אירועי דיומא – 27.04.2023 – אופניים שחמט וסנוקר

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של רומנדי – קטע 2

קטע 1 של אתמול הביא לנו קודם כל כמה נטישות של המירוץ מצידם של מספר שמות גדולים. זה התחיל מאלכסיי לוטסנקו שלא פתח את המירוץ עקב הידבקות בקורונה. אח"כ ראינו נטישות של סיימון ייטס, אחד הפייבוריטים לזכייה במירוץ, וגם של מארק קבנדיש, שניהם עקב מחלות. בכל הקשור לקטע עצמו, זה התברר לא כאחד שיילך למאיצים הטהורים כגביריה, ויוויאני וניצולו, זאת לאחר שלא הצליחו לשרוד עם הדבוקה בטיפוס הקשה שבאמצע הקטע. הדבוקה המדוללת הגיעה לקו הסיום (לא לפני ניסיון בריחה אופייני של רמי קבאנייה בקילומטרים האחרונים), וכאן קיבלנו מיאוץ סיום עוצמתי של איתן ורנון, שהקדים את תיבו ניס ואת מילאן מנטן. לבריטי הצעיר זהו ניצחון שני בדרג הוורלד טור, והוא גם השני ברצף של קבוצת קוויק סטפ במירוץ. הניצחון גם העלה אותו לראשות המירוץ.
קטע 2 של היום מזכיר מעט את זה של אתמול, כשגם כאן נקבל מספר טיפוסים מהדרגה הבינונית לפני סיום במישור. עדיין, נראה פחות סביר שנקבל גם כאן מיאוץ סיום, היות והחלק המישורי בסיום הוא הרבה יותר קצר. נראה כמו קטע המתאים לחברים כמו מגנוס קורט או איתן הייטר. שידור ביורוספורט 2 ב-15:30.

שחמט – אליפות העולם, משחק 13 / עמיחי קטן

12:00 שעון ישראל

לבן – יאן נפומנישצ'י (6)

שחור – דינג לירן (6)

במשחק 12, דינג הצליח ליצור עמדה מורכבת ביותר, אבל מפסידה מבחינתו. עם זאת, שני השחקנים התקשו למצוא את הדרך הנכונה והמנוע נע לכל הכיוונים, והשגיאה האחת המכרעת הייתה של נפו, שלא הרבה אחר כך גם נכנע, וכעת דינג משווה את הדו-קרב. היום יתקיים המשחק ה-13, מחרתיים יתקיים המשחק ה-14, ואם השוויון יישמר נעבור לשובר שוויון של משחקים מהירים.

סנוקר – אליפות העולם, שלב חצי הגמר משפילד / אסף צרפתי.

אחרי כמעט שבועיים של אליפות נהדרת נשארנו עם ארבעה שחקנים אחרונים בהחלט שכל אחד מהם יכול לראות עצמו מועמד ממשי ללכת עד הסוף. בתחילת התחרות חזינו שתהיה זו אליפות מפתיעה ללא פייבוריט מובהק. שני שחקנים שהגיעו מהמוקדמות של שולחן אחד בחצי הגמר – אני לא חושב שאף אחד ציפה. זה אומר שיהיה לנו בלתי מדורג מהמוקדמות בגמר. הישג כביר מרשים ומפתיע לכל הדעות. בואו ניגש לסקירת המשחקים שמתחילים היום ויסתיימו רק בשבת לאחר סופ"ש גדוש ומרתק. קשה לומר שאפשר לזכות במשחק בסשן אחד אבל בהחלט אפשר להפסיד משחק בסשו מחריד, ככה שכל כדור וכל פריים חשוב.

משחקי היום בחצי הגמר –פורמט הטוב מ -33 בארבעה סשנים :

15:00 : סי ג'יאווי  – לוקה ברסל

אחד משני הבלתי מדורגים יעשה את הבלתי ייאמן ויעפיל לגמר. קשה מאוד לחזות מי. מצד אחד הפתעת התחרות ללא ספק – סי. הסיני הצעיר ממשיך את התחרות המדהימה שלו והופך לנגד עיננו מאלמוני מוחלט לכוכב סנוקר ואולי נציג סין הבכיר ביותר. אמש, הוא הראה ששוב שההצלחה שלו אינה מקרית, הוא הוביל בחלקים גדולים מול מק'גיל המצוין והמשחק הלך לפריים מכריע בדיוק אחרי ברייק 130 של הסקוטי. סי לא מצמץ ושוב בפריים מכריע הראה קור רוח מדהים, השיג ברייק נהדר של 70 והכריע את ההתמודדות.

מולו ישחק בלתי מדורג ולא בריטי נוסף שהצליח להשיג את אחת ההפתעות הגדולות בקרוסיבל, בוודאי לאור הדרך בה הוא העפיל. 10-6 פיגר ברסל מול האלוף המכהן והשחקן הטוב בתבל – רוני אוסאליבן. הרוקט היה זקוק בהתחדשות המשחק לשלושה פריימים בלבד מתוך תשעה כדי להעפיל. מי האמין שהוא לא יצליח להשיג אף לא אחד. אמנם הרוקט שיחק מחריד ולא הצליח להיכנס למשחק כלל, אך צריך לדעת לנצל מצבים כאלו ובטח ברמה הזו. ברסל שטף את המגרש, שיחק סנוקר נפלא בקצב מסחרר והיה בזון שלא אפשר לו להחטיא כמעט כלל (93 אחוזי הטבעה מוצלחים בסשן האחרון). הוא הותיר את הקהל ואת אוסאליבן משתאים, מתפעלים ונדהמים. הבלגי גרף מחמאות אדירות מיריבו ועל פניו הוא השחקן המנוסה יותר ואמור להיות פייבוריט מול סי. אך האם יש מישהו שבאמת יכול לנבא מה יקרה כאן ?

21:00 : מארק אלן – מארק סלבי.

דרבי המארקים מזמן לנו שני יריבים צפויים הרבה יותר. מארק אלן שבסופו של דבר היה השחקן הטוב ביותר העונה והצליח להכניע לאחר קרב קשוח את ג'ק ג'ונס שגם הוא עלה מהמוקדמות. מולו מארק סלבי שבקרב חפירות איטי, קשוח ויש יגידו מייגע למדיי הכניע את ג'ון היגינס. מדובר בקרב סגנונות מובהק בין אלן המהיר וההתקפי לבין סלבי המתודי והבונקריסט למדי. אין ספק שלצופה הממוצע תהיה עדיפות לסנוקר של אלן אבל את סלבי זה לא מעניין והוא ייאבק קשות. העולה מהחצי הזה ייראה עצמו בכל מקרה פייבוריט מובהק בגמר.

שידורים ישירים ביורוספורט – צפייה מהנה !

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה רבה מרתק
    מה עם הסנוקר ?
    אתמול מוצאי יום העצמאות היה יום מרתק
    במוקד
    סיטי הביסה 1-4 את ארסנל
    והיא בדרכה הבטוחה להגנה על התואר
    אולי בדרך לטריפל
    באיטליה אינטר העפילה לגמר הגביע לאחר 0-1 על יובה
    היא צפויה לפגוש שם את פיורנטינה
    באוסטריה רק 1-1 לזלצבורג הפער בפסגה 3
    בספרד ברצלונה מפסידה בריו 2-1
    והיא עדיין מוליכה 11 הפרש
    בכדורסל
    יורוקאפ
    פורמטיי של ננו נוצחה בחצי הגמר מול טלקום
    קנריה ניצחה את חובנטוד בדרבי הספרדי
    ותארח בגמר המפעל את טלקום
    ביורליג אתמול היה יום הביתיות
    ברצלונה הביסה את קובנה ואולימפיקוס ניצחה את פנרבחצה והם ביתרון 0-1 בסדרה

  2. עכשיו ממש תחילת משחק 5 ומכריע
    גמר סל נשים
    אשדוד- רמלה
    האורחת הובילה 2-0 ואנו באופציית מהפך היסטורי

    1. עמדה לא סימטרית, אבל קשה להמשיך מכאן משני הצדדים. כלומר, הלבן נמצא בעמדה קצת יותר קורצת עם יתרון של טיב בתמורה לרגלי, אבל צמד הרצים של השחור חזק מדי ולא מאפשר להבקיע דרכו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט