אירועי דיומא – 23.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 21 ואחרון

קטע 20 של אתמול היה למעשה הקטע התחרותי האחרון של המירוץ, עם טיפוסים רבים במזרח צרפת. כפי שהיה צפוי, קיבלנו אקשן מכל הסוגים, למרות שהמנה העיקרית כבר נאכלה. כבר בשלב מוקדם של הקטע, קיבלנו התרסקות של קרלוס רודריגז ובעקבותיו גם של ספ קוס. שניהם ספגו מכות בפניהם, אך בעוד שהספרדי הצליח לחזור לדבוקה, האמריקני נותר מאחור, ואיבד את מקומו בעשירייה הראשונה. לאחר מספר פיצולים ואיחודים בבריחה (שנבעו בין השאר מההתרסקות), קיבלנו בריחה עם רוכבים כתיבו פינו, ג'וליו צ'יקונה, טום פידקוק, וורן בארגי וריגוברטו אורן. צ'יקונה אסף את כל נקודות מלך ההרים ללא תחרות, מה שהבטיח לו את הזכייה בחולצה המנוקדת עוד לפני שני הטיפוסים הקשים של היום. לאחר שהאיטלקי סיים את תפקידו בבריחה, הגיע תורו של פינו לברוח קדימה על הטיפוס הלפני אחרון. הנסיך עורר תקוות רבות בלבבותיהם של ההמונים בצד הדרך וגם של האוהדים הניטרליים, אך נתפס לבסוף ע"י פידקוק ובארגי שנותרו מהבריחה. אך כל זה היה קדימון לאקשן שהגיע מחבורת ה-GC, שהובלה עד אז לסירוגין ע"י קבוצות האמירויות ויומבו ויסמה. בטיפוס המסיים קיבלנו התקפה של טאדיי פוגאצ'אר, כשמי שנדבק לגבו היה כמובן יונאס וינגגור. אל השניים הצטרף פליקס גאל, שבאופן מוזר למדי הוליך אותם לאורך כל הטיפוס, וגם בהמשך. השלושה עקפו בקלות את החבורה מלפנים, כשמי שהחלו לדלוק אחריהם היו האחים ייטס, שברחו לרודריגז החבוט. התאומים עשו אט אט את דרכם לעבר השלישייה שמלפנים, עד שהצליחו להדביק אותה בקילומטרים האחרונים. כאן אדם ייטס עבר להוביל בחזית, כמובן במטרה לספק מצע נוח לזכייה של פוג. ממש לפני הסיום הגיע נסיון פריצה קדימה של וינגו דווקא, אך פוג ניצל את הסיומת הטובה יותר שלו על מנת להקדים את גאל ואת וינגו. פוג, שגם הבטיח כמובן את החולצה הלבנה, זוכה כאן בקטע השני שלו במירוץ, ניצחון הממתיק במעט את הטור המריר שלו. כך שבסופו של הקטע המסיים קיבלנו למעשה הבטחת זכייה של וינגו במירוץ, כשאחריו פוגאצ'אר (7:29+), אדם ייטס (10:56+), סיימון ייטס (12:23+), רודריגז (13:17+), בילבאו (13:27+), הינדלי (14:44+), גאל (16:09+), גודו (23:08+) ומרטאן (26:30+).
קטע 21 של היום הוא הקטע המסיים המסורתי של המירוץ, המסתיים בשבע הקפות של השאנז אליזה. מדובר כידוע בעיקר בקטע ייצוגי, שלא אמור לשנות כלום לגבי הדירוגים הסופיים, וגם עבור החולצה הירוקה, אותה הבטיח מזמן יאספר פיליפסן. התחרות העיקרית צפוייה להיות על הניצחון בקטע. פיליפסן ינסה להיכנס למועדון של הגדולים באמת עם זכייה בקטע החמישי שלו במירוץ. פדרסן, קריסטוף, גרונבייגן, קוקאר, מיוס וגירמאי ינסו למנוע ממנו את התענוג. שידור ביורוספורט 1 מ-16:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה פאקו. תודה ליושבים בישראל על התמונות המדהימות והמספרים המרשימים! אתם אלופים!!!
    והחבר ביב שדפק פלופינג מהסרטים. כאילו היה פריים הארדן!!

  2. במקביל לסיום בשאנז אליזה של מירוץ הגברים יתחיל היום בצרפת הטור של הנשים במה שאמור להיות טקס העברת השרביט הרשמי. המלכה היוצאת וזוכת השנה שעברה, אנמיק ון פלוטן במה שיהיה אחד המירוצים האחרונים שלה. מולה הרוכבת הדומיננטית ביותר השנה ומי שהפסידה לה מוקדם יותר בוואלטה רק בגלל התרגיל המסריח – דמי וולרינג. עוד נקווה לראות מרתה קאבלי חוזרת לעצמה מהתאונה הנוראית בשנה שעברה.
    ההיליחו המרכזי של המירוץ יהיה הטיפוס לטורמלה יום לפני הסיום – יש למה לצפות.

          1. זה באמת נכון ואם זה היה מוביל איבוד הניצחון זה היה מקבל הד עצום. אבל שום דבר לא עצר את ון פלוטן באותה שנה.

  3. אליפות העולם במקצועות המים:
    היום התחיל שלב השחייה. יש שידורים פעמיים ביום בערוץ ספורט 5.
    הנה הקישורים לסגלי הנבחרות הבולטות וקצת פירוט על השחיינים והשחייניות.
    סגל ארצות הברית
    https://swimswam.com/usa-swimming-announces-official-roster-for-the-2023-world-aquatics-championships
    .
    סגל הנבחרת האוסטרלית
    https://swimswam.com/australia-names-39-swimmers-to-2023-world-championships-roster/
    .
    לנבחרת הישראלית יש תוצאות יפות. בשחייה אומנותית הנבחרת הגיעה בכל המקצים לגמר. חמישה בסך הכל. התוצאות הבולטות הן של הצמד אריאל נשיא ושלי בובריצקי שסיים במקום הרביעי בדואט החופשי ובמקום החמישי במקצה החופשי. בסך הכל הנבחרת ממוקמת במקום החמישי הכללי. זו תוצאה יפה מאד. נראה שמתהווה כאן משהו שמקביל ודומה למצב הקיים בהתעמלות האמנותית שבו נמצאת הנבחרת הישראלית בצמרת העולמית.
    .
    גם בשחייה במים חופשיים מתן רודיטי סיים במקום השמיני ואווה פביאן במקום השבעה עשר.
    .
    נבחרת הכדורמים נשים שהעפילה בפעם הראשונה לאליפות הצליחה לעבור את שלב הבתים והיא תתמודד בשלב הדירוג על המקומות 9-12.

    1. בנוסף, מתקיימת היום בלונדון תחרות אתלטיקה בסדרת 'ליגת היהלום'. זו התחרות האחרונה לפני אליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בבודפשט הונגריה החל מה-19 באוגוסט.
      קישור לתכנית התחרות:
      https://london.diamondleague.com/lists-results-london/#baseFrame#__athSchedule#ScheduleInit#London2023_CURRENTEVENT_JSON
      יש שידור בערוץ ספורט 2 החל משעה 16:00.
      .
      נ.ב.
      אי אפשר שלא להזכיר את האתלטית הקנייתית המעולה פיית' קיפייגון ששברה שלושה שיאי עולם בפרק זמן של פחות מחודשיים: 5000 מ'. 1500 מ' ומייל.
      https://sports.walla.co.il/item/3595934

  4. וינגו הודיע שהוא ישתתף בוואלטה.
    יחד עם רוגליץ' וכנראה גם קוס (ישלים סריה של כולם באותה שנה!) קבוצה מפחידה לימבו.
    תוסיפו את רמקו, איוסו, תומאס, קאראפז ומאס, אחלה ליינאפ לוואלטה השנה.
    רק חסר שפוג יצטרף.

    1. ישתתף שם? מוזר מאוד..
      אני די בטוח שיש לרוג הבטחה שהוא המוביל שם. אבל אי אפשר לשלוח לגרנד טור את הרוכב הבכיר שלך וזוכה שני טורים ברצף על תקן דומסטיק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט