פריוויו 2023-4: מיאמי היט / עמיחי קטן

אנחנו מסיימים את פרויקט הפריוויו לעונה הבאה עם סגנית האלופה, כמו תמיד, וזאת ההזדמנות להודות לכל מי שלקח חלק – הכותבים, הגולשים והמגיבים ולכל מי שמסייע לנו לשמור על האתר כפנינה של שקט בתקופה כזאת מורכבת. בשם הצוות והעורכים, אני מאחל לכולנו ימים של חסד ושלווה, ימים שקטים ומאושרים, בהם נוכל שוב להתמקד ב-NBA.

העונה שעברה:

מאזן: 44- 38 ומקום 7 במזרח. הפסד לאטלנטה וניצחון על שיקגו בפליי-אין ומקום 8 ואחרון בפלייאוף המזרחי. ניצחונות 4- 1 על מילווקי, 4- 2 על הניקס ו-4- 3 על בוסטון בפלייאוף המזרחי והפסד 4- 1 לדנבר בגמר.

מאמן: אריק ספולסטרה. יפתח את עונתו ה-16 בקבוצה וכרגע הוא עם מאזן 704- 491 בעונה הסדירה ו-109- 75 בפלייאוף, כשזה כולל 2 אליפויות ועוד 4 הפסדים בגמר.

העונה הסדירה הייתה טובה מבחינת המספרים האישיים של באטלר, הירו ואדבאיו – כששלושתם קלעו 20+ למשחק, אבל על הצלחה קבוצתית הנתון הזה לא מעיד, וכך ההיט רשמו את העונה הסדירה הכי רעה שלהם בעידן באטלר, בעיקר בגלל אחוזים קבוצתיים רעים מהשדה (מקום 26) ולשלוש (מקום 27), מה שהוביל לאחוז אפקטיבי רע (מקום 25) ורייטינג התקפי רע (מקום 25).

הגענו לפליי-אין, ושם ההיט היו פייבוריטים ברורים נגד אטלנטה טרם המשחק, אבל ההוקס אכלו את מיאמי בריבאונד (63- 39), וגם שיקגו הובילו עליהם במשחק ההזדמנות האחרונה, אבל ריצת 15- 1 בדקות הסיום הביאה את מיאמי לפלייאוף, בקושי רב, כשמילווקי מחכה כפייבוריטית ברורה. למעשה, 191 מתוך 198 הבראקטים שלנו הביאו את מילווקי לגמר המזרח לפחות, בעוד שלא היה אצלנו אף אחד שהימר על מיאמי בגמר המזרח והלאה.

את הסיפור המלא אתם בוודאי זוכרים, אז נסכם בקצרה שההיט קלעו 15.4 שלשות למשחק ב-45% נגד מילווקי וג'ימי באטלר הכריע עם 56 נקודות במשחק 4 ו-42 נקודות במשחק 5, את הניקס הם ניצחו בעיקר בהגנה שהורידה אותם ל-100.5 נקודות למשחק, ובעיקר בפער של כמעט 4 איבודים למשחק (14.2 מול 10.3), כי ההתקפה של ההיט הייתה לא פחות גרועה, ועל בוסטון הם הובילו 3- 0 וניצחו את משחק 7 בחוץ, שוב בזכות מטחי שלשות (14.5 שלשות ב-48.3% בניצחונות לעומת 10.3 שלשות ב-36.5% בהפסדים).

הגמר נגד דנבר כבר היה סיפור אחר. ההיט הצליחו לגנוב את משחק 2 עם ריצה ומהפך ברבע האחרון שלו, היחיד שבו הם עברו את ה-33.3% לשלוש (17 שלשות ב-48.6% לעומת 10.25 שלשות ב-30.6% בהפסדים), וההתקפה של דנבר התקשתה רק במשחק 5 הצמוד, שבו דווקא ההיט היו אלה שלא פגעו ברגעי ההכרעה ודנבר השלימו מהפך בדרך לאליפות. ריצת פלייאוף מרשימה מאוד של מיאמי, אבל אולי זאת שהראתה הכי טוב את המגבלות של הקבוצה הזאת.

קיץ 2023:

הגיעו: תומאס ברייאנט (שחקן חופשי מדנבר), ג'וש ריצ'רדסון (שחקן חופשי מהפליקנס), ג'יימי ז'אקז ג'וניור (בחירה 18 בדראפט).

עזבו: יודוניס האסלם (פרש), ויקטור אולדיפו (בטרייד לאוקלהומה ומשם ליוסטון), מקס סטרוס (שחקן חופשי לקליבלנד בעסקת סיין אנד טרייד), גייב וינסנט (שחקן חופשי ללייקרס), קודי זלר (שחקן חופשי לפליקנס), עומר יורטסבן (שחקן חופשי ליוטה).

ההיט איבדו בקיץ האחרון שני שחקני חמישייה מהפלייאוף – גייב וינסנט ומקס סטרוס שהלכו ללייקרס וקליבלנד בהתאמה. חוץ מזה, אולדיפו הפצוע הפך לסחורת טריידים, וגם הקו הקדמי חווה כמה עזיבות, של יורטסבן שנתן דקות טובות כשהיו פציעות בעונות הסדירות האחרונות, של קודי זלר שהיה סנטר מחליף לא רע בסך הכל ושל האסלם שפורש הפעם באמת, רק אחרי שעבר את קארים בתור המבוגר ביותר שעלה לפרקט במשחק גמר אי פעם.

בגזרת המצטרפים, הנכס המרכזי של ההיט הוא ג'וש ריצ'רדסון, שחקן שרשם את העונות הטובות ביותר שלו במיאמי לפני שהפך ל"ארבע מאות שקל כסף עובר לסוחר", כלומר נכס טריידים ששווה לא מעט, אבל כזה שלא מוצא בית קבוע. תומאס ברייאנט אמור להיות שדרוג על קודי זלר ואחרים בעמדת הסנטר המחליף וג'יימי ז'אקז ג'וניור, או איך שלא קוראים לו, הוא בחירת הדראפט של ההיט ועוד מישהו שיעשה הגנה בעמדות הכנף אם יידרש.

במיאמי קיוו להשיג כוכב נוסף בגזרת הטריידים, אך דמיאן לילארד, שרצה להגיע להיט על פי הדיווחים, נשלח למילווקי בסופו של דבר אחרי שלא היה למיאמי מה להציע עבורו, וכך גם במקרה של ג'רו הולידיי שעבר לבוסטון. לא כדאי לשלול אפשרות שמיאמי ישיגו כוכב נוסף בטרייד במהלך העונה הקרובה, אך בין כה וכה, מדובר בקבוצה שאסור לזלזל בה.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: קייל לאורי/ג'וש ריצ'רדסון, טיילר הירו, ג'ימי באטלר, קיילב מרטין, באם אדבאיו.

שחקנים בולטים בספסל: ג'וש ריצ'רדסון/קייל לאורי, דאנקן רובינסון, ג'יימי ז'אקז ג'וניור, היווד הייסמית', קווין לאב, תומאס ברייאנט, ניקולה יוביץ', אורלנדו רובינסון.

קייל לאורי יהיה בן 38 בפלייאוף, וכבר בעונה האחרונה ההורדה שלו לספסל הועילה להיט, אבל אין להם רכז טבעי נוסף בסגל, ככה שייתכן שהוא יפתח את העונה בחמישייה בכל זאת, ואם לא, הירו ובאטלר ינהלו את המשחק וריצ'רדסון הוא כנראה זה שייכנס לחמישייה. חוץ מהם, באטלר ואדבאיו הם שני הכוכבים, טיילר הירו הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא טוב מדי עבור הספסל, לפחות כל עוד הוא בריא וכל עוד מתעלמים מההגנה, וקיילב מרטין נתן פלייאוף יוצא דופן, כך שאני מאמין שהוא יהיה מי שיפתח בעמדה 4, וגם אם זה יהיה קווין לאב, אני מעריך שמרטין יקבל יותר דקות ויהיה הפורוורד הבכיר אחרי באטלר.

מחליפים בולטים:

ג'וש ריצ'רדסון קלע 16.6 נקודות עם 4.1 אסיסטים בעונה האחרונה שלו במיאמי ב-2019, ואז הועבר לפילדלפיה בטרייד על ג'ימי באטלר, ומשם עבר בדאלאס, בוסטון, סאן-אנטוניו וניו-אורלינס. החזרה שלו למיאמי אומרת שההיט הם עדיין היחידים שהחתימו אותו על חוזה ולא הביאו אותו בטרייד, וגם אם את המספרים האלה יהיה לו קשה לשחזר, עדיין מדובר בשומר טוב מאוד וקלעי לא רע שיקבל דקות משמעותיות, בין אם מהחמישייה ובין אם מהספסל.

דאנקן רובינסון סיים את העונה הסדירה בהמשך של מגמת הירידה שנמשכה מאז הגמר ב-2020 וסגר עונה עם 6.4 נקודות ב-32.8% לשלוש, אבל הפלייאוף כבר היה סיפור אחר. 44.2% לשלוש, 63.3% אפקטיבי, 17.8 נקודות ו-3.4 אסיסטים פר 36 דקות ורובינסון היה הגורם המכריע מאחורי כמה ניצחונות של מיאמי בפלייאוף הזה, ואולי הוכיח שוב שקלעים זקוקים לדקות ולביטחון, ואז הם יכולים לתרום גם בדרכים אחרות. אם נשכח מהחוזה הגדול מדי שלו, מדובר לדעתי באחד מהשחקנים הכי חשובים עבור ההיט, לפחות בפער בין היכולת שלהם בחלק מהזמן ובין הפוטנציאל שבא לידי ביטוי ב-2 גמרים וגמר מזרח אחד ב-4 העונות של באטלר בקבוצה.

קווין לאב הוא עוד שחקן משמעותי אצל מיאמי, כשהוא אמנם התקשה נגד ההרכבים הנמוכים של בוסטון, אבל הוא הפתרון העיקרי של ההיט נגד הרכבים גבוהים או שחקנים מסיביים במיוחד, הריבאונדר הטוב ביותר בקבוצה, קלעי מעולה, ושחקן שהעפיל לגמר בכל פעם שהעפיל לפלייאוף. תומאס ברייאנט ימלא גם הוא דקות כגבוה מחליף עם קליעה, היווד הייסמית' יבוא לעשות הגנה מדי פעם, ניקולה יוביץ' אולי הפעם יקבל הזדמנות להראות את הפוטנציאל הגבוה שלו והיתר בעיקר ישלימו דקות פה ושם.

החמישייה:

את קייל לאורי שמרתי לכאן, כי בלי קשר לשאלה מי יתחיל משחקים, מדובר ברכז הטבעי היחיד של ההיט. אפשר לזהות ירידה עקבית ביכולת שלו מאז שעבר למיאמי לפני שנתיים, מה שבלט בעיקר בשני הפלייאופים, אבל בתפקיד קצת יותר קטן עדיין מדובר ברכז וקלעי טוב ויעיל. ספולסטרה יצטרך לפענח תוך כדי תנועה כמה הוא יכול לקבל מלאורי ולשמור עליו רענן ככל האפשר, כי שחקנים מהסוג הזה (גארדים נמוכים וזריזים) מאבדים צעד או יותר בשלב הזה של הקריירה.

טיילר הירו מגיע אחרי עונה סדירה שנייה ברציפות של 20 נקודות למשחק, אבל אחרי פלייאוף שבו מיאמי לא הרגישו בחסרונו, או אולי דווקא הרוויחו מזה, ופלייאוף שלישי ברציפות שבו הירו לא מופיע למספיק משחקים, הפעם בגלל פציעה שגמרה לו את הפלייאוף אחרי מחצית אחת. המטרה של הירו צריכה להיות שיפור בניהול משחק, שיאפשר לו לנהל את העניינים עם באטלר ואדבאיו ויהפוך את תפקיד הרכז לפחות נחוץ.

קיילב מרטין התחיל את העונה שעברה בתור היורש של פי ג'יי טאקר בתפקיד ה"עושה רק הגנה ומדי פעם זורק לסל כדי שלא ישכחו שאני שחקן כדורסל", אבל סיים את גמר המזרח כמועמד לגיטימי לתואר ה-MVP של הסדרה, והשחקן היציב ביותר של מיאמי בסדרה ההפכפכה ביותר שלהם, נגד בוסטון כמובן. אחרי שב-6 מתוך 7 המשחקים של גמר המזרח הוא עבר את ה-50% מהשדה הוא לא עשה זאת בכלל בגמר, אבל עדיין אפשר לומר שמרטין הפך משחקן התקפה שולי לכזה שיכול לתרום לא מעט כשיצטרכו.

הכוכב:

באם אדבאיו ייכנס כאן ביחד עם באטלר, גם כי צריך לקחת בחשבון את הגיל של ג'ימי (34) וגם כי מדובר בשחקן התקפה רק קצת פחות משמעותי ובשחקן ההגנה המשמעותי ביותר של הקבוצה. הפלייאוף האחרון היה זה שבו אדבאיו לקח על עצמו הכי הרבה, אחרי כמה עונות שנטען שהוא פסיבי מדי, אבל האחוזים שלו ירדו יחד עם השיפור במספר הנקודות. מדובר עדיין בגבוה בן 25, ככה שייתכן שנראה עוד שיפורים קטנים, אבל גם מה שיש עכשיו זה לא רע בכלל אם מנצלים אותו נכון.

אני אוהב את הצוות המסייע של מיאמי ואת אריק ספולסטרה ועוד הרבה גורמים אחרים, אבל ההבדל בין קבוצת פליי-אין קלאסית וחביבה ובין קונטנדרית שעשתה 2 גמרים והגיעה מרחק נגיעה מגמר שלישי ב-4 השנים האחרונות הוא כמובן ג'ימי באטלר. 22.9 נקודות ב-56% אפקטיבי היו לו בעונה הסדירה האחרונה ונגד מילווקי הוא קפץ ל-37.6 נקודות. הנתונים ירדו בהמשך, אבל בגדול אפשר לומר שבאטלר מופיע ברגעים הקריטיים של מיאמי שוב ושוב, וכל עוד זה ימשיך, יהיה מדובר בקבוצה שחייבים לקחת בחשבון.

התחזית:

תחזית אופטימית:

טיילר הירו משתפר כמנהל משחק, אדבאיו משפר את הקליעה מחצי מרחק, מרטין הופך לשחקן של 15 נקודות למשחק והצמד רובינסון-ריצ'רדסון קולע 25 נקודות למשחק ב-42% לשלוש. ההיט משיגים 52 ניצחונות ומעלה ויתרון ביתיות. מילווקי ובוסטון כותשות אחת את השנייה בסדרת סיבוב שני צמודה ומותחת, בזמן שמיאמי מטיילים בסיבוב הראשון ומעיפים את פילדלפיה שוב בסיבוב השני. ההיט צולפים בגמר המזרח ומעפילים לגמר נוסף נגד דנבר, שם הפעם הכל פתוח והיתרון על הנייר של דנבר קטן יותר מאשר בעונה שעברה.

תחזית פסימית:

באטלר מוריד הילוך בעונה הסדירה, אדבאיו והירו נשארים במקום או אפילו יורדים קצת ביכולת, לאורי מאבד צעד ואין מי שיחפה עליו בעמדת הרכז, מרטין קולע 9 נקודות למשחק באחוזים רעים ורובינסון מקבל 9 דקות למשחק. ההיט משתחלים לפלייאוף בקושי דרך הפליי-אין והפעם לילארד הוא מה שמילווקי היו צריכים כדי להכניע את מיאמי בסוויפ בסיבוב הראשון.

תחזית ריאלית:

למעט בוסטון ומילווקי, קשה למצוא קבוצה מזרחית שעדיפה על החבורה של ספולסטרה בסדרת פלייאוף, גם אם יש כמה שעשויות לרשום עונה סדירה טובה יותר, ככה שאני מהמר שההיט יגיעו לסיבוב השני או לגמר המזרח ושם יודחו. יש גבול ליכולת של קבוצה לאבד שחקן חמישייה או יותר בכל עונה ובלי להביא חיזוק משמעותי לייצר אחד שעושה בדיוק את אותו הדבר או אפילו יותר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה
    אני אלך עם מיאמי עפה בסיבוב שני בפלייאוף אלא עם ריילי יביא עוד כוכב בפגרת האולסטאר.

  2. המקום השמיני שתפסה מיאמי בעונה שעברה , הוא המקום הריאלי שלה.בסך הכל הקבוצה שמרה על כוחה, לילארד היה רק ספוקולציה שלא התממשה. עדיין יש את באטלר, אדביו, והירו , מה שאבדו לא ממש משמעותי, סטרוס ,ווינסנט שחקנים בינוניים, ניתנים להחלפה בקלות בשחקנים אחרים.
    לגבי פלייאוף , זה כבר סיפור אחר, הם כבר הוכיחו שהם יכולים לעשות המון רעש.לא הייתי רוצה אותם כיריבה בסיבוב הראשון, בפרט שממול יש מאמן כמו ספולסטרה.

  3. העדפתי להודות לעמיחי בתגובה נפרדת.
    הוא המנוע והלב של סדרה גדולה של כתבות.ואני מדבר לא רק על הקדמה לעונה, אלא גם על פרוייקטים נוספים.

  4. מיאמי, כרגיל, צפויה להתברג בסוף העונה הסדירה בין המקומות 2 ו 9.
    אני לא בטוח שהכוכב הגדול שלהם יוכל לסחוב אותם עמוק בפלייאוף עם הצוות המסייע (אני מדבר כמובן על פט ריילי).
    קבוצה חביבה ביותר
    הסוס השחור של הפלייאוף כבר עונה 256 ברצף
    🙂

  5. אני חושב שהרבה תלוי בהירו, הוא היה חסר מאד בפלייאוף האחרון אבל אם הוא בריא, הוא יכול להיות גיים צ׳יינג׳ר
    ועדיין אני לא רואה אותם עוברים את גמר המזרח. הם בסופו של דבר, קטנים מדי. אבל גמר מזרח יהיה הישג לא רע בכלל.

  6. תודה עמיחי. יופי של פריווי. למרות שלהספיד את ההיט בפלייאוף מתברר פעם אחר פעם כטעות אני באמת לא רואה אותם עושים יותר מסיבוב שני.

  7. תודה עמיחי
    .
    מבחינת תחזית ריאלית זו קבוצת סיבוב ראשון גג שני. אבל באטלר. וואו. בלתי נתפס מה שהוא עשה ועושה. אני סיימתי להמר נגדו

  8. תודה רבה עמיחי.לדעתי ניתחת את זה היטב.
    היו צריכים ללכת על שחקנים שקולעים מ3 ולא לנסות להכריח טרייד על לילארד (מה זה יעשה להירו ?)
    לא מהמר נגדם בפלייאוף.. אבל "על הנייר" גמר מזרח יהיה ממש הצלחה.

  9. עמיחי המון תודה על המאמץ הגדול שאתה עושה בתקופה הקשה הזאת. שאפו גדול.
    קשה להמר נגד מיאמי אבל אני אעשה את זה בכל זאת, נחלשו מאוד עם העזיבה של סטרוס ובעיקר של וינסנט ששיחק הרבה במאניטיים. אני בספק אם הם עושים פלייאוף שלא דרך הפלייאין במזרח אלא אם ג'ימי ייתן עונה סדירה עקבית, מה שהוא לא עושה בדר"כ. סיבוב ראשון לדעתי זה המקס של ריילי השנה

  10. במיאמי יש מערכת חזקה
    מתחיל להזכיר את הספרס
    אוספים שחקנים שקבוצות ג׳יליג זורקות לפח ונותנים להם קריירה
    הם הלכו אול אין על לילארד וכשלו בענק
    מקוה בשבילם שלא יעשו בטעות טריד על הארדן
    הקבוצה הכי מרשימה בפלייאוף ביחס לכמות הכשרון
    יפלו ויקומו על באטלר

  11. תודה רבה על הפריוויו ועל התקומה באופן כללי לאתר. מיאמי ראויה לכבוד על זה שהיא נשארת תחרותית כל כך הרבה שנים ולא הולכת לריבילד, אבל בשורה תחתונה היא מאוד חסרה ואני לא רואה איך היא עוברת יותר מסיבוב במזרח

  12. מיאמי איבדה נכסים ולילארד לא הגיע. מעריף שינסו להביא בטרייד איזה רכז משובח שירים את הקבוצה שוב. אני מעריך שנראה צעיר אן שניים פורצים קדימה ואסקז או ג'וביץ.
    בכלל לא בטוח שבפלייאוף הבאקס או בוסטון העדיפות בסגל יתגברו בקלות על מיאמי. הלחץ שנבנה שם יכול לשתק ומאימי מאוהבים בלהיות אנדרדוג.

  13. התחזית האופטימית היא אופטימית מדי..
    גם לגבי מיאמי וגם לגבי פילי (פילידלפיה בסיבוב השני?..).

    אין שחקן שיעשה לי יותר טוב לראות אלוף מאשר ג'ימי באטלר (למעט דני אבדיה כמובן, אבל בנתיים זה אתר NBA ולא LSD..)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט