אירועי דיומא – 05.10.2023 – כדורגל וכדורסל

הליגה האירופית / עמיחי קטן:

בית ו':

22:00 מכבי חיפה – פנאתנייקוס:

אלופת ישראל מגיעה אחרי ניצחון 3- 2 דרמטי על מכבי נתניה, שעצר רצף של 3 משחקים ללא ניצחונות, כולל תבוסה בצרפת במחזור הראשון, והמון בלאגן, אך סימני השאלה ההגנתיים עדיין קיימים במלוא עוזם. בצד היווני, הניצחון המפתיע על ויאריאל נותן להם מומנטום משמעותי במאבקי המיקום בבית הקשה הזה, ותיקו ומעלה כאן יעודד אותם עוד יותר.

22:00 ויאריאל – ראן:

ויאריאל עם פתיחת עונה רעה בכל המסגרות, וזה נמשך בהפסד 2- 0 באתונה, ואילו ראן יכולים להיות מרוצים בסך הכל מפתיחת העונה, וגם מהניצחון הנוח 3- 0 על מכבי חיפה במחזור הקודם. לאור המצב, המשחק הזה הופך להיות קריטי במיוחד עבור ויאריאל, ואילו עבור ראן ייתכן שמדובר במשחק שבו הפסד הכי יתקבל בהבנה.

בית ב':

19:45 מארסיי – ברייטון:

מארסיי מגיעים אחרי 3-3 עם אייאקס במחזור הקודם וברייטון הפסידו 3- 2 לא.א.ק. אתונה, כך ששתי הקבוצות יחפשו לשפר בעיקר את משחק ההגנה שלהן, ועבור שתיהן מדובר במשחק חשוב, גם מבחינת מארסיי שיקוו לשמור על הביתיות וגם מבחינת ברייטון שלא רוצים לרשום הפסד שני כבר במחזור השני.

19:45 א.א.ק. אתונה – אייאקס:

כאמור, שתי הקבוצות האלה כבשו 3 שערים במחזור הראשון, אך אייאקס יצטרכו להתאושש מפתיחה לא טובה לעונה הזאת, כולל תבוסה 4- 0 לפיינורד במשחק אותו הקהל של אייאקס פוצץ בפיגור 3- 0 והוא הושלם בהמשך.

בית ג':

19:45 ריאל בטיס – ספרטה פראג:

ריאל בטיס הופתעו על ידי ריינג'רס במחזור הקודם, מה שהופך את המשחק הזה לחשוב יותר עבורם, ואילו הצ'כים יקוו לרשום תוצאה טובה יותר מאשר זו של קבוצת הנוער שלהם, שסיימה אתמול בתיקו 1 ביתי עם מכבי חיפה בליגת האלופות לנוער.

בית ה':

22:00 ליברפול – סנט גיליוס:

ליברפול חזרו מפיגור מוקדם כדי לנצח את לאסק לינץ במחזור הקודם, וכעת הליגה האירופית חוזרת לאנפילד לראשונה מאז עונת הבכורה של קלופ שם ב-2016, אז התרחשו לא מעט רגעי קסם באצטדיון הזה. הפעם הם נגד מוליכת הטבלה הבלגית נכון לרגע זה, אך פערי הכוחות על הנייר די ברורים.

בית ז':

22:00 רומא – סרבט ז'נבה:

הקבוצה של מוריניו פתחה עם ניצחון לא פשוט בכלל על שריף טיראספול, וכעת הם יקוו להמשיך את המסע אל עבר תואר אירופאי שני שלו במועדון, אחרי הזכייה בליגה האזורית ב-2022 וההפסד בגמר במפעל הזה דאשתקד.

הליגה האזורית / עמיחי קטן:

בית ב':

19:45 גנט – מכבי תל-אביב:

מוליכת בית ב', והיחידה שהשיגה ניצחון, נוסעת לבלגיה למשחק חוץ לא פשוט בכלל, כשהבלגים זקוקים לניצחון אחרי התיקו בורשה במחזור הקודם נגד זוריה לוגנסק. אולי המשחק היחיד בשלב הבתים הזה בו הקבוצה של רובי קין תגיע כאנדרדוג מובהק, ויהיה מעניין לראות איך זה ישפיע על שחקני מכבי ת"א.

19:45 בריידלביק – זוריה לוגנסק:

איסלנד תארח לראשונה אי פעם משחק בשלב בתים אירופי, ובזמן שבריידלביק מאבדת גובה בליגה האיסלנדית, שם משוחק בימים אלו הפלייאוף של הליגה, וירדה למקום הרביעי, במסגרת האירופית היא יכולה להיות מעודדת מהתאוששות לפיגור 3- 0 בבלומפילד להפסד 3- 2 מכובד. האוקראינים הוציאו תוצאה טובה מאוד במחזור הראשון, ויודעים שתוצאה טובה כאן תעמיד אותם בעמדה טובה מאוד לקראת ההמשך.

בית א':

19:45 קלאקסוויק – ליל:

גם איי פארו תארח היום משחק בשלב בתים אירופי לראשונה אי פעם, והיא תעשה זאת נגד יריבה לא פשוטה בכלל בדמותה של ליל הצרפתית. הצרפתים פתחו את הבית עם ניצחון על לובליאנה, והם פייבוריטים די ברורים לעלות ל-2 ניצחונות בסיום הערב.

בית ה':

22:00 אלקמאר – לגיה ורשה:

קבוצת הנוער של אלקמאר ניצחה שלשום 12- 0 במוקדמות ליגת האלופות, והפעם הקבוצה הבוגרת תפגוש בקבוצה הפולנית בה משחקים שני אקסים של הפועל באר-שבע – ז'וסואה ותמאש פקהראט, כששניהם דווקא עושים בה חיל. במחזור הקודם, אלקמאר הובילו 3- 0 במחצית והצליחו להפסיד 4- 3 לזרינסקי, ואילו הפולנים הצליחו לגבור על אסטון וילה 3- 2 במאבק צמוד, כך שהביתיות נשמרה אז בשני המשחקים.

22:00 אסטון וילה – זרינסקי:

אסטון וילה ואלקמאר נחשבו על הנייר כשתי הקבוצות החזקות של הבית, אך שתיהן ספגו הפסדי חוץ שמעידים על בעיות הגנתיות. בליגה האנגלית, וילה דווקא פתחו טוב, בניגוד לאירופה ולהדחה מגביע הליגה האנגלי, ושתי הקבוצות כרגע עם מאזן של 5 ניצחונות ו-2 הפסדים בליגות המקומיות שלהן.

בית ו':

22:00 פיורנטינה – פרנצווארוש:

פיורנטינה הובסו 5- 0 על ידי הכוכב האדום וברק בכר במשחק הכנה, והפעם הם יפגשו ישראלי אחר – מוחמד אבו פאני. הרכש שהגיע ממכבי חיפה עומד על מספר יוצא דופן של 8 בישולים ב-7 משחקי ליגה, כולל 3 בדקות 63, 66 ו-71 במשחק בו הוא נכנס כמחליף בדקה ה-60, וכבר אפשר לומר שהוא הפך לנכס משמעותי עבור אלופת הונגריה.

בית ז':

22:00 פאוק סלוניקי – פרנקפורט:

הקבוצה שהדיחה את בית"ר ירושלים מאירופה נגד זו שהדיחה את לבסקי סופיה שגברה קודם לכן על הפועל באר-שבע. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון במחזור הקודם, ועל אף שאלופת הליגה האירופית ב-2022, כלומר פרנקפורט, היא פייבוריטית די מובהקת, בכל זאת יהיה מדובר במשחק מסקרן במגרש שבו בית"ר הצליחו להוציא תיקו 0.

יורוליג / עמיחי קטן:

20:00 הכוכב האדום – וילרבאן:

משחק הפתיחה של העונה יפגיש את מילוש תאודוסיץ' וננדו דה-קולו לקרב מרתק בין שניים מהרכזים הגדולים ביותר בעשור הקודם באירופה, אך שניים שכבר רחוקים משיאם ולא היו רלוונטיים במאבקי הצמרת ביורוליג כבר כמה שנים טובות. מי שצפוי לצפות בעסק הוא נועם יעקב של וילרבאן, ואנחנו נאחל לו דקות רבות ככל האפשר.

21:30 ברצלונה – אנדולו אפס:

שתיים מהמאוכזבות הגדולות של העונה שעברה נפגשות לקרב ענק כבר במחזור הפתיחה, כששתיהן החליפו מאמן ועשו כמה שינויים משמעותיים, כשניקולה מירוטיץ' עזב את ברצלונה, כמו גם מיצ'יץ' את אנדולו. מוקדם לחשוש מהפסד אחד, אך אצל שתיהן מפלס הלחץ גבוה כבר עכשיו.

21:30 בולוניה – ז'לגיריס:

על הנייר, מדובר בשתי קבוצות שייאבקו על הפלייאוף, אך לא אמורות להיכנס ל-8 הראשונות, אך לאור המעבר לשיטת פליי-אין של מקומות 7-10, ייתכן שזה ישפר את הסיכוי של שתיהן להיות פקטור משמעותי בעונת היורוליג הקרובה.

21:30 באיירן מינכן – אלבה ברלין:

דרבי גרמני כבר במחזור הפתיחה, כשהשם המסקרן ביותר שצפוי לעלות לפרקט הוא זה של סרג' איבקה שחתם בבאיירן מינכן רק לפני כמה שבועות. אלבה ברלין איבדו את תמיר בלאט למכבי תל-אביב ויובל זוסמן להפועל ירושלים, בדיוק הפוך מהמקומות מהם הגיעו שני השחקנים, בלאט מירושלים וזוסמן ממכבי, והפעם הם עשויים להיות הקבוצה הכי פחות מעניינת במפעל גם עבור הקהל הישראלי.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט