יומן מילווקי 2024 – פרק 1 – הצגת שאלות / עמיחי קטן

אלופת 2021 עברה שני פלייאופים פחות מוצלחים והחליפה מאמן, ובעיקר הביאה את לילארד על חשבון הולידיי וההגנה. הפעם ננסה לבדוק איך עברו על הבאקס השבועות הראשונים של העונה ונציב שאלות מפתח אותן מילווקי יצטרכו לבחון לאורך העונה, וננסה לתת תשובות זמניות לאור מה שראינו מהם בינתיים. בפרקים הבאים השאיפה היא בכל פעם לבחון שאלה או 2 לעומק.

סיכום ראשית העונה:

בסך הכל בסדר מבחינת התוצאות, אך חבלי הלידה של הקבוצה החדשה ניכרים, גם בהתקפה ובעיקר בהגנה. ההתקפה החלה להשתפר בערך באמצע נובמבר ומדורגת כרגע שישית בליגה, ואילו ההגנה מדורגת 21, שגם זה שיפור מסוים עבורה ביחס לשבוע-שבועיים הראשונים של העונה, אבל רחוק מאיפה שמילווקי צריכים את ההגנה כדי להיות מועמדים לאליפות.

במבט על נתונים ספציפיים יותר, הבאקס ויתרו כמעט לחלוטין על ריבאונד ההתקפה ומדורגים 29 בתחום וגם לא מרבים לחלק אסיסטים (מקום 25), אבל גם מאבדים מעט יחסית (מקום 10), מה שלא מונע מהם להיות בחלק התחתון של הליגה ביחס אסיסטים-איבודים (מקום 22). היתרון העיקרי שלהם הוא האחוזים הגבוהים – 49.1% מהשדה (מקום 4), 38.1% לשלוש (מקום 5), 57.6% אפקטיבי (מקום 2) ו-61.1% טרו שוטינג (מקום 2). כעת נעבור לשאלות.

שאלות המפתח להמשך:

  1. איך יעבוד שיתוף הפעולה ההתקפי בין לילארד ליאניס?
  2. האם ואיך ניתן להחזיר את קריס מידלטון לכושר שיספיק לכוכב השלישי של הקבוצה?
  3. מה הדרך הנכונה להשתמש בברוק לופז, בהתקפה ובהגנה?
  4. מי צריך להיות השחקן שישלים את החמישייה?
  5. אילו שחקנים נוספים אחרים יכולים להיות משמעותיים?

שיתוף הפעולה ההתקפי בין לילארד ליאניס:

כל אחד מהם מסוגל לייצר לבד וגם עושה את זה לא רע בסך הכל, אבל כאן אני רוצה לבחון האם ועד כמה הם פעילים ביחד. ב-13 המשחקים הראשונים של העונה, מהם יאניס שיחק 12 ולילארד 11, לילארד חילק ליאניס 18 מתוך ה-68 אסיסטים שלו העונה, אבל רק 6 מהם היו כתוצאה ממהלך פיק-אנד-רול משותף, ומהם 4 היו בדקה הראשונה של המשחק, אם כי חצי מהמהלכים האלה הגיעו במשחק האחרון נגד דאלאס, אז אולי יש כאן עקומת למידה. בצד השני, יאניס נתן ללילארד 7 מתוך ה-52 אסיסטים שלו עד כה, מהם 5 לשלשות, וכך גם 31 מתוך האסיסטים שלו בכלל היו לשלשות של מי מחבריו לקבוצה.

בצד ההתקפי, גם יאניס וגם לילארד מספיק מוכשרים כדי לייצר לא מעט לבד, אבל את הערך המוסף של שיתוף הפעולה ביניהם הם יצטרכו לפתח לאורך העונה. אני חושב שבסך הכל יש כאן תהליך חיובי, לפחות בצד ההתקפי, ומילווקי יכולים להיות אופטימיים בסך הכל, כי נראה שיש שיפור ביחס לתחילת העונה הלא כל כך מוצלחת.

זו למשל דוגמה למהלך התקפי מוצלח של מילווקי. ביזלי ולופז מרווחים היטב בזמן החסימה וההגנה מגיבה ב"עזור וחזור" כדי למנוע מלילארד שלשה פנויה, וזה נותן ליאניס יתרון של צעד על גרנט וויליאמס. לייבלי מתייצב לרגע בעזרה, אבל ממשיך להסתכל על לופז בפינה, וזה מאפשר ליאניס להמשיך והצעד יתרון הזה מספיק לליי-אפ מדויק.

הכושר של מידלטון:

מידלטון עומד על 11.4 נקודות ב-32.5% לשלוש, אבל הוא זורק רק 4 שלשות למשחק, הכי מעט מאז 2017, ו-9 זריקות מהשדה, הכי מעט מאז עונת הרוקי שלו ב-2013, והוא עומד על 56.1% אפקטיבי, שזה הכי טוב שלו מאז 2020. כלומר, מידלטון קולע בצורה די יעילה, אבל כרגע הוא לא משחק מספיק ולא מצליח להשפיע מספיק זמן על המשחק, ככה שמילווקי לא מרוויחים מהיכולת שלו מספיק. בסופו של דבר, הם יסתדרו בלעדיו בעונה הסדירה ויצטרכו שהוא יחזור לכושר טוב עד הפלייאוף.

הפלייאוף שעבר אמנם נגמר בכישלון מהיר ומוחץ עבור מילווקי, אבל מידלטון עצמו היה בסדר עם ממוצעים של 23.8 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-6.2 אסיסטים ב-46.5% מהשדה, 40.6% לשלוש ו-54.1% אפקטיבי. עם לילארד יחד איתם, סביר להניח שהמספרים יהיו נמוכים יותר, ועדיין אם מידלטון יהיה קרוב לאזורים האלה זה יהיה סימן חיובי מאוד עבור מילווקי. בינתיים, מידלטון אפילו לא מגיע ל-20 דקות בממוצע למשחק, והבאקס יהיו זקוקים ליותר מזה בשלבים החשובים של העונה.

ברוק לופז:

לופז זורק לא מעט שלשות בשנים האחרונות, אבל העונה זו הפעם הראשונה, למעט 2019, שבה רוב הזריקות של לופז מגיעות מחוץ לקשת, אחרי שבשנים הקודמות הבאקס דאגו גם להכניס לו כדורים לצבע מדי פעם. לופז ירד בינתיים ל-33.9% לשלוש, ומילווקי יצטרכו עם הזמן למצוא את הדרך להכניס לו יותר כדורים לצבע, גם על חשבון אחד מבין יאניס ולילארד. בהגנה, לופז אמנם עם 2.8 חסימות למשחק, אבל ההגנה הקבוצתית לא טובה, בעיקר בגלל אובדן השליטה בריבאונד ההגנה ומיעוט האיבודים של היריבות, ואלו דברים שהנוכחות של לופז תהיה משמעותית בניסיון של מילווקי להשתפר בהם בהמשך העונה.

השחקן המשלים לחמישייה:

כרגע זה מאליק ביזלי, וכל עוד הוא קולע 2.7 שלשות למשחק ב-46.1% זו תהיה בחירה טובה. פאט קונאטון הסולידי הוא אופציה אחרת טובה, כמו גם ג'יי קראודר אם רוצים הרכב גבוה והגנתי יותר, קאם פיין אם רוצים עוד מנהל משחק ליד לילארד ואפילו מארג'ון בוצ'אמפ, שעומד בינתיים על 51% מהשדה ו-44% לשלוש, מסתמן כמו אפשרות לא רעה. כאמור לעיל, כל עוד ביזלי בכושר הקליעה הזה הוא המועמד הדי בטוח להשלים את החמישייה.

שחקנים משמעותיים אחרים:

ג'יי קראודר הוא בעיקר אופציה הגנתית בעמדות הפורוורד, אך בינתיים הוא עם 53.2% מהשדה ו-51.6% לשלוש (16/31 עונתי), מה שהופך אותו לאיום קליעה משמעותי. בובי פורטיס הפך להיות בעיקר סקורר בצבע ורק רבע מהזריקות שלו הן מחוץ לקשת. פאט קונטאון בינתיים רק עם 34% לשלוש, אבל הוא תורם בתחומים אחרים עם 3.6 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים. קאם פיין מוביל את מילווקי עם 52.9% לשלוש בינתיים, אבל הוא גם נותן 2.4 אסיסטים על 0.8 איבודים. את האחוזים הטובים של בוצ'אמפ כבר הזכרנו, וזו פחות או יותר הרוטציה הקבועה, שדי מפתיעה לטובה מבחינת מילווקי כרגע.

סיכום הפרק:

יש למילווקי לא מעט אתגרים בפתיחת העונה, אבל לפחות בצד ההתקפי כבר אפשר לראות שזאת קבוצה טובה למרות חבלי הלידה, ולבאקס יש זמן בלי לחץ לפענח מה ההרכבים והדרכים לשפר את ההגנה הרעה שלהם, תוך כדי שהם מנצחים מספיק בזכות התקפה טובה יותר. במהלך העונה ננסה לעמוד על השאלות המרכזיות שהצבנו כאן ומתוך כך לשאול עד כמה מילווקי משמרים את מעמדם כמועמדים לאליפות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה רבה.
    מאמין שיאניס ולילארד יימצאו ביניהם את הכימיה המתאימה, ולצידם כמה שחקני רוטציה טובים שאפשר ללכת איתם לפלייאוף.
    בעיני שאלת המפתח של הבאקס היא ללא ספק כריס מידלטון.
    מאוד מזכיר את סיפור קליי מגולדן סטייט. במידה והוא לא נכנס לכושר משחק של לפני הפציעה הבאקס ייתקשו לעבור את אריות המזרח (בוסטון ופילי).
    בינתיים הם שומרים עליו ונותנים לו נחיתה רכה עד הפלייאוף ששם הוא יימדד.
    מידלטון שמזכיר את הגירסה הישנה ומילווקי תסתכל לכל קבוצה בלבן של העיניים ותרגיש שהתואר בהישג יד.
    מידלטון שלא קרוב לגירסה הישנה ומילווקי תהיה בעמדת נחיתות לצלוח את המזרח.
    הסיבות שאפשר להתעודד מהן כמו שציינת, ששומרים עליו ולא מעמיסים עליו דקות רבות וגם שבפלייאוף אשתקד הוא נראה בסדר גמור. (בסך הכל 5 משחקים אבל גם משהו).

      1. לא בדיוק.
        זה לא רק החודש הראשון, גם בעונה שעברה מיעט לשחק והיה ביכולת נמוכה.
        למעשה, מאז הפציעה בפלייאוף 22, לא ראינו אותו חוזר לעצמו.

  2. אחלה טור
    שני שחקני עילית עם אישיות חיובית זה מתכון טוב להצלחה. וכמו בכל מתכון טוב, צריך סבלנות עד שיהיה מוכן.
    ובקשר לתמונה למעלה… אני יודע שליילארד די נמוך אבל המאמן שלהם הוא הגרסה האמריקאית לדובי גל ?
    🙂

    1. תודה. מילווקי זו אחת מהקבוצות הבודדות שאני מרגיש שיכולות להגיע לפלייאוף בהילוך שני ורק שם להפעיל מנועים (דנבר, בוסטון ופילי הן האחרות, כשכל היתר לדעתי עלולות להסתבך גם בעונה הסדירה).

  3. אין ספק קבוצה שרצה חזק לאליפות . לא מושלמת , אבל מי מושלם?
    נהניתי מהניתוח של הקבוצה.

  4. תודה רבה,
    השילוב בהתקפה יעבוד, בטח בעונה הסדירה, יקח קצת זמן שהם יבינו איך לשחק יחד,
    אבל אם הם לא יתחילו לשחק בהגנה ולקחת ריבאונד, זה לא יעזור להם.
    מידלטון למרות הממוצעים לא ממש היה הכוכב השני בפליאוף שעבר, וכשיאניס נפצע לא הצליח לסחוב אותם, אני מאוד מקווה שהוא ישתקם מהפציעה, ויגיע בכושר טוב לפלייאוף, כי זה יכול להיות ההבדל בין לעוף בסיבוב הראשון לאליפות.

  5. בס"ד
    תודה רבה.
    אני חושב שהקבוצה. כרגע עושה ניסיונות ובודקת מה עובד טוב יותר ומה פחות.
    השינוי זה לא רק ליליארד, 3 שחקני רוטציה עזבו, ומנסים ל'לב מחדש את מידלטון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט