20 תחזיות, מופרעות או פחות, למשחקי הפליי-אין והפלייאוף 2023 – סיכום / עמיחי קטן

לפני הפליי-אין והפלייאוף, שלפתי 20 תחזיות, חלקן הגיוניות יותר ובחלקן נתתי לדמיוני הפרוע מעט דרור, וכעת זו ההזדמנות לבדוק את התוצאות. את הפוסט המקורי אפשר למצוא כאן.

  1. יירשם לפחות ניצחון חוץ אחד בפליי-אין – הפעם קיבלנו 3 כאלה – אטלנטה על מיאמי, שיקגו על טורונטו ואוקלהומה על ניו-אורלינס. עם זאת, מקומות 7 ו-8 בסוף העונה הסדירה עלו לפלייאוף גם במזרח וגם במערב, כשהשינוי היחיד היה כשאטלנטה ומיאמי החליפו מקומות, ואפשר לומר שזה בדיעבד גרם לכך שמילווקי הודחו בסיבוב הראשון ובוסטון בגמר המזרח.
  2. ג'ייסון טייטום יישאר שיאן הנקודות למשחק פליי-אין – טייטום קלע 50 במדי בוסטון נגד וושינגטון לפני שנתיים, ואילו השנה אף אחד גם לא הגיע ל-40. זאק לאבין היה הכי קרוב עם 39, והשני היה קייל לאורי, שקלע 33 במשחק פליי-אין בודד שהסתיים בהפסד לאטלנטה ואחר כך קלע 5 נגד שיקגו, 38 מצטברות נגד מילווקי, 63 נגד הניקס ו-47 נגד בוסטון.
  3. לפחות מדורגת 1-4 מערבית אחת תודח בסיבוב הראשון – מדורגות 2 ו-3, ממפיס וסקרמנטו, הודחו בידי הלייקרס וגולדן סטייט, שגם נפגשו ביניהן בסיבוב השני, וכך הלייקרס הפכו למדורגת 7 השנייה אי פעם שעולה לגמר אזורי, כשבשני המקרים זה קרה אחרי ניצחון על מדורגת 6 בסיבוב השני.
  4. סבוניס יקבע שיא קריירה בפלייאוף חדש גם בנקודות (22), גם בריבאונדים (9) וגם באסיסטים (6) – במשחק 1 נגד הווריורס סבוניס טיפל כבר בריבאונדים (16), במשחק 2 הוא סגר את הפינה של הנקודות (24) ובמשחק 4 את האסיסטים (8), אבל את הסדרה הראשונה בקריירה שלו הוא לא הצליח לקחת.
  5. קבוצה שתודח בסיבוב הראשון תקלע 114 נקודות למשחק או יותר – אני שיערתי שהמפסידה בין סקרמנטו לגולדן סטייט עשויה להגיע לשם, ובאמת הקינגס היו קרובים עם 113.7 נקודות למשחק. קבוצות שכן עמדו בזה הן מילווקי (118.8 נקודות למשחק), אטלנטה (115.8) והקליפרס (115.6).
  6. הרצף של ניצחון חוץ אחד לפחות של גולדן סטייט בכל סדרה ייעצר – נגד סקרמנטו הצליחה האלופה היוצאת לנצח בחוץ אפילו פעמיים, כולל במשחק 7 שהגיע אחרי תבוסה ביתית במשחק 6, אבל הרצף הזה נקטע נגד הלייקרס, והפסד חוץ במשחק 1 עלה להם בהפסד בסדרה היחידה האפשרית כמעט אליה הם הגיעו עם יתרון ביתיות.
  7. דווין בוקר ימסור 6 אסיסטים ומעלה בממוצע למשחק – את האחוזים הנהדרים של בוקר לא ניחשתי מראש (33.7 נקודות ב-58.5% מהשדה ו-50.8% לשלוש), אבל ההימור בנוגע לניהול המשחק היה מדויק כשבוקר חילק 7.2 אסיסטים למשחק. ואף מילה על פיגור 30 במחצית של משחק הדחה ביתי…
  8. טריי יאנג יסיים עם אחוזים טובים יותר בפליי-אין (+ פלייאוף?) מאשר בעונה הסדירה – הוא עומד על 33.5% לשלוש ו-48.5% אפקטיבי העונה, והוא אמנם הראה לא מעט ניצוצות וסל ניצחון אחד ב-TD גארדן בבוסטון, ובוודאי פלייאוף טוב יותר מזה של השנה שעברה, אבל האחוזים שלו בפלייאוף הזה (כולל הפליי-אין) היו 30.6% לשלוש ו-46.6% אפקטיבי, כך שכאן ההימור התברר כשגוי.
  9. ג'ו אינגלס יקבל יותר דקות בפלייאוף מאשר בעונה הסדירה – מסוג המקרים שבהם הטעות הייתה של המאמן ולא שלי. 17.8 דקות למשחק קיבל אינגלס בפלייאוף, לעומת 22.7 בעונה הסדירה, וזה עוד כשיאניס שיחק בפחות מחצי מהסדרה. העובדה היא שהשחקן הכל כך מנוסה הזה, שזכה ביותר תארים קבוצתיים מכל אחד אחר במילווקי (כולל גביע אירופה עם מכבי), לא קיבל מספיק מקום על הפרקט כשהקבוצה שלו קרסה שוב ושוב ברגעי ההכרעה, כך שההימור שלי היה שגוי.
  10. דונובן מיטשל יקלע שוב 30+ למשחק בפלייאוף – את הפלייאוף שעבר יקווה מיטשל לשכוח, מכיוון שהוא קלע בו 25.5 נקודות באחוזים רעים במיוחד, אבל הפלייאוף הנוכחי היה רע עוד יותר מבחינתו, ואותו סיים מיטשל עם 23.2 נקודות באחוזים רעים עוד יותר מאשר בעונה שעברה. הפעם זה גם הסתיים עם ניצחון אחד בלבד נגד ברונסון והצוות המסייע שלו, אחד פחות ממה שהיה בעונה שעברה. אולי ההימור הכי רע שלי.
  11. מישהו בבוסטון, שאינו טייטום או בראון, יקלע 30+ נקודות במשחק מסוים – טייטום הגיע ל-30 ב-9 משחקי פלייאוף, כולל 4 בגמר המזרח, בראון עשה את זה 3 פעמים, כולן בסיבוב הראשון, והם היו היחידים. כוח האש הקבוצתי של בוסטון פתח טוב את הפלייאוף, אך הלך ודעך ככל שהפלייאוף התקדם, וברגעי ההכרעה בוסטון נותרו עם טייטום פצוע, בראון מאבד ו-84 נקודות בלבד במשחק האחרון של העונה, הכי מעט של בוסטון בפלייאוף מאז המשחק שפתח את הפלייאוף של 2019. בקיצור – לא.
  12. פילדלפיה תפסיד במשחק הראשון לפחות בחצי מהסדרות שלה השנה – כאן זה דווקא הלך בדיוק הפוך. את הניצחון על ברוקלין בדרך לסוויפ עוד חזיתי, אבל הערכתי שנגד בוסטון בסיבוב השני זה ייגמר בהפסד, ולפחות לגבי משחק 1 אפשר לומר שטעיתי, גם אם הסדרה הסתיימה באופן קרוב יותר לתחזית המוקדמת שלי.
  13. לברון לא יהיה השחקן הכי מבוגר שישחק בפליי-אין/פלייאוף – איגודלה נפצע במרץ ומאז לא שיחק, ואחרי ההדחה של הווריורס הוא הודיע על פרישה רשמית, אבל האסלם דאג להשלים את הפריט הזה עם דקות בודדות על הפרקט בפלייאוף הנוכחי, כולל היותו המבוגר ביותר בגמר אי פעם. היה לא מעט גארבג' טיים במשחקים של מיאמי, אז ספולסטרה היה יכול אפילו לתת לו יותר, ואולי אפילו חבל שזה לא קרה, לפחות אם תשאלו את אוהדי מיאמי שקראו בשמו של האסלם לא אחת בפלייאוף הזה.
  14. לפחות שחקן אחד יקח 200 שלשות או יותר לאורך הפלייאוף – סטף וקליי הם היחידים שחצו את רף ה-200 (שניהם בעונה שעברה, סטף גם ב-2015 ו-2019 וקליי גם ב-2016), אבל שניהם הודחו בסיבוב השני ורק התקרבו לזה, כשטייטום סיים כמוביל עם 164, סטף שני עם 157 והנציג הראשון של הגמר, ג'מאל מארי, הגיע רק למקום השלישי עם 149.
  15. יוקיץ' לא יהיה הקלעי המוביל של דנבר ברוב משחקי הפלייאוף – יוקיץ' היה הקלעי המוביל של דנבר פעם אחת בסיבוב הראשון, 4 פעמים בסיבוב השני, פעמיים בגמר המערב ו-3 פעמים בגמר המערב. בסך הכל 10/20, ומבחינתי זה מספיק כדי להחשיב את ההימור הזה כמוצלח, שהרי המשפט "יוקיץ' הוביל את קלעי דנבר ברוב משחקי הפלייאוף" התברר כשגוי.
  16. הניקס יקלעו פחות מ-90 נקודות באחד ממשחקי הפלייאוף – הניקס רשמו פלייאוף נאה מבחינתם עם ניצחון על קליבלנד, כשבהפסד היחיד בסדרה הם קלעו בדיוק 90, והפסד 4- 2 לאלופת המזרח שבדרך בסיבוב השני. עם זאת, משחק 3 נגד מיאמי הגשים את התחזית הזאת כשהניקס סיימו עם 86 נקודות בלבד את המשחק.
  17. ווסטברוק יקלע יותר מדוראנט לפחות במשחק אחד בסדרה בין הסאנס לקליפרס – התרחיש הזה התגשם כבר במשחק 2 כשווסטברוק קלע 28 לעומת 25 של דוראנט, אבל זו לא הייתה הפעם היחידה כשבמשחק 3 ווסטברוק ניצח 30- 28 ובמשחק 4 הוא ניצח 37- 31 בקרב האישי. עם זאת, פיניקס ניצחו את כל 3 המשחקים האלה, והניצחון היחיד של הקליפרס הגיע במשחק שבו ווסטברוק גירד 9 נקודות ב-3/19 מהשדה.
  18. ג'ארן ג'קסון יגיע ל-5 עבירות לפחות ברוב משחקי הפלייאוף שלו – ממפיס כקבוצה אכזבו בפלייאוף עם הפסד בסיבוב הראשון, ובעיית העבירות של ג'קסון התעצמה ככל שהפלייאוף התארך – 3 עבירות במשחקים 1 ו-2, 4 עבירות במשחקים 3-4 ו-5 עבירות במשחקים 5-6. מסתבר שג'קסון הגיע ל-5 עבירות רק ב-2 מהמשחקים, כך שהתחזית הזאת לא התקיימה.
  19. ה-MVP של הגמר האזורי יהיה מישהו חדש, גם במזרח וגם במערב – עם 2 קבוצות חדשות בגמר, דנבר בפעם הראשונה בתולדותיה ומיאמי 3 שנים אחרי הפעם הקודמת, ניקולה יוקיץ' וג'ימי באטלר היו זוכים חדשים בתואר שמחולק זו הפעם השנייה בלבד.
  20. לפחות 4 סדרות ילכו למשחק 7 – בדרך לגמר, קיבלנו משחק 7 יחיד בכל סיבוב, כשגולדן סטייט ניצחו בסקרמנטו בסיבוב הראשון ובוסטון ניצחו את פילדלפיה בבית בסיבוב השני, אך הפסידו באותו אולם למיאמי בגמר המזרח. בגמר אנחנו מחכים למשחק 7 ראשון מאז 2016, וזה לא השתנה, כך שנאלצנו להסתפק ב-3 משחקי 7 השנה ועוד תחזית שגויה שלי.

בסך הכל – 12/20 שהם 60% הצלחה. תשפטו אתם האם זה טוב או לא…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה לכל המגיבים ותודה ענקית לעמיחי הצעיר שמיניתי כעורך האתר וקלעתי בול. הוא=הוא ההגדרה לעורך מצויין שעושה הכל בשקט וללא דרישות מופרזות, ואני בטוח שתרומתו כאן תשמש לו קרש קפיצה לעתיד פורה במדיה, אם זאת תהיה בחירתו לעתיד.
    עכשיו מתחיל קיץ ארוך שלא יהיה קל למלא בפוסטים שונים וכאן אני קורא לכל אנשי הצוות והגולשים לשלוח לעמיחי מדי פעם פוסטים על ספורט, ולא חייב להיות כדורסל. אני אעשה מאמץ לשחרר 'מעורב' כל יום, ואם לא יהיה מספיק חומר הופס, אגלוש מדי פעם גם לספורטים אחרים.
    תודה לכולם

  2. 60% אחוז הצלחה זה סבבה לגמרי.
    כמו שאמא שלי ביקשה פעם שאעשה תעודת בגרות. "לא אכפת לי כמה תקבל, העיקר שתהיה לך".
    60 עושה את העבודה
    ואני בוגר. רשמית
    🕺🏻

  3. תודה רבה
    20 דברים שלא יוכלנו לצפות בפליאוף הנוכחי
    1 קבוצה תפסיד פליי אין ותגיע לגמר האנ.ב.א
    2 קבוצות המזרח עם פחות מ 50 אחוזי הצלחה בבית
    3 4 שחקנים עם 50 נק' ומעלה כולל 2 במשחק 7
    4 סנטר ששובר את שיא הטריפל דאבלים בפליאוף עם ממוצע פליאוף של 30 נק' ומעל 13 ר' ו 9.5 אס'
    5. הגארדן יראה פליאוף עם דו ספרתי של משחקים ועדיין יותר הפסדים מניצחונות לדעתי זה חסר תקדים
    6 לברון בן 38 יחזיק בשיא הדקות למשחק בודד בפליאוף
    7 יהיה שחקן שיקלע למשחק בודד מעל 50 יקטוף מעל 20 וימסור מעל 15 אס' (לא באותו משחק …יוקיץ)
    8 טריפל דאבל של 2 שחקנים עם מעל 30 נק' (יוקיץ ומארי )
    9 קלייב מרטין עם 26 נק' ו 10 ר' בניצחון במשחק 7 בסלטיקס
    10 לראשונה מדורגות 1-8 עלו ועפו באותו סיבוב (שילוב מזרח ומערב )
    11 הקבוצות הלא מדורגות ינצחו 4/7 מסדרות המזרח
    12 2 שחקנים מאותה קבוצה יסגרו מעל 65 נק' בממוצע בסדרה שלמה ועדיין יפסידו (בוקר ודוראנט )
    13 2 שחקנים יקטפו מעל 20 ר' באותו המשחק (דיוויס ולוני )
    14 אדובאיו יקלע יותר מבאטלר בסדרת גמר הנ.ב.א
    15 בוקר יהיה היחידי לשחק יותר מסדרת פליאוף אחת/ יותר מ 10 משחקי פליאוף ולסיים עם ממוצע של מעל 30
    16 מארי שנעדר שנתיים יוביל את כל הפליאוף בדקות משחק יגיע בדיוק ל 400 דק' ממוצע של 40 עגול
    17 אלופת אזור שתפסיד סיבוב ראשון בפחות מ 6 משחקים (מילווקי )
    18 קבוצה תחזור מ 3-0 ל 3-3 רק בשביל להפסיד משחק 7 אצלה בבית
    19 דווקא לקבוצה מערבית יהיה יתרון הביתיות בגמר
    20 העונה בנ.ב.א תיגמר עוד לפני העונה בארץ (לא זוכר דבר כזה )

  4. 20-12 יכול להיות מעולה אם ההימורים האלו מקבלים לקליעה מהשדה ודי חלש אם ההימורים האלו מקבילים לקליעה מהקו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט