אירועי דיומא – 06.07.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 6

קטע 5 של אתמול, הראשון מבין שני קטעי טיפוס קשים בפירנאים, עשוי להתברר כקטע מפתח בשלב מוקדם של המירוץ הנוכחי. עוד לפני הטיפוס הקשה הראשון לקול דה סודה, קבוצת בריחה ענקית שכללה 36 רוכבים ברחה קדימה מתחת לאפה של קבוצת האמירויות של טאדיי פוגאצ'אר ואדם ייטס. וזאת לא הייתה רק הכמות של הרוכבים אלא האיכות, עם כוכבים כג'וליו צ'יקונה, וואוט ואן ארט, ז'וליאן אלאפיליפ, פליקס גאל, אסטבן צ'אבז, ריגוברטו אורן, ג'ק הייג ומתיאו יורגנסון. אלא שההפתעה הגדולה ביותר כאן הייתה בעצם הימצאותו של ג'אי הינדלי בקבוצה, ויחד עימו גם כמה מחבריו לקבוצת בורה, מאד מתמיה בהתחשב בעובדה שקבוצות האמירויות ויומבו ויסמה אפשרו לאוסטרלי המדורג גבוה ב-GC לברוח קדימה עם חבריו. אבל הירוקים מבורה אמרו תודה, והחלו לסחוב את קבוצת הבריחה קדימה יחד עם שאר המנועים החזקים מסביב, בעוד שדבוקת ה-GC, שנסמכה אך ורק על קבוצת האמירויות, הלכה ונותרה מאחור, עם פער שהגיע לכדי ארבע דקות. גאל הפעלתן נטל את הבכורה בפסגה הראשונה, מה שהביא לו גם את החולצה המנוקדת. לפני הטיפוס הקטן שבין שני הטיפוסים הגדולים של היום, קיבלנו בריחה של קריסטס ניילנדס מ-IPT, שאליו הצטרפו בהמשך ואן ארט ואלאפיליפ, אלא שבטיפוס המסיים לקול דה מארי בלאנק השלישייה נתפסה, וכאן ברחו קדימה הינדלי וגאל, כשלפני הפסגה הינדלי הותיר את חברו מאחור, וברח קדימה לבד. האוסטרלי המשיך בבריחה קדימה גם בירידה מהטיפוס. בינתיים, בדבוקה מאחור קבוצת האמירויות שרפה כמעט את כל הגפרורים, וכאן קבוצת יומבו ויסמה נכנסה למשחק, שהתברר במהרה כשונה ממה שחשבנו. זאת כאשר בקטע התלול ביותר של הטיפוס המסיים יונאס וינגגור ברח קדימה, תוך שהוא מותיר מאחור את פוגאצ'אר. הדני המשיך לברוח במהירות מסחררת, תוך שהוא עוקף כמעט את כל חברי הבריחה, עד שהצליח לבסוף לאסוף חבורה הכוללת את צ'יקונה, בוכמן וגאל, אותם הוביל בניסיון המרדף אחר הינדלי. אלא שאת הינדלי מלפנים זה לא עניין, והוא הצליח לזכות בקטע, שגם השחיל אותו לתוך החולצה הצהובה. האוסטרלי, שלו זהו טור הבכורה, זכור היטב מהזכייה בג'ירו של השנה שעברה, ומראה שהזכייה ההיא כלל לא הייתה מקרית. מאחוריו חבורת וינגו הגיעה לקו בהפרש של כחצי דקה מאחור, כשצ'יקונה, גאל ובוכמן מקדימים את וינגו העייף. אשר לפוג, הוא הצליח להגיע רק כדקה אחרי חבורת וינגו יחד עם עוד מספר מטפסים כאחים ייטס, סקלמוס, רודריגז וגודו, במה שמהווה מכה לא פשוטה לסיכויי הזכייה שלו. כך שבסיום היום המרתק קיבלנו את הינדלי בראש, כשאחריו וינגגור (47+), צ'יקונה (1:03+), בוכמן (1:11+), אדם ייטס (1:34+), פוגאצ'אר וסיימון ייטס (1:40+), סקלמוס, רודריגז וגודו (1:56+).
קטע 6 של היום הוא הקטע השני בפירנאים, וחתיכת קטע שמצפה לנו כאן. אמנם מדובר בקטע קצר יחסית, אך הוא כולל שלושה טיפוסים ארוכים וקשים, שגולת הכותרת ביניהם היא הטיפוס האמצעי והידוע ביותר – הטורמאלה, טיפוס פסיכי של 17 ק"מ על 7.5 אחוזי שיפוע, שחציו השני נושק לשיפועים של עשרה אחוזים. הטיפוס המסיים לקוטרט-קאמבאסק הוא אמנם קל מעט יותר, אך גם הוא מתקשח לקראת סופו. אחרי הקטע המרתק של אתמול, יש לנו כמה שאלות שאת התשובות אליהן נקבל רק בקטע עצמו: האם נוכל לקבל עוד יום כזה אינטנסיבי ב-GC, או שהעייפות כאן תכריע ותאפשר זכייה מבריחה של רוכבים מפרופיל נמוך יותר. האם קבוצת בורה של הינדלי תצליח להגן על החולצה, בפרט לאחר שחבריה העיקריים השקיעו מאמץ אדיר אתמול בבריחה של המוביל. האם וינגו ימשיך להריח דם, וינסה לנצל את המומנטום על מנת להנחית מכה ניצחת על פוג, לפני שהאחרון יתאושש, או שאולי ההתאוששות של הסלובני תגיע מהר מהצפוי, והוא יצליח להנחית מכת החזרה. שאלות מעניינות מאד לקטע שצפוי להיות מאד מעניין. שידור ביורוספורט 1 מ-13:00.


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 111 תגובות

  1. תודה פאקו!
    איזה יום אחלה היה אתמול – ראיתי בלילה אחרי הילדים.

    מעניין אם בורה לא ינסו להגן בכוח על הצהובה אלא יתנו, עד כמה שניתן, לuae ויומבו להמשיך לחשוב שזה מרוץ בין שניהם. הינדלי עשה מהלך אדיר ולדעתי, כדי לנצח הוא יצטרך להמשיך לשחק אותה כאילו הוא לא בתחרות. בורה יצטרכו להיות שחקני תיאטרון בשבועות הקרובים. הוא נראה לי יכול להישאר בהגנה אם שתי הקבוצות ילחמו בין שתיהן.
    יואנס היה נראה על הקצה שלו בסוף, ספק אם זה לא ישפיע היום. משהו הרגיש לי שפרום היה איכשהו מצליח לגרום לחבורה שם לעבוד איתו שם בסוף 🙂

    כדרך אגב הינדלי דווקא לא היה נראה כאילו זה הקצה שלו – פאקו אתה חושב שיש לו סיכוי ממשי?

    ופוג אשכרה אנושי לגמרי, מפתיע.

    1. חושב בהחלט שיש להינדלי סיכוי, אם כי וינגו הפך אתמול כמובן לפייבוריט הגדול. הכרית שיש להינדלי על וינגו עכשיו די נוחה, והוא מטפס מספיק טוב כדי להגן עליה. זה כמו שאמרת תלוי בעיקר מה יקרה עם פוג. אם הוא חוזר למשחק, אז העבודה של וינגו ויומבו תהיה יותר מסובכת. זה היה בתכלס רק קטע הטיפוס הרציני הראשון, אז צפויים לנו עוד הרבה מהפכים.

      1. אני לא חושב שיש לו סיכוי.
        אפילו אתמול הוא בעיקר ניצל טעות חמורה של uae.
        וינגו סגר עליו בערך דקה על משהו כמו קילומטר טיפוס ואחר כך עוד כחצי דקה בירידה לסיום.

        1. ברור שוינגו פייבוריט עליו (אפילו אם נלך רחוק עד קטע הנג"ש), אבל הסגירה של וינגו אתמול לא ממש משקפת – גם הוא וגם הקבוצה שלו "נחו" עד הקטע הקשה של הטיפוס האחרון, בעוד שהינדלי השקיע מאמצים אדירים בבריחה.

            1. אני האחרון שיספיד את פוג אחרי קטע הטיפוס הראשון במירוץ.

            2. אני הלפני אחרון שיספיד את פוג

  2. תודה פאקו.
    .
    באמת שלב מצוין.
    בדומה ל-roz גם אני בערב ראיתי בשידור חוזר; לא הכל, בערך מאמצע העליה האחרונה.
    אני ממשיך להסכים עם roz גם באיך שכדאי לבורה והינדלי להתנהל בהמשך. בפירוש ההצלחה הגדולה שלו אתמול נבעה מתוך "שניים רבים והשלישי מנצח" של UAE ויומבו.
    כולם כל כך עסוקים בקרב של פוג-יונאס, שהרשו להינדלי להצטרף לבריחה. הבנאדם זכה בג'ירו ב-2022, בכושר מעולה השנה..הוא ה-3 ביחסי הימורים לזכיה בטור הנוכחי (לפני הזינוק, לא רק אחרי אתמול).
    בורה שיחקו אותה.
    .
    חשבתי ש-UAE הביאו קבוצה חזקה, אבל כנראה שחוכמת מרוץ זה משהו שנבנה בבישול ארוך.
    בעליה האחרונה באיזשהו רגע הם נשארו עם פועל אחד (מייקה) ואיתו ייטס ופוג, ויומבו היו עם יונאס ועוד 3.
    .
    יונאס באמת נראה שפוך בסוף, וגם ואן ארט גמר את הסוס יותר מוקדם ממה שציפיתי.
    אבל ספ קוס לבלבלב..איזה רוכב מדהים. כמה שהוא טוב ככה הוא צנוע.
    .
    אגב פרום – לי עברה המחשבה שיונאס עשה כאן את תרגיל הדגל מספר המהלכים של פרום ו-SKY.
    פרום מאוד אהב להעביר את השבוע הראשון בצורה רגועה – כולנו זוכרים את הרכבת של סקיי ששעממה עד מוות במשמעת ברזל שלה – ואז בשלב הרים הראשון להוריד את הפטיש.
    הפער שהיה נוצר שם לא בהכרח היה גדול, לפעמים רק 8 שניות – אבל זו היתה מכה מורלית למתחרים, והצהרה של מי הבוס.
    באחד הטורים כל הזמן דיברו שיכולות הגלישה שלו יחסית חלשות, ובטור הבא הוא פתאום שלף דיווש ב-super tuck ויכולת טכנית מצוינת בסיבובים.
    .
    קצת תחזית להיום (שבטח תתברר שמוטעית לחלוטין):
    יומבו ו-UAE לא יחזרו על אותה טעות פעמיים, וישלחו לבריחה רוכבים כמו ואן-ארט/לאפורט וגרוסשאטנר/סולר.
    זאת כדי לשלוט בבריחה, להוריד מעצמם את הלחץ בשליטה בקצב של הדבוקה (כלומר הגבלת הפער מהבריחה) וכתלות בדיניקת המרוץ גם את האפשרות לרוכב לווין שיוכל לעזור לקפטן שלו בעמק האחרון.
    בורה היום ינוחו בתור תוכנית, ויחכו לנצל הזדמנות ככל שתהיה.
    גם טרק ינצלו הזדמנויות (כמו אתמול בסה"כ), עם צ'יקונה במקום השני וסקלמוס ב-8. מקווה שגם אינאוס יבואו לעבודה היום.

        1. ממש לא, ובאמת הרבה קורה תוך כדי על המקום.
          כמו שהינדלי אמר – הם לא בדיוק תכננו את זה (נניח בניגוד למהלך המזהיר בג'ירו).

          1. בסדר, אבל בהשאלה מכדורגל – צריך לדעת לנצח גם את המשחקים הקלים.
            לא סתם יודעים להוקיר רוכבים שמסוגלים לתפקד כ- road captain

            1. לא הבנתי את ההקשר.

            2. הכוונה היא, שצריך לדעת לנצל הזדמנויות.
              לא חסרים בדבוקה מטפסים מעולים אחרים שיכול לעשות אותו הדבר (או לפחות לנסות לעשות), אבל לא עשו.

            3. אכן

            4. רק שזה לא כל כך קשור ללהיות-road captain

    1. נכון
      לאחר שדיברו על חוחשתו בגלישות פרום החל לנצח בגלישה במורד כאשר הוא יורד עד לרמה:
      למד מקיוויאטובסקי את הטכניקה שהמציא מאטי מוהוריץ .
      טכניקה שלמיטב ידיעתי נאסרה מאוחר יותר ,הבעיה של פרום היתה שרכב בצורה רובוטית לנדי
      בלי רגש, בכביש יבש עבד לו בכביש רטוב לא , מפני שהטכניקה
      לא היתה באמת טבעית עבורו מצא עצמו מתרסק כמו למשל בג'ירו שהחל במדבר הירושלמי …
      בגדול הכתובת היתה על הקיר במשמעות תירגע אך פרום לא הקשיב.

  3. מאיפה צץ ההינדלי הזה, שזה טור ראשון שלו והוא בן 27?
    במיוחד אם הוא זכה כבר בג'ירו…
    פוג קצת חטא בחטא הגאווה עם המאמץ שלו בדברים זניחים כמו intermediate sprint והביקורת שלו על ואן ארט.

    1. פוגי זה פוגי. זה באמת נראה שהוא מתעסק בזוטות ונהנה. ואולי השלב הזה ילמד אותו להיות יותר צנוע. אבל בעקרון זה האיש

  4. ועוד דבר ששכחתי, למרות שעצבן אותי מספיק כדי להפריע לשינה בלילה – מאז המיזוג בין יורוספורט ל-GCN, השידור הפך להיות נורא מנומס ומנומנם.
    כשהתחלתי להיכנס לעולם האופניים, בערך ב-2011, השדרים המתלהבים של יורוספורט היו מה שהחזיר אותי לראות גם את הסטייג' למחרת. קריאות נרגשות כמו has he got the legs או he's pedaling squares right now וגם he's in a world of pain, שלא לדבר על ההשתנקויות בספרינט סיום המוני. השדר היה מסיים יותר קצר נשימה מהרוכבים.
    רק תקשיבו לשדר בערוץ הרשמי (le tour) – איזה תענוג (אותו אחד ששומעים בסדרה של נטפליקס).

  5. תודה פאקו. איזה שלב ענק
    מהלך מטורף של בורה שבטוח עוד ידובר. לא חושב שהם בעצמם חשבו שילך כל כך טוב.
    זו באמת שאלה כמה כח יהיה היום להינדלי. אבל צריך לזכור שגם וינגו סיים מותש ברמות.
    אסור להספיד את פוגי בכלל. מהתחלה היה ספק לגבי היכולות. אבל הגיוני מאוד שיתאפס לקראת ההרים הבאים. ואז יהיו זיקוקים. השלב הזה עשה הרבה טוב לטור.
    לגבי ipt, אני חושב שהטקטיקה קצת מוטעית. דווקא בגלל שוודסי נראה בכושר מצויין, הייתי נותן לו לנוח קצת, לאבד זמן ולנסות לצוד קטעי הרים. המיקום שלא בדירוג הכללי ככל הנראה לא ישתפר, אם כבר ההפך. קצת חבל לבזבז על זה כוחות. מניח שינסו להכניס היום את טיונס לבריחה, אבל גם הוא אתמול עבד קשה, ולא יודע אם יוכל להתמודד אם מטפסים חזקים. אולי וודסי יקבל חבל כמו הינדלי אתמול. אם לוודסי נשאר כח..

    1. באמת דיברו על זה שהסיכוי הכי טוב להרוויח זמן על פוג זה בשבוע הראשון, כדי לנצל את העובדה שההחלמה שלו לא הסתיימה לגמרי.
      אח"כ הוא כבר ייכנס לקצב ויהיה יותר קשה.
      בינתיים עושה רושם שההימור הצליח, אבל באמת מוקדם להספיד. יכול להיות שהיום אחה"צ נגיד דברים אחרים לגמרי.

  6. תודה רבה לפאקו ולכל המגיבים – פעם ראשונה שאני מתעניין בטור ורק בזכותכם אני מבין קצת מה קורה.
    ונחתום בשבח האכסניה – כבר ענף רביעי(!) שאני מתחיל לעקוב אחריו ולהבין את המסגרת בזכות הופס (אחרי פוטבול, כדורסל מכללות (והמוק דראפט של ג'ון) ואליפות העולם בשחמט)

  7. השנה המסלול שונה מהמקובל , יש רק נג"ש אחד , קצר יחסית 24 ק"מ כולל עליה בסיום כך שרוכבי ה GC המצטיינים בנג"ש ( טדי ויונס ) צריכים לקחת זאת בחשבון ולא לחשוב שהנג"ש יפתור הכל , זו הסיבה שיונס היה חייב לסגור את ה 4 דקות פער של היינלי וכמעט שפך מנוע בסוף .
    להיום – ההימור שלי הוא על אגרסיביות של יומבו כדי לנסות לאתגר את טדי ולהחזיר את בורה לבור שממנו יצאו .

  8. היום הפלוטון משחרר בריחה הרבה יותר שפויה. ערימת קלאסיקנים, קצת מטפסים דרג ב', שיוכלו להגיע לקו הסיום ראשונים כתלות במווטיבציה בדבוקה.

  9. בינתיים בג'ירו דונה האשה המדהימה הזו אנמיק ון פלוטן שכבר נגמרו הסופרלטיבים לתאר את מה שהיא עושה זוכה בקטע השישי לניצחון שלישי במירוץ (שהיה כנראה רביעי אם לא הייתה מתרסקת לפני שני קטעים).
    מובילה את המירוץ בהפרש בלתי מחיק של ארבע דקות ונאמנה כל יום למוטו שלה שההגנה הכי טובה היא ההתקפה.

        1. הם לגמרי מוכוונים לנצח בקטע.
          רוצים להכתיב קצב גבוה ולאפשר לוינגו לתקוף. ווט יהיה שם כמקפצה (או הכנה למקפצת קוס).

  10. יומבו עם ניהול מרשים של תוכנית קרב באופן מדויק, אבל וינגו צריך להשלים את שלו אחרת השאפתנות הזו תתפוצץ להם בפנים

  11. קטע גדול.
    מהטובים שראיתי בשנים האחרונות.
    פוג כנראה חזק מוינו, השאלה כמה הוא יוכל לשמר את זה עם קבוצה שלמרות השמות בבירור פחות טובה מזו של וינגו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט