יום של הכרעות והשלמות לקראת רבע הגמר – בלוג חי למשחקי אליפות העולם / עמיחי קטן

החגיגות היפניות… אתר פיב"א

היום יש לנו 4 קרבות ישירים על מקום ברבע הגמר בזה אחר זה, ותוך כדי עוד שני קרבות ישירים על ראשות בתים לקראת רבע הגמר שייפתח בשלישי. לכן, מהיום ואילך נעבור לבלוגים חיים נפרדים לאליפות העולם הזאת.

בית ט':

שתי המנצחות היום יהיו ברבע הגמר ו-2 המפסידות יודחו, בזמן שהמיקום המדויק ייקבע על פי המאזן הפנימי. לכן, אם איטליה וסרביה ינצחו, איטליה תסיים ראשונה. אם איטליה והרפובליקה הדומיניקנית ינצחו, הרפובליקה הדומיניקנית תסיים ראשונה. אם פורטו ריקו וסרביה ינצחו, סרביה תסיים ראשונה. אם פורטו ריקו והרפובליקה הדומיניקנית ינצחו, פורטו ריקו תסיים ראשונה.

11:00 איטליה – פורטו ריקו:

שתי המנצחות המפתיעות של שלשום החזירו את עצמן לתמונה משום מקום, וכעת המנצחת כאן תעפיל לרבע הגמר. סימונה פונטקיו מיוטה הוביל את האיטלקים עם 30 נקודות נגד סרביה, מהן 8 נקודות ב-5 וחצי הדקות האחרונות של המשחק, והם ניצלו גם יום של 1/13 לשלוש של בוגדן בוגדנוביץ' בדרך לניצחון. פורטו ריקו דווקא סבלו ממשחק מצוין של קארל אנתוני טאונס, אבל טרמונט ווטרס הוביל אותם עם 37 נקודות ו-11 אסיסטים, וגם הם השיגו ניצחון דרמטי שמסדר לנו את הקרב הישיר הזה.

15:00 סרביה – הרפובליקה הדומיניקנית:

אם הייתם שואלים שלשום, כנראה שהמשחק הזה סומן כקרב על ראשות הבית בין שתי העולות לרבע הגמר, אך כעת מדובר בקרב ישיר על המקום ברבע הגמר, כשהמפסידה תודח. סרביה לא הצליחו להתמודד עם פונטקיו האיטלקי ורבע אחרון של 14 נקודות בלבד עמד בעוכריהם, ואילו קארל אנתוני טאונס קלע 39 והוביל את הרפובליקה הדומיניקנית ליתרון, אבל גם הם נענשו על רבע אחרון רע ושלשה של ג'ון הולנד מהפועל ת"א שהשלימה מהפך, ונענתה בהחטאה של טאונס.

בית י':

כאן זה מאוד פשוט. המשחק המוקדם הוא קרב ישיר על מקומות 3-4 בבית והמשחק המאוחר הוא קרב ישיר על ראשות הבית בין שתי העולות לרבע הגמר.

11:40 יוון – מונטנגרו:

כאן מדובר רק על מאבק חסר חשיבות על דירוג, מכיוון שבכל מקרה שתיהן תהיינה בטורניר המוקדמות, כי יש יותר מ-2 נבחרות אירופאיות שהבטיחו כבר מקום ברבע הגמר. מונטנגרו יודעים שהם פחות או יותר הגיעו לאזור הרגיל שלהם, ואילו יוון יקוו להצליח יותר בטורנירים עם יאניס ולא רק עם אח שלו וגאורגיוס פאפאיאניס.

15:40 ארה"ב – ליטא:

שתי נבחרות שהעפילו לרבע הגמר וישחקו על ראשות הבית. ארה"ב צלחו מחצית ראשונה רעה נגד מונטנגרו עם מחצית שנייה טובה בהרבה וניצחון מספיק טוב, מה שנכון גם לליטאים שברחו ברבע האחרון אחרי משחק צמוד לניצחון על יוון ושמירה על המאזן המושלם. עוד מבחן ליכולת של האמריקאים להמשיך לנצח בלי להיקלע לדרמות של ממש.

בית כ':

גם כאן זו אותה פשטות. המשחק המוקדם הוא קרב ישיר על מקומות 3-4 בבית והמשחק המאוחר הוא קרב ישיר על ראשות הבית בין שתי העולות לרבע הגמר.

10:30 אוסטרליה – גאורגיה:

עוד מאבק חסר חשיבות על דירוג, כשאוסטרליה הבטיחו מקום באולימפיאדה בזכות המיקום הגיאוגרפי שלהם, אבל בוודאי לא יהיו מרוצים, ואילו הגיאורגים יהיו בטורניר המוקדמות בשנה הבאה. אוסטרליה יכולים להאשים את ההגרלה הקשה שהציבה אותם נגד גרמניה וסלובניה במאבק על 2 כרטיסים לרבע הגמר, אבל מהנבחרת שמביאה הכי הרבה שחקני NBA למעט ארה"ב יש יותר ציפיות. הכנס בדיחת בן סימונס גנרית…

14:10 גרמניה – סלובניה:

שתי נבחרות שהבטיחו מקום ברבע הגמר ונאבקות על ראשות הבית, אבל אין להן את היכולת לדעת האם זה משתלם או שעדיף לסיים במקום השני, בעיקר בשל היריבה האפשרית ברבע הגמר שתוכרע במשחק האחרון של היום. בכל מקרה, לוקה דונצ'יץ' מגיע אחרי שני ימי קליעה פחות טובים, ויקווה לחזק את הקייס האישי שלו, בנוסף למעמד של נבחרתו, ואילו דניס שרודר יקווה להמשיך לככב נגד הנבחרות הטובות יותר.

בית ל':

שתי המנצחות היום יהיו ברבע הגמר ו-2 המפסידות יודחו, בזמן שהמיקום המדויק ייקבע על פי המאזן הפנימי. לכן, אם לטביה וקנדה ינצחו, קנדה תסיים ראשונה. אם לטביה וספרד ינצחו, לטביה תסיים ראשונה. אם ברזיל וקנדה ינצחו, ברזיל תסיים ראשונה. אם ברזיל וספרד ינצחו, ספרד תסיים ראשונה.

12:45 לטביה – ברזיל:

שתי מנצחות מפתיעות משלשום שייאבקו כעת על הכרטיס לרבע הגמר, כששתיהן עשו זאת בעזרת רבע אחרון יוצא דופן. לטביה ניצחו 27- 11 את הרבע האחרון נגד ספרד, ואילו ברזיל ניצחו 24- 13 את הרבע האחרון נגד קנדה. המנצחת כאן תרשום הישג משמעותי מאוד מבחינתה, אבל גם המפסידה תוכל לדעת שעשתה אליפות מכובדת מאוד, בנוסף לאכזבה שבוודאי תהיה שם.

16:30 קנדה – ספרד:

אלופת העולם נגד הנבחרת שהכי הרשימה עד לפני יומיים, אבל שתיהן נופלות בקרב הצמוד באמת הראשון שלהן, ושתיהן רושמות רבע אחרון רע מאוד, כאשר לפי מקורות ספרדיים, הרבע האחרון נגד לטביה היה הרבע הרביעי הכי גרוע של נבחרת ספרד אי פעם. לאור איך שהתפתחו הדברים עד כה, אני נוטה להאמין שקנדה היא הפייבוריטית עם הסיכוי הגבוה יותר להתאושש מהתצוגה הרעה, אבל הכל פתוח גם כאן.

תוצאות אמש:

אתמול היה היום האחרון של משחקי הדירוג, ובעקבותיו נקבעו הדירוגים הסופיים של מקומות 17-32. יפן ודרום סודן, שסיימו 17 ו-19 בהתאמה, מצטרפות לצרפת ואוסטרליה כנבחרות שהבטיחו מקום במשחקים האולימפיים בשל מעמדן כנציגות המובילות של אסיה ואפריקה בהתאמה, בזמן שכל המקומות 20-27 ישתתפו בטורניר המוקדמות.

בית מ':

דרום סודן – אנגולה 101- 78:

רבע ראשון של 30- 16 עושה את העבודה עבור דרום סודן שעושים היסטוריה ומגדילים את המשלחת האולימפית שלהם פי 3 בערך. קרליק ג'ונס מסיים את הטורניר עם ממוצעים נהדרים של 20.4 נקודות ו-10.4 אסיסטים.

דרום סודן – קרליק ג'ונס 26 נקודות ו-15 אסיסטים, מריאל שיווק 18 נקודות, נוני אומוט 17 נקודות, ווניין גבריאל 15 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 חסימות, מאג'וק דנג 10 נקודות ו-3 חסימות.

אנגולה – צ'ילדה דונדו 21 נקודות, סילביו דה סוזה 12 נקודות, יילסון באנגו 10 נקודות ו-13 ריבאונדים.

15:00 הפיליפינים – סין 96- 75:

הנבחרת הביתית משיגה סוף סוף ניצחון בכורה בזכות ג'ורדן קלארקסון שקלע 25 נקודות ברבע השלישי ו-20 בתוך כ-4 דקות. הניצחון הזה מעלה אותם למקום השני בבית ולמקום ה-24 בסיכום, מה שמעניק להם את המקום במוקדמות האולימפיאדה בשנה הבאה.

הפיליפינים – ג'ורדן קלארקסון 34 נקודות, רהנז אבנדו 14 נקודות, קאי סוטו 12 נקודות, דוויט ראמוס 11 נקודות.

סין – קייל אנדרסון 17 נקודות ו-9 ריבאונדים, ז'נג ז'נלין 13 נקודות, רואי ז'או 12 נקודות, מינגכסואן הו 12 נקודות, הו ג'ינקיו 10 נקודות.

בית נ':

ניו זילנד – מצרים 88- 86:

המצרים היו תלויים בעצמם במאבק על הכרטיס לאולימפיאדה, אבל בזמן שדרום סודן הביסו את אנגולה, הם נקלעו לפיגור נגד ניו זילנד וידעו שגם ניצחון בהפרש קטן לא יספיק להם. מצרים השלימו קאמבק לשוויון, אבל שתי קליעות עונשין של ראנג'י הכריעו את המשחק אחרי הרבה החטאות ודרמה. שתיהן הולכות למוקדמות האולימפיאדה כנציגות של היבשת שלהן, ככה ששתיהן יכולות להיות מרוצות במידה מסוימת מאיך שהדברים התפתחו בסופו של דבר.

ניו זילנד – פין דילייני 27 נקודות, אייזאה ליפה 27 נקודות ו-4 חטיפות, אייזק פוטו 14 נקודות.

מצרים – איהאב אמין 19 נקודות ו-9 אסיסטים, עמר גנדי 19 נקודות, אנס מחמוד 16 נקודות, 9 ריבאונדים ו-3 חסימות, אסם מאריי 11 נקודות.

מקסיקו – ירדן 93- 80:

שני הרבעים הראשונים הסתיימו בשוויון, אבל מקסיקו קלעו 50 נקודות במחצית השנייה, יותר ממה שהירדנים היו מסוגלים לייצר, והמשחק הזה הביא את הבית לשוויון משולש בפסגה, מה שהחזיר את מצרים לראשות הבית, והביא את 3 הראשונות שלו לטורניר המוקדמות של האולימפיאדה. מנגד, רונדיי הוליס-ג'פרסון לא היה רחוק מטריפל-דאבל, אבל קיבל את המקום ה-32 והאחרון באליפות.

מקסיקו – גבריאל גירון 21 נקודות, פול סטול 19 נקודות ו-4 חטיפות, פרנסיסקו קרוז 17 נקודות, ג'ושוע איברה 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, פביאן ג'יימיס 15 נקודות ו-11 ריבאונדים.

ירדן – רונדיי הוליס-ג'פרסון 26 נקודות, 8 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, אחמד אל-דווירי 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, אמין אבו הוואס 15 נקודות.

בית ס':

פינלנד – ונצואלה 90- 75:

רבע שני של 35- 18 סייע לפינים לפתוח פער גדול ורבע רביעי של 23- 13 סייע להם להכריע סופית את המשחק אחרי ניסיון קאמבק של ונצואלה. הפינים מתאוששים במשחקי הדירוג ומסיימים במקום ה-21 את האליפות, ואילו ונצואלה מסיימים בתור אחת מ-3 הנבחרות היחידות ללא ניצחון ובמקום ה-30 מתוך 32.

פינלנד – לאורי מרקאנן 32 נקודות ו-9 ריבאונדים, אליאס ואלטונן 11 נקודות, סאסו סאלין 11 נקודות.

ונצואלה – פדרו צ'וריו 17 נקודות, חוסה מטראן 14 נקודות, גארלי סוג'ו 11 נקודות.

יפן – כף ורדה 80- 71:

רבע שני של 33- 18 עשה את העבודה עבור היפנים שמבטיחים את מקומם באולימפיאדה בראש הנבחרות האסייתיות, למרות רבע אחרון בו הם קלעו 7 נקודות בלבד. כף ורדה מצידם השיגו את הניצחון המכובד על ונצואלה בהופעה ההיסטורית ויסיימו במקום השלישי בבית ובמקום ה-28 באליפות, מה שלא יספיק להם למוקדמות האולימפיאדה, אבל כן לקצת כבוד.

יפן – ג'ושוע הוקינסון 29 נקודות ו-4 חסימות, קייסי טומינאגה 22 נקודות, יוקי קוואמורה 14 נקודות ו-8 אסיסטים.

כף ורדה – אדי טבארס 11 נקודות, 14 ריבאונדים ו-3 חסימות, שיין דה רוזה 11 נקודות, איוון אלמיידה 10 נקודות, פטריק לימה 10 נקודות.

בית ע':

צרפת – חוף השנהב 87- 77:

מאז צמד ההפסדים לקנדה ולטביה, הצרפתים עושים את העבודה ומשיגים ניצחונות בהילוך שני, והאחרון על חוף השנהב יסייע להם לסיים במקום ה-18, אולי קצת פחות נורא ביחס לנסיבות. חוף השנהב יהיו מרוצים מהניצחון על איראן והפסד צמוד שמאפשר להם להחזיק בכרטיס האחרון למוקדמות האולימפיאדה בשנה הבאה, כשהמטרה תהיה לפגוש את צרפת שוב שם.

צרפת – איסיה קורדיניר 19 נקודות, רודי גובר 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, סילביין פרנסיסקו 15 נקודות ו-7 אסיסטים, ננדו דה-קולו 13 נקודות, אלי אוקובו 10 נקודות.

חוף השנהב – ניסרה זוזונה 18 נקודות, סולו דיאבטה 13 נקודות ו-11 אסיסטים, ואפסה פופאנה 13 נקודות.

לבנון – איראן 81- 73:

במשחק שסגר את החצי התחתון של הדירוג, איראן מסיימים את האליפות ללא ניצחון, ואילו דווקא לבנון רושמים ניצחון שני ברציפות ועולים למקום השני בבית וה-23 באליפות בסופו של דבר, אותו מקום בו איראן סיימו את האליפות הקודמת. למזלם של האיראנים, ירדן היו נגד ארה"ב וסיימו עם הפרש סלים גרוע יותר ב-8 נקודות, וזה מה שמציל אותם מהמקום האחרון.

לבנון – וואל ארקג'י 21 נקודות ו-7 אסיסטים, עלי חיידאר 20 נקודות, סרגיו אל-דארוויץ 11 נקודות, קארים אזדין 10 נקודות.

איראן – מוחמד אמיני 22 נקודות, חמד חדאדי 14 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 חסימות, מטין אגהייאנפור 12 נקודות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. לצערי אין באליפות הזו קבוצה אחת שמאיימת באמת על האמריקאים היהירים.
    אם יוקיץ' היה מגיע לאליפות אז סרביה הייתה נותנת פייט.
    ואם מדינות יוגוסלביה לשעבר היו שולחות נבחרת מאוחדת (אפשרות שקיימת במוחי הקודם בלבד כמובן) אז היא הייתה פייבוריטית.
    אבל כרגע אין אף מועמדת שתדגדג את ארה"ב.

    1. מה יהיר בנבחרת האמריקאית הזו? הם משחקים משחק נכון, מניעים כדור, לא רוקדים על דם היריבות ומפרגנים המון אחד לשני. יש סנטימנט אנטי אמריקאי באתר הזה שהוא מאוד אירוני לאתר NBA שכולו על טהרת תרבות הספורט האמריקאי.

      1. אני לא יודע מה זה משחק יהיר או לא. אני מדבר על הדיבורים שלהם. כשאדוארדס מדבר לפני המשחק נגד ליטא על שבירת שיא הנקודות לשחקן, זה יהיר בעיניי. לא אוהב את זה.
        ולגבי הסנטימנט האנטי-אמריקאי – תראה, אני לא מייצג אף אחד, רק את עצמי. התחושה שלי היא שיש שם זלזול עמוק בכדורסל האירופי ואותי זה מעצבן.אין שום ספק שהאמריקאים הכי טובים בעולם בכדורסל, ברמת היכולת האישית של השחקנים. תרבות הספורט שלהם עם ליגות התיכונים והמכללות והדראפט מצמיחה עומק מדהים של שחקנים, ואלה מהם שלא מצליחים להגיע לנ.ב.א יוצאים להיות שחקני חיזוק סכל העולם, כולל באירופה כמובן. הם תמיד היו הכי טובים, גם כשהם הפסידו אליפויות. אני אישית לא אוהב את תרבות הכוכבנות שלהם, וחושב שיש להם הרבה ללמוד מהמשחק האירופי, שהוא קבוצתי יותר (בהכללה). זה שהם הפסידו אליפויות ולא לומדים את זה – זה מה שהכי יהיר בעיניי.

  2. ספרד וקנדה נבחרות הפוכות. קנדה במשחק לחץ עם הגנה עצומה אך ביום שהקליעה לא נכנסת יש להם מעט מאוד אופציות בצבע. ספרד מעדיפה קצב איטי יותר עם הרננגומז שמספק משחק פנים משובח והריכוז הספרדי שמאפשר משחק הנעת כדור. אני חושב שיש משמעות רבה לניסיון ולספרדים עדיין יש לא מעט מסורת בעניין. אם הסקור נמוך אני מהמר על ספרד. אם הקצב עולה לקנדה יש יתרון ברור. הייתי נותן 45% אחוז סיכוי לספרד לעומת 55% לקנדה.

  3. האמריקאים צריכים להתלונן על השיפוט.
    לא הופעלה מערכת מעיל הרוח. זה מאד לא ספורטיבי הכדורסל העולמי, זה לא כמו ב WWA

      1. אתה סתם מבלבל במוח
        מדבר על כמה נקודות קולעים ו"שוכח" שזה סה"כ 40 דקות ולא 48
        הנה קלעו 110 ו-104 ב-8 דקות פחות אז מה הנקודה שלך?
        חוץ מזה בוא מביא מספרים כמה פעמים קלעו בעונה שעברה 150 נקודות מתוך סה"כ המשחקים
        ותספור במיוחד את הפלייאוף כי אליפות העולם היא כמו פלייאוף לא כמו העונה הרגילה

        1. נו באמת בפלייאוף ההגנות בהחלט יותר טובות מהעונה הסדירה אבל קולעים שם 130 כל משחק כמעט גם בפלייאוף. 170 זה לעונה סדירה בעיקר וביטוי.בעונה הסדירה אמרו לי פה זה בגלל הכשרון המדהים שאי אפשר לשמור אותם חחחח.
          אור אם בnba היו שופטי פיבא עם רישיון לשפוט כדורסל אמיתי והיו מאפשרים לשמור על כוכבים הסקור בnba היה יורד ל90 ו100 נק במשחק.
          אבל שיש שואו טיים אאוט 4 דק על כל דקת משחק אסור לשמור נטרול מגינים אתה מגיע ל130 140 150 במשחקים הבנת. בידורסל לא כדורסל זה הסלוגן

  4. יום נהדר
    ארה"ב אולי יכולה לנצח טורניר אבל לא ככה
    יש לה מזל שהפסידה כי הגבוהים הסרבים היו בולעים אותה

    1. ככה זה כשאין קליר פאת' לא מקבלים פאול מכל נגיעה והמשחק אינטנסיבי בלי 10 דקות פסק זמן וצאלנג'ים ארוכים.

    1. האסטונים כבר שייטו לנצחון אבל אחד הסלובניים דפק שלשה סטייל דירק נוביצקי מהפינה והחזיר את המומנטום 🔥🔥🔥

  5. וואי,וואי איזה יום האמריקאים קיבלו בראש מליטא, אלופת העולם הולכת הביתה ולוקה חטף מהגרמנים וייאלץ להתמודד עם הקנדים ברבע הגמר במקום עם הלטבים…
    פרנץ' וואגנר אמור לחזור עוד לטורניר? כי אתו יש סיכוי לגרמנים ללכת פה עד הסוף אולי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט