מדוע הלייקרס כל כך רצו להחתים את דייויס עד 2028 והאם הוא יוכיח לכולם שהם עשו את המהלך הנכון? / יעקב אבוחצירא

כל מי שרואה כדורסל יודע שאנתוני דיוויס הוא שחקן שכולם רוצים אותו בקבוצה שלהם. הוא תמיד היה שחקן מוביל ומגוון, בין אם זה שלשות, חצי מרחק, תנועה, הובלת כדור, חסימות ומשחק פיזי מצוין, אך דבר אחד גרם להרבה אנשים להוריד מעט מהערך שלו וזה פציעות. דיוויס הוא כוכב על, אבל בשנים האחרונות הוא מחסיר יותר מדי משחקים עקב פציעות רבות.

בשלוש העונות האחרונות הוא לא שיחק יותר מ60 משחקים, ובעונה שעברה חלק גדול מהפציעות שלו ושל לברון גרמו לכך שהיה סימן שאלה גדול האם הלייקרס יצליחו בכלל להיכנס לפלייאוף. לאור הפציעות שחזרו על עצמם שנים רבות, חלק כבר שכחו שכאשר דיוויס כשיר לשחק, הוא אחד השחקנים הטובים בעולם. היו אף שטענו שעדיף ללייקרס להעביר אותו בטרייד בתמורה לכוכב צעיר או לבחירות דראפט עתידיות.

אז למה הלייקרס החליטו להחתים את דייויס לעוד 3 עונות עד 2028 בחוזה עתק של 186 מיליון דולר?

אני אישית הייתי מופתע מהמהלך הזה בהתחלה, אך יש כמה דברים שניתן ללמוד ממנו ומהקיץ של הלייקרס בכלל:

1. אנתוני דייויס הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, גם לדעתי וכנראה גם לדעת מי שנתן לו את החוזה הזה, שהרי אם הוא היה עוד אולסטאר אחד מני רבים, אין סיכוי שקבוצה הייתה מסכימה לתת כזה חוזה לשחקן שכבר בגיל 30, ואחד שנפצע הרבה בשנים האחרונות.

2. הלייקרס מאמינים בדיוויס עד הסוף. חוזה כזה הוא ההוכחה לכך שקבוצה מאמינה בך וסומכת עליך, ופעמים רבות, כששחקן רואה שמאמינים בו עד הסוף הוא רוצה להוכיח שהאמונה הזאת מוצדקת. לכן, אני חושב שהעונה דייויס הולך להיות מועמד חזק במרוץ לתואר ה-MVP.

3. הלייקרס חיזקו את הסגל ומאמינים שהוא יכול לרוץ רחוק. יש ללייקרס העונה סגל מצוין עם רוי האצ'ימורה, דיאנג'לו ראסל, כריסטיאן ווד, ג'ארד ונדרבליט ואוסטין ריבס, חמישה שחקנים צעירים יחסית וטובים, לא כולל את צמד הכוכבים כמובן. בעונה שעברה, הלייקרס עוד פתחו רע עם ראסל ווסטברוק והבלאגן סביבו, וגם כשהסגל התאזן, הם בקושי הגיעו לפלייאוף, מה שלא מנע מהם להרשים בפלייאוף ולהגיע עד לגמר המערב. גם אחרי העונה המבולגנת הזאת, ברגע שדיוויס ולברון הגיעו לפלייאוף הם הובילו את הלייקרס רחוק, ואין סיבה שהם לא יצליחו לעשות זאת שוב גם הפעם.

4. הלייקרס מאמינים שהצעירים שלהם יכולים להשאיר אותם טובים גם בעידן שאחרי לברון ודיוויס. מדובר בעיקר על החמישה הצעירים יחסית שהזכרתי מקודם. חלקם גם שחקנים עם פוטנציאל גבוה, ובמיוחד אוסטין ריבס בן ה-25, שאני מאמין שיש לו סיכוי גבוה להיבחר לאולסטאר בשנים הקרובות.  כנראה הלייקרס יודעים שהסגל הנוכחי יכול להביא גם לעתיד מוצלח, ולכן הם לא צריכים לוותר על דיוויס בשביל בחירות דראפט עתידיות.

אם נסכם את כל זה, אפשר להבין שהלייקרס ראו את ההצלחה של סוף העונה שעברה והפלייאוף, ולמרות סימני השאלה וחוסר ההצלחה לפני כן, הם החליטו לשמור על הסגל הזה, ובעיקר על אנתוני דיוויס, שקיבל את הארכת החוזה הגדולה שהזכרנו קודם.

עכשיו זה הזמן לגלות האם דיוויס יחזיר ללייקרס על האמון והם הוא יכול להישאר בריא ולהיות מועמד ל-MVP ולהביא את הלייקרס רחוק.

אני חושב שכן, באופן חד-משמעי. אני חושב שהלייקרס היא אחת מהפייבוריטיות לאליפות, והרבה מזה בזכות דיוויס, כי הוא שחקן נהדר משני צידי המגרש, והוא יכול אף להיות מועמד ל-MVP. למשל, בפלייאוף של העונה שעברה היו לו מעל 50 חסימות, וההרתעה הזאת בצבע הייתה אחת הסיבות העיקריות לכך שהלייקרס הגיעו עד לגמר המערב. אני לא אופתע אם הלייקרס ישחזרו את ההצלחה של העונה שעברה, ודיוויס באופן אישי, ואולי אפילו מעבר לזה.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה רבה יעקב
    צריך לשים לב שחוץ מפציעות מרובות יש לו עוד מגרעות
    הוא לא מספיק יציב
    לדוג' בפלייאוף האחרון הוא הביא משחק אחד טוב משחק גרוע משחק טוב וכו'
    דווקא לדעתי לכן למרות היתרונות שלו לא הייתי מביא לו חוזה כזה גדול

  2. תודה רבה.
    מלבד הפציעות (שיימנעו ממנו כנראה גם השנה להיות בדיון על הmvp), יש בעיה לא פחות חשובה: אין לו אופי של שחקן מוביל שלוקח קבוצה על עצמו ברגעים הקשים. הוא לא בשל לזה והוא גם לא רוצה להיות "האיש" הזה.
    ביכולת הוא שחקן טופ 15 אז כמובן שהוא שווה חוזה מקסימום וטוב שהלייקרס האריכו את החוזה שלו.
    איתו התקרה עולה עם כל הבעיות שלו.

  3. דיוויס זה גולם חסר אינטליגנציה עם המון יחסי ציבור, כנראה השחקן הכי אוברייטד בהיסטוריה של הליגה. חוץ מגובה אין לו שום דבר. מתאים בול למועדון החלול בו הוא נמצא

  4. המאמר – נראה שנכתב ביד של אוהד לייקרס. הקבוצה הזאת תגיע לאן שיקח אותה לברון. דייויס שחקן חשוב מאוד, אבל בלי לברון, הוא לא יכול להוביל קבוצה לשום מקום.

  5. הוא שחקן מעולה, עם סט של כישורים שלא נראו יחד בכזה גוף, אבל עושה רושם שמה שמונע ממנו למצות את הפוטנציאל זה הוא בלבד. כנראה זה ההבדל בין המעולים לאגדות

      1. יש לו יכולת אדירה אבל כמו שכתבו אחרים, אופי חלש מדי וגוף פריך גורמים לכך שהלייקרס לא תהיה הקבוצה שלו, הוא יהיה הסקוטי של לברון עד הפרישה ואחכ ישקע אל תהום הנשייה לאיטו

  6. בס"ד
    אנטנוני שחקו מעולה,
    אבל פציעות וחוסר יציבות, מונעים ממנו להיות שחקן מוביל.
    אבל הוא מספר 2 נהדר, שווה מקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט