סיקור משחקי יום ראשון וסיכום השלב השני של אליפות העולם / מתנאל אלאשבילי ועמיחי קטן

קרדיט: אתר פיב"א

השלב השני של אליפות העולם הסתיים אתמול, וכך קיבלנו את הדירוג הסופי של מקומות 9-32 ונשארנו עם 8 האחרונות שתתחרינה ברבע הגמר והלאה החל ממחר. נתחיל עם סיכום כללי של השלב הזה, גם במאבק על רבע הגמר וגם במשחקי הדירוג של מקומות 17 ואילך, ואז נסיים עם סיקור של משחקי אתמול.

תוצאות אמש:

בית ט':

איטליה – פורטו ריקו 73- 57:

במשחק שבו שתי הנבחרות התקשו לקלוע, האיטלקים שלטו בריבאונד עם 48 כדורים חוזרים מול 29 של פורטו ריקו, יחד עם 19 ריבאונדים בהתקפה, והם פתחו פער דו-ספרתי כבר ברבע הראשון. פורטו ריקו הצליחו לצמצם ולרדת למחצית בפיגור 3 בלבד, אבל רבע אחרון של 22- 10 החזיר לאיטליה את הפער המשמעותי בדרך לניצחון ולרבע הגמר, ובדיעבד גם לראשות הבית לאור התוצאה במשחק השני.

את קלעי איטליה הובילו ג'יאמפאולו ריקי וסטפאנו טונוט עם 15 נקודות כל אחד, סימונה פונטקיו קלע 12 עם 12 ריבאונדים ולואיג'י דאטומה קלע 11.

אצל פורטו ריקו, טרמונט ווטרס קלע 13 נקודות עם 9 אסיסטים וג'ורדן הווארד קלע 11.

סרביה – הרפובליקה הדומיניקנית 112- 79:

בתרחיש אחר, זה היה יכול להיות קרב מרתק בין יוקיץ' לטאונס, אבל בפועל קיבלנו את טאונס בלי צוות מסייע נגד נבחרת שבה כל אחד עשה את תפקידו נאמנה, גם בלי הג'וקר. הסרבים הובילו 29- 15 כבר בסיום הרבע הראשון ולא התקשו להגדיל את הפער יותר ויותר עד שהוא כבר התקרב ל-40 והם יכלו להרשות לעצמם להורד את הרגל מהדוושה.

בוגדן בוגדנוביץ' הוביל את סרביה עם 20 נקודות ו-5 אסיסטים ב-7/7 מהשדה, 3/3 לשלוש ו-3/4 מהקו, ואניה מרינקוביץ' וניקולה מילוטינוב קלעו 16 כל אחד, פיליפ פטרושב קלע 14, סטפן יוביץ' קלע 12 עם 7 אסיסטים ומרקו גודוביץ' קלע 10.

קארל אנתוני טאונס הוביל את הנבחרת שלו עם 25 נקודות ו-7 ריבאונדים, ז'אן קלאודיו מונטרו ברוה קלע 15, ריגוברטו מנדוזה קלע 14 ולסטר קוויונוס קלע 11.

בית י':

מונטנגרו – יוון 73- 69:

מונטנגרו שלטו במשחק הזה ומשיגים ניצחון שמשפר את הדירוג הסופי שלהם באליפות, בזמן שכמה שלשות יווניות ברגעי הסיום הפכו את התוצאה הסופית לצמודה יותר ממה שהמשחק הזה היה בפועל.

ניקולה ווצ'ביץ' הוביל את מונטנגרו עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, דינו ראדוניץ' קלע 12 ו-10 נקודות נזקפו לזכותו של ולדימיר מיכאלוביץ'.

אצל יוון, יואניס פאפאפטרו קלע 16, קוסטאס פאפאניקולאו ולפטריס בוכורידיס קלעו 13 כל אחד ותומאס ווקאפ קלע 11 עם 6 אסיסטים.

ליטא – ארה"ב 110- 104:

רק נבחרת אחת עלתה לרבע הראשון, וזו לא הייתה האלופה האולימפית. הליטאים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 31- 12 ובשלב מסוים כבר עמדו על 9/9 מחוץ לקשת. הרבע השלישי נפתח בריצת 15- 2 אמריקאית, ומאז בכל פעם ליטא פתחו פער קטן וארה"ב חזרו להיות די קרובים, אבל הכי קרוב שלהם היה פיגור 4. אחרי רבע אחרון שבו כל אחת מהנבחרות קלעה 39 נקודות, הליטאים הצליחו לנצח את ארה"ב לראשונה מאז אולימפיאדת אתונה 2004.

את קלעי הליטאים הוביל ואידאס קאריניאוסקאס עם 15 נקודות, מינדאוגס קוזמינסקאס קלע 14, יונאס ולנצ'יונאס קלע 12 עם 7 קרשים ו-2 בלוקים, איגנס בראזדייקיס ותומאס דימסה קלעו 11 כל אחד ואיימנטס בנדזיוס קלע 10 נקודות.

אצל ארה"ב, אנתוני אדוארדס קלע 35 נקודות עם 3 חטיפות, מיקאל ברידג'ס קלע 14 עם 2 חסימות, ג'יילן ברונסון קלע 14 עם 7 אסיסטים וברנדון אינגרם קלע 10.

בית כ':

אוסטרליה – גאורגיה 100- 84:

לשתי הקבוצות לא היה הרבה על מה לשחק, וזו שהביאה 9 נציגי NBA לא התקשתה להשיג את הניצחון במשחק המוקדם ביותר של היום הזה, בזמן שהגיאורגים נתנו מנוחה לשנגלייה.

פטי מילס הוביל את אוסטרליה עם 19 נקודות ו-5 אסיסטים, דאנטה אקסום קלע 18, דוף רית קלע 16 עם 2 חסימות, ג'וש גידי קלע 15 וג'ו אינגלס קלע 10 עם 6 אסיסטים.

אצל גאורגיה, גוגה ביטדזה קלע 20, תאד מקפאדן קלע 18 עם 9 אסיסטים, גיאורגי שרמדיני קלע 16, סנדרו מאמוקלשווילי קלע 12 עם 9 ריבאונדים וראטי אנדרוניקשווילי קלע 12 גם הוא.

גרמניה – סלובניה 100 – 71:

דווקא סלובניה היו אלה שפתחו חזק והובילו 25- 11 בסיום הרבע הראשון, אבל קלעו 27 בלבד ב-2 הרבעים הבאים לעומת 57 של הגרמנים, והחבורה של דניס שרודר ושות' שומרת על המאזן המושלם באליפות הזאת, וזה הישג נאה גם אם מדובר במשחק שלא משקף יותר מדי לקראת ההמשך.

דניס שרודר הוביל את גרמניה עם 24 נקודות ו-10 אסיסטים, דניאל ת'ייס קלע 14 עם 7 ריבאונדים, אייזק בונגה קלע 12, מו ואגנר קלע 10 עם 8 ריבאונדים ונילס גיפאי קלע 10 גם הוא.

אצל סלובניה, לוקה דונצ'יץ' קלע 23 עם 6 ריבאונדים ואסיסטים וקלמן פרפליץ' קלע 12.

בית ל':

לטביה – ברזיל 104- 84:

הנבחרת שמעטים האמינו שתגיע ל-16 האחרונות, בעיקר אחרי הפציעה של פורזינגיס, מעפילה גם לרבע הגמר בתצוגת כדורסל נהדרת. 57.6% מהשדה, 48.6% לשלוש ו-100% מהקו עם 24 אסיסטים על 6 איבודים, ובריחה בסוף הרבע השלישי שהופכת יתרון קל לכזה שנושק ל-20, והלטבים יקוו להמשיך את הסנסציה של האליפות עוד קצת.

גראזוליס אנדרייס הוביל את לטביה עם 24 נקודות, 5 אסיסטים ו-2 חסימות, ארתוראס זגארס קלע 17, דאוויס ברטנס קלע 14, ארתור קורוצ'ס קלע 12 ורולאנדס סמיתס קלע 10.

אצל ברזיל, ברונו קבקולו קלע 20 עם 7 ריבאונדים, יאגו סנטוס קלע 14 ולוקאס דיאז קלע 13.

קנדה – ספרד 88- 85:

משחק שני ברציפות שבו לאורך 3 רבעים נדמה שהספרדים עומדים בלחץ ושומרים על היתרון, ואז ברבע האחרון אנחנו מגלים שהם עבדו עלינו והם מפסידים את הקרב הדרמטי, והפעם גם הולכים הביתה. שלשה של דילון ברוקס קבעה שוויון 80 ושג"א העביר את היתרון צד, כששלשה של סנטי אלדאמה רק השאירה לספרדים ניסיון ייאוש אחרון שלא צלח, ורבע אחרון של 27- 12 מעלה את קנדה לרבע הגמר.

שיי גילג'ס-אלכסנדר הוביל את קנדה אל רבע הגמר עם 30 נקודות, 7 אסיסטים ו-3 חטיפות, דילון ברוקס קלע 22 ואר ג'יי בארט קלע 16.

אצל אלופת העולם היוצאת, ווילי הרננגומז קלע 25 נקודות, סנטי אלדאמה קלע 20 ואלכס אברינס קלע 11.

סיכום שלב הבתים השני ומשחקי הדירוג:

רק 8 נותרו, וגם יש לנו כבר 6 עולות ידועות למשחקים האולימפיים דרך האליפות – קנדה וארצות הברית (מדורגות ראשונות ביבשת), אוסטרליה, יפן, ודרום סודן (מדורגות ראשונות ביבשת), צרפת (מארחת). עוד לא ידועות השתיים מאירופה שיקבלו כרטיס ישיר מהאליפות אבל האפשרויות מצטמצמות.

המשחקים הטובים ביותר משלב הבתים השני ומשחקי הדירוג:

ממשחקי הדירוג לא קיבלנו משחקים מעניינים במיוחד, אלא יותר סיפור כללי טוב. בשלב הבתים השני לעומת זאת היו 4 משחקים מרהיבים, 3 מהם מבית י'.

ספרד – לטביה 74-69 – לטביה לא מפסיקה להרשים בטורניר, כשלאחר הפסד מוחץ לקנדה היה נראה שהם הבלחה של כמה רגעים. אבל לטביה הראו שהם יכולים לנצח את אלופי העולם, לאחר רבע רביעי של כדורסל פנומנלי וחמישה שחקנים שקולעים בספרות כפולות.

סרביה – איטליה 78-76 – הופעת ענק של סימונה פונטקיו של 30 נקודות, שגם תקע את המסמר האחרון שהבטיח לאיטליה ניצחון, ביחד עם ערב קליעה נפלא של האיטלקים לשלוש, 11 קליעות מ-21 ניסיונות, נתן להם ניצחון על סרביה שהייתה בלתי מנוצחת. הניצחון הזה סידר לאיטליה את ראשות הבית, אך בדיעבד, מפגש מאוד קשה עם ארצות הברית ברבע הגמר.

קנדה – ברזיל 69-65 – אחת הפייבוריטיות הגדולות של הטורניר קיבלה הלם כשמלבד שני שחקנים אף אחד לא הופיע למשחק. ברונו קאבוקלו ניצל את אווירת התסכול של קנדה בהתקפה כדי לפרק לגורמים את ההגנה שלה. קנדה היו נורא קרובים אבל לקראת סוף המשחק עשו עבירות מעצבים. ההפסד הזה כמעט עלה לה בעלייה לרבע הגמר.

ספרד – קנדה 88-85 – אולי המשחק הכי טוב באליפות עד כה. דרמה אדירה לכל אורך המשחק, רבע שני של בית ספר לכדורסל מצד הספרדים בהובלת ווילי הרננגומז. קנדה לא רצתה להיות שוב אכזבה של טורניר גדול, רבע רביעי פשוט יוצא מן הכלל של דילון ברוקס ושיי גילג'יוס אלכסנדר מעניק לספרדים ניצחון, עלייה לרבע הגמר, והדחת האלופה המכהנת.

ההופעות האישיות הטובות ביותר:

נאלצתי לוותר על הופעות הענק של לאורי מרקאנן בגלל שלא הייתה מולו יריבה באמת ראויה לעצור אותו, בניגוד לשלב הראשון, לכן הן בעירבון מוגבל מבחינתי. עם זאת, בחרתי 6 הופעות, 2 מהן ממשחקי הדירוג, 2 מהן מאותו משחק.

סימונה פונטקיו (איטליה) – 30 נקודות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, חטיפה וחסימה, מדד 31, 11/15 מהשדה. ניצחון 78-76 על סרביה שבדיעבד הביא לנבחרתו את ראשות הבית.

קארל אנתוני טאונס (הרפובליקה הדומיניקנית) – 39 נקודות, 10 ריבאונדים, אסיסט, 2 חסימות, מדד 28. הפסד 102-97 לפורטו ריקו.

טרמונט ווטרס (פורטו ריקו) – הצד המנצח, ועוד איזה צד. 37 נקודות, 7 ריבאונדים, 11 אסיסטים, 4 חטיפות, מדד 43. ניצחון 102-97 על הרפובליקה הדומיניקנית.

ג'וש הוקינסון (יפן) – 29 נקודות, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, חטיפה, 4 חסימות, מדד 37. ניצחון 80-71 על כף ורדה וחשוב מכך, המקום במשחקים האולימפיים מיבשת אסיה.

קארליק ג'ונס (דרום סודן) – 26 נקודות, 7 ריבאונדים, 15 אסיסטים, מדד 40. ניצחון 101-78 על אנגולה והבטחת המקום באולימפיאדה מיבשת אפריקה.

שיי גילג'יוס אלכסנדר (קנדה) – 30 נקודות, 4 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 3 חטיפות, מדד 36. ניצחון 88-85 על ספרד שמעניק לקנדה את המקום ברבע הגמר.

המפתיעה:

בחרתי במפתיעה אחת והיא כמובן לטביה. הנבחרת שהראתה שגם בלי כוכב גדול, עם כדורסל מצוין ועם צוות מסייע יציב מסביב לשחקן המפתח אפשר לנצח את אלופת העולם ולהעפיל לרבע הגמר.

המאכזבת:

מאותו בית, ספרד. ראינו את ספרד בשלב השני מתקשה נגד ברזיל אבל מצליחה לגרד ניצחון, ראינו אותה מאבדת את הסדר מול לטביה ומפסידה את המשחק האחרון בשיניים נגד קנדה. בניגוד לספרד של שנים עברו, השחקנים הצעירים אינם שחקני יורוליג או שחקני NBA מוכחים כבעבר, אלא רק שאריות שלהם (יוי, רודי פרננדס). יש לי הערכה לאחים הרננגומז ולאוסמאן גארובה, אבל הם ככל הנראה לא ברמת האחים גאסול ובספרד יצטרכו לעשות בדיקה, כיצד ממשיכים מכאן. איך מסתדרים מול נבחרות שיש להן שחקני יורוליג מוכחים ובונים שיטה שתסתדר מול הענקיות. מילה לטובת ספרד, הכדורסל שהציגו ברוב הזמן היה טוב, פשוט לא מספיק מוחץ כדי לסגור משחקים. למוקדמות המשחקים האולימפיים ספרד תקווה לקבל את לורנזו בראון, אפרופו שחקן יורוליג, שהוא כנראה הפתרון המרכזי לבעיה.

הפייבוריטיות:

ארצות הברית – כמו תמיד, גם סידרה לעצמה הגרלה יחסית נוחה ברבע הגמר, כשלנבחרת איטליה יש משמעותית פחות כלים להתמודד עם הגיוון שלה לעומת סרביה. הכדורסל של האמריקאים נראה מעט זחוח בשלב הבתים השני וזה דבר שדי מאפיין אותם, אם הם לא רוצים לסיים שוב במקום מאכזב באליפות הם יצטרכו להיות יותר מפוקסים.

קנדה – למרות שלב בתים שני שנוי במחלוקת קנדה עדיין הראתה שכשנדלק לה פיוז היא מסוגלת לקלוע עשר נקודות בדקה וחצי ולסגור עניין. העניין הוא שברבע הגמר מחכה לה אחד שיכול להתפוצץ בעצמו. המטרה שלהם תהיה להמשיך במודל של הריצות אבל גם להוסיף משחק קצת יותר משעמם ולהאריך החזקות כדור אחרי שבנו יתרון.

גרמניה – בלתי מנוצחת וגם די בלי בעיה. ככל הנראה הנבחרת הכי נטולת פגמים האליפות עם תלכיד שרץ כבר כמה זמן ביחד. הימור שלי? מדליית כסף.

המשחק המעניין של רבע הגמר:

קנדה – סלובניה: מי ינצח? הקוסם הסלובני או הסופרסטאר הקנדי? קרב ענקים בין שני רכזי על מהליגה הטובה בעולם, לוקה דונצ'יץ' מול שיי גילג'יוס אלכסנדר. כל המשחק הזה תלוי בקצב, סלובניה נבחרת שמשחקת התקפות מסודרות על האיש שלה ואילו קנדה משחקת נורא מהר. מי שתשחק בקצב שלה תרוויח ניצחון.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה2X
    קאט דה פוסיקאט ולחשוב שרציתי אותו בבוסטון עם טייטום.
    חבל שאף אחד משניהם לא מנהיג. אולי בראון יכנס לנעליים הגדולות של סמארט?
    טרמונט ווטרס היה שחקן לא מספיק טוב בבוסטון ולא הצליח להיכנס לרוטציה.
    לפחות עד כה אינגרם נראה כאילו הוא עדיין בסוטול שלו.
    אם הוא לא יתעורר מהר הנבחרת האמריקנית אולי לא תגיע אפילו לגמר.

  2. תודה על הסיקור המעולה!
    בעיניי המשחק המרתק של רבע הגמר הוא סרביה-ליטא, שתי נבחרות אירופאיות מעולות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט