מיאמי יגיעו לבוסטון למשחק 5 שיכול לגמור את הסדרה בפריוויו ליל חמישי / רותם אלרן

3:30 – בוסטון סלטיקס (1) VS מיאמי היט (3)

הלילה ניצב בפנינו משחק בודד, אולי האחרון לשבוע הקרוב, כאשר הסלטיקס ינסו להחזיק את הסדרה בחיים עוד מעט בעוד ההיט ינסו לסיים עניינים בטי די גארדן.

במשחק הרביעי ראינו את בוסטון משיגה ניצחון בכורה בסדרה, לא מעט בזכות משחק נפלא של טייטום שסיים עם שורה של 33 נקודות, 11 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-2 חסימות, אך לא פחות בזכות הגנה מצוינת שהגבילה את ההיט ל-43.6% מהשדה (לעומת 51.2% של הסלטיקס). מעבר לכך שההיט התקשו לפגוע מעבר לקשת וסיימו עם 8/32 משלוש במשחק, הגנת הצבע של בוסטון עשתה את שלה והצליחה להגביל את התפוקה של מיאמי משמעותית, כאשר האחרונה סיימה עם 23/41 באיזור זה (לעומת 20/29 של בוסטון) ו-99 נקודות בלבד.

מדובר בסדרה מאוד לא צפויה, כאשר כבר ראינו את מיאמי מנצחת בהפרש של 26 נקודות במשחק 3 רק כדי להפסיד ב-17 במשחק העוקב, בנוסף לכך שהצליחה לקטוף שני ניצחונות בשלושת המשחקים ששוחקו בבוסטון. מסיבה זו מאוד קשה לחזות מה יקרה הלילה, כאשר כמעט אף תסריט לא נראה מופרך עבור מה שיקרה במפגש בין השתיים, אך בכל זאת אני מאמין שההיט מגיעים כפייבוריטים לקראתו. הסיבה המרכזית שלי לאמונה הזו היא שלא בטוח שההגנה של הסלטיקס תצליח להעמיד תצוגה נוספת שמזכירה את המשחק האחרון, במיוחד לאור מה שראינו בשלושת הניצחונות של מיאמי בסדרה.

מיאמי מדורגת במקום השני במהלך הפלייאוף באחוזים משלוש, כאשר הקבוצה היחידה שמדורגת לפניה היא דנבר, ובארבעת המשחקים בסדרה מול בוסטון היא כבר מחזיקה ב-41.9% מעבר לקשת, נתון נפלא לכל הדעות. כפי שציינתי קודם, במשחק הרביעי ראינו את הסלטיקס מצליחים להגביל את הדיוק של מיאמי מהטווח, כאשר ההיט קלעו רק רבע מזריקות השלוש שלהם, ולאור היציבות שלהם לאורך הפלייאוף לא סביר להניח שיקלעו באחוזים כאלה גם הלילה.

במשחק האחרון ראינו את דאנקן רובינסון מקבל 10 דקות בלבד ומחמיץ את כל 4 זריקות השלוש שלו, לאחר שבשני המשחקים שקדמו לו שיחק כ-21 דקות למשחק וקלע בהם ב-8/13 משלוש בסה"כ. רובינסון היה שחקן כמעט לא רלוונטי עבור ההיט לאורך חלקים נרחבים מהעונה, אך בפלייאוף אנו רואים מצידו עלייה משמעותית באחוזים משלוש, מה שיכול להיות משמעותי במיוחד הלילה – משחק טוב שלו הוא ללא ספק נכס לקבוצה וגורם שמסוגל להכריע את המשחק, כך ששווה לשים עין על התפקוד שלו ושל יתר שחקני הרוטציה הלילה. בסדרה בה אין לדעת כיצד יתפקדו כוכבי כל אחת מהקבוצות תפקוד השחקנים המשלימים הוא קריטי, ויכול להשפיע על תוצאת הסדרה כולה.

למרות שאני מאמין שמיאמי מחזיקה ביתרון לקראת הכניסה למשחק, נקודה אשר מעניינת אותי לקראתו היא ההגנה על באטלר – במשחק הרביעי ראינו את הסופרסטאר של מיאמי מסיים עם 9/21 מהשדה, וחלק גדול מהגבלת האחוזים שלו הגיע בזכות ההגנה של ג'יילן בראון עליו, כאשר האחרון הצליח להגביל את באטלר ל-0/4 מהשדה בדקות בהן שמר עליו. בראון מציג יכולת התקפית מזעזעת בסדרה כשהוא מעמיד שורה עגומה של 16.8 נקודות ו-3.5 אסיסטים למשחק לצד 39% מהשדה, 12% משלוש ו-3 איבודים למשחק, אך ייתכן שהגאולה מצידו תגיע דווקא בהגנה. באטלר התקשה כאשר בראון שמר עליו יותר מאשר מול הגנה של כל שחקן אחר, ויהיה מעניין לראות אם ג'ו מאזולה ישתמש ביתרון היחסי הזה גם הלילה. שווה לשים עין.

אני מהמר שההיט יגמרו את הסדרה אחרי משחק צמוד וניצחון ב-3 נקודות.

לפוסט הזה יש 94 תגובות

  1. כתבה טובה. מי ינצח אין לי תשובה . אם עוקבים אחרי הסדרה הכל יכול להיות.
    מי יקח את הסדרה ? מיאמי היתרון היום 3-1 מאוד משמעותי.
    מיאמי כבר הוכיחו שהם יודעים לנצח בחוץ.

  2. רישמו וזיכרו. הסופר מקס פלוס תקרת מס קשיחה – זו המשמעות המעשית של הסינר השני שעומד על 17.5 מיליון וחצי מעל הקו ממנו מתחילים לשלם מס – ידפקו כל כך הרבה קבוצות השנה שהיללות יגיעו לשמים. סילבר רוצה פאריטי (שוויון) יקבל אוסף קבוצות דרדלה. אם מישהו מתענין שישאל.

    1. אתה צודק שהרבה קבוצות ידפקו, כולל שלך ושלי, ושהיללות יגיעו לשמיים. אבל טועה בזה שיהיו אוסף קבוצות דרדלה. קודם כל כי יש מספיק כשרון בליגה הזאת בשביל כולם. דבר שני, המשמעות תהיה שקבוצות יהיו הרבה יותר זהירות עם חוזי עתק לשחקנים טובים אבל משניים כמו וויגינס ודריי (או הורפורד וסמארט אצלי), והמשכורות של אלו ירדו כי זה לא שקבוצות אחרות יסכימו לשים עליהם כאלו חוזים. שורה תחתונה, בסופו של יום יש לי הרגשה שהבעלים עשו כאן סיבוב על השחקנים כי תגמר החגיגה של התקרות הסופר גבוהות.

      1. ההיסטוריה של המשכורות בליגה מוכיחה שקבוצות לא יכולות להמנע מלהעניק משכורות מופרזות לכאלו שבדיאבד לא ראויים להן.
        .
        בכל עשור יש בערך 3 – 5 שחקנים שמביאים את הקבוצות שלהם לאליפות. קובי, דרק,דנקן ,וויד, שאק בעשור הראשון. לברון, קרי, קוואי בעשור השני. בעשור השלישי אלו יאניס, קרי וכנראה יוקיץ. לאלו מגיע שכר הרבה יותר גבוה מהסופר מקס. לכל האחרים לא . גון וול, ברדלי ביל, ווסטברוק, הארדן, בקרוב גילאן בראון וכמובן כריס פול מהנדס הסופרמקס. כולם זהב של שוטים.
        .
        ישנם שני מסלולים שמובילים לשכר מופרז. האחד, שחקן מבטיח בקבוצה חלשה או בינונית. הם לכודים. לא ישלמו הוא יעזוב. השני, שחקן שתרם משמעותית לקבוצה (קלי, ביל, וסטברוק), מרגישים שחובה לשלם לו ונתקעים עם שכר מפלצתי שתוקע את מבנה הסגל.
        .
        הפתרון לדעתי הוא מתן בונוסים לשחנים על בסיס השגים בפליאוף שלא יבואו לידי ביטוי בחישובי המס ותקרת השכר. אלו יהיה בונוסים אוטומטיים ולא נתונים לשיקול דעת הקבוצה.

        1. פתרון יפה. אבל יהיה מי שיגיד (ואני רואה שאכן יש מי שאמר) שהוא מפלה לטובת קבוצות שכבר עכשיו חזקות. הייתי משפצר את הרעיון שלך ומוסיף שקבוצות שהיו סוג של תחרותיות (לדוגמא גם אלו שהיו על סף פליי-אין, או קבוצות עם 33 נצחונות ומעלה), יוכלו לתת בונוסים והיחידות שלא יוכלו הן אלו שממש הסריחו (ורוב הסיכויים הסריחו בכוונה תחילה) וזה יהיה סוג של עונש.

      2. אברי הבעלים לא עשו סיבוב על השחקנים, עדיין יחצו את תקרות המס, המטרה העיקרית זה למנוע את המצב המקולקל שקורה בליגה שהשיח קבוצה תחרותית אתה צריך לחרוג ממס.
        .
        הנרגן הפתרון שנתת מקולקל, כיוון שזה נותן לחזקות את האופציה להשאר חזקות לנצח, בנוסף פוגע באפשרות של החלשות לגייס שחקנים גם ככה.

        1. על בסיס מה אתה אומר שימשיכו לעבור את התקרה? הרי כל הרעיון בשינוי הזה זה שהם יפסיקו לחצות את התקרה, וכל חוזה פקקטה שיעבור את התקרה יעלה הון תועפות.

          1. זה לא, זה כל הקטע של החוק הזה, זה לא מגביל קבוצות לשמור שחקנים שנבחרו בדראפט קבוצה כמו דנבר למשל כמעט לא נפגעת מהחוק הזה,זה רק נועד למונע מקבוצות כמו גולדן סטייט וקליפרס לבזבז כסף בלי הכרה.

            1. ודאי שזה פוגע בקבוצות שמנסות לשמור על בחירות הדראפט שלהן, עזוב ג"ס שהשחקן היחיד שם שלא נבחר על ידם ומרוויח סכום משמעותי זה וויגינס. תסתכל על אורלנדו ועל אוקלהומה. עוד 4 שנים הן תאלצנה לוותר על שחקנים צעירים שירצו מקס כי לא יכלו לעבור את התקרה.

      3. איזה סיבוב עשו על השחקנים?זה בכלל לא קשור לשחקנים.
        כמה קבוצות כבר מגיעות לחריגות כאלה גבוהות? וגם עכשיו מי שבאמת ירצה אין מה שמונע בעדו אפילו במובן מסוים זה יהיה 'קל' יותר פיננסית.

        1. קטונתי מלהכנס איתך לויכוחים על דברים כמו תקרת שכר, ואני מוכן לצאת מנקודת הנחה שאני טועה כאן די בוודאות. אבל, כללי כלכלה בסיסיים של היצע וביקוש יגידו שאם יש פחות קבוצות שמוכנות לשלם חוזה גבוה אז יהיו פחות חוזים גבוהים. אם גולדן סטייט לא יכולים לשלם המון כסף ליוסי, אז פחות קבוצות יאבקו על שירותיו והמשכורת שלו תהיה נמוכה יותר. מה פספסתי?

          1. וכאמור – לא קבוצות כמו גולדן סטייט הן הפרמטר הרלבנטי להיצע ולביקוש לשחקנים בחוזים גבוהים. זה בסך הכל מקרי קצה של קבוצות שמוכנות לשלם המון כדי להשאיר את הסגל יחד. זה לא רלבנטי למה שקבוצות אחרות יהיו מוכנות להציע.

            1. פרשתי, כנראה שבאמת אין לי מושג איך זה עובד.

  3. כששתי הקבוצות משליכות שלשות אזי מי שיהיה לה יום טוב , תנצח.
    אם הכדורים צוללים לJT אז בוסטון עושה ריצת 17 אפס ולוקחת משחק מספר 4.
    אם הכוכבים מסודרים בצורה שונה אז השלשות של מיאמי נופלות ב45 אחוז והיא מנצחת.
    על הנייר בוסטון טובה בכל עמדה על המגרש למעט ג'ימי….ואדביו יכול להיות מנוטרל ביום נתוןן ע"י הורפורד/וויליאמס השלישי.
    אם בוסטון תיקח היום והיא תיקח , אזי משחק 6 יהיה אש משחק 7 יהיה דרמתי.

  4. הסלטיקס צריכים לעשות את זה בשביל האוהדים.
    לפי ידיעה שקרעתי, ברוגדון משחק פצוע ביד כשקרא חלק מאחד מהגידים, קרע קרא.

    1. במיאמי גבה וינסנט בחוץ אחרי הנקע שעבר במשחק.
      היה צריך לצאת מיד אחרי האירוע ולשים את הקרסול בקרח אבל המשיך לשחק וזה המחיר.

  5. דרך אגב, ראיתי נתון. בסאן פרנציסקו 1/3 משטח המשרדים פנוי. לא מכניס כסף. חלק מזה קשור לעבודה מהבית אבל הרוב מצביע על שוק התעסוקה. ג"ס גם אם תרצה לא תוכל להמשיך לחרוג מתקרת המס.

  6. זה נבואה קשה. מצד אחד בוסטון נלחמו נגד המטאטא מצד שני צריך לסגור את הסדרה.
    אני מבין שזה חוזר לתה גרדן. אני רושם נצחון בדוחק לבוסטון. במשחק מלחמה. אני אשתדל לראות

  7. בראון ממשיך עם הקטיושות ממצבים דיי פנויים, מה יהיה הסוף?
    זה שחקן שאמור לקבל 290 מליון שקל ל 5 שנים?
    אפס מאופס הייתי נותן לו.

  8. שיר הלילה מוקדש למוג'ו
    רק צריך לדאוג שלא ירד
    שיר של מאדי ווטרס ענק הבלוז
    הוקלט בערך 10 שנים לפני שנולדתי.
    Got my mojo working, but it just won't work on you
    Got my mojo working, but it just won't work on you
    I wanna love you so bad till I don't know what to do

    I'm going down to Louisiana to get me a mojo hand
    I'm going down to Louisiana to get me a mojo hand
    I'm gonna have all you women right here at my command

    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working, but it just won't work on you

    Play on!

    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working
    Got my mojo working, but it – uh uh – just won't work on you

  9. טייטום בקליר פאת' אבל שימון יתעורר כרגיל בחמש וחצי רבע לשש 5 דקות לפני סיום המשחק ויספר סיפורי גבורות.
    פאפי קיקי לינק.

    1. דוק זה לא קליר פאת, בוסטון קולעת מ3 זה מפרק את הגנת הזון של מיאמי, וברגע שאין זון טייטום יכול לנצל את הייתרון שלו ולחדור עד פי הטבעת

  10. המשחק הזה רשום על בוסטון הרבה יותר אגרסיבית, קולעת את השלושות . מיאמי נכים התקפית חסרי כשרון, אדאביו זה פחון התקפית בדיוק כמו דיוויס לא מסוגל לקלוע מהמידריינג, רק בתנועה לסל

  11. אדאביו פתאום לא מחטיא, 8 נקודות רצוף. בוסטון ב45% מ3 , 52 אחוז מהשדה, שולטים בריבאונד יוצרים חטיפות , משחקים כמה רמות מעל

  12. סמארט ענק הערב, טייטום שחקן מדהים אבל הוא בלתי ניתן לצפייה כמו כל בוסטון, כל מהלך זורקים את הידיים למעלה כאילו דרדו אותם. זה רעה חולה שהתפתחה בליגה בשנים האחרונות. הפתרון מול זה והפלופים לא קנס כספי אלא טכניות על ימין ושמאל שיפגעו בקבוצה ובשחקנים.

  13. מצטער ברוך, היה לי בוקר פנוי. אבל גם הגשמים נתנו הפוגה אז הלכתי לשחק טניס. ונראה לי שקרה לי מה שקרה לבוסטון:
    שיחקתי מול חבר מהמועדון שניצחתי בקלות פעם קודמת, אולי זה אפילו היה בייגל.
    אבל הפעם בגלל המגרש הרטוב , הכדורים הכבדים או כל דבר אחר הוא שמר על הסרבים שלו בקלות. אני הייתי צריך להלחם מתוך שיוויון לשמור על הנקודה. ואז המוח התחיל לשדר לי, אתה השחקן הבכיר, יאללה תגמור את המשחק. ואז הוא שבר אותי. ועלה ל 5:2 על ההגשות שלו!
    משם כבר הייתי חייב לנצח, אז עברתי לשחק על אחוזים. והבקהנד הרעוע שלו. שברתי בחזרה. שמרתי ואז הוא התפרק להתחיל לשלשל טעויות.
    מידי פעם יותר קשה לשחק מתוך הפוזיציה של הקבוצה הבכירה. הרבה יותר קשה.

    1. נשמע מצויין, אתה צריך לכתוב על טניס יותר. אני מסכים איתך הפן המנטלי סופר חשוב והרבה יותר קל לקבוצות לבוא מפוזיציות האנדרדוג בלי הלחץ.
      .
      לגבי בוסטון השינוי הגדול זה בשלושות שנכנסות מכל מקום, זה מפרק את הגנת הזון של מיאמי ואז גם יש חדירות ומפה הסיפור גמור
      .
      לגבי מיאמי הם בבעיה, הכשרון ההתקפי שלהם מוגבל. והם במומנטום רע.

      1. ממה שאני ראיתי זה שמיאמי התקשו בהתקפה ולא שמו אפילו מאה נקודות שזה נתון סף. זה בגלל לשחק על הבקהנד הרעוע ולשים הגנה לוחצת על הכדור.

        1. הההגנה הלוחצת עשתה שמות בהתקפה של מיאמי, וכל הכבוד למוזילה המושמץ על זה.
          עם זאת מיאמי קלעו באחוזים די גבוהיים (50% מהשדה 40% מ3). הם פתחו את המשחק רע ומשם קשה לחזור.
          .
          בלי וינסט חסר להם עוד שחקן יוצר על המגרש, את לאורי הייתי מוציא מהרוטציה בגילו אין לו מה לתרום איטי כבד חלש בשני הצדדים.

    2. אני בשני טס מוויארטה, החום והלחות במקסיקו השנה זה משהו בלתי נסבל. אני במשך שנים בא למקסיקו ואני לא זוכר תקןפה שמתקרבת לזה.

  14. האתר נפל וחזר.
    טייטום מסר הלילה 11 אסיסטים.
    סמארט (פוינט גארד כן?)? 2
    זה מבחינתי הנתון החשוב במשחק ומה שעשה את ההבדל. טייטום פשוט החליף את סמארט וריכז את ההתקפה של בוסטון – למי שעוד לא ממש הבין. וראו את זה.

    1. +1966
      האתר לא תפקד כנראה רק לאזרחי ישראל כי יש תגובות של ברוך, ההוא מפלורידה והאוסי.
      כוכב המשחק היה דירק וויט שפשוט פירק את מיאמי שהתמקדו בטייטום ובראון ונתנו לו להשליש וגם סמארט הצטרף לחגיגה הזו כמיאמי מתמקדים בבראון וטייטום. גייסון היה צריך לוותר שם על שתי זריקות מיותרות מהשלוש ולמסור עוד שני אסיסטים במקום.
      בימים כאלה שעושים עליו דאבל הוא צריך למצוא שחקן פנוי בתנועה שמגיע למקום פנוי לשלשה או חדירה או פיקנרול. זה נקודות קלות.
      השאלה הגדולה היא מי ישחקו במיאמי במשחק הבא. החוסר בווינסנט ועכשיו אולי גם מרטין יכול להיות קריטי.
      לגבי ג'ימי, היום הוא נסגר מצוין ומי שעשה עליו עבודה מצויינת וגרם לו לא פעם להיפטר מהכדור (במבחן העין לכל הסמאכטיסטיקאים למיניהם) ולא להמשיך הלאה היה גראנט וויליאמס שמשום מה מופיע כלא טוב בסטט למרות שעבד מעולה על ג'ימי. מאזולה היה צריך לתת לויליאמס הרבה זמן גם במשחקים הקודמים בבוסטון ואז אולי לא היינו מגיעים למצב האומלל שבו עוד לא יצאנו מהקבר.
      לפי מה שקראתי היום, דוק ריברס משמש כיועץ לספולסטרה ולצוות האימון של מיאמי. אם זה אמת……
      בלוכר טוב לכולם סופ"ש נעים וחגשה מייח לכולם.

      1. מבחן העין…כדאי לעשות בדיקה לעין. וויליאמס בכלל לא שמר על באטלר למעט איזה שתיים שלוש התקפות בתחילת הרביעי שהוא התחיל מולו וגם אז היה ישר חילוף שהעביר את באטלר למישהו אחר.

  15. במשחק הבא אם מיאמי לא יצליחו להוציא מעצמם יום קליעות מעולה מה 3 יחד עם שמירה על מינימום איבודים הם מפסידים את הסידרה. נגמרו להם הרגלים הבריאות.

    1. כבר עכשיו לא ברור את מי הם יכולים לעלות.
      הפציעות האלה הן חלק מהבידור להמונים, אין מה לעשות.
      מצער אבל זהו.

  16. ברוך, הנתונים מפורבס שהבאת על ליקוב ו ג"ס זה שלג דאשתקד – המאמר מ אוקטובר 2022 – תזכיר בכמה עלה שער הריבית בארה"ב מאז? לייקוב אינו באלמר רוב הכסף שלו בא מהקבוצה והוא השותף המנהל אבל אין לו שליטה מלאה, יש לו שותפים שהוא צריך להתחשב בדעתם.
    .
    עיגו, כדאני אומר שחוזי סופרמקס הם בעיה לקבוצות אני לא מדבר על ג"ס דוקא. תסתכל על החוזה של ביל בוושינגטון. איזו לקרדה תקועה למנהל החדש בגרון.

      1. סופרמקס לא קשור ישירות ל CBA החדש אבל האלמנט של הסינר השני שבפועל יוצר תקרה קשיחה יקשה מאד על קבוצות עם חוזי סופרמקס. תסתכל על בוסטון למשל אחרי חוזה סופר מקס לבראון. אבל גם בכללים הישנים סופררמקס זה פתרון לא מוצלח לבעית השכר של כוככבי העל.

        1. איך הוא יוצר תקרה קשיחה? הוא מקשה עליך מאד להגדיל פיירול על ידי צירוף שחקנים מבחוץ (בין אם בטרייד או בהחתמות חדשות) אבל הוא לא שם שום חסם על כמה אתה יכול להמשיך להציע לשחקנים שיש לך זכויות בירד עליהם.
          אז לא זה ממש לא תקרה קשיחה בפועל.

          1. ולצורך העניין יש הרבה הגיון בזה שקבוצה שמשלמת שכר נרבה מעל לתקרה תתקשה להתחזק – זה כל הרעיון של תקרת שכר.

          2. הוא יוצר תקרה קשיחה לטווח ארוך. אפשר לעבור אותו לשנה אחת ולא יגרם הרבה נזק אבל אי אפשר להיות מעליו מספר שנים בלי לשם ביוקר בכסף, בזכויות בחירה בדראפט, בחוסר יכולת להחתים שחקנים למעט מינימום של ותיקים ובעסקאות. בפועל קבוצות יעשו הכל כדי שלא לעבור את הסינר השני.

            1. איך הוא גורם לך לשלם בפועל בכסף?
              בדיוק כמו שאמרו שקבוצות לא יהיו מוכנות לשלם את סכומי המז שהווריורס משלמים גם כאן מי שממש ירצה יוכל.
              אז כן לא יהיה לך מיד-לבל אבל תמיד סופרטימס יוכלו למצוא וטרנים במינימום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט