הכל עומד במקום? פריוויו לעונת 2023/24: טורונטו ראפטורס / רועי ויינברג

טורונטו סיימה את 2022/23 במקום הכי גרוע שיש ב-NBA, באמצע. הקבוצה ניצחה 41 משחקים, סיימה במקום התשיעי והפסידה בפליי-אין. היא אמנם החליפה מאמן ואיבדה רכז, אבל קשה להגיד שהתחילה שם בנייה מחדש. אם כולם מתקדמים לכיוון כלשהו ואתה עומד במקום, בטח בליגה הטובה בעולם, אתה כנראה זז אחורה.

מאזן: 41:41, מקום תשיעי במזרח. הפסד לשיקגו בפליי-אין.

מאמן: דרקו ראיקוביץ', שנה ראשונה בקבוצה. יוגוסלבי בן 44 שהיה עוזר המאמן באוקלהומה, בפיניקס וב-3 השנים האחרונות בממפיס ועכשיו עושה את הצעד לתפקיד המאמן הראשי.

מה היה

טורונטו ראפטורס התחילה את 2022/23 בניסיון לשפר את העונה הקודמת, שנגמרה בהדחה ב-6 משחקים מול פילדלפיה, ובניסיון להחזיק מ-2 הצדדים של אותו המקל. מצד אחד לפתח את הכישרון הצעיר (סקוטי בארנס), מצד שני לתת לוותיקים להוביל אותה להופעה מכובדת בפלייאוף ואולי לסיבוב שני. ניק נרס, אחד המאמנים הכי טובים בעולם, נשאר על הקווים. פרד ואן וליט, פסקל סיאקם ועוד נשארו בקבוצה עצמה.

זה לא עבד.

ההגנה הייתה טובה, ההתקפה הייתה ממוצעת בצל ההזדקנות המהירה של פרד ואן וליט והם פתחו את העונה במאזן 12:13. רצף הפסדים הוריד אותם ל-18:13, רצף ניצחונות שיפר במעט ל-30:26 והשינוי המשמעותי הגיע לקראת סוף העונה, כשהם הביאו את יאקוב פרטל והצליחו לייצב את ההגנה.

ב-26 המשחקים מאז הגעתו של פרטל, בעשירי בפברואר, הייתה לראפטורס את ההגנה השישית בטיבה בליגה. הם ניצחו 15 מ-26 משחקים והצליחו להגיע למקום התשיעי ולפליי-אין מול הבולס, אבל הפסידו 105:109 במשחק בו איבדו יתרון של 19 נקודות בבית ולנצח ייזכר בגלל הצעקות של הבת של דמאר דרוזן (מול האקסית). הם אמנם שלטו מתחת לסל, אבל חוסר היכולת של הקבוצה לקלוע שלשות – מגפה שרדפה אותה לאורך כל השנה שעברה – וחוסר הכישרון ההתקפי היו בעוכריהם.

טורונטו הייתה במקום ה-28 בליגה באחוזים מהשלוש ובקליעות מהשלוש, מעל יוסטון ושרלוט שהיו מהקבוצות הגרועות ביותר בכל ה-NBA. האימון של ניק נרס עשה פלאים, אבל הקבוצה לא הצליחה לפגוע מחוץ לקשת. לא רק בגלל הדעיכה של פרד ואן וליט, אלא גם בגלל חוסר ההתקדמות של סקוטי בארנס.

בארנס אמנם השתפר משמעותית כמוסר, אך קלע כמות זהה של נקודות לעונת הרוקי (15.3 למשחק) באחוזים רעים יותר באופן משמעותי, לקח פחות ריבאונדים ונראה פחות טוב גם כשחקן הגנה. לא רק שהוא לא התקדם אחרי עונת רוקי מבטיחה, הוא הלך אחורה בכל מה שקשור לייצור נקודות. בתור הפרנצ'ייז פלייר העתידי של טורונטו, העבודה שלהם בקיץ האחרון הייתה לפתח את הקבוצה סביבו.

הקיץ האחרון

הגיעו: דניס שרודר, גריידי דיק (הבחירה ה-13 בדראפט), ג'יילן מקדניאלס, מרקיז נוואל, דרקו ראיקוביץ'.

עזבו: פרד ואן וליט, וויל ברטון, ניק נרס.

כאמור, הראפטורס מרגישים כאילו הם הקבוצה של סקוטי בארנס. בגיל 22 הוא השחקן הצעיר והמבטיח ביותר שלהם, גם אם יכולת הקליעה שלו לא לגמרי שם. יש לטורונטו מחלקת פיתוח שחקנים טובה מאוד שהצליחה להצמיח כוכבים ולשפר להם את הקליעה (פסקל סיאקם אולי הדוגמה הטובה ביותר, וכבר נגיע אליו), אבל הבעיה הגדולה ביותר הייתה בעיית השלשות. זה גם פגע ביכולת ניהול המשחק המתפתחת של בארנס.

לכן המהלך המשמעותי ביותר של טורונטו בקיץ מבחינת העתיד היה הבחירה בגריידי דיק בדראפט. דיק קלע ב-40.3% מהשלוש במכללות, נחשב לקלע הטוב ביותר בדראפט ואחד שיכול לרווח כבר עכשיו להתקפות NBA וליצור לעצמו זריקות. אם ראיקוביץ' ישתחרר מחלומות חמישיית הפורוורדים חסרי הקליעה של נרס ויתן לו מקום מרכזי, הוא ובארנס יכולים להיות צמד משמעותי לקראת העתיד.

הקטע המעניין, במקרה של טורונטו, הוא שהם עדיין לא הלכו על בנייה מחדש. הקבוצה החתימה את יאקוב פרטל בן ה-27 על חוזה ל-80 מיליון דולר וצפויה לתת את תפקיד הרכז הפותח לדניס שרודר, אלוף העולם הטרי אבל רכז בן 31 שלא היה טוב במיוחד בשנים האחרונות ב-NBA, ולא יכול לרווח את המשחק. קבוצה שמחתימה רכז בן 31 וסנטר בן 27 לא בהכרח חושבת על העונה הבאה.

ההחתמה של ג'יילן מקדניאלס, שחקן לא מוערך מספיק, מעניינת. הם החתימו כאן עוד פורוורד ארוך (2.06 מ') עם מעט קליעה (33.2% השנה מהשלוש, 34.5% מהקריירה) והגנה טובה, כמו בארנס על הנייר או כמו או ג'י אנונבי. סביר שהוא יקבל דקות כגיבוי לשניהם, אבל יחד עם גארי טרנט ג'וניור יש כאן פוטנציאל לרביעייה של שחקנים שיותר מדי דומים אחד לשני.

מה יהיה

חמישייה: דניס שרודר, או ג'י אנונבי, סקוטי בארנס, פסקל סיאקם, יאקוב פרטל.

ספסל: גריידי דיק, פרשס אוצ'יווה, גארי טרנט ג'וניור, מלאכי פלין.

טורונטו, על פניו, קבוצה שהולכת לבנייה מחדש. התלכיד הנוכחי שלה לא מספיק טוב, ראיקוביץ' הצעיר נחשב למאמן שמבין בפיתוח שחקנים ויש להם המון בחירות דראפט. גריידי דיק בן 19.5, סקוטי בארנס בן 22, אוצ'יווה וגארי טרנט בני 24 ומלאכי פלין בן 25. כריסטיאן קוקולקו המבטיח בן 22 וכל אלה, אולי, יכולים לקבל הזדמנויות כדי לראות מי המתאימים ביותר סביב בארנס (הטוב שבחבורה) ומי יכול להיות חלק מהקבוצה הגדולה הבאה של הראפטורס. הפריוויו הזה היה יכול להיות פשוט בהרבה אם היינו אומרים שזאת שנת מעבר ושהם פשוט יקבלו דקות ביחד.

אבל המצב של טורונטו לא כזה פשוט. יש לקבוצה את או ג'י אנונבי, שחקן האבוקדו. אנחנו מחכים במשך שנים שהוא יבשיל, אבל ברוב המקרים פשוט נתעורר יום אחד ונגלה שזה רקוב. כבר כמה עונות אומרים שזאת שנת הפריצה של אנונבי בה הוא יהפוך לכלי התקפי משמעותי, ויכול להיות שזה יקרה גם השנה, אבל בגיל 26 אפשר להיות סקפטיים. שחקן חמישייה לגיטימי, לא הרבה מעבר, ומישהו שדורך על העמדה של סקוטי בארנס. שרודר בן ה-31 יקח את הכדור מהצעירים ברמה מסוימת, פרטל בן ה-27 על חוזה עצום יחסית לתרומתו ההתקפית ויש את שאלת פסקל סיאקם.

סיאקם היה מעולה בשנה שעברה. 24.2 נקודות למשחק, 7.8 ריבאונדים. 5.8 אסיסטים ובחירה ראויה לאול-סטאר, אבל הוא יהיה בן 30 בסיום העונה. ערך הטרייד שלו כבר עכשיו מקסימלי, והיו דיווחי םעל כך שהוא סירב לעבור מטורונטו. הוא מספיק טוב בשביל להיות מספר 2 או 3 באלופה, והיה כזה גם ב-2019 לפני הקפיצה שלו, אבל לא מספיק טוב בשביל להוביל את טורונטו לסיבוב השני בפלייאוף כפי שראינו בכל עונה החל מ-2021 (ב-2020, שנת הבועה, המוביל היה קייל לאורי). הוא לא מספיק טוב בשביל התפקיד שלו, כרגע, ולא מוכן לעבור לשום מקום אחר.

בדרך כלל, סיטואציות כאלה נגמרות בכמה שנות דשדוש בהן השחקנים הצעירים לא מצליחים לקבל את ההזדמנות והשחקנים המנוסים יותר מורידים את ערך הטרייד של עצמם. ראינו משהו דומה באורלנדו של ניקולה ווצ'ביץ', למשל, ולא חסרות דוגמאות אחרות. הכדורסל של סיאקם כשחקן מוביל לא מספיק טוב, המאמן שהביא אותו והוציא מהקבוצה מעל ומעבר למה שהיא שווה כבר לא שם. אם אני צריך להמר, הוא יסיים את העונה במקום אחר (וכך גם אנונבי, וכל שחקן מועיל מעל גיל 25). מצד שני, זה היה ההימור שלי בשנה שעברה. השנה הם עם מאמן פחות טוב ורכז פותח פחות טוב, אבל עדיין ינסו לשחק כדורסל תחרותי.

זה מרגיש מהצד כאילו טורונטו צריכה לפרק את הקבוצה כבר שנתיים ועומדת במקום, אבל יש לה את אחד ממוחות הכדורסל הטובים בעולם על ההגה. מסאי יוג'ירי הוא אחד שיודע לחכות להצעה הנכונה, ואחד שעשה טרייד על הכוכב הכי גדול שלו וזכה באליפות בשנה לאחר מכן. יכול להיות שהסבלנות שלו משתלמת. האם היא תשתלם השנה? אני סקפטי.

ועכשיו לתחזית

תחזית אופטימית: בארנס עושה את הקפיצה גם ברמה ההתקפית, גריידי דיק מצליח להשתלב בחמישייה ובעיות הקליעה מהשנה שעברה נפתרות הודות לרוח של ראיקוביץ' כמאמן. סיאקם נותן עונה נהדרת, שרודר מחליק בטבעיות לתפקיד המנהיג מאליפות העולם ומישהו מהשחקנים הצעירים מסביב לבארנס ודיק (אוצ'יוואה/פלין/טרנט) עושה קפיצה משמעותית שמכניסה אותו לדיון השחקן המשתפר. 44 ניצחונות, המקום השישי במזרח והדחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

תחזית פסימית: כמות פציעות גבוהה, בדומה למה שקורה להם יותר מדי בשנים האחרונות, והתקפה שהופכת ל-17 שניות של דניס שרודר מכדרר ומחטיא. בארנס עדיין לא מצליח לפגוע בסל ומתגלה כאו ג'י אנונבי 2, סיאקם נותן עונה פחות טובה ומפספס משחקים משלו. אף אחד מהצעירים לא מצדיק את הדקות שלו, אבל האיכות של הסגל הקיים מספיקה בשביל 34 ניצחונות והבחירה השמינית בדראפט. בשנה לאחר מכן הם מגיעים שוב, עם אותו סגל, לאותה נקודה.

תחזית ריאלית: בארנס מראה שיפור קטן, אך לא מספיק בשביל להוביל התקפה בפני עצמו. סיאקם, אנונבי ואולי גם פרטל עוזבים את הקבוצה בדד-ליין למועדונים אחרים, טורונטו מוצאת את עצמה עם המון בחירות לקראת השנים הקרובות ודקות לשחקנים הצעירים שלה. דיק ובארנס מצליחים לשמור על אופטימיות לעתיד, טורונטו מנצחת 32 משחקים ובוחרת ב-5 הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב. ריבילד שמחכה לקרות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. כתבת את זה פעמיים, אבל בחיי שאני לא מבין מאיפה קיבלת את הדעיכה של ון וליט.
    ב-13 במשחקים האחרונים של העונה הקודמת , הוא קלע לפחות 28 נקודות 4 פעמים. כאילו, מה רע?

    1. הדעיכה היא בעיקר ההבנה/הפנמה שהוא לא שחקן שיוביל אותך לשום מקום (ויש גם נפילה מ40% לשלוש בקריירה לאיזור ה34%). לדעתי זה אכן קרה השנה.

  2. תודה רועי, פריוויו מצויין. כמו שציינו מעלי ואן פליט לא הזדקן, הוא חיית עבודה לכן קיבל את החוזה ביוסטון הוא פשוט לא סקורר.
    .
    אננובי זה שחקן נחמד אבל הוא בשום פנים ואופן לא מראה פוטנציאל כוכבנות, להטריד אותו יהיה רעיון טוב.
    .
    טורנטו עשו טעות נוראה עם סיאקם היו חייבים להטריד אותו עונה שעברה/ שני עונות קודמות. לא רק שהשוק יבש המחיר לשחקן בשנה האחרונה שלו בחוזה נמוך משמעותית. בנוסף יש את הבעיה שהוא מתאים למעט מאוד קבוצות בליגה.
    לגבי מספר 2 אני כאן חולק על דעתך באליפות של טורנטו הקודמת היה מספר 1 מובהק שזה קוואי, ועוד 3 שחקנים שתרמו בערך באותה רמה.
    .
    סקוטי בארנס לא מספיק טוב להיות מספר 1. לבנות עליו זה טעות, לא הייתי מטריד אותו עדיין אבל אני לא רואה אותו הופך כרגע הופך ליאניס הבא, אלא אם פתאום יציג קפיצה חריגה בגודל של עוד אינץ 2 בגיל 23.

    1. מסכים עם כמעט כל מה שכתבת,אבל סיאקם לא מתאים לרוב הקבוצות בליגה???
      שחקן גבוה,חזק,זריז,חכם ויודע לקלוע,הלוואי והיה מגיע לנאגטס במקום פורטר ג׳וניור.

      1. לנאגטס יש את יוקיץ, סיאקם היה פורח לידו לא במקומו של פורטר אלא של גורדון, זוכרים לפורטר את הגמר הרע אבל הריווח שהוא נותן לקבוצה חשוב . סיאקם גם היה יכול להצליח בגולדן סטייט ויכול להתאים גם לאטלנטה אבל פחות או יותר שם זה נגמר, לגבי אטלנטה זה האופציה הטובה ביותר לטרייד בשבילו

        1. כל קבוצה עם סנטר מרווח(ויש לא מעט כאלה) תשמח לקחת אותו.
          אצל הנאגטס,נכון שהוא פחות מרווח מפורטר וזה מהותי,אבל הוא נותן ככ הרבה דברים אחרים שעדיין הייתי לוקח אותו בלי התלבטות.
          בגורדון לא נוגעים.

  3. תודה רבה רועי.
    קבוצה שממש לא ברור מה קורה איתה כמו שהתחזיות שלך משקפות.
    למרות שיש להם שלד לא רע,בעקבות יציאה מסתמנת של כמה קבוצות מהטנקים הייתי ממליץ להם לפרק הכל ולהתחיל בניה.

  4. רועי ברצינות כתבת שיש שחקן שקוראים לו גרידי דיק???

    כאילו, בשבילי רק טיילור סוויפט כי… גרידי …. ?

    טורונטו גם עיר שלא נמצאת אצלי בדלי, למרות שכמה חברים קוראים לפריזר הזה בית.

  5. תודה על הפריוויו!!
    טורונטו עוד לא החליטה מה היא רוצה מעצמה, מכיוון שמחכים לפריצה של סקוטי בארנס שלא קרתה בעונתו השנייה.
    לא ברור איזה שחקן הוא יהפוך, כוכב, שחקן חמישייה טוב. לכן טורונטו מנסה להבין מה יש לה ביד ואז היא תחליט לאן פניה מועדות.

    1. השאלה באיזה גיל מצפים שהוא יפרוץ? ההמתנה קצת לא ברורה
      אותו דבר לגבי סיאקם. לא רואה סיכוי לטרייד איכותי כמו על דרוזן
      אם לא קרה עד היום, לא מבין איך יקרה בגיל כזה…
      נחיה ונראה

    2. בארנס במקרה הטוב מס׳ 3 בקונטנדרית אפילו עם שיפור. לבנות עליו זה מוגזם. גם לי נראה שיוג׳רי קצת נרדם בעונות האחרונות. תודה רועי

  6. יוג'ירי קצת קפא על השמרים… אבל נראה שאיבד (יחד עם נרס) ממגע הקסם אחרי העונה המסוייטת שעברה על טורונטו, עם לחשושים על בעיה בחדר ההלבשה ו כימיה לא טובה בין השחקנים.
    צריכים אלפא, אפילו עם זה דרוזן כזה, שיחזיר אותם לפלייאוף

  7. תודה רועי
    טורנטו תמיד הייתה בנויה על העומק הרב שלה. אבל מה לעשות שלאורי הזדקן ודרוזן/קוואי הלכו ועכשיו גם ואן פליט הלך. הם ייראו כנראה לא משהו
    אנוניבי לא צריך להשתפר.הוא אחלה שחקן שומר מעולה וקובע באופן קבוע מעל ממוצע הליגה. אמנם לא אולסטאר ולא שחקן יוצר אבל כל קבוצה הייתה רוצה אותו בחמישייה שלה
    אמנם בארנס קיבל אתהROY אבל אני בכלל לא בטוח שהוא הרוקי הכי טוב במחזור שלו: מובלי וואגנר ואולי אפילו שאנגון וגידי עם פוטנציאל גדול ממנו לדעתי וכבר תורמים יותר לקבוצה שלהם. בסך הכל ייקח להם לא מעט שנים להיבנות מחדש

  8. תודה רועי, מסכים עם הכל וכתוב נהדר (או-ג'י אבוקדו – ללקסיקון). יעשו בחכמה עם יטרידו מהר את סיאקם ואנוניבי (ויש מצב שגם את טרנט) כל עוד הערך שלהם גבוה וילכו לטנקינג מהסוג הבן-גבירי – אלים, קיצוני ובלתי מתנצל. יש שם סגל סימפטי עם גג מאוד ברור, ולא גבוה במיוחד. זה סגל ששמים במילון ליד ההגדרה של 'פירוק ובניה מחדש'.

      1. די, לא צריך להיות כל כך רגישים. בטח לא כשמדובר בכבודו האבוד של איתמר בן גביר ותומכיו (אני גם לא חושב שיש כאלו באתר).

        1. אני מציע שפשוט תגיד "אבל זה לא אותו הדבר". זה תמיד תופס. כאמור תודה על זה שאתה מצליח לדחוף את זה בהזדמנויות שונות. מוסיף המון

            1. הי חבר. שמח שאתה חושב שאתה סופר הירו ועוד יותר על זה שאתה מנסה להידחף בכוח.אני בטוח שזה תורם לביטחון העצמי שלך.
              שבת שלום ושנה טובה 🙂

  9. תודה על הניתוח. מסכים לגמרי עם מה שכתב ולפני- קבוצה תקועה לגמרי שלא תגיע לשום מקום עם הסגל הזה. לא מבים למה לא עשו טריידים לבנייה מחדש. שיהיה להם בהצלחה בדד ליין.

  10. קבוצה שלקחה אליפות בהמון מזל. דוראנט נפצע בסדרה נגדם.קוואי הבין זאת ולא המשיך בקבוצה.
    חיים שם עדיין באשליית האליפות ההיא. את רוב הכשרון שלהם שמו בעמדה 3 . בארנס, אנונובי,גריידי דיק מהדראפט , אוטו פורטר.פסקל סיאקם מתאים יותר לשחק 3 מעשית הוא 3 או 4 .אציואה עוד שחקן טבעי ל 3.
    הם נחלשו מאוד בעמדת הרכז.שרודר זה לא הפתרון.
    עמדת הסנטר בינונית מינוס.את עמדת השוטינג גארד תופסים לסירוגין אחד הפורוורדים.
    הכל מצביע על בלגן גדול.
    לדעתי הם עושים את הפליי אאוט(לא אין)יש יותר מידי קבוצות טובות מהם.

  11. אתה ממיין שחקנים לעמדות 2-3-4 כאילו שעדיין משחקים כך. ברוב המקרים חוץ מהסנטר שאר השחקנים די פלואידים וזזים על מנעד של עמדות.

  12. תודה. ניתוח עמוק ומצוין.
    בהחלט לא מבין את טורונטו, כבר שנתיים אנונובי וסיאקם מועמדים לטרייד כל יום בערך.

    סיאקם דיי דפק אותם כשהכריז שלא יחתום בקבוצה אליה יוטרד.

    עוד נקודה – בעונה שעברה עשו סקר בין השחקנים מי השחקנים הכי overrated בליגה. סיאקם היה במקום השני אחרי טרה יאנג ..

    https://www.si.com/nba/2023/04/19/nba-players-name-most-overrated-underrated-peers-anonymous-survey

  13. תודה רועי, פריוויו מעולה. גם שחקן אבוקדו…
    ליוג'ירי היה מזל של סופרסטאר שנפל לידיו. והוא הוסיף לקבוצה סביבו, אם יצליח שוב זה הסיכוי היחיד שלהם לגמר… אבל אני לא רואה שחקן ברמה הזאת שקבוצה תעביר.
    אם הם מחכים לראות את רמתו של בארנס לפני שיחליטו, זאת אומרת שלפניהם 3 שנים של דשדוש להגיע לחלון הזדמנויות מפוקפק מאוד,

  14. חמים/פושר מהתנור: שאמס זרק את לפני יומייים לאוויר. הפייסרס לא יאריכו חוזה לאדי הילד, ומחפשים חזק לאיפה להטריד אותו. יכולים לקבל עליו בחירת דראפט או אפילו שתיים נמוכות 15 ומטה בסיבוב הראשון. מצויין לקונטדרית.

      1. מוזר שהם נפטרים ממנו. יש לכם שחקן טוב, תשמרו עליו. תיפתרו מהגרועים.
        לא מבין את ההיגיון הניהולי בנב"א (אני חושב כמו בשכונה)

        1. אתה באמת חושב כמו בשכונה…
          בכמה להשאיר אותו?
          אם הם לא מצליחים להגיע איתו להסכמה על הארכה הוא הולך בקיץ בלי שום החזר. אז הם מעדיפים כרגע (או בדדליין) לנסות להוציא מזה מה שאפשר.

  15. תודה רועי. אכן קבוצה במצב מוזר.
    גם אני התלהבתי מבארנס וחיכיתי שהוא יתקדם, והתאכזבתי כשהוא נעצר. אבל צריך לזכור שהוא עדיין מאוד צעיר.
    רק לא לצפות שהוא יהיה סטאר גדול בליגה, מקסימום סיאקם כזה (לא בושה להיות סיאקם).
    מסכים עם ההערכה הריאלית, הקבוצה צריכה ניעור רציני.

  16. בס"ד
    תודה רבה.
    חסר לקבוצה הזו קצת עומק. עוד 2 או 3 שחקנים טובים,
    לא כובים, לפחות שיגיעו לפלייאוף.
    אין מה לחכות לבארנס, הוא לא יהפוך לכוכב בעונה אחת.
    כדרך אגב, הילד יכול לעזור להם..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט