אירועי דיומא – 28.04.2023 – אופניים וסנוקר

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של רומנדי – קטע 3

קטע 2 של אתמול היה מרובה טיפוסים מהרמה הבינונית עם סיום במישור. הטיפוסים הרבים הביאו לנו גם התקפות מרובות בעיקר בסיום, כמו אלו של מייקל וודס, אדם ייטס ולבסוף גם זו של ג'ינו מאדר, שאליו הצטרפו חואן איוסו וטוני גאלופאן. אלא שהמילה האחרונה נאמרה ע"י קבוצת אינאוס, שסידרה בקילומטרים האחרונים של הקטע רכבת יעילה עבור הפייבוריט שלה לקטע, איתן הייטר. הבריטי לא איכזב, והצליח לחצות ראשון את הקו במיאוץ הסיום, כשהוא מקדים את איוסו ואת רומאן בארדה. הבריטי בן ה-24 הוא אחת מתקוות העתיד של קבוצתו, כשהוא אוחז כבר בשלל ניצחונות בדרג הוורלד טור. הניצחון העלה אותו להובלה במירוץ, כשהוא מקדים את טוביאס פוס ואת רמי קבאנייה ב-6 שניות.
קטע 3 של המירוץ הוא קטע הנג"ש האישי שלו. זהו קטע באורך 19 ק"מ, שבאמצעו כולל טיפוס מהדרג הבינוני. יכול אולי להתאים לשענים כמו אלוף העולם, טוביאס פוס, או זוכה קטע הפרולוג, יוזף צ'רני. עדיין, סביר יותר שיילך לשענים בעלי יכולת טיפוס מהסוג של מגנוס קורט, מתיאו סובררו, איתן הייטר או בוב יונגלס. שידור ביורוספורט 2 ב-15:30.

סנוקר – אליפות העולם משפילד / אסף צרפתי

היום ימשיכו שני מפגשי חצאי הגמר – הפורט הוא הטוב מ33 ושני המשחקים צפויים להסתיים מחר. תוצאות המשחקים בסוגריים יעודכנו במהלך היום.

משחקי היום :

12:00,21:00: סי ג'יאווי  – לוקה ברסל. (11-5 לסי).

המפגש המצופה בין השניים לא אכזב , ראינו אתמול סנוקר נהדר בעיקר מצד סי ששוב מציג קור רוח נדיר ביחס לגודל המעמד. הוא הוביל לאורך כל הסשן והשיג שני סנצ'וריז מרשימים. אך ברסל הצליח להשאיר את המשחק קרוב קרוב והיום יתחיל ביתרון קטן לסי. המשחק ימשיך בסשן הערב ויהיה מעניין לראות האם אחד מהשחקנים יתחיל להראות סימני עייפות. לסי זה משמעותי במיוחד כיוון שהוא שיחק שלושה סיבוב מוקדמות רק כדי להעפיל לאליפות, למעשה סי משחק סנוקר בשפילד כבר עשרים ושניים יום וכחמישים פריימים יותר מברסל.  

16:30 : מארק אלן – מארק סלבי. (5-3 לאלן).

כצפוי מחצי גמר בהשתתפות סלבי ראינו אתמול סשן ראשון ארוך, קשוח, מחושב ואיטי. שלא כצפוי דווקא מארק אלן מוביל לאחר שמונה פריימים. החל מהפריים הראשון שנמשך קרוב לחצי שעה, נראה היה שאלן לא מתרגש במיוחד ואף שמח להתעמת עם סלבי בחילופי מכות הגנה מתישים. זה בשורה גדולה עבור אלן אם הוא יצליח להתמיד בכך לאורך שלושה סשנים נוספים. בשורה אולי מעט פחות טובה עבור הקהל וחובבי הסנוקר המהיר. כשפריים ממוצע נמשך בסביבות חצי שעה יש צורך בהרבה סבלנות גם לצופה הביתי. סלבי אינו השחקן שיבהל מפיגור מוקדם וישנה את סגנון המשחק שלו אבל אם אלן יגביר את הקצב ויבנה יתרון משמעותי, אולי נחזה בקצת ניצוצות היום ומחר.

שידורים ישירים ביורוספורט. צפייה מהנה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה אסף. סי מדהים, הוא כבר ב-11-5 על לוקה, ואם הבלגי לא יעשה שוב את מה שעשה מול רוני, אז נחזה בגמר באחת ההפתעות הגדולות אי פעם באליפות הזאת.
    ולגבי אלן מול סלבי, זה לא כזה בלתי צפוי שאלן מוביל. העונה הוא היה השחקן הטוב מבין השניים. מעבר לזה, הוא הראה אתמול שהוא בכלל לא מפחד מקרבות חפירות מול השחקן שהכי מומחה בהם. זה ממש התגשם בפריים ההזוי ההוא שכמעט הלך ל-rerack, כששני השחקנים הדביקו את הלבן לאדום ההוא בדופן המרכזית, פריים שבסוף הלך לאלן למרות שסלבי הוביל בו בבטחה.

      1. הוא שחרר את המצב ראשון כי הוא היה ביתרון של איזה 35 נקודות, והיה לו מה להפסיד אם הפריים היה הולך ל-rerack. הוא אולי היה יכול להמשיך עם קרב העצבים הזה, אבל ככל שהזמן היה מתקדם, היה יותר ויותר לחץ (מהשופט והקהל) להסכים על rerack.

  2. תודה רבה.
    מה זה הסי הזה? מאיפה הוא צץ עם הסנוקר המופרע הזה? מפחיד.
    זה שהוא בן 20 וסוג של חייזר (לא דובר אנגלית) זה עושה אותו עוד יותר מפחיד.
    העומס על הלא-מדורגים סי וג'ונס מדבר.
    סי הצליח להתאושש נגד מקגיל אחרי סשן נוראי, ג'ונס לא.
    זה יגיע גם לסי ויעצור אותו לדעתי, אבל כנראה רק בסיבוב הבא אחרי שקראתי את התגובה של פאקו.

    1. מצד שני, היה מעניין לשמוע את מה שרוקט רוני אמר אתמול (במושבו הקבוע כפרשן אחרי שהוא מסיים את דרכו באליפות) על איך כושר הריכוז יורד עם הגיל. הטריגר לזה היה איזה פריים של סלבי שהוא הפסיד בו למרות שהיו לו שלוש הזדמנויות שונות לעשות ברייקים.

  3. ההבטחה הספרדית הגדולה לה חיכינו כל כך הרבה העונה לשם חואן איוסו ממשיכה להתממש.
    ניצחון מרשים בנג"ש והשתלטות על ההובלה במירוץ.

  4. מארק אלן נראה היה שמתחיל לברוח עם הובלה 6-3 (אחרי פריים של 40 דקות) אבל סלבי ענה בגדול והתוצאה 6-6.. יש עוד דרך ארוכה מאוד

      1. זה באמת בלתי נתפס ברמות האלו לראות את הילד הזה משחק כל כך טוב, הרווח הוא שלנו. הקהל עכשיו רותח, נראה לי שלוקה יצמצם קצת. הוא חייב

        1. זה יכול ללכת לשני הכיוונים. אחת הסיבות שהפער כזה גדול היא שלוקה לא מפחד לקחת סיכונים גם כשהיריב ממול פשוט לא מסוגל להחטיא. מול רוני זה עבד בסשן האחרון. פה זה לא עובד גם קצת בגלל חוסר מזל של לוקה מצד אחד (שני הכדורים הלבנים שנכנסו לו), ומצד שני הילד ממול מעניש אותו על כל טעות, וגומר פריימים במכה. הוא פשוט ברייק בילדר מטורף.

            1. אם סלבי יעבור את אלן נראה לי שהוא לוקח. הוא יוציא את סי או ברסל מדעתם לחלוטין

            2. כן, פחות או יותר מה שחשבתי. נקווה שאלן ימנע מהתסריט הזה להתרחש.

  5. טוב קיבלנו פריים מסיים של רכבת הרים בסיום אחד הסשנים המרהיבים שראינו, שבו לוקה קצת מרים את הקרקע של הבור אליו הוא נכנס. מחר הולך להיות סשן פסיכי. באמת שאי אפשר להמר על התוצאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט