מסקנות חפוזות 57 / עמיחי קטן

שבוע מפתיחת העונה, וזה אמנם מוקדם מאוד למסקנות, אבל מה שכן אפשר לעשות זה להסתכל על המצב עד כה ולנסות לזהות מה עובד או לא עובד לקבוצות, ואיפה הן יכולות לשנות ולהתאים במידת הצורך. החלוקה הקבועה כאן ל-3 סעיפים תהיה הפעם לסעיפי "הטוב", "הרע" ו"בסימן שאלה".

1. הטוב.

דנבר – האלופה ממשיכה מאיפה שעצרה בעונה שעברה, והיא פותחת את העונה עם 4 ניצחונות רצופים, הרצף הכי ארוך לאלופה מכהנת מאז קליבלנד לפני 7 שנים. יוקיץ' ומארי בכושר קליעה טוב, פייטון ווטסון ורג'י ג'קסון מעמיקים את הרוטציה ואפילו ההגנה של דנבר נראית טוב בינתיים. למעשה, כל ההרכבים של דנבר שקיבלו יותר מ-4 דקות היו עדיפים על ההרכבים היריבים בינתיים.

בוסטון – מאזולה בינתיים משלב היטב בין טייטום, בראון ופורזינגיס שמניבים עבורו תוצרת של 74.3 נקודות למשחק ביעילות גבוהה מאוד – טייטום עם 29.7 נקודות ב-63.1% אפקטיבי, בראון עם 24.7 נקודות ב-60.5% אפקטיבי ופורזינגיס עם 20.7 נקודות ב-69.4% אפקטיבי. גם וויט והולידיי קולעים טוב בינתיים ומשלימים חמישייה מסוכנת ביותר שבינתיים ניצחה 140- 105 את 54 הדקות שלה – רייטינג התקפי של 121.7 ורייטינג הגנתי של 90.5.

גולדן סטייט – סטף הספיק לרשום שני משחקי 40+ ב-4 המשחקים הראשונים של העונה, אבל שווה לשים לב לספסל, בעיקר בצד ההגנתי, ולכריס פול שמוביל אותו ודואג שתהיה גם התקפה בהרכב המחליפים – השחקן היחיד שהווריורס מפסידים את הדקות בלעדיו בינתיים (פלוס 46 איתו ומינוס 3 בלעדיו). הרבה סימני שאלה היו על הטרייד שהביא את פול במקום פול, ולפחות בינתיים פול מתאים את עצמו מקצועית והקבוצה כולה נשכרת מזה.

2. הרע.

יוסטון – פרד ואן-וליט, שעמד בראש הרכש של הרוקטס בקיץ, עומד על 37% מהשדה כרגע, ג'יילן גרין עם 10 איבודים על 5 אסיסטים העונה, ומדובר בקבוצה היחידה חוץ מהספרס שגם ההתקפה וגם ההגנה שלה בין 5 הרעות ביותר בליגה בינתיים. מדובר גם באחת מ-2 הקבוצות היחידות בליגה שעוד לא ניצחו, כשהנוספת תוזכר בפסקה הבאה ולה יש יותר נסיבות מקלות.

ממפיס – בלי צמד הרכזים וצמד הגבוהים הבכירים מהעונה שעברה, ההתקפה של ממפיס הולכת לאיבוד בינתיים והם כבר עם 4 הפסדים. ביין, ג'קסון וסמארט מצליחים לקלוע באופן אישי, אבל מתקשים מאוד לייצר לאחרים, כך שטילמן וזאיר וויליאמס קולעים באחוזים רעים והספסל מייצר רק 22.5 נקודות למשחק. ההגנה של ממפיס סבירה, אבל שם יש ציפיות גבוהות יותר מקבוצה שכוללת את שני שחקני ההגנה האחרונים.

מיאמי – הם שוב עובדים עלינו עם פתיחה רעה לעונה כדי שנספיד אותם מוקדם מדי, אבל ההתקפה שלהם שוב נראית רע. השלשות דווקא נכנסות להם לא רע בינתיים, והירו פתח טוב את העונה באופן אישי, אבל אדבאיו עם יותר איבודים מאסיסטים, באטלר עם 32.5% מהשדה בינתיים, לאב עם 36.4% מהשדה ויותר מדי שחקנים כבר החמיצו משחק או יותר בגלל פציעות – באטלר, אדבאיו, לאב, מרטין וריצ'רדסון. רק שלא ישכחו שכדי להפתיע את כולם בפלייאוף צריך להגיע לשם…

3. בסימן שאלה.

שיקגו – כשחושבים על הבולס עם לאבין, ווצ'ביץ' ודרוזן, חושבים על קבוצה עם כישרון התקפי והגנה מוגבלת, אבל בעונה שעברה ההגנה של שיקגו דורגה 5 וההתקפה דורגה 24, ובינתיים נראה שהעונה הולכת לכיוון דומה מבחינתם. הסיבה העיקרית היא אלכס קארוסו, שהפך משומר אישי מצוין לשחקן שיודע לחפות ולסגור והופך את כל ההגנה הקבוצתית לטובה יותר. מצד שני, לאבין, דרוזן, ווצ'ביץ' וקובי וויט, שאמורים להיות 4 הסקוררים הבכירים של הקבוצה, לא כל כך פוגעים בינתיים, למעט משחק ה-51 נקודות של לאבין שנגמר בהפסד לדטרויט.

ברוקלין – ההתקפה של ברוקלין עובדת טוב עם 122 נקודות למשחק ב-51.7% מהשדה, 40.8% לשלוש, 59.7% אפקטיבי, 62.5% טרו שוטינג, 28.3 אסיסטים ורייטינג התקפי של 119.2. קאם תומאס פתח את העונה בכושר נהדר, לוני ווקר, פיני-סמית ודינווידי קולעים היטב מחוץ לקשת, ברידג'ס משיג נקודות כשצריך ובן סימונס מנהל את המשחק היטב. הבעיה של הנטס היא בהגנה שסופגת 120 נקודות למשחק, מה שגרם ל-2 הפסדים צמודים לפני הניצחון הראשון על שארלוט.

פיניקס – ההגנה של הסאנס פתחה טוב מאוד את העונה כשהם ספגו 102 נגד הווריורס, 100 נגד הלייקרס ו-104 נגד יוטה, אבל אז הם ספגו 70 נקודות במחצית נגד הספרס ואיבדו יתרון 20. התקפית הם התקשו ב-2 המשחקים הראשונים, ובעיקר מאז שבוקר הצטרף לביל ברשימת הנעדרים, אם כי המשחקים נגד יוטה והספרס היו טובים יותר מהבחינה הזאת. עם סגל קצר ו-3 כוכבים מועדים לפציעות, הסאנס צריכים לשמור על כולם ולגרום לזה שאף אחד מהם, ובמיוחד דוראנט שהוא גם המבוגר יותר, לא יתאמץ יותר מדי. כדאי לשים לב לכך שהסאנס קלעו 11 ו-19 נקודות ברבעים האחרונים של שני ההפסדים שלהם.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. דברים מדויקים ומעניינים.
    הטוב, ולפחות מבחינתי, ההפתעה הטובה בפתיחת העונה הוא כריס פול, שמשום מה בהתייחסות לטרייד שלו, נשכחה העובדה שמדובר ברכז נפלא שהופך את החיים לארבעה שמשחקים איתו להרבה יותר קלים, והעלייה שלו מהספסל פותרת בדיוק את הבעיה שהייתה לג"ס בפער בין החמישיה הראשונה לבין שחקני הספסל.

  2. בס"ד
    תודה רבה.
    לא ברור לי כל ההיעדרויות, רק התחלנו את העונה.
    מה קרב לבוקר? וביל זה עוד מהעונה שעברה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט