אירועי דיומא – 22.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 20

קטע 19 של אתמול היה קטע גבעי מאד, שהתאים לקבוצת בריחה, ובריחה בקצב מסחרר אכן קיבלנו. כבר בההתחלה קיבלנו קבוצת בורחים גדולה, שכללה רוכבים כאלאפיליפ, פדרסן, בנוט, קמפנארטס ופוליט. אלא שתקלה בשרשרת של פוליט הוציאה מעט את האוויר מגלגלי החבורה, ואיפשרה לקבוצה גדולה עוד יותר להדביקה, קבוצה שכללה חברים כפיליפסן, ואן דר פול, אסגרן, מוהוריץ', לאפורט, בטיול וגם ארבעה רוכבים מ-IPT בדמותם של קלארק, ניילנדס, סטרונג והול. היה ברור שהקבוצה לא תוכל להישאר בהרכבה הנוכחי, ואת ההוכחה קיבלנו מיידית עם בריחה זוגית של קמפנארטס וקלארק, שהסתיימה לאחר שקלארק התכווץ ברגלו. חוסר המזל של IPT נמשך גם לאחר מכן, עם התרסקות של סטרונג באחד הסיבובים. בהמשך קיבלנו את הבריחה המשמעותית מתוך הבריחה, שכללה את מוהוריץ', אוקונור ואסגרן. שלושת המנועים המשובחים שיתפו היטב פעולה, ולא איפשרו לכל הכוכבים שמאחור להתקרב אליהם יותר מדי. כשהקו התקרב קיבלנו ניסיון התקפה צפוי של אוקונור, בעל הסיומת הפחות טובה מבין השלושה, אך הוא הודבק מיידית על ידי השניים האחרים. כאן קיבלנו ניסיון בריחה אל הקו של אסגרן, בנסותו להשיג ניצחון שני ברצף, אך מוהוריץ' שהיה על גבו חצה יחד עימו את הקו, ובפוטו פיניש צמוד במיוחד נקבע כמנצח של הקטע. הסלובני הוא אחד הקלאסיקנים המובילים של הענף, עם כמה נצחונות מרשימים על החגורה, בפרט בכל שלושת הגראנד טורים, וזהו לו הניצחון השלישי בקטע בטור. הניצחון הוא גם השלישי לקבוצת בחריין-ויקטוריוס במירוץ. בכל הקשור ל-GC שוב לא קיבלנו כל שינוי, ויונאס וינגגור ממשיך להוביל, כשאחריו פוגאצ'אר (7:35+), אדם ייטס (10:45+), רודריגז (12:01+), סיימון ייטס (12:19+), בילבאו (12:50+), הינדלי (13:50+), גאל (16:11+), קוס (16:49+) וגודו (17:57+).
קטע 20 של היום הוא הקטע התחרותי האחרון לפני זה הייצוגי שנקבל מחר בשאנז אליזה. זהו קטע מרובה טיפוסים, כולל השניים מדרגה 1 לפני הסיום באתר הסקי לה מרקסטיין. מארגני הטור מן הסתם קיוו לכך שלקטע תהיה השפעה על הזוכה בטור, אך נראה שנצחונו של יונאס וינגגור כבר חצוב בסלע, מה שאומר שנקבל היום כמה מאבקים קשים על פרסי המשנה. הראשון הוא כמובן הניצחון בקטע עצמו, הצפוי לתדלק תחרות מרובה בין כלל המטפסים כאן, כשסביר שוינגו ויומבו ויסמה לא יתאבדו על הקטע (ודאי כשואן ארט כבר לא כאן). עוד תחרות קשה תהיה על המקום האחרון בפודיום, הצפוי להתנהל בין האחים ייטס וקרלוס רודריגז. מאבק שלישי יהיה על החולצה המנוקדת, כשהאוחז הנוכחי בה, ג'וליו צ'יקונה, ינסה בעיקר למנוע מפליקס גאל לגנוב לו אותה בהזדמנות האפשרית האחרונה. שידור ביורוספורט 1 מ-13:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה דוד .
    עד כה כל הקטעים כמעט הפתיעו.
    צריך לתת סיכוי להפתעה או נסיון
    להפתעה גם היום .
    פרום וקונטאדור תמיד ניסח .
    מה עם פוגאצר ינסה ?
    נראה .

    1. לא חושב שבמצב שנוצר תהיה איזה תוצאה שתפתיע (חוץ מנגיד ניצחון של פיליפסן). אני מת לניצחון של ספ קוס, שיבוא כהכנה מהקבוצה לאות תודה.

            1. כן, לא אאחל פה הצלחה יותר לאף אחד.

        1. באותה התרסקות של רודריגז. הוא פשוט התרסק על רודריגז. שניהם יצאו עם פציעות דומות בפנים, אבל נראה שהוא נפגע יותר קשה מרודריגז (אפילו שבהתחלה זה לא נראה כך).

            1. רואים אותו מגיע מאחור לא ממש את ההתרסקות.

  2. התמונות והראיון של מוהוריץ' אחרי הקטע היו מהרגעים המרגשים במירוץ הזה. להגיד שכדי לנצח אתה צריך ל'בגוד' בחבריך לבריחה – זה חזק.

  3. מצוין פאקו.
    אני מבין שלפוגאצ׳ר אין כבר סיכוי, כי אפילו אם דינגו יתרסק הוא יחכה לו מטעמי הג׳נטלמניות של הענף, לא?

  4. היה לי ברור כי פוג חייב הכרזת כוונות .
    ואכן הכריז .
    לא ציפיתי ש יונאס לא יתן לו מילימטר למרות השבע דקות יתרון .
    פוג דיבר הכרזה הכרחית להמשך
    אך אם תא יקבל את עצתו של מתן
    ויתאמן רק על הטור כמטרה מרכזית
    שנה הבאה זו תהיה ברכה לבטלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט