פריוויו 2023-4: מינסוטה טימברוולבס – ניסיון להחיות את ההימור / עמיחי קטן

התחושה הכללית של אוהדי מינסוטה…

העונה שעברה:

מאזן: 42- 40 שהספיק למקום השמיני במערב. הפסידו ללייקרס בהארכה במשחק הפליי-אין הראשון, הביסו את אוקלהומה במשחק השני והפסידו 4- 1 לאלופה שבדרך מדנבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

מאמן: כריס פינץ'. הגיע באמצע עונת 2021 ותחת שרביטו מינסוטה העפילו לפלייאוף פעמיים ברציפות, כשהוא המאמן השני בתולדות מינסוטה עם ההישג הזה (פליפ סונדרס ז"ל עשה זאת 9 פעמים ברציפות ואחראי על 75% מהופעות הפלייאוף של הטימברוולבס) והשלישי בסך הכל שמביא את מינסוטה לפלייאוף, כשגם טום ת'יבודו נכנס לרשימה המצומצמת.

העונה שעברה נפתחה עם צירופו של רודי גובר, שהצליח לשדרג טיפה את ההגנה של מינסוטה (דורגה 10 בעונה שעברה ו-13 בעונה לפני), אבל ההתקפה שדורגה שביעית ב-2022 ירדה למקום ה-23 בעונה שעברה, ורוב העונה מינסוטה היו עם מאזן שלילי. טאונס נפצע אחרי 21 משחקים וחזר בשבועות האחרונים של העונה הסדירה, מה שסייע לטימברוולבס לתפוס את המקום השמיני במערב, ומשם למשחק אחד נהדר נגד אוקלהומה בפליי-אין, אבל סדרת הפלייאוף נגד דנבר, ללא נאז ריד וג'יידן מקדניאלס הפצועים לא הייתה כוחות, והם הסתפקו בניצחון אחד בסוויפ הג'נטלמני של האלופה שבדרך.

הזאבים נעים בלי להתקדם. מחזה די שגרתי ב-NBA…

קיץ 2023:

הגיעו: לאונרד מילר (בחירה 33 בדראפט), טרוי בראון ג'וניור (שחקן חופשי מהלייקרס), שייק מילטון (שחקן חופשי מפילדלפיה), ג'יילן קלארק (בחירה 53 בדראפט, חוזה דו-כיווני).

עזבו: טוריאן פרינס (שחקן חופשי שעבר ללייקרס), ג'יילן נאוול (שחקן חופשי), אוסטין ריברס (שחקן חופשי), ברין פורבס (שחקן חופשי), נתן נייט (שחקן חופשי שעבר לניקס).

שני המהלכים המרכזיים של מינסוטה היו הבאתו של לאונרד מילר, הבחירה ה-33 עליו הם שילמו לספרס ב-2 בחירות סיבוב שני, ויהיה עוד שחקן הגנה טוב בעמדות הפורוורד עם פוטנציאל, והבאתו של שייק מילטון כסקורר המרכזי מהספסל במקום ג'יילן נאוול, עוד שדרוג קטן לפאזל של מינסוטה. חוץ מזה, ניקיל אלכסנדר-ווקר מצא את מקומו עם פלייאוף טוב והאריך חוזה, וכל היתר בעיקר שומרים על הסגל ומקווים שעוד עונה של תיאום קבוצתי תביא לשיפור ותהפוך את ההימור על רודי גובר למשתלם יותר, או לפחות פחות גרוע.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: מייק קונלי, אנתוני אדוארדס, ג'יידן מקדניאלס, קארל אנתוני טאונס, רודי גובר.

שחקנים בולטים בספסל: שייק מילטון, ג'ורדן מקגלוגלין, ניקיל אלכסנדר-ווקר, טרוי בראון ג'וניור, קייל אנדרסון, לאונרד מילר, נאז ריד.

החמישייה הזאת הספיקה לשחק 7 משחקים בלבד יחד בעונה שעברה, בין הפציעות של טאונס ומקדניאלס להגעה של קונלי בטרייד דדליין, וההרכב הזה התקשה התקפית, אבל הגנתית הוא היה מעולה ועמד על רייטינג הגנתי של 100. בפלייאוף, ללא מקדניאלס הפצוע, ההרכב המוביל היה עם אלכסנדר-ווקר במקומו, והוא אמנם הובס 25- 12 ב-9 דקות במשחק 1, אבל ביתר הסדרה זה היה בין ההרכבים הבודדים שהצליח להתמודד עם דנבר.

החמישייה:

ג'יידן מקדניאלס היה אחד מהגורמים החיוביים גם בתקופה הפחות טובה של מינסוטה בעונה שעברה, והמשיך להשתפר עם 12.1 נקודות למשחק ב-59.1% אפקטיבי, אבל נפצע במשחק האחרון של העונה הסדירה, מה שקיצר לטימברוולבס עוד יותר את הרוטציה. מדובר בשחקן צעיר שיש לו מקום להשתפר עוד קצת התקפית, ולהמשיך להיות המנייה הבטוחה בהגנה.

רודי גובר הוא שחקן שמביא יתרונות וחסרונות בולטים, והאתגר של כריס פינץ' הוא לנצל ככל האפשר את היתרונות של גובר ולהיפגע כמה שפחות מהחסרונות שלו, במיוחד כשהוא משחק ליד גבוה נוסף בדמותו של טאונס. בגדול, מה שכן עבד למינסוטה בצד ההתקפי בעונה שעברה זה הרכבים של גובר עם 4 שחקנים בכירים אחרים, אבל בלי טאונס, אם כי דווקא בהגנה הדקות של שניהם יחד היו טובות מאוד מבחינת מינסוטה.

ההנהלה של מינסוטה לדני איינג' בקיץ שעבר…

מייק קונלי נבחר לאולסטאר רק ב-2021, לא כל כך מזמן, אבל כעת הוא בתפקיד מצומצם יותר, כש-24 המשחקים שלו במינסוטה בשנה שעברה הניבו ממוצעים של 14 נקודות ו-5 אסיסטים (הכי מעט מאז 2020) עם שיאי קריירה בכל נתוני האחוזים – מהשדה, ל-2, ל-3, אפקטיבי, עונשין וטרו שוטינג. גם עם ירידה קלה, שאולי קצת מתבקשת בהתאם לגיל, היעילות של קונלי שווה למינסוטה הרבה יותר מהנפיצות שהעניק לה דיאנג'לו ראסל ב-3 השנים הקודמות.

מחליפים בולטים:

שייק מילטון הוא השדרוג המשמעותי של מינסוטה ביחס לעונה שעברה, כשעכשיו יש להם שחקן שיכול גם לנהל את המשחק וגם לקלוע היטב מכל הטווחים. ג'ורדן מקגלוגלין הוא רכז מחליף עם קשיי קליעה, אבל מנהל משחק טוב מאוד, ושחקן שהיה עדיף לתת לו דקות בעונה שעברה, במקום לאוסטין ריברס למשל, שלא באמת תרם במיוחד לטימברוולבס.

ניקיל אלכסנדר-ווקר וקייל אנדרסון הם שני השחקנים שהביאו את האנרגיות בפליי-אין ובפלייאוף, ובזמן שנא"ו נותן הגנה וקצת קליעה לפעמים, הגיוון של אנדרסון, שכולל גם ניהול משחק בין השאר, בא לידי ביטוי כשיש לידו שחקני NBA, מה שלא קרה בנבחרת סין, שם בכלל קוראים לו 李凱爾. בראון ומילר יתרמו קצת הגנה, ונאז ריד, שהיה דווקא טוב בזמן הפציעה של טאונס, ואז נפצע בעצמו, יכול לתרום לא מעט קליעה בתור מחליף של הגבוהים.

הכוכב:

קארל אנתוני טאונס עבר עונה לא פשוטה עם פציעה שגרמה לו להיעדר כמעט 4 חודשים, כך שהוא שיחק רק 29 משחקים בעונה שעברה. לפני הפציעה, הוא עמד על 32.4% לשלוש בלבד, אבל גם התאים את עצמו לשינוי העמדה וחילק 5.3 אסיסטים למשחק, ואילו ב-8 המשחקים שלו בעונה הסדירה אחרי החזרה הוא השתפר ל-46.8% לשלוש, אבל ירד ל-3.6 אסיסטים למשחק, כך שהממוצע העונתי שלו ירד ל-4.8 אסיסטים.

אם הייתי צריך לבחור MVP לפליי-אין, כנראה שהיה מדובר בטאונס. 26 נקודות, 11 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות בממוצע למשחק, בזמן שנגד הלייקרס אדוארדס היה עם 3/17 מהשדה והם הפסידו בהארכה, אבל את אוקלהומה הם הביסו ועלו לפלייאוף. בזמן שאדוארדס חזר בכושר טוב לפלייאוף, טאונס לא פגע לשלוש (6/24) ונקלע לבעיית עבירות בכל משחק כמעט, אבל דווקא בהגנה על יוקיץ' היו לו רגעים טובים, והוא השומר היחיד של מינסוטה שהוריד את יוקיץ' מתחת ל-50% מהשדה (13/33 = 39.4%, האחוז הנמוך ביותר של יוקיץ' מול אחד מ-10 השחקנים ששמרו עליו הכי הרבה בפלייאוף), בזמן שרק גובר שמר על הג'וקר יותר.

בפריוויו שלי לפני שנתיים כתבתי על טאונס ש"מאמן שיצליח למצוא את הדרך לבנות הגנה סבירה במינסוטה ולשלב את הכלים ההתקפיים היטב יקבל יוקיץ' עם 3 אסיסטים פחות, אבל 7-8 אחוזים יותר ל-3 ואולי גם קבוצה טובה". בעונת 2022 זה מה שהיה – יוקיץ' חילק 4.3 אסיסטים (7.9 לעומת 3.6), אבל טאונס דייק לשלוש ב-7-8 אחוזים יותר (41% לעומת 33.7%), ומינסוטה סיימו מקום אחד מתחת לדנבר והעפילו לפלייאוף. בעונה שעברה, יוקיץ' והקבוצה שלו עשו עוד קפיצה קדימה, כל הדרך לאליפות, וזו לא שאיפה ריאלית כרגע למינסוטה, אבל אם טאונס יתאושש מהעונה הרעה מחוץ לקשת וימשיך לשלב את ניהול המשחק ולמצוא את גובר בצבע, הוא יוכל לומר בביטחון שהוא אחד מהגבוהים הבכירים בליגה.

אחרי שדיברתי הרבה על טאונס, שחקן שאני אישית מחבב, הגיע הזמן למי שאולי כבר תפס את מקומו ככוכב המוביל של מינסוטה, או שיעשה זאת כנראה בעתיד הקרוב – אנתוני אדוארדס. עם חוסר היציבות הכללי של הקבוצה, אדוארדס עשה עוד שיפור ביחס לעונה שעברה, וסיים עם 24.6 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים ב-52.8% אפקטיבי, כולם שיאי קריירה.

את משחק הפליי-אין נגד הלייקרס אדוארדס חירב עם 3/17 מהשדה (כולל 1/11 לפני ההארכה), אבל תיקן במידת מה נגד אוקלהומה עם 19, 10 ו-6, ובעיקר בסדרת פלייאוף נהדרת נגד דנבר עם 31.6 נקודות (הכי הרבה נגד האלופה בפלייאוף הזה), 5 ריבאונדים, 5.2 אסיסטים, 1.8 חטיפות ו-2 חסימות למשחק, וזה כבר פלייאוף שני ברציפות שהוא שומר על יציבות ומוביל את קלעי מינסוטה, כשהפעם הוא היה הקלעי המוביל גם בעונה הסדירה.

בעונה הקרובה, הציפיות מאדוארדס יהיו כבר לא רק להיות הקלעי המוביל, אלא גם מקבל ההתקפות המרכזי בהתקפה. אמנם יש לטימברוולבס רכז טוב מאוד בדמותו של מייק קונלי, אבל הצעד הבא בהתפתחות של אדוארדס צריך להיות שיפור בקבלת ההחלטות, תחום שהוא קצת התקשה בו באליפות העולם האחרונה, ובקבוצה עם שני גבוהים דומיננטיים יחסית קבלת ההחלטות של הקו האחורי הופכת לקריטית יותר.

יקווה להטביע ככה את היריבות…

התחזית:

תחזית אופטימית:

שיתוף הפעולה בין גובר לטאונס עובד היטב משני צידי המגרש ומביא הגנה ברמה של גובר והתקפה ברמה של טאונס, אדוארדס עושה עוד קפיצת מדרגה ל-27-8 נקודות למשחק והופך למועמד לחמישיות העונה, שייק מילטון מועמד לשחקן השישי ומינסוטה מגיעים ל-50 ניצחונות והמקום הרביעי במערב. בפלייאוף זה קצת יותר מורכב, אבל הם מצליחים לנצח סדרה אחת לפני הפסד 4- 1 בסיבוב השני, והעונה מסתיימת עם הישג השיא של מינסוטה ב-20 השנים האחרונות.

טאונס חוגג על מי שמנסה לשמור עליו

תחזית פסימית:

גובר וטאונס לא מסתדרים והקבוצה נראית כמו ההתקפה של גובר וההגנה של טאונס, אדוארדס לוקח הכל על עצמו ומגיע ל-37-8 אחוז מהשדה, מילטון מסיים עם יותר זריקות מנקודות ומינסוטה נמצאים בקושי במאבק על הפליי-אין, וגם בו מפסידים. מינסוטה יתנחמו בכך שהבחירה שלהם נשארת אצלם, אבל אז הם ייזכרו שבשנים אי זוגיות אין להם בחירת סיבוב ראשון בעשור הנוכחי.

גובר וטאונס רבים על המקום בצבע

תחזית אופטימית מוגזמת:

גובר הוא שחקן ההגנה של העונה, אדוארדס וטאונס בחמישיית העונה ואחד מהם MVP, מינסוטה מחזיקים בהגנה הטובה בליגה והתקפה טופ 5 ומשייטים למקום הראשון עם 65 ניצחונות. החסרונות של גובר שוב מתגלים בסיבוב הראשון נגד הלייקרס, אבל טאונס מתמודד היטב עם דיוויס, אדוארדס גובר על לברון במאצ'-אפ האישי וקייל אנדרסון נכנס לחמישייה במקום גובר וסוגר את הסוויפ עם 7 שלשות במשחק 4.

בסיבוב השני היריבה היא דאלאס, ובזמן שלוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג קולעים יחד 70 נקודות למשחק, יתר הקבוצה קולעת 70 נקודות במצטבר בשאר המשחק. גובר וטאונס שולטים בצבע, אדוארדס מחלק 8 אסיסטים למשחק והסוויפ השני מושלם במשחק שבו דונצ'יץ' לוקח 32 זריקות מהשדה, קיירי לוקח 30 זריקות ויתר המאבס מסיימים עם 0/15 מהשדה.

גמר המערב נגד דנבר זו סדרה קשה יותר, אבל אדוארדס כופה הארכה וקולע את סל הניצחון במשחק 1, ו-2 שלשות רצופות של טאונס מכריעות את משחק 2. יוקיץ' מחלק 19 אסיסטים במשחק 3 וקולע 55 במשחק 4 וקובע שוויון 2 בסדרה, אבל במשחק 5 טאונס עוצר אותו על 2/12 מהשדה ו-7 אסיסטים על 6 איבודים ומינסוטה מנצחים בקלות. משחק 6 כבר צמוד יותר, אבל הפעם מייק קונלי קולע 12 נקודות ברבע האחרון ומוביל את מינסוטה לגמר.

הגמר נגד בוסטון כבר פשוט יותר ונגמר בסוויפ כמו שני הסיבובים הראשונים, בזמן שטאונס קולע 30 למשחק, אדוארדס קולע 27 עם 12 אסיסטים וגובר לוקח 19 ריבאונדים למשחק. מינסוטה זוכים באליפות היסטורית וגארנט מבטיח לכולם שוב שהכל אפשרי.

התגובה של מי שקורא את זה

תחזית ריאלית:

מינסוטה לדעתי השתפרו קצת ביחס לעונה שעברה, אבל אף אחת מהקבוצות מעליהם לא צפויה ליפול, בזמן שדווקא מאחוריהם יש את הפליקנס ואוקלהומה שיכולות לעשות צעד קדימה. ישמרו על מקום 7-8 ויעפילו לפלייאוף שוב דרך הפליי-אין, בפעם השלישית ברציפות. ההדחה בסיבוב הראשון מידי הקונטנדרית המקומית תעיד על כך שמינסוטה יצטרכו בכל זאת לחפש דרך להתחזק בצורה משמעותית יותר.

הפעם הקודמת שחגגו בעיר…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. פריוויו מופלא גם אם אני לא מסכים על חלקו על קבוצה שצריך להוריד אותה ליגה. יש להם הנהלה יותר מפגרת מזאת של פילי ודטרויט ביחד, הטרייד על הגמלוני הצרפתי גמר להם את העתיד ולדעתי זה הטרייד הגרוע בהיסטוריה, כמות בלתי הגיונית של בחירות סיבוב ראשון ושחקנים משלימים על שחקן בלי שוק.
    .
    הפתרון של מינסוטה זה לחלק את הדקות בין טאונס לגובר זה לא עובד ביחד (חכמת הבדיעבד לפי אברי). לגבי טאונס הוא לא מתקרב בשום יכולת ליוקיץ והוא די אוברייטד בגלל סטטיסטקה אישית שלא מביאה להשגים (סיפור דומה לזה של קיירי מעמדת הסנטר). הוא יכול להיות מספר 2 מופלא ליד מגה סופרסטאר (יאניס לדוגמה), אבל אדוארדס לא שם ביכולת.
    .
    לגבי אדוארדס האתלטיות שלו זה דבר שיהפוך אותו בקרוב מאוד לשחקן טופ 10 בליגה , אין לי ספק על זה בכלל הוא צריך לשפר את הקבלת החלטות שלו, בנוסף יש בעיה שנוא תריך את הצבע פתוח להטביע והשילוב שלו ושל גובר לא עובד

    1. תודה. אני חושב עכשיו, וחשבתי גם אז, שמינסוטה שילמו הרבה יותר מדי על גובר, ובכל זאת, הוא שדרג להם מאוד את ההגנה וטאונס היה פצוע רוב העונה שעברה, אז אני נותן להם עוד הזדמנות. לגבי אדוארדס, אם וכאשר הוא יהיה טופ 10, טאונס יוכל להיכנס טוב לתפקיד הכוכב השני.

        1. רייטינג הגנתי של 110.3 איתו ו-113.4 בלעדיו. לקחו 50.8% מהריבאונדים איתו ו-45.8% בלעדיו. במישור הקבוצתי, זו הייתה הפעם הראשונה מאז 2004 שהם סיימו עם הגנה טופ 10

          1. אתה מערבב שתי שאלות שונות. נתוני און-אוף מתייחסים לתפקוד הקבוצה איתו ובלעדיו כשהוא בסגל. השאלה הייתה ביחס לקבוצה לפני הטרייד. מה המשמעות של זה שהם היו 10 לעומת 13 ? שום דבר.
            במה הם השתפרו בפועל?

            1. מה גם שאם תסתכל על ההבדל בין מקום 10 ל- 13 באותה עונה הוא של עשירית נקודה זה באמת חסר משמעות.

            2. פער של עשירית הנקודה כשההתקפות בכל הליגה קפצו מדרגה… אולי לא פער משמעותי, אבל ההגנה קצת השתפרה, מה שהתקזז עם התקפה פחות טובה ביחס לעונת 2022

            3. לא הבנתי את הטיעון.

            4. בהשוואה בין 2 העונות האחרונות, ההתקפות בכל הליגה היו טובות יותר ב-2023, ולכן גם אם השיפור המספרי של ההגנה של מינסוטה הוא מינימלי, באופן יחסי הוא קצת יותר גדול

            5. אבל לא היה שיפור מספרי בהגנה…
              להיפך.

            6. לא הבנתי ממה אתה מסיק את זה. בכל מקרה אתה הולך עמוק למחוזות הצ'ריפיקינג הסטטיסטי – איפה על המגרש נראה שהם מתמודדים הגנתית יותר טוב? אם כבר משהו השתנה בהגנה שלהם זה העובדה שאנט התחיל לתת שם עבודה.

            7. ההגנה של אנט היא בהחלט הפתעה נעימה – במיוחד אם ניקח בחשבון את "אופיו"

            8. מה שעצוב או מצחיק בטרייד הזה שמינסוטה וויתרה על שחקני הגנה טובים בשביל גובר, קסלר וונדרבליט ווברלי.

    2. אתה צודק ואני חושב שאם הם יכלו למשל לשכנע את ג"ס לתת את פול ולקחת את גובר הם היו עושים את מיד בלי לנסות לקבל פיצוי על הבחירות. אבל זה לא יקרה.

  2. תודה עמיחי
    הבעיה מס 1 של מינסוטה זה KAT
    שחקן עם עוצמה ויכולת להיות MVP שמתברר כמרגרינה
    מינסוטה שגתה ובענק עם הטרייד על גובר שלמעשה קבר את הקבוצה
    אנתוני אדוורדס הוא המפתח להצלחה, הוא יילך ויתעצם עם השנים
    הגג של הקבוצה זה מקום 6 עם ריינג של 44-47 ניצחנות

  3. מצוין.
    המזל שלהם בעונה שעברה היה שטאונס נפצע ולא היו צריכים להתמודד עם ההשלכות של קונספציית "שני המגדלים" המפגרת.
    העונה זה כבר יקרה (עד שיספסלו את גובר) ויהיה בעוכריהם.
    שוב פליי-אין סיבוב ראשון מקס.

    1. תודה. "אין שמחה כהתרת הספקות" כדברי חז"ל, ועדיף למינסוטה לגלות כמה שיותר מוקדם האם השילוב הזה באמת כל כך גרוע כמו שנדמה לך ולעוד הרבה אחרים. אני חושב שיש לזה סיכוי להיכשל לגמרי, אבל גם פוטנציאל להצליח

  4. תודה עמיחי, גם על הפרויו וגם על ליגת האלופות.
    עבודה טובה.
    אני הולך עם התחזית הריאלית שלך. התיאשתי מקאט. מה שאומרים קלוריות ריקות, מתכוונים אליו.

    1. פחממה ריקה
      גם בחלק המנטלי
      עם רמת הכשרון שלו הוא היה צריך להיות אמביד
      זה כמו יאניס מול דיוויס, אחד יותר מוכשר, השני יותר ממוקד

      1. +1966
        איזה בזבוז כמו גרבוז
        בעירנו היה מן גברבר
        ולו צמד כמו לפר
        כל אחת כתפוז
        אולם איזה בזבוז
        ביניהם לא היה שום דבר.
        זה KAT

  5. אני כמובן, לא מסכים כאן עם כולם. לגמרי עדיין על העגלה שלהם. בשנה שעברה הכוכב שלהם היה פצוע, והם הפסידו לדנבר בפלייאוף – בדיוק כמו כל הקבוצות האחרות שנקרו בדרכו של יוקיץ'. יש להם חמישייה מצויינת וספסל סביר-גרוע, מה שאומר שבהעדר פציעות משמעותיות הם עושים בפלייאוף בלי פליי-אין.

    לכל המשמיצים, בואו נזכר שבמשך שנות דור הם לא עשו פלייאוף. המטרה שלהם כרגע זה להפוך לקבוצת פלייאוף קבועה, לבנות קצת מסורת, קשיחות ואופי למועדון. קאט זה קאט וזה כנראה כבר לא ישתנה אבל אנט בדרך להגשים את כל מה שציפו ממנו ויש לו אמביציה ודרייב. זה תהליך, והכיוון נכון.

    לגבי בחירות הדראפט שגובר "עלה" להם. אלו צפויות להיות בגג מקומות 16-17 ומטה. אם רובין וחבריו חושבים שזה ההבדל שיעשה אותם קונטדרית, שיהיה בהצלחה עם זה. ישנה הערכת יתר מטורפת לבחירות דראפט נמוכות כאן באתר.

    1. אברי לא ידעתי שהפכת לנביא. איך אתה יודע מה יקרה עד 2029? אתה יכול להבטיח שאדוארדס קאט לא יפצעו / שתהיה בקשת טרייד שתפרק את הקבוצה בטח בימים האלה שהמשמעות לחוזה ארוך טווח ירדה וכוכבים מבקשים טרייד כל שני וחמישי.
      .
      אני לא מדבר על העובדה הפשוטה שהם יכלו להשתמש בכל הנכסים האלה בשביל למשוך סופרסטאר באמת (גם אם זה לתקופת זצן קצרה) במקום זה בחרו לשלם את זה על שחקן בלי שוק.
      .
      החלק השני לא נכון. הם הגיעו לפלייאוף עונה קודמת. היה להם קבוצה חמודה צעירה ורעננה, מינסוטה הייתה אמורה להשתפר במהלך השנים, בטח שאדוארדס כל כך צעיר, במקום זה השתגעו שם וזרקו הכל בשביל הגמלוני הצרפתי.

        1. הייתה בהחלט, זו הייתה בדיחה שהייתה מצחיקה לתקופתה, אף אחד לא יכול לדעת מה יהיה ב6 שנים הבאות בליגה שכל כך דינמית. זה לא רק 4 בחירות דראפט ראשונות זה גם אפשרות להחליף בחירות ועוד שחקני רוטציה חשובים לעומק.
          .
          עכשיו אם היה מדובר הן בקונטנדרית והן ובסופרסטאר שהופך את אותה קונטנדרית למעומדת עיקרית זה עוד היה מתקבל על הדעת (הטרייד של דוראנט הוא דוגמה מצויינת גם אם שילמו עליו יותר מדי). מינסוטה ביצעו את הטרייד הזה על שחקן בלי שוק שרק תוקע את ההתקפה והשילוב שלו בהגנה עם קאט היה בעייתית עוד מלפני הטרייד (קבוצה איטית וכבדה בליגה שרצה). אני לא זוכר טרייד כל כך גרוע וזה היה ברור לכולם מהרגע שבוצע

      1. לגבי נקודה 1: נו באמת ברוך, ברור שאני לא נביא ואי אפשר לצפות את העתיד. ברור שזה הכל ספקולציות, אבל אנט יהיה שם כל התקופה הזו, וקאט רוב רובה, ככה שהגיוני להניח שאלו לא יהיו בחירות גבוהות.

        לגבי נקודה 2 ('עובדה הפשוטה שהם יכלו להשתמש בכל הנכסים האלה בשביל למשוך סופרסטאר באמת'). מה זה פשוט, קלי קלות. הרי ידוע שקבוצות יכולות ללחוץ על כפתור, לתת כמה בחירות ולהביא 'סופרסטאר באמת'. קלי קלות. מנהלים לא עושים את זה סתם כי הם מטומטמים.

        לגבי נקודה 3: קשה להתווכח איתך כי עובדות זה עניין מאוד גמיש בשבילך. עונה לפני קאט שיחק 74 משחקים אבל אל תתן לזה להרוס לך את הטיעון. ברור, הם לא התקדמו רק בגלל גובר.

    2. תודה. העונה שעברה לא משקפת מהסיבות שציינת, אבל לדעתי יש משהו תקוע בשילוב של אדוארדס-טאונס-גובר שמונע מכל אחד מהם להוציא את המקסימום, ולכן יש לקבוצה הזאת תקרה די ברורה מתחת לקונטנדריות של ממש

    3. מסכים – כבר שנים, שנייייייייים הם לא מסוגלים להביא רכז מחליף, הרכז המחליף לא יהיה רכז מחליף בהפועל באר שבע
      חוץ מזה אני לא יודע איך גובר+קאט מסוגלים להיות על המגרש

    4. אברי מה שמדהים זה שאתה מתעקש להתעקש על משהו שפשוט אי אפשר להתעקש עליו.
      מה שברוך ציין כעובדה פשוטה הוא מדויק להפליא. אף אחד , אף קבוצה , לא נתנה מעולם בהיסטוריה וכנראה שגם לא תיתן כל כך הרבה בחירות על שחקן שהוא לא סופר סטאר מסדר גודל של tier1. רודי גובר הוא בקושי אולסטאר. כוכב בסדר גודל של tier 3 לכל היותר. בודאי שהיו יכולים להביא במחיר ששילמו עליו משהו יותר טוב. ובוא אגלה לך סוד קטן. מה שהופך עוד יותר את הטרייד הזה לאחד המגוחכים בהיסטוריה זה שחלק קטנצ'יק מהטרייד הזה היה שחקן רוקי. סנטר בשם ווקר קסלר. 12 שחקנים יצגו את ארהב בקיץ הזה באליפות העולם ואם אתה לא טועה (אתה לא טועה יש לי חדשות בשבילך) הוא היה אחד מהם. הוא לבד – יותר טוב מגובר. הוא לבד. אני לא מדבר על כל יתר החבילה שניתנה עליו. הטרייד הזה הוא כמו שברוך אמר : הגרוע בהסטוריה ואם לא אז הוא בטח בטופ 5. מיותר לכתוב על זה יותר מילים ולכן לא אוסיף כי מה שציינתי פה זו רק ההתחלה עד כמה הטרייד הזה היה גרוע . טרייד נוראי. הזוי. יש על זה קונצנזוס בכל מקום לא רק פה. זכותך לחשוב מה שאתה רוצה כמובן. אין פה משטרת מחשבות.

  6. מה חסר לי במיני ? למה יש לי הרגשה שהם רק מתקרבים לפלייאוף?
    זו קבוצה של שחקנים כמעט כולם אוברייטד.
    אדוורדס לא רואה בו כוכב בטח לא על .אתלט טוב נו אז מה? בשופ פנים לא הייתי בונה קבוצה סביבו.
    קונלי בתהליך ירידה מתמשך.
    טאונס וגובר שניהם בחמישיה.לכל אחד מהם חסרון קריטי גובר בהתקפה,טאונס בהגנה.שניהם ביחד זו התקפת בייגלה. אתה לועס חור במקום לחם.
    שוב טעות קלסית בבניית קבוצה. במקום שלד מגובש. גבינה שוויצרית.

  7. אחלה פרוויו
    מסכים עם הכל מלבד המשפט האחרון….
    מינסוטה צריכה עוד להתחזק ? את מי הם יביאו ?
    ומי יבוא למינסוטה ?
    יש עוד כוכב על צרפתי שרוצה להתקרב לקנדה וקוויבק ?
    הרבה שאלות פתוחות במינסוטה
    את התשובות נקבל במהלך העונה
    🙂

    1. צריכה עוד להתחזק אפשר להגיד על כל קבוצה בליגה.זה כמו להגיד לאישה את צריכה עוד קצת אודם.

      1. אכן קפיצה לוגית עגומה במקצת….
        למינסוטה יש גבול עם קנדה, אבל אתה צודק שקוויבק זה עדיין רחוק….
        🤷🏻‍♂️🥴

    2. תודה. "צריכה עוד להתחזק" לא בהכרח אומר שיש לה את האפשרות, אבל האמת היא שתמיד יש קבוצות שמוכנות לוותר על שחקנים טובים בתמורה לנכסים עתידיים זולים, ונותרו עדיין למינסוטה כמה נכסים כאלה

  8. פריוויו נהדר!!
    קבוצה ללא מוצא.
    מצד אחד אדוארדס הופך מיום ליום לבעל הבית, מצד שני תקועים עם גובר המפגר.
    גם טאונס זו שאלה אם הוא שחקן שמתאים לצד אדוארדס לרמות הגבוהות.
    בכל מקרה, קבוצת סף פלייאוף במקרה הטוב.

  9. תודה עמיחי,
    נראה לי שאנחנו בדרך לעוד עונה סולידית (במונחים שלהם), מקום 6 עד 8 ולהפסיד בסיבוב הראשון.
    רודי גובר ימשיך לא להצדיק את החוזה שלו

    1. צריך לעשות הבדלה בין התרומה של גובר (שהיא חיובית) , לווליו-פור-מאני של החוזה שלו (מאוד לא טוב). במילים אחרות, הבעיה היא לא שגובר משחק שם, אלא שמשלמים לו הרבה יותר מידי.
      הבעיה עם זה שמשלמים יותר מידי בליגה היא שיש תקרה וזה בא על חשבון מישהו אחר שיכלו להביא.
      העניין עם מינסוטה שבכלל לא בטוח שיש מישהו אחר שיכלו להביא.

    2. תודה. גובר לא מצדיק את החוזה שלו, ואני בספק עם גם מעמד של שחקן בכיר מבחינת כמות הדקות שלו, אבל ההגנה של הקבוצות שלו טובה יותר בדקות שלו בעקביות, וזה נכון גם למינסוטה הנוכחית

      1. למינסוטה אין הבדל הגנתית עם גובר, הקבוצה שלפניו הציגה בדיוק את אותה הגנה (הפרש של עשירית הנקודה הוא זניח).

            1. לא הבנתי איך הגעת למסקנה הזאת

  10. תודה עמיחי.
    סורי אם אני חוזרעל עצמי אבל הטעות הקריטית בטרייד על גובר הייתה המחיר של 4 בחירות במקום גג 2 כאלו, ודבר שני הוא שהם לא עשו איזשהו ניסוי כלים לפני שהם הלכו על הדבר האמיתי (לנסות נגיד להביא שחקן כמו מגי או קאפלה ולהריץ אותו עם קאט). עדיין זו קבוצה ששווה פלייאוף בלי פלייאין

    1. בדיוק מה שאני חושב. מחיר של השחקנים שעברו+מקס׳ 2 בחירות יכול היה להיות סביר. מעבר? יקר, אלא אם כן מישהו במערכת מאוד משוכנע שזה אמור לעבוד, ובהחלט חבל שלא עשו יותר ניסוי כלים כפי שתיארת לעיל.

  11. תודה עמיחי, אחלה פריויו לקבצה לא משהו,
    לא רואה איך מצליחים בשילוב בין קאט (קלוריות רקות, בור בהגנה ואם לא יתחיל לממש את הפוטנציאל שלו הם לא יגיעו לכלום) לגובר (חוזה מופרך, מחיר טרייד גבוה מדי, אם היה מקבל חצי מהסכום והרבה פחות בחירות, הציפיות ממנו היו הרבה יותר קרובות לתרומה שהוא מסוגל לתת. הוא גם קצת סוגר לאדוארדס את הצבע )
    בס"כ קבוצה סבירה, עם בעיות של התאמות בין הכוכבים לשיטת משחק.
    שוב יעופו בסיבוב הראשון …

    1. תודה. טאונס הוא לדעתי אחד מהגבוהים הבודדים שכן יש לו פוטנציאל להצליח עם גובר, בגלל שהוא מעדיף לשחק בחוץ ולא בצבע, ובהגנה גובר יכול לחפות עליו. יכול להיות שזה לא יעבוד, אבל דווקא על הנייר יש לזה יותר פוטנציאל מאשר לסיטואציות אחרות אליהן דוחפים את רודי גובר

      1. זה קבוצה סופר איטית הגנתית שלא יכולה לשחק במשחק מעבר או להגן על קו ה3, מול משחק הריצה בליגה זה מוות מיידי

  12. מעריך שגובר יורד לספסל בהמשך העונה או יפתח ויוחלף מהר כדי להפריד מטאונס.
    ואז יעלו חיכוכים ורינונים וימצאו לו טרייד לאיזה קונטנדרית, משהו כמו דטרויט.
    אדוארדס לא רוצה לשחק איתו ובמיני הוא בעל הדעה אז זמנו קצוב שם. (והוא כמובן לא מתאים לצד טאונס כמו שברור לכולם מלבד אברי וה-GM של מינסוטה)

  13. מצוין, עמיחי, תודה רבה.
    .
    לדעתי את גובר אי אפשר להטריד כרגע, ואני לא בטוח בנוגע לקאט. לדעתי היו צריכים להטריד אותו לבוסטון לפני שנה שנתיים, עכשיו עם זינגר זה כנראה לא יקרה, (אבל אולי יצריחו ביניהם באמצע העונה?). לדעתי קאט, כמו וויגינס, יכול להצליח במקום אחר, והם יקבלו תמורה נאה שתאפשר להם לבנות סביב אדוארדס.
    .
    באופן כללי יותר – אצלי הם סוג של טורונטו של דרוזן/קליפרס של כריס פול, כלומר קבוצה שאאמין שהיא תצליח רק חמש דקות אחרי שאראה זאת קורה, וגם אז לא בטוח.

    1. תודה. הקבוצות שנתת כדוגמה הן קבוצות שמינסוטה יהיו מרוצים להגיע להישגים דומים אליהן. לגבי טאונס, אני לא שולל אוטומטית טרייד, אבל אין באמת סיבה לוותר על שחקן כזה בלי לקבל תמורה משמעותית, ועדיף להם לשמור עליו גם אם הוא פחות טוב מהפוטנציאל שלו.

  14. קאט לא ממש ששיחק בעונה שעברה והניסוי שלו עם גובר יהיה מעניין.
    עדיין ילכו לאן שאדוארדס יקח אותם ואפשר להיות אופטימיים לגביו.
    קונלי בפוינט זה תמיד טוב לכל קבוצה
    .
    לגבי גובר, הייתי לוקח אותו לבולס במקום ווצ'ביץ' שנאבד מאחורי דרוזן ולאבין, שיעשה הגנה ויחסום בפיק-נ-רול.

  15. התגובות פה ביחס לתגובות על אוקלהומה מדהימות.
    שתי קבוצות שעדיין לא הוכיחו את עצמן, שהראו שיפור מסויים שנה שעברה.
    שתי הקבוצות לא בין 4 הטובות במערב, גבוליות לפלייאוף.
    כוכבים בפוטנציה שלא הוכיחו את עצמם.
    פה אומרים שזה כישלון, ושם זו הצלחה עצומה.
    וגובר זה תרומה חיובית רק בריבאונדים. עדיין לא הוכיח יכולת הגנתית או התקפית יוצאת דופן (בפלייאוף, עונה רגילה זה משחקי אימון)

    1. הטרייד היה גרוע. גובר שחקן בינוני. אף אחד לא ציפה מהם גם אחרי הטרייד להיות קונטנדרים.
      אבל הפוטנציאל של הקבוצות דומה. והתגובות לאוקלהומה היו קבוצה מעולה, שגא שחקן ענק וכו
      ופה אנטוני לא כוכב, קבוצה גרועה.
      לא בטוח בכלל שהכשרון באוק גבוה מהכישרון פה

      1. מיני נתנו את כל נכסיהם ועתידם בטרייד.
        אוק' רק קיבלו בחירות ושחקנים ויש להם ימבה נכסים.
        והקבוצות כרגע בערך שוות בנקודת בפתיחה זו…
        שיי עליון פי 100 מאדוארדס (הבכיר במיני) – ראה אליפות העולם.
        לאוק' סגל צעיר מבטיח, למיני?
        בקיצור אין שום נקודה להשוואה בין הקבוצות.

        1. אם אתה מדבר על עוד 3 שנים, אולי.
          אולי גם שחקנים שם ינופפו באקדחים והקבוצה תתפרק.
          בסגלים הנוכחיים, קבוצות די שקולות.
          שיי עדיין לא הוכיח יכולת בפלייאוף, וקיים סיכוי שיהםוך לטימאק ( במקרה הטוב) או בראדלי ביל. עד אז אני אחזיק משחקנים כמו דה אהרון או מיטשל הרבה יותר.
          זה לא שאדוארדס להיט, פשוט בסגלים הנוכחיים ההבדל בתגובות היה בולט

  16. מינסוטה זאת ההגדרה המילולית לטרגדיה\קומדיה או "אל תהיה ג'ורדן בניהול קבוצה".
    הכוכבים שלה הם הכל חוץ מכוכבים.
    היחידי שיכול להנהיג,בדרך לבית אבות.
    הם כנראה מסתפקים בעליה (קבועה?) לפלייאין

  17. מישהו ראה שפילי החתימו את קלי אוברו? זה הפאק יו הכי גדול שמורי נתן להארדן כי הוא לא ממש יכול לענות לו על כל השטויות שהוא דיבר בסין.
    אשתו של אוברו הייתה בעבר חברה(חברה,יזיזה,זונת אינסטגראם, תקראו לזה מה שאתם רוצים) של הארדן, היא בגדה בהארדן עם אוברו ואז התחתנה איתו.

  18. עמיחי תודה פריויו מצוין. לפעמים שוכחים אבל זו קבוצה שיש בה שתי בחירות דראפט ראשונות אחד מנהיג לא הכי יעיל שיש אדוארדס והשני שחקן יעיל יחסית והכי לא מנהיג שיש קאט. זו קבוצה שהטרייד הנוראי על גובר חיסל אותה. בלעדי הטרייד הזה הקבוצה הזאת היתה רצה היום לאליפות. את תאוריית המגדלים היה אפשר לבדוק עם ווקר קסלר שנבחר למיטב זכרוני בסביבות המקום ה 20 בדראפט (או 22 אם אני לא טועה ). אפרופו הטיעון המגוחך של אברי מה כבר אפשר למצוא במקום כזה בדראפט אז הנה שחקן שהגיע תוך שנה מהמקום ה 20 בדראפט לנבחרת ארהב שחקן שבקריירה הקצרה שלו כבר עשה דאבל דאבל מפלצתי של 20 20 שחקן הגנה מעולה. הוא היה נותן למיניסוטה לפחות את מה שגובר נתן העונה (לדעתי יותר) רק במקום לשלם מקס לגובר היו משלמים לו חוזה רוקי של מליון דולר וזה היה משאיר מלא מקום מתחת לתקרה להביא עוד כוכב או היה משאיר את בברלי וכל שחקני העומק שניתנו תמורת גובר והיה מאפשר לבחור גם בדראפט חיזוקים איפה שצריך או לתת את הבחירות האלה תמורת כוכב אמיתי נוסף (דוראנט למשל ? שעלה על המדף אחרי הטרייד הזה). זה למה הטרייד הזה הוא בהחלט טופ 5 מבחינת רמת הנוראות ההסטורית שלו. הקבוצה הזאת לדעתי לא הולכת לשום מקום ובלי הטרייד הזה וטיפה כוכבים שיסתדרו בשבילה היא היתה יכולה ללכת עד הסוף כפי שהוסבר לעיל. נורא.

  19. תודה עמיחי. מיני לדעתי צריכה לעשות טרייד על קאט, משהו כמו קאט לראפטורס תמורת סיאקם ואננובי או משהו בסגנון או לרוקטס/פיסטונס/מג׳יק/OKC תמורת כמה כשרונות/בחירות. מרגיש שהוא שם יותר מדי זמן. יעשו פלייאוף לדעתי או לפחות פלייאין

  20. אצלי במחברת הם סיבוב שני.
    מה שראשי המסמר באתר לא קולטים זה שקאט הוא דוגמנית בצבע אבל חתולה נושכת בכל מקום אחר. גובר הוא חיית צבע.
    ביחד עם מוריד גשם (קרמיט)
    והמח הכי חד בליגה (קינלי) הם יכולים וצריכחם להפסיד רק לדנבר

  21. בס"ד
    תודה רבה עמיחי.
    קדימון נהדר.
    מה 'לא דובר עליו זה שרוני וגובר מתבגרים… וגם פציעים.
    ולאור זה שגם החתול פציע, זה מה שיכריע את העונה שלהם.
    יכולים להגיע לפלייאוף ישירות, ויכולים גם לפספס את הפליי אין.

  22. בנוסף על כה מה שנאמר על כמה גרוע הטרייד של גובר, צריך להבין שהאיש התחיל את הירידה ביכולות האישיות שלו. פעם ראשונה בקריירה, מאז השנה השניה שהתחיל לקבל דקות משמעותיות (הוא נע בין 26 דקות למשחק ל34, בעונה האחרונה 30.7) שהוא ירד מממוצע של 2+ בלוקים לעונה (עונה שעברה 2.1), הוא ירד ל1.4, זאת ירידה דרמטית. ירד בריבאונדים, מעונה שעברה 14.7 ו11.6 העונה. גם ירד בנקודות ובאחוזי קליעה. ראינו איזה הופעה גרועה נתן באליפות העולם. לאיש יש עוד 3 שנים בחוזה מקס מטורף של 205 מיליון דולר לעונה שחתם ביוטה, שיוצא ששנה הקרובה הוא מקבל 41 מיליון, שנה אחרי זה 44 מיליון ושנה אחרונה בחוזה, זאת אופציית שחקן, הוא מקבל 46.7 מיליון. ואין שום סיכוי נראה לעין שמינסוטה מקבלים ממנו תמורה שראויה לשכר שלו. נטענה שעולה מפה, שהחלט יתכן שרק בגלל זה, אין שום סיכוי למינסוטה באמת להגיע רחוק בשנים הללו, ובינתיים KAT כבר יגיע לגיל 30, ואנט לגיל 25. אם היה לקבוצה חלון של פריים טיים של שני החברה הללו שהם בחירה ראשונה בדראפט, הוא נזרק לפח בגלל העסקה של גובר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט