אירועי דיומא – 07.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 7

קטע 6 של אתמול, השני מבין קטעי הטיפוס בפירנאים, שכלל גם את הטיפוס האכזרי לטורמאלה, הביא לנו עוד מהתענוג אותו קיבלנו בטיפוס הפירנאי הקודם. גם הפעם קיבלנו קבוצת בריחה יפה ומכובדת, אך בפרופיל יותר נמוך מזו שראינו בקטע הקודם. הקבוצה כללה כמה מהדמויות אותן ראינו גם בבריחה בקטע הקודם, ביניהן ז'וליאן אלאפיליפ, קריסטס ניילנדס וגם וואוט ואן ארט הכל יכול. הקבוצה חצתה ראשונה את הטיפוס לטורמאלה, כשמי שהתכבד בבכורה כאן היה טוביאס יוהאנסן הנורבגי. אלא שאת האקשן האמיתי קיבלנו מאחור בדבוקת ה-GC: קבוצת יומבו ויסמה של יונאס וינגגור, בניצוחו של ספ קוס הנפלא, הפעילה לחץ אכזרי על השיפועים התלולים של הטורמאלה, מה שהותיר מאחור כמעט את כל המתחרים, ובפרט את המוביל במירוץ, ג'אי הינדלי, שאיבד גובה במהירות. אחד, שבניגוד לקטע הקודם לא איבד גובה, היה טאדיי פוגאצ'אר, שנצמד לגבו של וינגו, גם כשהדני ברח קדימה, וכך גם בירידה מהטורמאלה. מי שחיכה לצמד היה ואן ארט העצום, שהוביל לאורך זמן רב את הצמד יחד עם שאריות הבורחים, קודם בירידה הארוכה ואח"כ גם בטיפוס המסיים לקוטרט-קמבאסק. ואן ארט סיים את תפקידו באמצע הטיפוס, כשהשיפועים הלכו ועלו, ומיייד אחר כך הגיעה שוב הבריחה של וינגו, כשפוג שוב על גבו. השניים המשיכו כך עד כ-2.5 ק"מ לסיום, ואז ראינו את המהלך המכריע של היום – והוא היה שייך הפעם לפוג. הסלובני ברח מהר קדימה, תוך שהוא מגדיל בהתמדה את הפער מוינגו, ונעצר עם הניצחון בקו הסיום, כשוינגו מגיע 24 שניות מאחוריו. יוהאנסן השלים את הפודיום כדקה לאחר מכן. בניצחון זה, העשירי של הסלובני בטורים, הוא מצליח להתאושש יפה מהמכה שספג בקטע הקודם, תוך שהוא מקזז כמחצית מהפער שהיה לוינגו עליו. עדיין, בעקבות אירועי הקטע וינגו עלה לעמדת ההובלה במירוץ, כשהוא מקדים את פוגאצ'אר (25+), הינדלי (1:34+), סיימון ייטס (3:14+), רודריגז (3:30+), אדם ייטס (3:40+), גודו (4:03+), בארדה ופידקוק (4:43+) וקוס (5:28+).
קטע 7 של היום, שיסתיים בעיר בורדו, יהיה הראשון מבין שני קטעים שייתנו לנו מנוחה ממאבקי ה-GC. זהו קטע שטוח כמעט לכל אורכו, מצע מושלם לסיום במיאוץ המוני. יאספר פיליפסן ינסה להמשיך ולהתעמר במתחריו המאיצים. יואן, באוהאוס, יאקובסן, פדרסן, קבנדיש, גרונבייגן, קריסטוף, מיוס, ואן ארט וקוקאר ינסו לזכות בניצחון ראשון במירוץ. שידור ביורוספורט 1 מ-13:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה פאקו!
    כנראה שפוג ווינו, יחד עם עידו, יודעים שהינדלי כמה רמות מתחתם. הוא בקושי החזיק דקה קצב שלהם.
    וינו אתמול עבד קשה, עכשיו שהצהובה שלו אני מניח שיפסיק לעבוד ורק ישב לפוג על הזנב…
    ומילה – יומבו ויסמה נראים מתוכננים לפרטי פרטים, יותר מכל קבוצה אחרת. עוזר שיש לך את קוס וואוט (שכנראה התמונה של האוהד שמנסה לעזור לו לעלות תופיע שנה הבאה בסדרה של נטפליקס)

    1. לא יודע אם הופיע בסדרה (לא ראיתי עדיין לצערי), אבל בטור הקודם היה איזה קטע שבו לקראת הסוף היה חסר לואן ארט אוויר בגלגל, אז בדיוק היה שם אוהד בדרך שהשאיל לו את המשאבה שלו. בסוף הקטע ואן ארט ירד אחורה ונתן לו את אחת החולצות הירוקות שלו.

  2. תודה פאקו
    אחד היתרונות הגדולים של פוגי זה שיש לו את הקיק הכי טוב בפער. כשהוא תוקף הוא מרוויח 5 שניות רק מההתקפה שלו. זה מאוד מקשה על המתחרים. אתמול אחרי ההתקפה היו כמה מאות מטרים שוינגו שמר על פער יציב של 5 שניות. הפער הזה נוצר נטו בגלל היציאה האדירה הזאת. ואז לאט לאט התפתח.
    לא חושב שיש מישהו שתוקף כל כך יפה כמוהו בהרים

    1. יש לו אכן קיק מטורף, וזה גם נמנה כאן כאחד היתרונות הגדולים שלו על וינגו. כמה פרשנים טענו שהכללים החדשים של זמני הבונוס נועדו כדי לתת לו את הטור בדיוק בגלל זה.

    2. ולגבי מה שכתבת על וינגו, הטקטיקה הזאת קצת מסוכנת. הפער מאד קטן, ופוג יכול לסגור אותו עם זמני בונוס, ואחר כך זה יהיה על הנג"ש. בימבו ויסמה עכשיו יצטרכו לעשות חושבים, כי נראה (כפי שהיה צפוי), שהיא הקבוצה שלוקחת את היוזמה כאן.

        1. הם בעיקר לקחו הימור (מוצדק) על המצב של פוג. עוד יום אחד שלו כמו הקודם, והם היו יכולים לסגור את הטור. וכמו בכל הימור, זה יכול ללכת לשני הצדדים. פוג עצמו אגב אמר בראיון אחרי כן שכשהוא ראה מה הם עושים על הטורמאלה, אז התחושה שלו באותו הרגע הייתה שהוא וכל הקבוצה יכולים לארוז את הדברים וללכת הביתה.

  3. תודה פאקו ושאר המגיבים.
    אני לא מבין איך פוגאצ'ר יכול לפתוח על וינגגור פער של כמעט 30 שניות על פני קטע של 2.5 ק"מ.
    זה הגיוני? הרי הם לא רוכבים בקצב שלי (~3 ד"ק לקילומטר בשטח), הם טסים המהירות כפולה. כלומר באחוזים, פוג היה מהיר מוינגגור בהרבה.

    1. בעליות חדות (מעל 10%) כמו העליה שסיימה את הקטע אתמול המהירות שלהם היא עשרים ומשהו קמ"ש אז לא מאוד שונה מהקצב שלך בשטח.

      1. מדויק ככל שהעליה חדה יותר
        והרוכבים עייפים יותר בשל הרכיבה האיטית יחסית ההבדל בין מטפס טבעי ורענן לרטכבאחר עייף באחוזים גדל .

  4. כדי להבין מירוצי אופניים צריך להבין כי התחום מאד דומה לכל ספורט קבוצתי אחר .
    ולכן היכרות עם רכיבה בפועל לא הכרחית .

  5. כמה עקרונות בסיסיים :
    רוכב מאחורי מוביל בטור של יותר משניים יבזבז 25 אחוז אנרגיה פחות מהמוביל.
    בטור של שניים בלבד הראשון שובר
    את הרוח מלפנים ,זו הרוח נסגרת מאחור על הרוכב מאחור ודוחפת אותו קדימה להלן דראפטינג .
    הרוכב מלפנים יבזבז קרוב ל 35 אחוז יותר מזה שמאחוריו להלן בספרינט העיקרון הזה מנוצל לרכבת מאיצים, אשר מאיץ הקבוצה
    יהיה הרטכב האחרון בה

  6. הדרך לחסל רוכב בבריחה היא לשבת לו על הגלגל עד שיגמר .
    לכן רוכב שרוצה לברוח חייב להיפטר מרוכב שיושב לו על הגלגל ולא עובד איתו או רוכב שנגמר לו הכוח .
    דוגמא :
    תום דומולאן כאשר בג'ירו פרום ברח , שוכנע מטענת.טיבו פינו כי כדאי לו לחכות לפועל של פינו ושלושתם ירדפו אחרי פרום יחד .
    בפועל דמולאן משך את שניהם מאחוריו ובירידות הם האטו אותו .
    עדיף.הינ לדומולאן לברוח לפינו
    ואז סיכוי טוב כי היה מנצח באותו מירוץ .
    תרגיל הפיתיון :
    האמירויות שלחו את אדם ייטס לקחת את החולצה הצהובה.
    המטרה היתה כי אדם יברח בהרים ווינגו יאלץ להגיב כי אחרת יפסיד את הטור ,ואז פוג ישב לו על הגלגל
    עד שישרוף עצמו .
    מאחר וג'אי הינדלי ניצל את המצב לבריחה התרגיל הזה התפספס.

  7. מעבר הכרחי :
    בטוריש לפעמים מעבר צר הגורם
    לדבוקה להצטופף ולרכב בטור או שני טורים , מעבר כזה הוא לדוגמא
    דרך אבנים רומאיות הקרוי מעבר פאווה .
    קטע כזה גורם להאטת הדבוקה וברוב המקרים התרסקויות .
    לכן לפנח מעבר הכרחי בשנת 99 למיטב זכרוני קבוצת הדואר התמקמה מלפנים וכבר באותו הקטע לאנס הבטיח את נצחונו בטור .
    רבותי ההסטוריה חוזרת :
    אותו תרחיש קרה לפרום וניבאלי
    ניבאלי ניצח פרום התרסק .

  8. רוחות פנים צד .
    רוחות כאלו גורמות לשבירת הדבוקה ממש כמו במעבר הכרחי .
    הזמן לברוחאולעבור קדימה הוא לפני חלק הקטע בו צפויה רוח כזו .

  9. רכיבה הגנתית :
    רוכב המוביל.בטור או רוכב המדורג דירטג כללי הכי גבוה לאו דווקא מוביל בטור באותו הזמן יושב מאחורי מתחריו החזקים מבצע עליהם דראפטינג ומשאיר להם לבזבז
    כוחם לריק .
    רכיבה התקפית , הרוכב או הקבוצה של מוביל המירןץ יוצאת להתקפה
    בקטע בו כולם מצפים ממנה לקכיבה הגנתית דוגמא :
    פאריז ניס קטע 2 שנת 2004 בקטע הראשון עלה הרוכב הגרמני
    של ביורן ריס להובלה .
    בקטע השני במעבר הכרחי מול רוח פנים קבוצתו של יורג יאקשה ברחה
    משאירה את אלכסנדר ווינוקורוב
    המוביל של למיטב זכרוני קבוצת
    דויטשה טלקום אשר היה המועמד
    לניצחון במירוץ עם לב שבור .

  10. זהו בגדולהסבר על מירוצי אוםניים
    לא צריך בפועל ךדעת לרכב אין
    צורך אם כי בהחלט יתרון לבצע ווילי מה שמעביר אותנו לדבר על פיטר סאגאן .
    בדומה למייקל ג:ורדן בזמנו פיטר סאגאן לשעבר אלוף עולם באופני שטח הבין כי פעלולי אופניים אשר
    ידע לבצע היטיב יוסיפו לפופולריות
    ולשכרו שהגיע לכדי 5 מליון יורו לעונה כך שבכל הזדמנות בה נתקל במצלמה ביצע פעלול מסוים .
    ובערבים ערך סירטונים והעלה לרשתות החברתיות .
    רוכב המשתמש בטריקים דומים הוא הנכד של….
    מס 2 הנצחי .אולי הרוכב הצרפתי האהוב ביותר בכל הזמנים .
    ולסיום החלק הזה מתבקש סירטון

  11. ולפני הסירטון נאמר לא לחינם נתנו לדני מאגאסאקיל לשאת את הלפיד באולימפידת לונדון ,ולהלן
    פיטר בהופעה במדי בורה והקהל
    יוצא מכליו , מאד מעניין לבדוק את
    עקומת המכירות של מוצרי בורה מטבחים בתקופת סאגן ולהשוות
    לתקופה.הנוכחית בה ג'אי הינדלי נתן הצגה יפה .
    https://youtu.be/6J7rbKn-Jkc

  12. אם כבר הזכרתי את השם המפורש…אז סירטון מתבקש לא לפני שאכתוב מתיו ואן דר פול ועוד כמה שנזכיר בהמשך.הטור.הרוכבים
    בו כעת ביניהם פיטר סאגאן אשר למיטב ידיעתי פורש השנה לא רחוקים
    מהיכולות.הללו :
    דני מאקאסאקיל האחד והיחיד בפעולה ,

    https://youtu.be/xQ_IQS3VKjA

כתיבת תגובה

סגירת תפריט