אירועי דיומא – 01.09.2023 – כדורסל ואופניים

אליפות העולם בכדורסל / עמיחי קטן:

היום נקבל את המחזור הראשון מבין 2 של משחקי השלב השני של אלו שעלו ל-16 הראשונות.

בית ט':

11:00 סרביה – איטליה:

ניקולה יוביץ' קלע 25 ללא החטאה מהשדה נגד דרום סודן, והמשיך שיוט קליל של סרביה בשלב הבתים הראשון. ייתכן שמדובר במבחן המשמעותי הראשון שלהם, למרות שאיטליה פחות מרשימים מאשר בעבר, ואף הפסידו לרפובליקה הדומיניקנית.

15:00 הרפובליקה הדומיניקנית – פורטו ריקו:

קארל אנתוני טאונס לא מאוד יציב בינתיים, אבל הנבחרת שלו עם מאזן מושלם של 3 ניצחונות והזדמנות טובה להבטיח מקום ברבע הגמר עוד לפני המפגש נגד סרביה. בצד השני, פורטו ריקו גברו בהארכה על דרום סודן במחזור הראשון, וכעת זה מבחן ראשון מאז שלא כולל יריבה טובה בהרבה או חלשה בהרבה, אלא יחסית קרובה ברמתה על הנייר.

בית י':

11:40 ארה"ב – מונטנגרו:

על הנייר, האמריקאים צריכים להסתדר עם מונטנגרו, שיקוו לניצחון יווני על ליטא שישאיר להם סיכוי לעלות לרבע הגמר. השינוי של סטיב קר, שפתח בחמישייה עם ג'וש הארט במקום ברנדון אינגרם, ייבחן שוב ככל הנראה, וסביר להניח שהארט יצטרך גם לקלוע ולא רק ללקט 12 ריבאונדים כמו נגד ירדן.

15:40 ליטא – יוון:

בהנחה שארה"ב לא ישמטו את המשחק נגד מונטנגרו, ניצחון ליטאי יבטיח להם את המקום ברבע הגמר, בזמן שניצחון יווני יהפוך את המשחק בין יוון למונטנגרו לקריטי במיוחד. ליטא הרשימו יותר עד כה עם ניצחונות די מוחצים, אבל ייתכן שיוון זה אתגר גדול יותר מכל מה שהיה להם עד כה, כולל מונטנגרו שלשום.

בית כ':

11:30 גרמניה – גאורגיה:

גרמניה הצליחו לגבור על אוסטרליה בקרב צמוד ולהביס את יפן ופינלנד, כך שייתכן שכל מה שנשאר להם עבור רבע הגמר זה ניצחון כאן, אבל המשחק הבא לא פחות חשוב מבחינתם, אם וכאשר הם עלולים להסתבך נגד סלובניה. שנגלייה וחבריו רוצים בעיקר להרוס לגרמניה ואוסטרליה שמניחות שזה המשחק הנוח יחסית על הנייר.

15:10 סלובניה – אוסטרליה:

לוקה דונצ'יץ' לא נתקל באף גארד מה-NBA או אפילו מהיורוליג עד כה, ונגד אוסטרליה הוא יפגוש 9 שחקני NBA. למרות ההפסד לגרמניה, אוסטרליה תלויים בעצמם עבור רבע הגמר, והשחזור של הקרב על הארד מהאולימפיאדה הקודמת זו הזדמנות מצוינת לקבל קרב איכותי.

בית ל':

12:45 ספרד – לטביה:

לטביה היממו את סגנית האלופה האולימפית וסגנית אלופת אירופה צרפת, וכעת הם יפגשו את אלופת העולם ואירופה ספרד, למשחק בו ניצחון שלהם יהיה סנסציה לא פחות גדולה. ספרד יודעים שהמשחק הבא נגד קנדה יהיה קשה מאוד, וניצחון כאן חשוב מאוד עבורם כדי לא להסתבך.

16:30 קנדה – ברזיל:

נבחרת אחת מגיעה עם ניסיון הרבה יותר גדול בטורנירים האלה, אבל ברור שברזיל היא האנדרדוג המובהק כאן, למרות חוסר הניסיון של הקנדים. שיי גילג'ס-אלכסנדר וחבריו חוגגים עד כה אפילו יותר מארה"ב, ומסמנים את עצמם כמועמדים גם בטורניר הזה וגם שנים קדימה בכל המסגרות. המשחק הזה הוא עוד מבחן ליכולת של קנדה לנצח גם בהילוך שני, כמו מה שארה"ב עושים גם ליריבות טובות ברמה של ברזיל.

תוצאות אמש:

בית מ':

סין – אנגולה 83- 76:

אחרי מחצית ראשונה צמודה, הסינים ברחו ברבע השלישי ועלו ליתרון דו-ספרתי, אותו הצליחו האנגולים רק לצמצם מעט בדקות הסיום שכבר לא שינו יותר מדי. קייל אנדרסון הופך לנציג מינסוטה האחרון שמשיג ניצחון ראשון באליפות, אחרי אנתוני אדוארדס של ארה"ב, , קארל אנתוני טאונס של הרפובליקה הדומיניקנית וניקיל אלכסנדר-ווקר של קנדה שמחזיקים כולם במאזן מושלם בינתיים, וגם רודי גובר של צרפת שהצליח להשיג שלשום ניצחון בכורה.

סין – יינקין הו 20 נקודות, קייל אנדרסון 17 נקודות, מינגכסואן הו 16 נקודות, זו קי 10 נקודות.

אנגולה – צ'ילדה דונדו 17 נקודות ו-8 אסיסטים, ברונו פרננדו 16 נקודות, סילביו דה סוזה 13 נקודות ו-9 ריבאונדים, יילסון באנגו 10 נקודות.

דרום סודן – הפיליפינים 87- 68:

הרבע הראשון הסתיים ביתרון 34- 17 מוחץ של דרום סודן, ולמרות רבע שלישי שבו הם קלעו 9 בלבד והפער הצטמצם קצת, השליטה והיתרון הדו-ספרתי נותרו בידיה של החברה החדשה ביותר באו"ם, שגם הגדילה שוב את הפער ברבע האחרון.

דרום סודן – קרליק ג'ונס 17 נקודות, 9 ריבאונדים ו-14 אסיסטים, נוני אומוט 13 נקודות, מאג'וק דנג 13 נקודות, מריאל שיווק 12 נקודות, ווניין גבריאל 11 נקודות ו-12 ריבאונדים.

הפיליפינים – ג'ורדן קלארקסון 24 נקודות, דוויט ראמוס 20 נקודות ו-12 ריבאונדים, אריאל ג'ון אדו 12 נקודות ו-14 ריבאונדים.

בית נ':

מקסיקו – ניו זילנד 108- 100:

מקסיקו שלטו מהפתיחה והובילו 57- 41 במחצית, וההתקפה שלהם המשיכה להיות טובה גם בחצי השני, כך שהשיפור של ניו זילנד במחצית השנייה הספיק להם רק כדי לחתוך את ההפרש בחצי בסופו של דבר.

מקסיקו – פרנסיסקו קרוז 27 נקודות, פביאן ג'יימיס 17 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, גבריאל גירון 16 נקודות, ג'ושוע איבארה 16 נקודות, פול סטול 14 נקודות ו-8 אסיסטים, גאל בונייה 10 נקודות.

ניו זילנד – רובן ראנג'י 32 נקודות, פיל דילייני 19 נקודות, שה אילי 18 נקודות ו-10 אסיסטים.

מצרים – ירדן 85- 69:

3 רבעים צמודים עם יתרון קל של מצרים הסתיימו כשהתוצאה היא 59- 56 לזכות המצרים, אבל רבע אחרון של 26- 13 הביא לשכנתנו הדרומית ניצחון על שכנתנו המזרחית, והם הפכו לראשונים ממשחקי הדירוג שרושמים שני ניצחונות רצופים, בערך שעה לפני צרפת, בזמן שרונדיי הוליס-ג'פרסון שיחק את כל 40 הדקות, אך קלע 9 בלבד.

מצרים – איהאב אמין 20 נקודות ו-4 חטיפות, אסם מאריי 20 נקודות ו-14 ריבאונדים, אנס מחמוד 14 נקודות, עמר אלאה זאהראן 12 נקודות, עמר גנדי 10 נקודות.

ירדן – סמי בזאי 18 נקודות, אחמד אל-דווירי 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, פרדי איברהים 11 נקודות.

בית ס':

פינלנד – כף ורדה 100- 77:

לאורי מרקאנן פרק עצבים על ההגרלה הקשה ו-3 ההפסדים בשלב הראשון, כשהוא יודע שהסיכוי היחיד של פינלנד להתברג במוקדמות האולימפיאדה זה דרג משחקי הדירוג האלה. במשחק הראשון באליפות בו מרקאנן מצליח להגיע ל-50% מהשדה, פינלנד לא מתקשים להשיג ניצחון ראשון.

פינלנד – לאורי מרקאנן 34 נקודות ו-9 ריבאונדים, מירו ליטל 10 נקודות.

כף ורדה – איוון אלמיידה 17 נקודות, אנדרסון קורייה 15 נקודות, אדי טבארס 14 נקודות ו-12 ריבאונדים, ג'ו גומז 12 נקודות, וויל טבארס 10 נקודות.

יפן – ונצואלה 86- 77:

לאורך 3 רבעים, נדמה היה שונצואלה תשיג ניצחון בכורה באליפות, אך כמו במשחק נגד פינלנד, היפנים עברו את ה-30 ברבע האחרון לעומת 15 בלבד של היריבה, והפעם הפכו פיגור 9 לניצחון ב-9, שמקרב אותם מאוד למקום האסייתי באולימפידה, כשכל מה שנדרש להם זה ניצחון על כף ורדה מחר.

יפן – מקוטו הייג'ימה 23 נקודות, יוטה ווטנאבה 21 נקודות ו-8 ריבאונדים, יוקי קוואמורה 19 נקודות ו-11 אסיסטים.

ונצואלה – גארלי סוג'ו 20 נקודות, נסטור קולמנארס 17 נקודות, יורמן זמורה 12 נקודות, הייזלר גיז'נט 10 נקודות ו-10 אסיסטים.

בית ע':

לבנון – חוף השנהב 94- 84:

הלבנונים המשיכו את הכושר הטוב שלהם מהכמעט סנסציה נגד צרפת, בזמן שחוף השנהב עוד היו תקועים בסיום הפחות טוב שלהם נגד ברזיל בקרב הישיר על המקום ב-16 האחרונות, וכבר בסיום הרבע הראשון ההפרש היה דו-ספרתי. חוף השנהב התקרבו קצת במחצית השנייה, אבל לבנון הצליחו לשמור על היתרון ולהשיג ניצחון ראשון באליפות הזאת.

לבנון – אמיר סעוד 29 נקודות ו-8 אסיסטים, עומרי ספלמן 25 נקודות, סרגיו אל-דארוויץ 12 נקודות, קארים זיינון 11 נקודות, עלי חיידאר 10 נקודות.

חוף השנהב – ז'אן פיליפ דאלי 21 נקודות, פטריק טייפ 15 נקודות, סולו דיאבטה 11 נקודות, סדריק בה 10 נקודות.

צרפת – איראן 82- 55:

הצרפתים פתחו בעצלתיים והרבע הראשון הסתיים ביתרון 12- 9 איראני, אבל ההמשך כבר היה קליל ונוח מבחינת סגנית האלופה האולימפית, וגם היא מגיעה למאזן 2-2 בניסיון להוציא כמה שיותר כבוד מהטורניר הזה.

צרפת – אלי אוקובו 13 נקודות, ננדו דה-קולו 12 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, גרשון יבוסלה 11 נקודות.

איראן – מיסאם מיזראי 11 נקודות, בהנאם יחצ'אלי 11 נקודות, נאביד רזאיפאר 10 נקודות.

המאבק על הכרטיס האסייתי לאולימפיאדה:

יפן יבטיחו את ראשות הבית ואת הכרטיס לאולימפיאדה אם ינצחו את כף ורדה, אך אם הם יפסידו ייתכן תיאורטית שסין או לבנון יקבלו הזדמנות לקחת להם את המקום. נבחן כעת מה קורה אם יפן מפסידים:

ניצחון של כף ורדה על יפן בהפרש של עד 16, או כל ניצחון של כף ורדה על יפן וניצחון של ונצואלה על פינלנד – יפן מקום 2 בבית (21-24). היחידות שיכולות לעבור אותה במצב הזה הן סין או לבנון:

סין תעבור את יפן בתרחיש הזה אם תנצח את הפיליפינים כשההפרש המצטבר של המשחק הזה ושל יפן יקזז את הפער ביניהן (כרגע 54), אלא אם אנגולה תנצח את דרום סודן בהפרש קטן של עד 33, ואז סין בכל מקרה בחוץ.

לבנון תעבור את יפן בתרחיש הזה אם תנצח את איראן וחוף השנהב תנצח את צרפת בהפרש של 3-14, או אם לבנון תנצח את איראן כשההפרש המצטבר של המשחק הזה ושל יפן יקזז את הפער ביניהן (כרגע 72).

ניצחון של פינלנד על ונצואלה וניצחון של כף ורדה על יפן ב-17 הפרש ומעלה – יפן מקום 3 בבית (25-28). במצב כזה, כל אחת מהנבחרות האסייתיות מחזיקה בסיכוי לעבור את יפן, אותו נבחן כעת:

סין – כל ניצחון על הפיליפינים, או הפסד לפיליפינים בהפרש 3 ומטה, יחד עם ניצחון של דרום סודן על אנגולה.

לבנון – כל ניצחון על איראן, או הפסד לאיראן בהפרש 5 ומטה, יחד עם ניצחון של צרפת על חוף השנהב.

הפיליפינים – ניצחון בהפרש של 14 ומעלה על סין, יחד עם ניצחון של דרום סודן על אנגולה.

ירדן – ניצחון בהפרש של 9 ומעלה על מקסיקו, יחד עם ניצחון של מצרים על ניו זילנד.

איראן – ניצחון בהפרש של 6 ומעלה על לבנון, יחד עם ניצחון של צרפת על חוף השנהב.

המאבק על הכרטיס האפריקאי לאולימפיאדה:

כאן המאבק יותר צמוד, כשיש את מצרים ודרום סודן שמובילות, ואת אנגולה, כף ורדה וחוף השנהב עם משחק אחד מאחוריהן.

אם מצרים ודרום סודן תנצחנה שתיהן, העולה תהיה זו שתנצח בהפרש גבוה יותר, או מצרים אם זה יהיה בהפרש זהה.

אם רק אחת מהן תנצח, היא תהיה העולה.

מה קורה אם שתיהן מפסידות:

דרום סודן – אם תפסיד לאנגולה בהפרש של עד 13 נקודות וסין תנצח את הפיליפינים – תסיים ראשונה בבית.
הפסד בהפרש גבוה יותר, או הפסד של סין – הם מאבדים לאנגולה את הסיכוי לכרטיס הישיר לאולימפיאדה.

מצרים – אם תפסיד בהפרש של עד 13 נקודות ומקסיקו תנצח את ירדן – תסיים ראשונה בבית.
אם תפסיד בהפרש של 14-32 או שירדן תנצח את מקסיקו – תסיים שנייה בבית.
אם תפסיד בהפרש של 33 ומעלה ומקסיקו תנצח את ירדן – תסיים שלישית ותאבד את הסיכוי.

אנגולה – אם תנצח בהפרש של 14 ומעלה, או אם תנצח והפיליפינים ינצחו את סין – תסיים ראשונה בבית.
כל תרחיש אחר – הם מאבדים לדרום סודן את הסיכוי לכרטיס הישיר לאולימפיאדה.

כף ורדה – אם תנצח בהפרש של 37 ומעלה, או אם תנצח ופינלנד יפסידו לונצואלה – תסיים ראשונה בבית.
אם תנצח בהפרש של 17-36 ופינלנד תנצח את ונצואלה – תסיים שנייה בבית.
כל תרחיש אחר – תאבד את הסיכוי.

חוף השנהב – אם תנצח את צרפת בהפרש של 15 ומעלה, או אם תנצח ולבנון יפסידו לאיראן – תסיים ראשונה בבית.
אם תנצח בהפרש של 8-14 ולבנון ינצחו את איראן – תסיים שנייה בבית.
כל תרחיש אחר – תאבד את הסיכוי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 7

קטע 6, שכלל את הטיפוס הקשה למצפה הכוכבים של חבאלמברה, הביא לנו אירועים ועניין לרוב. כבר בשלב מוקדם קיבלנו התרסקויות מצערות של ג'יי ויין ואנדראה בג'יולי, שסיימו את המירוץ, ויחסרו מאד בהמשך לחואן איוסו ורמקו אוונפול בהתאמה. בהמשך קיבלנו, כפי שאולי היה די צפוי, קבוצת בריחה ענקית של כ-40 רוכבים. התסריט של החלפת החולצה האדומה הלך והתממש, כאשר הקבוצה כללה לא מעט רוכבים הממוקמים גבוה ב-GC כמארק סולר, לני מרטינז וספ קוס, כשהאחרון היה רק אחד ממחצית קבוצת יומבו ויסמה בבריחה, מה שהתברר כמהלך המנצח של היום. על השיפועים הקשים של החבאלמברה ראינו מהבריחה התקפה של הקולומביאני איינאר רוביו, אליו הצטרפו מרטינז ורומאן בארדה. קוס גישר אל השלישייה ומייד עקף אותה, כשרק שני הצרפתים נותרו לרדוף אחריו. אלא שקוס, אחד המטפסים הטובים שיש, המשיך קדימה תוך שהוא מגדיל את הפער לחצי דקה, עד שחצה ראשון את הקו. האמריקני הוא ללא ספק דומסטיק ההרים הטוב בעולם כיום, ולו זהו הניצחון השני בגראנד טורים, שניהם בוואלטה. אלא שמרטינז, שהצליח להגיע לבסוף שני לפני בארדה, שמר על הפער הקטן מקוס ב-GC על מנת לעבור לחולצה האדומה. הצרפתי בן ה-20 הפך כך לצעיר ביותר בהיסטוריה של הוואלטה שעושה זאת. בחבורת ה-GC, שהגיעה לבסוף כשלוש דקות מאחורי המנצח, קיבלנו אף יותר אקשן. זה החל בהתקפה של פרימוז' רוגליץ', שהצליח להישאר לבד בחזית זמן מה. ההתקפה טרפה לחלוטין את הקלפים בדבוקה, כשהנפגע העיקרי היה רמקו אוונפול, שהתקשה להחזיק עם יריביו העיקריים. מי שהצטרף לבסוף אל רוגליץ' היה חברו יונאס וינגגור, כשהצמד אף קיבל לזמן מה עזרה מחברם אטילה ואלטר, שירד לאחור מהבריחה. השניים לבסוף הגיעו ראשונים מבין חברי ה-GC, כשיריבים כאיוסו, מאס ואלמיידה מגיעים בתווך בינם לבין אוונפול. אשר לאחרון, הוא לבסוף הצליח למזער נזקים לכדי הפסד של 32 שניות לצמד של יומבו ויסמה, על מנת להיוותר ביתרון קטן עליהם ועל שאר מתחריו. כך שבסיום היום מרובה האירועים, מרטינז עבר להוביל במירוץ לפני קוס (8+), סולר (51+), פולס (1:41+), קראס (1:48+), לאנדה (1:58+), ספדה (2:06+), דה לה קרוז (2:23+), אוונפול (2:47+) ומאס (2:50+).
קטע 7 ייתן לנו הפוגה קצרה ממאבקי ה-GC ויחזיר אותנו למאבקים בין המאיצים. זהו קטע המתנהל בחלקו הראשון בירידה, ובחלקו השני במישור לאורך החוף הסמוך לעיר ולנסיה, מה שאמור כמובן לתת לנו מיאוץ סיום. קיידן גרובס ינסה להתעמר במתחריו בפעם השלישית במירוץ, בעוד שחברים כמו מנטן, מולאנו, קוקאר, תיונס והתוספת המפתיעה משהו של פיפו גאנה ינסו לזכות כאן בנצחונם הראשון במירוץ. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

לפוסט הזה יש 119 תגובות

  1. תודה פאקו.
    ראיתי אתמול מאוחר – אחלה יום! קוס חמוד ברמות. בכלל יומבו ויסמה היא קבוצה קבוצה. שגם הרבה יותר כיף לראות את הדינמיקה שם מאשר מה שהיה פעם סקיי.
    נראה לי הם רוצים לקחת את מקומות 1-2-3 🙂
    ואוונפול הרשים אותי על מיזעור הנזקים. נראה שהוא אתמול רכב אסטרטגי לא לאבד אנרגיות להמשך, אבל עדיין הצליח לא לאבד יותר מדי זמן לצמד חמד…

    1. יומבו ויסמה אכן תענוג של קבוצה. בכל פעם שולפים קלף אחר מהשרוול. טקטיקות מהרמה הגבוהה ביותר. 1-2-3 לא מעשי, בטח במירוץ כזה. מעבר לזה כתבתי פה אתמול בהערות ל-oak שהסיכוי של קוס להחזיק בהובלה לאורך זמן הוא קטן, בעיקר כי הוא שען מזעזע, ובאמצע השבוע הבא יש נג"ש שטוח. אבל באמת שאין אחד שלא היה רוצה לראות אותו זוכה.
      רמקו אכן מיזער יפה אתמול. אם הוא גם היה קצת חולה כמו שחושבים אז זה בכלל מרשים.

  2. תודה.
    מילה אחת טובה ואחת רעה על האליפות:
    1. טוב שיש את עניין מוקדמות האולימפיאדה. זה מכניס הרבה אקשן. אגב, בעניין יפן והפסד שלה אני לא בטוח שהניתוח צודק. אם הם מאבדים את המקום הראשון ואסייתית אחרת זוכה בו בבית אחר, ההפרש ביניהן לא משנה כי מקום ראשון ידורג 17-20 ומקום שני 21-24, אפילו אם יש לו מאזן טוב ממי שסיים ראשון בבית שלו.
    2. בחירת סדר המשחקים עבור העולות ל 1-16 שגוי, מפני שמפגישים כעת במשחק הראשון בהצלבה מקום ראשון עם מקום שני, ולא ראש בראש מקום ראשון, וראש בראש מקום שני.
    כלומר לדוגמה, ארה"ב שסיימה 1 בבית שלה פוגשת את מונטנגרו שסיימה 2 בבית שלה, וליטא (1) פוגשת את יוון (2).
    זה אומר שאם שני המשחקים מסתיימים בניצחון המדורגות 1 (שהן הרבה פעמים פייבוריטיות ברורות), אז שתי העולות לרבע הגמר כבר נקבעות לפני המחזור האחרון, מה שמוציא הרבה מהמתח של מחזור זה ומשאיר רק עניין של דירוג. אם ארה"ב היו פוגשים את ליטא במשחק היום ויוון את מונטנגרו, היה לנו כנראה משחק על כל הקופה במחזור האחרון (יוון מול ליטא).

    1. לגבי יפן והאחרות, לסין אין שום סיכוי לסיים ראשונה בבית, ואצל לבנון זה נלקח בחשבון.
      לגבי 2 אני מסכים, אבל לדעתי זה חלק מההעדפה שנותנים למקומות הראשונים

  3. יום הולדת שמח לפאקו!
    מעניין באמת להבין למה יומבו ויסמה מרגישים יותר נחמדים ואהודים מקבוצת סקיי.
    אכן, היום זה היום הכי מעניין בגביע העולם בכדורסל שבכל מקרה מאוד מעניין עד כה.
    יהיה מעניין לראות ממה לוקה, ולהבדיל, ג'וש גידי, עשויים היום. אם כי אוסטרליה יכולה לנצח ביום בינוני של גידי וסלובניה לא יכולה לנצח ביום בינוני של לוקה.

    1. תודה.
      אצל סקיי זה היה שילוב של דורסנות כלכלית מהסוג שלא ממש ראו עד אז, יחד עם סגנון מאד שבלוני, שהיה מאד יעיל עבורם, אך היה משמים מאד לצפייה.

  4. תודה רבה עמיחי ודוד
    עמיחי אשר למה שעשית יישר כח גדול מי כמוני יודע להעריך זאת זו עבודת דוקטורט
    בכל זאת יש כמה אי דיוקים אצלך ( …או אצלי )
    אנסה לעשות זאת מדויק
    נתחיל באפריקה
    בכל מקרה תהיה אפריקאית אחת שהיא אלופת בית שגן אחת מסודן או אנגולה תהיה אלופת בית

    באסיה תיקון קטן
    לבנון יכולה בקונסטלציה מסוימת להיות אלופת בית אם תנצח את איראן והפסד צרפתי עד 14 הפרש לחוף השנהב ישים אותה בפסגה
    ואם כך יקראה הרי שמספיק לה הפסד יפני אפילו בנקודה בכדי לעלות

    בנוסף בדקתי גם את מאבק העליות לקדם
    בין הנבחרות שלא מאפריקה או אסיה
    בגדול צריך להיות טופ 23 אבל בגלל עניינים שונים המיקום יוכל להיות נמוך יותר
    ובשורה התחתונה 5 קבוצות בלבד מאליפות העולם לא יגיעו לקדם.
    נתחילל במצב הקבוצות שלא מאסיה אפריקה כאמור שאיבדו סיכוי לעלייה ישירה
    ניו זילנד :
    צריכה לסיים בטופ 2 בסיטואציה מסוימת תסיים ראשונה אם תנצח את מצרים ב 18 ומעלה או אפילו ניצחון דחוק אך עם הפסד מקסיקני
    פינלנד : כל ניצחון ישים אותה טופ 2 וכמעט ודאי בקדם אם תנצח ויפן תפסיד (עד 36) תסיים בפסגה
    צרפת :
    הבטיחה עלייתה כי היא מארחת
    סיפור מעניין מגיע מאמריקה שם בוודאות אחת ממקסיקו או ונצואלה יהיו בקדם הם גם מתחרות זו בזו ..ובד בבד מתפללות להצלחתה של חברתה
    איך זה יכול להיות ?
    פשוט כי יש להם 2 מסלולי עלייה ישירה
    אפשרות ראשונה זה להיות טופ 23-24 מה שאומר טופ 2 בבית שלהם
    מקסיקו תעשה זאת בניצחון
    ונצואלה צריכה ניצחון 15 ומעלה בתוספת הפסד של כף ורדה
    המסלול השני הוא להיות הטובה ביותר באמריקה מבין אלו שלא עלו לקדם
    וכך יוצא שאם 2 הנבחרות הללו ייכשלו במסלול הישיר הרי שהטובה ביניהן תעפיל
    כרגע מקסיקו ב 3-1 ויחס -70 וונצואלה ב 4-0 ויחס מינוס 41
    אך מקסיקו יכולה להפסיד ב עד 3 הפרש ולסיים עיין 2 בבית (אלא אם ניו זילנד מנצחת 49 ומעלה )
    אם מקסיקו מפסידה 4-16 היא שלישית בבית ורק 17 ומעלה שם אותה אחרונה
    ונצואלה לעומת זאת תהיה שלישית בוודאות בניצחון
    בשורה התחתונה ונצואלה צריכה להתפלל לניצחון מקסיקני ככה היא תהיה המפסידה הבאה מאמריקה …
    אם מקסיקו תפסיד אז תוכל לעבור אותה במסלול הפנימי במידה ותנצח

    אמנם תיאורטית כל אחת אחרת מאפריקה יכולה להיות אלופת בית אבל להיות אלופת בית וגם לעבור ביחס את דרום סודן או אנגולה זה דמיוני

    סודן תהיה ראשונה אם תנצח אך אם תפסיד יכולה לאבד את הראשות רק לאנגולה אף היא אפריקאית
    למה זה חשוב ?
    ראשית לדעת שאם סודן ומצרים מנצחות המאבק רק ביניהם על הכרטיס
    שנית גם אם הם מפסידות זה מכריח שאנגולה או סודן אלופות בית
    נניח שזו אנגולה היא כרגע מינוס 19
    בעוד כף ורדה מינוס 57 וחוף השנהב מינוס 50
    מה שאומר שגם אם הנ"ל איכשהו יהיו אלופות בית הם במינוס 31 ו 38 בהתאמה מאנגולה
    זאת אומרת שהם צריכות לנצח בלפחות 32 ו 39 הפרש על הצד שאנגולה תנצח בנקודה בודדת ….

    נעבור לאסיה
    שם

  5. לגבי היום זה היום המרכזי בבית 1-16
    המפגשים הם ישירים וצפויים להכריע את הכף
    אר סלובניה -אוסטרליה יכול עוד להתפתח לסלובניה -גרמניה אם האוסטרלים ינצחו במעל 3
    אתמול שלחתי את הפירוט המלא אשלח זאת בתגובות הבאות

  6. תודה רבה דוד ומזל טוב.
    בקשר ליומבו :
    אתמול ראינו את הטקטיקה
    של ווינסנטה בלדה , ושל ביורן ריס,
    קבוצה המשחקת את קלפיה נכון.
    לקלמה היו מספר קלפים בשרוןל שלקראת הסוף התמקדו באלחנדרו ולוורדה בלבד.
    ועדיין ראינו התקפות של קלמה כל הזמן
    עם הבורח הראשון ואחריו השני ובסןף המאטאדור ולוורדה נכנס,לפעולה קטלנית.
    התרגיל היה מוכר לכולם :
    בלאנקו פלזה ולוורדה ועדיין הצליח כל פעם.
    רק ההלשנה של חזוס מנצאנו הצליחה לפרק את החבילה המנצחת.
    אצל ריס התרגילים הין מסובכים עוד יותר
    ג'וליש ,באסו ,סאסטרה , כולם יכלו לנצח
    אך בסוף הסוס השחור היה יורג יאקשה
    האלמוני.
    יומבו הנוכחית היא הקבוצה העובדת ברוחה
    של הקבוצה הגאונית אשר ביורן ריס ניצח עליה
    אז , בניגוד לי קבוצות הדואר וסקיי השבלוניות
    משעממות .
    המשחקים הטקטיים האלו הגורמים
    למתחרים שלא לדעת על מי לשמור
    הם פנטסטיים .
    לצערינו המארגנים מפשלים לחלוטין
    בוולטה הזו ומארגנים לנו קטעי פיהוק
    בלתי נסבלים .
    לא הולך לעקוב אחרי הקטע הזה ,כפי
    שבקושי עקבתי אחרי חמשת הראשונים
    מחכה שיתחיל המירוץ , לא השיעמום
    שייבאו מהטור.

  7. בית 9 (1)
    סרביה 0-3
    הדומינקנית 0-3
    איטליה 1-2
    פרוטו ריקו 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    סרביה -פרוטו ריקו 77-94
    הדומינקנית -איטליה 82-87
    מחר
    11.00 סרביה -איטליה
    15.00 הדומינקנית -פרוטו ריקו
    בראשון
    11.00 איטליה -פרוטו ריקו
    15.00 סרביה -הדומינקנית
    תמונת המצב ניצחונות מחר של סרביה והדומינקנית והם עולות כאשר המפגש ביניהם בראשון יכריע מי תמנע ברבע מארה"ב
    מה קורה בבית משולש ?
    אם איטליה תנצח את סרביה והאחרונה את הדומינקנית יהיה בית משולש איטליה שהפסידה ב 5 לדומינקנית צריכה 6 ומעלה ואז היא מבטיחה עלייה אם גם תנצח את פרוטו ריקו
    אם פרוטו ריקו תנצח את הדומינקנית ואיטליה תנצח את אותה פרוטו ריקו יהיה בית משולש בו כרגע הדומינקנית +5 ואיטליה מינוס 5 אך הדומינקנית תפסיד ואיטליה תנצח …

    משחק המפתח מחר 11.00 איטליה -סרביה
    —————————————————-
    בית 10 ( 2)
    ארה"ב 0-3
    ליטא 0-3
    מונטונגרו 1-2
    יוון 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    ארה"ב -יוןן 81-109
    ליטא -מונטונגרו 71-91
    מחר
    11.40 ארה"ב -מונטונגרו
    15.40 ליטא -יוון
    ראשון
    11.40 יוון -מונטונגרו
    15.40 ארה"ב -ליטא
    בהנחה סבירה שארה"Cב תנצח פעמיים הרי שהמשחק מחר ליטא -יוון יכריע ניצחון ליטאי והיא שם
    ניצחון יווני מחר ועל מונטונגרו והכרטיס של יוון
    מונטונגרו מצידה הודחה מעשית לאור התבוסה לליטא והמפגש מול ארה"ב
    אם היא תפסיד לארה"ב אז גם אם יהיה בית משולש כי יוון תנצח את ליטא ומונטונגרו את יוון היא במינוס 20 זכר לתבוסה לליטא
    משחק המפתח
    מחר ליטא -יוון
    ——————————————–
    בית 11 ( 3)
    סלובניה 0-3
    גרמניה 0-3
    אוסטרליה 1-2
    גיאורגיה 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    סלובניה -גיאורגיה 67-88
    גרמניה -אוסטרליה 82-85
    מחר
    11.30 גרמניה -גיאורגיה
    15.10 סלובניה -אוסטרליה
    ראשון
    10.30 אוסטרליה -גיאורגיה
    14.10 סלובניה -גרמניה
    בהנחה שגיאורגיה לא באמת שייכת לבית
    הרי שמחר זה משחק להיות או לחדול לאוסטרלים
    אם תפסיד תודח
    אם תנצח ב 4 ומעלה תבטיח עלייה מותנה בכך שתנצח בראשון את גיאורגיה
    אם סלובניה תפסיד אז היא תקבל את גרמניה בלהיות או לחדול
    רק שגרמניה ב +3 וסלובניה תהיה במינוס ההפסד
    ולכן אם סלובניה תפסיד בנקודה היא תוכל לנצח בנקודה ולעלות
    אם תפסיד ב 3 תצטרך 4 (אולי 3 תלוי בכללי )
    אם היא תפסיד ב 10 היא תצטרך 7 הפרש על הגרמנים וכן הלאה
    משחק המפתח
    מחר סלובניה -אוסטרליה ובמידה ואוסטרליה מנצחת
    אז בראשון גרמניה אוסטרליה בלהיות או לחדול
    ————————————————————
    בית 12
    קנדה 0-3
    ספרד 0-3
    ברזיל 1-2
    לטביה 1-2
    מפגשים ישירים בשלב הראשון
    קנדה -לטביה 75-101
    ספרד -ברזיל 78-96
    מחר 12.45 בפרד -לטביה
    16.30 קנדה -ברזיל
    ראשון
    12.45 ברזיל -לטביה
    16.30 ספרד -קנדה
    הצפי שספרד וקנדה יבטיחו כבר מחר רבע גמר וביום ראשון יתמודדו על הבכורה
    השאלה האם הם יעדיפו לנצח ולקבל כבר את ארה"ב בחצי ?
    משחק המפתח
    ראשון 16.30 ספרד -קנדה

  8. אהרון יקר, תודה רבה על ההשקעה.
    רק דבר קטן, אם היית מוסיף סימני פיסוק, לי אישית היה קל יותר להבין לעומק את האפשרויות השונות.

  9. קצת על מנצסטר יונייטד.
    הגלזרים (הבעלים היהודיים של מנצסטר יונייטד יואל ואברהם) שקנו את הקבוצה לפני כ 20 שנה כבר זמן רב בהליכי מכירה של המועדון לאחד משני משקיעים פוטנציאליים רטקליף ושייך אל טאני. המחיר עליו הם דנים הוא בסביבות 7.5 מיליארד פאונד. בערך פי 10 ממה ששלמו לפני כ 18 שנה.
    דווקא על הנקודה היהודית אני מאד מצר כי השניים האלה בחמדנותם הרבה לא מוכנים לשחרר ומגבירים את שנאת היהודים והאנטישמיות. בכל מקרה הם הרוויחו בצורה לא פרופורציונית מההשקעה המקורית אז למה להיות כל כך גרידיים ולהגביר את האנטישמיות שמימילא משגשגת באירופה?
    מה שיזכרו מהגלזרים זה לא האליפויות אלא השקיעה של המועדון, פחות מעשור מאז שהגיעו וקיבלו לידיים את אחד מחמשת מועדוני הספורט המשגשגים הגדולים בעולם וקבלן תארים.
    לכו….

  10. מגעיל הריבס הזה.
    המשחק נגמר ולא היה לו משהו לזכור אז עכשיו שניות לסיום יהיה לו 2 מהקו.
    גיבור

      1. כן
        בדרך כלל הוא אחלה, היום לא.
        וגם, כשאתה מוביל ב 10 פחות מ 10 דקות לסוף וכולם משתרכים תכבד את הקבוצה השנייה.
        ריבס הוא לא שחקן מירכתי הספסל שנכנס בגרבג'. הוא שחקן מפתח בנבחרת. יכול היה לכבד את היריבה ולוותר על הנקודות הלא ספורטיביות האלה…

          1. גם אני לא בקיא בשיטה אבל בהתקפה האחרונה שתי הקבוצות השתרכו ובזבזו זמן, שיחקו לא רציני ובלי שמירה ואז ריבס משום מה ניצל את המצב. כשהבינו מה קורה עשו עליו עבירה.

    1. זו האופציה ה'צפויה' שיכלה גם לעבוד אבל יומבו הלכו על מהלך מתוחכם יותר. שלחו אותו קדימה מה שהתיש את קוויקסטפ וגמר את כל הדומסטיקים לאוונפול כי כמה שהוא לא רוכב GC אתה לא יכול לתת למטפס כמו קוס חמש דקות יתרון.
      אם הדבוקה הייתה מצליחה איכשהו להתקרב אז ניתן היה להוריד גם את קוס אחורה בנוסף לוולטר.
      זו לא טקטיקה נעדרת סיכונים כי היא גם בודדה את וינגו ורוגליץ' אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.

    1. פה כבר אין בידורסל
      זה המשחק האמיתי. לא נותנים לגלגל כדור. יש לחץ על כל המגרש.
      ככה נראה משחק כדורסל אמיתי בלי הפלאברה הרוח והצילצולים של WWA

  11. בניגוד לריבס לוקה בסוף המשחק לא חיפש את הסל כשהניצחון היה בכיסו ופשוט זרק בכלל לא בכיוון הטבעת.
    לא חיפש פה סטט. את זה הוא מכניס אולי בבידורסל.

  12. זה המשחק הכי טוב שראיתי עד כה.
    הברזילאים נותנים 1000%
    כל הכבוד להם על המלחמה ואם יש מגיע בספורט שיקחו את המשחק הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט