אירועי דיומא – 05.09.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 10

קטע 9 שלפני יום המנוחה היה עוד אחד שנפגע עקב מזג האוויר. הגשמים שהיכו בפסגה שאחרי הטיפוס התלול בסיום הביאו לכך שהדרכים לפסגה כוסו בבוץ, מה שאולי היה הופך את סיום ה-GC התחרותי לפסגה לסכנת נפשות. לפיכך, המארגנים נקטו בצעד דומה לזה של קטע 2, וניטרלו את הזמנים של שני הקילומטרים האחרונים, אך הותירו אותם רק עבור הניצחון בקטע עצמו. גם בתחילת הקטע מזג האוויר שיחק תפקיד משמעותי, והפעם היו אלה הרוחות, שיצרו אשלונים בדבוקה. קבוצת יומבו ויסמה, יחד עם רמקו אוונפול, ניסו לנצל את המצב על מנת לברוח קדימה, מזימה שצלחה לזמן מה עד שהדבוקה האחורית הצליחה להדביקם. כאן כבר קיבלנו קבוצת בריחה מעט יותר סטנדרטית, שכלל רוכבים כלני קאמנה, מתיאו סובררו, כריס המילטון ודניאל נבארו. הבריחה נותרה ביחד עד לטיפוס המסיים, שם קאמנה הפעלתן שבר את האלסטיקה, והמשיך הלאה לבדו. היחיד שאיכשהו הצליח לשמור עימו על קשר עין היה סובררו, שלפרקים נראה כמדביק את הגרמני, אך האיטלקי לא צלח במשימה, וקאמנה חצה את הקו ראשון לפני סובררו, ואח"כ המילטון שהשלים את הפודיום. הגרמני מקבוצת בורה הוא אחד הברחנים הטובים ביותר כיום, מה שהביא לו שלל נצחונות ברמות הגבוהות ביותר, ובפרט ניצחון זה מביא את בן ה-26 להשלים את סדרת הנצחונות בכל הגראנד טורים. בדבוקת ה-GC ראינו מעט אקשן לפני קו הסיום החדש, זאת כשז'ואאו אלמיידה ואלכסנדר ולאסוב ברחו קדימה מעט לפני הסיום, ואח"כ גם פרימוז' רוגליץ', שהצליח להרוויח שלוש שניות על מתחריו העיקריים. עדיין, העניינים ב-GC נותרו דומים למצב לפני הקטע, וספ קוס ממשיך להוביל במירוץ לפני סולר (43+), מרטינז (1:02+), אוונפול (2:22+), לאנדה ורוגליץ' (2:29+), וינגגור ומאס (2:33+), איוסו (2:43+) ואלמיידה (2:55+).
קטע 10 של היום הוא קטע הנג"ש האישי של המירוץ. זהו קטע שטוח כמעט לחלוטין של 26 ק"מ, שיתנהל ברחובות העיר ויאדוליד. מדובר בקטע חשוב למדי, שעשוי להיות בעל השפעה רבה על המירוץ. המועמד הראשי לזכייה בקטע הוא רמקו אוונפול, אלוף העולם הטרי בנג"ש להזכיר. הבלגי כמובן ישמח בזכייה בעוד קטע במירוץ, אך מן הסתם יעדיף לפתוח פער גדול ככל האפשר על יריביו העיקריים. זה יהיה קשה, כי רובם שענים מצויינים, כרוגליץ', וינגגור, איוסו ואלמיידה. שאלה מסקרנת מאד תהיה בדבר הביצועים של המוביל ספ קוס. האמריקני הוא שען גרוע, הצפוי לאבד זמן רב. עדיין, הוא בד"כ לא נדרש להתאמץ בקטעים מסוג זה בעבר, והפער שלו מרוב החברים מאחוריו הוא גדול, כך שהשאלה העיקרית לגביו היא אם יצליח להישאר בראשות המירוץ גם בסיום הקטע. גם השני, מארק סולר, הוא שען בינוני למדי, אך ביום טוב הוא עשוי למצוא עצמו בראשות המירוץ, מה שיהפוך גם את קבוצת האמירויות למפלצת תלת ראשית כמו יומבו ויסמה. בגזרת הניצחון בקטע, האיום העיקרי על אוונפול צפוי להגיע מכיוונו של פיפו גאנה, כשגם חברים כמו גראן תומאס, שטפן ביסגר ומתיאו סובררו צפויים לתת כאן תוצאה טובה. שידור ביורוספורט 1 ב-14:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. בסוף לקחו לרוגליץ' את השניות שהרוויח והחליטו שלא היה רווח בינו לבין רמקו איוס וינגו ומאס.
    יומבו יצטרכו לקחת החלטה בקרוב ולטובתם אני מקווה שהנגש יעזור להם בזה. עדיף להם לשים את כל הביצים בסל סלובני אחד.

        1. אני סומך עליהם שהם לא יהיו מוביסטאר. בתכלס, אם הנג"ש כבר היום לא יספק תשובה מכרעת, אז יש להם עד הטורמאלה בעוד שלושה קטעים להחליט (מחר גם קטע טיפוס אבל הוא יותר קל).

          1. הבעיה שאם יחכו עד אחרי הטורמלה הם עלולים למצוא את עצמם עם קטע מפתח אחד שבו יוכלו להפעיל לחץ על רמקו.

            1. התכוונתי לזה שכבר בטורמאלה עצמו הם יצטרכו לעשות זאת.

      1. אני מסכים עם עידו. טור ברגליים אחרי חודש זה לא מעט. חושב שגם ראו בקטעים עד עכשיו שרוג יותר קטלני. היתרון היחיד של וינגו על רוג זה בנג"ש, אבל אולי גם כאן תהיה לזה השפעה (וזה נראה היום).

        1. לי זה נראה שיונאס פשוט לא מושך את עצמו, כי אין סיבה והוא צריך עוד זמן התאוששות, אבל בשבוע השלישי הוא יראה מה הוא יכול, אם יהיה צורך.
          יום נגד מעניין מאוד כי מרגיש שהוא ממש יכול לתת לנו מלא תשובות. (יאללה רמקו!)

    1. הערב ומחר לפנות בוקר, בשעון ישראל, יתחילו משחקי רבע הגמר של הטורניר בניו-יורק, וכפי שנראה להלן, ישנה נציגות נאה למדינה המארחת (ומחר תהיה לרוסיה). שידורים ביורוספורט.
      19:00: קוקו גאוף (ארה"ב) – ילנה אוסטפנקו (לטביה): האמריקאית בת ה-19 – שהפכה לשחקנית ותיקה בסבב, על אף היותה נערה – גברה בשמינית הגמר על קארולין ווזניאצקי, שחזרה לסבב לאחר הפסקה בת שלוש שנים וחצי. יריבתה – שזכתה לפני 6 שנים ברולאן גארוס, בהיותה בת גילה של גאוף כיום – חזרה בשמינית הגמר מפיגור מערכה לנצחון מול המדורגת ראשונה בעולם, איגה שוויונטק מפולין.
      02:00: סורנה קירסטאה (רומניה) – קארולינה מוכובה (צ'כיה): מעטים הם הטורנירים שבהם אין נציגות לטניסאיות הצ'כיות בשלבים המתקדמים, ואליפות ארה"ב, בה הגיעו שתי שחקניות צ'כיות לרבע הגמר (מרקטה וונדרושובה, אלופת ווימבלדון, תשחק מחר), אינה יוצאת דופן.

      22:00 (שעה משוערת): נובאק דג'וקוביץ' (סרביה) – טיילור פריץ (ארה"ב): הסרבי מועמד לנצחון, אבל לא יהיה פשוט לנוכח משחקו ההתקפי ועוצמות חבטותיו של יריבו.
      05:00 (שעה משוערת): פרנסס טיאפו (ארה"ב) – בן שלטון (ארה"ב): טיאפו, המדורג גבוה יותר מבין השניים, ישאף לשחזר, לכל הפחות, את הישגו מלפני שנה, אז הגיע לחצי הגמר. יריבו בן ה-20 הוא אתלט יוצא מן הכלל, שחובט חזק מאוד, הן במכות הפתיחה והן מהקו האחורי, בידו השמאלית.

  2. לגבי טניס קישור לתוצאות המשחקים עד עכשיו ולשעות המשחקים שיתקיימו בהמשך היום:
    https://www.google.com/search?q=%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA+%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97%D7%94&oq=%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%AA+%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97%D7%94&aqs=chrome..69i57j46i131i433i512j35i39l2j0i3j0i131i433i512j0i512l3j0i22i30l4j0i15i22i30l2.9703j0j4&client=ms-unknown&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

  3. המסלול הזה תפור על רמקו והוא הולך לחרוך אותו השאלה עד כמה המתחרים שלו יצליחו להישאר קרוב.
    במאבק על הקטע יהיה לו פייט מהספשיאליסטים – גאנה , ביסיגר ושות.

  4. הבחור הבלגי שזינק עכשיו אווטברוקס או מה שזה לא יהיה גם שווה מבט. הוא מאד צעיר וכבר לקח את טור דה ל'אבניר.
    עשה יוםי של תוצאות במירוצי קטעים השנה.

    1. הזכרת לי שכשמאצ'יי לאמפה שיחק במכבי ת"א כדורסל, ועופר שלח זרק בדיחה של "דבר ללאמפה", הוא וכולם הסכימו שזה קל מדי ושהם יפסיקו להשתמש בזה.

  5. חם מהתנור :
    כריס הורנר הגעץיש. מכתב מחאה רשמי
    על שלילת חולצת המוביל לאחר הנג"ש….
    לספ לא לקחתם הטעים ….

  6. זהו
    הרגע נובאק עלה לחצי הגמר אחרי שניצח ב 3 מערכות את פריץ. 1:6 4:6 4:6 כזה שנראה קליל אבל המשחקון האחרון לא הלך לנובאק כל כך חלק עד שפריץ פשוט נכנע לעליונות של הסרבי. יום חג לסרביה עם 2 מ 2 אחרי הניצחון של נבחרת הכדורסל.
    נדמה לי שבחצי נובאק יקבל את מי שינצח בין מדוודב לרובלב כך שיהי לו יום מנוחה שהוא כל כך צריך.

        1. אהה OK
          הם משחקים עכשיו בתחילת המערכה ה I
          נדמה היה לי שנכתב שהוא צריך עוד 3 נצחונות בשביל התואר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט