לו יהי: האם לו דורט יכול לגרום לאמריקאים להתנצל?/ יריב קרן

בטח אתם חושבים שהמקום של הטור הזה הוא בקבוצת הפייסבוק העוקצנית: "דברים שהמילה היחידה שכתובה בהם צריכה להיות לא". אז אתם טועים, פשוט כי את התשובה לשאלה הזו, ניתן וצריך לחלק לשני חלקים: קריירת ה-NBA הצעירה שלו, וקריירת הנבחרות הצעירה גם כן.

הסיפור הנהדר של דורט החל בשנת 2019, כאשר לא נבחר בדראפט של ג'ה וזאיון ומצא את עצמו חותם על חוזה דו כיווני בקבוצת הג'י ליג של אוקלהומה סיטי. מכיוון והגיע למלכת הטנקינג מהר מאוד מצא את עצמו בחמישייה, ומשם דרכו לחוזה לארבע שנים על סך 82 מיליון דולר נסללה, עד כאן הכל טוב. דורט, הוא מה שנקרא safe bet, ולמה זה? כי הוא שחקן קו אחורי של מעל ל-30 אחוז לשלוש, בעל יכולות אתלטיות לא נורמליות ועם אופי שעל פניו עושה רושם של "בא לעבוד ולא לעבודה".

עם ממוצעים ואחוזים שעולים לאט ובזהירות מעונה לעונה ויכולת לעצור את מרבית הגארדים בליגה, נראה כי דורט בדרך הבטוחה…להיות יופי של שחקן, אפילו ממש יופי של שחקן, אבל לא כוכב. למה? אולי זה החוסר בסטאר קוואליטי חוץ מחברו לקו בנבחרת, שיי ג'ילג'ס אלכסנדר הענק, העובדה שגידי בשנה הבאה ייתן עונה גדולה יותר ולידם בחמישייה יעלה צ'אט הולמגרן או פשוט זה שהוא משחק באוקלהומה סיטי שפעם אחרונה שנהנתה מנוכחתו של כוכב, הוא מוטט את הפרנצ'ייז בשתי ידיים והרבה טריפל דאבלים. 17 נק' (או 13.3, לוי את מי שואלים), 3 ריב', 1.8 אס' – לא בדיוק הממוצע של כוכבים בליגה. אז בחלק הזה לפחות? התשובה היא כנראה שלא.

מצד שני, יש מונדובאסקט עכשיו. יש טורניר שהקשר בינו לבין הליגה הוא מקרי בהחלט, ותעיד על כך נבחרת ארצות הברית המתוסכלת משחקן ההגנה של העונה שלא מצליח לנשום בלי לעשות עבירה תחת חוקי פיב"א. ובטורניר הזה יכול אדון דורט לקנות את עולמו, שגם היום הוא עושה בו יופי של כסף. ואז נשאלת השאלה: איך הוא יעשה את זה בנבחרת? התשובה לכך – היא דרך ההגנה שלו.

נזוז רגע דרומה יותר. בנבחרת ארצות הברית, יש גארד, שבכלל בנוי כמו ליינבקר מה-NFL שקופץ לשמים ומתעלל בכל מי שמנסה לשמור עליו מתחילת הטורניר הזה. השם שלו זה אנתוני אדוארדס. השוואה זריזה בין השניים תוכיח כי מבחינה פיזית הם כמעט זהים לחלוטין, ואין ספק שמדובר במי שיוכל להיות "הנשק הסודי" של הקנדים בקרב המסתמן מול האמריקאים על התואר, וייסלחו לי כל השאר כן?

דורט, שקנה את מקומו בליגת הכדורסל הטובה בעולם כשחקן עם טיקט הגנתי, וזכור בעיקר כמי שעשה לג'יימס הארדן המפחיד של 2020 חיים קשים במיוחד בסדרת הפלייאוף בין הקבוצות, יכול וצריך לעשות את אותו דבר לאנתוני אדוארדס, שבמפגשים ביניהם באופן סיסטמטי קולע פחות ואולי, רק אולי, הקנדים יצליחו לגרום לאמריקאים לומר את המילה שהם כל כך נהנים לצחוק עליה: "sorry". אם יצליחו, ובמידה ודורט אכן יממש את הפוטנציאל שלו וייהפך ל-"אנט סטופר" של הטורניר, גם אם למשחק אחד, יגיע לתחילת העונה הקרובה במעמד שונה לחלוטין משחקן חביב בקבוצה חביבה, ויהפוך לשחקן שלא רוצים לפגוש, בקבוצה שתהפך לכזו בקרוב.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

    1. לא מאנו האמת אבל לא נורא. בכל מקרה, אני לא מתווכח עם זה שבמידה והאמריקאים מחליטים שהם לוקחים את הטורניר הזה, שומרים וסוגרים לריבאונד אין כאן הרבה תחרות. רק ציינתי עובדה שלקנדה יש כנראה את המאצ'אפ הכי טוב עם הכוכב הכי גדול של האמריקאים בטורניר הזה, ובמשחק אחד של 40 דקות זה יכול להיות ממש ממש משמעותי

    2. כי זו נבחרת של שחקני משנה – למעט אדווארדס אין כאן כוכבים אמיתיים (יש כאלו שעוד יגיעו לשם אבל לא כרגע)

        1. לא יודע למה לטרוח בכלל לענות לך אבל שיהיה. אמרתי משנה ולא רול פליירס (למרות שיש שם גם כאלה). מעבר לכך רק לאחד מהם שלא עונה לשם אדוארדס (שהוא באמת כוכב מה שנקרא) יש חוזה של 200 מיליון והוא בין המעטים שיוכל להפוך לכוכב שם.

        1. אוקיי מקבל, הכוונה הייתה בעיקר שלא מדובר בכוכבים מהשורה הראשונה שצריכים לקלוע כדי להוכיח משהו ובעיקר שיש נבחרת שבה הזמן והזריקות מתחלקים על הרבה מאד שחקנים. לכן'לא רואים אותם בדפי הסטטיסטיקה'.
          אבל במחשבה שניה גם כשהיה ליינאפ של כוכבים אני לא בטוח שלא הייתה סיטואציה דומה.
          בקיצור זה מה שקורה כשיש קבוצה בה הנטל מתחלק על כולם.

  1. לא כל כך הבנתי מה אתה מנסה להגיד כאן.
    למה האמריקאים צריכים להגיד סליחה ולמי?
    גם חלק מהאמירות בטור עצמו לא ברורות לי…
    שחקן עם מעל 30% לשלוש לא אומר הרבה. – דורט לא שחקן התקפה טוב.
    JJJ מתקשה לא לעשות פאולים? – נו מה חדש…
    לגבי המאצ'אפ מול האמריקאים – זה עלול לעבוד דווקא לטובת האמריקאים כי המשחק הכי טוב שלהם היה כאדווארדס לא פגע והשאר לקחו יוזמה.

    1. להתנצל, כי קנדים כאילו כל הזמן מתנצלים. זו סטיגמה שנכונה אגב רק לקנדים מאוטווה.

      טור חביב בסך הכל שמזכיר לנו שגם דורט שם. כיף לקרוא.

    1. אם ווד היה גופה שאפשר לזרוק בהגנה על יוקיץ הוא היה יושב עכשיו על חוזה עצום. הבנאדם משחק כאילו לא משלמים לו לשמור.

      1. ועוד לא יכול לשמור על יוקיץ',
        אבל אז –
        מי כן?
        .
        מה שווד יכול לעשות זה לשחק לצד דייויס. ההגנה שלו רחוקה מלהרשים, אבל לא גרועה המפורסם. לצד דייויס הוא בהחלט יכול להפתיע לטובה.
        מה שעוד ועוד יכול לעשות זה להוסיף ריווח שיהפוך את הפיק אנד רול דייויס/לברון למפחיד אפילו יותר.
        .
        דבר נוסף שווד עושה זה מאפשר להרכב של הלייקרס עם לברון וללא דייויס (דקות המחליפים) לחזק יותר התקפית בהשוואה למה שהציגו בעונה שעברה.
        ועוד הוא התקפית יותר מהשלשות,
        הוא מסיים לא רע בכלל בצבע וזה הופך צימוד שלו לצד לברון כגוב עיקרי מול הרכבי מחליפים לבעל פוטנציאל מרשים.
        רק להזכיר –
        מה היה המוניטין של האצ'ימורה לפני שהגיע ללייקרס?
        כאשר משחקים לצד מגן על כמו דייויס,
        אז גם שחקנים עם מוניטין רע יכולים להפתיע.

        1. התחושה שלי שווד אינו גורם חיובי בחדר ההלבשה. יכול להיות שאני טועה אבל אם לא חדר ההלבשה של ליקרס בשנה הבאה עשוי להיות מקום לא כל כך נעים. תהיה בקבוצה תחרות קשה על דקות משחק ונגיעות וטיפוס מעצבן אחד יכול לגרום לאווירה לא נעימה. בדרך כלל בקבוצות של לברון כל אחד יודע את מקומו אבל חושבני שזה לא המקרה

          1. Low risk, high reward
            יעשה בעיות?
            ישחררו אותו.
            הרי אם ווד לא היה שחקן בעייתי,
            הלייקרס לא היו מקבלים אותו בהנחה.
            אני משוכנע שהוא ראה מה השהות בלייקרס עשתה למניות של האצ'ימורה ומונק, דבר שתרם לבחירה בלייקרס.

  2. אני מאוד מסמפמט את דורט. נותן הגנה מעולה ולא ביישן בהתקפה בכלל. בתור עוגן הגנתי מקומו מובטח באוק גם עם כל הכוכבים המדוברים.

  3. תודה רבה.
    אני מחבב את לו דורט, שחקן שעושה הגנה טובה, מנסה גם בהתקפה, אבל בד"כ לא עושה דברים שהוא לא יודע.
    לא הבנתי למה האמריקאים צריכים להתנצל.

  4. פינונת ג"ס:
    .
    כיון השנבואה ניתנה לשוטים ולאוהדים מושבעים אומר כך:
    אם פול, וויגינס וסריץ נותנים עונת טובה עד טובה מאד ג"ס אלופה (בהנחה הברורה שקרי וגרין בריאים בסוף העונה ובפליאוף).
    .
    קמינגה טוב יהיה הדובדבן על הקצפת אבל אני לא בטוח שהוא יסיים את העונה בקבוצה ולא בגלל שיהיה רע)

    1. שכחת את קליי – בלי קליי טוב קשה לי לראות את הלוחמים זוכים באליפות. והאמת שגם עם קליי טוב, וכל מה שאמרת, עדיין קשה לי לראות את הלוחמים זוכים באליפות. סטף ודריימונד, גם אם יהיו בריאים, עדיין יהיו זקנים בשנה נוספת. קבוצה טובה – בהחלט. מועמדת בכירה לאליפות? קשה לי להסכים.

    2. מצטרף למאנו לגבי קליי ובכל זאת… מה גורם לך לחשוב ככה? אני מתקשה (מאוד) לראות את זה קורה. יש איזה הסבר יותר מעמיק להגיג הזה?

  5. תודה
    דורט חסר סטאר קוואלטי. אכן. אבל בניגוד לכמה מחבריי היקרים והנחמדים כאן, שטוענים שהכל אחיזת עיניים ושיווק לקוואלטי סטאר יש אחיזה במציאות – דורט קולע לא טוב. הוא באופן עקבי נמוך יותר ממוצע הליגה ביעילות התקפית. אם אתה מחפש דמיון לשחקן בקו האחורי של קנדה תמצא אותו אצל דילון ברוקס. זה פחות או יותר המודל של דורט. שחקן טוב הגנתי שעושה רושם של שחקן שנותן את כל מה שיש לו בכל משחק אבל התקפית הוא לא יעיל.

  6. תודה על הפוסט. לורנצו דורט הוא שחקן ליגה לגיטימי. זה הכי הרבה שאפשר להגיד עליו. זה הרול פלייר האולטימטיבי. הוא מיצה באופן מקסימלי ב 100% מושלמים את הפוטנציאל שלו גם ברמת המשחק וגם בחוזה המופרך שקיבל בזכות הסיטואציה באוק. לפעמים צריך מזל בחיים.
    קנדה מעולים בטורניר הזה אני שואל את עצמי מה היה קורה אם ג'אמל מרי גם היה משחק.

  7. על פי דייב מקמהן אנת'וני דייוויס הבהיר להנהלת הלייקרס ולדארווין האם המאמן, שהוא רוצה לשחק כמה שפחות דקות בסנטר, ומעדיף לשחק 4.
    ג'יימס הארדן הגיב על פוסט הדיווח של ESPN באינסטגרם לפיו התעלם מההזמנה של אדם סילבר לשמש מחליף במשחק האולסטאר ב"שקרים"
    https://www.instagram.com/p/Cw2k0wTOvGp/?igshid=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D
    שני ליצנים, הארדן נשרף,אין לו הרבה זמן לפני המעבר לסין,אני בעד שיקח את מר קרחוני,סילבר,מחסל הנ.ב.א.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט