20 תחזיות, מופרעות או פחות, למשחקי הפליי-אין והפלייאוף 2023 / עמיחי קטן

אנחנו נמצאים בדיוק בין סיום העונה הסדירה ובין תחילת השלבים הבאים – הפליי-אין והפלייאוף – וזו הזדמנות טובה לשלוף 20 תחזיות למה שמצפה לנו לחודשיים פלוס הקרובים, חלקן הגיוניות יותר ובחלקן נתתי לדמיוני הפרוע מעט דרור. אם אזכור – אשתדל לחזור לכאן בסוף הפלייאוף ולראות האם ועד כמה התחזיות האלה היו נכונות.

  1. יירשם לפחות ניצחון חוץ אחד בפליי-אין – המאזן של קבוצות החוץ עד כה הוא 3/12 בשנתיים הקודמות.
  2. ג'ייסון טייטום יישאר שיאן הנקודות למשחק פליי-אין – טייטום קלע 50 בביקור של בוסטון נגד וושינגטון לפני שנתיים, ואני לא חושב שמישהו יקלע כמות כזאת השנה.
  3. לפחות מדורגת 1-4 מערבית אחת תודח בסיבוב הראשון – בעונה שעברה כל המדורגות 1-4 עלו לסיבוב השני, והפעם האחרונה שאחת מהן הודחה במערב הייתה ב-2018. עם זאת, הפעם אני חושב שיש לזה סיכוי לא מבוטל.
  4. סבוניס יקבע שיא קריירה בפלייאוף חדש גם בנקודות (22), גם בריבאונדים (9) וגם באסיסטים (6) – במיוחד לאור זה שהם נגד גולדן סטייט, קבוצה שאין לה סנטר מסיבי ושהיתרונות שלה נמצאים בקו האחורי.
  5. קבוצה שתודח בסיבוב הראשון תקלע 114 נקודות למשחק או יותר – תמיד יש סדרה כזאת בקצב מאוד גבוה, ובזמן שבעונה שעברה דנבר קלעו 110 והובילו את מודחות הסיבוב הראשון, הרי שב-3 השנים קודם לכן הייתה קבוצה אחת לפחות שעמדה בקריטריון הזה. סיכוי טוב שזו תהיה המפסידה בין סקרמנטו לגולדן סטייט.
  6. הרצף של ניצחון חוץ אחד לפחות של גולדן סטייט בכל סדרה ייעצר – קשה לומר מתי, אבל בפלייאוף הזה אנחנו נגלה איזו יריבה עדיפה על הווריורס, ולפי היכולת שלהם במשחקי חוץ העונה, פעם אחת זה יקרה לדעתי, גם אם אני לא יודע לומר באיזה שלב של הפלייאוף זה יקרה. מכיוון שאין להם יתרון ביתיות באף סדרה, זה גם אומר שאני חושב שהם לא יצליחו לעשות ריפיט.
  7. דווין בוקר ימסור 6 אסיסטים ומעלה בממוצע למשחק – עם דוראנט לידו, בוקר יצטרך לקלוע קצת פחות ולחפות יותר על כריס פול בניהול המשחק, בזמן שיש לו יד בטוחה נוספת שאפשר למסור לה לקליעה מכל מצב כמעט. קבלת ההחלטות של בוקר משתפרת עם הניסיון בליגה, והוא יכול להוריד קצת עומס מפול כמנהל משחק, לפחות ברגעים מסוימים.
  8. טריי יאנג יסיים עם אחוזים טובים יותר בפליי-אין (+ פלייאוף?) מאשר בעונה הסדירה – הוא עומד על 33.5% לשלוש ו-48.5% אפקטיבי העונה, ואני מאמין שהוא יקבל החלטות טוב יותר במשחקים החשובים וימצא את הדרך ללכת על בטוח ולא לסמוך על הקליעה הלא יציבה שלו.
  9. ג'ו אינגלס יקבל יותר דקות בפלייאוף מאשר בעונה הסדירה – יהיו רגעים בפלייאוף בהם ההתקפה של מילווקי תתקשה, ואלוף אירופה לשעבר עם מכבי יכול להיות הפתרון של הבאקס, גם בקליעה בטוחה יותר מרוב האחרים מחוץ לקשת וגם בניהול המשחק. אינגלס יכול להיות הדמות המרגיעה שהייתה חסרה לבאקס נגד בוסטון בשנה שעברה, ואני מאמין שבודנהולזר ינסה אותו יותר.
  10. דונובן מיטשל יקלע שוב 30+ למשחק בפלייאוף – את הפלייאוף שעבר יקווה מיטשל לשכוח, מכיוון שהוא קלע בו 25.5 נקודות באחוזים רעים במיוחד, אבל ב-2 הפלייאופים שקדמו לו מיטשל היה אולי הסקורר הטוב ביותר בנמצא. הפעם יש לו רכז ומי שיעשה הגנה לידו, והוא מגיע בכושר שיא עם 4 משחקי 40 נקודות רצופים.
  11. מישהו בבוסטון, שאינו טייטום או בראון, יקלע 30+ נקודות במשחק מסוים – יש לבוסטון סוללת קלעי שלשות יוצאת דופן מסביב לצמד הכוכבים. בפלייאוף שעבר ראינו את הורפורד קולע 30 נגד מילווקי ואת גרנט וויליאמס מתקרב עם 27 במשחק 7 נגד הבאקס. העונה, הסוללה השתדרגה עוד קצת, ובעיקר מדובר במלקולם ברוגדון, שחקן שהיה סקורר של קרוב ל-20 נקודות בממוצע למשחק באינדיאנה, ובהחלט יכול להגיע ל-30 או יותר במשחק נתון.
  12. פילדלפיה תפסיד במשחק הראשון לפחות בחצי מהסדרות שלה השנה – זה הימור מורכב בגלל ברוקלין בסיבוב הראשון, אבל פילי הפסידו להם במשחק הראשון ב-2019 לקבוצה קצת דומה. בסך הכל, הסיקסרס במאזן 3- 6 במשחקי 1 בעידן אמביד, כשזה כולל מאזן 3- 2 בבית, מאזן 0- 3 בחוץ ומאזן 0- 1 בבועה.
  13. לברון לא יהיה השחקן הכי מבוגר שישחק בפליי-אין/פלייאוף – יש שני מועמדים שנחשבים פעילים, איגודלה והאסלם שנמצאים שניהם בעונת פרישה. אני מאמין שלפחות אחד מהם יראה פרקט, גם אם זה רק בשביל סטנדינג אוביישן.
  14. לפחות שחקן אחד יקח 200 שלשות או יותר לאורך הפלייאוף – סטף וקליי הם היחידים שחצו את רף ה-200 (שניהם בעונה שעברה, סטף גם ב-2015 ו-2019 וקליי גם ב-2016), אבל כמות זורקי הרבה שלשות בעלייה, וסביר שלפחות אחד מהם יגיע רחוק בפלייאוף, גם אם אלו לא יהיו הספלאש בראדרס.
  15. יוקיץ' לא יהיה הקלעי המוביל של דנבר ברוב משחקי הפלייאוף – בפלייאוף הקודם שבו מארי היה בריא (2020) הוא היה זה שלקח את התפקיד של הסקורר המרכזי. עכשיו יש גם את פורטר ואפילו גורדון שיכולים להוביל את הקלעים במשחקים מסוימים, בזמן שיוקיץ' ינסה לדעתי לזרוק כמה שפחות כל עוד מסתדרים בלעדיו.
  16. הניקס יקלעו פחות מ-90 נקודות באחד ממשחקי הפלייאוף – ההתקפה של הניקס טובה העונה, אבל הם יהיו נגד הגנה חזקה מאוד של קליבלנד (או נגד מילווקי כנראה בסיבוב השני) ובפלייאוף הקודם שלהם הקבוצה פשוט נתקעה התקפית כשרנדל היה רע. זה יהיה פחות גרוע לדעתי הפעם, אבל השילוב של קצב נמוך עם הגנה טובה וכדורים שלא ייכנסו עלול להוביל לתוצאה רעה מאוד מבחינת הניקס.
  17. ווסטברוק יקלע יותר מדוראנט לפחות במשחק אחד בסדרה בין הסאנס לקליפרס – דוראנט סקורר עדיף משמעותית, אבל יש לו יותר שותפים בזמן שפול ג'ורג' פצוע אצל הקליפרס ובספק לסדרה, כך שווסטברוק הופך להיות הזורק בווליום הכי גבוה אחרי קוואי. משחק בודד שבו פיניקס הולכים יותר לבוקר, פול או אייטון וראס מפתיע לטובה יכול להוביל לנתון כזה.
  18. ג'ארן ג'קסון יגיע ל-5 עבירות לפחות ברוב משחקי הפלייאוף שלו – ג'קסון הוא מועמד לגיטימי לתואר שחקן ההגנה של השנה, אבל מבעיית העבירות הוא עוד לא השתחרר, וקשה לראות את זה קורה דווקא באינטנסיביות של הפלייאוף.
  19. ה-MVP של הגמר האזורי יהיה מישהו חדש, גם במזרח וגם במערב – כלומר, לא סטף וטייטום שזכו בזה בעונה שעברה. זה לא אומר בהכרח שזהות הקבוצות שתעלינה לגמר תהיה שונה.
  20. לפחות 4 סדרות ילכו למשחק 7 – מתוך 7 השנים האחרונות, ב-2022, 2021, 2019 היו 3 משחקי 7, לעומת 4 משחקי 7 ב-2020, 2018, שניים בלבד ב-2017 ו-5 ב-2016. אני בצד שמאמין שיהיה פלייאוף צמוד השנה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. חלק מההימורים ברורים וחלק באמת הימורים.
    שיותר מקבומה מערבית אחת 1-4 תודח. אפילו זה לא ממש הימור בהתחשב בסדרות הצפויות.

  2. הימורים נהדרים עמיחי
    לגבי טריי, אני לא בטוח בכלל כי היום הוא פוגש את מיאמי, הגנה שמסורתית מאמללת אותו כל שנה (ובמיוחד בפלייאוף של השנה שעברה) וגם בפלייאוף הוא יפגוש בבוסטון או מילווקי, שלשתיהן מגני פרימטר מעולים שינעלו אותו בתור האופציה הראשונה בהתקפה של ההוקס.
    לגבי משחקי 7, ההימור שלך הגיוני סך הכל אבל צריך לזכור שברוב הפעמים שהקבוצות שוות יחסית, הסדרה תסתיים ב6 משחקים או פחות. נראה ונחיה
    ויאללה, רק שיגיע כבר.

  3. מעניין .
    יש כאן הרבה טריוויה שקשה לקבוע לגביה .

    כ"לוחם" , אעיר רק לגבי התחזית בסעיף 6 . ייתכן שזה יקרה . אני צריך לראות מתי חוזר וויגס , ובאיזה כושר . זה לא יקרה בסיבוב הראשון.
    אגיד רק זאת . אני לא מציע לבנות על הרקורד של הלוחמים בחוץ השנה . לקראת הפלייאוף הם הרבה יותר עמוקים ובריאים , יותר עמוקים אפילו מהפלייאוף שעבר . וגם הרעב והתשוקה חוזרים.
    לדעתי , נעבור את המלכים , גם בלי וויגס בכושר מלא, ב-6 לכל היותר.
    בחצי נקבל את הגריזליס או הלייקרס ( שתנצח בפליי-אין את הזאבים ). עם וויגס בכושר נעבור את שתיהן , ואם זאת תהיה הלייקרס אפשר יהיה לעשות את זה גם בלי ניצחון חוץ .
    הגמר , בהנחה סבירה שנגיע , יהיה מול השמשות , אותו גמר מערב שהיה אמור להתקיים בשנה שעברה ונמנע על ידי הניצחון המפתיע של דאלאס. . זה כבר לונג שוט. נמתין ונראה.

  4. טוב, אז גם אני אהמר שבמהלך הפייאוף אמביד ייכנס להריון.
    אני רק מסייג שזה בתנאי ששימון יהיה בסביבה בשביל לעשות את העבודה….

  5. שלוש הקבוצות בעל המאזן הטוב ביותר הן מזרחיות עם 58-54 ניצחונות ואחת נוספת עם מעל 50 ניצ' ושלוש קבוצות נוספות עם מאזן חיובי ושתיים נוספות עם מאזן מאוזן.
    במערב שתי קבוצות בלבד עם מעל 50 ניצחונות בטווח 53-51, אך עם שבע קבוצות נוספות במאזן חיובי.
    בשני האזורים 6 קבוצות במאזן שלילי.

  6. מעקב סאבוניס ששמעתי שמתגייר ….
    ר כבר שבר שיא עכשיו נחכה לאס ולנק
    אשר לג.ס תיאורטית הם יכולים לא לנצח משחק חוץ בחלק מהסדרות ועדיין לקחת ריפיט
    לייקרס למשל בחצי המערבי …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט