אירועי דיומא – 08.09.2023 – אופניים וטניס

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 13

קטע 12 של אתמול היה קטע מישורי ברובו עם סיום במישור. כפי שהיה צפוי, קיבלנו קבוצת בריחה קטנה של שני רוכבים – אבל בלדרסון הספרדי וייטסה בול ההולנדי, אחד שרואים הרבה בבבריחות בוואלטות לדורותיהן. הבורחים נתפסו כצפוי כ-40 ק"מ לסיום, ומכאן הדבוקה המשיכה יחדיו עד למיאוץ הסיום. כאן הפעם המהיר ביותר היה חואן סבסטיאן מולאנו, שניצל היטב נפילת שרשרת של המועמד העיקרי לניצחון, קיידן גרובס, על מנת להקדים את האוסטרלי ואת בוי ואן פופל. הקולומביאני מקבוצת האמירויות זכור היטב מקטע הסיום במדריד של הוואלטה הקודמת, עת הוליך את חברו פסקל אקרמן אל קו הסיום, אך חצה ראשון את הקו במקומו. בגזרת ה-GC קיבלנו שינוי קטן, בעקבות 4 שניות הבונוס בהן זכה פרימוז' רוגליץ' במיאוץ הביניים. מלבד זאת, לא קיבלנו כל שינוי, וספ קוס ממשיך להוביל במירוץ לפני סולר (26+), אוונפול (1:09+), רוגליץ' (1:32+), מרטינז (2:02+), אלמיידה (2:16+), וינגגור (2:22+), איוסו (2:25+), מאס (2:50+) ו-ולאסוב (3:14+).
קטע 13 של היום הוא אחד מקטעי המפתח של המירוץ הזה, ולמרות אורכו הקצר, מדובר ללא ספק באחד הקטעים הברוטליים ביותר של העונה הנוכחית. זהו הראשון והקשה יותר מבין צמד קטעים בפירנאים הצרפתים. היום ספציפית הקטע יתחיל בטיפוס קצר על הפורמיגל הידוע שעל גבול ספרד-צרפת, ומשם ימשיך לשלושה טיפוסים פירנאים רצחניים המוכרים היטב לצופי הטור – הקול ד'אוביסק, הקול דה ספנדלס (שהירידה ממנו בטור הקודם זכורה מההתרסקות של פוג כשניסה לברוח לוינגו) וגולת הכותרת – הטורמאלה. למרות ששני הטיפוסים הראשונים אינם קוטלי קנים, ומגרדים לפרקים את השיפועים הדו ספרתיים, המוקד יהיה כמובן בטיפוס המסיים, גהינום של 19 ק"מ של טיפוס בשיפוע קבוע יחסית של 8 אחוזים, כששני הק"מ האחרונים הם כבר באיזור ה-10 אחוזים. כאן כבר לא נראה בריחות או שטויות מהסוג הנ"ל, אלא מאבק לחיים ולמוות בין המועמדים העיקריים ב-GC. שאלת השאלות כאן היא כמובן מה הולכת לעשות קבוצת יומבו ויסמה, קבוצה שהרגילה אותנו לצפות לבלתי צפוי. הקבוצה אוחזת כעת בשני מובילים, המוביל במירוץ ספ קוס והפייבוריט לפני המירוץ פרימוז' רוגליץ', כשגם יונאס וינגגור, הנמצא מעט יותר מאחור בדירוג, יכול לשמש כאיום על המתחרים – אמיתי או מדומה. ייתכן בהחלט שהקבוצה תנקוט בטקטיקות המסורתיות של שמירת המובילים עד לסיום, עד שמי מהם ינסה לפרוץ קדימה, אך בהכירנו אותה נראה סביר יותר שהיא תנסה לשלוף טקטיקה אחרת מהשרוול. גם קבוצת האמירויות, שמצאה עצמה עם הובלה תלת ראשית של חואן איוסו, ז'ואאו אלמיידה ומארק סולר, עשוייה לנסות כאן מהלך לא שגרתי, אולי בשיתוף פעולה עם אחד כזה מצד יומבו ויסמה. מול כל אלה יצטרך להתמודד רמקו אוונפול, שלכאבי הרגליים הצפויים שלו הולך להצטרף כאב ראש גדול. אסור בתכלית האיסור לפספס את הצפייה. שידור ביורוספורט 1 ב-13:30.

הגראנד פרי של קוויבק

במקביל לוואלטה, אנו מקבלים היום את הראשון מבין צמד מירוצי הגראנד פרי של קנדה בקוויבק ובמונטריאול. שני המירוצים נערכים בסגנון קריטריום – מירוץ הקפות ברחובות העיר, כשכל הקפה כוללת מספר טיפוסונים קצרצרים ותלולים. המירוץ היום בקוויבק יכלול 16 הקפות כאלו. המועמדים הצפויים לזכייה יגיעו מבין הקלאסיקנים, אותם נראה כאן לרוב. מועמד אחד חזק מאד הוא כריסטוף לאפורט, שינסה להמשיך את החגיגות של יומבו ויסמה ברחבי העולם. מאטיי מוהוריץ' ופיו בילבאו ישתפו כאן פעולה במדי קבוצת בחריין ויקטוריוס. עוד צמד חזק מאד יגיע מקבוצת EF בדמותם של בן הילי ונילסון פאולס. בנואה קוסנפרואה, זוכה השנה שעברה, הוא עוד מועמד חזק לניצחון. דה לי, אלאפיליפ, גירמאי, הירשי, אדם ייטס, מדואס, מתיוס, וולנס, הייטר ובטיול הם רק מקצת מהשמות שנראה כאן. קבוצת IPT תגיע לכאן עם הגרעין הקנדי שלה שכולל את וודס, ג'י, הול ובואבן, אך הרוכב המוביל שלה צפוי להיות קורבין סטרונג הניו זילנדי. שידור ב-20:30 ביורוספורט 2.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב – חצי גמר הגברים

22:00 (יורוספורט): נובאק דג'וקוביץ' – בן שלטון: טניסאי הגברים של ארה"ב לא זכו 20 שנה בתואר גרנד סלאם. אנדי רודיק היה האחרון שהניף גביע מייג'ור, לאחר שגבר על חואן קרלוס פררו (כיום מאמנו של קרלוס אלקראז, שעליו נקרא בהמשך) בגמר אליפות ארה"ב ב-2003. מיותר לציין שהבצורת בת שני העשורים היא פרק זמן ארוך למדי עבור מדינה כמו ארה"ב, שצמחו בה שחקני טניס מעולים לאורך השנים ובנוסף היא הפכה גם לבית עבור שחקנים רבים מרחבי העולם. בן שלטון, דור שני לשחקני טניס, ינסה לפסוע צעד נוסף בדרך לשבירת הבצורת האמריקאית, כשישחק הערב לראשונה במעמד חצי הגמר של גרנד סלאם ויהנה לבטח מתמיכת היציעים המלאים של האצטדיון הענק שקרוי ע"ש שחקן טניס גדול נוסף בשושלת המפוארת של ארצו, הלוא הוא ארתור אש. שלטון מצטיין בחבטות ההגשה החזקות שלו, שהגיעו לעתים ל-230 קמ"ש בטורניר זה. הוא אתלט יוצא מן הכלל, ש"מכסה" היטב את המגרש ויודע לשחק טוב מאוד ליד הרשת, כשנדרש לעלות אליה. עוצמותיו ניכרות גם בחבטותיו מן הקו האחורי. יריבו הערב, איתו יתמודד לראשונה, אינו נזקק להצגה ארוכה. נובאק הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר בסבב, אולי מאז ומעולם, ויופיע בפעם ה-47, יותר מכל אחד אחר, במעמד זה בטורנירי הגרנד סלאם. על אף עוצמותיו של שלטון, שצעיר ב-16 שנה מיריבו, תהיה זו תוצאה רחוקה מצפויה, אם זוכה 23 הסלאמים – שיעלה בכל מקרה לראש הדירוג העולמי ביום שני הבא – לא יעפיל לגמר.

02:00 (יורוספורט): קרלוס אלקראז – דניאיל מדבדייב: שני האלופים האחרונים של הטורניר יפגשו להתמודדות על מקום בגמר. לפני כחודשיים, הם שיחקו בחצי גמר ווימבלדון, כשהספרדי ניצח, מבלי ששמט מערכה, בדרך לזכיה בטורניר. נראה כי יתרונו של אלקראז, שינסה להתקדם צעד נוסף לעבר ההגנה על תוארו, נובע בין היתר מתנועתו הטובה יותר במגרש לעומת יריבו, שאמנם זריז ומהיר מאוד (על אף 200 הסנטימטרים שאליהם מתנשא), אך יריבו עדיף ממנו מן ההיבט הזה. נראה כי הרכיב המרכזי שבו הרוסי עדיף מיריבו, שחקן בעל מעט מאוד נקודות תורפה, הוא עוצמת ההגשות. שני המשחקים האחרונים ביניהם שהתקיימו השנה, חצי גמר ווימבלדון (שצוין לעיל) וגמר טורניר אינדיאן וולס (שנערך על משטחים קשים, בדומה לאליפות ארה"ב), הסתיימו, כאמור, בנצחונותיו של הספרדי, שינסה "להריץ" את יריבו ככל האפשר, לגרום לו לטעויות ובכך לנצח במשחק ולהעפיל לגמר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 166 תגובות

  1. להערכתי קוס יכול לגמור את המירוץ היום אם יומבו יאפשרו לו. הוא בכושר מדהים כפי שראינו בנג"ש ובקטעים שלפני כן.

  2. יאיי, איזה יום כיפי (מהכורסא).
    אני אראה רק אחרי הילדים לצערי ואקרא את התגובות פה רק אחרי שאראה..

    אני לא אפול מהכיסא אם היום זה יהיה של יונאס.

  3. אגדות ברצלונה נגד אגדות מכבי חיפה אתמול בקרית אליעזר.
    הם שלחו את רונאלדיניו, ריבאלדו, תיירי אנרי, סאביולה, סרחי ועוד. ומי הבקיע את הגול הכי יפה? ראובן עטר כמובן, (01:00). פשוט לא יאמן האיש הזה (בגיל 54).

    https://youtu.be/0oHj1IpXos8?si=KfhkcCHYp-gq4ubG

    1. ראובן עטר היה זה שסיים את חגיגות צרפת בפארק דה פראנס עם ה 3:1 שם.
      שחקן מוכשר בטירוף ומסובב לא פחות בראש….
      לו היה בעל מוסר העבודה של רוזנטל היה יכול להפוך לאחד הגדולים בכל הזמנים …

    2. ראובן עטר היה שחקן נהדר. זוכר היטב את שערו היפה נגד מכבי ת"א, בעונת 93-94, כשהצליח להיחלץ ממספר שחקנים ובעט לרשת הגבוהה של אובארוב, במשחק שהסתיים ב-5:0 לזכות מכבי חיפה.

  4. תודה אלכס ופופקורן
    יום עשיר בספורט עם שני משחקי כדורסל ונולה אחד ומיוחד. על אלקרז אני כבר אוותר.
    אלכס, לשיקולך, אני מציע שלגמר יפתח בלוג נפרד ואולי כמה מילים איך הוא מצליח לשמור על עצמו ברמה הכי גבוהה ממש כמו השקץ לברון. יש דברים (קשור במזון ואימונים) שאפשר לעשות כדי להאריך קריירה של ספורט. אצל נולה יש חשיבות עצומה לדיאטה. הוא כבר אמר שיש דברים שהוא פשוט נמנע מהם ובעיקר כל סוג של מזון מעובד.
    קצת מגוגל
    Most famously, he eats only plant-based and gluten-free foods. Though he doesn't like to be called a vegan, Djokovic largely avoids eating meats, fish, or any other animal-based products. He also does not eat gluten, which is a protein found naturally in wheat and some other grains. He also avoids dairy products.
    אני משתדל להמעיט בגלוטן כמה שאפשר, לא תמיד זה מצליח. אני גם ממעט בבשר והולך יותר על חלבון מביצה. גם ממוצרי חלב אני כמעט נמנע למעט גבינה צהובה…

    1. רק עוד דבר קטן, נולה רוצה להמשיך לסחוב אבל אביו רוצה שיפסיק כבר. יש מחיר שספורטאי מקצועני משלם כנראה שאנחנו לא מכירים. רק נציין שנולה נשוי + 2

    2. רזי, רעיון טוב. נפתח בלוג חי לקראת גמר הגברים ביום ראשון ואנשים יוכלו להגיב ולשתף את רשמיהם. אין להפריז בחשיבות התזונה הנכונה, לספורטאים ובעצם לכל אדם. קראתי שנובאק נמנע מלחם ומפחמימות פשוטות שונות. ייתכן מאוד שיש לכך השפעה חיובית על כושרו הגופני, רמת הריכוז שלו וביצועיו. אינני תזונאי כלל ועיקר, אך חושב שזהו היבט אישי. כלומר, מה שיתאים לאדם אחד, לא בהחלט יתרום לרעהו. ייתכן שתזונה מאוזנת והקפדה על צריכה נבונה של אבות המזון השונים, יחד עם שתיית מים, עשויה לתרום לבריאותנו וכמובן שגם לביצועים הגופניים.

  5. המשך סיפור הבליזארד חייב להידחות ליום פחות מעניין :
    רק אגיד כי להימצא במשך 25 דקות מול רוח של מאה קמש בקור מינוס 15. בעומק שלג טרי
    של 35 40 ולפעמים יותר ממטר , זו בהחלט
    חוויה שמי ששורד אותה יכול כנראה לנצח כל דבר….
    וכמו כל דבר בחיים חייבים בסוף להודות למארגנים :
    אם המארגנים סוגרים את המסלול בשל התנאים הרי מן הראוי כי השלט פישטה סיראדה :
    מן הסתם צריך להיות בתחילת המסלול ולא בסופו …מה הם באמת חשבו כי אם יציבו את השלט בסוף המסלול אשאר שם כדי לקפוא למוות….
    ובכן טעו המשכתי מחוסר ברירה בגלישת אוף פיסט על המסלול ישר לקפיטריה להתחמם קצת…
    ומכאן צריך לאמור כי האירגון הנפלא של הוולטה השנה לא נופל ברשלנותו מהניהול המדהים של אתר פורמיגאל….
    בכלל מדינת אראגון מצטיינת בטבע הפראי
    המטמטם שלה מצד אחד :
    פארק יפהפה כגון אורדסה מונטה פרדידו
    מקום מדהים לדרכי ברזל וויה פיראטה
    מי שמכיר ולמסלולים לאורך נהר הארה , אזורי תיירות שאין יפים מהם ,טיפוסים לקרחון מונטה פרדידו ,או סתם בילוי
    מדהים בעיירות הנופש האדירות אאינסה
    ברוטו או טורלה כולן בחלק הצפון מזרחי של אראגון הגובל בקטלוניה מצד אחד ,והרשלנות הפושעת של הרשויות המקומיות מצד שני :
    זלזול בבטיחות אינו נחלת אראגון בלבד
    אם נדבר על עיירת הסקי הצרפתית מתחת לטורמלה :
    טוב עשו המארגנים הצרפתים שהעלו את
    הטורמלה למסלול הרשלנות היומי
    אולי כדי לחגוג את כמעט מחיקתה
    של העיירה הזו במפולת שלגים אי שם באחד הקייצים לאחר כמויות שלג ענקיות
    מפולת שגרמה לשיטפון אשר לקח איתו חצי מבתי העיירה בדרך מטה ,אסון שכמובן
    הושתק יפה ומהר בנוסח
    יד רוחצת יד המוכר לנו.
    טוב אם כך כי רמקו שאף פעם
    לא חושש להתלונן יהיה על המסלול הפעם .
    לגבי טקטיקה יש לנו שלושה מול אחד
    הקבוצה הטובה ביותר מול
    אחד הרוכבים הטובים :
    ובצד התפאורה מככבים איוסו וסולר .
    כך שהקטע צפוי להיות מעניין
    לא פחות מרשלנות האירגון עד עתה.

      1. לא :
        פשוט התרשלו ולא רוקנו את אגמי הניקוז ,ואז בקייץ הגיעה המסת שלגים ומפולת.שלגים בעקבותיה שיצרה טריגר שיטפון הזרם אכל את אזור הניקוז וכך שיחרר עוד מיים ,התוצאה זהה בדיוק כמו בהתרשלות בטיפול בסכרים בניו אורלינס , עם הגעת הוריקן קתרין 2005 .
        וולטר מיינארד מומחה .מהנס סכרים הזהיר
        מפני התמוטטות הסכרים שבועיים לפני בניו אורלינס
        הממשל עבד לפי הנחת עבודה פעם במאה שנה תקרה הצפה בסדר גודל הזה אז נחסוך…
        כנל.בצרפת חסכו כסף ציבורי על חשבון חיי אדם מהציבטר ….
        שחיתות לא דבר חדש..
        בקיצור היום יום אתרי הסקי השייכים לפח האשפה הציבורי….

        1. הבנתי.
          אבל שיטפונות ומפולות בוץ, סחיפת קרקע מעניינות מאד לטעמי כמו צונאמי.
          לגבי הקטרינה הנזקים היו קורים אבל לא באותה הרמה כמובן.
          לא יודע עם שמת לב. לעבודות שעושים בתוך וואדי איילון. מעמיקים אותו מאד כדי שלא נקבל יותר הצפות באיילון אבל גם ובעיקר כדי להעביר עוד מסילה ולפתוח את הפקק של תחנת השלום. שם התכנון מראש היה גרוע ביותר. איך עושים 3 מסילות. 2 לדרום ואחת לצפון? טמטום. אבל עכשיו מתקנים והמקום היחידי בו יכולים להעביר את המסילה הוא מעל לוואדי בו עברה ילדותי בחיפוש צבים נחשים וצפרדעים.

            1. אין שאלה בכלל.

        1. כי לא שמת לב לבניה האיטית הם נתנו לו להוביל
          ולשרוף את עצמו בחוכמה.
          שלושה נגד אחד לא היה לו.שום סיכוי ,אך הוא לא הבין ,אז נתנו לו להבין בדרך הקשה.

  6. כולם עם הניידים על סרטון, מצלמים את נובאק עולה למשטח ומריעים. להפתעתי, אי אפשר להשוות את התשואות שדיוקוביץ קיבל לאלו של יריבו האמריקאי הצעיר. היית מצפה שיעודדו את בן ארצם. אבל, כולם מצפים להיסטוריה ונולה הוא זה שכותב אותה.

  7. בן שלטון משחק בעוצמה ועם הרבה התלהבות, ועושה את הנקודות לשני בצדדים.
    דג'וקו יכול לשחק בשיטת היהודי והחבל, תן לו מספיק חבל – הוא כבר יתלה את עצמו.

      1. אני דווקא הולך כל הזמן למטבח לקחת מנגואים. יש לי סטוק של 30 מנגו לשבת.
        זה דווקא זן סיבי אבל יותר טעים ממאייה.

          1. אצלי כולם עסיסיים ויש לי תחרות עם השועלים, התנים הקיפודים והדורבנים.
            אבל אני משאיר להם את אלה שנפלו וחטפו כמה מכות.
            מה שכואב לי שאין לנו ארנבות בגן הבוטני.
            מעניין גם שאני הקליינט היחידי לפיטנגו. אף אחד אחר אוכל את הפרי הזה.

  8. שילטון נותן פה משחקון של גקל והייד. הוא נותן לנובאק להוביל 40 על 0 לפני שהוא מנצח אותו.
    נראה עם נובאק לוקח את המערכה הזו.

    1. +1966
      בדיוק. הגיוון הזה והיכולת להתעלות משחקון אחד בהגשת היריב.
      אני מופתע איך הוא ניצח מערכה ראשונה למרות שלא התאמץ בכלל במשחקונים הראשונים מעבר לשמירת ההגשה.
      ואז באה שבירה כשהוא מתאמץ קצת יותר.

  9. האמריקוקים מאד אוהבים את הסלבס שלהם.
    כמה שאנחנו חקיינים עלובים של התרבות הזו.
    מאז שהעפתי את הטמבלוויזיה, לא נמשך יותר לריאליטי, תודה לאל.
    אבל זו תת תרבות וזה בכל העיתונים. סלבים ל 15 שניות שממלאים את העיתונים ואין לאן לברוח.

      1. כן אני מבין ובכל זאת רציתי קצת יותר מהמעמד. אתה שוכח שלנובאק יש כבר שלב אחד מוקדם שבו הפסיד שתי מערכות לשחקן נחות ממנו לפני שניצח את שלוש המערכות הבאות.

  10. שלטון עשה את שלו מעצם ההגעה למעמד. שיחק חופשי מלחצים, וסהכ היתה לו הופעה מכובדת.
    בשביל בחור עם הסרבים הכי חזקים בעולם, יש לו נורא מעט אייסים.

  11. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חיחיחיחיחיחי
    נולה טורק את הטמבלפון של האמריקאו. לקח את הסמל המסחרי שלו וטרק לו ישר בפרצוציק

    1. מדוודב לוקח והוא בגמר בראשון מול הגדול מכולם.
      ניצח את אלקרז 3:1 במערכות. יפה לו, שומע ומתעודד בתשואות הצופים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט