אירועי דיומא – 06.09.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 11

קטע 10, קטע הנג"ש האישי של המירוץ, נתן לנו כמה תשובות מעניינות לשאלות שנשאלו לפניו. מי שעצר את השעון בזמן המהיר ביותר היה פיפו גאנה, אחד המועמדים לזכייה בו. לאלוף הנג"ש האיטלקי זוהי נחמה מסויימת לאחר ההפסד לא מכבר לרמקו אוונפול באליפות העולם האחרונה בנג"ש. אותו אוונפול היה כצפוי המהיר ביותר מבין חברי ה-GC ושני רק לגאנה, לאחר שהגיע בפיגור של 16 שניות מהאיטלקי. מי שהשלים את הפודיום היה פרימוז' רוגליץ', שבהופעת נג"ש מצויינת עצר את השעון בזמן של 36 שניות מאחורי המנצח. בצמרת הקטע ראינו גם תוצאות טובות לשלושת החברים מקבוצת האמירויות, ז'ואאו אלמיידה, חואן איוסו ומארק סולר, שנכנסו לעשירייה הראשונה של הקטע. תוצאה מאכזבת משהו סיפק יונאס וינגגור, שהגיע רק 1:18 דקות מאחורי המנצח, מה שעוד מעיד על כבדות רגליו בעקבות הטור האחרון, ומבהיר היטב את תפקידו הצפוי בהיררכיה של יומבו ויסמה בהמשך המירוץ. ואשר לקבוצה זו, חובה כמובן להזכיר את הנג"ש של המוביל במירוץ, ספ קוס: האמריקני, שען גרוע בד"כ, סיפק את הנג"ש הטוב בקריירה על מנת להגיע סה"כ דקה וחצי מאחורי המנצח, מה שמותיר אותו עמוק בתוך החולצה האדומה, ומספק לקבוצת יומבו ויסמה צרות טובות. לפיכך הוא ממשיך להוביל במירוץ לפני סולר (26+), אוונפול (1:09+), רוגליץ' (1:36+), מרטינז (2:02+), אלמיידה (2:16+), וינגגור (2:22+), איוסו (2:25+), מאס (2:50+) ו-ולאסוב (3:14+).
קטע 11 של היום לוקח את המירוץ לחלק המזרחי של חבל קסטיליה ליאון. זהו קטע שטוח לכל אורכו, מלבד הטיפוס בסיום. זהו אמנם טיפוס מדרגה 1, אך הוא אמור להיות קל יותר מרוב הטיפוסים מסוג זה במירוץ. עובדה זו, יחד עם הגהינום הצפוי לחברי ה-GC בקטעים של סוף השבוע, יכריעו כנראה יחדיו לטובת ניצחון של קבוצת בריחה היום, בעוד שחברי ה-GC ייאבקו על כמה שניות בשפיץ המסיים והתלול יותר של הטיפוס. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה פאקו. כבר איזה שנתיים שאני מסתכל על קוס מוביל את כולם בכל הטיפוסים הכי קשים ושואל את עצמי לא בא לו לתת איזה פוש קטן בנג"שים ולהפוך מהדוסטיק הטוב בעולם לרוכב ה GC הטוב בעולם. נראה לי שיש לו את הרגליים והראש לזה

    1. ראינו אצל רוכבים כמו פורט ופולס שהמעבר סייען על למוביל, קל וחמר ב-GT, הוא לא כזה פשוט.
      עניין היציבות משחק תפקיד רציני. אף אחד לא זוכר קטע בו הסייען היה ביום פחות טוב וסיים 5 דקות מאחור. כמוביל זה מחרב מירוץ.

        1. אני מסכים עם מתן, הרגליים יכולות להיות נהדרות כשאתה ביום טוב. אבל מה שמבדיל רוכב GC ממטפס מעולה זה היכולת להתאושש יום אחרי יום. קשה לדעת (כי זה עוד לא עמד למבחן אמיתי) איפה קוס בהיבט הזה.

      1. מסכים, ויש מלא דוגמאות לדומנסטיקים שהיו gc גרועים. וקל להעביר את זה לשחקני כדורסל – חוץ מזה שהאין יום גרוע זה חשוב יותר ברכיבה.
        מה רע לו? הוא רוכב עם אחלה אנשים, מרוויח סבבה, ועם קצת פחות לחץ. הוא גם עוד צעיר יחסית. מתי תומאס נהיה gc?
        ואני חושב שהם באו לעזור לו לקחת את הוואלטה – אם הוא יהיה מסוגל לזה. יהיה אדיר לראות את היונאס רוכב בשבילו. אם זה קורה, זה יהיה הוכחה אדירה לזה שהם קודם כל קבוצה. מי לא ירכב ליונאס אחכ??

    2. רגליים יש לו. לגבי הראש דווקא פחות. נוח לו מאד בפוזיציה של דומסטיק (הטוב בעולם בפער), וזה עד עכשיו היה ווין ווין מבחינתו ומבחינת הקבוצה. אם זה לא היה כך, הוא כנראה היה מוצא עצמו מזמן בקבוצה אחרת.

    1. שאלה טובה. ברור שוינגו ישמש מעכשיו כסופר דומסטיק, השאלה זה איך ישתמשו בו (יומבו ויסמה מאד יצירתית). לגבי רוג וקוס, כאן כנראה זה יהיה יותר דינמי לפי התפתחות העניינים, כי מצד אחד לקוס יש יתרון של דקה וחצי בעוד שלרוג יש יתרון של רעננות ופאנץ׳. מניח שיהיו כמה תכניות על המדף, שהן ישתמשו לפי התפתחות העניינים.

      1. העניין הוא שעם יומבו ויסמה אתה אף פעם לא יודע למה לצפות (לטובה). הם בהחלט יכולים לעשות 1-2 כמו בטור הקודם (או אפילו 1-2-3 עם וינגו).

        1. אני חושב שזו צריכה להיות הגישה שלהם (והשתמע גם שהיא תהיה מהדברים של קוס). לדעתי זו תהיה שגיאה להיות דפנסיבים מול אוונפול.

        1. אוהו ואוהו. בסוף השבוע הזה ובאמצע השבוע הבא יהיו כמה רצפים רצחניים לחלוטין. הוואלטה היא האח המשוגע של הגראנד טורים, והתוואי המתוכנן מראה את זה.

            1. אמת, אבל כל עוד הוא מחזיק זה מציב דילמות עבור אוונפול.

            2. אני חושב שאוונפול צריך לא לעשות את הטעות של שנה שעברה של פוג, ונראה לי דומלאן עשה טעויות דומות ב2018. להסתכל רק על רוגליץ. אם קוס ייקח, הוא עשה את המיטב ויפסיד בכבוד לקבוצה טובה יותר. לא רוכב טוב יותר..

      2. וינגו נמצא סה"כ 1:13 מאחורי רמקו. בתוואי שנשאר זה כלום ושום דבר,
        תכלס רמקו לא יכול לתת מילימטר לאף אחד מהשלושה, כל אחד מהם עדיין יכול לנצח. תשחרר מי מהם קדימה בטורמלה או באנגלירו כל אחד מהם, גם וינגו, יכול לקחת בקלות 2-3 דקות.
        נראה לי יאמבו הולכים לעשות לו בשבת מה שעשו לפוג שנה שעברה בריבוע.

        1. נכון מאד, אבל די ברור מתחילת המירוץ שווינגו לא בכושר מספיק.
          אבל בדיוק כמו עם רוג הפצוע מול פוג בטור של שנה שעברה אוונפול לא יוכל לשחרר לו את החבל.

  2. בימים אלה מתקיימת במכון וינגייט אליפות העולם לנוער בשחייה. מאות שחיינים ושחייניות הגיעו מרחבי העולם להתחרות. חלקם/ן יהפכו לכוכבי השחייה העולמית בשנים הקרובות.
    בבוקר מתקיימים משחקי המוקדמות ואחרי הצהריים משחקי חצאי הגמר והגמרים.
    יש שידורים חיים בערוצי ספורט 5 (משחי הגמר החל משעה 18:00).
    https://www.worldaquatics.com/competitions/3266/world-aquatics-junior-swimming-championships-2023/results
    זו תחרות כיפית מאד ומומלצת לצפייה.

  3. מעט על טניס.
    אמש ולפנות בוקר נקבעו חצאי הגמר הראשונים בטורניר הנשים והגברים. קוקו גאוף גברה על ילנה אוסטפנקו מלטביה ותפגוש מחר בחצי הגמר את קרולינה מוכובה הצ'כית, שניצחה את סורנה קירסטאה הרומניה. שני משחקי הנשים היו חד צדדיים למדי והסתיימו לאחר שתי מערכות.
    נובאק דג'וקוביץ', שיחזור לראש הדירוג העולמי עם תום האליפות, ניצח בשלוש מערכות את טיילור פריץ מארה"ב. יריבו בחצי הגמר יהיה בן שלטון, הכישרון האמריקאי הגדול, שחזר מפיגור מערכה לניצחון על בן ארצו, פרנסס טיאפו.

    הערב ומחר לפנות בוקר יושלמו משחקי רבע הגמר.
    19:00: ארינה סבאלנקה (בלארוס)-קינוון ז'נג (סין)
    מיד אח"כ: קרלוס אלקראז (ספרד) – אלכסנדר זברב (גרמניה): אלוף ווימבלדון, שמשחק היטב בניו-יורק, ימשיך בהגנה על תוארו משנה שעברה ויתמודד מול סגן אלוף הטורניר מלפני שלוש שנים, שחזר, למעשה, לכושרו המצוין לאחר פציעתו ברולאן גארוס לפני שנה ושלושה חודשים. עדות לכך נראתה בשמינית הגמר, בו גבר זברב על יאניק סינר, שחקן מעולה שמדורג בעשיריה הראשונה.
    02:00: מרקטה וונדרושובה (צ'כיה) – מדיסון קיז (ארה"ב): אלופת ווימבלדון משחקת טוב מאוד גם בטורניר זה, אך סבלה מכאבים במרפקה השמאלי (של ידה החובטת) לאחר ניצחונה בשמינית הגמר. הקהל יעודד כמובן את מדיסון קיז, שהגיעה לגמר הטורניר לפני שש שנים.
    מיד אח"כ: דניאיל מדבדייב – אנדריי רובליוב: שני החברים הרוסים, שמדורגים בעשיריה הראשונה, יתמודדו על מקום בחצי הגמר. מדבדייב הניף את התואר בניו יורק לפני שנתיים. יריבו הוא שחקן מאוד יציב, שמרבה להגיע לרבעי הגמר בטורנירי גרנד סלאם, אך טרם התקדם מעבר לשלב שמונת האחרונים.

      1. ידידי, למה זה מפריע לך?
        לגמרי לגיטימי.
        בכלל הרעיון שלי היה שכל יום יעלה דיומא, גם עם אין אופניים, ואנשים יכניסו בתגובות את החדשות התרשמויות וכו'. אפשר אחרי כן להעלות בדף הראשי את מה שהעורכים "מאחרי" הקום לא העלו אבל לא חובה.
        ?G?

      2. מבין בהחלט שנוח יותר ופשוט לקרוא את הדברים מתוך הדף הראשי עצמו, כיוון שהתגובות הולכות ומצטברות ולעתים מסורבל להתמצא בהן. לרוב, כותב מהנייד ומעדיף פשוט להוסיף את הדברים במהלך היום בתוך התגובות. מתנצל אם הדבר לא הכי נוח לקריאה.

    1. תודה רבה אלכס
      אני לא סטטיסטיקאי ולא כל כך מתעניין בנתונים אבל לגופו של עניין
      העלייה של נולה לחצי הגמר שברה את השיא של פדרר של עלייה לחצאי גמר.
      דיוקוביץ עם 47 חצאי גמר, אחד מעל פדרר.

  4. השאלה אם יונאס לא עושה פרום של גירו 2018 ומחכה להתפוצצות באחד הימים האחרונים, כשכרגע המטרה שלו זה לא לאבד יותר מדי.
    נראה לי שהוא יכול לקזז מאוונפול בדקות ביום שמתוכנן היטב.

    1. השאלה אם הקבוצה בכלל תתן לו לעשות דבר כזה, בניגוד לפרום שלא היו עוד שניים באותה קבוצה שמובילים עליו (כרגע)

      1. צודק. אני יותר שואל האם זה עוד אפשרות נצחון שהקבוצה מתכננת. אם קוס ורוג לא מצליחים, יונאס בונה את הכושר לשבוע האחרון כדי לקחת. כמובן בגלל הטור שהוא עבר (ולא מתחיל חזק). ב2018 פרום ניסה ללכת על שני הטורים ואז עוד נפצע ביום הראשון בירושלים.

        1. זה לא ריאלי וההשואה לא מתאימה.
          פרום היה בתחילת העונה אחרי הכנה סטנדרטית שדי הושפעה מההתרסקות. אז מה שקרה יותר סביר.
          וינגו אחרי עונת מירוצים שלמה כולל הטור לפני חודש. זה פשוט מחשבה לא ריאלית (אפילו שפרום דווקא כן עמד בה בזמנו…)

          1. אתה כנראה צודק. ואולי זו השוואה לא טובה באמת.
            אבל גם מה שאז פרום עשה היה נראה לא ריאלי, וגם איך שיומבן תקפו בטור של 22 היה לא ריאלי.
            אולי הם מתכננים משהו לא ריאלי שוב.. הם נראים מבוסטים מדי שמה, וגם מהראיונות איתם נראה שהם כל הזמן זוממים משהו.

            1. הכל אמת…

    1. הכל עניין של מטרת הקבוצה במירוץ. אם רוצים שהוא ינצח ספרינטים, צריך לתת לו תמיכה, מה שיפגע בשאיפות ה-GC וכמובן ההיפך. מאז שהורידו את מספר הרוכבים בקבוצה ל-8 בגראנד טורים, קבוצות פחות יכולות לאחוז במקל משני קצוותיו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט