זאב בודד: הקיץ הגורלי של אנתוני אדוארדס / יריב קרן

אדוארדס שנכנס טוב

קשה לי להציג את עצמי כ-"איש תקשורת" כי זה מרגיש דבילי, אבל אני אכן יריב קרן ואני אכן עובד בגוף תקשורת. מעבר לזה אני, כמו כולכם כאן, מטורף על כדורסל בקטע לא סביר, וזו ההצגה הכי טובה של עצמי.

בואו נתחיל בהפעלה קטנה. כל מי שראה בשנתיים האחרונות משחק שלם של מינסוטה, סתם כי הוא קפץ בטלוויזיה ולא כי הוא היה נגד הקבוצה האהובה שלכם, או בקרבות פלייאוף – שירים יד.

לא הרמתם? הגיוני.

הרמתם? אתם קצת מוזרים, אבל יצא לכם ליהנות ממאחד משחקני הכדורסל המסקרנים של הקיץ הקרוב, ואחד מאלו שאמור להתפתח לעמוד תווך בקבוצתו, מספר 1, אנתוני "אנטמן" אדוארדס. אדוארדס עומד להיכנס לשנתו השלישית בליגת הכדורסל הטובה בעולם, כאשר מצופה ממנו לאחר שלוש עונות הפכפכות במיוחד שמהן ניתן לקחת רק דבר אחד בצורה חד משמעית – הילד הזה שחקן כדורסל מטורף.

אתלטיות אדירה, חושים טובים בהגנה, חזק, מהיר וחכם שזה לא פחות חשוב. לכל אלה תוסיפו אחוזים לשלוש שמשתפרים מעונה לעונה (באחרונה נגע ב-37 ובקריירה עומד על 35 וקצת) וקיבלתם פה שחקן שגם 3 שנים לתוך הקריירה, הפוטנציאל שלו עדיין לא ברור, והוא נראה כמו יהלום, שעוד לא לוטש מספיק.

ברשותכם, שיעור היסטוריה קטן: קווין דוראנט שנבחר בדראפט בשנת 2007, הגיע לפתחה של עונת 2010 לאחר הפסד 4-2 ללייקרס (האלופה שבדרך) אחרי שמתח את הקבוצה הדומיננטית האחרונה של קובי ברייאנט המנוח עם כמעט 28 נק' למשחק. ההדחה בסיבוב הראשון כנראה עשתה משהו אצל דוראנט, השגיע לאליפות העולם בכדורסל ששוחקה בטורקיה, כדי לרצוח וזה אכן מה שעשה הפורוורד הארוך. 22.5 נקודות למשחק עם כמעט שבעה ריבאונדים במעל ל-60 (!) אחוז מהשדה שמו את אור הזרקורים על דוראנט שהבהיר לעולם קבל עם ועדה: אני הולך להיות השחקן הכי טוב בעולם אוטוטו.

אנתוני אדוארדס
אנתוני אדוארדס

נחזור לימינו. אנתוני אדוארדס סיים שלוש שנים קשוחות והפכפכות בליגה הטובה בעולם, בדרכו לאליפות העולם הקרובה שתשוחק באסיה, כשהוא מגיע כאחד הכוכבים בנבחרת ארה"ב די נטולת כוכבים מהדרג הראשון. לחברו של דני אבדיה בדראפט 2020 יש המון על הכתפיים ללא ספק, אך הוא יכול לנצל את הסיטואציה בה הנבחרות הגדולות יחסרו כוכבים גדולים כמו יוקיץ' שכנראה לא ישחק, יאניס שלא בטוח שיגיע בעקבות ניתוח שעבר בברכו והנבחרת הצרפתית שגם תגיע חסרה למשחקים. כמובן, שמי שעוד מריח דם במים בעקבות החוסרים הרבים הוא אחד סלובני, לוקה שמו, שרוצה להניף תואר בינלאומי נוסף, אך זו כתבה אחרת לחלוטין.

בליגה עצמה, כנראה שלאדוארדס מצפים מאבקים קשים במיוחד על הפלייאוף לאור התחזקותו של המערב המטורלל גם ככה, כשקבוצות 1-4 נראות די נעולות (דנבר, פיניקס, ג"ס, לייקרס) וכל השאר מכאן ואילך לא צפוי וכל קבוצה יכולה להתרסק ולהפוך לדבר הבא. הקבוצה שלו, על אף השארתו המוצלחת של נאז ריד, לא נראית כמו זו שהולכת לדרוס את המערב, ועוד עונה רעה של הניסוי גובר&טאונס עלולה להביא לפירוק הקבוצה הזו לחתיכות, כשהוא ייהפך באופן רשמי למנה העיקרית בתפריט הוולבס. בכל אופן לא נראה שהדברים הולכים להיות קלים עבור אנטמן הצעיר בהמשך הדרך בליגה, אך הקיץ הזה עשוי להיות נקודת מפתח אדירה עבורו.

ההזדמנות האדירה שקיבל אדוארדס לקיץ הקרוב תוכל לשנות את הקריירה שלו – לטוב או לרע. הסיטואציה במינסוטה, בה הוא משחק לצד שני גבוהים דומיננטיים שכל אחד מהם רוצה להיות השחקן המרכזי לא הטיבה איתו העונה וניכר היה כי הוא לא נהנה מהמשחק אך כעת, שניתנה לו הזדמנות לשחק בנבחרת יחסית נטולת אגו, שמאוגדת סביב מטרה אחת ולא אג'נדות אישיות, יש מצב שהחדווה לכדור הכתום תשוב לפניו, וזה מסוכן עבור כל קבוצה שתשחק מולו, באליפות או ב-NBA.

השוואה בין קובי בראיינט לאנתוני אדוארדס

מנגד, אם ייכשל יחד עם נבחרת הפסים והכוכבים, הוא וגם טייריס הליברטון כנראה יישאו באשמה, הרבה דיבורים על חוסר הכוכבים שיורידו אותם עוד יותר נמוך לקראת פתיחת העונה ובסופו של דבר חזרה לסיטואציה הלא מאוד נוחה שנוצרה בעיר האפרורית, עלולות להביא את מספר 1 בטימברוולבס למועדוני חשפנות עם חברים לפני הישגים הקריירה.

בנוסף אנטמן חתם הקיץ על חוזה עתק שיכול להגיע לסכום של כ-260 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות, ויצטרך להוכיח לפחות במדי הפסים והכוכבים שהוא מסוגל להוביל קבוצה, גם למען מעסיקיו במינסוטה שיבינו שאכן עשו את הדבר הנכון כשהחתימו אותו על החוזה הענק במחשבה לעתיד, ולא יחשבו על פירוק מוקדם של החבילה.

כך או כך, שווה לעקוב באדיקות בקיץ הקרוב אחרי אנתוני אדוארדס על שלל כובעיו: כוכב בנבחרת ארצות הברית, ילד בן 22 שכל העולם מונח על כתפיו, השחקן הכי טוב בקבוצת NBA לא מתפקדת ובעיקר, בחור שצריך להתאהב מחדש בדבר שהוא הכי טוב בו, וזה להטביע על אנשים בצורה מוגזמת שפותחת כתבות. 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. ברוך הבא יריב
    לא ידעתי אם להרים יד כי ראיתי לא מעט את מיני אבל לא בטלוויזיה אלא במחשב בליג פאס. סך הכל רציתי לראות האם השילוב של קאט וגובר עובד (בינתיים לא ממש)
    עם כל הכבוד לאדוארדס הכוכב הגדול שלהם זה עדיין קאט. בנוגע לאדוארדס, חייב לציין שהוא הפתיע אותי מאוד. הוא מאוד מחויב בהגנה ועם הנתונים שיש לו זה יכול להיות מאוד משמעותי. הקריירה שלו תלויה ביכולת שלו להתעקש על כניסות לסל ולא לוותר על מידריינג'. יש לו נתונים גופניים מפחידים מאוד והוא מראה גרף של השתפרות בשלל אלמנטים.

    1. לא מסכים לגבי קאט ואנט.
      אחרי שני פלייאופים גרועים מאוד (בפלייאין עונה שעברה דווקא היה טוב) ועונה מלאה בפציעות (או פציעה..) אני כבר לא חושב שקאט הוא הכוכב הגדול, אלא אם התכוונת מילולית. החוסר הגנה, מלא איבודים, רכות בלתי נסבלת על כל המגרש, צבירת פעולים (גם בהתקפה וגם בהגנה) חולנית.
      אחרי שהחתימו את נאז ריד (שברור שהוא לא קאט), וכשדי ברור שאף אחד לא ייקח את גובר (כי אף מועדון לא דביל כמו מיני), בעיני קאט צריך להיות מוטרד כל עוד יש לו ערך.

  2. אני גם ארים יד כי ראיתי לפחות 5 משחקים של מינסוטה בעונה הרגילה וחלק מהסדרה שלהם בסיבוב הראשון.
    מינסוטה קיבלו החלטות מצויינות עד הפצצה של רודי. אבל הקיץ הם מקבלים את אנט בשנת קפיצה אפשרית עם הכדור יותר ביד כאשר קונלי יהיה מוביל כדור בעיקר כפרטנר לרודי בדקות ש-KAT ואנט יושבים. בכל העמדות הם יושבים מדהים.

    סנטרים – KAT, גובר, ריד ואפילו לוקה גרזה שהוא כוכב ג'י ליג 🙂
    פורוורדים גבוהים – ג'ידן מקדניאלס (יש סיכוי לפריצה גם שם) ולנארד מילר – הרוקי הנפלא שהגיע מהג'י ליג ויגרום לקבוצות לבכות על טפשותן
    ווינגים – קייל אנדרסון, נקיל אלכסנדר ווקר, טרוי בראון
    גארדים: אנט, קונלי וקייל מקלוקלין
    .
    חסר להם עוד גארד two-way בסגנון דרק וויט. אבל אם יש מאמן שלא יהיה מחוייב לאף שחקן ניתן לשחק עם בהרכבים הגנתיים כמו: קונלי, אנט, בראון, מקדניאלס ורודי. או הרכבים גבוהים עם קאט וגובר או הרכבים שעפים על המגרש עם אנט בפוינט עם NAW, מקדניאלס, מילר ונאז ריד. זו חמישייה שתעשה צרות צרורות לקבוצות חסרי אורך או קבוצות כבדות. השאלה היא יותר פוליטית. האם זה מתחייב לתת דקות רבות לפרויקט טאוונס-גובר או שאפשר להוכם לסימבולים ולתת להם 5 דקות משותפות ואז לחלק 43 דקות בין שניהם.

  3. אחלה טור על אחלה שחקן
    אחרי שהחתול איכזב עם השמנת נקווה שהנמלה תעשה את העבודה.
    לבחור יש כישרון, שכל ואישיות. לדעתי יכול לקחת אותם יותר רחוק מהביג טיקט
    אליפות ?
    זו כבר מילה גסה במינסוטה…
    🙂

  4. כתבה טובה מאוד. בקשר לאנשי תקשורת. יותר מידי אנשים חלקם ממש אפסים קוראים לעצמם אנשי תקשורת. משתתפי ריאליטי.נלקחים לתוכניות והופכים אותם למומחי תקשורת.
    תרגיש פשוט נוח.

  5. תודה יריב וברוך הבא. שחקן נהדר אדוארדס ומאד כיף לראות אותו. לי תמיד נראה שהוא מסוגל להרבה יותר ממה שהוא נותן ושזה רק,שאלה של זמן שיהיה דומיננטי.

  6. ההגדרה "זאב בודד" מיד הבהירה לי שהולך להיות פוסט מצויין, ואכן הוא מצויין. לאחרונה גיליתי שאדווארדס הוא שכן. אנחנו גרים עתה בפרבר של אטלנטה הנקרה מרייטה, ואדווארדס הוא ממרייטה!
    תודה יריב

  7. מצוין, תודה רבה יריב.
    .
    מיסטר קרמיט הוא בחור רציני וממוקד, והוא עוד יצליח בליגה. האם זה יהיה במינסוטה? אשמח אם כן, אבל לא בטוח שזה יקרה.
    .
    ואת קאט צריך להטריד. לא מבין למה הוא לא הגיע לבוסטון, במקום זינגר, אבל אולי פילי? אפילו מילווקי אפשרי, הוא רק יצטרך לקלוע שלשות, יאניס יעשה את השאר.

    1. את קאט היה צריך לבעוט ממזמן, המפגרים הרסו את העתיד שלהם עם גובר שתוקע את כל המשחק ואדוארדס נאלץ לשחק יותר מבחוץ, הקבלת החלטות שלו עדיין גרועה והוא מאבד יותר מדי אבל זה דברים שמשתפרים עם הגיל ומנהל משחק לידו.
      .
      לגבי טאונס מינסוטה לא יפרקו את החבילה אחרי הטרייד אול אין שהביא את הגמלוני הצרפתי אבל נלך באופן היפותטי לגבי היעדים שציינת .
      .
      בוסטון לא מוכנה להטריד נכסים היא עדיפה להשאר בצמרת של המזרח בלי אפשרות ממשית לקחת טבעת, היא לא יכולה להביא שחקן בקאליבר של טאונס, פורזינגס זה סימן שאלה ענק.
      .
      למילווקי טאונס מושלם והופך אותם לקונטנדרית מספר 1 ברורה. אבל אין להם באמת משהו לתת בשבילו (אין להם בחירות דראפט ראשונות עד 2028) , לפילי אין שום סיבה לקחת אותו הוא לא מסוגל לשחק עם אמביד, קו קדמי סופר איטי (בדומה למה שקיים כיום במינסוטה).

  8. וואוו, בדרך לא דרך לפני שני לילות אשכרה חלמתי על אנט.
    הוא הדבר האמיתי והרבה אנשים לא מצליחים לעכל כמה כח רצון יש לבחור הזה.
    הוא ספורסטאר על מלא ולא כמו אחרים, הוא יהיה ככה כל הקריירה. עד הסוף.
    ללא השוואות וקלישאות נלוזות וזולות ומבלי להשתמש בשמות כדי להמחיש…
    החדירות שלו למטרה ופעלת נפשו ממש מזכירים לי את אייברסון. על אמת.
    Ant aint Nothing to Fuck with.

    תודה רבה על המאמר וסופ"ש נעים

  9. מעדיף להיות מוזר מלאהוד את הלייקרס סלטיקס וכדומה
    .
    מסכים ממש שאנט שחקן גדול והוא עדיין בגיל כל-כך צעיר שיש לו עוד הרבה לאיפה להגיע
    בנוגע לקאט את גובר- לדעתי עדיין זה יכול לעבוד בצורה טובה, הם כמעט לא הספיקו לשחק ביחד בעונה האחרונה בגלל הפציעה של קאט ולכן לא הצליחו להתאים את עצמם אחד לשני.. גובר יותר מוגבל אבל קאט יכול להתאים את עצמו לשחק עם גובר..

  10. היי, פוסט מצויין, מעורר מחשבה. יש לי כמה הערות שאולי מתנגשות עם מה שאתה מתאר, אבל אני מקווה שתקבל אותן ברוח טובה:
    1. אולי לאנטמן יש את הכישרון של דוראנט, אבל אין לו את המעמד שלך דוראנט בקבוצה. OKC נבנתה על דוראנט עוד בשנת הרוקי שלו. הוא היה השלד שלאחריו הגיעו ראס, הארדן ואיבקה. אם רוצים שאדוארד ינהיג את מינסוטה (רעיון לא רע בכלל), KAT צריך ללכת הצידה. יש כאן בעיה כי ממילא גובר ו- KAT דורכים אחד על השני. האם KAT מסוגל לעשות את מה שרובינסון עשה ב-98 עבור דאנקן? אם הוא לא מסוגל אז שילך החוצה כל עוד הערך שלו לא בירידה
    2. השתתפות בטורנירים הבינלאומיים (אליפות עולם/ אולימפיאדה) היא פרדוקס מסוים: מצד אחד השחקן מרוויח את הזימון בשל היכולת שלו במהלך השנה וע"י כך משדרג מעמד, אבל ההשתתפות שלו מורידה את הסיכוי של השחקן להצליח בשנה העוקבת שלו עקב סכנת פציעות.
    גם כך, שחקן משחק בעונה 82 משחקי עונה סדירה וכ- 20 משחקי פליאוף (אם הוא מגיע לשיא). 10 משחקים המתקיימים מדי 3 ימים באמצע עונת המנוחה הכל כך דרושה לשחקנים הוכיחה את עצמה כקוטלת ענקים ככל שהעונה מתקדמת. דוראנט הפסיד כנראה לפחות טבעת אחת כתוצאה מהשתתפות בטורנירים האלה, שחקנים מובילים אחרים נוטים להיפצע ולהיעדר ממשחקים רבים במהלך השנה העוקבת (מעניין לעשות סטטיסטיקה)
    רבים מהשחקנים המובילים בארצת הברית מוותרים על אליפות העולם בשל כך (ומסתבר שכיום גם שחקנים בינלאומיים) ומעדיפים להגיע לאולימפיאדה היוקרתית יותר
    4. המערב הוא כן חזק ומטורלל, אבל אני לא רואה את ג"ס בטופ 4 (אולי גם לא בטופ 8). בית האבות שהם הקימו שם והישענות שלהם על חמור גוסס (גרין) ללא פול עם צעירים מתוסכלים ללא הזדמנות תעלה להם ביוקר רב.
    לייקרס 50:50 בטופ 4, לברון ירגיש חזק מאד את הירידה במדרון השנה (זה בא לידי ביטוי כבר בפליאוף האחרון שכל מיני צבועים התחילו לזנב בו). רגלי הפורצלן של דיוויס יהיו ההבדל בין קבוצת לוטרי לקבוצת סיבוב 2 לא יותר.
    5. מיני בשנת מבחן, אם הם לא מצליחים לעבור סיבוב השנה, הם חייבים לפרק את העסק. והאנט מן הוא רעיון מצויין לבנות עליו.

  11. קרמיט היה הדבר הכי קרוב לתחרותיות שדנבר קיבלה. וביום שיא שלו הוא גם הצליח לנצח אותם.
    הנבואה שלי ברורה לגביו. הכח אצלו חזק.
    קאט צריך לרדת למספר שלוש. רודי במספר חמש. המח במספר אחד קרמיט בשתיים. והם טופ 4.

    איש תקשורת שמעתי על זה. זה אחראי סוציאל מדיה.
    אני גם איש תקשורת, אני מעלה פוסט פעם בשבוע למועדון טניס וגם אני עונה לשאלות באיחור אופנתי.
    מה ההגדרה שלך לתפקיד, יריב?

  12. טאונס לדעתי אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה אבל אם רוצים לשים את המפתחות אצל אנט אולי באמת כדאי להטריד אותו בטח אחרי ההחתמה של ריד ( מאוד אנדרייטד לטעמי) ולהוסיף את החתיכות החסרות. שחקן סטייל מיקאל ברידג'ס (אם הנטס יהיו מספיק טיפשים) יכול לעשות שם סדר בחמישיה, אבל היי זאת מיני, היא עוד יכולה להביא את דיים או הארדן ולשלם עליהם מחיר מופקע. תודה יריב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט