלא להדגיש את זה מדי, אבל לכולם ברור במה מדובר. יש לומר ש-"גז נקי" משמעותו גז מימן, שהוא ידידותי יותר ויעיל יותר לשימוש, מה שאין בצינורות של רוסיה. שזה במילים פשוטות: צינור גז משודרג שיהפוך את הצינור של פוטין לענתיקה ואת התלות ברוסיה – למיותרת.
              לביידן יהיה צינור יותר גדול.
              פוטין חוטף בו מכה על מכה. לא רק שלא הצליח לכבוש את שאהבה נפשו, אוקראינה, הוא גם מודר מלספק אנרגיה לאירופה שאומרת לו, "תודה על מה שהיה, אבל אינאף פור נאו".
              והרכבת-צינור הזאת מהודו מתחברת גם לצינור שעליו סיכם נתניהו עם מנהיגי יוון וקפריסין בינואר 2020. צינור "איסטמד" שיהיה הארוך בעולם בין ישראל ליוון, ומשם לאיטליה.
              וסעודיה? היא כל-כך זקוקה לברית החדשה הזאת, כדי לזמבר את איראן שנואת נפשה ולעקוף את המונופול הרוסי-סיני, גם של סחורות, אל עבר אירופה. עד כדי כך שבכנס ה-G20 הכריז יורש העצר הסעודי שמדינתו תשקיע בפרויקט כ-20 מיליארד דולר – עוד בטרם נחתם הסכם השלום עם ישראל אפילו. יעני מבחינתה, השלום הוא עניין מוגמר. מה כבר יכול להפריע?
              אמריקה איימה ישירות על המלכה של פוטין וסין עם נה באוזן.
              ברור לכל שמסדרון כלכלי שכזה מדושן עם רכבת-צינור שכזאת, היא אסון עבור רוסיה וסין. ואם היא אסון עבורם, היא גם אסון עבור איראן, כי היא מחזקת את שנואיה הסונים מדרום, ומחברת אותן לשנואתה הציונית ממערב.
              עבור איראן, ברית בין סעודיה הסונית לישראל, זה אסון בל יתואר. זה מחבר את סעודיה לכוח הצבאי של ישראל, ואת ישראל לכוח הכלכלי של סעודיה. וזה שם את סעודיה וישראל כשחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה העולמי. זה קזוס בלי.
              מאידך, מבחינת סעודיה, איראן היא שיעית שנואה, וגם יש לה פצצת אטום, אוטוטו.
              אז איך מטרפדים את החזית החדשה?
              קל: רוצחים את השלום.
              איפה? בעזה.
              כמה ימים לאחר מכן, כבר התאמנו החמאסניקים באיראן, ו3 שבועות לאחר ההכרזה התקיימה הפגישה עם חיזבאללה וחמאס ופעולת סיכול השלום יצאה לדרך. הכל קורה בספטמבר, הימים הנוראיים של היהודים. ואני לא דתי כזה אדוק, אבל מעניין איך לא מעט אסונות שלנו קרו בחגי תשרי.
              ב-3 לאוקטובר, ארבעה ימים לפני המתקפה צוטט חמינאי מבקר את סעודיה על תוכנית השלום, והוא מסכם את דבריו במשפט נחרץ: זה לא יקרה. איראן שמה מטרה ברורה על העסקה של סעודיה וישראל, והיא נחושה ללכת עם זה עד הסוף.
              איראן בחרה בחמאס, ולא סתם. חמאס הם סונים, כמו סעודיה, והם אהובים על הציבור בסעודיה. אנחנו חושבים שזה הכל רק מלחמה על שחרור איזה כיבוש או אג'נדה דתית עמוקה, אבל בסופו של דבר, זה גם הרבה מאוד כסף, ובעיקר – כוח. מה יש בו, בכוח הזה, שהוא כל-כך ממכר? 🤔
              מבחינת חמאס לנגח את ישראל זו מצווה, לשחרר אסירים, לתת תחושת נצחון לעם הפלסטיני צמא הדם. אבל מבחינת איראן? גם. ברור. דם. אבל גם לא באמת אכפת להם מהארגון הסוני הקטן שהשתלט על עזה. אדרבא, שיעים כל-כך שונאים סונים שיש אומרים שיהודים שנואים עליהם עוד פחות. זו שנאה ברמת DNA. שנאה שמתוארת בציטוט המפורסם, "מכל יציריו של אללה הכלב הוא הטמא ביותר, אך ערבי סוני גרוע מהכלב".

            8. הסוף?
              אם כל מה שבא לה, זה מלחמה ודם, אז איראן יכלה לבחור בחיזבאללה שיפתח, וכנראה שזו היתה הצלחה אפילו גדולה יותר. אבל החיזבאללה הוא הילד האמיתי של איראן, ארגון דתי שיעי, שהיא מחוייבת לשמור עליו. אבל את החמאס, הסוני "הכלב", שהוא גם "אספסוף ערבי" אפשר להקריב על מזבח העסקה הענקית. מוחמד דף מספיק מטורף ואלים שיזרום עם כל רצח של יהודים והשפלה של ישראל. והוא זרם כמו גז בצינורות של רוסיה וסין לפני האמברגו.
              אבל כדי לטרפד הסכם שלום כל-כך משמעותי לא מספיק איזה פיגוע קטן בדיזנגוף שיגרור אחריו עוד עמוד ענן שממנו ניתן לשקם את השלום והרכבת של ביידן. צריך משהו מהותי, גדול, שיהדהד בכל העולם הערבי, עד שסעודיה לא תוכל יותר לחשוב אפילו על שלום שכזה. צריך משהו שיחזיק שנים. צריך שישראל תשתגע, שישראל כל-כך תכעס, שאפילו ביידן לא יצליח לעצור אותה. צריך מגה-פיגוע בלתי נשכח, צריך ספטמבר אילבן. צריך. מלחמה.
              וכך יצא לדרך הדבר הדוחה הזה שקרה בעוטף. לא בשם מלחמת הדת השיעית בכובש הציוני, אלא בשם הכסף. לא מלחמת גזה – מלחמת גז.
              אבל הפתעה!
              סעודיה לא ממהרת לבטל את השלום. כי עד שסעודיה לא תצהיר שהשלום מבוטל – המטרה הגדולה לא הושגה.
              שימו לב שהסעודים די שותקים. כותשים את אחיהם בעזה והם מבליגים, מנסים לשמור איזה פתח לשלום עם ישראל ולפרויקט הענק שחשוב להם כל-כך. סביר שאנחנו נראה נסיונות של רוסיה, סין ואיראן להגביר את המלחמה, לגרום להתארכותה, עם כל מיני משחקים של חטופים בטפטופים, ומחאה עולמית מאורגנת וממומנת היטב, עד שזה ייגע בסעודיה.
              אישית, אני מקווה שסעודיה וגם ישראל, יהיו מספיק חכמות וחזקות כדי לא ליפול למלכודת הזאת. השלום הזה הוא מקפצת מדרגה היסטרית עבור ישראל, גם אם ברור לנו שהוא יביא איתו לא מעט צרות.
              כמה אנקדוטות:
              – לטירוף הפסיכוטי של חמאס והעזתים הנלווים אין קשר לתמונה הגדולה. הם עלובי נפש רצחניים שנתנו לשטן שבהם חופש לרצוח ולאנוס בנו, וצריך לחסל אותם. עד הסוף. כתישה מלאה.
              – יחד עם זאת, צריך להבין גם את התמונה הגדולה. כי מרגע שישראל נכנסה לזירת המלחמה על האנרגיה העולמית, והפכה שחקנית עיקרית – זה סיפור חדש לגמרי. אנחנו עכשיו שחקן משמעותי במלחמה הקרה.
              ישראל היא לא רק צומת מרכזי בין לוחות טקטוניים ושלוש יבשות. היא גם צומת מרכזי בין מעצמות ג'ייג'נטיות. וזה רק יגבר ככל שהשלום יתחזק והרכבת-צינור תצא לדרך. ואני מקווה שהיא בסוף תצא לדרך.
              – חיזבאללה, לפחות כרגע, לא ממהר להכנס למלחמה. האינטרס שלו הוא שהמלחמה בין חמאס רק תגבר ותשומת הלב של העולם הסוני שעיקרו בסעודיה, תופנה בעיקר לכתישת סונים. הם קצת יורים נ"ט פה ושם, אבל זה מס שפתיים, לא יותר, בינתיים. יש גבול כמה הם מוכנים להקריב בשביל החמאס הערבי הסוני. יחד עם זאת, אם הם ירגישו סיכוי להצליח, או איום גדול נגדם, למשל מצד ארה"ב, הם עלולים להכנס לקרב מתוך חישוב פשוט שעכשיו כשישראל מסובכת בעזה, זה יתרון. נדע בקרוב.
              – החוט'ים מתימן (או חות'ים, תבחרו) עושים שרירים מדרום. מדובר בארגון טרור שיעי שחי על סחוג. סוג של חיזבאללה מאלי אקספרס. אבל הם משוגעים, הם עשו צרות לסעודיה שנים וגם פוצצו להם שדות נפט, עד שסעודיה בעצמה יזמה הפסקת אש. הם הילד הערס של איראן שמרביץ לפני שחושב. מה שמדהים הוא שלפי פרסומים זרים, סעודיה יירטה כמה טילים שהחוט'ים שלחו לישראל ואפילו איבדה ארבעה מחייליה בדרך. המנהיג שלהם הכריז שהוא שם את השלום על הגריל. יכול להיות שהפסקת האש שלהם עם סעודיה תחת סיכון. נדע בקרוב.
              לחוט'ים הייתי רומז בקלות: אתם רק חוטים, לנו יש בדימונה מפעל טקסטיל שלם… 😉
              – רוסיה יצאה נגד ישראל בפומבי. גם סין. מן הסתם האינטרס שלהן כרגע הוא שישראל תצטייר כישות מרושעת כדי להרחיק ככל שניתן את הסכם השלום עם סעודיה. רוסיה וסין הן המרוויחות העיקריות מהמשבר. חד-משמעית. זה גם מערבב את אמריקה כאן ומרחיק את המערב מאוקראינה.
              – האמירויות, בחריין וסעודיה די שותקות. כולם כבר מבינים שפרוייקט השלום בסכנת התרסקות, אבל שומרים בלב תקווה לקיומו. מקווה שלא יאבדו את ההגיון וישמרו על השלום החשוב הזה.
              – ארה"ב הגיעה לכאן כמו שמעולם לא היתה כאן. נושאת המטוסים "ג'רלד פורד" לישראל ועוד אחת למפרץ. ביידן יושב בקבינט הישראלי, מה?! למה? מה השתנה הלילה הזה? הרי זה שוב ישראל נגד ארגון טרור. על איזה אינטרס ענק עצום אדיר יש לה להגן הפעם? יש איזה רכבת-צינור משהו תחת איום? תבינו, זה הפרוייקט הכי גדול שעומד כרגע בין ארה"ב לרוסיה וסין. במימדים של המלחמה הקרה – זה יותר מטילים בקובה.
              – כל אירופה בעד ישראל ללא היסוס. העולם מחולק למערב נגד מזרח. כולם כבר מבינים מה קורה כאן, זה רק אנחנו שמספרים לנו שזה ישראל נגד הפלסטינים ותו לא. אירופה תשמח להיחלץ מידיה החונקות של החזית הרוסית-סינית.
              – אם לא הבנתם מה רוסיה רצתה מאוקראינה, עכשיו אתם יודעים יותר. את הנפט והגז שלהם, ובעיקר את השטח שלהם שבו עובר חלק משמעותי מהצינור הישן של רוסיה אל אירופה. גם שם הסיפור הוא טרור כביכול.
              – יכול מאוד להיות שהקלאש הגדול בין סעודיה ואיראן עוד לפנינו. מה שבטוח, כל עוד פרויקט השלום של ביידן מתקיים אנחנו נראה עוד ועוד נסיונות סיכול מצד רוסיה ואיראן לזה. גם הצינור-רכבת כשכבר תתחיל להיסלל עומדת לסבול מפיגועי "טרור" לכל אורכה. לכן, זה סיפור ארוך שלפנינו – שרק התחיל.
              – הסכמי אברהם מוצגים כאיזה הישג אדיר של המדינאי הדגול נתניהו. בואו, זה פרוייקט כלכלי ענק של אמריקה. היא יזמה, היא תפרה, הכל למען נתיב עוקף רוסיה-סין, אנחנו עוד חלק בפאזל של המלחמה הקרה. עצוב רק שהקורבנות נאלצו לשלם עבור גחמות הכוח של המעצמות.
              – כנראה שלאף אחד בעולם לא אכפת מספיק מהפלסטינים וארגוני הטרור הסאדיסטים שלהם. הם עוד כלי על הלוח של המלחמה הקרה.
              – יחד עם זאת, ברור לי שאם איראן תרגיש, שהיא יכולה לכבוש את ישראל, או חלקים אפילו, היא תנסה זאת. זה כבר חלום דתי משיחי עתיק יומין שהוא מעבר לכל רציונל אחר. חיזבאללה יהיה המוציא לפועל, ויתכן שיהיו גדולים מהם שעלולים לסייע.
              זהו, זה היה ארוך, אה?
              אתם מתחילים להבין את הסיפור הגדול?

            9. אתה מוזמן להיכנס לפייסבוק שלו
              Shai Eden
              יש שם גם תמונות ומפות שמסבירות הכל.
              זו נראית כמו מלחמה כלכלית בין רוסיה וסין דרך אירן והפרוקסיז נגד אמריקה והעולם המערבי המשווע לגז נפט וסחורות ממקור זול שהוא לא סין.
              בינינו, הייתי מעדיף לקנות גלשן ומפרש שמיוצרים בהודו ולא בסין, כנ"ל לגבי T שירטס, מגפיים, מכנסיים ונעלי סניקרס. אולי הודו תצא סוף סוף מהעוני.
              אגב, עכשיו גם מסתבר מדוע היה חשוב לאדני המולטימיליארדר ההודי לקנות את הנמל הסיני.
              אם מערך רכבות יעביר סחורה דרך ערב הסעודית לישראל ולחיפה הרכבת תוזיל את השינוע והספינות פשוט יעבירו את המכולות מקרונות הרכבת לאניות מכולה שישאו אותן לאירופה או אפילו מזרח אמריקה. יחסוך הרבה זמן וכסף. לא אומר עם זה טוב או רע, פשוט מציין עובדות.
              אולי בגל זה האמריקאים מוכנים לתת לנו כמעט 15 מיליארד דולאר….
              תחשוב על זה.
              ועוד קוריוז, עוד מה שבועות מתפרסם מאמר בו אני שותף עם פרופ' בלה גליל ויש שם פסקה שדנה ואפילו מראה תמונה של ה"נמל הסיני" בהקשר של פלישות ביולוגיות.

            10. רזי מאמר מעניין ובהחלט נשמע הגיוני לגבי התמונה הגדולה.

            11. כן, זה המאקרו
              רק לא נעים לחשוב על זה שאנחנו המיקרו במלחמת המעצמות.
              אנחנו הפיונים הקטנים שצריכים להשתחוות לאמריקאנו כי בעל המאה הוא גם בעל הדעה.
              🙂

  2. נוטה להסכים – הוא לא באמת מבין בזה, הוא מבין שהוא לא באמת מבין בזה, ואומר מילות תקווה גנריות שכל אחד, כמעט, יכול להסכים איתן. לא בטוח בכלל שהוא יכול לעשות יותר מזה. לא יודע אם הייתי נשמע אחרת אם מישהו היה שואל אותי על נגורנו קאראבאך למשל. אני מעדיף את זה על הליצנים משם שמדברים כאילו יש להם מושג מה הולך כאן.

    1. אומר מילים של מיס עולם. המוסלמים מבינים רק כוח לצערי.
      הם מכבדים ומעריצים כוח לא סתם ככה נשלטות מדינות ערב.
      אין מה לדבר עם גיאהדיסטים. העולם יבין זאת עוד כמה שנים במיוחד באירופה צרפת אנגליה חחח לא מקנא בהם יהיה שם יותר גרוע מפה.

      ממשלות בעולם זה אסון מורכבים מרפי ההבנה הכי גדולים שיש.

  3. ביידן אגב ביקש הפוגה אני קורא 😂😂😂
    באפגניסטן נתנו הפוגות? סיוע הומניטרי?
    הסוף ידוע מה יהיה לצערי מה שהיה הוא שיהיה עוד שנתיים עוד טפטופים מעזה…
    לביבי אין ביצים לגמור כמו שצריך הוא דואג לעצמו.
    ידבר קשוח וימשיך להזרים כסף לשיקום עזה….
    אני בטוח שהסיוע ההומניטרי נבדק למי הולך כמו שנבדקו מזוודות הדולרים😁

  4. אין שום ציפיה שהוא באמת יחשוב על מה שקורא, הגיוני שפשוט ינסה לרצות את כולם. בסוף הוא צריך להתעסק בכדורסל.
    מי שהפתיע בתגובה שלו למצב היה מטא וורלד פיס (לא זוכר את השם המקורי) שלמרות הציפיה מאדם כזה הטבח בפסטיבל שהוא היה מחובר אליו גורם לו לתמוך בהשמדת החמאס.
    בענף השחמט, קספרוב הוא כמעט חלק ממערך ההסברה הישראלי. (מה עוד אפשר לצפות מיהודי שמכיר מציאות של שלטון שלא אכפת לו בכלל מהאזרחים)

  5. בס"ד
    תודה הדורבן.
    בקיצור, פופ נתן תשובה דיפלומטית.
    אולי הוא חושב על תפקיד של שגריר כשיפרוש מאימון, חחחח

  6. בסופו של דבר אנחנו חייבים לחשוב על היום שאחרי שנחסל את כל ראשי החמאס וננקה לפחות 95% מהכוחות שלהם
    איך נמשיך משם?
    נשאר ברצועה? נצא?
    אם נצא, מי יקבל את השליטה שם? איך זה יעבוד?

    אם יצאנו למלחמה הזאת והקרבנו את בנינו בלי שיש תכנית סדורה עם תשובות ברורות לשאךות שציינתי אז אנחנו מטומטמים בלחץ

    1. את התשובה נתתי לפני 5 שנים ונתניהו לא היה מוכן לשמוע. אני חושב על זה כבר 10 שנים.
      הפיתרון הו מוחמד דחלון (דקלן+דקלון). לדעתי הוא הפיתרון והפשר היה לנסות לפני 5 שנים כשהוא ביקש לדבר עם נתניהו והאחרון, בסכלותו, לא הסכים.

    2. מה זה משנה מי ישאר שם? זה לא מעניין בכלל צריך לדאוג שלא יכנס שום נשק. נכנס,נשק? נכנסים כמו עכשיו ומורידים הכל לא מחכים שירו טיל מכילים….
      יודעים שיש מנהרות? מורידים לא נותנים ישר לבנות ולבנות ולבנות….לא משחקים בהגנה.
      גם באיוש פתאום עצרו 500 מחבלים…..מה קרה לפני המלחמה הם לא היו מחבלים? למה לא עצרו? חיכו שירצחו יהודים? רצו שקט מדומה?
      במזרח התיכון וגם מול כל אויב צריך להיות חד משמעי "משוגע ואכזר" ליברליזם והומניזם זה לאנשים נורמלים לא לגיאדיסטים. אתה לא נלחם בגיאהד באמנת זנבה

  7. הסיבה שפופ מאכזב את חלקנו היא שיש לנו ציפייה מהאיש להבנה גלובלית קצת יותר מאשר רק בכדורסל.
    יש לו איזו הילה אינטיליגנטית שמלווה אותו כבר הרבה שנים, ולכן אנשים גם מתאכזבים מהתגובה.
    אני לרוב נע על הקו שבין "לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים" לבין הרצון לגייס את תמיכת העולם הנאור בעמדתנו.
    יש כל כך הרבה בורות במדינות המערב שזו פשוט בושה שלא הצלחנו עד עכשיו לגרום שם לדעת הקהל להיות בעדנו. אנשים מסתובבים שם בהפגנות עם דגלי הרשות הפלסטינית, שהיא בעצם היריב הכי גדול של החמאס. בהצלחה להסתובב עם דגל כזה בעזה…
    או ענייני זכויות אדם ומיעוטים, כמו להט"בים שתומכים במשטר בעזה… ממש בורות לשמה.
    חבל.

    1. זה לא מעניין אותנו רוב העולם ישנא אותך בלי קשר למה שתראה לו בכלל. זה מצב נתון.
      אתה מצפה מגיאדיסט להיגיון? אם תנסה לשכנע כל אחד לא תצא מזה. זה כמו לשכנע פה אנשים שהשופטים דואגים לשקץ.
      הערך העליון צריך להיות הגנה על חיי האזרחים במדינת ישראל וזה לא הערך העליון ב40 השנה האחרונות.
      מעדיפים חיבוקים מביידן במקום למחוץ את האויב בלי רחמים. סיוע הומניטרי אחרי שיכנעו ויברחו לא באמצע לחימה. באיזה עולם מזהירים מבקשים מתחננים שיתפנו מבתי חולים לפני הפצצה והם אומרים לך זיבי אנחנו פה.
      מה מעניין האנשים בשיפא שמתחת מלא מחבלים? בעיה שלהם שייט הפנס. אבל ביבי מפחד הוא רוצה אישורים מביידן😁
      דוד גו יביא חיבוק ומילים חמות עוזר בערך כמו הסנקציות שלו על רוסיה ואיראן.
      ארהב במצב שלנו הייתה מוחקת הכל כבר ראינו באפגניסטן יפה מאד את ההומניטריזם.

  8. פופ ענה בדיפלמטיות לשאלה שנשאל במסיבת עיתונאים על כדורסל.
    מי שלא מתעמק בניואנסים של הסכסוך לא מבין מה הולך פה, החמאס אמנם נבחר בבחירות אבל מאז ביטל אותן. אני מאמין שרוב האוכלוסיה לא תומכת בו, אבל אין להם ברירה – לחמאס יש גם את הנשק וגם את הנכונות להשתמש בו נגד מתנגדיהם (הם שחטו והתעללו בגפות של אנשי פתח במהפכה שהם עשו בעזה, סינוואר רצח ועינה המון פלסטינאים)
    צריך לדאוג שהם לא שולטים יותר בכלום. שאין יותר "זרוע מדינית" שיושבת בשלווה בקאטר/ איסטנבול / קפריסין / כל מקום אחר בעולם ונלחמת עד טיפת הדם האחרונה של תושבי עזה.
    אין מה להפריד בין האירגונים – חמאס, גיהאד איסלמי, חיזבאללה – הם מתואמים בינהם וצריך להוריד את כל הראשים שלהם, את היכולות הצבאיות שלהם, ולדאוג שאין דבר כזה יותר "תמרון צבאי" של אף אחד מהאירגונים הללו.
    אני חושב שביבי לתועלת עצמו והקואליציה שלו, העדיף את חמאס עם האמונה הדתית הפאנטית שלו, על פני הרשות שהיא לא דתית ופחות פאנטית כי אז היה צריך להתקדם איתם לשלום … כי בסופו של יום מישהו צריך לשלוט עליהם ועדיף שאלה יהיו הם עצמם. למרות שכרגע לא נראה שיש בצד הפלסטיני מישהו מספיק חזק כדי לעשות משהו בנדון.
    תמיד צריך לזכור ולשדר לעולם את המשוואה שהם קבעו – ישראלי אחד שווה 1050 מחבלים. אז עד שנגיע לרף הזה אין מה להיות הומניים. וצריך לגרום להם להבין שלמחיר שאנחנו שילמנו אז על גלעד שליט, יש מחיר היום שהם משלמים. סחטתם אותנו ?? עכשיו זה יחזור אליכם.
    אין מה לחכות ל"הבנה" או "גינוי הטבח של חמאס" בדעת הקהל העולמית, צריך לעשות מה שטוב לנו תוך שמירה על מינימום פגיעה בחפים מפשע וחוקי המלחמה הבינ"ל. כל מי שלא התפנה מעזה למרות אזהרות צה"ל – לקח סיכון על עצמו.
    עכשיו מלחמה – כשננצח נדאג לשיקום התדמית שלנו בתקשורת. (לא שברור מה יוגדר ניצחון)

    1. דברים נכונים.
      אתה לא "חושב" את זה על ביבי זה דברים שהוא עצמו התגאה בהם והצהיר אותם מעל לכל עץ רענן.
      כיום אין מישהו מספיק חזק מהמתונים בצד שלהם הרבה בגלל שביבי פשוט חיסל את הצד המתון.
      התעלם לחלוטין מקיומם, חיסל כל אפשרות לתהליך מדיני, החליש אותם וחיזק את המטורפים.
      בדיוק כמו שעשה אצלנו.
      יש פסיכופת מסוכן בראשות המדינה כבר עשורים שהביא אותה לאבדון.

      1. חלק מהאנשים שמקטרים פה הצביעו לסומטריץ שראה בטיפשותו בחמאס נכס.
        חלק לרוטמן וסטרוק שרוצים לבנות מחדש את בית המקדש (כמובן צריך להרוס את אלאקצה), רוטמן בכלל טוען שדם נפגעי חווארה אדום יותר מנפגעי עזה.
        חלק לביבי שידע מה קורה יותר טוב מכולנו.הוא לא נקט בשום אמצעי נגד החמאס.
        אנשים מגיבים פה כאילו ב 20 השנה האחרונות היה פה שלטון שמאל, ולא של ימין קיצוני.

    2. איזה נצחון חחח מה שהיה הוא שיהיה. נצחון זה להוריד את כל אז ואז לעבור מבית לבית וכדור בראש לכל חמסניק עד ש30 אלף חמאסניקים הם מתים, החרמת נשקים השמדת כל המנהרות ואותו דבר בצפון. זה נצחון. נראה לך שזה יקרה?
      עוד מעט יקרו הפסקות אש סיוע הומניטרי יחסלו עוד איזה בכיר…יבוא זבל חדש יתחמשו שוב.
      במזרח התיכון צריך להיות משוגע וחסר רחמים רק ככה מרתיעים.

      1. לא יקרה מוכרים לנו אשליות. יש חטופים שהחלאות מחזיקים כקלף.
        לצער כולנו גם הפעם החמאס יחליט מתי יסתיים האירוע .
        במקום להסביר לציבור שמחובתנו לתת גם במחיר כואב מה שאפשר ולפדות שבויים.חלקם ילדים, זקנים.
        יש להקים ממשלה חדשה שיעד מס 1 שלה יהיה חיסול החאמס , חיסול עקבי שיקח אולי מספר שנים.
        במקביל לנסות לשפר את המציאות סביב אלה שלא חמאס.שזה סופר סופר קשה.

  9. אשך תעשה לי ילד. לא מאמין שאני אומר את זה אבל כל מילה שאמרת בסלע. ופופ צודק. שלום הפכה להיות מילה מגונה פה בעשרים שנה האחרונות ויש לזה אחראי אחד. הדג מסריח מהראש

    1. הדג רקוב ומסריח אבל זה היה לפניו ויהיה אחריו כי המנהיגים העליונים דואגים לעצמם ומנותקים מהעם האמיתי.
      שלום זה מילה מגונה כי אין עם מי. אם היו רוצים שלום זה היה מזמן קורה בקלות אבל הם אוהבים את המצב הנוכחי המתקרבן ולגנוב את הכספים שרפי הבנה מעבירים להם לשם התמיכה חחח כל אחד הופך למיליארדר ולעם שלהם אין מה לאכול. אם יהיה שלום הם יצטרכו לנהל מדינה והם לא רוצים.

      1. ב"אין עם מי "אתה כולל גם את ביבי, סמוטריץ, רוטמן, בן גביר?או שהם מלאכי שרת?
        בנקודת זמן זו הפסקת לוחמה לאורך זמן היא משימה אולטרה קשה.אבל אין דרך אחרת בשום מקום בעולם לא פתרו בעיות רק דרך לוע הרובה.

        1. בדרזדן, ובהירושימה ונגאסקי בהחלט פתרו את הבעיות דרך הכנעת האוייב.
          זו הדרך היחידה, כניעה מוחלטת וללא תנאי תוך עבודה על דה נציפיקציה או הפיכת התרבות היפנית לפציפיזם.

            1. ההבדל שהחמאס כפו זאת עלינו. הילדים שם זה הרוצחים של היהודים בעוד 15 שנה. טוב רע לא מעניין במלחמה המטרה זה נצחון מכריע ומהיר.
              לגבי החטופים כמו עם שליט תחליט מי ימות. הם או האנשים שירצחו בהמשך אם מישהו מהחמאס ישאר שם.

        2. התוצאה לא הייתה שונה גם אם היו דרעקים אחרים במקום בדרעקים הנוכחיים.
          כולם מכל הקצוות בכנסת האמינו שחמאס מורתע ואם תתן להם מזוודות ועבודות הכל יהיה טוב.
          כולם מכל הקצוות זרמו עם זה.
          היחיד שיצא נגד זה הוא ליברמן שגם התפטר בעקבות המזוודות מתפקיד,שר הבטחון.
          קנו שקט מדומה בהרבה כסף….
          חמאס חיזבאללה ואיראן הראש כמובן מורתעים זה גם מה שאומר ביידן ששיחרר להם כמה מילארדים והסכם גרעין…..
          המנהיגים האלה גם ככ דואגים לעצמם שלא אכפת להם סכלל חשיבה לטווח ארוך ואפילו לא לקצר.
          איראן תעשה הכל לפתח נשק גרעיני עם עזרה רוסית וסינית ולא יעזרו כל התקיפות סייבר וחיבול מדענים ואז אני שואל את ביבי או כל רפה הבנה אחר או את ביידן what you gonna do?
          גם ככה מתכוונים להפציץ שם. זה היה טימיינג מושלם להחריב את כל הדבר הזה אז מה יהיה שזה יבוצע בעוד x שנים?

  10. חלק גדול מהמסע בעזה הוא גם נקמה. נקמה לגיטימית ביותר , ומיותר לפרט למה.
    גם אנו מחסלים אזרחים, גם הם מאבדים ילדים,הם הביאו את זה על עצמם.
    כשפופ מדבר על טבח הוא בסך הכל משקף מציאות.

    1. אנחנו לא מחסלים שום אזרח אלא אם כן נשאר שם בכוונה או מגן אנושי. אם היינו מחסלים אזרחים שיפא הייתה מושמדת לפני שנים רבות וחבל שלא כך עשו.
      במלחמה לא מעניין אזרחים של האויב יש,רק לחשוב ניצחון בכל הכוח והכי מהר שיש.

  11. יש פה תגובות שפשוט שורף לי הלב לקרוא… לא מאמין איך גם אחרי השואה הזאת עדיין אתם מסוגלים להאשים את אותנו ועוד להשוות בינינו לבינם… מניח ומקוה שאתם מיעוט שגם הוא יפתח את העיניים.
    רק לגבי טיעון "המתונים".. פורסם סרטון של הפת"ח שבו הוא מתגאה שהיה שותף מלא לטבח הזה וגם מפרסם סרטונים של הטרוריסטים שלהם עם גופות של חיילים שלנו
    אפילו בערביי ישראל מביעים תמיכה בטבח הזה אז העצימת עיניים הזאת פשוט מזעזעת אותי..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט