רכבת ההייפ- סקירת שבוע הפתיחה של הNFL/ צוות הופס פוטבול

מאת: עמית קאופמן, שגב ליעד ורביב פייג

משלושה יוצא אחד, בורו, פרסקוט ואלן

השבוע ראשון של העונה הוא שבוע מוזר.
המון דברים מוזרים ולא צפויים קורים בו. כל ההייפ של קדם העונה, כל הדיווחים ממחנות האימונים, כל הביצועים במשחקי האימון, הכל מתגבש לאיזו תחושת תקווה שלא מבוססת על עובדות אלא על הרגש.

אז דיי צפוי כשסוף סוף מתרחשים משחקים שבאמת נחשבים, לא הכל הולך לפי התכנון.
שחקנים חדשים בהרכבים חדשים שמשחקים ביחד 60 דקות לראשונה. מאמנים חדשים עם תוכניות משחק חדשות שנוסו אך ורק מול כוחות ידידותיים, והמון התרגשות ואמוציות.

השבוע הראשון של העונה הוא גם הזמן לקפוץ למסקנות דטרמיניסטיות, בדרך כלל שגויות לחלוטין ומונחות פאניקה או אופוריה, על המשך העונה של הקבוצה החביבה עלייך.

בין אם הקבוצה ניצחה באופן משכנע והיא כבר מועמדת בטוחה לזכות בסופרבול ובין אם הפסידה באופן משפיל ואז המסקנה המתבקשת היא שהלכה כל העונה וצריך לפטר את כולם.

גם השבוע הראשון של עונת 2023 לא מתחמק מכל זה וקיבלנו בחלק מההתמודדיות תוצאות שרק תסריטאים שיכורים וסדיסטיים היו יכולים לחשוב שיקרו לפני שהגיע זמנם.

אז קחו נשימה ארוכה, הכל עוד ישתנה, המחזור הראשון לא קובע יותר מדיי וחוץ מזה, זה לא שהוא המחזור השני…

כאן בצוות הופס פוטבול אנחנו כאן עם דפיברולטור ללוות אתכם דרך הצהלות והדמעות.

אטלנטה פאלקונס (0-1) – קרוליינה פנת'רס (1-0) 10-24

בחירה מס' 1 בדראפט 2023, ברייס יאנג, מסר לט"ד ראשון בקריירה בהופעת הבכורה שלו במדי קרוליינה, אבל גם מסר ל2 חטיפות כשהמאמן פרנק רייך הגיע עם תוכנית משחק שאילצה את הטירון לשלח את הכדור באויר 38  פעמים. 20 מתוכם מצאו את מטרתם ל146 יארד כשרובם מסירות קצרות  לטייט אנד היידן הרסט שגם תפס את הט"ד היחידי במשחק של קרוליינה, וצ'ק דאונס לרץ מיילס סנדרס, חבריו הטובים ביותר של ק"ב חדש ולא מנוסה.
לאחר רבע ראשון שקט שבו הגנת קרוליינה חיפתה על חטיפה ראשונה של הק"ב החדש שלהם ועל כישלון בהמרת דאון רביעי, היו אלו אטלנטה שעלו ראשונים על הלוח וסיפקו לקהל הביתי, ועולם האנ.אפ.אל, בדיוק את מה שהם חיכו לראות. ביג'אן רובינסון, הרץ הטירון המסקרן, קלט מסירת סקרין קצרה מדזמונד רידלר ובמופע אתלטי מרשים התחמק ממגינים 11 יארד לתוך האנד זון. בדיוק כמו שכתוב בתסריט.
לאחר משחק צמוד של שלושה רבעים עם ט"ד ושער שדה לכל קבוצה, פאמבל של הרץ מיילס סאנדרס (18 ריצות ל72 יארד), סימן את הרגע שבו אטלנטה פתחה מבערים ברבע האחרון ובעזרת צמד של טיילר אלג'יר בריצה, שהיה גם הרץ המוביל בקבוצה עם 75 יארד (קורדל פטרסון לא השתתף עקב פציעה), השאירה את הפנתרים עם הפסד ראשון העונה.
כצפוי, הפלקונס לא דרשו יותר מדיי מהק"ב שלהם דזמונד רידלר שמסר רק 15 השלמות מתוך 18 נסיונות ל115 יארד. קייל פיטס, הטייט אנד המוצלח שחזר מפציעה,  הוביל את הקבוצה ביארדים בתפיסה (44) וביג'אן רובינסון הרץ הטירון, היה המטרה המועדפת, וניכר שאטלנטה הולכים להשתמש בו המון ולאו דווקא על הקרקע.

מגוחך ומלהיב, ביג'אן רובינסון



בולטימור רייבנס (0-1) –  יוסטון טקסאנס (1-0) 9-25

ומהבחירה מס' 1 בדראפט לבחירה מס' 2. עומס העבודה על סי ג'יי סטראוד, הק"ב הטירון החדש של יוסטון טקסאנס היה גבוהה מאוד כשדמיקו ראיינס במשחקו הראשון כמאמן קבוצת הבית הישנה שלו, חייג 44 מהלכי מסירה ו4 ריצות עבור הק"ב הטרי. סטראוד השלים 28 מהזריקות ל242 יארד, ללא חטיפות, ו20 יארד על הקרקע, אבל לא הצליח למצוא את האנדזון במשחק הבכורה.
יוסטון הסתפקה בשלושה שערי שדה שממש לא הספיקו מול הקבוצה של ג'ון הארבו ולמאר ג'קסון.
ג'קסון, הק"ב שנשבע שלא ישחק שוב במדי הרייבנס לאחר סיכסוך חוזה מתוקשר, קיבל הרבה כסף ושוב היה הרץ המוביל בקבוצה, אחרי שבולטימור איבדה במהלכו לפציעת קרסול מסיימת עונה את הרץ האחורי הראשי שלה ג'יי קיי דובינס. מלבד זאת לאמאר מסר ל169 יארד וחטיפה ורץ ל38 יארד.
שאר 101 היארדים בריצה של בולטימור התחלקו בין שאר הרצים בקבוצה כשג'סטיס היל תורם 9 מהם אבל גם 2 ט"ד.
זה לא היה משחק משכנע של הרייבנס אבל הם הצליחו לפתוח יתרון מספק במחצית השניה. ועם היריבות הראשיות שלהן לבית, סינסנטי ופיטסבורג, שגם נראו ממש לא משכנעות ומפסידות בצורה נוראית, הרייבנס יסתפקו בזה.

מה רוצים מהילד, סי ג'יי סטראוד

פילדלפיה איגלס (0-1) נגד ניו אינגלנד פטריוטס (1-0) 20-25

אצטדיון ג'ילט של הפטריוטס, רעד בהתרגשות לעוד פתיחת עונה מלאת הפתעות, במיוחד בנוכחותו של המושיע, טום בריידי, אך לקבוצה שהייתה 4 נקודות מלזכות בסופרבול בעונה הקודמת, היו תוכניות להשתיק את אותו קהל.

פתיחת המשחק של פילי התנהלה כמו מחזה משום שהכל הלך לפי התסריט. ז'אק אליוט (הבועט) פתח עם פילד גול מ61 יארד. לאחריו, דריוס סליי יירט את זריקתו של מאק ג׳ונס והצליח להגיע עם הכדור עד האנדזון של היריבה. בנוסף לכך, דבונטה סמית׳ תפס מסירה של 5 יארד כדי להוסיף נקודות לרצף החם שנוצר על ידי האיגלס. הפתיחה הזאת התהפכה ברבע השני לאחר שמאק ג׳ונס מצא את האנטר הנרי (טייטאנד) ואת קנדריק בורן שהשיגו כל אחד טאצ׳דאון משלו.

עם מומנטים בצד שלהם ונאום מרגש של בריידי במחצית עם קצת חגיגות, הציפיה הייתה שבליצ׳יק יצליח להשוות ואף לנצח את היריבה הקשה אבל לא צלח במשימה משום שהגיבור שפילי לא ידע שהיא צריכה, ז׳אק אליוט, הציל את המצב עם 9 נקודות נוספות מהבקעת פילד גול לאורך שאר המשחק.

למרות הניצחון של האיגלס, ישנן בעיות שצריך לפתור על מנת לחזור לרמה שהייתה בה בעונה הקודמת כמו בהגנה ובמשחק הריצה שלהם. בצד השני, בליצ׳יק השיג את המירב האפשרי עם הסגל הנוכחי שלו.

הוא חזר לניו אינגלנד (לא באמת), טום בריידי

פיטסבורג סטילרס (1-0) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-1) 30-7

הרבה תקוות נתלו בהתפתחות של קני פיקט שחרך את טרום העונה בתצוגות תכלית משכנעות. אבל הייפ של טרום עונה זו האשליה הגדולה ביותר בפוטבול ובמבחן הראשון האמיתי של ק"ב העונה השניה, הוא נראה לחוץ, מבולבל ולא מדוייק.
ולא לחינם, כשהוא נאלץ להתמודד מול אחת ההגנות הטובות בליגה. החולייה של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס חזרה בכושר והיכולת שהפגינה לאורך כל עונה שעברה ומיררה לפיקט את החיים עם 5 סאקים (שלושה לדרייק ג'קסון) , 2 חטיפות ובעיקרון לא נתנה לסטילרס להשיג דאון ראשון ויארדים חיוביים, כמעט מחצית שלמה.  
מהצד השני, כל דאגה לשלום המרפק של הק"ב ברוק פרדי, שעבר ניתוח לתיקון רצועה קרועה שישה חודשים קודם לכן, נעלמה, כשסיפור סינדרלה של מר אירלבנט ממשיך ללא הפרעה גם במשחק הראשון של עונת 2023. פרדי מצא את התופס ברנדון איוק ל2 ט"ד, שניהם על הקורנר-באק פטריק פיטרסון, שהשמיע טרום המשחק הצהרות מזלזלות בק"ב הצעיר של סן פרנסיסקו.
כריסטיאן מקקפרי היה כריסטיאן מקקפרי כשצבר 152 יארד (מוביל כרגע את הליגה)  על הקרקע כולל ריצה יפיפיה של  65יארד לט"ד משלו והניינרס לא התקשו לפתוח יתרון של 20-7 במחצית הראשונה ולהרחיב אותו לניצחון של 30-7 במחצית השניה.
פיטסבורג נראתה אבודה על המגרש כשמייק טומלין, מאמן הקבוצה ב16 שנים האחרונות, ספג את הפתיחת עונה הכי נוראית בקריירה המפוארת שלו,  ונראה שהיחידי שתפקד על המגרש היה שחקן ההגנה של העונה של לפני שנתיים, טי ג'יי וואט, שצבר שלושה סאקים.

כן ילד, יש לך סיבות לשמוח, ברוק פרדי

מינסוטה ויקינגס (1-0)טמפה ביי באקנירס (0-1) 17-20

הויקינגס הגיעו למשחק הפתיחה שלהם במינסוטה כפייבוריטית מובהקות משום ששיחקה מול קבוצה ״מפורקת״ אבל המשחק לא התנהל לפי איך שציפו כל חברות ההימורים.

המשחק היה תפל לגמרי משום שהנקודות הראשונות הגיעו מבעיטה לקראת סוף הרבע הראשון.

צוות ההתקפה של מינסוטה פתח חזק את המחצית הראשונה בהובלת ג׳סטין ג׳פרסון שתפס 7 מסירות ל138 יארדים, ג'ורדן אדיסון שהשיג את הטאצ'דאון הראשון לקבוצתו וקירק קאסינס שכיסה 273 יארד על 75% הצלחת מסירות. אך לצער אוהדי מינסוטה, החום הפך לקור וההפסד החליק להם מהידיים לאחר שקאסינס בקושי הצליח למצוא את חבריו לקבוצה.

71 יארדים שכיסה באמצעות מסירות ורק 2 מתוך כל המסירות הללו, הגיעו לידיו של ג'פרסון שכיסה רק 12 יארדים לאורך המחצית השנייה.

בצד השני, בייקר מייפילד פתח את הקריירה החדשה שלו עם טמפה ברגל ימין לאחר שסיים עם 2 טאצ׳דאונים, כיסה 173 יארד וסיים עם דירוג קוורטרבק של 94.4. בנוסף אליו, מייק אבנס שעוד מתנדנד מבחינת ההתחייבות שלו למועדון וטריי פולמר, תפסו את הטאצ׳דאונים הראשונים של קבוצתם לעונה החדשה.

הרבה סימנים טובים לקראת המשך העונה גם מבחינת ההתקפה וגם בהיבט ההתקפי של הבאקס אך הויקינגס יצטרכו למצוא פתרונות לבעיית סגירת המשחקים שלהם.

המדור ניחש את האפסט הזה, בייקר מייפילד.


אינדיאנפוליס קולטס (1-0)ג'קסונוויל ג'אגוארס (0-1) 31-21

משחק הפתיחה בין אלופת הNFC דרום המכהנת לבין הקבוצה שמחליפה קוורטרבק כמו זוג גרביים, התחיל יחסית לאט לאחר שהכוכבים של כל קבוצה, לורנס וריצ'רדסון, כשלו בהתקפות הראשונות שלהם אבל הגביר את קצבו לקראת הסוף.

הנסיך מג׳קסונוויל שנכנס לעונה השלישית שלו בליגה, הצליח למצוא את קלווין רידלי לטאצ׳דאון ראשון שפתח לקבוצתו את התיאבון לעוד וגם עשה זאת שוב לאחר שמצא זאי ג׳ונס לעוד אחד לקראת המחצית.

מבחינת הקולטס שהגיעו למשחק הזה ללא ג׳ונת׳ן טיילור שמחפש את דרכו החוצה מאינדיאנפוליס, הצליחו להישאר במשחק הזה בזכות ההגנה שלהם, לפחות עד הרבע האחרון. בנוסף אליהם, הרוקי הלוהט, אנטוני ריצ'רדסון שאומנם משחק הבכורה שלו התחיל קצת איטי, השיג את הטאצ'דאון הראשון שלו בליגה בזכות היכולת ריצה המשובחת שלו וקיבל לאורך רוב המשחק החלטות איכותיות שתרם לטאצ׳דאון נוסף שנתפס על ידי מייקל פיטמן ג'וניור בתחילת הרבע השלישי.

הגנת הקולטס המשיכה את הרצף החם שנפתח ברבע עם פאמבל מבלבל שהשאיר את המגרש פתוח לגמרי עבור דפורסט בוקנר (טאקל הגנתי) שהגיע לאנדזון של היריבה ללא בעיה אבל רבע אחרון מהסרטים עבור ג׳קסונוויל, נתן להם את ה״עוד קצת״ כדי לסיים את המשחק עם ניצחון.

טנק ביגזי השיג את הנקודות הראשונות לרבע בעזרת משחק הריצה שלו, ריצ'רדסון איבד את הכדור כמה שניות לאחר מכן ולבסוף, טראוויס אטיאן סיים את המשחק עם טאצ׳דאון משלו.

"הנסיך", טרבור לורנס.

קליבלנד בראונס (0-1)סינסינטי בנגלס (1-0) 3-24

מזג אוויר, חלודה, והגנת הבראונס. אלו היו שלושת הגורמים העיקריים להופעה הגרועה בקריירה של ג'ו בורו, שלושה ימים אחרי שהפך לשחקן הכי עשיר בליגה (275 מיליון דולר ל-5 שנים). הקוורטרבק של סינסינטי דייק רק ב- 14/31 ל-82 יארד מסירות ורשם רייטינג עלוב של 52.2. 39 מתוך היארדים הללו שייכים לג'מאר צ'ייס, כאשר טי היגינס לא רשם אפילו תפיסה אחת. הקוורטרבק בצד השני, דשון ווטסון, גם לא הרשים במיוחד  באוויר עם 16/29, 154 יארד, טא'צדאון ואיבוד. בעקבות מזג האוויר הסוער שהקשה על משחק המסירה, השחקנים המכריעים היו הרצים – ואלו של קליבלנד עשו עבודה טובה בהרבה. ווטסון רשם 45 יארד וטאצ'דאון בריצה (שקבע יתרון 10-0 בהפסקה) , ניק צ'אב המעולה רשם 106 יארד. הגנת הבראונס האטה את ההתקפה הכישרונית של הבנגלס, שהגיעה לדאון ראשון 6 פעמים בלבד, ומיילס גארט רשם סאק חשוב ברבע האחרון שגרם לזאק טיילור להניף דגל לבן ולשלוח את בורו לספסל, מה ששם חותמת סופית על ניצחון מפתיע וחשוב של הבראונס במחזור הפתיחה.

פלא שקליבלנד ניצחו? מיילס גארט.

ניו אורלינס סיינטס (0-1)טנסי טייטאנס (1-0) 15-16

הסיינסטס יצאו עם ידם על העליונה במשחק צמוד והגנתי בו נרשם טאצ'דאון אחד בלבד. המשחק נפתח בצורה סוערת אחרי שראשיד שהאיד איבד את הכדור בזמן שהחזיר את בעיטת הפתיחה ואמוני הוקר חטף אותו כדי להשאיר את הכדור אצל הטייטאנס, בדרייב ראשון שהסתיים ב-3 נקודות. בסיום המחצית הראשונה, כל קבוצה הבקיעה 3 שערי שדה בסה"כ והשחקנים ירדו להפסקה בשוויון 9-9. דרק קאר רשם הופעת בכורה מוצלחת עם 305 יארדים באוויר ומסירה לשהאיד באנדזון, שקבעה יתרון 16-9 לשחורים-זהובים ברבע השלישי. דריק הנרי (65 יארד על הקרקע) וריאן טנהיל (198 יארד באוויר ו-3 חטיפות) לא הצליחו למנוע הפסד מהטייטאנס. דיאנדרה הופקינס רשם בכורה לא רעה עם 7 תפיסות ל-65 יארדים. התופסים הבולטים בצד השני היו כריס אולבה עם 112 יארד ושהאיד עם 89. מייקל תומאס שיקווה להישאר בריא תפס 5 מסירות ל-61 יארד. השחקנים שקטפו את המסירות של טנהיל היו הקורנרים מרשון לטימור ופאולסון אדיבו והסייפטי מרקוס מיי.

עידן דרק קאר בניו אורלינס התחיל

וושינגטון קומנדרס (0-1) – אריזונה קארדינלס (1-0)  16-20

אריזנה בכלל אמורה להיות בשנת טאנקינג. אבל לכו תספרו את זה לאנשים שכל החיים שלהם רגילים להתחרות ולתת כל מה שיש להם. וכך הקארדינלס עם מאמן חדש ולא מנוסה, ק"ב שהוא שארית של מה שנשאר, ושלד חיוור של שחקני הפאר שפעם פיארו את ההקבוצה (זאק הרץ וג'ימס קונור) כמעט וכבשו בטעות את גבעת הקפיטול של וושינגטון קומנדרס.
זה לא שהייתה לנו תפוקה התקפית מיוחדת משתי הקבוצות. זו הייתה יותר חגיגת בעיטות הרחקה וטעויות. אבל כשהאבק שקע על כל הפאנטים, החטיפות והפאמבלים, היו אלו הקומנדרס שהצליחו להדביק ולעבור לקראת סיום המשחק את הפער הקטן שאריזונה פתחה. קאמבק אם תרצו.
ג'ושוע דובס אמנם השלים שני שליש מהמסירות שלו, אבל 132 יארד ללא ט"ד וללא חטיפות היו השלל הסופי.
סאם הוואל בפתיחת הבכורה שלו (19/31 ל202 יארד) , עשה בדיוק מספיק ואף מצא את הט"ד הראשון שלו במסירה בתחילת המשחק ואת הט"ד הראשון שלו בריצה בסוף המשחק כשהחזיר לפיקוד העליון את היתרון והעניק לבעלים החדש של הקבוצה נצחון ראשון.

סידר ניצחון, סאם הוואל


שיקגו ברס (1-0)גרין ביי פאקרס (0-1) 20-38

פתיחה מוצלחת לעידן ג'ורדן לאב בגרין ביי. יורשו של ארון רודג'רס נראה מצוין עם 245 יארדים באוויר ו-3 מסירות לאנדזון, שנתפסו ע"י ארון ג'ונס ורומיאו דאבס (פעמיים). הפאקרס נראו פשוט גדולים על היריבים הוותיקים שלהם מפתיחת המשחק ועד סופו. הם השיגו את הנקודות הראשונות שלהם 9 דקות מהפתיחה והובילו לאורך כל הדרך, למרות שבמחצית היתרון היה קטן (10-6). ג'סטין פילדס וחבריו נראו רע והטצ'דאון הראשון שלהם הגיע דקה לסוף הרבע השלישי כשהוא מצא את דארנל מוני באנדזון. לאחר מכן פילדס גם מסר לידיו של הליינבקר היריב קוואי ווקר, שרץ כל הדרך לאנדזון וקבע יתרון 24 נקודות (38-14). הגנת הפארס רשמה 3.5 סאקס, אחד מהם של הרוקי לוקאס ון נס, כשהגנת הדובים הפילה את לאב פעם אחת בלבד, תודות ליאניק אנגקואה בהופעת הבכורה שלו.

ימשיך מסורת של מצויינות בעמדה בגרין ביי? ג'ורדן לאב

דנבר ברונקוס (1-0)לאס וגאס ריידרס (0-1) 17-16

הקדנציה של שון פייטון נפתחה בצורה מפתיעה במיוחד כשקבוצתו בעטה בעיטת אונסייד בפתיחה, זכר לפתיחת המחצית השנייה בסופר בול 44, אז פייטון וניו אורלינס הניפו את הגביע. לצערו, הפעם הטריק לא צלח וג'ימי גארופולו התחיל את הדרייב הראשון שלו במדי הריידרס על קו 44 היארדים של דנבר. אותו דרייב הסתיים במסירה של גארופולו אשר נתפסה באנדזון ע"י ג'אקובי מאיירס, גם הוא בהופעת בכורה. ראסל ווילסון והברונקוס הגיבו עם 2 טאצ'דאונים משלהם וירדו למחצית ביתרון 13-10. מס' 3 בכתום מצא באנדזון את לילג'ורדן האמפרי (שם אמיתי) וקורטלנד סאטון. במחצית השנייה הברונקוס רשמו שער שדה שהעלה אותם ליתרון 16-10, אך בדרייב שלאחר מכן גארופולו מצא שוב את מאיירס באנדזון והבעיטה של דניאל קרלסון קבעה את תוצאת המשחק. ג'ימי ג'י נראה לא רע וסיים עם 200 יארד באוויר בסה"כ, מאיירס תפס 9 כדורים ל-81 יארד, דוואנטה אדאמס סיים עם 66 יארד מ-6 מסירות. בדנבר יכולים להתנחם בהופעה לא רעה של ווילסון (177 יארד, 2 טאצ'דאונים ללא איבוד) שמנסה לחזור ליכולת שהראה במדי הסיהוקס, אך יקוו ליכולת הרבה יותר טובה משחקני קו ההגנה שלהם שלא הצליחו להפיל את גארופולו בכלל.

התאושש מההפציעה, ג'ימי גארפולו

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-0)מיאמי דולפינס (0-1) 36-34

המשחק המחשמל של השבוע ולא רק בגלל שהצ’ארג’רס שיחקו, אלא בגלל שאם מצמצת אז פספסת. עד לשנייה האחרונה לא היה ניתן לדעת אם יצא מהמשחק הזה עם ראש מורם ומי יתפוס את הראש כי היה התקפה מלנצח.

שלישיית המחץ של מיאמי, טוא, וודל והיל, לא באה לשחק לאחר שעפה בעונה הקודמת בשלב הראשון של הפלייאוף. טוא שחזר לעונה חדשה לאחר שלא שיחק משבוע 17 של העונה הקודמת עקב זעזוע מוח, התפוצץ על ההגנה של לוס אנג'לס עם 3 טאצ’דאונים, דירוג קוורטרבק של 110 וכיסה 466 יארד באמצעות מסירות שרובן הגיעו לידיו של הצ’יטה , טייריק היל שסיים את המשחק עם 2 טאצ’דאונים וכיסה 215 יארד. בנוסף אליהם, וודל גירד את ה80 יארד מרק 4 מסירות.

אולם הצ'ארג'רס לא יצאו מהמשחק הזה עם ניצחון, הצמד המופלא של הרברט ואוסטין אקלר הפגינו את היכולת הנפלאה שלהם.

הרברט עם 70% הצלחה במסירות וכיסה 228 יארד שתרם להשגת טאצ’דאון ואקלר כיסה 164 בעזרת 4 תפיסות ומשחק הריצה שלו שיצר נקודות נוספות לקבוצתו.

שתי הקבוצות שיחקו פוטבול התקפי נהדר אבל בעיית ההגנה תפגע בהם מאוד בטווח הרחוק כאשר ישחקו נגד קבוצות יותר מאוזנות.

חשמל באויר, טאגליובה והרברט

סיאטל סיהוקס (1-0) – לוס אנג'לס ראמס (0-1) 30-13
כולם חשבו, כולל עבדכם הנאמן, שלוס אנג'לס ראמס הולכת להיות הקבוצה החלשה בבית האנ.אפ.סי מערב וסיאטל דווקא ערוכה לעונת שיפור ופריצה ולתת פייט רציני על ראשות הבית.
אז חשבנו.
המחצית הראשונה היייתה עוד יחסית צמודה ועם יתרון זעום של המארחים, אבל המחצית השניה הייתה כולה של מת'יו סטאפורד (24/38 ל334 יארד) והגנת הראמס שהחזיקה את התקפת סיאטל בשאט אאוט מוחלט ואחת התפוקות הגרועות של הקבוצה בעידן ג'ינו סמית עם 180 יארד כוללים.
משחק הריצה של הראמס, שנתן את אחת מתפוקות הריצה הגרועות ביותר של שנה שעברה, שם את הנקודה בסימן הקריאה עם 3 ט"ד דרך הקרקע לאורך המשחק. שניים לקירן ווילאמס ואחד לקאם אייקרס.
בהעדרו של קופר קאפ בגלל פציעה, היו אלו הדמויות של סרט דיסני החדש,  טוטו אטוול ופוקה נאקווה הטירון בחירת סיבוב חמישי, שהתעלו ותפסו 119 יארד כל אחד מהידיים של סטאפורד.
האם כולנו ישנו על הראמס או שזו אחת התופעות המוזרות של שבוע ראשון של העונה? ימים יגידו. אבל יש סיבה לאופטימיות ונראה שיש התאוששות מההאנגאובר של הסופרבול. גם בלי קופר קאפ, יש מי שינווט את הספינה עד שיחזור.
בסיאטל מקווים שזו מעידה חד פעמית של ג'ינו והצוות המסייע והם יחזרו לפסים בהמשך העונה.

מי צריך את קופר קאפ? פוקה נאקוואה


ניו יורק ג'איינטס (1-0) – דאלאס קאובויס (0-1) 40-0

משחק הסאנדיי נייט הראשון של העונה הבטיח הרבה, אבל רק קבוצה אחת קיימה. הקאובויז דרסו את הג'איינטס בלי רחמים והנחילו להם את ההפסד הביתי הגדול בתולדותיהם , במשחק בו הובילו 26-0 כבר בהפסקת המחצית. הדרייב הראשון של ניו יורק הביא אותם עד קו 8 היארדים של דאלאס והיה גם המוצלח ביותר שלהם במשחק. הוא הסתיים עם בעיטה שנחסמה והוחזרה עד לאנדזון שלהם ע"י הקאובויז. משם ההגנה של מייק מקארת'י התעללה בדניאל ג'ונס וחבריו, הפילו אותו 7 פעמים, חטפו את המסירות שלו פעמיים וכפו בסה"כ 3 פאמבלים. ג'ונס סיים עם 104 יארד באוויר ו-43 על הקרקע, 8 פחות מסקואן בארקלי שרשם 51 יארד. דארן וולר בהופעת הבכורה שלו הוביל את הרסיברים של קבוצתו עם 36 יארד. בניגוד לחבורה בכחול, שתרצה לשכוח את המשחק הזה, לבוקרים יש הרבה סיבות להיות מרוצים, בעיקר מההגנה שלהם שהייתה דומיננטית לחלוטין. התוספת החדשה סטפון גילמור רשם חטיפה במשחקו הראשון. בצד השני, דאק פרסקוט מסר ל-143 יארדים, 77 מתוכם לסידי לאמב שנראה נהדר. כל הטאצ'דאונים של התקפת הקאובויז הגיעו על הקרקע, כאשר טוני פולארד נכנס לאנדזון פעמיים, וקבונטה טורפין פעם נוספת.

?, דניאל ג'ונס

ניו יורק ג'טס (0-1) – באפולו בילס (1-0) 16-22

ב11 בספטמבר לפני 22 שנה, אסון הכה את העיר ניו יורק כש3000 איש איבדו את חייהם במתקפת הטרור הנוראית בהיסטוריה המודרנית, להבדיל אלף אלפי הבדלות,ב11 בספטמבר 2023 אסון נוסף היכה בעיר ניו יורק כשארבעה מהלכים לתוך המשחק בין הניו יורק ג'טס לבאפולו בילס,  אהרון רודג'רס, הרכש החדש והנוצץ של הג'טס, מפונה מהמגרש בעגלה לאחר שספג פציעת קרסול.
נתניאל האקט, מתאם ההתקפה החדש, נאלץ לקרוא את המהלכים שנועדו לרוג'רס, באוזנו של הק"ב החדש-ישן, זאק ווילסון.
אוהדי הג'טס המסכנים כבר תפסו את הראש. גם ככה הם בטוחים שהקבוצה שלהם מקוללת.
אבל מהצד השני, הצד של צפון מדינית ניו יורק, התרחשו דברים לא פחות מוזרים. ג'וש אלן, הק"ב המעולה של באפולו בילס, מי שהרבה ציפו שהוא לגמרי מוכן לשנה שוברת שיאים והתמודדות על סופרבול, נראה לפתע אנושי ופגיע.
כמובן שמגיע גם קרדיט להגנה של רוברט סאלה שמיררה לאלן את החיים עם 5 סאקים, 3 חטיפות, אפשרו רק ט"ד בודד, חיפו על טעויות של זאק ווילסון, שמרו על התוצאה קרובה עד סיום הזמן הסטנדרטי וכפו הארכה בה עצרו את התקפת הבילס והחזירו את הפאנט שנבע מכך לט"ד מנצח.
ההתקפה של הג'טס תחת זאק ווילסון לא הבריקה, אבל בעזרת משחק ריצה יעיל בניצוחו של הרץ המעולה בריס הול (127 יארד ב10 נשיאות)  שחזר מפציעת ברך חמורה שספג שנה שעברה, וט"ד מאוחר שתפס גארט ווילסון, הם ענו נקודה לנקודה למה שהבילס שמו על הלוח וכאמור, הגיעו לשיוויון בסוף הזמן הסטנדרטי.
בדו קרב האחים הרצים ג'יימס ודלווין קוק, היה זה האח הצעיר שניצח, אבל שניהם לא ממש הרשימו. דלווין כי היה כינור שני לבריס הול, וג'יימס כי משחק הריצה של הבילס סרב להתרומם אל מול קו ההגנה המצויין של הג'טס.
אז כל הכבוד לחוזק המנטאלי של הג'טס, ביום השנה לאסון שפקד את העיר ואחרי הביצה שהטילה הקבוצה האחרת מהעיר, העניקו לתושבים סיבה לשמוח.
ואהרון רודג'רס? חשש כבד לקרע באכילס שיסיים דה פאקטו את העונה של הק"ב. נמתין לאמ.אר.איי.

נגמר מהר, אהרון רודג'רס






לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אגב, גארט וילסון תפס 5 תפיסות במשחק, הכי הרבה בג'טס, כשהשחקן השני במספר התפיסות היה… הסייפטי וויטהד עם 3.

  2. הפציעה של רודג'רס שברה לי את הלב, הלוואי שהיא לא מסיימת קריירה.

    מעבר לזה היה מחזור מגניב לאללה.
    ניצחנו את הברס בגזרת המטרות החצי מוצהרות של העונה הזו ונראינו סבבה לגמרי באילו המוצהרות. לאב נראה בטוח עצמו, הצעירים שחקו והוותיקים נתנו עבודה. אי אפשר ללמוד הרבה מהמשחק נגד הכלום של הברס (כמה טראש הם זרקו עלינו בפגרה, באמת, אני כמעט נבוך בשבילם), אבל זה היה יום נחמד מאוד. ברמה האישית משהו טיפה נפתח לי כלפי לאב – יופי של משחק חביבי, עכשיו תביא את הוייקינגס.

    פארדי התחיל בהאכלת הכובעים, שרק ימשיך כי ס"פ אתו פשוט מדהימה.
    מיאמי נראו חדים כתער התקפית ועם כל הביקורת על ההגנה סגרו את המשחק באמצעותה. לא יודע כמה טואה יחזיק, אבל נראה שהם יהיו חוויה כל עוד הוא על הרגליים.
    הפטריוטס בפתיחה זוועתית, אבל התאוששו מהר. ניצחון מכוער של האיגלס במגרש שלא מעט קבוצות יפסידו בו.
    אני מתקשה להתרגש מקאובויז\רייבנס\ראמס לפני מחזור 5 לפחות. וכנ"ל בלהתבאס על בורו\אלן\צ'יפס. מהג'איינטס, לעומת זאת…

  3. תודה חברים. חלק מהתוצאות הפוכות ועשיתם לי דפיקות לב במשחקים שעוד לא ראיתי. אכן פתיחה רועמת של חלק מהקבוצות. איזה כיף לקרוא את הסיקורים. FOOTBALLS BACK BABY

  4. תודה רבה על הסקירה, המדור הזה נפלא.
    רק מי זה ז'אק אליוט מהאיגלס ומתי הוא נתן פילד גול מ61 יארד?
    אכן יום קסום של הקיקר שלנו, ג'ייק אליוט שהכניס ארבע בעיטות שניצחו למעשה את המשחק. הרחוקה מ56 יארד. 61 יארד אגב היא שיא הקריירה של אליוט מול הג'איינטס בעונת הזכייה ב2017.
    אגב ג'איינטס, אם יש אוהדים שלהם שמגרדים את הפדחת ושואלים עצמם אם זה הק"ב ששפכתם עליו ערימות של כסף וככה הוא נראה, אז התשובה היא חכו חכו, דניאל ג'ונס והחוזה המזעזע שלו הולכים לקבור את המועדון לכמה שנים טובות. הוא במקסימום קב סביר שהלכה לו עונה יוצאת מן הכלל עונה שעברה אבל הוא לא קרוב ולא יהיה קרוב לפרנצ'ייז קב.
    דאלאס מרשימה בעיקר את עצמה, קבוצת עונה רגילה קלאסית, עם חור עצום בעמדת הקיקר, שלא הגיעה 30 שנה לגמר חטיבה ובטח שלא השנה.
    סן פראן הרשימו מאוד והסוס השחור של העונה יהיו הקדושים מניו אורלינס.
    כיף שחזר הפוטבול !

  5. דניאל ג'ונס הוא הבאסט הגדול ביותר מאז ריאן ליף. משום מה הוא נשאר רלוונטי יותר מדי זמן וגם זכה לחוזה המופרך שלו הודות לעונה לא גרועה (ועדיין לכל היותר בינונית) בשנה שעברה
    .
    ההגנה של הג'טס נראתה נהדר, כמעט חסרת חולשות, וזה לא שהם התמודדו נגד יוסטון או הג'איינטס. למרות שוואט הגיע לווילסון שלוש או ארבע פעמים, הקו הקדמי שלהם הרשים מאוד. אם הם ימשיכו ככה הם יקחו את הקבוצה הזו לפלייאוף.
    זה היה צריך להיות בהיילייטס אבל משום מה התייחסתם רק בחצי מילה להחזרה המצוינת של הפאנט לטאצ'דאון בהארכה על ידי חוויאר גיפסון. גיפסון אפילו לא נבחר בדראפט (לצורך העניין נבחר יותר נמוך מברוק פרדי) אבל נתן תצוגת תכלית יפהפיה במאני טיים. כמובן שיחד עם החברים שפינו לו מקום.
    .
    ותודה על הסקירה המעולה

      1. הבעיה עם ג'ונס היא לא שהוא היה באסט בדראפט (בטח לא יותר מזאק וילסון נניח) אלא שהג'איינטס לא ירדו מהרכבת שלו כשעוד היה אפשר.
        .
        היו בחירות דראפט מזעזעות יותר כמובן. היו כל מיני ג'מרקוס ראסלים כאלה אבל רובם סתם נפצעו או שנחתכו מהר. בשנים האחרונות היה מן הסתם גם את טריי לאנס שהוא אפילו יותר באסט מג'ונס אבל א) גם בזמן שנבחר הוא נחשב לפרוספקט וסיכון שנבחר על בסיס אפסייד ו ב) הניינרס חתכו אותו כשהתברר שזה לא הולך.
        ג'ונס הוא קווטרבק שנבחר ככוכב ונכון להיום (וגם בסוף העונה שעברה) אין לי מושג מי חשב שהוא יכול להוביל קבוצה.
        .

    1. ג'ונס??? ניצחו בפלייאוף את סבתא קאזינס ונתנו לו חוזה הזוי שעוד יבכו עליו שנים.
      מצד אחד תמיד נהנתי מאוד לראות את רוג'רס משחק וכואב הלב עליו אבל לא אשכח איך שיקר שהוא מחוסן בקורונה וקיבל לטיפה על היד מהליגה.
      הניינרס מפחידים. נקודה

    1. אמנם ישנה בעייתיות אך נכתב "להבדיל אלף אלפי הבדלות" ולכוץן זה הרבה פחות בעייתי מאידך שאתה מציג את זה

  6. ישנן שתי טעויות בתוצאות המשחקים שבכותרות סיקורי המשחקים:
    לפי התוצאות הכותרות של הסיקורים יוצא שטמפה ביי וגרין ביי הפסידו, אך לפי המאזן שבסוגריים ולפי הסיקור הם ניצחו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט